herpes-virus aivoissa...

tuula

Hei,

olisin jotakin halunnut kuulla; herpes-viruksesta aivoissa?

Onko jollakin itsellään kokemuksia tai lähimmäinen sairastunut?

Olisi kiva saada tietää kuinka esim se saadaan lääkkeillä taltutettua vai saako ollenkaan, mitkä voivat olla mahdolliset jälkisairaudet ja kuinka vaarallinen tuo loppujen lopuksi on, herpes-virus aivoissa.


Lämmin kiitos.

5

16502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollu

      hei!käsittääkseni herpes-virus ei ole aivoissa,vaan se aiheuttaa aivopainetta.mulla oli pari vuotta sitte ja se oli tappaa nyt parin vuoden päästä istun vieläki p-tuolissa ja puhuminen on aika huonoa.mulle annettiin sillo aciklovir-lääkettä suoneen myötään ja ataxiaa on mut se on palio vähentyny,alussa ei pysyny istuallaan mut nyt pysyy.jääviä vammoja(mahollisesti)mullei mittää onneks,on epilepsia osittaiset halvaukset yms,,,en nyt tiiä että onko tämä sama kuin herpes-virus aivoissa mutta näin ja oon kuullu ku lääkärit on puhunu et mitä vanhempana tullee sitä pahempi on,ite oon 25-30 poika.mulle se tuli vesirokosta,mut voi tulla punkin puremasta yms,,tsemiä =) ainii ja näkö voi olla mitä sattuu mut seki pallautuu ajan kans,mulla se virus oli pikku aivoissa ja teki tuhoja siellä onneks aivoilla on tapana (korjautua)

      • tuula

        65-vuotiaalla äidilläni todettu herpes-virus aivoissa... se todettiin silmässä ja onnkesi suht ajoissa koska lääkkeiden avulla se parani ja jatkotutkimuksissa sitten selvisi, että herpes-virus aivoissa. Siihen äidilläni nyt lääkitys ja lisää tutkimuksia tulossa.

        olisin vain halunnut tietää kuinka vaarallinen/vaaraton tuo aivoissa on?

        Kiitos.


    • Riitta

      Yli neljä vuotta sitten sain herpes viiruksen aivoihin,
      Olin töissä ja yhtä-äkkiä huomasin, että en muista työtovereiden nimiä ja olo oli hieman huono,
      oli perjantai ja lähdin työpaikalta kotiin ja sitten lähdimme mieheni kanssa kesämökille ja sitten en muista kuin sen ettö olin sairaalassa.
      Sairaalassa muistin oma etunimeni kun sitä kysyttiin sukuimestä ei ollut tietoakaan saati sitten tyttäreni ja miehei nimeä, Näköni poistui toisesta silmästä ja olin sairaalasa hoidttavana kolmisen kuukautta sain siellä sellaisen lääkitksen,
      Kotiin päästyäni näkö palautui pikkuhiljaa ja kotikin tuntui omalta kodilta kaikki oli aiemmin vierasta. Tänä päivänä pärjään melko hyvin kotona muistini on palautunut kohtalaiseksi, pystyn elämään suht koht normaalia sairaseläkeläisen elämaa . Harrastan käsitöitä ja posliinimaalausta, käyn tyttäreni luona yksin Itävallassa, Ystävieni kanssa teatterissa, siis elämä on melkein o.k.
      no tuon sairaden jälkeen pari vuotta sitten todettiin minulla epilepsia joka on luultavasti seuraus tuosta herpeksestä, mutta epilepsian kanssa pärjää mainiosta lääkiyksellä, en ole menettänyt tajuntaani kertaakaan siis oireet ovat olleet hyvin pienet

      siis kiitos meidän maamme sairaanhoidolle, kaikki toimii loistacvasti
      siis haluan toivottaa sinulle kaikkea hyvää ja muista nauttia elämästä

      terveisin Iida-koiran mummo Riirra

    • Herpestä kerrakseen

      Valituissa paloissa oli joitakin vuosia sitten juttu, aivoihin mennyt herpes simpelx 1:nen aiheuttaa täydellisen muistin menetyksen. On harvinainen juttu. Kannattaa olla varovainen, kun on huuliherpes, ettei siirrä sitä käsien mukana sukuelimiin, kuten mulle kävi. On tosi harmillinen juttu.

    • Vamma

      Vakava tilanne se on kun todetasn herpes aivoissa. Yksilölliset jäänteet siitä jää . Virus tuhoaa aivokudosta . Hyvin yksilölliset jäänteet riipöuen mihin kohtaan aivoissa virus ehtii tehdä tuhoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe