Onpa aika jyrkkä ajatusmaailma jos nyt yhden työpäivän takia ei voi ottaa huivia pois.
Eikö naisella olekaan oikeutta määrätä itse että
ottaa huivin pois, nyt häneltä meni työt sivusuun
koska ei saanut ottaa huivia pois.
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=88782
Ihmeellistä käytöstä
92
3390
Vastaukset
- ja oikeus harjoittaa uskoaan
ei ole kysymys alistamisesta vaan siitä että naisella on oikeus käyttää huivia koska se on hänen uskonnossaan velvoite ja nainen ei halua rikkoa velvoitettaan.Koska nainen itse haluaa olla huivi päässä.On työnantajan typeryyttä jos sitä ei salli ja aika harvinainen työ jossa sitä ei voi turvallisuuden takia käyttää.Ja sellaista työtä tai ammattia ei ole suotavaa hankkia jossa ei voi islamiaan harjoittaa.Ja monella alalla voi sitä harjoittaa ongelmitta.
Huivi ei ole pakko jos ei halua eli uskonto ei ole pakko jos ei halua.
Jumalaa ei ole pakko totella voi olla muussa uskonnossa jos huivi ja muut uskonnolliset kriteerit ei luonnistu islamilaiseen tapaan palvoa Jumalaa.Tai sitten olla ateisti vaikkapa.
Muuten raamattukin kehoittaa peittämään päänsä!- zumu
Hienoa sanojen kääntelyä. Pakko muuttuu oikeudeksi.
Näinhän fundamentalistit perustelevat naisten sulkemisen sisätiloihin. Eli jokaisella naisella on oikeus siihen, että mies hoitaa kodin ulkopuoliset asiat. Ettehän toki halua viedä naisilta tätä oikeutta? - Rätitön nainen
Eihän sitä ympäri vuorokauden duunissa olla. Kahdeksan tuntia ilman ja 16 huivin kanssa. Ei se nyt niin vaikeaa ole.
- uskon
Rätitön nainen kirjoitti:
Eihän sitä ympäri vuorokauden duunissa olla. Kahdeksan tuntia ilman ja 16 huivin kanssa. Ei se nyt niin vaikeaa ole.
jollekin ihmiselle uskonto voi olla muutakin kuin joku harrastus. töissä olen uskoton vapaa-ajalla uskon.....niinkö?
- uskon
zumu kirjoitti:
Hienoa sanojen kääntelyä. Pakko muuttuu oikeudeksi.
Näinhän fundamentalistit perustelevat naisten sulkemisen sisätiloihin. Eli jokaisella naisella on oikeus siihen, että mies hoitaa kodin ulkopuoliset asiat. Ettehän toki halua viedä naisilta tätä oikeutta?täysin oma valinta oli lähtö töistä koska ei saanut käyttää huivia
- on vahva
uskon kirjoitti:
jollekin ihmiselle uskonto voi olla muutakin kuin joku harrastus. töissä olen uskoton vapaa-ajalla uskon.....niinkö?
niin ei jonkin ulkoisen vaatekappaleen pitämisen pitäisi siihen vaikuttaa etteikö voisi työn ajan jättää huivia käyttämättä. islaminuskoisetkin voivat tehdä myönnytyksiä muun yhteiskunnan suuntaan, ei vain toisinpäin.
- uskon
on vahva kirjoitti:
niin ei jonkin ulkoisen vaatekappaleen pitämisen pitäisi siihen vaikuttaa etteikö voisi työn ajan jättää huivia käyttämättä. islaminuskoisetkin voivat tehdä myönnytyksiä muun yhteiskunnan suuntaan, ei vain toisinpäin.
ei tulisi edes mieleenkään rikkoa mitään Jumalan käskyistä minkään maallisen asian takia. kumman käskyt painavat enemmän, Luojan vai luodun?
- jos joka asiassa
uskon kirjoitti:
ei tulisi edes mieleenkään rikkoa mitään Jumalan käskyistä minkään maallisen asian takia. kumman käskyt painavat enemmän, Luojan vai luodun?
on pakko tehdä tarkasti Luojan käskyjen mukaan niin islamilaisten on mahdotonta elää länsimaissa ilman ongelmia kuten nähdään
- sisätiloissa
zumu kirjoitti:
Hienoa sanojen kääntelyä. Pakko muuttuu oikeudeksi.
Näinhän fundamentalistit perustelevat naisten sulkemisen sisätiloihin. Eli jokaisella naisella on oikeus siihen, että mies hoitaa kodin ulkopuoliset asiat. Ettehän toki halua viedä naisilta tätä oikeutta?toteutuu tosi hienosti parhaillaan Irakissa.
Tämän päivän Hesarissa lähes koko pitkän ikänsä Irakissa asunut suomalaisnainen kertoi käyneensä syyskuun jäkeen 6 kertaa ulkona! - se on,
uskon kirjoitti:
jollekin ihmiselle uskonto voi olla muutakin kuin joku harrastus. töissä olen uskoton vapaa-ajalla uskon.....niinkö?
jos suomalaisnainen muslimia alkaa näytellä, pelkkää pelehtimistä.
- Pato_Donaldo
yliampuvan naurettavaa ?????
Sanoisinkin: MAASSA MAAN TAVALLA, TAI SITTEN POIS.
Jos huivi on tärkeämpää kuin työ, niin mielestäni työvoimatoimiston pitäisi kirjoittaa sellainen työvoimapoliittinen lausunta, ettö ko. henkilö kieltäytyy työstä. Eli karenssi päälle.
Anteeks nyt vaan, jos loukkasin jotakuta, mutta näin on. Naurettavaa touhua. Kotonaan voi pitää päässään vaikka six-packin pahvia, mutta työelämässä ei. - Jumala..............
se on, kirjoitti:
jos suomalaisnainen muslimia alkaa näytellä, pelkkää pelehtimistä.
et sinä, onneksi.
- mielestäsi...................
Pato_Donaldo kirjoitti:
yliampuvan naurettavaa ?????
Sanoisinkin: MAASSA MAAN TAVALLA, TAI SITTEN POIS.
Jos huivi on tärkeämpää kuin työ, niin mielestäni työvoimatoimiston pitäisi kirjoittaa sellainen työvoimapoliittinen lausunta, ettö ko. henkilö kieltäytyy työstä. Eli karenssi päälle.
Anteeks nyt vaan, jos loukkasin jotakuta, mutta näin on. Naurettavaa touhua. Kotonaan voi pitää päässään vaikka six-packin pahvia, mutta työelämässä ei.ja kaikki eivät ole sen tötterön asiakkaita.Sianlihan kanssa tehdään myönnytyksiä työpaikoilla eikä ongelmia synny.
- Pastorin Nelli ja Ruskaa Pa...
mielestäsi................... kirjoitti:
ja kaikki eivät ole sen tötterön asiakkaita.Sianlihan kanssa tehdään myönnytyksiä työpaikoilla eikä ongelmia synny.
Kaikkien alojen missä ollaan tekemisissä toisten ihmisten kanssa. Etenkin asiakaspalveluammatit ja julkiset virat ovat sellaisia, missä uskonnollisten vaatteiden ja symboleiden käyttö voi loukata ihmistä kenen kanssa asioidaan.
- kärsi asenteestasi
Pastorin Nelli ja Ruskaa Pa... kirjoitti:
Kaikkien alojen missä ollaan tekemisissä toisten ihmisten kanssa. Etenkin asiakaspalveluammatit ja julkiset virat ovat sellaisia, missä uskonnollisten vaatteiden ja symboleiden käyttö voi loukata ihmistä kenen kanssa asioidaan.
ihan rauhassa jos et kestä musliminaista työelämässä tai asiakaspalvelussa...jätä palvelut käyttämättä musliminaisella on oikeus työhön eikä sitä sinun stereotypiasi, henkilökohtaiset asenteesi ja kuvitelmasi estä.Ehkä se estää sinua toimimasta mutta se on oma henkilökohtainen ongelmasi.
- Pastorin Nelli ja Ruskaa Pa...
kärsi asenteestasi kirjoitti:
ihan rauhassa jos et kestä musliminaista työelämässä tai asiakaspalvelussa...jätä palvelut käyttämättä musliminaisella on oikeus työhön eikä sitä sinun stereotypiasi, henkilökohtaiset asenteesi ja kuvitelmasi estä.Ehkä se estää sinua toimimasta mutta se on oma henkilökohtainen ongelmasi.
"jätä palvelut käyttämättä musliminaisella on oikeus työhön eikä sitä sinun stereotypiasi, henkilökohtaiset asenteesi ja kuvitelmasi estä."
Näin juuri. Yrityksen sitten kannattaakin ottaa palvelukseensa henkilöitä, jotka pukeutumisellaan karsii yrityksen asiakaskuntaa. Eiks niin?
Musliminaisella tulisi olla täysi oikeus työhön, mutta myös täysi velvollisuus täyttää työnantajan asettamat tasa-arvoiset vaatimukset työstä (tässä tapauksessa yhtenäinen työasu).
Tai sitten annnetaa kaikille oikeus pukeutua vakaumuksen tai maailmankatsomuksensa mukaisella tavalla. Osa-aikaeläkkeellä oleva bussikuski-Reino saisi työaamuna vetästä nahkahousut jalkaan ja koppalakin päähänsä tai Tarja KELA:sta voisi pukeutua SS-univormuun ja lähteä palvelemaan puutteessa eläviä - ihan vaan siksi kun aatteet on mun vaatteet ja vakaamus vaatii. - Pato_Donaldo
mielestäsi................... kirjoitti:
ja kaikki eivät ole sen tötterön asiakkaita.Sianlihan kanssa tehdään myönnytyksiä työpaikoilla eikä ongelmia synny.
palveluammatit. Eikös Sinulle ole tullut mieleen että huivi loukkaa vaikkapa kristittyjä ? tai näyttää oudolta muiden työntekijöiden asusteisiin verrattuna ?
Uskonnolliset symbolit eivät nyt vaan kuulu suomessa työelämään. Se on sama kuin tasa-arvo. - osoittaa käytännössä
uskon kirjoitti:
täysin oma valinta oli lähtö töistä koska ei saanut käyttää huivia
kuka pakottaa. Iranissa samoin tshadorin kotiin jättäminen ulos mentäessä johtaa Pasdaraanin toimiin.
- että hallitusjärjestelmä
osoittaa käytännössä kirjoitti:
kuka pakottaa. Iranissa samoin tshadorin kotiin jättäminen ulos mentäessä johtaa Pasdaraanin toimiin.
pakottaa ei islam!
- että nimen omaan
että hallitusjärjestelmä kirjoitti:
pakottaa ei islam!
hallinto vetoaa islaamiin, ei hallitsemiseen.
- uskon
toisin kuin perus-suomalaiset jotka tekevät mitä tahansa välittämättä uskonnostaan. tälle naiselle uskonto on tärkeämpi kuin työ kuten jokaiselle uskonnolliselle ihmiselle.
- Minni-Matleena
pitäisi toimia sellaisessa tilanteessa, jos uskonnon vaatimaa pukeutumista ei voi noudattaa työpaikalla. Kuten olen monesti sanonut, minusta jokaisen pitää saada pukeutua valintansa mukaan. Kuitenkin täytyy käydä töissä, vaikka pitäisikin uskontoa tärkeänä, vai kuinka muuten tulee toimeen?
- transu..
Minni-Matleena kirjoitti:
pitäisi toimia sellaisessa tilanteessa, jos uskonnon vaatimaa pukeutumista ei voi noudattaa työpaikalla. Kuten olen monesti sanonut, minusta jokaisen pitää saada pukeutua valintansa mukaan. Kuitenkin täytyy käydä töissä, vaikka pitäisikin uskontoa tärkeänä, vai kuinka muuten tulee toimeen?
Työssä on noudatettava työpaikan sääntöjä oli uskonnollinen, seksuaalinen tai vakaumuksellinen suuntaus mikä tahansa. Työpaikanhan voi vapaasti valita.
- uskon
Minni-Matleena kirjoitti:
pitäisi toimia sellaisessa tilanteessa, jos uskonnon vaatimaa pukeutumista ei voi noudattaa työpaikalla. Kuten olen monesti sanonut, minusta jokaisen pitää saada pukeutua valintansa mukaan. Kuitenkin täytyy käydä töissä, vaikka pitäisikin uskontoa tärkeänä, vai kuinka muuten tulee toimeen?
uskonto vai työ? oletko itse valmis myymään uskontosi työn takia?
uskonto on tärkeämpi ja pitää etsiä sellainen työ mikä ei haittaa uskontoa. - Minni-Matleena
uskon kirjoitti:
uskonto vai työ? oletko itse valmis myymään uskontosi työn takia?
uskonto on tärkeämpi ja pitää etsiä sellainen työ mikä ei haittaa uskontoa.on sellainen tilanne, että asuu maassa jossa ei juuri missään työssä voi käyttää uskontonsa vaatimaa asua? Tai jos ei oteta mihinkään työpaikkaan vaatatuksen vuoksi, niin miten sitten tulee toimeen? Voisin kuvitella, että tällaisia tilanteita tulee oikeasti, vaikka se onkin väärin.
En osaa vastata siihen kumpi on tärkeämpi uskonto vai työ. Minusta ne ovat niin erilaisia asioita ettei voi verrata. - uskon
Minni-Matleena kirjoitti:
on sellainen tilanne, että asuu maassa jossa ei juuri missään työssä voi käyttää uskontonsa vaatimaa asua? Tai jos ei oteta mihinkään työpaikkaan vaatatuksen vuoksi, niin miten sitten tulee toimeen? Voisin kuvitella, että tällaisia tilanteita tulee oikeasti, vaikka se onkin väärin.
En osaa vastata siihen kumpi on tärkeämpi uskonto vai työ. Minusta ne ovat niin erilaisia asioita ettei voi verrata."on sellainen tilanne, että asuu maassa jossa ei juuri missään työssä voi käyttää uskontonsa vaatimaa asua? Tai jos ei oteta mihinkään työpaikkaan vaatatuksen vuoksi, niin miten sitten tulee toimeen? Voisin kuvitella, että tällaisia tilanteita tulee oikeasti, vaikka se onkin väärin."
pitää muuttaa jonnekin missä on parempi tilanne.
"En osaa vastata siihen kumpi on tärkeämpi uskonto vai työ. Minusta ne ovat niin erilaisia asioita ettei voi verrata."
uskonto on tärkein asia elämässä ja elämämme tarkoitus. näistä kahdesta asiasta työ lentää roskiin sekuntiakaan miettimättä. varmasti löytyy joku toinen työ mitä tehdessään ei tarvitse luopua uskontonsa vaatimuksista. - vcxo
uskon kirjoitti:
"on sellainen tilanne, että asuu maassa jossa ei juuri missään työssä voi käyttää uskontonsa vaatimaa asua? Tai jos ei oteta mihinkään työpaikkaan vaatatuksen vuoksi, niin miten sitten tulee toimeen? Voisin kuvitella, että tällaisia tilanteita tulee oikeasti, vaikka se onkin väärin."
pitää muuttaa jonnekin missä on parempi tilanne.
"En osaa vastata siihen kumpi on tärkeämpi uskonto vai työ. Minusta ne ovat niin erilaisia asioita ettei voi verrata."
uskonto on tärkein asia elämässä ja elämämme tarkoitus. näistä kahdesta asiasta työ lentää roskiin sekuntiakaan miettimättä. varmasti löytyy joku toinen työ mitä tehdessään ei tarvitse luopua uskontonsa vaatimuksista.Sinä et kyllä saa mitään hyvää työtä, jos et osaa suomea kirjoittaa. Lauseet aloitetaan isolla alkukirjaimella, eikä siitä tingitä, olipa uskonto mikä tahansa. Onko se niin hieno uskonto?
vcxo kirjoitti:
Sinä et kyllä saa mitään hyvää työtä, jos et osaa suomea kirjoittaa. Lauseet aloitetaan isolla alkukirjaimella, eikä siitä tingitä, olipa uskonto mikä tahansa. Onko se niin hieno uskonto?
Monissa teollisuuden työtehtävissä on suojakypärän käyttö pakko.
jos sitä ei noudata voidaan työsuhde purkaa.
Siis kumpi on turvallisempi .....
Kyllä lähtökohta on se, että uskonnon/kulttuurin vuoksi "päivärahoille" meno on pakoilua.- kuin työ,
niin mistäs se leipä pöytään tulee?
Ai niin muslimimiehellä onkin velvollisuus täysylläpitää koko vaimokatras.
Vanhapiika käsitettä ei taideta muslimimaissa tuntea lainkaan? - parempi tilanne"
uskon kirjoitti:
"on sellainen tilanne, että asuu maassa jossa ei juuri missään työssä voi käyttää uskontonsa vaatimaa asua? Tai jos ei oteta mihinkään työpaikkaan vaatatuksen vuoksi, niin miten sitten tulee toimeen? Voisin kuvitella, että tällaisia tilanteita tulee oikeasti, vaikka se onkin väärin."
pitää muuttaa jonnekin missä on parempi tilanne.
"En osaa vastata siihen kumpi on tärkeämpi uskonto vai työ. Minusta ne ovat niin erilaisia asioita ettei voi verrata."
uskonto on tärkein asia elämässä ja elämämme tarkoitus. näistä kahdesta asiasta työ lentää roskiin sekuntiakaan miettimättä. varmasti löytyy joku toinen työ mitä tehdessään ei tarvitse luopua uskontonsa vaatimuksista.Kaikille muslimeille parempi tilanne on vain ja ainoastaan muslimimaissa, jonne he kaikki kuuluvatkin.
- vapaa
kuin työ, kirjoitti:
niin mistäs se leipä pöytään tulee?
Ai niin muslimimiehellä onkin velvollisuus täysylläpitää koko vaimokatras.
Vanhapiika käsitettä ei taideta muslimimaissa tuntea lainkaan?Uskonto ym. hömpötykset siirretään syrjään kun töihin lähdetään. Töistä palattua voi taas alkaa kumartelemaan kuvia.
epikuros kirjoitti:
Monissa teollisuuden työtehtävissä on suojakypärän käyttö pakko.
jos sitä ei noudata voidaan työsuhde purkaa.
Siis kumpi on turvallisempi .....
Kyllä lähtökohta on se, että uskonnon/kulttuurin vuoksi "päivärahoille" meno on pakoilua.jossa pitää käyttää työturvallisuuden vuoksi kypärää, epäilemättä siinä työssä ei voi olla sellainen, joka ei terveytensä vuoksi voi tai kampauksensa vuoksi tahdo käyttää kypärää.
Jos on sellainen työ, jossa ei kerta kaikkiaan saa käyttää uskonnollisia symboleja, epäilemättä siinäå e8i voi olla sellainen muslimi, joka haluaa ehdottomasti käyttää huivia, sellainen ortodoksijuutalainen, joka haluaa ehdottomasti käyttää ohimokiharoita, sellainen kristitty, joka haluaa ehdottomasti käyttää näkyvää ristiä, sellainen sikhi, joka haluaa ehdottomasti käyttää turbaania, sellainen hindu, jolla on kastinmerkki otsassa ja niin edelleen.
Olisiko tuo näiden kaikkien kohdalla pakoilua, onkin sitten toinen asia.- pelastus-sukeltajako?
Minni-Matleena kirjoitti:
pitäisi toimia sellaisessa tilanteessa, jos uskonnon vaatimaa pukeutumista ei voi noudattaa työpaikalla. Kuten olen monesti sanonut, minusta jokaisen pitää saada pukeutua valintansa mukaan. Kuitenkin täytyy käydä töissä, vaikka pitäisikin uskontoa tärkeänä, vai kuinka muuten tulee toimeen?
Jossa ei voisi olla huivi päässä?
- jurristi...........
transu.. kirjoitti:
Työssä on noudatettava työpaikan sääntöjä oli uskonnollinen, seksuaalinen tai vakaumuksellinen suuntaus mikä tahansa. Työpaikanhan voi vapaasti valita.
eli turvallisuus tai hygienia kysymystä ei ole ei työnantaja saa syrjiä uskonnonkaan perusteella oli se sitten pukeutuminen tai rukoushetket.Potkut saa antaa jos työntekijä ei kykene hoitamaan annettuja tehtäviä.
- työmies on eri mies.....
epikuros kirjoitti:
Monissa teollisuuden työtehtävissä on suojakypärän käyttö pakko.
jos sitä ei noudata voidaan työsuhde purkaa.
Siis kumpi on turvallisempi .....
Kyllä lähtökohta on se, että uskonnon/kulttuurin vuoksi "päivärahoille" meno on pakoilua.mahtuu huivin päällekkin ja huivejakin on kuin kypärähuppuja....tarkoitus on peittää...se onnistuu monellakin tapaa...
- Minni-Matleena
pelastus-sukeltajako? kirjoitti:
Jossa ei voisi olla huivi päässä?
että kaikki eivät palkkaa sillä tavoin pukeutuneita. Usein se on rasismia, mutta on myös sellaisia töitä missä hunnuttautuminen estää näkyvyyttä.
- Minni-Matleena
uskon kirjoitti:
"on sellainen tilanne, että asuu maassa jossa ei juuri missään työssä voi käyttää uskontonsa vaatimaa asua? Tai jos ei oteta mihinkään työpaikkaan vaatatuksen vuoksi, niin miten sitten tulee toimeen? Voisin kuvitella, että tällaisia tilanteita tulee oikeasti, vaikka se onkin väärin."
pitää muuttaa jonnekin missä on parempi tilanne.
"En osaa vastata siihen kumpi on tärkeämpi uskonto vai työ. Minusta ne ovat niin erilaisia asioita ettei voi verrata."
uskonto on tärkein asia elämässä ja elämämme tarkoitus. näistä kahdesta asiasta työ lentää roskiin sekuntiakaan miettimättä. varmasti löytyy joku toinen työ mitä tehdessään ei tarvitse luopua uskontonsa vaatimuksista.kiinnostunut juuri sellaisesta työstä missä ei voi jostain syystä hunnuttautua? Pitääkö silloin asettaa uskonto kiinnostavan työn edelle ja mennä vähemmän kiinnostavaan? Eikö slloin uskonto ala haittaamaan elämää, kun sen päinvastoin pitäisi olla voimavara? Vai näetkö tämän ihan toisinpäin.
- Eihän?
uskon kirjoitti:
uskonto vai työ? oletko itse valmis myymään uskontosi työn takia?
uskonto on tärkeämpi ja pitää etsiä sellainen työ mikä ei haittaa uskontoa.Onko mielestäsi koraanin määräyksiä noudatettava kirjaimellisesti vaikka ne eivät sopisi kyseisen yrityksen sääntöihin ja imagoon?
vapaa kirjoitti:
Uskonto ym. hömpötykset siirretään syrjään kun töihin lähdetään. Töistä palattua voi taas alkaa kumartelemaan kuvia.
on nyt uudet ohjeet päähineestä.
Siellä saa käyttää: huivia, turbaania, kipaa ym.
Saataiinpas sama juttu Suomeenkin.
Lapin poliisi käyttäisi neljän tuulen lakkia ja nutukkaita, pohjalaisilla olisi leveälierinen ja helapää puukko vyöllä.
Itä-Suomessa talvisaikaan Koivistolainen ja saaristopoliisilla sydväst.
Niin ja naisilla: naimattomilla tanu ja rouvilla tykkimyssy.
Kansallista identtiteettiä, nähkääs;)- Muslimisisko
Eihän? kirjoitti:
Onko mielestäsi koraanin määräyksiä noudatettava kirjaimellisesti vaikka ne eivät sopisi kyseisen yrityksen sääntöihin ja imagoon?
Jos minun pukeutumistyylini ei sovi jonkun firman imagoon, niin sitten se työpaikkakaan ei ole minua varten. On monia työpaikkoja, joissa ulkonäöllä ei ole todellisuudessa mitään merkitystä - tai ei pitäisi olla.
Tottakai uskovainen ihminen pistää oman vakaumuksensa työpaikan imago-vaatimusten edelle.
Ei se ole vaan niin, että työnantajalla on vaatimuksia. Myös työntekijällä on vaatimukset. Jos työpaikka ja työntekijä eivät sovi toisilleen, niin sitten pitää etsiä joku muu vaihtoehto. - Muslimisisko
Minni-Matleena kirjoitti:
että kaikki eivät palkkaa sillä tavoin pukeutuneita. Usein se on rasismia, mutta on myös sellaisia töitä missä hunnuttautuminen estää näkyvyyttä.
Onko sinulla esimerkkejä sellaisista työpaikoista, joissa huivi tai jopa kasvohuntu olisi este? Ei mitään imago-juttuja vaan ihan oikeita esteitä.
- .................
Muslimisisko kirjoitti:
Onko sinulla esimerkkejä sellaisista työpaikoista, joissa huivi tai jopa kasvohuntu olisi este? Ei mitään imago-juttuja vaan ihan oikeita esteitä.
Kaikki ammatit, joissa pitää olla asiakkaiden kanssa tekemisissä. Erikoinen pukeutuminen, puhumattakaan uskonnollisesta pukeutumisesta, nimittäin karkottaa osan asiakkaista, ja se näkyy suoraan yrityksen tuloksessa.
Kukaan ei voi palkata työntekijää, joka heikentää yrityksen tulosta. Se olisi vastuutonta toimintaa yrityksen omistajia kohtaan. - uskon
Minni-Matleena kirjoitti:
kiinnostunut juuri sellaisesta työstä missä ei voi jostain syystä hunnuttautua? Pitääkö silloin asettaa uskonto kiinnostavan työn edelle ja mennä vähemmän kiinnostavaan? Eikö slloin uskonto ala haittaamaan elämää, kun sen päinvastoin pitäisi olla voimavara? Vai näetkö tämän ihan toisinpäin.
uskonto ei ole vain voimavara, se on koko elämä ja kaikista tärkein asia. mikään ei voi mennä koskaan uskonnon edelle.
- tökeröä
uskon kirjoitti:
uskonto ei ole vain voimavara, se on koko elämä ja kaikista tärkein asia. mikään ei voi mennä koskaan uskonnon edelle.
Kai ymmärtänet, että tuon lausuttuasi väheksyt ateistista maailmankatsomusta ja monien nk. tapauskovaisten suhdetta uskontoonsa.
- olisikin parempi
uskon kirjoitti:
uskonto ei ole vain voimavara, se on koko elämä ja kaikista tärkein asia. mikään ei voi mennä koskaan uskonnon edelle.
että marsilaiset pysyisivät omalla planeetallaan ja antaisivat työtätekevien ihmisten kehittää omaa toimivaa yhteiskuntaansa.
- Pastorin Nelli ja Ruskaa Pa...
uskon kirjoitti:
uskonto ei ole vain voimavara, se on koko elämä ja kaikista tärkein asia. mikään ei voi mennä koskaan uskonnon edelle.
Teepussin mietelause osasi kertoa:
"Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhan hoito. Eikä sekään ole kovinkaan tärkeää." - Minni-Matleena
Muslimisisko kirjoitti:
Onko sinulla esimerkkejä sellaisista työpaikoista, joissa huivi tai jopa kasvohuntu olisi este? Ei mitään imago-juttuja vaan ihan oikeita esteitä.
esimerkiksi sairaalatyössä ja poliisin työssä. Imagojutut ovat rasismia, ihmisten pitää hyväksyä erilaisuus.
- Minni-Matleena
uskon kirjoitti:
uskonto ei ole vain voimavara, se on koko elämä ja kaikista tärkein asia. mikään ei voi mennä koskaan uskonnon edelle.
uskontoa. Koen itse, että uskonto on osa elämää, joka on olemassa ihmisen sisällä, mutta ei estä muuta toimintaa.
- Pato_Donaldo
Aabra-ham kirjoitti:
jossa pitää käyttää työturvallisuuden vuoksi kypärää, epäilemättä siinä työssä ei voi olla sellainen, joka ei terveytensä vuoksi voi tai kampauksensa vuoksi tahdo käyttää kypärää.
Jos on sellainen työ, jossa ei kerta kaikkiaan saa käyttää uskonnollisia symboleja, epäilemättä siinäå e8i voi olla sellainen muslimi, joka haluaa ehdottomasti käyttää huivia, sellainen ortodoksijuutalainen, joka haluaa ehdottomasti käyttää ohimokiharoita, sellainen kristitty, joka haluaa ehdottomasti käyttää näkyvää ristiä, sellainen sikhi, joka haluaa ehdottomasti käyttää turbaania, sellainen hindu, jolla on kastinmerkki otsassa ja niin edelleen.
Olisiko tuo näiden kaikkien kohdalla pakoilua, onkin sitten toinen asia.työelämässä, tai kouluissa, ei tosiaankaan saa käyttää uskonnollisia symboleja; oli sitten turvallisuussyistä, tai jos se loukkaakin toista. Miksi muslimi saisi loukata kristittyä, muttei päinvastoin ? Haloo !
Maassa maan tavalla. Typerää menettää työpaikka jonkun huivin takia !
Mutta Suomessa laki on kaikille sama.
Onneksi täällä on paljon suvaitsevaisia muslimeja. - rehellisesti
Minni-Matleena kirjoitti:
esimerkiksi sairaalatyössä ja poliisin työssä. Imagojutut ovat rasismia, ihmisten pitää hyväksyä erilaisuus.
tähän MM:
Oletetaan, että sinulla olisi kauppa, joka kilpailee muutamien samanlaisten kauppojen kanssa asiakkaista tavallisessa suomalaisessa kaupungissa. Kannattavuus riittää juuri ja juuri, kunhan vähän markkinoi ja järjestää tarjouksia ja tapahtumia.
Kauppasi myyjä lähtee työstään muuttaakseen toiseen kaupunkiin. Uskaltaisitko palkata hänen tilalleen huntua käyttävän musliminaisen? Tai ylipäänsä jonkun hyvin erikoisesti pukeutuvan ihmisen? - lähihoitajja
Minni-Matleena kirjoitti:
esimerkiksi sairaalatyössä ja poliisin työssä. Imagojutut ovat rasismia, ihmisten pitää hyväksyä erilaisuus.
...jotka hunnuttautuvat :)
- Minni-Matleena
rehellisesti kirjoitti:
tähän MM:
Oletetaan, että sinulla olisi kauppa, joka kilpailee muutamien samanlaisten kauppojen kanssa asiakkaista tavallisessa suomalaisessa kaupungissa. Kannattavuus riittää juuri ja juuri, kunhan vähän markkinoi ja järjestää tarjouksia ja tapahtumia.
Kauppasi myyjä lähtee työstään muuttaakseen toiseen kaupunkiin. Uskaltaisitko palkata hänen tilalleen huntua käyttävän musliminaisen? Tai ylipäänsä jonkun hyvin erikoisesti pukeutuvan ihmisen?hyvä työntekijä, en kai minä vaatteiden perusteella ihmisiä palkkaisi! En ole tottunut liikkumaan sellaisissa piireissä missä tuollaiset asiat ovat ongelmia, enkä haluakaan tottua.
- Minni-Matleena
lähihoitajja kirjoitti:
...jotka hunnuttautuvat :)
haittaa joissakin tilanteissa sairaalassa, se on tosiasia.
- vielä hetki
Minni-Matleena kirjoitti:
hyvä työntekijä, en kai minä vaatteiden perusteella ihmisiä palkkaisi! En ole tottunut liikkumaan sellaisissa piireissä missä tuollaiset asiat ovat ongelmia, enkä haluakaan tottua.
tuota tilannetta ja vastaa sitten uudestaan.
Jos tuo on lopullinen rehellinen vastauksesi, olet kai vielä hieman naiivi ja yksinkertainen. Ainakaan et tarpeeksi vastuullinen yrittäjäksi. Siinä kun on vastuussa muidenkin kuin omasta hyvinvoinnista. Ja konkurssi voi tulla tappavan kalliiksi pienyrittäjälle. - Minni-Matleena
vielä hetki kirjoitti:
tuota tilannetta ja vastaa sitten uudestaan.
Jos tuo on lopullinen rehellinen vastauksesi, olet kai vielä hieman naiivi ja yksinkertainen. Ainakaan et tarpeeksi vastuullinen yrittäjäksi. Siinä kun on vastuussa muidenkin kuin omasta hyvinvoinnista. Ja konkurssi voi tulla tappavan kalliiksi pienyrittäjälle.käsitys vastuullisuudesta kuin minulla. Millä ihmeen perusteella voit sanoa, että minä en ole vastuullinen?! Olet tosi innokas aina arvostelemaan minua milloin mistäkin. Yhtä hyvin minä voin sanoa, että sinä olet naiivi ja yksinkertainen. Ainakin olet siinä tosi tyhmä, kun kuvittelet, että minä tiedä kuka sinä olet, kun kirjoitat millä sattuu nimimerkillä.
Mistä sinä tiedät ettei asiakaskunta vaan lisääntyisi, jos olisi vähän tavanomaisesta poikkeavaa henkilökuntaa, sekin riippuu asiakaskunnasta. En minä menisikään jonnekin junttiperäkylään yrittäjäksi. - este noissa ammateissa
Minni-Matleena kirjoitti:
esimerkiksi sairaalatyössä ja poliisin työssä. Imagojutut ovat rasismia, ihmisten pitää hyväksyä erilaisuus.
kerro miksi olisi lääkärinä, sairaanhoitajana on muslimeja suomessakin.Samoin en näe estettä poliisin työlle univormu niskaan amirahuivi(kuin kypärähuppu) päähän ja koppalakki huivin päälle niinkuin eglannissakin naispoliisit tekee.Siellä on naismuslimeja jopa bussikuskina.Poliisi voi suuntautua monelle alalle(liikenne poliisi ym. aivan kuin lääkärikin(gynegologi,lastenlääkäri..ym.)
Johan arabimaissakin on naisia lääkäreinä poliiseina ja jopa lentokapteeneina eli kerro miksi huivi olisi este? - et menisi.
Minni-Matleena kirjoitti:
käsitys vastuullisuudesta kuin minulla. Millä ihmeen perusteella voit sanoa, että minä en ole vastuullinen?! Olet tosi innokas aina arvostelemaan minua milloin mistäkin. Yhtä hyvin minä voin sanoa, että sinä olet naiivi ja yksinkertainen. Ainakin olet siinä tosi tyhmä, kun kuvittelet, että minä tiedä kuka sinä olet, kun kirjoitat millä sattuu nimimerkillä.
Mistä sinä tiedät ettei asiakaskunta vaan lisääntyisi, jos olisi vähän tavanomaisesta poikkeavaa henkilökuntaa, sekin riippuu asiakaskunnasta. En minä menisikään jonnekin junttiperäkylään yrittäjäksi.Vaikka et sinä siihen tuolla asenteella kyllä koskaan rahoitustakaan saisi.
Et sinä tiedä kuka minä olen, enkä minä tiedä kuka sinä olet. Niin se saa minun puolestani ollakin. - Minni-Matleena
este noissa ammateissa kirjoitti:
kerro miksi olisi lääkärinä, sairaanhoitajana on muslimeja suomessakin.Samoin en näe estettä poliisin työlle univormu niskaan amirahuivi(kuin kypärähuppu) päähän ja koppalakki huivin päälle niinkuin eglannissakin naispoliisit tekee.Siellä on naismuslimeja jopa bussikuskina.Poliisi voi suuntautua monelle alalle(liikenne poliisi ym. aivan kuin lääkärikin(gynegologi,lastenlääkäri..ym.)
Johan arabimaissakin on naisia lääkäreinä poliiseina ja jopa lentokapteeneina eli kerro miksi huivi olisi este?jos leikkaussalissa on kasvohuntu päällä tai kun poliisi useinkin joutuu tilanteeseen jossa joku käy käsiksi, niin olisi hankala puolustaa itseään kasvohuntu päällä.
- Minni-Matleena
et menisi. kirjoitti:
Vaikka et sinä siihen tuolla asenteella kyllä koskaan rahoitustakaan saisi.
Et sinä tiedä kuka minä olen, enkä minä tiedä kuka sinä olet. Niin se saa minun puolestani ollakin.Sinä olet sitten hankala luonne ja riidanhaluinen. Aina olet haukkumassa minua, rauhoitu vähän, en ole tehnyt sinulle mitään! Eikä kukaan ole koskaan ennen sinua valittanut minun asenteistani, itselläsi on asenneongelma ja paha onkin.
- lääkärinä........
Minni-Matleena kirjoitti:
jos leikkaussalissa on kasvohuntu päällä tai kun poliisi useinkin joutuu tilanteeseen jossa joku käy käsiksi, niin olisi hankala puolustaa itseään kasvohuntu päällä.
leikkuriin pukeudutaan peittävästi ja steriilisti leikkurissa on steriilejä hiustensuojia ja huppuja.Hiuksetkin peitetään.Joten ....ei muuta kuin hijabit steriileiksi... :)
- Minni-Matleena
lääkärinä........ kirjoitti:
leikkuriin pukeudutaan peittävästi ja steriilisti leikkurissa on steriilejä hiustensuojia ja huppuja.Hiuksetkin peitetään.Joten ....ei muuta kuin hijabit steriileiksi... :)
steriiliyttä tarkoittanutkaan, vaan kun olen kuullut, että sen hunnun takaa ei näe hyvin.
- ???????????????????
Minni-Matleena kirjoitti:
steriiliyttä tarkoittanutkaan, vaan kun olen kuullut, että sen hunnun takaa ei näe hyvin.
ilmeisesti tarkoitat niqabia itse olen käyttänyt ja sen voi tunkea kauluksen alle ja ihan hyvin siitä näkyy eli ihan sama kun menet vaikka hammaslääkäriin ja katsot sitä kasvosuojusta...niqabejakin on erilaisia, katso vaikka netistä kuvia...
Eikä kaikki käytä kasvohuntua vain huivi on pakollinen minun tietääkseni.Luulen että niqabin käyttö tulee sunnasta eli haditheista. Pato_Donaldo kirjoitti:
työelämässä, tai kouluissa, ei tosiaankaan saa käyttää uskonnollisia symboleja; oli sitten turvallisuussyistä, tai jos se loukkaakin toista. Miksi muslimi saisi loukata kristittyä, muttei päinvastoin ? Haloo !
Maassa maan tavalla. Typerää menettää työpaikka jonkun huivin takia !
Mutta Suomessa laki on kaikille sama.
Onneksi täällä on paljon suvaitsevaisia muslimeja."Jos on sellainen työ, jossa ei kerta kaikkiaan saa käyttää uskonnollisia symboleja, epäilemättä siinä ei voi olla sellainen muslimi, joka haluaa ehdottomasti käyttää huivia, sellainen ortodoksijuutalainen, joka haluaa ehdottomasti käyttää ohimokiharoita, sellainen kristitty, joka haluaa ehdottomasti käyttää näkyvää ristiä, sellainen sikhi, joka haluaa ehdottomasti käyttää turbaania, sellainen hindu, jolla on kastinmerkki otsassa ja niin edelleen.
Olisiko tuo näiden kaikkien kohdalla pakoilua, onkin sitten toinen asia."- tässä tulee kopsaa
??????????????????? kirjoitti:
ilmeisesti tarkoitat niqabia itse olen käyttänyt ja sen voi tunkea kauluksen alle ja ihan hyvin siitä näkyy eli ihan sama kun menet vaikka hammaslääkäriin ja katsot sitä kasvosuojusta...niqabejakin on erilaisia, katso vaikka netistä kuvia...
Eikä kaikki käytä kasvohuntua vain huivi on pakollinen minun tietääkseni.Luulen että niqabin käyttö tulee sunnasta eli haditheista.http://www.colorsmagazine.com/issues/colors63/06.php
http://www.blogistan.co.uk/blog/mt.php/2005/11/23/observer_on_niqab
http://www.muhajabah.com/docstorage/me.htm
ja kappas shiioiltakin löytyy kaneez mehdi joka käyttää hijabia ja jolla on kandin paperit lääketieteestä ja mielii kirurgiksi.
http://www.shiachat.com/forum/index.php?showtopic=31897&st=25 - Minni-Matleena
??????????????????? kirjoitti:
ilmeisesti tarkoitat niqabia itse olen käyttänyt ja sen voi tunkea kauluksen alle ja ihan hyvin siitä näkyy eli ihan sama kun menet vaikka hammaslääkäriin ja katsot sitä kasvosuojusta...niqabejakin on erilaisia, katso vaikka netistä kuvia...
Eikä kaikki käytä kasvohuntua vain huivi on pakollinen minun tietääkseni.Luulen että niqabin käyttö tulee sunnasta eli haditheista.niitä kuvia, kun en tiedä tarkkaan mitä malleja on olemassa. En tiedä minkä nimisiä ne vaatteet ovat, mutta tarkoitin ettei voi pitää sellaista mikä on näköeste tai haittaa liikkumista. Jos ei ole haittaa niin ei ole haittaa:)
- Eihän?
Muslimisisko kirjoitti:
Jos minun pukeutumistyylini ei sovi jonkun firman imagoon, niin sitten se työpaikkakaan ei ole minua varten. On monia työpaikkoja, joissa ulkonäöllä ei ole todellisuudessa mitään merkitystä - tai ei pitäisi olla.
Tottakai uskovainen ihminen pistää oman vakaumuksensa työpaikan imago-vaatimusten edelle.
Ei se ole vaan niin, että työnantajalla on vaatimuksia. Myös työntekijällä on vaatimukset. Jos työpaikka ja työntekijä eivät sovi toisilleen, niin sitten pitää etsiä joku muu vaihtoehto.mistä kohtaa koraanista nuo vaatimukset huntujen ja huivien käyttämisestä löytyvät?
>Jos työpaikka ja työntekijä eivät sovi toisilleen, niin sitten pitää etsiä joku muu vaihtoehto.>
Olen aivan samaa mieltä tästä kanssasi. - Muslimisisko
Minni-Matleena kirjoitti:
haittaa joissakin tilanteissa sairaalassa, se on tosiasia.
Miten huivi haittaisi täällä Suomessa kun ei se haittaa muslimimaissakaan? Monissa muslimimaissa sairaalahenkilökunnalla on erikseen työhön suunnitellut huivit ja muut vaatteet.
- Muslimisisko
Minni-Matleena kirjoitti:
jos leikkaussalissa on kasvohuntu päällä tai kun poliisi useinkin joutuu tilanteeseen jossa joku käy käsiksi, niin olisi hankala puolustaa itseään kasvohuntu päällä.
Usein leikkaussalissa lääkäreillä on erilliset kasvosuojukset eikä se estä työskentelyä lainkaan.
Eikä islamilainen pukeutuminen estä naista toimimasta poliisitehtävissäkään:
http://video.google.com/videoplay?docid=3888488928918260248 ;) - Minni-Matleena
tässä tulee kopsaa kirjoitti:
http://www.colorsmagazine.com/issues/colors63/06.php
http://www.blogistan.co.uk/blog/mt.php/2005/11/23/observer_on_niqab
http://www.muhajabah.com/docstorage/me.htm
ja kappas shiioiltakin löytyy kaneez mehdi joka käyttää hijabia ja jolla on kandin paperit lääketieteestä ja mielii kirurgiksi.
http://www.shiachat.com/forum/index.php?showtopic=31897&st=25se sitten haittaa näkemistä ja liikkumista. Minä olen vain luullut niin. Ainakaan en itse osaisi varmaan tehdä mitään sellaisissa vaatteissa, mutta ehkä se on myös tottumuskysymys. Siis minun puolestani jokainen voi käyttää mitä haluaa, jos ei siitä ole mitään haittaa.
- Eihän?
Minni-Matleena kirjoitti:
Sinä olet sitten hankala luonne ja riidanhaluinen. Aina olet haukkumassa minua, rauhoitu vähän, en ole tehnyt sinulle mitään! Eikä kukaan ole koskaan ennen sinua valittanut minun asenteistani, itselläsi on asenneongelma ja paha onkin.
>Eikä kukaan ole koskaan ennen sinua valittanut minun asenteistani, itselläsi on asenneongelma ja paha onkin.>
Ainakin minä ihmettelin asenteitasi, samoin muistelen lukeneeni muutaman samankaltaisen viestin muiden kirjoittamana.
Ja toistoa:
Minni-Matleenalle selvennykseksi mainittakoon että Eniron palstoilla kirjoittajan nimimerkki näkyy tuossa yläpuolella olevassa kohdassa "nimimerkki", minun kirjoittamissa viesteissäni Eihän? - Minni-Matleena
Muslimisisko kirjoitti:
Miten huivi haittaisi täällä Suomessa kun ei se haittaa muslimimaissakaan? Monissa muslimimaissa sairaalahenkilökunnalla on erikseen työhön suunnitellut huivit ja muut vaatteet.
haittaa, jos on erikseen sitä varten suunniteltu. En minä tiennyt, että sellaisia on.
- Minni-Matleena
Muslimisisko kirjoitti:
Usein leikkaussalissa lääkäreillä on erilliset kasvosuojukset eikä se estä työskentelyä lainkaan.
Eikä islamilainen pukeutuminen estä naista toimimasta poliisitehtävissäkään:
http://video.google.com/videoplay?docid=3888488928918260248 ;)Ei kai se sitten estä, ehkä minulla on ollut väärä käsitys siitä asiasta.
- Minni-Matleena
Eihän? kirjoitti:
>Eikä kukaan ole koskaan ennen sinua valittanut minun asenteistani, itselläsi on asenneongelma ja paha onkin.>
Ainakin minä ihmettelin asenteitasi, samoin muistelen lukeneeni muutaman samankaltaisen viestin muiden kirjoittamana.
Ja toistoa:
Minni-Matleenalle selvennykseksi mainittakoon että Eniron palstoilla kirjoittajan nimimerkki näkyy tuossa yläpuolella olevassa kohdassa "nimimerkki", minun kirjoittamissa viesteissäni Eihän?jos jotkut fanaatikot ja rasistit ihmettelevät minun asenteitani?! En kyllä sellaisista paljon perusta. Tarkoitin että live-elämässä ei kukaan ole ihmetellyt, mutta en olekaan koskaan tavannut niin outoa porukkaa kuin tällä palstalla.
Saatko sinä muuten jotain mielihyvää siitä, että olet aina minulle ilkeä vai miksi jaksat harrastaa sitä jatkuvasti? - Eihän?
Minni-Matleena kirjoitti:
jos jotkut fanaatikot ja rasistit ihmettelevät minun asenteitani?! En kyllä sellaisista paljon perusta. Tarkoitin että live-elämässä ei kukaan ole ihmetellyt, mutta en olekaan koskaan tavannut niin outoa porukkaa kuin tällä palstalla.
Saatko sinä muuten jotain mielihyvää siitä, että olet aina minulle ilkeä vai miksi jaksat harrastaa sitä jatkuvasti?Minä ainoastaan muistutin sinua tosiasioista.
>jos jotkut fanaatikot ja rasistit ihmettelevät minun asenteitani?!>
Mielenkiintoinen tapa analysoida toista ihmistä sinulla.
>Saatko sinä muuten jotain mielihyvää siitä, että olet aina minulle ilkeä vai miksi jaksat harrastaa sitä jatkuvasti?>
Lukaisepa uudelleen se edellisen viestini alimmainen osa.
Viimeinen viesti tähän ketjuun. - Minni-Matleena
Eihän? kirjoitti:
Minä ainoastaan muistutin sinua tosiasioista.
>jos jotkut fanaatikot ja rasistit ihmettelevät minun asenteitani?!>
Mielenkiintoinen tapa analysoida toista ihmistä sinulla.
>Saatko sinä muuten jotain mielihyvää siitä, että olet aina minulle ilkeä vai miksi jaksat harrastaa sitä jatkuvasti?>
Lukaisepa uudelleen se edellisen viestini alimmainen osa.
Viimeinen viesti tähän ketjuun.jätät minut rauhaan, kun et kerran halua tai osaa
keskustella ystävällisesti. En minäkään muistuta sinua jatkuvasti kaikesta negatiivisesta mitä sinulle on kirjoitettu (ja sitä on riittänyt) Mikä ihmeen muistuttaja sinä luulet olevasi?! Luojan kiitos en tunne tuollaisia ihmisiä oikeassa elämässä. - pitääkö vaihtoehtoa
Eihän? kirjoitti:
mistä kohtaa koraanista nuo vaatimukset huntujen ja huivien käyttämisestä löytyvät?
>Jos työpaikka ja työntekijä eivät sovi toisilleen, niin sitten pitää etsiä joku muu vaihtoehto.>
Olen aivan samaa mieltä tästä kanssasi.etsiä työntekijän vai -antajan?
- Eihän?
pitääkö vaihtoehtoa kirjoitti:
etsiä työntekijän vai -antajan?
minulle tarkoitettu, niin mmielestäni työnantajalla ei ole mitään velvollisuuksia palkata työnantajan vaatimuksia täyttämättömiä henkilöitä.
Ja lisättäköön että nuo kohtuuttomat vaatimukset vähenisivät kummasti jos "pankollamakailemis"- avustuksia leikattaisiin niin paljon että työntekeminen olisi houkuttelevaa myös vähäisemmillä työhaluilla varustetuille.
- soitetta ei kä
Rasismin uhri voi hakea apua meiltä
http://www.suomenshiiamuslimit.org/tiedotteet-6.php- taas, jälleen kerran!
Ei saa markkinoida palvelua,Suomenshiamuslimit!
- olisi paikallaan
koska silloin muslimit saisivat paremmin töitä, sopeutuisivat muutenkin paremmin yhteiskuntaan ja naisten asema parantuisi
tosin siitä seuraisi muslimien osalta semmoisia toimia että ihmishenkiä menisi roppakaupalla - Pato_Donaldo
mieluummin huivi kuin työharjoittelu ???
Koskahan tämä tyttö suomessa työllistyy ???
Ei varmaankaan koskaan. Ja jos kääntyy takaisin kristinuskoon, mikä on tuomio ??!! :)
Voi närhen munat. Kannattaisi hiukan joustaa asioissa eikä hankkia ongelmia tulevaisuuteensa.- Höh...hööööö......
oletteko te kaikk täällä lorvehtijat itse tuollaisten palvelujen parissa...koko päivä aikaa kirjoitella ja kun ei ole työkykyiseksi niin puhutaan omasta esimerkistä...työharjoittelusta..!
Sallikaa mun nauraa.... - Pato_Donaldo
Höh...hööööö...... kirjoitti:
oletteko te kaikk täällä lorvehtijat itse tuollaisten palvelujen parissa...koko päivä aikaa kirjoitella ja kun ei ole työkykyiseksi niin puhutaan omasta esimerkistä...työharjoittelusta..!
Sallikaa mun nauraa....tyypillinen junttura. Kysy vaikka äidiltäs, mitä tarkoittaa kolmivuorotyö ?
Pysy nyt aiheessa, eli huivissa, god dammit ! ;)
- silkkaa pokkurointia
Syyttäjän mielestä ravintolaesimies ei syyllistynyt syrjintään kiellettyään viime lokakuussa musliminaista pitämästä huivia asiakaspalvelussa lahtelaisessa kongressikeskus Fellmannissa.
KUKAHAN ON TUOKIN ASIANSA OSAAVA SYYTTÄJÄ...HIH...
tehtävänään ottaa vastaan vaatteita naulakolla.
MIKÄ HYGIENIA KYSYMYS??? Hahahaaa....
Opiskelijan tultua töihin hänen opettajansa ilmoitti, ettei huivia saa käyttää.ELI EI OLLUT AIEMMIN ILMOITETTU ESIM.TYÖSOPIMUKSESSA TAI NIENOMAISENA KIELTONA USKONNOLLISESTA VAATETUKSESTA TYÖELÄMÄSSÄ...Hihiiii..juristiko...hahaaa
Opiskelija ei kuitenkaan suostunut ottamaan huivia pois. Hänen opettajansa palasikin hetken päästä takaisin sanoen, ettei uskonnollisia tunnusmerkkejä voi käyttää. Opiskelijan oli joko otettava huivi pois tai poistuttava asiakaspalvelusta. MISSÄS SE TAAS OLI SANOTTU???ETTEI SAA KÄYTTÄÄ..ja taas nauraa...
Ravintolaesimies perusteli huivin poistamista hygieenisillä ja imagollisilla syillä. Opiskelijoille oli hänen mukaansa annettu tarkat ohjeet pukeutumisesta keittiön ja ravintolasalin puolella. Samaa huivia ei voi käyttää ulkona ja ruokaa tarjoiltaessa, koska kyseinen opiskelija olisi voinut joutua myös tarjoilemaan. Ravintolaesimiehen mukaan asiakkaat taas haluavat työntekijöiden käyttävän yhtenäistä työasua.
HARVINAISEN HÖLÖMÖ LAHTELAIS ESIMIES...JA SYYTTÄJÄ
USKONNONVAPAUSLAKI!TASA-ARVOLAKI!JA TYÖSOPIMUSLAINSÄÄDÄNTÖ!- sillä se on homma
kotiin hoidettavissa..sisä kengät ulkokengät...ja muuten sama asu kuin muillakin huivi vaan nuppiin pitkät housut ja menoks..
Tais olla ihan henkilökohtaiset kriteerit esimiehellä...piti ihan palata paikalle käviköhän tarkistamassa mistä voi narista vai juolahtikohan mieleen joku pointti! Hihiihii.. - on tasan tarkkaan
sillä se on homma kirjoitti:
kotiin hoidettavissa..sisä kengät ulkokengät...ja muuten sama asu kuin muillakin huivi vaan nuppiin pitkät housut ja menoks..
Tais olla ihan henkilökohtaiset kriteerit esimiehellä...piti ihan palata paikalle käviköhän tarkistamassa mistä voi narista vai juolahtikohan mieleen joku pointti! Hihiihii..oikeus määrätä, miten töissä pukeudutaan. Perusteeksi ei tarvita muuta kuin yrityksen yleinen käytäntö ja ulkoasu. Jos ei kelpaa, voi mennä muualle.
Ihan uskonnosta riippumatta.
- Muslimisisko
Lainaus: Samaa huivia ei voi käyttää ulkona ja ruokaa tarjoiltaessa, koska kyseinen opiskelija olisi voinut joutua myös tarjoilemaan.
No jo on perustelu! Vaatiiko kyseinen työnantaja muilta työntekijöiltä, että he eivät saa käyttää samaa tukkaakaan kuin ulkona!? Ainiin... Sitten voi vedota imagosyihin...
Ihminen voi valita itse, haluaako olla uskovainen vai ei. Jos henkilö päättää olla uskovainen, sitten hänellä ei ole valinnanvaraa siinä, minkä Allah on päättänyt.- hui.... hui
Mihin uskontoon kuuluvat ne muslimimiehet jotka käyttävät huivia jopa Suomessa, mielenosoituksissa.
Onko tämä islamin uskon tunnusmerkki miehillä? - Protheri
Höpön höpön allah on päättänyt. Eiköhän jokainen täyspäinen ihminen osaa itse päättää tekeekö töitä maassa maan tavalla, vai lintsaako jonkun keinotekoisen syyn varjolla.
- Sananvapaus
ei valtion laitoksissa ja kouluissa nainen saa käyttää huivia. Niin sanoi muutama ilta sitten televisiossa turkkilaissyntyinen nainen.
- Pato_Donaldo
sano mulle se koulun opettaja joka antaa oppilaiden tulla pipo päässä tunnille ?
Hölmö.
- Muslimisisko
The Hijab Shop on suunnitellut IKEA:n muslimityöntekijöille työasuun sopivan huivin:
http://www.thehijabshop.com/press/index.php
:)
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466