Tiedättekö maksa arvonne?

Minä en tiennyt.

Tuli täytenä yllätyksenä nuo maksa arvojen kohoamiset. Vaihdoin työpaikkaa kuukausi sitten, jossa otettiin uusilta työntekijöiltä labrakokeita ja muut kokeet hyviä paitsi Alat ja Asat jotka oli kolminkertaiset normaaliin verrattuna, siis päälle 200. Nyt joudun tarkempiin kokeisiin ja pakko myöntää että jänistää. Lopetan nyt kannabiksen käytön.

19

12930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kantsii

Kannatta mennä jos on käyttänyt huumeita missään muodossa. Sama viinan suurkuluttajille.

• Aiheuttaa..

Liikalihavilla on kohonneet maksa-arvot, ja jopa rasvamaksa josta kehkeytyy maksakirroosi.
      Älkää siis olko lihavia.

• jos siltä

tuntuu. Sinuna miettisin kuitenkin muitakin vaihtoehtoja ko.ilmiölle kuin kannabis.
      Tämä sen takia että kannabis ei ole toksiininen
      aine, eikä siis rasita maksaa niin kuin esim. alkoholi.
      Lisätään nyt vielä että en tiedä minkälaisia määriä olet käyttänyt, mutta paljon se vaatii jos pilvellä maksa-arvot saa noin koholle.

• 1864h

Olin myös hiljattain työpaikan terveystarkastuksessa ja maksa-arvoni olivat loistavat.

Alaniiniaminotransferaasi 26 U/I (viitearvo 10-70)
      Glutamyylitransferaasi 18 U/I (viitearvo 10-80)

Nämä tulokset siis viikonloppupössyttelystä huolimatta. Alkoa kuluu 5-10 krt vuodessa.

• Maksalaatikko

arvot voi olla ainoat mitä kanna nostaa.
      Ei kannabis vaikuta maksaan millään tavalla. Ne on ne liuottimet, ja muut toksiset päihteet jotka maksan hajottaa.

Mikäli aiot itseäsi vahingoittaa fyysisesti kannabiksella. Suosittelen syömään sitä puhdasta thc:tä 2 kiloa, muutettuna hasaksi 10 kiloa. Se on ihmiselle tappava annos. saat suolitukoksen johon on erittäin kivulias kuolla.

• kannabis on huume

Yksikin hasajointti nostaa maksa-arvot pilviin ja koska kannabis on rasvaliukoinen aine ja huume ja laitonta, maksa-arvot ovat koholla jopa kuukauden.

Jos olette vaihtamassa työpaikkaa ja pelkäätte joutuvanne maksatesteihin ei kannata poltella ruohoa vaan juoda viinaa, sillä se on päihde eikä huume, joten se ei vaikuta maksa-arvoihin.

• palstan

tuntien tämänkin viestin ottaa joku tosissaan.

• tietää
        palstan kirjoitti:

tuntien tämänkin viestin ottaa joku tosissaan.

Arvot nousee taivaisiiin.

• Rakentaja 101

Ottivat sairaalassa kokeita kun olin huilimassa usean vuoden kannabiksen suur-päivittäiskäytön takia. Annokseni olivat parhaimmillaan sellaista 10-40g päivässä. Ja testit olivat todella laajat koska olin hoidettavana huumeen väärinkäytön takia.

Missään fysiologisessa testissä ei mitään normaalista poikkeavaa, mukana oli myös maksatesti. Miksi olisikaan? Ei kannabiksella ole fysiologisia vaikutustapoja oikeastaan mitään eikä polttelusta voi tulla maksatauteja etc, etenkin kun en koskaan käyttänyt sitä itämafian paskaa vaan polttelin omiani. Ja kannabis on toksikologisesti todella inaktiivi, lähinnä kai sydänpysähdys uhkaa kun veren viskositeetti laskee kun hatsia alkaa olla yli 10 prosenttia veren määrästä... ;-)

Sama setti jatkuu, olin tuossa 4kk sitten läpikotaisessa työterveystarkastuksessa. Ei mitään muutoksia käyttöä edeltäneeseen tilaan. Jopa keuhkokapasiteetti oli keskimääräistä hiukan suurempi; ainoa josta olin hiukan huolissani.

Toivottavasti kuitenkin jotkut alkoi kuumotteleen juttuasi. Sehän siinä pointtina onkin.

• Ei-Hajuakaan

"veren viskositeetti laskee kun hatsia alkaa olla yli 10 prosenttia veren määrästä"

Jos mitä tahansa vierasta ainetta on veressä yli 10 prosenttia, niin kannattaa huolestua. Jos laittaa pelkkää tislattua vettä, voi sekin olla vaarallista. Siinä pitää olla 9g/l suolaa seassa (0,9%).

Eli 500ml vettä ja 4.5g suolaa, niin ei veri mene veteläksi.

Alkoholiakin jos on yksikin prosentti, niin 99,9999% kuolee. Muutama tapaus on olemassa yhden prosentin jälkeen hengissä pysyneistä. Taisi olla Kanadalainen nainen, joka selvisi 1,3% alkoholia veressä. Puoli prosenttia ja puhe on melkoista sopertelua jos henki vielä pihisee. Alkoholistille puoli prosenttia alkoholia veressä ei välttämättä ole paha.

• Tarkastakaa!

Kannattaa mittauttaa nuo maksa arvot ajoissa, ennenkuin maksa poksahtaa, varsinkin jos olet vielä sekakäyttäjä.
      Kirjoitelkaa sitten mitä olivat?

• jeps

alat 100 ja asat 150, joten se siitä.

• fgfgfgf

2725 tasasena pysyy eikä menoa haittaa..

• muutos 2011

Liiallinen viinanjuonti aiheuttaa maksakirroosia ja virtsankarkailua! vaihtakaa alkoholin suurkulutus mielummin terveellisempään kannabikseen.

• Jorma Peter

Olen samaa mieltä.

• Anonyymi

Kannabis on aivan paskaa.Älkää olko tyhmiä.

• Zoned

En tiedä maksa-arvoista, mutta kielioppisäännöt tiedän

• Anonyymi

Itselläni on sama juttu. Maksa-arvot yli kolminkertaiset normaaliin nähden. En tosin koskaan ole vetänyt mitään huumeita, oli minulle maksa-arvojen moninkertaisuus paljasti vakavan maksasairauden. Siihen ei ole parantavaa lääkehoitoa ja se johtaa hitaasti maksan tuhoutumiseen eli maksakirroosiin.

En käytä alkoholia enkä huumeita. Kyseessä on maksasairaus. Onnea teille, jotka ehditte vetää aineita ja siitä palkkiona tuli maksasairaus. Minulle tuli maksasairaus viettämällä täysin raitista elmäntapaa :)

• Anonyymi

Ikävä juttu.
        Mutta maksaan voi tulla vauriota, sairautta, ihan ilman päihteitäkin.
        Se on ehkä jopa jonkinlainen ongelma, jos raitis ihminen sairastuu maksansa kanssa, olen kuullut muutamia tapauksia, että sairastunutta ihmistä on pidetty terveydenhuollossa täysi juoppona, kun on sairastunut maksasairauteen.
        Ei siinäkään mitään kivaa ole, se on loukkaavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3690
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe