Miltä seksi tuntuu synnytyksen jälkeen?

krista83

En ole raskaana, mutta olen jo pitkään halunnut kysyä raskaina olleilta naisilta, miltä seksi alatiesynnytyksen jälkeen tuntuu. Onko esim. orgasmin saaminen vaikeampaa/helpompaa? Tuntuuko vagina normaalia isommalta tai tilavammalta?

Kysymykseni on esitetty asialliselta mielenkiinnon pohjalta ja toivottavasti saan niinhin myös asiallisia(mutta todenmukaisia!) vastauksia.

169

50532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen kans

      En ole synnyttänyt, mutta jotain tietoa on kuitenkin kertynyt (kaverit on kertoneet jne.).

      Riippuu paljolti synnytyksen kulusta, äidin rakenteesta ja kudostyypistä kuinka paljon synnytys seksiasioita muuttaa. Myös itse voi asiaan vaikuttaa jumppaamalla emättimen lihaksia (kuulien avulla tai ilman).

      Joka tapauksessa emättimestä tulee synnytyksen aikana läpimitaltaan kymmensenttinen synnytyskanava, josta lapsen pää kulkee läpi. Aivan samanlaiseksi paikat eivät palaudu, mutta kaikki eivät huomaa eroa (tai eivät muista...) ennen synnytystä ja vaikkapa vuoden kuluttua. Siinä ajassa kun on muuttunut moni muukin asia.

      Seksin kokemiseen vaikuttaa paikkojen lisäksi se, miten mielikuvasi sinusta itsestäsi synnytyksessä muuttuu. Joillekin se on positiivinen voimakokemus ja saattaa lieventää esim. ulkonäköpaineita ja sitäkautta parantaa seksielämää.

      Toiset menevät enemmän rikki niin henkisesti, kuin fyysisestikin. Myös ulkoisten sukupuolielinten muoto muuttuu. Repeämän tai epparin jäljiltä saattaa jäädä reikiä tai repaleita ja "värkki" voi näyttää hyvinkin erilaiselta, riippuen siis kudostyypistä, arpeutumistavasta, vaurion suuruudesta jne.

      Joitakin vaivaa alatiesynnytyksen jälkeen myös kohdunlaskeuma, joka tuntuu inhottavana paineena alapäässä.

      Muutamia seikkoja mainitakseni

      • tamii

        tämä vastaus kuuluu sarjaan " lohikeitto on hyvää, serkkupoika näki kun sitä syötiin."

        Onhan noissa "seurauksissa" jotain perääkin, mutta ei voi yleistää.
        Enpä vaan ole itse huomannut moisia asioita lainkaan, vaikka kolme lasta on tehtynä.


      • ..............

        ...ainakaan pahempaan suuntaan. Se ku väitetään että nainen "löystyisi" liikaa synnytyksen jälkeen on täyttä huuhaata. Yleensä semmoset asiat on vain miesten korvien välissä. Ja luinpa jostain vähän aikaa sit jutun, et kun nainen on synnyttänyt ja alapää on ns pehmentynyt, niin mies tuntee helpommin naisen orgasmni ja tätä kautta.. you know!


      • Kalle

        Tässä puhutaan miltä seksi tuntuu synnytksen jälkeen. Eiköhän kuitenkin tärkeämpää ole, kuinka kauan synnytyksen jälkeen ei terveyssyistä saa harratssa seksiä. Luin jostain lääkärikirjasta, että seksiä saa harrastaa aikaisintaan kaksi tai kolme kuukautta synnytyksen jälkeen. Mutta tällä palstalla puhutaan kuukaudesta, jopa kolmesta viikosta. Mikähän on asian oikea laita?


      • mikä kirja?
        Kalle kirjoitti:

        Tässä puhutaan miltä seksi tuntuu synnytksen jälkeen. Eiköhän kuitenkin tärkeämpää ole, kuinka kauan synnytyksen jälkeen ei terveyssyistä saa harratssa seksiä. Luin jostain lääkärikirjasta, että seksiä saa harrastaa aikaisintaan kaksi tai kolme kuukautta synnytyksen jälkeen. Mutta tällä palstalla puhutaan kuukaudesta, jopa kolmesta viikosta. Mikähän on asian oikea laita?

        Seksiä on turvallista harrastaa sitten kun se tuntuu hyvältä, se on merkki siitä että paikat ovat toipuneet. Tuollainen ohje kuulostaa varsin 60-lukulaiselta...


      • saa harrastaa
        Kalle kirjoitti:

        Tässä puhutaan miltä seksi tuntuu synnytksen jälkeen. Eiköhän kuitenkin tärkeämpää ole, kuinka kauan synnytyksen jälkeen ei terveyssyistä saa harratssa seksiä. Luin jostain lääkärikirjasta, että seksiä saa harrastaa aikaisintaan kaksi tai kolme kuukautta synnytyksen jälkeen. Mutta tällä palstalla puhutaan kuukaudesta, jopa kolmesta viikosta. Mikähän on asian oikea laita?

        jälkitarkastuksen jälkeen. Eli kun on synnytyksen jälkeen käynyt lääkärissä ja jos kaiken on todettu olevan ok. Minun mielipide.


      • joopa joo....
        .............. kirjoitti:

        ...ainakaan pahempaan suuntaan. Se ku väitetään että nainen "löystyisi" liikaa synnytyksen jälkeen on täyttä huuhaata. Yleensä semmoset asiat on vain miesten korvien välissä. Ja luinpa jostain vähän aikaa sit jutun, et kun nainen on synnyttänyt ja alapää on ns pehmentynyt, niin mies tuntee helpommin naisen orgasmni ja tätä kautta.. you know!

        Noi vastaukset on just tollasia,kun synnyttäjät ei vaan kehtaa ja uskalla tunnustaa,että niiden alapää on löystynyt. Ja olen kuullut,että miesten on vaikea antaa naiselle suuseksiä alatiesynnytyksen jälkeen,kun ovat nähneet ku lapsi on tullut ulos,eräällä miehellä kesti yli 15 vuotta toipua siitä!!!onhan toi ihan ymmärrettävää kaiken näkemänsä jälkeen, en minäkään antaisi!


      • möömötti
        saa harrastaa kirjoitti:

        jälkitarkastuksen jälkeen. Eli kun on synnytyksen jälkeen käynyt lääkärissä ja jos kaiken on todettu olevan ok. Minun mielipide.

        Myös ennen jälkitarkastusta saa harrastaa seksiä, jos pystyy, vaikka aika harvaa vielä siinä vaiheessa varmaan huvittaa. Jos jälkivuoto ei ole loppunut, pitäisi kuitenkin käyttää kondomia tulehdusten ehkäisemiseksi.

        Riippuu tietysti todella paljon synnyttäneen naisen kunnosta, synnytyksen kulusta jne.


      • malttamattomat
        möömötti kirjoitti:

        Myös ennen jälkitarkastusta saa harrastaa seksiä, jos pystyy, vaikka aika harvaa vielä siinä vaiheessa varmaan huvittaa. Jos jälkivuoto ei ole loppunut, pitäisi kuitenkin käyttää kondomia tulehdusten ehkäisemiseksi.

        Riippuu tietysti todella paljon synnyttäneen naisen kunnosta, synnytyksen kulusta jne.

        me harrastettiin jo kahden viikon päästä synnytyksestä.


    • tiina 75

      Minulla ainakin tuntuu paljon paremmalta, jotkut asennot voi alussa vähän sattua, mutta kannattaa kokeilla eri juttuja.

      • synnytyksen

        jälkeen oli suuren suuri pettymys... Kaipa aloitimme liian aikaisin ja paikat ei olleet vielä parantuneet kunnolla, limakalvot oli kuivat, sattui ja tuli verta. Luultavasti kannattaa odottaa aika kauan synnytyksen jälkeen ennenkuin alkaa taas sekstailemaan.

        Nyt kun synnytyksestä 4 kuukautta, seksikin alkaa taas olla ihan kivaa. Lantiopohjan lihaksia oon treenaillu, mutta kaikki asennot ei tunnu enää samalta. Oikeestaan ne asennot, joista en ennen tykännyt, tuntuu nyt hyviltä.


    • tuntuu!!

      Ihan timmissä kunnossa olen vaikka kaksi lasta on tehty. Pari kuukautta meni molempien synnytysten jälkeen toipumiseen, sen jälkeen ole palautunut n. puolessa vuodessa entisiin mittoihini ;). Pientä vaivannäköä se toki on vaatinut, jumppaa ja sitä seksiäkin :D. Orgasmin saan kuten ennenkin (eli ehkä 90 prosentissa seksikerroista), tosin jotkin asennot eivät ole enää niin pop kuin aiemmin mutta taas aiemmin ikävämmät asennot taas vastaavasti parempia.

      • gyne

        jotain eroa synnyttäneen ja synnyttämättömän paikoissa todellakin on, esim. a) gynekologi valitsee pienettämät välineet tutkimukseen synnyttämättömille b) miehet yleensä puhuvat että synnyttämättömällä on tiukempi c) synnyttäneet eivät muista / osaa hahmottaa paikkojensa "tilavuutta" synnytyksen jälkeen, koska uusiin, venyneisiin" paikkoihin tottuu. siis he helposti kuvittelevat olevansa yhtä tiukkoja kuin ennen synnytystä, mikä ei ole tosi.


      • paikat parantuneet
        gyne kirjoitti:

        jotain eroa synnyttäneen ja synnyttämättömän paikoissa todellakin on, esim. a) gynekologi valitsee pienettämät välineet tutkimukseen synnyttämättömille b) miehet yleensä puhuvat että synnyttämättömällä on tiukempi c) synnyttäneet eivät muista / osaa hahmottaa paikkojensa "tilavuutta" synnytyksen jälkeen, koska uusiin, venyneisiin" paikkoihin tottuu. siis he helposti kuvittelevat olevansa yhtä tiukkoja kuin ennen synnytystä, mikä ei ole tosi.

        Kokemukseni mukaan seksi on lasten syntymisen jälkeen parantunut, en tiedä mistä johtuu... mutta miehenikin on sitä mieltä..
        Orgasmin saan melkein aina rakastellessa.
        Ja emättimeni ei ole löysä, vaan juuri sopiva miehelleni. Olen huomannut että naiset jotka eivät ole synnyttäneet kuvittelevat olevansa jotenkin parempia alapäästä, mikä ei todellakaan pidä paikkansa...


    • 2xäiti

      Mieheni ei ole kertaakaan sanonut, että olisin lörtsähtänyt! Enkä tunne niin itsekään.
      Orgasmi tuntuu nyt jotenkin syvemmältä!

      • synnyttäneet

        ovat huomattavasti tiukempia alapäästään kuin synnyttäneet naiset! se nyt ihan selvä, että synnytyksessä paikat venyy paljon!!


      • 2xäiti
        synnyttäneet kirjoitti:

        ovat huomattavasti tiukempia alapäästään kuin synnyttäneet naiset! se nyt ihan selvä, että synnytyksessä paikat venyy paljon!!

        Jos oli, niin minun kohdallani asia on toisin tai sitten se ei ainakaan häiritse yhtään jos nyt olisin sattunut hieman lyöstymään!!!!
        Suuri osa tässä vastanneista kuitenkin kertoo seksi parantuneen tai pysyneen samana synnytyksen jälkeen! Kertoohan sekin nyt jotakin...


      • jälkeen
        2xäiti kirjoitti:

        Jos oli, niin minun kohdallani asia on toisin tai sitten se ei ainakaan häiritse yhtään jos nyt olisin sattunut hieman lyöstymään!!!!
        Suuri osa tässä vastanneista kuitenkin kertoo seksi parantuneen tai pysyneen samana synnytyksen jälkeen! Kertoohan sekin nyt jotakin...

        synnyttäneet nyt vaan yrittää itselleen ja toisille kyselijöille uskotella hölynpölyä.
        ei kannata uskoa! ihan puppua on!


      • 2xäiti
        jälkeen kirjoitti:

        synnyttäneet nyt vaan yrittää itselleen ja toisille kyselijöille uskotella hölynpölyä.
        ei kannata uskoa! ihan puppua on!

        kuitenkaan hyväksy kenenkään synnyttäneen kertomuksia tai omaa kokemusta asiasta!

        Ja mitä sitten jos paikat ovat hieman löystyneet?? Jos se ei kerta häiritse ketään??!! Ei se tee ei-synnyttäneistä mitenkään parempia naisia vaikka heillä olisi paikat tiiviimmässä kunnossa!

        MINÄ itse en edes ole kertaakaan ajatellut, että paikkani voisivat olla niin pahasti löystyneet, ettei niistä olisi miehelleni enää iloa!

        Mahtaakohan olla nyt tiukkapimppien omaa kauhistelua ja uskottelua tämä paikkojen löystyminen synnytyksessä!?


      • Äiti vuodesta -05

        Olen samaa mieltä kanssasi, 2xäiti. Olen synnyttänyt alateitse ja kyllä se värkki siitä palautuu. Minun ongelmani on ollut jopa paikkojen pienuus. Oisko tikkauksessa mennyt liian kireälle, tms. muita vaurioita jäänyt...?


      • sain hyvät naurut!
        Äiti vuodesta -05 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, 2xäiti. Olen synnyttänyt alateitse ja kyllä se värkki siitä palautuu. Minun ongelmani on ollut jopa paikkojen pienuus. Oisko tikkauksessa mennyt liian kireälle, tms. muita vaurioita jäänyt...?

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna


      • !!!
        sain hyvät naurut! kirjoitti:

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna

        täällä käy haukkumassa synnyttäneitä naisia ja heidän alaosaa!
        Ootko joku pervo kun täällä lueskelet synnytyskertomuksia?


      • uhduiqwhliuywef
        sain hyvät naurut! kirjoitti:

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna

        Mun ukkeli kertoi, että se 2 lapsen äiti, jonka kanssa aiemmin seurusteli, oli "tiukempi" alapäästään kuin se synnyttämätön tai se vaan yhden äippä, joka oli se kaikista löysin tapaus... Eli erot on yksilöllisiä!!!! Luulisin, ettei se mun ukkeli oo munaanasa suurennellu ja pienennelly jollain silikonilla tässä välissä.....


      • spiu
        2xäiti kirjoitti:

        kuitenkaan hyväksy kenenkään synnyttäneen kertomuksia tai omaa kokemusta asiasta!

        Ja mitä sitten jos paikat ovat hieman löystyneet?? Jos se ei kerta häiritse ketään??!! Ei se tee ei-synnyttäneistä mitenkään parempia naisia vaikka heillä olisi paikat tiiviimmässä kunnossa!

        MINÄ itse en edes ole kertaakaan ajatellut, että paikkani voisivat olla niin pahasti löystyneet, ettei niistä olisi miehelleni enää iloa!

        Mahtaakohan olla nyt tiukkapimppien omaa kauhistelua ja uskottelua tämä paikkojen löystyminen synnytyksessä!?

        Kiitos Sinulle kommenteistasi! Itse en aio synnyttää vielä muutamaan vuoteen, kenties opintojen jälkeen (mutta panikoin toki jo nyt sitä), mutta kiitos Sinun, nyt tiedän, ettei seksielämän tarvitse siitä kärsiä eikä minun tarvitse tuntea itseäni yhtään huonommaksi tai rumemmaksi! Ehkä selviän sitten kun sen aika tulee. Repeämistä toki pelkään mutta eiköhän sekin unohdu kun saa terveen lapsen syliin.. Autoit todellakin, kiitos siitä ja onnea lasten kanssa!


      • Aikuinen nainen
        sain hyvät naurut! kirjoitti:

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna

        Sinulle hah hah haa lyhyesti sanottuna; pienimunaisten miesten juttuja. Valitan, otan osaa ja toivotan hyvää jatkoa vaikkei Taivaan Isä sua "varustanut" tässä elämässä.


      • kuminauhakin
        synnyttäneet kirjoitti:

        ovat huomattavasti tiukempia alapäästään kuin synnyttäneet naiset! se nyt ihan selvä, että synnytyksessä paikat venyy paljon!!

        Anteeksi häiriö, mutta nyt puhuu isi - useamman kuin yhden.

        Niin että venyyhän se kuminauhakin, eikä jää sinne ääriasentoon auki tai sitten se katkeaa.

        Meillä harrastetaan yhtä tiukalla (vai liekö sitten väljä?) vaginalla seksiä, kuin ennen synnytyksiä. Jos joku sen asian paremmin tietää, niin vieköön sitten seuraavalla kerralla naiseni mukanaan. Lappu pöydälle riittää.

        Kun täällä foorumeilla lukee juttuja, tuntuu siltä, että jotkut teinit juttelee kolmannen tahon juttuja tosina.

        Synnyttäneillä ja lihavilla/runsailla naisilla on mukamas löysempi tavara, kuin laihoilla!!?? Mihin tämä väite perustuu? En jaksa käsittää!!

        JOskus nuorena seurustelin uhkean tytön kanssa ja hän kantoi lastini sisällään pois sängystä, ettei lakanat kastuneet. Eikä valunut matkalla reisille. Eipä silti - eräs langanlaiha nainen oli vähintään yhtä timakka tavarastaan. TÄMÄ EI SITTEN OLE MITÄÄN ELVISTELYÄ NAISJUTUILLA!!

        Jos lihavat ovat väljiä - miten laihat pystyvät synnyttämään ollenkaan?? Jääkö veteen reikä, kun sukellat? Jääkö ihoon kuoppa, kun painat sormella? Keksi itse lisää...

        Kyllä se naisen tavara on aikalailla elastinen värkki...


      • naisen kudokset
        synnyttäneet kirjoitti:

        ovat huomattavasti tiukempia alapäästään kuin synnyttäneet naiset! se nyt ihan selvä, että synnytyksessä paikat venyy paljon!!

        palautuvat synnytyksen jälkeen ennalleen ja lisäksi moni havahtuu lantionpohjalihasten jumppaan ensimmäistä kertaa elämässään synnytyksen jälkeen, niin lopputulos on monesti jopa tiukempi emätin.


      • taitaa olla siis
        sain hyvät naurut! kirjoitti:

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna

        tosi pieni / tai kumppanien vähyys vääristää vertailutuloksia.


      • jaksa uskoa
        synnyttäneet kirjoitti:

        ovat huomattavasti tiukempia alapäästään kuin synnyttäneet naiset! se nyt ihan selvä, että synnytyksessä paikat venyy paljon!!

        että se alapää niin pahasti venähtäisi. Ja mitäs se haittaa vaikka venähtäisikin jos seksi kerran tuntuu vaan paremmalta ?!?


      • tosiaankin
        sain hyvät naurut! kirjoitti:

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna

        Itse en ainakaan välitä onko väljempi vai tiukempi ennen/jälkeen synnytystä. Tärkeintä on että nainen nauttii, silloin mieskin saa enemmän irti seksistä!


      • tuore äityli
        naisen kudokset kirjoitti:

        palautuvat synnytyksen jälkeen ennalleen ja lisäksi moni havahtuu lantionpohjalihasten jumppaan ensimmäistä kertaa elämässään synnytyksen jälkeen, niin lopputulos on monesti jopa tiukempi emätin.

        kyllä minäkin oon sitä mieltä ettei synnyttäneillä naisilla ole yhtään sen löysempi tavara ku ei synnyttäneilläkää.. itse synnytin vasta 3viikkoa sitten ja eilis iltana harrastimme mieheni kanssa seksiä kun kysyin suoraan et onko löysempää kyytiä vastaus oli EI! siis 3viikossa. tottakai ne paikat aluksi löystyvät mut kyl ne palautuu entiseen kokoonsa ja lantiopohjanlihas harjotukset voi tehä vielä tiukemmatkin paikat ku ennen.. eihä niitä enne tarvinnu tehä tai ainakaan ajatella että pitääkö niitä tehdä! ELI TÄYTTÄ HÖLYNPÖLYÄ NUO LÖYSÄN PAIKAN JUTUT!


      • tuore äityli
        sain hyvät naurut! kirjoitti:

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna

        oisko mahdollista että sulla olis liian pieni?=) ei teillä miehillä se ole koskaan mieles vaan aina akkojen vika kaikki!


      • jne jne
        synnyttäneet kirjoitti:

        ovat huomattavasti tiukempia alapäästään kuin synnyttäneet naiset! se nyt ihan selvä, että synnytyksessä paikat venyy paljon!!

        nainenhan voi olla löysäpillu syntyjään, tai sitten ei, oli sitten synnyttänyt tai ei. Käsitys, että synnytys automaattisesti pilaisi naisen jalkovälin on pikkupoikien ja pikkutyttöjen tietäättömyydestä johtuvia ennakkoluuloja. Kuuluu sarjaan"mitä lyhyempi nainen, sitä pienempi reikä (sillähän ei todistettavasti ole mitään tekemistä väljyyden kanssa)."

        Aikuinen mies tietää kyllä, että synnyttänyt nainen on monesti mehukkampi, itsetietoisempi jne kuin synnyttämätön nainen, mikä tietysti lisää niin naisen omaa nautintoa kuin naisen miehelle suomaa nautintoa: taitoa tyydyttää mies:)


      • .................
        kuminauhakin kirjoitti:

        Anteeksi häiriö, mutta nyt puhuu isi - useamman kuin yhden.

        Niin että venyyhän se kuminauhakin, eikä jää sinne ääriasentoon auki tai sitten se katkeaa.

        Meillä harrastetaan yhtä tiukalla (vai liekö sitten väljä?) vaginalla seksiä, kuin ennen synnytyksiä. Jos joku sen asian paremmin tietää, niin vieköön sitten seuraavalla kerralla naiseni mukanaan. Lappu pöydälle riittää.

        Kun täällä foorumeilla lukee juttuja, tuntuu siltä, että jotkut teinit juttelee kolmannen tahon juttuja tosina.

        Synnyttäneillä ja lihavilla/runsailla naisilla on mukamas löysempi tavara, kuin laihoilla!!?? Mihin tämä väite perustuu? En jaksa käsittää!!

        JOskus nuorena seurustelin uhkean tytön kanssa ja hän kantoi lastini sisällään pois sängystä, ettei lakanat kastuneet. Eikä valunut matkalla reisille. Eipä silti - eräs langanlaiha nainen oli vähintään yhtä timakka tavarastaan. TÄMÄ EI SITTEN OLE MITÄÄN ELVISTELYÄ NAISJUTUILLA!!

        Jos lihavat ovat väljiä - miten laihat pystyvät synnyttämään ollenkaan?? Jääkö veteen reikä, kun sukellat? Jääkö ihoon kuoppa, kun painat sormella? Keksi itse lisää...

        Kyllä se naisen tavara on aikalailla elastinen värkki...

        A) Ihmisen kudoksien rakennusaineena ei ole kumi.
        B) "Lastiesi" kantamisella ei ole niinkään tekemistä tiukkuuden, vaan emättimen ja kohdun supistelun kanssa.
        C) Naisen alapää ei ole "tavara" eikä mikään "värkki". Kunnioitusta kiitos.
        B) Jäikö SINUN PÄÄHÄSI reikä kun sukelsit??


      • .................
        sain hyvät naurut! kirjoitti:

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna

        Tämä on tätä surullisen kuuluisaa "löysäv****isten naisten propagandaa".


      • oisko
        ................. kirjoitti:

        Tämä on tätä surullisen kuuluisaa "löysäv****isten naisten propagandaa".

        sittenkin pienimunaisten miesten katkeraa piipitystä. Varmaan tuntuu oma käsikin liian väljältä, kun ei saa puristettua tarpeeksi nyrkkiin.. Onneksi me naiset voidaan kuitenkin vaikuttaa siihen pillun tiukkuuteen ja sehän teitä miehiä vituttaa, kun oma muna ei kasva vaikka mitä tekis. Pieni mikä pieni! Jos on tarpeeksi suuri, niin "väljäkin" tuntuu tiukalta. Muista se kun ens kerran valitat väljyydestä. Paljastat vaan oman pienen pienen munasi.


      • nuori nainen
        sain hyvät naurut! kirjoitti:

        uskomatonta mitä bull shittiä noi löysätavaraiset akat jaksaa jauhaa!!

        kyllä minä ainakin miehenä tunnen eron ja täytyy tunnustaa että tiukempaa (synnyttämätöntä) on kivempi, parempi panna

        kiitos aidosta mielipiteestasi! Minä uskon, että tuo on kyllä pitkälti useimpien miesten totuus, mutta miehet eivät uskalla sitä ääneen lausua. Seurauksena on synnyttäneiden naisten kiukkuinen ryöppy. Varmasti palautumiskyvyssä on eroa. Jos alunperinkin on ollut aika löysä, niin eihän se synnytyksen jälkeen välttämättä paljoakaan muutu. Jos taas on ollut tiukka alapää, niin on aivan varma asia, että alapää muuttuu aika lailla väljemmäksi. Jos alapäästä tulee kokonainen pieni ihminen, niin kyllähän sen täytyy venyä melkoisesti. Synnyttäneet naiset mainostaa täällä kovasti kuinka se palautuu ja kuinka seksi on jopa parempaa kuin ennen synnytystä! Sitten kun joku tohtii asiaa epäillä, niin siitä suututaan ja ruvetaan puolustamaan omaa tavaraansa ja ihmisarvoaan. Alapään koko on siis useilla yhteydessä ihmisarvoon.

        Synnyttäneiden viesti on tämä "tehkää lapsi, niin seksielämänne oitis paranee!!


      • kjghhgjhgh

        "Mieheni ei ole kertaakaan sanonut, että olisin lörtsähtänyt!"

        "Kylläpä sä olet, kulta lörtsähtänyt synnytyksen jälkeen.." : DDDDD..................


      • 12+9
        2xäiti kirjoitti:

        Jos oli, niin minun kohdallani asia on toisin tai sitten se ei ainakaan häiritse yhtään jos nyt olisin sattunut hieman lyöstymään!!!!
        Suuri osa tässä vastanneista kuitenkin kertoo seksi parantuneen tai pysyneen samana synnytyksen jälkeen! Kertoohan sekin nyt jotakin...

        huutomerkkien lukumäärä kertoo hyvin rivien välin: --oonhan mä yhtä tiukka -tai ainakin hyvä-, kun synnyttämättömät, oonhan..


      • on..
        2xäiti kirjoitti:

        kuitenkaan hyväksy kenenkään synnyttäneen kertomuksia tai omaa kokemusta asiasta!

        Ja mitä sitten jos paikat ovat hieman löystyneet?? Jos se ei kerta häiritse ketään??!! Ei se tee ei-synnyttäneistä mitenkään parempia naisia vaikka heillä olisi paikat tiiviimmässä kunnossa!

        MINÄ itse en edes ole kertaakaan ajatellut, että paikkani voisivat olla niin pahasti löystyneet, ettei niistä olisi miehelleni enää iloa!

        Mahtaakohan olla nyt tiukkapimppien omaa kauhistelua ja uskottelua tämä paikkojen löystyminen synnytyksessä!?

        "...vaikka heillä olisi paikat tiiviimmässä kunnossa! "

        "tiukkapimppien omaa kauhistelua.."


        Siinäpä se tuli synnyttäneen suusta.


      • synnyttämättömältä..
        jne jne kirjoitti:

        nainenhan voi olla löysäpillu syntyjään, tai sitten ei, oli sitten synnyttänyt tai ei. Käsitys, että synnytys automaattisesti pilaisi naisen jalkovälin on pikkupoikien ja pikkutyttöjen tietäättömyydestä johtuvia ennakkoluuloja. Kuuluu sarjaan"mitä lyhyempi nainen, sitä pienempi reikä (sillähän ei todistettavasti ole mitään tekemistä väljyyden kanssa)."

        Aikuinen mies tietää kyllä, että synnyttänyt nainen on monesti mehukkampi, itsetietoisempi jne kuin synnyttämätön nainen, mikä tietysti lisää niin naisen omaa nautintoa kuin naisen miehelle suomaa nautintoa: taitoa tyydyttää mies:)

        No miksi ihmeessä synnyttäneiden vaimojen miehet "heräävät" heti, kun tulee puheeksi, että en ole synnyttänyt...? --ajatteleeko ne, että käyvät välillä vähän "huonommalla" reiällä ja si taas takaisin vaimon synnytyksessä mehukaaksi kypsyneelle : DDD..?


      • asiasta..
        !!! kirjoitti:

        täällä käy haukkumassa synnyttäneitä naisia ja heidän alaosaa!
        Ootko joku pervo kun täällä lueskelet synnytyskertomuksia?

        "Ootko joku pervo kun täällä lueskelet synnytyskertomuksia? "

        --katsot kun MIEHILLÄKIN on kokeuksia synnyttäneistä ja ei-synnyttäneistä naisista..


      • synnyttänee.?

        Minkähän takia synnyttäneet naiset täälläkin palstalla äityvät suorastaan kärttyisiksi, jos heidän tavaransa ja seksi ylipäätään on kerran synnytyksen jälkeen vaan parantunut..?? --ja kun joukkoon eksyy MIES, joka kertoo OMAN kokemuksensa synnyttäneiden ja ei-synnyttäneiden eroavaisuudesta, niin hänet heti haukutaan pienimunaiseksi..? --kutistuikohan se muna siinä välissä, kun siirtyi synnyttämättömän jalkovälistä synnyttäneen luokse, vai..?


      • vierestäkommentoiden
        jälkeen kirjoitti:

        synnyttäneet nyt vaan yrittää itselleen ja toisille kyselijöille uskotella hölynpölyä.
        ei kannata uskoa! ihan puppua on!

        Miehet eivät suinkaan ole aina niitä parhaita asiantuntijoita naisen anatomian suhteen, eivätkä aina edes alalla työskentelevät tai aina naiset itsekään. Yllättävän moni elää siinä uskossa, että tamponin koko valitaan värkin koon mukaan tai että klitoris on jokin yksinäinen pieni herne vailla liitäntää muualle paitsi aivoihin ( eikä aina muuten tiedetä sitäkään, missä se ylipäätään sijaitsee... ) , g-pistetta tai naisen ejakulaatiota ei ole olemassakaan JA sokerina pohjalla juuri tämä, että naisen alapää löystyy synnytyksen takia. Tuntuma muuttuu kyllä, koska raskauden ja synnytyksen aiheuttamat muutokset muuttavat myös kudoksia, eivätkä ne palaudu täysin samanlaiseksi kuin ennen synnytystä. "Pehmeys" ja "tiukkuus" ovat kuitenkin eri asioita, ja jälkimmäiseen vaikuttaa lantionpohjalihaksiston kunto - nämä lihakset kun sattuvat olemaan emättimen seinustan pilari. JOS synnytys vaikuttaisi tiukkuuteen, niin kyseisellä logiikalla emätin jää synnytyksen jälkeen halkaisijaltaan 10-senttiseksi synnytyskanavaksi kuin muovailuvaha ( rautalangasta, myös seksiä harrastaneiden miesten penisten pitäisi olla ohuempia, samanlaiset lihakset kyseessä ) . Emätin laajenee naisen kiihottuessa ja "tiukentuu" orgasmia lähestyttäessa, ja "pehmeämmät" kudokset korostaa enemmänkin tätä eroa. Joten jos synnytyksen jälkeinen löysyys on ongelma, niin vika on joko a) naisen lp-lihaksissa / lihasten vaurioitumisessa synnytyksessa TAI SITTEN... b) esileikille ei anneta tarpeeksi aikaa ja sitä ei tasata vastaavasti yhdynnän kestossa, jolloin nainen on tosiaan löysimmillään aktin aikana, jolloin muodostuu illuusio löysemmästä pimppaloorasta.


    • MIELIPIDE...

      MINUSTA TUNTUU ETTÄ LIIKA ISO NUMERO TEHDÄÄN TÄSTÄKIN ASIASTA ELI LÖYSTYYKÖ TAVARA VAI EI. KAIKKIHAN RIIPPUU SYNNYTYKSEN KULUSTA YMS. EIHÄN SE VENY KUIN HETKEN VERRAN ENKÄ USKO ETTÄ SE VOI JÄTTÄÄ NIIN PAHOJA TRAUMOJA ETTÄ KOKO VÄRKKI VENYIS MUODOTTOMAKSI JA LOPPUELÄMÄKSI. LIHASTA SAA JUMPATTUA SIINÄ MISSÄ MUITAKIN LIHAKSIA JA ONHAN JOILLAIN NAISILLA LÄYSÄ TAVARA VAIKKA EI OO SYNNYTTÄNEET. TOI KOMMENTOIJA JOKA ILKKUU JA PANEE MIEL. SYNNYTTÄMÄTÖNTÄ OMAA VAIN JOTAIN NEGATIIVISTA SYNNYTTÄNEITÄ KOHTAAN JA JÄTETTÄKÖÖN HÄNET OMAAN ARVOONSA. NAISET ON KAUTTA AIKOJEN SYNNYTTÄNEET JA EI NIITÄ AVIOEROJA VARMAAN SEN VÄRKIN TAKIA TULE, VAAN MUISTA SYISTÄ JA ONHAN NIITÄ PIENIMULKKUSIA UKKOJAKIN ETTÄ TÄSTÄ VOIS ALKAA JAUHAA VAIKKA MITENKÄ PÄIN. MINUSTA LAPSET OVAT TÄRKEITÄ JA SYNNYTÄN MENIPÄ ALAPÄÄ TAHI EI.

      • saavat miehetkin lukea

        ei tarvitse olla pervo lukeakseen tätä palstaa, onhan meitä miehiä, jotka ovat mukavan synnytyksissä. ja tälläistä asiaa kysyttiin ja vastattiin. kyllä myös miehet voivat asiaa kommentoida, hehän sen paikkojen väljyyden/tiukkuuden tuntevat! ja totta se on. synnytyksessä paikat löystyy!
        kukaan ei ole väittänyt löystyvän muodottamaksi tms, mutta alkuperäiseen verrattuna paikat löystyvät! fakta mikä fakta!
        katkerat naiset, jotka eivät sitä hyväksy, niin uskottelevat muuta, mutta sitten ihmettelevät kun oma mies juoksee tiukempien perässä... ettei kyseessä olisi juuri se p***u!


      • !!!
        saavat miehetkin lukea kirjoitti:

        ei tarvitse olla pervo lukeakseen tätä palstaa, onhan meitä miehiä, jotka ovat mukavan synnytyksissä. ja tälläistä asiaa kysyttiin ja vastattiin. kyllä myös miehet voivat asiaa kommentoida, hehän sen paikkojen väljyyden/tiukkuuden tuntevat! ja totta se on. synnytyksessä paikat löystyy!
        kukaan ei ole väittänyt löystyvän muodottamaksi tms, mutta alkuperäiseen verrattuna paikat löystyvät! fakta mikä fakta!
        katkerat naiset, jotka eivät sitä hyväksy, niin uskottelevat muuta, mutta sitten ihmettelevät kun oma mies juoksee tiukempien perässä... ettei kyseessä olisi juuri se p***u!

        Juoksee tiukempien perässä...????? Voi...!

        Kyllä on vaimon/ lapsen äidin kunnioitus kaukana!!!!! Häpeä!

        En usko, että yksikään tässä kirjoitellut nainen on katkera! Valtaosa sanoi olevansa tyytyväisiä ellei erittäin tyytyväisiä oman kehonsa alapäähän tai ainakin seksiin! Ja jos sitten ovat löystyneet niin mitä sitten?


        Voi toki olla niitäkin miehiä, jotka käyvät täällä ihan vilpittömin mielin. Mutta tässä viestiketjussa kommentoineet miehet mielestäni kirjoittavat alentavaan ja halveksivaan sävyyn, ihan kuin tyytymättöminä omaan vaimoonsa synnytyksesen jälkeen. Ovatkohan katkeria itse? Taitaa olla enemmän nyt miesten ongelma tämä vaimon niiiiin löysät paikat!
        Tietääkö vaimo mitä ajattelette??


      • 2xäiti

        miesten päässä, mutta sen kyllä ymmärtää! Miehillä kun on vain ja ainoastaan SE mielessä ja haluavat SITÄ kokajan. Kaikki pyörii oman elimen ympärillä! Niin on ollut kautta aikojen ja niin se tulee aina olemaan!
        Miehet taitavat ottaa tämän asian vakavammin. Sehän on HEILTÄ pois jos vaimon alaosa ei ole enää tiivis! HEHÄN siitä "kärsivät"! Mitä nyt vaimosta!


      • on käynyt
        saavat miehetkin lukea kirjoitti:

        ei tarvitse olla pervo lukeakseen tätä palstaa, onhan meitä miehiä, jotka ovat mukavan synnytyksissä. ja tälläistä asiaa kysyttiin ja vastattiin. kyllä myös miehet voivat asiaa kommentoida, hehän sen paikkojen väljyyden/tiukkuuden tuntevat! ja totta se on. synnytyksessä paikat löystyy!
        kukaan ei ole väittänyt löystyvän muodottamaksi tms, mutta alkuperäiseen verrattuna paikat löystyvät! fakta mikä fakta!
        katkerat naiset, jotka eivät sitä hyväksy, niin uskottelevat muuta, mutta sitten ihmettelevät kun oma mies juoksee tiukempien perässä... ettei kyseessä olisi juuri se p***u!

        sinun tekstistäsi kumpuaa rivien välistä että olet akka, sorry vain, eli taitaa olla omia pahoja traumoja, mutta älä tule tänne sönköttämään että meillä kaikilla naisilla olisi....jos sun vittus on venynyt niin älä pura sitä meihin kaikkiin tai jos miehes juoksee tiukemman tavaran perässä. anna jo olla.


      • Vainiin
        2xäiti kirjoitti:

        miesten päässä, mutta sen kyllä ymmärtää! Miehillä kun on vain ja ainoastaan SE mielessä ja haluavat SITÄ kokajan. Kaikki pyörii oman elimen ympärillä! Niin on ollut kautta aikojen ja niin se tulee aina olemaan!
        Miehet taitavat ottaa tämän asian vakavammin. Sehän on HEILTÄ pois jos vaimon alaosa ei ole enää tiivis! HEHÄN siitä "kärsivät"! Mitä nyt vaimosta!

        Meillä harrastetaan kyllä seksiä muillakin tavoilla kuin pelkästään yhteen reikään työntelemällä. Suu ja kädet on keksitty ja kaikenlaista muutakin, jos se reva synnytyksessä nyt niin helvetisti levahtaa.

        Tietysti päällimmäinen onni on se, että itselläni on aikuinen äijä, jolla pyörii päässä vähän tärkeämmätkin asiat kuin se, onko jonkun akan elin tiukka vai väljä.


      • 2xäiti
        Vainiin kirjoitti:

        Meillä harrastetaan kyllä seksiä muillakin tavoilla kuin pelkästään yhteen reikään työntelemällä. Suu ja kädet on keksitty ja kaikenlaista muutakin, jos se reva synnytyksessä nyt niin helvetisti levahtaa.

        Tietysti päällimmäinen onni on se, että itselläni on aikuinen äijä, jolla pyörii päässä vähän tärkeämmätkin asiat kuin se, onko jonkun akan elin tiukka vai väljä.

        Oma mieheni on myös järkevä tässä asiassa ja hänen mielestään minun alaosani on ihan hyvä ja tarpeeksi tiukka!
        Taidat olla oikeilla jäljillä... AIKUINEN mies, jolla on jalat tukevasti maassa ja elää lapsiperheen arkea, niin ei varmaan kovin paljoa perusta sille jos se vaimo olisi hieman löystynyt!


      • Vainiin
        2xäiti kirjoitti:

        Oma mieheni on myös järkevä tässä asiassa ja hänen mielestään minun alaosani on ihan hyvä ja tarpeeksi tiukka!
        Taidat olla oikeilla jäljillä... AIKUINEN mies, jolla on jalat tukevasti maassa ja elää lapsiperheen arkea, niin ei varmaan kovin paljoa perusta sille jos se vaimo olisi hieman löystynyt!

        Niinpä. Ja "tiukka" vs. "löysä" -keskustelu osoittaa muutenkin vain sitä, että seksistä on myös todella teinimäiset käsitykset. Eipä sillä tiukallakaan tavaralla nimittäin mitään tee, jos nainen makaa alla kuin kuollut lahna - tai jos äijä hinkkaa vain monotonisesti edestakaisin kun pokasahalla.

        Jos taas molemmat osapuolet ovat aktiivisia, niin on aivan sama, onko värkki väljempi, vai heppi pienempi.


      • repesin (.....naurusta........
        Vainiin kirjoitti:

        Niinpä. Ja "tiukka" vs. "löysä" -keskustelu osoittaa muutenkin vain sitä, että seksistä on myös todella teinimäiset käsitykset. Eipä sillä tiukallakaan tavaralla nimittäin mitään tee, jos nainen makaa alla kuin kuollut lahna - tai jos äijä hinkkaa vain monotonisesti edestakaisin kun pokasahalla.

        Jos taas molemmat osapuolet ovat aktiivisia, niin on aivan sama, onko värkki väljempi, vai heppi pienempi.

        sehän on niin että akat jotka paniikissa puolustelevat ettei paikat löysty, niin tuolla järkyllä todistelemisella ja haukkumisella sen juuri itse tunnustavat paikkansa pitäväksi. jos asia ei pitäisi paikkaansa (että synnytyksessä paikat löystyy) niin ei tällä palstalla tarvi satoa vetää nenuun. mutta niinhän se on, että totuus tekee kipeää! voi reppanoita!

        hah haha hhaaa... toi äiti x 2 on kaikista naurettavin!
        sainpahan päivän parhaat naurut! kiitos! heh hehe heee!


      • Vainiin
        repesin (.....naurusta........ kirjoitti:

        sehän on niin että akat jotka paniikissa puolustelevat ettei paikat löysty, niin tuolla järkyllä todistelemisella ja haukkumisella sen juuri itse tunnustavat paikkansa pitäväksi. jos asia ei pitäisi paikkaansa (että synnytyksessä paikat löystyy) niin ei tällä palstalla tarvi satoa vetää nenuun. mutta niinhän se on, että totuus tekee kipeää! voi reppanoita!

        hah haha hhaaa... toi äiti x 2 on kaikista naurettavin!
        sainpahan päivän parhaat naurut! kiitos! heh hehe heee!

        No ja kuka täällä nyt on väittänyt, etteivät paikat löysty tai repeä???

        Itse ainakin puhuin siitä, antaako AIKUINEN ihminen sellaiselle mitään painoarvoa. Jos pillu liikaa repsahtaa, niin sen voi kyllä pienellä korjausleikkauksella hoitaa kuntoon. AIKUINEN mies tajuaa tämän sen sijaan että lähtee oitis hässimään vieraita pilluja.


      • sekoilet???
        Vainiin kirjoitti:

        No ja kuka täällä nyt on väittänyt, etteivät paikat löysty tai repeä???

        Itse ainakin puhuin siitä, antaako AIKUINEN ihminen sellaiselle mitään painoarvoa. Jos pillu liikaa repsahtaa, niin sen voi kyllä pienellä korjausleikkauksella hoitaa kuntoon. AIKUINEN mies tajuaa tämän sen sijaan että lähtee oitis hässimään vieraita pilluja.

        Vai Aikuinen Mies tajuaa tämän?? Hah! Senkun näkis! Jos mainitsemasi Aikuinen Mies tämän tajuaisi niin miksi sitten itketään perään sitä, kun mies petti?
        Ja pienellä(?) korjausleikkauksella?? Noh, sen näkee sitten 50:nä kun on muutenkin virtsankarkailua, ym, että miten hyvin on kunnossa!


      • 2xäiti
        repesin (.....naurusta........ kirjoitti:

        sehän on niin että akat jotka paniikissa puolustelevat ettei paikat löysty, niin tuolla järkyllä todistelemisella ja haukkumisella sen juuri itse tunnustavat paikkansa pitäväksi. jos asia ei pitäisi paikkaansa (että synnytyksessä paikat löystyy) niin ei tällä palstalla tarvi satoa vetää nenuun. mutta niinhän se on, että totuus tekee kipeää! voi reppanoita!

        hah haha hhaaa... toi äiti x 2 on kaikista naurettavin!
        sainpahan päivän parhaat naurut! kiitos! heh hehe heee!

        En kyllä minäkään ole väittänyt, että naisen alaosa EI löystyisi synnytyksessä! Se vaan, että antaako sen häiritä?! Ja tekeekö siitä häiritsevän asian!

        Vastasin alkuperäisen kyselijän tiedusteluihin ja tarkoitin siinä, että meidän touhuja mahdollinen löystyminen ei ole häirinnyt.

        Minä en ole paniikissa vaan erittäin rauhallisella mielellä ja varma itsestäni. En todistele mitään, kerron niin kuin asia on. Inhottaa vaan sellaiset miehet jotka ajattelevatkaan hakevansa tiukempaa alaosaa, koska vaimo on niiiin löystynyt!

        Lähinnä käy surku niitä naisia joiden miehet ajattelevat vaimostaan tai lapsensa äidistä halveksivalla tavalla, ja eivät kunnioita heidän kroppaansa!

        Näyttää siltä, että naisen mahdollinen löystyminen aiheuttaa häiriötä enemmän miehille kuin naisille. Tuossa yläpuolella suurin osa naisista kertoo seksin olevan hyvää!


      • 2xäiti
        sekoilet??? kirjoitti:

        Vai Aikuinen Mies tajuaa tämän?? Hah! Senkun näkis! Jos mainitsemasi Aikuinen Mies tämän tajuaisi niin miksi sitten itketään perään sitä, kun mies petti?
        Ja pienellä(?) korjausleikkauksella?? Noh, sen näkee sitten 50:nä kun on muutenkin virtsankarkailua, ym, että miten hyvin on kunnossa!

        Ja suurentuneet eturauhaset!

        Eihän sitä mitenkään voi verrata nuorta naista 50 kymppiseen. Niin kun ei voi verrata nuorta miestäkään 50 kymppiseen mieheen. Ikä tekee jollakin tavalla tehtävänsä molemmilla sukupuolilla!


      • Vainiin
        sekoilet??? kirjoitti:

        Vai Aikuinen Mies tajuaa tämän?? Hah! Senkun näkis! Jos mainitsemasi Aikuinen Mies tämän tajuaisi niin miksi sitten itketään perään sitä, kun mies petti?
        Ja pienellä(?) korjausleikkauksella?? Noh, sen näkee sitten 50:nä kun on muutenkin virtsankarkailua, ym, että miten hyvin on kunnossa!

        Kuka täällä on itkenyt sitä, että "mies pettää"? Miehet pettävät ihan yhtä lailla synnyttämättömiä tyttöystäviä/vaimojaan kuin synnyttäneitäkin.

        Ja sama toisin päin: synnyttäneet naiset pettävät miehiään jne. Jos ei pillu kelpaa omalle äijälle, niin äijälle kenkää ja uusi ukko tilalle.

        Tämän tiedon saatuasi voitkin nyt mennä runkkaamaan rauhassa lehtiesi ääreen ja odotella karvojen kasvua.


      • Vainiin
        2xäiti kirjoitti:

        En kyllä minäkään ole väittänyt, että naisen alaosa EI löystyisi synnytyksessä! Se vaan, että antaako sen häiritä?! Ja tekeekö siitä häiritsevän asian!

        Vastasin alkuperäisen kyselijän tiedusteluihin ja tarkoitin siinä, että meidän touhuja mahdollinen löystyminen ei ole häirinnyt.

        Minä en ole paniikissa vaan erittäin rauhallisella mielellä ja varma itsestäni. En todistele mitään, kerron niin kuin asia on. Inhottaa vaan sellaiset miehet jotka ajattelevatkaan hakevansa tiukempaa alaosaa, koska vaimo on niiiin löystynyt!

        Lähinnä käy surku niitä naisia joiden miehet ajattelevat vaimostaan tai lapsensa äidistä halveksivalla tavalla, ja eivät kunnioita heidän kroppaansa!

        Näyttää siltä, että naisen mahdollinen löystyminen aiheuttaa häiriötä enemmän miehille kuin naisille. Tuossa yläpuolella suurin osa naisista kertoo seksin olevan hyvää!

        No, nimimerkkihän itse asiassa kertoo vain itsestään: hänelle kaikki muu maailmassa on samantekevää: kunhan on vain tiukka pillu, niin jääköön akat ja mukulat.

        Jokainen kulkekoot onnellina valitsemallaan tiellä!


      • lettas sentään....
        repesin (.....naurusta........ kirjoitti:

        sehän on niin että akat jotka paniikissa puolustelevat ettei paikat löysty, niin tuolla järkyllä todistelemisella ja haukkumisella sen juuri itse tunnustavat paikkansa pitäväksi. jos asia ei pitäisi paikkaansa (että synnytyksessä paikat löystyy) niin ei tällä palstalla tarvi satoa vetää nenuun. mutta niinhän se on, että totuus tekee kipeää! voi reppanoita!

        hah haha hhaaa... toi äiti x 2 on kaikista naurettavin!
        sainpahan päivän parhaat naurut! kiitos! heh hehe heee!

        Olet tosiaan aika sairas tyyppi, olit sitten mies tai akka. Jotenkin sulle taitaa tämä ongelma olla omakohtainen, koska jaksat niin veistää asiasta ja palata tänne palstalle nauruja hakemaan. Ei täällä kukaan mitään puolustele, sua vain vituttaa jos kaikkien tavara ei löysty, tai miehet petä kuin sinä teet tai miehes tekee. Mitä siinä valitat, ala mennä vain nussimaan sitä tiukkaa vittua tai runkkaamaan löysää kulliasi, sillähän siitä tuskastasi pääset. Sinulle tavara kuin tavara taitaa olla inha paikka joka tapauksessa. Itsetunto-ongelma taitaa olla sinulla paha. Mutta tiedätkö mitä? Mäkin sain hyvät naurut kuin luen aina noita sun pakonomaisia tekstejäsi.


      • teitä PROVOTAAN??
        lettas sentään.... kirjoitti:

        Olet tosiaan aika sairas tyyppi, olit sitten mies tai akka. Jotenkin sulle taitaa tämä ongelma olla omakohtainen, koska jaksat niin veistää asiasta ja palata tänne palstalle nauruja hakemaan. Ei täällä kukaan mitään puolustele, sua vain vituttaa jos kaikkien tavara ei löysty, tai miehet petä kuin sinä teet tai miehes tekee. Mitä siinä valitat, ala mennä vain nussimaan sitä tiukkaa vittua tai runkkaamaan löysää kulliasi, sillähän siitä tuskastasi pääset. Sinulle tavara kuin tavara taitaa olla inha paikka joka tapauksessa. Itsetunto-ongelma taitaa olla sinulla paha. Mutta tiedätkö mitä? Mäkin sain hyvät naurut kuin luen aina noita sun pakonomaisia tekstejäsi.

        Paniikinomaisesti te jaksatte ton yhden provoiluun lähteä mukaan! Aikas huvittavaa, että äidit ja muutkin jaksavat puolustella täällä päivät läpeensä.
        Mutta hei, sana on vapaa! Ja vastakkainasettelu on aina jees!
        Provo on paras!


      • ei se muuta oo!
        lettas sentään.... kirjoitti:

        Olet tosiaan aika sairas tyyppi, olit sitten mies tai akka. Jotenkin sulle taitaa tämä ongelma olla omakohtainen, koska jaksat niin veistää asiasta ja palata tänne palstalle nauruja hakemaan. Ei täällä kukaan mitään puolustele, sua vain vituttaa jos kaikkien tavara ei löysty, tai miehet petä kuin sinä teet tai miehes tekee. Mitä siinä valitat, ala mennä vain nussimaan sitä tiukkaa vittua tai runkkaamaan löysää kulliasi, sillähän siitä tuskastasi pääset. Sinulle tavara kuin tavara taitaa olla inha paikka joka tapauksessa. Itsetunto-ongelma taitaa olla sinulla paha. Mutta tiedätkö mitä? Mäkin sain hyvät naurut kuin luen aina noita sun pakonomaisia tekstejäsi.

        "Ei täällä kukaan mitään puolustele, sua vain vituttaa jos kaikkien tavara ei löysty, tai miehet petä kuin sinä teet tai miehes tekee."

        Aivan. Selvää kateutta nuo muutamien kirjoittelut!


      • 2xäiti
        teitä PROVOTAAN?? kirjoitti:

        Paniikinomaisesti te jaksatte ton yhden provoiluun lähteä mukaan! Aikas huvittavaa, että äidit ja muutkin jaksavat puolustella täällä päivät läpeensä.
        Mutta hei, sana on vapaa! Ja vastakkainasettelu on aina jees!
        Provo on paras!

        Mistäs sen tietää!?

        Ei täällä mitään puolustella. Eikä panikoida!

        Inhottaa vaan lähinnä tuon (halveksivan, epäkunnioittavan jne.) ajatusmaailman omaavat miehet, lähtevät tiukemman perään kun vaimo on synnyttänyt! Ja eivät arvosta vaimonsa kroppaa synnytyksen jälkeen!

        Näissä keskustelupalstoissa on vissiin ideana se, että saa "päivät läpeensä" olla kirjoittelemassa. Jonakin päivänä voi kirjoittaa enemmän ja toisena päivänä ei tarvii avata konetta edes! Niin, sana on vapaa!


      • mainita..
        ei se muuta oo! kirjoitti:

        "Ei täällä kukaan mitään puolustele, sua vain vituttaa jos kaikkien tavara ei löysty, tai miehet petä kuin sinä teet tai miehes tekee."

        Aivan. Selvää kateutta nuo muutamien kirjoittelut!

        ja toi mies tahi nainen mistäs sen tietää tai provoilija niin samalla kun se haukkuu löysyydestä tms. naisen anatomiaan liittyvää synnytyksen takia, se halveksii omia lapsiaan, jos on, vaimoaan, sisariaan, äitiään...on ainakin ihan varma, että joku senkin ääliön ikävä kyllä on synnyttänyt. menis nyt mittanauhan kanssa oikein mittaamaan onko paikat venyneet ja tekeen tutkimusta lähtikö isänsä tiukemman perään. tähän loppuu mun kommentit ja toisaalta hyvä ois meidän kaikkien lopettaa kommentoinnit, niin ei saa ääliö lisää ainakaan tyydytystä...


      • Tiukka Täti
        repesin (.....naurusta........ kirjoitti:

        sehän on niin että akat jotka paniikissa puolustelevat ettei paikat löysty, niin tuolla järkyllä todistelemisella ja haukkumisella sen juuri itse tunnustavat paikkansa pitäväksi. jos asia ei pitäisi paikkaansa (että synnytyksessä paikat löystyy) niin ei tällä palstalla tarvi satoa vetää nenuun. mutta niinhän se on, että totuus tekee kipeää! voi reppanoita!

        hah haha hhaaa... toi äiti x 2 on kaikista naurettavin!
        sainpahan päivän parhaat naurut! kiitos! heh hehe heee!

        Huomaa, että olet vielä teini, menet kouluun vielä kasvamaan, ja elämäkin vielä sinut opettaa. Ja jos oikein tiukkaa haluat, niin oma käsi on oikein hyvä siihen, kyl se siitä. Ja kyllä se munakin aikanaan löystyy, se on se maan vetovoima joka sen saa aikaan.


      • jaksavat
        Tiukka Täti kirjoitti:

        Huomaa, että olet vielä teini, menet kouluun vielä kasvamaan, ja elämäkin vielä sinut opettaa. Ja jos oikein tiukkaa haluat, niin oma käsi on oikein hyvä siihen, kyl se siitä. Ja kyllä se munakin aikanaan löystyy, se on se maan vetovoima joka sen saa aikaan.

        täällä "kouluttaa! jotain teiniä, niinkuin se teitä kuunotelis tai opiksi ottaisi.
        Eikö teillä ole muuta tekemistä? Ei ainakaan tietyllä nimimerkillä, joka koko ajan keuhkoo! Varo kuule, ettei silmät ihan pullistu päästä pois! Ja ota se hernesato pois nenusta. Ja muutkin!


      • ol.....
        jaksavat kirjoitti:

        täällä "kouluttaa! jotain teiniä, niinkuin se teitä kuunotelis tai opiksi ottaisi.
        Eikö teillä ole muuta tekemistä? Ei ainakaan tietyllä nimimerkillä, joka koko ajan keuhkoo! Varo kuule, ettei silmät ihan pullistu päästä pois! Ja ota se hernesato pois nenusta. Ja muutkin!

        siis äiti x 2:lle :)


      • laittaisit itse
        jaksavat kirjoitti:

        täällä "kouluttaa! jotain teiniä, niinkuin se teitä kuunotelis tai opiksi ottaisi.
        Eikö teillä ole muuta tekemistä? Ei ainakaan tietyllä nimimerkillä, joka koko ajan keuhkoo! Varo kuule, ettei silmät ihan pullistu päästä pois! Ja ota se hernesato pois nenusta. Ja muutkin!

        ota sinä se herne pois sieltä perseestäsi niin ei ummeta. laita sitten se nenään. taisit vetää herneen jo nenääsi sieltä ilman ohjeitakin.


      • 2xäiti
        jaksavat kirjoitti:

        täällä "kouluttaa! jotain teiniä, niinkuin se teitä kuunotelis tai opiksi ottaisi.
        Eikö teillä ole muuta tekemistä? Ei ainakaan tietyllä nimimerkillä, joka koko ajan keuhkoo! Varo kuule, ettei silmät ihan pullistu päästä pois! Ja ota se hernesato pois nenusta. Ja muutkin!

        En minä mitään kouluta. Minä keskustelen (se on vissiin tämän palstan idea??). Minä en keuhkoa mitään ja silmäni voivat ihan hyvin! Ja herneetkin kasvavat kohta kasvimaalla eikä ole suinkaan nenässäni!

        Minulla on PALJON muutakin tekemistä. Luuletko, että viitsin istua tuijottamassa kokeen ruutua koko ajan? Varsinkin kun osa kirjoittajista kirjoittaa samaan tyyliin kuin sinä!

        On se kumma, että heti kun haluaa osallistua johonkin keskusteluun ja kirjoittaa joka kerta samalla nimimerkillä niin saa haukkuja siitä, että keukoo ja vauhkoo ja on jos mitä nenässä tai pepussa! Tähän keskusteluun on varmasti osallistunut moni muukin monta kertaa, mutta vain minut tunnistetaan nimimerkin takia!


      • ota selvää
        saavat miehetkin lukea kirjoitti:

        ei tarvitse olla pervo lukeakseen tätä palstaa, onhan meitä miehiä, jotka ovat mukavan synnytyksissä. ja tälläistä asiaa kysyttiin ja vastattiin. kyllä myös miehet voivat asiaa kommentoida, hehän sen paikkojen väljyyden/tiukkuuden tuntevat! ja totta se on. synnytyksessä paikat löystyy!
        kukaan ei ole väittänyt löystyvän muodottamaksi tms, mutta alkuperäiseen verrattuna paikat löystyvät! fakta mikä fakta!
        katkerat naiset, jotka eivät sitä hyväksy, niin uskottelevat muuta, mutta sitten ihmettelevät kun oma mies juoksee tiukempien perässä... ettei kyseessä olisi juuri se p***u!

        asioista ennen kuin soitat poskeasi. Et ilmeisesti tiedä, että naisen kohtu on (raskaana ja synnyttäessä) maailman voimakkkain lihas, niin voimakas lihas, että sellaista lihasvoimaa ei yksikään mies pysty ikinä itselleen hankkimaan, luonnollisin tai vippaskonstein. Ja jos et tiedä, niin naisen synnytystiet ovat osa sitä lihasta, kokonaan juostavaa kudosta, joka venyy ja antaa periksi niin miehen elintä sisään ottaessa kuin synnyttäessäkin, mutta joustavalle kudokselle ominaisesti palautuu kyllä hollilleen. Vai luuletko, että pillu kuluu seksissäkin? Se on, katsos se emättimen aukko, joka ajan myötä, ihan siitä ekasta kerrasta asti antaa vähän myöten ja voi joskus olla synnyttäneellä suurentuneempi kuin ei synnyttäneellä, mutta ne ovatkin ne sisätilat jotka ratkaisevat, ja monesti vaikka olisi sisäänmeno aukosta tiukka saattaa olla sisältä löysä- siis synnyttämättömälläkin. Näin miesten kommennteja kuulleena.

        Ja vielä miesten kommenttina kuultuna, sisätilat ovat ne jotka ratkaisevat, ellei sitten ole toooosii pienimunainen mies, joka tarvitsee kitkan heti reiällä kun ei nakki ylety suuaukkoa syvemmälle...


      • onhan se ymmärrettävää
        repesin (.....naurusta........ kirjoitti:

        sehän on niin että akat jotka paniikissa puolustelevat ettei paikat löysty, niin tuolla järkyllä todistelemisella ja haukkumisella sen juuri itse tunnustavat paikkansa pitäväksi. jos asia ei pitäisi paikkaansa (että synnytyksessä paikat löystyy) niin ei tällä palstalla tarvi satoa vetää nenuun. mutta niinhän se on, että totuus tekee kipeää! voi reppanoita!

        hah haha hhaaa... toi äiti x 2 on kaikista naurettavin!
        sainpahan päivän parhaat naurut! kiitos! heh hehe heee!

        että se suututtaa jos on niin pienet vehkeet saanut syntymälahjakseen ettei nyt vaan pysty normaali naista tyydyttämään tai saa itse tyydytystä kuin unelmoiden neitsyistä ja pistorasiaa käyttäen. Otan osaa. Kannattaa opetella hyvän suuseksin salat, se on monien pienempi munaisten miesten papukaijamerkki ja antaa paljon anteeksi.


      • ....................
        Vainiin kirjoitti:

        Meillä harrastetaan kyllä seksiä muillakin tavoilla kuin pelkästään yhteen reikään työntelemällä. Suu ja kädet on keksitty ja kaikenlaista muutakin, jos se reva synnytyksessä nyt niin helvetisti levahtaa.

        Tietysti päällimmäinen onni on se, että itselläni on aikuinen äijä, jolla pyörii päässä vähän tärkeämmätkin asiat kuin se, onko jonkun akan elin tiukka vai väljä.

        "...onko jonkun akan elin tiukka vai väljä."

        Ai ai särähätää korvaan tuollainen puhe. Kummalista tekstiä naispuoliselta ihmiseltä. Omani ei ainakaan ole mikään "jonkun akan elin".


      • 1011121314
        !!! kirjoitti:

        Juoksee tiukempien perässä...????? Voi...!

        Kyllä on vaimon/ lapsen äidin kunnioitus kaukana!!!!! Häpeä!

        En usko, että yksikään tässä kirjoitellut nainen on katkera! Valtaosa sanoi olevansa tyytyväisiä ellei erittäin tyytyväisiä oman kehonsa alapäähän tai ainakin seksiin! Ja jos sitten ovat löystyneet niin mitä sitten?


        Voi toki olla niitäkin miehiä, jotka käyvät täällä ihan vilpittömin mielin. Mutta tässä viestiketjussa kommentoineet miehet mielestäni kirjoittavat alentavaan ja halveksivaan sävyyn, ihan kuin tyytymättöminä omaan vaimoonsa synnytyksesen jälkeen. Ovatkohan katkeria itse? Taitaa olla enemmän nyt miesten ongelma tämä vaimon niiiiin löysät paikat!
        Tietääkö vaimo mitä ajattelette??

        "Juoksee tiukempien perässä...?????"

        No kuule ihan totta niin tekevät.

        "En usko, että yksikään tässä kirjoitellut nainen on katkera!"

        Ainakin kovasti hermostuvat aiheesta.. miksiköhän, jos lasten tekeminen kerran parantaa seksiä ja tiukentaa tavaraa?


        "ihan kuin tyytymättöminä omaan vaimoonsa synnytyksesen jälkeen."

        Miehiä tosiaankin harmittaa löystynyt tavara ja seksin väljähtyminen.


      • hermostuu..
        2xäiti kirjoitti:

        miesten päässä, mutta sen kyllä ymmärtää! Miehillä kun on vain ja ainoastaan SE mielessä ja haluavat SITÄ kokajan. Kaikki pyörii oman elimen ympärillä! Niin on ollut kautta aikojen ja niin se tulee aina olemaan!
        Miehet taitavat ottaa tämän asian vakavammin. Sehän on HEILTÄ pois jos vaimon alaosa ei ole enää tiivis! HEHÄN siitä "kärsivät"! Mitä nyt vaimosta!

        "Sehän on HEILTÄ pois jos vaimon alaosa ei ole enää tiivis!"

        mitä ihmettä tapahtui sille näkemykselle, että synnytyksen jälkeen paikat on tiukempia ja seksi parempaa, kuin ennen..?


      • vai mietenseoli?
        2xäiti kirjoitti:

        Oma mieheni on myös järkevä tässä asiassa ja hänen mielestään minun alaosani on ihan hyvä ja tarpeeksi tiukka!
        Taidat olla oikeilla jäljillä... AIKUINEN mies, jolla on jalat tukevasti maassa ja elää lapsiperheen arkea, niin ei varmaan kovin paljoa perusta sille jos se vaimo olisi hieman löystynyt!

        "minun alaosani on ihan hyvä"

        siis IHAN HYVÄ..? --onhan se joo varmaan "ihan hyvä"..

        "ei varmaan kovin paljoa perusta sille jos se vaimo olisi hieman löystynyt"

        --siis ON LÖYSTYNYT.


      • jookos?
        2xäiti kirjoitti:

        En kyllä minäkään ole väittänyt, että naisen alaosa EI löystyisi synnytyksessä! Se vaan, että antaako sen häiritä?! Ja tekeekö siitä häiritsevän asian!

        Vastasin alkuperäisen kyselijän tiedusteluihin ja tarkoitin siinä, että meidän touhuja mahdollinen löystyminen ei ole häirinnyt.

        Minä en ole paniikissa vaan erittäin rauhallisella mielellä ja varma itsestäni. En todistele mitään, kerron niin kuin asia on. Inhottaa vaan sellaiset miehet jotka ajattelevatkaan hakevansa tiukempaa alaosaa, koska vaimo on niiiin löystynyt!

        Lähinnä käy surku niitä naisia joiden miehet ajattelevat vaimostaan tai lapsensa äidistä halveksivalla tavalla, ja eivät kunnioita heidän kroppaansa!

        Näyttää siltä, että naisen mahdollinen löystyminen aiheuttaa häiriötä enemmän miehille kuin naisille. Tuossa yläpuolella suurin osa naisista kertoo seksin olevan hyvää!

        "En todistele mitään, kerron niin kuin asia on."

        --muuten vaan vähän hermostun : D..


      • ddfgfffffffffffffff
        2xäiti kirjoitti:

        En kyllä minäkään ole väittänyt, että naisen alaosa EI löystyisi synnytyksessä! Se vaan, että antaako sen häiritä?! Ja tekeekö siitä häiritsevän asian!

        Vastasin alkuperäisen kyselijän tiedusteluihin ja tarkoitin siinä, että meidän touhuja mahdollinen löystyminen ei ole häirinnyt.

        Minä en ole paniikissa vaan erittäin rauhallisella mielellä ja varma itsestäni. En todistele mitään, kerron niin kuin asia on. Inhottaa vaan sellaiset miehet jotka ajattelevatkaan hakevansa tiukempaa alaosaa, koska vaimo on niiiin löystynyt!

        Lähinnä käy surku niitä naisia joiden miehet ajattelevat vaimostaan tai lapsensa äidistä halveksivalla tavalla, ja eivät kunnioita heidän kroppaansa!

        Näyttää siltä, että naisen mahdollinen löystyminen aiheuttaa häiriötä enemmän miehille kuin naisille. Tuossa yläpuolella suurin osa naisista kertoo seksin olevan hyvää!

        "Tuossa yläpuolella suurin osa naisista kertoo seksin olevan hyvää!"

        Niin NAISISTA. heti kun MIES kommentoi omaa kokemustaan, niin samaiset naiset haukkuvat hänet pienimunaiseksi --muna vaan ei kuitenkaan ollut pieni ennen synnytystä..?


      • lllöööyyyssäääää...?
        2xäiti kirjoitti:

        Mistäs sen tietää!?

        Ei täällä mitään puolustella. Eikä panikoida!

        Inhottaa vaan lähinnä tuon (halveksivan, epäkunnioittavan jne.) ajatusmaailman omaavat miehet, lähtevät tiukemman perään kun vaimo on synnyttänyt! Ja eivät arvosta vaimonsa kroppaa synnytyksen jälkeen!

        Näissä keskustelupalstoissa on vissiin ideana se, että saa "päivät läpeensä" olla kirjoittelemassa. Jonakin päivänä voi kirjoittaa enemmän ja toisena päivänä ei tarvii avata konetta edes! Niin, sana on vapaa!

        "Ei täällä mitään puolustella. Eikä panikoida!

        Inhottaa vaan lähinnä tuon (halveksivan, epäkunnioittavan jne.) ajatusmaailman omaavat miehet, lähtevät tiukemman perään kun vaimo on synnyttänyt! Ja eivät arvosta vaimonsa kroppaa synnytyksen jälkeen!"

        Ai ei puolustella ja panikoida..??

        Eikös sun omat seksiasiat pitänny olla hyvällä mallilla --mitä ihmettä siitä vedät hernettä nenään, jos jollakulla muulla ei ole? Vai olisko sittenkin niin, että..


      • aaaaaaaaaaaaaa..
        2xäiti kirjoitti:

        En minä mitään kouluta. Minä keskustelen (se on vissiin tämän palstan idea??). Minä en keuhkoa mitään ja silmäni voivat ihan hyvin! Ja herneetkin kasvavat kohta kasvimaalla eikä ole suinkaan nenässäni!

        Minulla on PALJON muutakin tekemistä. Luuletko, että viitsin istua tuijottamassa kokeen ruutua koko ajan? Varsinkin kun osa kirjoittajista kirjoittaa samaan tyyliin kuin sinä!

        On se kumma, että heti kun haluaa osallistua johonkin keskusteluun ja kirjoittaa joka kerta samalla nimimerkillä niin saa haukkuja siitä, että keukoo ja vauhkoo ja on jos mitä nenässä tai pepussa! Tähän keskusteluun on varmasti osallistunut moni muukin monta kertaa, mutta vain minut tunnistetaan nimimerkin takia!

        mistä näitä pölvästejä sikiää..?


      • käsittämätöntä
        1011121314 kirjoitti:

        "Juoksee tiukempien perässä...?????"

        No kuule ihan totta niin tekevät.

        "En usko, että yksikään tässä kirjoitellut nainen on katkera!"

        Ainakin kovasti hermostuvat aiheesta.. miksiköhän, jos lasten tekeminen kerran parantaa seksiä ja tiukentaa tavaraa?


        "ihan kuin tyytymättöminä omaan vaimoonsa synnytyksesen jälkeen."

        Miehiä tosiaankin harmittaa löystynyt tavara ja seksin väljähtyminen.

        varmaa ihmisiä ottaa pattiin kun jotkut tietämättömät väittää että se on FAKTA että alapää löystyy synnytyksen jälkeen.. eiköhän nää synnyttäjät tiedä sen kuulkaas aivan itse miten asia on. Veikkaan että se on aika lailla yksilöllistä: joillakin voi oikeesti löystyä ja jäädäkin löysäksi mut toisilla taas ei. Miks pitää väittää vastaan asiasta josta ei ole oikeasti mitään käsitystä??

        Pientä ja löysää täällä taitaa olla vaa ihmisten järki..

        Miehet varsinaisia asiantuntijoita, pyh..

        ja toi oli aika paksusti sanottu et miehet juoksentelee tiukemman perässä.
        Päätti joku halventaa miehiä ku tollai sanoi. Melko kusipää ukkeli jos
        hyppii vieraissa ja syynä (ei sillä että mikään olisi hyvä syy näin tehdä) on se,
        että oman naisen/lapsensa äidin pillu on löystynyt synnytyksessä, joka johtui siitä että tultiin raskaaksi, johon mies itse on ollut osallisena!

        Hei ihan oikeesti mikä teitä vaivaa :DD


      • kl
        1011121314 kirjoitti:

        "Juoksee tiukempien perässä...?????"

        No kuule ihan totta niin tekevät.

        "En usko, että yksikään tässä kirjoitellut nainen on katkera!"

        Ainakin kovasti hermostuvat aiheesta.. miksiköhän, jos lasten tekeminen kerran parantaa seksiä ja tiukentaa tavaraa?


        "ihan kuin tyytymättöminä omaan vaimoonsa synnytyksesen jälkeen."

        Miehiä tosiaankin harmittaa löystynyt tavara ja seksin väljähtyminen.

        Niin, jos on pieni vehke niin täytyy etsiä "tiukempaa" tavaraa ja etenkin jos ei osaa käyttää sitä vehjettään...


      • BeTyyj
        1011121314 kirjoitti:

        "Juoksee tiukempien perässä...?????"

        No kuule ihan totta niin tekevät.

        "En usko, että yksikään tässä kirjoitellut nainen on katkera!"

        Ainakin kovasti hermostuvat aiheesta.. miksiköhän, jos lasten tekeminen kerran parantaa seksiä ja tiukentaa tavaraa?


        "ihan kuin tyytymättöminä omaan vaimoonsa synnytyksesen jälkeen."

        Miehiä tosiaankin harmittaa löystynyt tavara ja seksin väljähtyminen.

        Kyllähän varmasti jokainen, oli synnyttämätön tai ei, hermostuu jonkinverran jos hänen sukupuolielimistään muodostetaan mielipiteitä mistään mitään tietämättä. Jokaisen ihmisen sukupuolielimethän ovat yksilölliset ja jokaisella omaa kokoaan niin miehillä kuin naisillakin. Nykymaailman paineissa naisen osa on raskaampi kuin miehen, ulkonököpaineet ovat suuret ja tässä asiassa varmasti synnyttäneillä sitäkin kovemmat. On varmasti totta että vagina ei ole entisensä synnytyksen jälkeen. Tilavuus voi olla aivan yhtä sama kuin ennenkin (perä-aukkokaan ei tämänhetkisten tietojen mukaan jää avoimeksi ulostamisen jälkeen) mutta kudos muuttuu joustavammaksi. Synnyttämättömän kudos ei siis jousta niinkuin synnyttäneen.
        Mutta, hyvät naiset ja herrat. Miksi on kiisteltävä asiasta joka varmasti on jokaisella omakohtainen?
        Pyytäisin myös arvostamaan synnyttäneitä. He ovat kantaneet lasta 9kuukautta ja nimenomaan synnyttäneet. Ne jotka eivät kestä asiaa naisessaan olkoot sitten hankkimatta lapsia. Jokainen meistä on kuitenkin tähän maailmaan sillätavoin tuotu. Annetaan siis jokaisen alapään jäädä rauhaan. Naisella on paineita jo aivan tarpeeksi muutenkin (arvioidaan rinnat ja muut avut...) toisin kuin miehellä.


    • kuin ennenkin synnytystä.

      ;))

      • voi lasta

        Kyllä täällä eräät vetää hernesatoo nenäänsä.. että huh huh!... vai että oikein perseeseen..


      • naimaan...
        voi lasta kirjoitti:

        Kyllä täällä eräät vetää hernesatoo nenäänsä.. että huh huh!... vai että oikein perseeseen..

        reikähän se on sekin ja antaa palaa vain jos joku haluaa persetttä, mitä se sulle kuuluu. ihan parasta on imeä lupsuttaa kullia suulla. kyllä keinoja mihen laukeamiseen on monia, niinkuin naisenkin. onneksi ei klitoris ainakaan häviä minnekään synnytyksessä. eikä ole hävinnyt se toinenkaan värkki, mutta kun täällä on joillain niin vahvat mielipiteet siitä, ettei sillä mitään synnytyksen jälkeen enää tee, niin on niitä muita paikkoja. esim. itse nautin suunnattomasti 69-asennosta, ei yhdyntä ole pääasia.


    • ...

      Ai että, ihana kun näistä jollakin tavalla seksiin liittyvistä aiheista tulee aina niin asiallisia keskusteluja ja kommentit ovat toistaan fiksumpia. =D

      Itse voin sanoa sen verran, että alatiesynnytyksestä ei vielä ole kokemusta, kun esikoinen tuli sektiolla. Värkki ei siis ihan hirveesti ole ainakaan muuttunut, mutta odotusaika ja äidiksi tuleminen muuttivat minua siinä määrin, että seksi on ollut lapsen saannin jälkeen about miljoona kertaa parempaa kuin ennen sitä. Syynä se, että ennen en lauennut yhdynnässä, nyt joka kerta. Eli estot on kadonneet jonnekin ja pystyn nauttimaan täysillä. Myös mieheni nauttii tästä suunnattomasti ja hänestäkin seksimme on nykyään paljon parempaa.

    • paikat on kunnossa!

      Ku malttaa oottaa, et paikat paranee ja toipunu synnytyksestä, ni hyvältä tuntuu!
      Ei oo mitään löystymisiä havaittu!

      • synnytyksessä

        Ihan rehellisesti voin sanoa että kyllä minulla on ainakin löystynyt paikat synnytyksen jälkeen. Tällä palstalla eivät kehtaa sitä myöntää, mutta ota toki huomioon että näinkin voi käydä. Luulenpa että aika monella on paikat löystyneet. Mutta kyllä lapsi sitten palkitsee, ettei se harmita yhtään! Ihanaa kevättä kaikille synnyttäneille ja tuleville synnyttäjille!


      • EI SITÄ AINA TARVI MIEHIÄ ...
        synnytyksessä kirjoitti:

        Ihan rehellisesti voin sanoa että kyllä minulla on ainakin löystynyt paikat synnytyksen jälkeen. Tällä palstalla eivät kehtaa sitä myöntää, mutta ota toki huomioon että näinkin voi käydä. Luulenpa että aika monella on paikat löystyneet. Mutta kyllä lapsi sitten palkitsee, ettei se harmita yhtään! Ihanaa kevättä kaikille synnyttäneille ja tuleville synnyttäjille!

        Tärkeintä on että itsestä seksi tuntuu hyvälle, (löysien tai kireiden paikkojen kanssa)! Ei kai naisten aina tarvi miesten kuviteltujen miesten mielipiteitä miettiä, (varsinkaan outojen)...Homman luulisi toimivan jos molemmilla on kivaa ja siihen nyt ei varmaan emättimen kireys vaikuta. Kyllähän siihen seksiin nyt kuuluu muutakin kun tuo vaginan pumppaus...Vähän samantapainen kysymys kuin miehen kalun koko?!?


      • ghjhgff
        EI SITÄ AINA TARVI MIEHIÄ ... kirjoitti:

        Tärkeintä on että itsestä seksi tuntuu hyvälle, (löysien tai kireiden paikkojen kanssa)! Ei kai naisten aina tarvi miesten kuviteltujen miesten mielipiteitä miettiä, (varsinkaan outojen)...Homman luulisi toimivan jos molemmilla on kivaa ja siihen nyt ei varmaan emättimen kireys vaikuta. Kyllähän siihen seksiin nyt kuuluu muutakin kun tuo vaginan pumppaus...Vähän samantapainen kysymys kuin miehen kalun koko?!?

        Tiukka pillu on parempi! Ei voi mitään!


      • akkeli
        synnytyksessä kirjoitti:

        Ihan rehellisesti voin sanoa että kyllä minulla on ainakin löystynyt paikat synnytyksen jälkeen. Tällä palstalla eivät kehtaa sitä myöntää, mutta ota toki huomioon että näinkin voi käydä. Luulenpa että aika monella on paikat löystyneet. Mutta kyllä lapsi sitten palkitsee, ettei se harmita yhtään! Ihanaa kevättä kaikille synnyttäneille ja tuleville synnyttäjille!

        Valitsin keisarinleikkauksen synnytystavakseni osittain juuri tällä palstalla monia mietityttävästä syystä. Näin jälkikäteen viisastuneena voinen todeta, että ainakin omassa tapauksessa sekä fyysinen että psyykkinen ruumiinkuvan muutos on niin suuri raskauden ja lapsensaannin jälkeen, että alapään venähtäminen tokko taakkaa kauheasti lisännee.
        Perheen perustaminen lienee useimmiten pariskunnan yhteinen päätös, mutta eniten muutokset koskettavat kuitenkin naisen elämää. Tuntuukin todella kohtuuttomalta, että kaiken muun muutoksen ja rasituksen lisäksi naisen täytyy vielä murehtia moisista asioista. Surullista, mutta totta. Rakkaussuhteessa tuskin tällaista ongelmaa kuitenkaan ilmenee. Juju oli ainakin omassa tapauksessani ihan omien korvieni välissä. Itsekriittisyys ja itseinho vain vei voiton.


      • tuntuu

        Järkyttäviä kommentteja! Eikö voi yrittää jutella vähän kohteliaammin ja kunnioittavammin toisille?! Ei tästäkään asiasta varmasti oo yhtä oikeaa vastauta. Itse synnytin kolmisen viikkoa sitten ja epparikin tehtiin. Tänään sitten touhuttiin ekan kerran ja tuntui paljon paremmalta ku ennen!! Epparin kohta vain tuntui vähän välillä. Itse asiassa ennen seksi ei mulla tuntunut juuri miltään. Nyt kai paikat sopivasti väljentyneet?? Ihmettelen vähän kun kuitenkin lantiopohjan lihakset on selvästi vielä huonossa kunnossa. Ehkä oon ollu ennen "liian" tiukka. Ja miehelläkin suht iso. :) Mies sanoi että vähän löysemmältä tuntuu mutta se ei häntä haitannut ja mieskin nauttii enemmän kun itekkin nautin.


      • Ja kun
        ghjhgff kirjoitti:

        Tiukka pillu on parempi! Ei voi mitään!

        on tarpeeksi iso kalu, kaikki ovat tiukkoja.

        Helppo homma.


    • uskis :)

      Olen aivan ihmeissäni ku luen teidän viestejänne...siis että seksi tuntuisi jotenki huonommalta synnytyksen jälkeen.. mun poikavauva on tällä hetkellä kuukauden vanha ja seksi on parempaa ku koskaan, aivan fantastista..aloitimme mieheni kanssa seksin n.1.5 viikkoa synnytyksen jälkeen ja ekaa kertaa lukuun ottamatta on rakastelumme ollut aivan huikean läheistä ja ihanaa..Kiitos Herralle!!!! :) Siunausta teille kaikille!!

    • tuore äityli

      eiköhän se tunnu samalta.. ihmisiä on kuitenkin erinlaisia.. toisista tuntuu ehkä huonommalta toisista samalta ja toisista paremmalta.. joten nää löystymis hommat ihan samalla peraatteella! toiset kait sitten löystyvät ja toiset ei onko se asia vaikea hyväksyä jos joillakin synnyttäneillä naisilla on vielä tiukka tavara? ja pettämisestä sen verran et on niitäkin tapauksia jotka on pettäny ei synnyttäneitä synnyttäneiden naistenkaa että se siitä tavarasta sitte!

      • että..

        Kyllä on miehen korvien välissä jotain outoa jos elämä on kiinni pimpin kireydestä. Olen ihan samaa mieltä että on niitä pienimunaisia miehiäkin!! Kyllä naisen vagina venyy, ja eihän kukaan enää synnyttäisi jos se nyt muuttuisi niin kauheasti! Kyllä minä ainakin olen kuullut että paikat palautuu. Sitäpaisi eihän tästä elämästä selviä mies eokä nainen ilman että ulkonäkö ja asiat muuttuvat iän myötä!


      • Äijä
        että.. kirjoitti:

        Kyllä on miehen korvien välissä jotain outoa jos elämä on kiinni pimpin kireydestä. Olen ihan samaa mieltä että on niitä pienimunaisia miehiäkin!! Kyllä naisen vagina venyy, ja eihän kukaan enää synnyttäisi jos se nyt muuttuisi niin kauheasti! Kyllä minä ainakin olen kuullut että paikat palautuu. Sitäpaisi eihän tästä elämästä selviä mies eokä nainen ilman että ulkonäkö ja asiat muuttuvat iän myötä!

        Sellaisen haluisin vaan sanoa että mun mielest seksi on aina ollu kivaa kun kumppannina on ihana oma kulta. ei sitä mikään voita. Tällaiset ennakkoluulot ja muutenkin seksissä turha pikkutarkkuus on ihan älytöntä mielestäni kun hyvältä se tuntuu kumminkin. ei se aina ole tajunnan räjäyttävää niin kun joskus kun sattuu sille päälle, mutta aina se on nautintoa. Ja mielellään nautintoa molemmille. kokemusta ei ole synnyttäneen naisen kanssa hommailusta mutta ei mua pelota että se löystys. Kun on kumppani jota rakastaa nii pikkujutut niiku joku helvetin hyi söit valkosipulii on ihan samantekevii. ainaki siis mulle. Mielestäni osa aikuisuutta on se että osaa nauttia elämästä täysin rinnoin ja vaikka sitten löystynein paikoin ja pienen mulkkujen. Antakaa olla ja eläkää! ja ihmiset on ihania. Mie ite oon sellane laumasopuli että mieluummin oon yhessä ku yksin. näin =) hyvää kesää kanssaihmiset!


      • Ukkeli
        Äijä kirjoitti:

        Sellaisen haluisin vaan sanoa että mun mielest seksi on aina ollu kivaa kun kumppannina on ihana oma kulta. ei sitä mikään voita. Tällaiset ennakkoluulot ja muutenkin seksissä turha pikkutarkkuus on ihan älytöntä mielestäni kun hyvältä se tuntuu kumminkin. ei se aina ole tajunnan räjäyttävää niin kun joskus kun sattuu sille päälle, mutta aina se on nautintoa. Ja mielellään nautintoa molemmille. kokemusta ei ole synnyttäneen naisen kanssa hommailusta mutta ei mua pelota että se löystys. Kun on kumppani jota rakastaa nii pikkujutut niiku joku helvetin hyi söit valkosipulii on ihan samantekevii. ainaki siis mulle. Mielestäni osa aikuisuutta on se että osaa nauttia elämästä täysin rinnoin ja vaikka sitten löystynein paikoin ja pienen mulkkujen. Antakaa olla ja eläkää! ja ihmiset on ihania. Mie ite oon sellane laumasopuli että mieluummin oon yhessä ku yksin. näin =) hyvää kesää kanssaihmiset!

        pelottaa. Täällä on se kokemus, että löysän pillun kanssa tuntuu enää yksi asento edes joltain. Nykyään on melko vaikea saada kalua "tosijäykäksi" heikentyneen tuntuman takia. Ennen niin sievän pillun tilalla on kraateri, johon uppoaa vaikka nyrkki. Lisäksi seksin jossain vaiheessa tulee vaginan "palloontuminen" joka huonontaa tilannetta entisestään. Varmasti tilannetta auttaisi aktiivinen pillun treenaus, mutta kun on niin kiusallista muistuttaa asiasta jatkuvasti vaimolle. Hyvät välineet on ostettu vajaa vuosi sitten(Aquaflex), mutta kun menin tyhmä mainitsemaan, että kyllä huomaa treenin auttaneen(kannustaakseni)niin siihen tyssäsi treenit. Moni on muistanut mainita, että seksi on muutakin kuin peniksen pumppausta pillussa, mutta kyllä se meille miehille paljolti sitä on. Ajatus väljästä pillusta ja välinpitämätön asenne toisen tarpeisiin ei saa kaluani todellakaan kovaksi. Keskustelkaa asioista hyvät ihmiset, vaikka se voi olla kiusallistakin!!!
        "kokemusta ei ole synnyttäneen naisen kanssa hommailusta mutta ei mua pelota että se löystys."


      • Ukkeli29
        Äijä kirjoitti:

        Sellaisen haluisin vaan sanoa että mun mielest seksi on aina ollu kivaa kun kumppannina on ihana oma kulta. ei sitä mikään voita. Tällaiset ennakkoluulot ja muutenkin seksissä turha pikkutarkkuus on ihan älytöntä mielestäni kun hyvältä se tuntuu kumminkin. ei se aina ole tajunnan räjäyttävää niin kun joskus kun sattuu sille päälle, mutta aina se on nautintoa. Ja mielellään nautintoa molemmille. kokemusta ei ole synnyttäneen naisen kanssa hommailusta mutta ei mua pelota että se löystys. Kun on kumppani jota rakastaa nii pikkujutut niiku joku helvetin hyi söit valkosipulii on ihan samantekevii. ainaki siis mulle. Mielestäni osa aikuisuutta on se että osaa nauttia elämästä täysin rinnoin ja vaikka sitten löystynein paikoin ja pienen mulkkujen. Antakaa olla ja eläkää! ja ihmiset on ihania. Mie ite oon sellane laumasopuli että mieluummin oon yhessä ku yksin. näin =) hyvää kesää kanssaihmiset!

        pelottaa. Täällä on se kokemus, että löysän pillun kanssa tuntuu enää yksi asento edes joltain. Nykyään on melko vaikea saada kalua "tosijäykäksi" heikentyneen tuntuman takia. Ennen niin sievän pillun tilalla on kraateri, johon uppoaa vaikka nyrkki. Lisäksi seksin jossain vaiheessa tulee vaginan "palloontuminen" joka huonontaa tilannetta entisestään. Varmasti tilannetta auttaisi aktiivinen pillun treenaus, mutta kun on niin kiusallista muistuttaa asiasta jatkuvasti vaimolle. Hyvät välineet on ostettu vajaa vuosi sitten(Aquaflex), mutta kun menin tyhmä mainitsemaan, että kyllä huomaa treenin auttaneen(kannustaakseni)niin siihen tyssäsi treenit. Moni on muistanut mainita, että seksi on muutakin kuin peniksen pumppausta pillussa, mutta kyllä se meille miehille paljolti sitä on. Ajatus väljästä pillusta ja välinpitämätön asenne toisen tarpeisiin ei saa kaluani todellakaan kovaksi. Keskustelkaa asioista hyvät ihmiset, vaikka se voi olla kiusallistakin!!!
        "kokemusta ei ole synnyttäneen naisen kanssa hommailusta mutta ei mua pelota että se löystys."


      • daria
        Äijä kirjoitti:

        Sellaisen haluisin vaan sanoa että mun mielest seksi on aina ollu kivaa kun kumppannina on ihana oma kulta. ei sitä mikään voita. Tällaiset ennakkoluulot ja muutenkin seksissä turha pikkutarkkuus on ihan älytöntä mielestäni kun hyvältä se tuntuu kumminkin. ei se aina ole tajunnan räjäyttävää niin kun joskus kun sattuu sille päälle, mutta aina se on nautintoa. Ja mielellään nautintoa molemmille. kokemusta ei ole synnyttäneen naisen kanssa hommailusta mutta ei mua pelota että se löystys. Kun on kumppani jota rakastaa nii pikkujutut niiku joku helvetin hyi söit valkosipulii on ihan samantekevii. ainaki siis mulle. Mielestäni osa aikuisuutta on se että osaa nauttia elämästä täysin rinnoin ja vaikka sitten löystynein paikoin ja pienen mulkkujen. Antakaa olla ja eläkää! ja ihmiset on ihania. Mie ite oon sellane laumasopuli että mieluummin oon yhessä ku yksin. näin =) hyvää kesää kanssaihmiset!

        suunnitellun sektion jälkeen, jonka halusin nimenomaan sen takia ettei tarttisi värkkiään pilata.
        Seksi tuntuu minun ja mieheni mielestä yhtä ihanalta kuin ennenkin.
        En ymmärrä miten jotkut suostuvat synnyttämään alakautta..


    • sarah12

      itse olen synnyttäny 24.11.07.ja harrastin seksiä 3viiko synnytyksen jälkeen.seksi tuntuu ihan samalta ennen synnytystä ja vaginaa palautuu ihan kuin ennen ollut.ei oo iso eikä tilaava ihan tiukka..mutta seksi on helpimpi nytten kuin ennen

      • täällä puhutaan

        voi hyvänen aika.
        kaikkea hyvää teille kullekin.
        olen äimistynyt.

        niin, kerrotaan nyt että seksi on mukavaa
        edelleenkin, ei se ainakaan ole huonontunut.

        sitä paitsi, "et voi kahta kertaa astua samaan virtaan". äärettömän moni muukin asia vaihtuu samalla.

        tuntuu siltä kuin kuntolenkkeilijä punnitsisi kirjevaa'alla, onko kengännauhat sittenkin liian painavat...


      • tartutiukastihanuriin
        täällä puhutaan kirjoitti:

        voi hyvänen aika.
        kaikkea hyvää teille kullekin.
        olen äimistynyt.

        niin, kerrotaan nyt että seksi on mukavaa
        edelleenkin, ei se ainakaan ole huonontunut.

        sitä paitsi, "et voi kahta kertaa astua samaan virtaan". äärettömän moni muukin asia vaihtuu samalla.

        tuntuu siltä kuin kuntolenkkeilijä punnitsisi kirjevaa'alla, onko kengännauhat sittenkin liian painavat...

        minä pykäsin ekan tenavani äskettäin, 35 vuotiaana ja poju oli yli nelikiloinen. Ei tullut helposti ei, kun värkit on aina olleet tiukat. Sen verran, että mies kun mies saanut hivuttelemalla kaksi sormea sisälle, ja pienemmänkään melan kanssa ei oo kannattanu ihan vauhilla koittaa survasta.

        No, synnytyksessä sitten lantiosta kuulukin aikamoinen rutina ja pauke. Väliliha leikattiin, ei repeämiä. Parantui kaikki ihan normisti, mutta ei ne paikat kyllä samat enää ole. Löysemmät kuin ennen, mutta varmaan aika normit... kun aiempi olotila oli siis tosi tiukka. Itseä muutos vähän harmittaa, miestä ei. Ja totuushan on, että ikäkin vaikuttaa palautumiseen. Mutta en menis kellekkään väittämään, että synnytys ei muuta mitään, kyllä se muuttaa. Oon aika saletti, että pelkkä värkin ulkonäkökin on eri, jos teillä satuu olemaan lähikuva vehkeestä vertailuun :) Joten minä ainakin oon noitten miesten kanssa aika samaa mieltä, totuus unohtuu matkan varrella. Mitä sitä kaunistelemaan. Eikä se tarkota, ettei seksistä voi enää nauttia tms. Mutta ei kannata silti väittää mustaa valkeaksi, jos se ei sitä ole.


      • kuin edellinen
        tartutiukastihanuriin kirjoitti:

        minä pykäsin ekan tenavani äskettäin, 35 vuotiaana ja poju oli yli nelikiloinen. Ei tullut helposti ei, kun värkit on aina olleet tiukat. Sen verran, että mies kun mies saanut hivuttelemalla kaksi sormea sisälle, ja pienemmänkään melan kanssa ei oo kannattanu ihan vauhilla koittaa survasta.

        No, synnytyksessä sitten lantiosta kuulukin aikamoinen rutina ja pauke. Väliliha leikattiin, ei repeämiä. Parantui kaikki ihan normisti, mutta ei ne paikat kyllä samat enää ole. Löysemmät kuin ennen, mutta varmaan aika normit... kun aiempi olotila oli siis tosi tiukka. Itseä muutos vähän harmittaa, miestä ei. Ja totuushan on, että ikäkin vaikuttaa palautumiseen. Mutta en menis kellekkään väittämään, että synnytys ei muuta mitään, kyllä se muuttaa. Oon aika saletti, että pelkkä värkin ulkonäkökin on eri, jos teillä satuu olemaan lähikuva vehkeestä vertailuun :) Joten minä ainakin oon noitten miesten kanssa aika samaa mieltä, totuus unohtuu matkan varrella. Mitä sitä kaunistelemaan. Eikä se tarkota, ettei seksistä voi enää nauttia tms. Mutta ei kannata silti väittää mustaa valkeaksi, jos se ei sitä ole.

        Hyvin kirjoitettu! Itse olen katkeroitunut hieman juuri tuon takia ettei misään voitu sanoa suoraan sitä että tottakai paikat muuttuu! Palautumista hehkuttavat niin sairaanhoidin ammattilaiset kuin synnyttäjätkin. Olisinpa ennen synnytystä lukenut näitä niin olisin osannut varautua!

        Minullakin paikat oli ns liian tiukat ennen ja mieskin oli sitä mieltä että synnytys varmasti muuttaa asiaa jopa parempaan suuntaan... Osaltaan niin muuttikin.

        Itse sain siis reilu kolmikiloisen lapsen yli tunnin ponnistamisen ja imukuppiulosauton jälkeen. Eppari ja repeämät särkee edelleen (8kk synnytyksestä), seksihaluja ei ole, alapää inhottaa... Minulle ei pelkkä lapsi riitä "lohdutukseski" siitä että oma olo ja kroppa on "paskana". Ehkä olen sitten sairas mutta haluaisin nauttia omasta kehosta... Kestää aikansa ennen kuin muutokset hyväksyy... Vielä menee sen asian kanssa pitkään.


      • .....................
        kuin edellinen kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu! Itse olen katkeroitunut hieman juuri tuon takia ettei misään voitu sanoa suoraan sitä että tottakai paikat muuttuu! Palautumista hehkuttavat niin sairaanhoidin ammattilaiset kuin synnyttäjätkin. Olisinpa ennen synnytystä lukenut näitä niin olisin osannut varautua!

        Minullakin paikat oli ns liian tiukat ennen ja mieskin oli sitä mieltä että synnytys varmasti muuttaa asiaa jopa parempaan suuntaan... Osaltaan niin muuttikin.

        Itse sain siis reilu kolmikiloisen lapsen yli tunnin ponnistamisen ja imukuppiulosauton jälkeen. Eppari ja repeämät särkee edelleen (8kk synnytyksestä), seksihaluja ei ole, alapää inhottaa... Minulle ei pelkkä lapsi riitä "lohdutukseski" siitä että oma olo ja kroppa on "paskana". Ehkä olen sitten sairas mutta haluaisin nauttia omasta kehosta... Kestää aikansa ennen kuin muutokset hyväksyy... Vielä menee sen asian kanssa pitkään.

        en jaksanu ees lukee noita muita vastauksia kun tiesin millainen sanasota aloittajan viestistä syttyy mutta ap haluaa vielä vastauksia niin mun kokemukseni on, ettei värkki muuttunu mitenkään, ei ulkoa eikä sisältä. Jees :)


      • hmkjhk,j,kj,.k
        kuin edellinen kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu! Itse olen katkeroitunut hieman juuri tuon takia ettei misään voitu sanoa suoraan sitä että tottakai paikat muuttuu! Palautumista hehkuttavat niin sairaanhoidin ammattilaiset kuin synnyttäjätkin. Olisinpa ennen synnytystä lukenut näitä niin olisin osannut varautua!

        Minullakin paikat oli ns liian tiukat ennen ja mieskin oli sitä mieltä että synnytys varmasti muuttaa asiaa jopa parempaan suuntaan... Osaltaan niin muuttikin.

        Itse sain siis reilu kolmikiloisen lapsen yli tunnin ponnistamisen ja imukuppiulosauton jälkeen. Eppari ja repeämät särkee edelleen (8kk synnytyksestä), seksihaluja ei ole, alapää inhottaa... Minulle ei pelkkä lapsi riitä "lohdutukseski" siitä että oma olo ja kroppa on "paskana". Ehkä olen sitten sairas mutta haluaisin nauttia omasta kehosta... Kestää aikansa ennen kuin muutokset hyväksyy... Vielä menee sen asian kanssa pitkään.

        Olisihan se hyvä puhua asioista totuudenmukaisesti. Jos fakta on,että useimmilla paikat venyy kuin ei veny, niin parempi todeta se neutraalisti ja asiallisesti. Kokonaan toinen juttu on, että seksuaalisuus ei ole kiinni alapään tiukkudesta vaan monesta muusta seikasta, ja siinä mielessä seksi voi hyvin vaikka parantua synnytyksestä, jos vaikka korvien välissä tapahtuu kehitystä.

        Mutta se, että väittää, että kenelläkään eivät paikat veny synnytyksessä ja että kaikki palautuvat siitä jumppaamalla, saa vain masennusta aikaan monen kohdalla. Jos huomaa, että itsellä näin ei ole, niin alkaa kuvitella olevansa ainoa laatuaan ja ainoana kärsivänsä tällaisesta jutusta. Ihan turhaa syyllistämistä, mutta toki vahvaperinne naisten historiassa...

        Minua ottaa päähän, kuinka väitetään vatsalihasten palautuvan ennalleen jumppaamalla. Olen jumpannut vaikka kuinka, mutta yhden lapsen saamisesta on jäänyt ikuinen pömppövatsa, joka ei katoa millään. Kävin jopa konsultoimassa plastiikkakirurgia, joka kertoi lopulta totuuden. Vatsassa ei ole vain ihoa ja lihaksia kuten usein kuvitellaan :) vaan suuri osa on limakalvoa. Kun limakalvo venyy, se ei palaudu takaisin yhtä hyvin,eli voin jumpata vatsalihaksia maan ääriin, mutta vatsastai ei tule enää koskaan littanaa. Ja että tässä on yksilöllisiä eroja kudostyyoeillä, eri ihmisillä seuraukset oat erilaisia.

        Limakalvoakin siis löytyy myös tuolta alapään puolelta, joten luultavasti tämä lihasten jumppausohje on vähän vastaava, voi olla jotain apua, mutta on yksilöllistä, kenen kudokset palautuvat paremmin kuin muiden.


    • ,.cmfgnhbkxn

      Alussa vähän sattui, tuntui aika samalta kun ihan eka kerta kun seksiä harrasti :D paikat oli vähän "löysät" mut kun jaksaa reenata niitä lantiopohjanlihaksia niin kyllä meikäläisellä ainakin palautunu ihan ennalleen, ainaki omasta mielestä, eikä mieskään valita :) jollain tavalla tuntoherkempi oon, mut se on vaan hyvä.

      Synnytys itessään oli meille miehen kaa sellanen asia joka lähenti vaan entisestään. Miulle jäi sellanen olo että ennen olin vähän ujo, jopa oman mieheni edessä ja oli vähän jotenkin vaikee rentoutuu ja olla luonnollisesti oma ittensä mutta synnytyksen jälkeen en häpeile enää mitään. älkää nyt hyökätkö kimppuun ku sanon, mut se tapahtuma on kaikessa ihanuudessaan kuitenkin aika raju ja tavallaan "ruma" ja raaka. sen ku on mies nähny niin en usko että voisin tehä yhtään mitään sen edessä enään mikä sitä järkyttäs :D ennen uskaltanu edes pierasta ku hävetti..

      noh,poikkesin asiasta vähän, mut vastauksena kysymykseen, seksi on parempaa,koska oon saanu itseluottamusta ja jotenkin tän äitiyden myötä tunnen itteni enemmän naiseks

      • saman kokenu

        pakko kommentoia heti kun luin ton sun jutun.mulla oli sama tilanne..en oikein ole ikin tavaraa levitelly miehelleni,ja kun se oli mukana synnytyksessä,sen jälkeen en häppee enää tippaakaan.päinvastoin.nyt oikeesti se ei voi enää järkkyä mistään :D
        mulla kyllä tavarassa tunto jotenkin parani. tuntuu paljon paremmalta.varmasti luottamuskin teki plussaa :)


      • "Moonchild"
        saman kokenu kirjoitti:

        pakko kommentoia heti kun luin ton sun jutun.mulla oli sama tilanne..en oikein ole ikin tavaraa levitelly miehelleni,ja kun se oli mukana synnytyksessä,sen jälkeen en häppee enää tippaakaan.päinvastoin.nyt oikeesti se ei voi enää järkkyä mistään :D
        mulla kyllä tavarassa tunto jotenkin parani. tuntuu paljon paremmalta.varmasti luottamuskin teki plussaa :)

        Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille. Itselläni on synnytys pian edessä ja synnytystavasta olen käynyt monia mietiskelyjä.
        Lääkärien, sektion kannattajien, pro-luomu(välillä jopa propagandaa kiihkeydessään) kannattajien, vaginani tulevan tilavuuden ja ulkonäön mahdollisten muutoksien vaikutuksen synnytyksen jälkeiseen seksi-elämääni, sekä suhteeni tulevaan lapseeni, arvioiden kaikkia tasapuolisesti ja tarkkaan, olen päätynyt 100% sektioon.
        Kiitos vielä kaikille myös tällä palstalla.


      • harkitsija...
        "Moonchild" kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille. Itselläni on synnytys pian edessä ja synnytystavasta olen käynyt monia mietiskelyjä.
        Lääkärien, sektion kannattajien, pro-luomu(välillä jopa propagandaa kiihkeydessään) kannattajien, vaginani tulevan tilavuuden ja ulkonäön mahdollisten muutoksien vaikutuksen synnytyksen jälkeiseen seksi-elämääni, sekä suhteeni tulevaan lapseeni, arvioiden kaikkia tasapuolisesti ja tarkkaan, olen päätynyt 100% sektioon.
        Kiitos vielä kaikille myös tällä palstalla.

        Itsekin tulen synnyttämään sektiolla sitten kun sen aika on. Joku voi väittää itsekkääksi, mutta kun olen seurannut ystäväni arkea parin vuoden takaisen synnytyksen jälkeen, en halua samaa. Hän repesi pahasti eikä palaudu koskaan ennalleen, pidätyskyky on huono ja seksi kuulemma sattuu vieläkin, puhumattakaan repaleisista paikoista.. Hänestä myös selvästi huomaa pienen katkeruuden lasta kohtaan, vaikka yrittää sitä peittääkin, synnytyksen jälkeen sairastui pahaan masennukseen. En halua, että suhteeni lapseen kärsii tuollaisen asian takia, kun sektion mahdollisuuskin on.


      • synnyttänyt
        harkitsija... kirjoitti:

        Itsekin tulen synnyttämään sektiolla sitten kun sen aika on. Joku voi väittää itsekkääksi, mutta kun olen seurannut ystäväni arkea parin vuoden takaisen synnytyksen jälkeen, en halua samaa. Hän repesi pahasti eikä palaudu koskaan ennalleen, pidätyskyky on huono ja seksi kuulemma sattuu vieläkin, puhumattakaan repaleisista paikoista.. Hänestä myös selvästi huomaa pienen katkeruuden lasta kohtaan, vaikka yrittää sitä peittääkin, synnytyksen jälkeen sairastui pahaan masennukseen. En halua, että suhteeni lapseen kärsii tuollaisen asian takia, kun sektion mahdollisuuskin on.

        luin näitä kommentteja, ettei paikat ole venyneet synnytyksessä niin ettei sitä huomaisi. Mä ainakin huomaan, valitettavasti. Ennen synnytystä sain 100 % varmuudella orgasmin yhdynnässä. Nyt en millään. En tunne siellä mitään, on muna siellä tai ei...ja synnytyksestä on 4 kk.


    • mies...

      Harrastin seksiä pienikokoisen nuoren naisen kanssa, joka oli synnyttänyt 3 vuotta sitten. Hänen alapää oli ensinnäkin ihan hirveän märkä että se oli myös löysä. Sisälle oli helppo mennä, koska kalu suorastaan luiskahti sisälle, jos osui edes sinne päin. Mutta ongelma oli siinä, että kondomin kanssa oli tunto aika heikko ja siksi vaikea tulla.

      Sitten olin sängyssä synnyttämättömän naisen kanssa, joka oli iältään ja kooltaan samaa luokkaa. Jouduin ihan oikeasti asettelemaan vehkeen oikeaan kohtaan ja keplottemenaan sen hiljalleen sisälle. TIUKKA!!!

      Yksi iso miinus on sekin, että kun synnyttäneeltä ottaa rintsikat pois, rinnat valahtaa siihen vatsan korkeudelle... :(

      • Jyväshyvä

        Varmasti monenlaisia kokemuksia. Synnytyksetkin ovat niin erilaisia.
        Oma kokemukseni, miehenä ja useamman lapsen isänä on se, että rakastelu on upeaa synnytysten jälkeenkin ja oli myös sitä ennen. Paikat avautuvat synnytyksessä, mutta myös palautuvat noin puolessa vuodessa synnytyksen jälkeen.

        Kyllä suurin nautinto on saavutettavissa korvien välistä, kun toista rakastaa niin voi nauttiakin täysin antautuneesti. Jos on pelkän "tiukkuuden" perään, ilman kiintymystä, niin mikä silloin riittää? Tunnen myötätuntoa tänne kirjoittaneiden teinien perään. Toivottavasti teinien, sillä silloin olisi mahdollisuus aikuistua ja huomata mitä todella on tärkeää. Tänä päivänä iso ongelma on luultavasti ns. hydrauliikka jota netti on pullollaan. Kannattaisi keskittyä enemmän romanttisiin hetkiin puolison kanssa ja "säästää" itseä toiselle.

        Mielestäni selvimmät synnytyksen jälkeiset merkit (seksielämää ajatellen):
        - Rinnat eivät ole enää imetyksen jälkeen entiset. Minua tämä ei tosin haittaa, mutta rouva on selvästi surullinen asiasta. Tämä on kyllä fakta (toisin kuin tuo pimppi-puoli, jossa itse en huomaa eroa).
        - Yhteinen kahdenkeskinen aika on kortilla. Lapsen ja varsinkin lasten kanssa menee helposti kaikki vapaa-aika. Elämä tavallaan pyöriin lasten ympärillä ja -ehdoilla. Varsinkin pienten lasten kanssa tämä on raskasta, mutta upeaa, vaihetta. Seksiin ei kuitenkaan meinaa riittää aika ja voimat kun illalla väsyneenä hortoilee sänkyyn.

        Vanhemmuuden tuoma vastuu saattaa kuulostaa ahdistavalta tai yleisesti negatiiviselta, mutta itse voin todeta että se on parasta mitä tiedän. Lapset ovat upeita ja vaimoa arvostaa ja rakastaa entistä enemmän kaikkien yhteisten kokemusten jälkeen.


    • nicenice

      mielestä seksi oli entistä mahtavampaa 2 lapsen jälkeen ja naisen itsevarmuus lisääntyy synnyttämisen jälkeen omaan kroppaansa koska sen oppi tuntemaan paremmin kun on synnyttänyt jolloin seksiä harrastaessa on paljon vapautuneempi kuin ennen lapsia on ollut.Ja mieheni mielestä paikkani ei ole muuttuneet mitenkään eikä kyllä omasta mielestänikään koska omistan kuvia alapäästäni ennen lapsia ja 2 lapsen jälkeen eikä ulkoisia muutoksia ole tullut koska synnytykset ovat menneet ilman repeytymiä ja palautuminen on ollut nopeaa joten seksiäkin on harratettu jo 2 viikon sisällä aina.Ja saan myös paljon helpommin nyt orgarminkin kuin ennemmin koska ennen lapsi paikkani olivat "liian kireät" ja seksi ei aina tuntunut miellyttävältä vain päin vastoin joten itselleni se on tuonut myös nautintoa seksiin enemmän siis synnyttäminen :D Vaikka en olisi ihan heti uskonut.

    • RvHutsuSulleVaan

      että ettette erota sitä pillusta onko nainen synnyttänyt vai ei!!Ennen kuin nainen itse kertoo ja jos kertoo..No okei näin niitä äitien pillujen kuvia kaverini kanssa jotka päätyivät silloin iltalehteenkin ja olivat aika järkyttäviä että kyllä sellasesta tavarasta huomaa kuka vain onko sieltä joku tullut ulos mutta on myös naisia jotka ei oo synnyttäneet yhtäkään lasta ja joidenka pillu on suorastaan epämuodotuneen näköinen liian isot sisähuulet jotka lötröttää pitkälti ulos isompien alta tai muuten vaan turvonnut "läski" pillu.Tai toinen naitu liikaa ja eri kokoisilla kyrvillä niin että huulet ovat rullautuneet ruman näköisiksi eli kulahtaneet suoraan sanottuna ja tietenkin kaikki sukupuolitaudit tuovat omat veronsa tavaraan kuin tavaraan myös miehillä.Ja haloo mies ei ikinä joudu synnyttämään lasta ja silti sen kalu voi suorastaan näyttää helvetin rumalta ja epämääräisen väriseltä..YÄK!!Tai olla käyrä pieni paska.Miehet jotka haukkuvat naisia ovat epävarmoja miehuudestaan ja pönkittävät itsetuntoaan naisten haukkumisella mikä osoittaa sen että evoluutio on jättänyt miehen kehittymisen puolitiehen ja kehittänyt naisen valmiiksi,eipä ihme että suurin osa naisista jotka katsovat pornoa kiihottuvat naisen tavaran katselemisesta enemmän kuin miehen oli se sitten muka kulahtanut tai ei!

      • ---

        Meillä oli miehen kans seksiä ekan kerran, kun synnytyksestä oli kulunut kaksi viikkoa. Tietty ensimmäinen kerta sattui ja tuntui inhottavalta, mut näin jälkeen päin täytyy kyllä sanoa, ettei seksi oo tuntunut koskaan paremmalta kuin nyt!


    • Väljistynyt...

      Ukko ei meinaa millään saada, vaikka enää ei tarvitse kumiakaan käyttää. Eikä mies ole mikään ihan ohut. Sanoo ettei vaan tunnu miltään. Ennen oli niin tiukka, että pyhä jysäys. On jumpattu ja käyty gynellä.

      Eli pilalle meni meillä. :(

      • samu

        oisko tässä kuitenki jostain muustakin kysymys...? esim .miehes mielikuva sinusta on nyt muuttunut "äidiksi"..


    • vatsalihakset

      No miettikää että kyllähän se mahakin voi palata ennalleen jos ei liho älyttömästi. Etenkin lihastreenillä vatsasta tulee timmi. Lihaksiahan ne alapäässäkin on.

      • synnytyksestä 6vko

        viisi viikkoa synnytyksestä.... aloitettiin varovasti ja tuntui aivan mahtavalta!! :D en kyllä muista enää miltä tuntui ennen raskautta mutta, raskauden aikana en saanut orgasmia kertaakaan. :( tosin yhdynnässä tuli hieman verta mutta sekin todella pieni vuoto kesti päivän tai pari... kysyin vielä varmuuden vuoksi asiasta neuvolassa ja sanoi että, se on ihan normaalia koska, verisuonet voivat olla vielä hieman pinnassa... en ole vielä käynyt jälki tarkastuksessa mutta, ei kukaan siihen asti pyytänyt odottamaankaan.. :D näin meillä... :D


      • Jennnnnniifff
        synnytyksestä 6vko kirjoitti:

        viisi viikkoa synnytyksestä.... aloitettiin varovasti ja tuntui aivan mahtavalta!! :D en kyllä muista enää miltä tuntui ennen raskautta mutta, raskauden aikana en saanut orgasmia kertaakaan. :( tosin yhdynnässä tuli hieman verta mutta sekin todella pieni vuoto kesti päivän tai pari... kysyin vielä varmuuden vuoksi asiasta neuvolassa ja sanoi että, se on ihan normaalia koska, verisuonet voivat olla vielä hieman pinnassa... en ole vielä käynyt jälki tarkastuksessa mutta, ei kukaan siihen asti pyytänyt odottamaankaan.. :D näin meillä... :D

        ..Seksiä kahden viikon jälkeen synnytyksestä ja tuntui todella hyvältä ! ja huhaa siitä että emätin muka löystyisi pilalle synnytyksestä on täyttä potaskaa. Minulla se meni tiukemmaksi. jälkivuoto loppui siinä alle parissa viikossa.

        Nyt on synnytyksestä kuukausi, ja melkein joka päivä tulee puuhailtua pedissä (:


    • kätilö....

      Se on ainakin fakta, että hoikat naiset ovat joustavampia ja sitä kautta väljempiä synnyttäjiä, kun heillä ei ole suurta massaa eli niin kutsuttua pehmytkudosvastusta edessä. Kuten jokainen tajuaa, ylipainoisella kudokset painavat paikkoja kasaan mikä tuo vastusta. Alapään tiukkuuttakaan ei siis näe päältäpäin,kuten ei myöskään lantionpohjan kuntoa.

      Lantion luiden ahtaus on taas täysin eri juttu, sitä ei näe ulkopäin oli laiha pikkupeppu tai ulkoisesti tukevampi leveälanteinen.

      Jokaisen alapää on uniikki, ennen ja jälkeen synnytyksen:)

    • väljää vai tiukkaa?

      Hei.
      Minusta tästä ei kerrota naisille totuutta ennen raskautta ja synnytystä. Alatiesynnyttäjät kaunistelevat ja suoraan valehtelevat kokemattomille. Samaan valehtelijoiden kerhoon kuuluvat kätilöt ja jopa osa naisgynekologeista ainakin täällä Suomessa.
      Olin pari vuotta töissä USA:ssa. Siellä naisgynekologeista yli 80%:a synnyttää elektiivisellä sektiolla. Kaipa tämäkin jotain kertoo..
      Ex-vaimoni synnytti alateitse. Synnytyksen jälkeen vielä vuodenkin jälkeen seksielämämme oli aika lailla kuollutta. Toki silittelyä ja halailua oli. Vaginaalisia yhdyntöjä kokelimme erilaisilla ohjeilla kymmenkunta kertaa, mutta tuntuma oli kuin olisi isoon märkään jätesäkkiin vedellyt. Tämän jälkeen harrastimme lähinnä anaali- ja oraaliyhdyntöjä klitorisstimulaation kera. Meitä kumpaakin jotenkin äklötti iso löysä märkä tunnoton säkki.
      Nykyisen vaimnon kanssa päätimme jo ennen raskautta haketua pelkopolille. Poikamme syntyi vuosi sitten. Kaikki meni tosi hyvin ja vagina säilyi tosi tiukkana. Myös sektiosta toipuminen sujui paljon nopeammin kuin perinteisestä punkemisesta. Olemme kaikki kolme tosi tyytyväisiä nykyiseen elämäämme jota rakastelutkin piristävät. Koko perhekin jaksaa paremmin kun ei tarvitse murehtia huonosta seksistä ja väljästä kamasta.

      Tsemppiä kuitenkin kaikille olipa teidän perheenne päätös mikä tahansa.

      • laaswer

        Kyllä se vaan löystyy. Kerran asiaa itkeskelin ja mies osoitti lastamme ja sanoi että luopuisi ilomielin toosasta vaikka kokonaan lapsien takia. Ihana mies :)


      • sadf
        laaswer kirjoitti:

        Kyllä se vaan löystyy. Kerran asiaa itkeskelin ja mies osoitti lastamme ja sanoi että luopuisi ilomielin toosasta vaikka kokonaan lapsien takia. Ihana mies :)

        ..siis luopuisi löysästä toosasta. Kysy luopuisiko tiukastakin. ;)


      • sadf

        ..kaikki olennainen kerrottua. Vaikka kuinka lapsiaan rakastaa, haluaa joka mies tuntea pillun puristavan kullia. Ottakaa asia todesta ennenkuin on myöhäistä..


      • huh huh

        Joopa joo....ettei vaan olisi tuohin seksinnne kurjuuteen ihan muut syyt kuin emätin, ihan erokin tuli...


    • Kakskyt

      Miehen kokemus on seuraava. Synnyttänyt nainen on vaan niin väljä. Nainen kyllä laukesi alta, päältä ja suulla. Nautti niin että itki aina lopuksi. Itseltä oli tunto täysin kateissa. (Kalu 4.5/20.)
      Synnyttämättömiä tapauksia on erilaisia, muttei yhtään niin löysää..
      Ja tiedän myös mitä tarkoittaa tiukka.
      SITÄ SAAN NYKYÄÄN. ;)

      • Tälleen

        Mä ajattelin asian näin, että jos paikat löystyy niin treenaan piukemmaksi. Jos ei tiukkene, vaihdan isokaluisempaan mieheen. Niin helppoahan se on. ;)


      • ...
        Tälleen kirjoitti:

        Mä ajattelin asian näin, että jos paikat löystyy niin treenaan piukemmaksi. Jos ei tiukkene, vaihdan isokaluisempaan mieheen. Niin helppoahan se on. ;)

        mitä mieltä olette, saako fysioterapiasta oikeasti apua tähän tavaran löysyyteen? itellä kaks lasta ja aika lailla masentuneet tunnelmat, vaikken kyllä lapsia siihen tiukkaan vaihtaiskaan!


    • kaimaani.

      kertoi, että synnyttäneen(hänen ex-tyttöystävänsä) ja synnyttämättömän(minä) naisen alapäissä oleva ero on siinä, että synnyttämättömän naisen emätin on sisäpinnaltaan paljon sileämpi kun taas synnyttäneen naisen emättimen sisäpinta on poimuisempi. Tiukkuudessa hän sanoi, että eroja ei ole. Ei osannut sanoa, kumpi on parempi tuntumaltaan, sillä oli sitä mieltä, että naisen suhtautuminen seksiin yleensä on se tuntuman -joko hyvän tai huonon- tuoja.

      Itse olen raskaana nyt, ja pohdiskellut tietenkin asiaa, mutta pitänyt mielessäni tuon keskustelun menneisyydestä. Uskon sen olleen vilpitön mielipide. Olen myös miettinyt mahdollisuutta, että jos mies pelkää, että nainen synnytettyään on löysä(tai on jäänyt jotain "traumoja" esim. synnytyksessä mukana olosta tms.), hänellä ei ehkä ota yhtä koreasti eteen kuin ennen synnytystä. Silloin mies ainakin naiselle tuntuu huomattavasti pienemmältä, ehkä nainenkin vastaavasti löysemmältä. Kierre on valmis...

    • Meitinpimppa

      Heh, olipas soppa tuo vastauslitania mitä tuossa lueskelin. Osa vastauksista ei liipannut edes läheltä aloittajan kysymystä. Mutta näin meillä: Yksi lapsi, seksi ennen synnytystä hyvää, välillä vain hieman ahtaat paikat, siis ei emätin vaan reikä :D Eli piti saada kunnolla märäksi ennenkuin pääsi hommiin, sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Raskauden aikana seksiä oli vähemmän, siis, suoraan sanottuna paljon vähemmän kun aikanaa, mutta ihan ymmärrettävää toki ja ihan oma vikaniki oli. Tai syytetään hormoneja. Heh. Synnytyksessä leikattiin eppari, joka ei enää ole millään tavalla kipeä, mutta on ommeltu oudosti, tai en tiedä, ehkä ihan normaalisti, mutta värkki on erilainen, erimallinen reikä, ja arven tuntee sormella kun koettaa. Itselläni kesti aikansa ennekuin hyväksyin sen muutoksen paikassani. Menetin ulkonäöllisesti oman kunnon ferrarin, sain tilalle perhevolvon. Muuten ei mielestäni pimpassa muita ulkonäöllisiä vikoja, ei lerpata häpyhuulet eikä mitään. Ihan tavallisen ruma värkki kun aina ennenkin. Voin sanoa ettei ne kaikki munatkaan aina niin esteettisen kauniita ole, itseasiassa en koe munien ulkomuodon olevan ollenkaan kiihottava, semmosia ihmeellisiä kummanvärisiä juovikkaita juttuja, mutta ihan hyvin ne toimii. Ihan samallatavalla toimii myös perhevolvoni, seksi on mukavaa, myös sen takia että saan sitä useammin. Se tuntuu hyvältä, mahdollisesti ehkä paikka on hieman löysempi sisältä,en tiedä, (mies väittää että ei ole, mutta ehkei kehtaa sanoa suoraan), mutta koska ensimmäistä kertaa olen keksinyt lantionpohjalihasharjoittelut pystyn käyttämään värkin lihaksia seksin aikana erilailla kuin ennen ja "puristelemaan" kalua seksin aikana, kuin yrittäisi haukata tai saada syvemmälle... Noh, ei kuitenkaan siis ole mies valittanut, ei ole petipuuha ehdotuksia hylännyt, ja aina on tullut ihan irvistelemättä ja ilman pitkää väkisin työntelyn tarvetta.. Että ihan hyvä on, käyttökelpoinen puristelija :)

    • !no!huhhu!

      mitä paskaa!!tottahan se on että paikat hieman muuttuu naisella kun on synnyttänyt!paikat palautuu sitä paremmin mitä nuorempi on,ja sehän riippuu myös itsestään,reenaako lantiopohjan lihaksia!eiköhän näillä synnyttäneillä naisilla ole hieman parempaa mietittävää kuin että kuinka tiukalta tuntuu?kyllä se lapsi on sen kaiken arvoista.eivät taida nämä teinipimpit vielä osata ajatella,kuin näitä niiiin pinnallisia asioita.kyllä varmasti viimeistään kun heillä itselläkin on aika lapsia alkaa tekemään,niin ymmärtävät!ja tuskimpa vanhoilla naisillakaan pysyy samantuntuisena alapää,kuin mitä muutamavuosikymmen sitten vaikkea olisivatkaan synnyttäneet!

    • .

      Ihan ensimmäinen kerta synytyksen jälkeen tuntui kiristävältä mutta lantiopohjanlihakset ei ollut kovin voimakkaatt.. noin 2kk synnytyksen jälkeen kaikki normaalilta niinkuin enneki:)

      • kiitoooooos!!!!!

        tää oli parasta viihdettä tähän aikaan yöstä :D
        katsotaan miten minun käy,kolmas tulossa :DDD


    • Kyltoimii

      höpöä! Jos miehellä tarpeeksi vartta, seksi toimii hyvin.. tosin pari isompaa dildoa piti hankkia ;)

    • naiNen ja äiti

      Kai se on ihan naisestakin kiinni,monella tapaa. Itse olen aina harjoitellut noita alapään lihaksia,ennen ja jälkeen synnytyksen ja sitä suositellaan virtsankarkailunkin vuoksi(jota joillakin esiintyy).

      Eihän ne paikat täysin entiselleen palaa mutta itselläni leikattiin väliliha ettei tulis repeämiä ja liekö se sitten vaikuttanut siihen että seksi on parempaa kuin ennen. Varmasti vaikutusta on psyykkiselläkin puolella,joten olin enempi sinut kroppani ja naisellisuuteni kanssa raskauden jälkeen,mikä lie syy. Seksiä harrastettiin noin kk synnytyksen jälkeen eikä se eka kerta mikään hekumallinen ollut mutta siitä se sitten lähti. Pakko tunnustaa että orgasminkin saan helpommin kuin ennen raskautta :)

      Ei itselläni ainakaan vagina sen suurempi ole,käytän esimerkiksi ihan samankokoisia tampoonejakin kuin ennen raskautta.

      • Hei haloo...

        Voi tsiisus. Tamponin koko määräytyy vuodon määrän mukaan, ei emättimen koon mukaan. Tuskin se lapsi olis ulos sieltä päässyt jos tamponin koko on synnytyskanavan kokoon verrattavissa.


    • Toista odotellessa

      Itse synnyttäneenä jotenkin huvittaa tää koko eipäs-juupas-meno. Asiahan on ihan yksilöllinen. Kuten moni on jo sanonut kyse on lihaskunnosta. Itsellä ainakin tuntuma parani jahka alapään sai jumpattua kuntoon. Lantionpohjan jumppa oli kokolailla pakko alottaa, kun huomasin, ettei voi hyppiä tai ratsastaa lirauttamatta alleen (tramboliini oli eksoottinen kokemus...)

      Yleisesti ottaen yhdyntä on tuntunut paremmalta, eikä toinen osapuoli ole ainakaan vallittanut, ennemmin kiitellyt. Ja nyt ei puhuta pelkästään lapsen isästä, jonka velvollisuutena olis kehua ja pönkätä äipän itsetuntoa. Ero tuli, mutta tod. näk. piparin mittasuhteilla ei ollut asiassa tekoa, koska piparipuoli haki eroa :D Otantaa on siis hieman useammasta kumppanista ;)

      Jos väljistyminen tapahtuikin, niin ainakin mulla se kompensoitu lihastreenillä ja väittäsin että tilanne on parempi ku ennen synnytystä. Tiiä sit kuin rapakuntoset ne lihakset sit on aikonaan ollu :D Orgasmit on yhtä voimallisia ja ihania kuin ennenkin.

    • en vaan tajua

      Fakta on se, että naisen emättimen lihakset venyvät synnytyksen aikana. Emättimen kudos on todella venyvää, eikä itse iho siksi juuri synnytyksessä kärsi. Paitsi ehkä emättimen alaosa joka usein ei ole yhtä venyvää kudosta ja joka useimmiten synnytyksessä repeää/leikataan auki. Joillakin naisilla lihakset palautuvat normaaliksi synnytyksen jälkeen, joillain ei. Tähän vaikuttaa todella monta eri asiaa - lihasten treenaus, geenit, ikä, jne jne jne.

      En oikeasti ymmärrä niitä miehiä jotka valittaa siitä, että naisen värkki löystyy synnytyksen aikana. Jos lapsien hankkiminen on ollut molempien yhteinen päätös niin seuraamukset pitäisi yhdessä kärsiä. Ei se ole naisen vika että nainen on se, joka joutuu sen lapsen synnyttämään. Eikä se, että naisen vartalo ei ole mikään synnytyskone, josta vaan pukkaa lapsia liukuhihnalta. Synnytys on rankka prosessi kenen tahansa vartalolle, miettikää miehet jos te joutuisitte puskemaan sitruunan peniksen aukosta ulos, miltä mulkku sen jälkeen näyttäisi ja kuinka hyvin toimisi.

      Tuskin kukaan nainen haluaa värkkinsä löystyvän mutta ikävä tosiasia on se, että jos lapsia halutaan saada niin jonkinlaisia uhrauksia täytyy tehdä. Miehet ovat onnekkaita kun heidän ei tarvitse tehdä juuri mitään lapsien saamisen eteen. Harmittavan useat miehet eivät myöskään omakohtaisen kokemuksen puuttumisen takia tunnu täysin käsittävän, kuinka rankkaa synnytys oikeasti on, eikä heillä sen takia juuri empatiaa tunnu riittävän.

      Jotkut miehet on todella ilkeitä naisilleen, haaveilevat synnyttämättömästä ja "ehjästä" tiukasta pillusta kun oman naisen värkki on synnytyksessä mennyt "pilalle". Miltä te miehet luulette, että naisesta tuntuu kun seksi ei hänestäkään enää tunnu miltään? Luuletteko te oikeasti, että naisenne on tilanteeseen tyytyväinen?

      Niin kauan kuin miehet ei lapsia synnytä eikä heidän mulkkunsa synnytyksessä kutistu, miehien ei pitäisi valittaa sen värkin löystymisestä. Ei KUKAAN nainen halua ehdoin tahdoin vähentää miehen eikä varsinkaan omaa seksuaalista nautintoaan, se vaan tulee lapsien myötä vähän niin kuin pakosti. Eli jos tätä faktaa ei mies tai nainen kestä, älkää hankkiko lapsia... Adoptio on keksitty jos on pakko vanhemmaksi päästä.

    • mammmma

      Omasta mielestäni seksi on parempaa synnytyksen jälkeen :-) !
      Saan useammin orgasmeja kuin ennen (tarkoitan koko aikaa jolloin olin raskaana, silloin en saanut yhtään orgasmia).

      Ehkäpä se johtuu itsevarmuudesta, sillä mielestäni olen paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta.

    • 18

      Kylläpä sai nauraa, kun näitä lueskeli. Täällä synnyttämättömät naiset yrittää päteä ja olla parempia kuin synnyttäneet. No, jos se lasten hankkiminen on niin kamalaa, niin kannattaa olla hankkimatta. Useimmat tietämäni perheet kuitenkin on tyytyväisiä siihen, että ovat hankkineet lapsia enkä seksielämän muutoksistakaan ole kuullut huonoa..

      Mulla on synnytys vasta edessä päin, joten en tiedä, miten käy seksin kanssa synnytyksen jälkeen. Ei asia mua pelota enkä usko, että mieskään hirveästi sitä on miettinyt. Onneksi on vähän piukeemmat paikat jo tässä vaiheessa, niin ei löystymisetkään niin haittaisi... :D Meillä oli suhteen alussa ongelmia seksin kanssa, lähinnä miehen itsetunnon takia (ihan turhaan kylläkin), mutta niistä selvittiin. Nyt voin rehellisesti sanoa, että seksi on mahtavaa, myös raskauden aikana. Jos noista ongelmista selvittiin, eiköhän selvitä synnytyksen tuomista muutoksistakin. Eiköhän se suhtautuminen lähde aika pitkälti siitä parisuhteesta, siitä miten hyvin kommunikaatio pelaa ja miten paljon toista arvostetaan ja toisesta välitetään.

    • paranee......

      mä oon ainakin huomannu et saan paljon nopeampaan kuin ennen ja useampia! Eli parantunut on! seksi aloitettiin noin kk synnytyksen jälkeen, ei sattunut eikä mits, hauskaa oli ja on :)

    • gf

      no hohhoijaa.

    • ihan normi

      Itselläni synnytyksen jälkeen orgasmi tuli TODELLA paljon helpommin mitä aikaisemmin (Paikat muuttui todella paljon herkemmiksi) Harrastimme ekan kerran kun synnytyksestä oli 2 viikkoa, eikä se sattunut tai mitään jälkeenpäin siitä tullut. Miehern mielestä en tiedä miltä tuntui mutta ihan samallaista se oli kuin ennenkin.

    • vtbynummii

      eipä hirveesti muuttunu, joskus arven kohdalta kipeytyi alapää.
      olen kuullut että 3 lapsen jälkeen vasta alkaisi löystyä paikat, en sitten tiedä onko iha huuhaata..

    • helmikorvakoru

      eiköhän tota värkkiä saa ns treenautta kun treenaa lantionpohjanlihaksia, se vaikuttaa monesti palautumiseen. ja meillä tai omalla kohallani seksi ainakin parempaa synnytyksen jälkeen.

      • äiree88

        Hui miten kovan kinaamisen ja toisiaan osoittelemisen ihmiset aloittivatkaan. Eipä moni näyttänyt ymmärtävän alkuperäisessä viestissä kohtaa "asiallisia vastauksia."

        Itsellä takana normaali alatiesynnytys ja välilihan leikkaus, ja yhdyntää kokeiltiin ensimmäisen kerran kolmisen viikkoa synnytyksestä. Minulla oli jalkoväli jotenkin hieman tunnoton aluksi, mutta kyllä se nautinto sieltä alkoi löytyä loppua kohden. Mieskin nautti niin että meinasi laueta miltei heti työnnyttyä sisääni ;) Ei kuulemma tuntunut millääntavoin jalkoväli löysemmältä. Ei se silti sormeenkaan tunnu mitenkään muuttuneen, tai näytä erilaiselta .. ei minun, eikä miehenikään mielestä .. emätin hieman poimuisemmalta kylläkin, niinkuin joku jo aiemmin sanoikin.
        Tosin selvisin raskaudestakin ilman raskausarpia ja vatsakin on palautunut entiselleen, että lieneekö tässä se kudostyyppi vaikuttavana tekijänä?
        Minua itseäni lääkärit ja th:t pelottelivat hieman liikaa ja minulla oli melkoiset kauhukuvat päässäni siitä millaiseksi lertuksi alapää mahtaakaan mennä. Oli mukava yllätys nähdä peilistä se sama värkki kuin aina ennenkin!

        Ja vielä .. Jos se värkki kerran löystyy toisten mielestä lähestulkoon käyttökelvottomaksi, niin kuinka ihmeessä lestadiolaisperheiden isät silti kiihottuvat voimojensa peräti 20 lasta synnyttäneistä alapäistä? Kysynpähän vaan.. :)


    • mies,isä,puoliso

      Miehen näkökulmasta.

      Mielestäni meidän seksielämä on parantunut synnytyksen jälkeen. Eikä alapää ole mitenkään oleellisesti huonontunut tai parantunut. Mutta olemmehan jokainen erilaisia. Kunnia niille jotka ovat synnyttäneet ja miehille tiedoksi ettei tarvitse pelätä.

    • Betty Boop

      Kiitos, "mies, isä ja puoliso" kommentistasi! Aika moni nainen synnyttää useammankin lapsen, jotka tuskin saa alkunsa tuulen mukana...Että valtaosalla paikat ei varmastikaan olennaisesti muutu - ainakaan huonompaan suuntaan. Oma mieheni sanoi esikoisen synnyttyä, että nainen muuttuu lisäksi seksikkäämmäksi synnytyksen jälkeen. Kolmannen lapsemme on määrä syntyä lähiviikkoina.

    • hmm..

      itse voin miehenä kertoa että yhden tai kolmen lapsen saaneilla naisilla ei ole levähtänyt! itse en nauti liika kireistä kokemuksella sattuu ja verta tulee kun paikat on tiukat en pääse nauttimaan seksistä täysillä synnyttäneillä naisilla on juuri sopiva ja hyvänkokoinen se. enkä ole miehenä kertaakaan kuullu tai tuntenu sen olevan läysä. kaikkeen voi vaikuttaa itse treenaamalla jos niin löysäksi nyt pääsisi. itse en nauti tiukoista koska se sattuu molemmille. ja totta on että nainen vaan paranee lapsen saatua ja ovat kiimaisempia ja määrätietoisempia myös meitä miehiä kohtaan. teinipillujen luuloja paikkojen löystyminen tai yksin jäävät ukot jotka haaveilevat hyvästä alavärkistä ovat ne pienet jotka jäävät yleensä ilman oman kätensä vangiksi. (ei käy sääliksi) joten pidän naisten puolia tässä asiassa. sen mitä itse miehenä olen kokenut ja olen villin elämän viettänyt. eli miehet jos teidän naisellanne on liian leveä niin menkää takaisin teini loodalle jotta se tuntuu tiukalta niin että sattuu.. en ole vielä itse törmännyt löysään pilluun vaikka olen monen lapsen äipän kanssa ollut. ja seksi on vain parempaa naisen kanssa jolla on lapsi lapsia.

    • miuuuu

      5 lasta olen synnyttänyt ja aina palautunut.. upeaa seksiä on mieheni kanssa! Viikko synnytyksestä aloiteltu.. ekan viikon voi tuntua löydemmältä mut hei, parasta jumppaa juuri seksi! palautuu nopeasti! Eri asia toki jos tikkejä, mulla ei ollu ku ekasta ja silloin toki ei ihan viikon päästä hommailtu.

    • seksi paranee

      Synnyttäneen äiskän pinspa on kaunista katseltavaa, onhan sieltä putkahtanut rakkaita lapsia. Hulluhan moittii sellaista riemunantajaa, vaikka kuinka repaleinen se olisi.

    • Huonosti kävi

      Hei, ensimmäisen alatiesynnytyksen jälkeen aina oma mieheni ei muuta tehnytkään kun valittanut kuinka paikat meni niin piloille. Ponnistusvaihe oli pitkä 1h20minuuttia. Tästä alko ainakin meidän seksielämän alamäki ja haipakkaa. Treenasin joo alapäätä. Omasta mielestäni oli tiukka,mutta en vissiin tarpeeksi. Itsetuntohan tuossa naisella menee. Noh toisen synnytyksen jälkeen (sektio) ei oo sitäkään vähää seksiä. Eli voisin sanoa että lapsen saaminen pilasi seksielämämme miehen mielestä.

      Ensimmäisen alatiesynnytyksen jälkeen olin itse herkempi,mutta se ei auttanut asiaa. Nyt sektion jälkeen olen tunnoton alapäästä. (jotain meni ilmeisesti pieleen)

    • tammimamma

      Mä en huomaa mitään eroa, yhtä hyvältä tuntuu eikä oo miehenkään mielestä mitenkään erilainen. Ja muksu syntyi kaksinkerroin perätilassa. Seksiä harrastettiin kahden viikon kuluttua synnytyksestä.

    • sh/klö

      Työn puolesta pistän päivittäin sormet vagnoihin. Eipä siinnä eroa huomaa. Joskus voi synnyttämättömänkin alapää tuntua siltä, että käsi sinne voisi luiskahtaa.

    • mom4

      Kahden ensimmäisen synnytyksen jälkeen en huomannut eroa, kolmannen jälkeen hiukan, nyt neljännen jälkeen sen huomaa. Ja kyllä harmittaa. Mies on kohtelias, eikä ole asiasta valitellut, mutta oma seksuaalinen itsetunto on aika pohjamudissa.Olen treenannut lihaksia kuin viimeistä päivää, mutta en huomaa vaikutusta. Joten, kyllä se vagina venyy...mutta kai se kuuluu elämään :)

    • Herra.

      Rakastelimme hieman tänään ensimmäisen kerran sitten synnytyksen. Hyvän asennon löydyttyä nautiskelimme kummatkin, eikä huomattavaa tai haitallista lössäshtäneisyyttä ollut havaittavissa. Nyt kolmessa viikossa ei ollut aivan vielä paikat parantuneet ja kultaa rupesi kirvelemään ja vähän sattumaan, kummasteli myös häntäluutaan. Lopetimme yhdyntämme kaikesta huolimatta iloisina.

    • jepjeperilaista

      Huh, joku täällä aloittanu seksin jo vko synnytyksen jälkeen.. Ite en pystyny ees kunnolla istumaan kolmeen viikkoon.. Mut eipä silti, synnytyksestä on jo 7 viikkoa, eikä ole seksiä tehnyt ees mieli, vauva vienyt halut, paikat on kuivat ja tuntuu venyneen, eikä miestäkään tunnu kiinnostavan.. Tosin jälkivuoto loppunut ihan hijattain vasta kokonaan...

    • niimpäniin

      Noh, toivottavasti näille EI-synnyttäneille se todellisuus jossain välissä aukeaa kun se oma tavara "väljähtää" lapsia tehdessä. kohta on kummasti mieli muuttuneena siitä löysyydestä. Saattaahan se pimpsloora väljemmäksi jäädäkkin synnytyksen jälkeen jos ei niitä lantionpohjalihaksia reenata. Itseäni ei ainakaan kiinnosta tippaakaan vaikka tavara olisikin vähän väljemmäksi jäänytkin, koska olen saattanut maailmaan kauniin tytön ja olo on nyt paljon naisellisempi ja itsevarmempi vaikka raskauskilojakin päällä vielä 8kg sekä raskausarvet mahassa. Miehelläkin seksihalut pysyneet samoina kun ennen, elleivät vielä lisääntyneetkin, samoin itselläni.
      Niinkuin jo alussa mainitsin; kyllä se todellisuus vielä teille neitsyt-tiukkapilluillekkin aukeaa.

    • dazun

      Olen tutustunut, pariin yh-äitiin, ja vertaillut heitä muihin kokemuksiin.
      Nainen on 26 vuotias, yhden lapsen synnyttänyt.
      Tosi hoikka, ja tykkää treenata, pimppi on alkuun sopivan tiukka, ehkä pikkusen liikaakin.
      Ongelma on siinä että hän saa nopeasti orgasmin, tai parin, jonka jälkeen pimppi löystyy erittäin paljon, tuon jälkeen pitäis olla vähintään hk-sininen kokoa että homma tuntuis mielekkäältä, täysin onton tuntuista.
      Touhua ei paranna se että hän tykkää nostaa jalat pystyyn.
      Minulla on 16cm ja aika paksu, tytön mielestä just hyvä mutta mun mielestä varsinkin pitkään pantaessa ei mitään järkeä, mielummin runkkais.
      amsterdamin puolalasi huorallakin oli paljon kireempi vaikka sai orgasmin, ja hän ei ollut synnyttänyt, samoin paljon kyrpää nähnyt exäkin oli kireämpi nimen omaan orgasmin jälkeen.

    • 37

      4kk:tta synnyttäneenä huomaan juurikin tuon tyyppisen eron: eli orgasmin jälkeen tai muuten aivan rentona ollessa, paikat ovat entistä laajempia. Kuitenkin niihin voi lihaksia jännittämällä vaikuttaa, ja niin toki teenkin sillä tuntuu se itsestäkin innostavammalta tavalta jatkaa yhdyntää. Mies väittää, ettei eroa ole, mutta taitaa vaan olla sen verran fiksu, ettei pahenna mieltäni kun kuitenkin parhaani jotta kroppani toipuu entiseen huippukuntoon. Lantionpohjalihaksia pitää treenata pitkään ja hartaasti, ennenkuin tuloksia tulee: ainakin pari kuukautta päivittäin. Se on tärkeää muutoinkin kuin vain seksin takia. Lääkäri kielsi aloittamasta seksin ja urheilulliset treenit ennen kuin verenvuoto loppui, eli n. 6 viikkoa synnytyksestä.
      Seksituntemukseni ovat myös muuttuneet niin, että eri asennot miellyttävät nyt kuin ennen.

    • mirkku

      itse en ole myöskään synnyttänyt, ja ihan tulevaisuutta ajatellen ja mielenkiinnosta kävin katselemassa mitä kokemuksia muilta löytyy.. kurjaa vaan lukee välistä kommentteja mihin 16 vuotiaat tytöt ja pojat ovat päässeet pätemään asioista mistä ei tiedä..

    • äitimuori

      Jaksaisikohan kommentoida. Olen 42-v. pienen ihanan taaperon äiti. Kyllä aika hyvin vaan palautu paikat, vaikka pieniä repeämiäkin tuli. Synnytys oli helppo ja nopea, tosi kivulias tietysti, vaikkakin sain epiduraalin. Jälkivuotoa oli jotain 4 viikkoa, en kyllä sen aikana olisi seksiä harrastanut. Mies ei ole kommentoinut, mutta itse en ole huomannut eroa kuin alkukuukausina synnytyksen jälkeen. Silloin alkukuukausina me keksittiin esim. joksikin aikaa sellainen että puristin jalat yhteen yhdynnän aikana, niin tuli ehkä enemmän jotain puristusta. Oma tuntuma ainakin nyt parin vuoden päästä on, että ihan samassa kunnossa (hyvässä ja tarpeeksi tiukassa) on paikat ja yhdynnät on samanlaisia kestoltaan ja tuntumaltaan kuin ennen synnytystä, ellei jopa parempia ja nautinnollisempia. Eipä ole pitkän imetyksen jälkeen tissitkään lörpsähtäneet, muuttaneet kyllä muotoa, mutta vain kauniimmiksi. Nännit on kauniin pystyt, mutta rinnan muoto on muuttunut naisellisemmaksi. Itse rinnat on vain hiukan alempana kuin ennen, mutta pyöreämmät, ja pystymmät nännit. Olen myös nyt hoikempi ja tiukempivartaloinen kuin ennen synnytystä, koska treenaan mahalihaksia joka päivä. Jotain pientä laskeumaa toki tuli, muttei ole vaikuttanut nautintoon, ja lantionpohjalihasjumppa on auttanut myös. Huomaisin kyllä, jos olisin ämpärimäinen sisältä ja "se" vaan heiluisi siellä ilmassa. Toista lasta haluaisin kovasti, ei pelota, vaan pliis, pian toinen alulle, jos Luoja suo! Moni on muuten luullut mua alle 30-vuotiaaksi ulkonäköni perusteella. Tämä vaan nuoremmille rohkaisuksi ja alatiesynnytyksen puolesta.

    • jaahas...

      Oma mies on kyllä ihan vakaasti sitä mieltä, että eroa ei huomaa minkäänlaista. En usko, että emättimen koko muuttuu synnytyksen jälkeen (tietysti hetkellisesti ennenkuin palautuu parissa kuukaudessa), mutta kudoksesta tulee joustavampaa. Siksi ehkä tarvitaan isompi tamponikin jatkossa. Enemmän synnytyksen jälkeiseen seksielämään vaikuttaa äidin hormonien vaihtelut. Itsellä ainakin oli aikamoista myllerrystä, kun oli baby bluesit sun muut, eikä aina kyllä jaksanut seksistä innostua...toisaalta välillä taas innosti kovastikin. Synnyttäneellä ja synnyttämättömällä naisella voi olla aivan samankokoiset paikat, riippuen jo täysin lähtötilanteesta. Onhan miehilläkin eri kokoisia peniksiä. Epäilijät: kannattaa kuunnella heitä, jotka tietää mistä puhuu, niinkuin tässäkin viestiketjussa, eikä luulla, että kyse on jostain itsepetoksesta. Hankkikaa itse lapsia ja kokeilkaa.

    • timmi realisti

      Ei ole realistista ajatella, etteikö emätin venyisi alatiesynnytyksessä, ja lantionpohja muutenkin heikentyisin raskauden aikana! Mutta, kyllä se palautuu KUN treenaa ne lantionpohjalihakset kuntoon. Joka päivä, monta kuukautta.
      Nyt 5kk synnytykseni jälkeen on taas lihakset sen verran tiukat (jännittäessä), että sperman voi pitää sisällään seksin jälkeen halutessaan kun kävelee vessaan. Ei todellakaan ollut vielä 2 kuukautta sitten... (kyllä seksi silti tuntui hyvältä jo silloin)
      Eli vaikka olisi löysä, niin aina sille asialle voi jotain tehdä! Eikä se muuten ole vain seksiä varten; lantionpohjan lihakset ovat todella tärkeitä tukilihaksia, jotka pitää olla kunnossa jos harrastaa esim. hyppiviä urheilulajeja, muuten voi tulla virstankarkaus, elinlaskeuma, yms. terveydellisiä ongelmia.

    • MMMies.

      Ei se palaudu eikä seksi tunnu sen jälkeen enää miltään. Akka vaihtoon !

    • Tässä faktaa !

      Tosiasiahan on se että naisen alapää on ainoa elin joka palautuu täysin entiselleen sopivan toipumisajan kuluttua synnytyksestä,
      (oletuksena ettei synnytyksen aikan ole tapahtunut mitään normaalista poikkeavaa kudosvauriota kuten kohdun laskeuma tms, joka vaatii kirurgisen korjausleikkauksen).

      Mahdolliset repeämät ym kun ovat rauhassa saaneet parantua niin se elin kyllä palautuu samanlaiseksi kuin ennen synnytystä, tietenkin naisten kannattaa jumpata lantionpohjan lihaksistoa koska virtsanpidätys saattaa olla hankalaa synnytyksen jälkeen, kunnon geisha kuulat tai apteekista saatavat pikku painot on hyvä apuväline tähän ja edesauttaa lantionpohjan lihaksiston palautumista ennalleen, ja parantaa virtsanpidätystä myös vanhuutta ajatellen sekä seksielämää yleensä (kyllähän niitä lihaksia kannattaa harjoittaa ihan vaikkei ole koskaan synnyttänytkään).

      Ulkonäkö ei välttämättä kuitenkaan ole aivan saman näköinen, varsinkaan heti viikko pari synnytyksen jälkeen alapää saattaa näyttää siltä kuin se olisi pahoinpidelty ja mustelmilla, onhan siellä tuhannet pienet pintaverensuonet katkeilleet lapsen synymisen johtuvasta paineesta ja puristuksesta, moni nainen saattaa säikähtää kun uskaltavat kotona kurkistaa alapäähänsä, että miltäs täällä nyt näyttääkään. Siitä ei kannata huolestua, kun ajan kanssa parantuu niin mustelmat ja sinertävyys häviää itsestään.

      Sisemmät häpyhuulet ovat saattaneet muuttaa muotoaan hieman ja jos niihin on tullut halkeama tms niin kokoeroa saattaa olla myös (eli toinen sisempi häpyhuli saattaa olla hieman suurempi kuin toinen, myös väri saattaa olla muuttunut entisestä vaaleanpunaisesta hieman tummempaan varsinkin häpyhuulten ja emättimen aukon suulta.

      Nämä asiathan taas eivät liity itse "tiukkuuteen" tai tuntoon millään lailla, päinvastoin seksi voi jopa tuntua molemmista nautinnollisemmalta, eikä pitäisi moinen pikkuseikka haitata suseksin antajaakaan.

      Rinnat ja löystynyt vatsanahka taas ovat ihan toinen asia kuin naisen alapää, kudostyypistä riippuen ja siitä missä kunnossa keho ja elämäntavat ovat olleet enen raskautta ovat oleellinen seikka, joillakin palautuu täysin ennalleen ja toisilla taas ei, rinnat yleensä suurenevat tai pienenevät ja asento muutuu huolimatta siitä imettääkö vai ei, vatsan venynyt iho ja raskausarvet saattavat vaatia hyvinkin paljon työtä että ne saa ennalleen, raskausarvet haalistuvat ajan myötä.
      Yleensä naisesta tulee naisellisempi nainen synnytyksen jälkeen, ulkomuoto on muuttunut ja pehmeämpi.

      Toki toipuminen fyysisesti hyvin rankasta kokemuksesta kestää aikansa, niin fyyssisesti kuin psyykkisestikkin eikä siinä kannata hoppuilla, kestää oman aikansa että nainen on sinut itsensä kanssa muuttuneen ulkomuotonsa kanssa.

      Itse olen kolme lasta synnyttänyt ja imettänyt. Alapää on palautunut jokaisen synnytyksen jälkeen ihan normaaliksi (pieniä ulkonäköseikkoja lukuun ottamatta, juuri nuo väri muutokset ja pienet kokoerot) miestäni ei ole haitannut millään lailla tullaiset vähäpätöiset seikat, molemmat nautimme suuseksin samisesta ja antamisesta täysin rinnoin. Rinnat ovat suurentuneet parilla kuppikoolla joka sekin on mieheni mielestä vaan erittäin positiivinen asia (hän kun rakastaa isoja rintoja, ja ennenkaikkea minun rintojani). Ainoa asia joka minulla ei paludu kunnolla on tuo mahareppu, sitä on jumpattu javaikka ja mitä dieettejä yritetty mutta silti on sellainen ylimääräinen makkara tossa navan alla joka ei varmaan lähde muulla kuin kirurgin toimenpiteellä. Onneksi on keksitty tiukkoja housuja ym millä sen saa kuitenkin "jemmaan" tarvittaessa. Napakorusta olen haaveillut mutta en voi sellaista laittaa ennenkun maha on kondiskessa.

      Nyt meille on tulossa iltatähti eli neljäs lapsi, seksiä olemme harrastaneet koko raskausajan ja tulemme harrastamaan myös sen jälkeen kun olen kunnolla palautunut synnytyksen jälkeen, ensimmäisellä kerralla kannattaa ottaa tosi varovasti ja käyttää liukastetta (varsinkin jos imettää) koska limakalvot ovat hauraat ja herkät prolaktiini hormoonista johtuen. Kannattaa tunnustella varovasti ja edetä hitaasti, (miehenikin sanoo että ensimmäinen yhdyntä synnytyksen jälkeen täytyy tehdä niin varovasti kuin neitsyttä rakastelisi ensimmäistä kertaa) tämä on hyvä neuvo.

    • Anonyymi

      20 vuotta synnytyksestä ja olen nyt 51. En nyt kyllä muista, mitä heti synnytyksien jälkeen tapahtui mutta tavara palautuu kyllä ajan kanssa.

      Minulla oli siinä 2 vauvaa, joilla oli ikäeroa vain 1,2 vuotta, joten en jaksanut jumpata. Aina olen ollut tiukka, enkä raskaanakaan saanut juuri lisäkiloja. Palauduin nopeasti, vaikka tein kakarat peräjälkeen.
      Ikinä ei ole pissa lirahtanut ja miehet on ainakin ihan hulluina mun pilluun.

      Tässä yksi päivä kokeilin moneymakerini kestävyyttä. Panin vesipullon puoiksi täyteen vettä ja sen roikkumaan geishakuulasta. No olisin voinut vaikka hyppiä tasajalkaa eikä se olisi tullut ulos. Yhtään en joutunut puristamaan. Panin sen sitten täyteen ja ihan helposti vetelin sitä ylös alas. Saa lisätä painoa Että ei ne synnytykset minua ole muuttaneet eievätkä vaihdevuodetkaan minua repsauta.

      Kaikki te teinipojat täällä, jotka eivät ole oikeaa naista maistaneetkaa; kasvakaa aikuisiksi ja te ruttomunat, jotka jätätte vaimonne synnytyksestä yksin toipumaan ja juoksette naapurin nuoren pillun kimppuun, kuolkaa sukupuuttoon!

      Ensin pitää osallistua synnytystalkoisiin ja sittenkin ollaan viallisisa, kun ei olla heti seuraavalla viikolla panokunnossa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe