Osaako joku neuvoa hyvän autonpesuaineen? Olen käyttänyt Auto Glymin shampoota mutta siitä ei ole mihinkään. Ei vaahtoa, ei liukasta pintaa tarpeeksi eikä myöskään puhdista kunnolla. Tämän jälkeen kokeilin Mequiar's shampoota mikä onkin todella hyvää mutta vaikeaa löytää ja yksi pullo riittää vain n. kahteen pesukertaan kun kunnolla pesee ja käyttää runsaasti pesuvettä. Toinen vielä parempi aine on Mother's California Gold mutta sitä saanee vain Jenkeistä.
Mikä
11
913
Vastaukset
- pesuri
Jos auto on todella pinttyneen lian peitossa niin käy ostamassa jotain halpisliuotinta ja ruskuttele sitä pinttyneeseen likaan ja anna vaikuttaa tovi. Huuhtele sitten letkulla "sormipaineella" tai painepesurilla irtolika pois, sitten pistä vaikka fairia tai muuta käsitiskiainetta reilusti vesiämpäriin lämpimään veteen ja sitten pehmeällä harjalla tai sienellä loppulika pois samalla aikaa letkulla huuhdellen. Tulee varmasti yhtä puhdasta kuin kalliilla tökötillä ja paljon halvemmalla!
Noi kalliit pesuaineet ovat tehty vain tyhmiä kusetettavia varten jotka eivät tajua että auton pesu on helppoa ja halpaa kunhan vain älyäisi käyttää edes vähän maalaisjärkeä.- näin ei tehdä
Painepesurin kanssa on syytä olla todella varovainen jos on kyse uudemmasta autosta. Irtolika kovalla paineella voi tehdä rumaa jälkeä ja jopa painua kiinni kirkaslakkapintaan mikä kaikissa nykyautoissa on koska maalit on vesiohenteisia.
Fairya ei missään nimessä eikä etenkään talvella. Fairy pienentää veden pintajännitystä huomattavasti enemmän kuin autonpesuaineet. Tästä johtuen on vaarana pesuveden tunkeutuminen maalin huokosiin. Sitten kun auto ajetaan pakkaseen niin pahimmassa tapauksessa maali lohkeaa. Olen itse nähnyt yhden tällaisen tapauksen. Fairy ei ole pH tasapainotettua ja voi myös himmentää maalipintaa ainakin pitkässä käytössä.
Harjaa tai sientä ei kannata missään nimessä käyttää. Näillä saa takuuvarmasti pesujälkiä aikaiseksi. Samalla ei myöskään kannata huuhdella pelkällä vedellä. Pesuaineen tehtävä on liukastaa maalipintaa ja estää siten naarmujen syntyminen. Sieneen jää aina pieniä partikkeleita vaikka niitä ei silmällä näekään ja nämä aiheuttavat niitä pieniä hiusnaarmuja. Tulee niitä tietysti joka tapauksessa mutta antamillasi ohjeilla niitä tulee paljon.
Ne kalliit aineet on tehty ammattilaisia ja niitä varten ketkä ymmärtävät pitää autostaan huolta. Eihän sillä niin väliä ole jos ajelee jollain 5 vuotta vanhalla ritsalla mutta jos alla on 50k€:n niin asiaan on syytä paneutua jos meinaa pitää auton hyvänä. Ei vaadi yhtään sen enempää vaivaa tehdä asia hyvin kuin että tekee saman asian huonosti.
Olisin itsekin suositellut tuota Meguiarsia. Helsingin Väriforumissa on aika kattava valikoima. - pesuri
näin ei tehdä kirjoitti:
Painepesurin kanssa on syytä olla todella varovainen jos on kyse uudemmasta autosta. Irtolika kovalla paineella voi tehdä rumaa jälkeä ja jopa painua kiinni kirkaslakkapintaan mikä kaikissa nykyautoissa on koska maalit on vesiohenteisia.
Fairya ei missään nimessä eikä etenkään talvella. Fairy pienentää veden pintajännitystä huomattavasti enemmän kuin autonpesuaineet. Tästä johtuen on vaarana pesuveden tunkeutuminen maalin huokosiin. Sitten kun auto ajetaan pakkaseen niin pahimmassa tapauksessa maali lohkeaa. Olen itse nähnyt yhden tällaisen tapauksen. Fairy ei ole pH tasapainotettua ja voi myös himmentää maalipintaa ainakin pitkässä käytössä.
Harjaa tai sientä ei kannata missään nimessä käyttää. Näillä saa takuuvarmasti pesujälkiä aikaiseksi. Samalla ei myöskään kannata huuhdella pelkällä vedellä. Pesuaineen tehtävä on liukastaa maalipintaa ja estää siten naarmujen syntyminen. Sieneen jää aina pieniä partikkeleita vaikka niitä ei silmällä näekään ja nämä aiheuttavat niitä pieniä hiusnaarmuja. Tulee niitä tietysti joka tapauksessa mutta antamillasi ohjeilla niitä tulee paljon.
Ne kalliit aineet on tehty ammattilaisia ja niitä varten ketkä ymmärtävät pitää autostaan huolta. Eihän sillä niin väliä ole jos ajelee jollain 5 vuotta vanhalla ritsalla mutta jos alla on 50k€:n niin asiaan on syytä paneutua jos meinaa pitää auton hyvänä. Ei vaadi yhtään sen enempää vaivaa tehdä asia hyvin kuin että tekee saman asian huonosti.
Olisin itsekin suositellut tuota Meguiarsia. Helsingin Väriforumissa on aika kattava valikoima.No jo! Siinähän joku huijauspesuaineen edustaja sepitti oikein kunnolla! Hahhaaahhaaaaaa... Kaikkea paskaa säkin viittit suoltaa tänne... ...vai oikein vesiohenteisia maaleja joihin jää huokosia ja joihin vain fairy imeytyy mutta se sun superhyperautoshamppo ei.. Voi hyvä helvetti sentään!!! Millä se sitten pestään jos ei sienellä tai harjalla??? Marimekon laudeliinoillako vai raybanin linssipyyhkeelläkö????? (niillä se tietysti onnistuu koska ne MAKSAVAT MALTAITA ja edustuspellet saavat provikat....)
Ne kalliit aineet ovat tehty vain ja ainoastaan siksi jotta saadaan sama tulos tehtyä huomattavasti kalliimmalla ja ylimääräiset välikädet saavat oman osansa hölmöille myytävästä kakusta!!!! - löytyy
näin ei tehdä kirjoitti:
Olisin itsekin suositellut tuota Meguiarsia. Helsingin Väriforumissa on aika kattava valikoima.mäntysuopaa joka ajaa autonpesussa saman asian yhtä hyvin kuin helsingin värifoorumistakin saatavat "erikois"-pesuaineet.
Mikähän on tämän edustajan nimi joka on saanut kaupparatsutykkikurssin opit? - edustaja vaan
pesuri kirjoitti:
No jo! Siinähän joku huijauspesuaineen edustaja sepitti oikein kunnolla! Hahhaaahhaaaaaa... Kaikkea paskaa säkin viittit suoltaa tänne... ...vai oikein vesiohenteisia maaleja joihin jää huokosia ja joihin vain fairy imeytyy mutta se sun superhyperautoshamppo ei.. Voi hyvä helvetti sentään!!! Millä se sitten pestään jos ei sienellä tai harjalla??? Marimekon laudeliinoillako vai raybanin linssipyyhkeelläkö????? (niillä se tietysti onnistuu koska ne MAKSAVAT MALTAITA ja edustuspellet saavat provikat....)
Ne kalliit aineet ovat tehty vain ja ainoastaan siksi jotta saadaan sama tulos tehtyä huomattavasti kalliimmalla ja ylimääräiset välikädet saavat oman osansa hölmöille myytävästä kakusta!!!!Olen rakennusinsinööri kiitos vaan. Tiedän lisäksi jotain uusien autojen maaleista mutta vielä enemmän auton pesusta. Auto pestään lampaanvillaisella pesukintaalla. Tämä ikäänkuin imee lian sisäänsä paksuun villakerrokseen. Lisäksi puhdistavaa ja pintaa liukastavaa pesuvettä tulee huomattavasti runsaammin pinnalle kuin sienellä. Ei vaadi kovin pitkiä fysiikan opintoja että tietää kuinka pesuainevesi tosiaan tunkeutuu huokosiin. Jäikö kuuntelematta peruskoulussa kun ilmaista opetusta jaettiin. Kestää ainakin vuoden ja maksaa ehkä 5 euroa. Voihan tietysti olla että sulla ei ole varaa. Persaukiselle kaikki on kallista ja jos ei ole varaa ostaa kunnollisia pesuvehkeitä niin tuskin on varaa sellaiseen autoonkaan että asialla olisi jotain väliä. Mutta kuule, pese autosi ihan niin kuin haluat. Minä pesen aina puhtaaksi ja välttäen pesujälkiä. Täältä voit lukea kuinka auto pestään kun se tehdään oikein: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=9145
- on huono
Fairylla lähtee kaikki vahakin mennessään. Olen itse käyttänyt Zainoa. Toimii. Fairy on lisäksi aika voimakkaasti emäksinen joten enpä laittaisi sitä auton maalipinnalle.
- Jamppa1
mun kaikki kestää noita vastauksia.
Itse olen käyttänyt jo pidempään tuota turtlen orangea. Sitä saa naurettaavaan kuuden-seitsemän euron hintaan vitosen kannun. Pesee hyvin, ei syö vahaa, ja sopii myös ennen vahausta tapahtuvaan pesuun.- tavaraa
Vaahtoaako tämä Turtle kunnolla ja tuntuuko liukkaalta? Lähteekö sillä myös kaikki lika talvella ja maantiepiki? Mitään liuottimia ei kunnon pesuaineella tarvita eivätkä nämä kuluta vahaa. Pitäneepä testata tuota Turtlea.
- likainen tusina
olen pessyt hagmans nimisellä pesuvahalla pinta tulee hyvä tiedä sitten onko paras
halvalla tiskiaineella ja vaahtomuovipalalla jo yli 30 v, nykyistäkin autoa yli 10 v. Ensiksi ja viimeksi tietenkin suihkutan pelkällä vedellä. Puhdasta tulee, ei naarmuja eikä lohkeile maalit. Pikitahrat hankaan lakkabensiiniin kostutetulla rätillä puhtaaksi. Sitten vaha päälle, kun on kuivunut. Kertokaa, missä meneepieleen, kun en itse hoksaa.
- menee...
sitroen kirjoitti:
halvalla tiskiaineella ja vaahtomuovipalalla jo yli 30 v, nykyistäkin autoa yli 10 v. Ensiksi ja viimeksi tietenkin suihkutan pelkällä vedellä. Puhdasta tulee, ei naarmuja eikä lohkeile maalit. Pikitahrat hankaan lakkabensiiniin kostutetulla rätillä puhtaaksi. Sitten vaha päälle, kun on kuivunut. Kertokaa, missä meneepieleen, kun en itse hoksaa.
...siinä kohtaa menee pieleen ettet huomaa niitä naarmuja kun et ymmärrä mitä pitää etsiä. Ihan jokaisessa autossa mikä on kerran pesty on naaarmuja. Aivan 100% varmasti. Katso kohtisuorassa auringon valossa. Onko pinta aivan täydellisen peilisileä vai näkyykö siinä sellaista pientä pyörrejälkeä? Voi myös olla että vahasi peittää nämä jäljet. Ihan hyvä että ymmärrät sentään vahata tiskiainepesun jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei91732- 891175
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181166Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51973Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63874Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli209844Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253756- 81753
- 35699
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42653