UFO oulun seudulla?

make81

näin viime kesänä oulunsalon lentokentän kiitoradan päässä kulkevan tien (vänrikintie) yllä ufon. ajoin autolla lentoasemalle päin ja huomasin vain vähän puiden latvojen ylä puolella jonkun aluksen tapaisen. ensimmäisenä tuli mieleen että se on helikopteri, mutta se ei liikkunut mihinkään oli vain paikallaan. laitoin radion kiinni ja raotin ikkunaa mutta mitään ei kuulunut.oli yö aika ja hämärää, joten en erottanut selvästi kohteen ulkomuotoja, vain valoja. kohde vaikutti kahden viiva kolmen auton tai helikopterin kokoiselta. muistan että kohde muistutti ulkoreunoiltaan kolmiota ja keskeltä ympyrää. kohteesta näkyi kirkkaita, punaisia ja sinisiä, pyöreitä valoja. tien reunalla oli myös valkoinen auto jossa ei ollut ihmisiä sisällä. autossa oli valot päällä ja kuskin ovi auki. pällistelin siinä vähän aikaa monttu auki. mielikuvitukseni sai minusta vallan ja ajattelin heti jotain ufo sieppausta. minua alkoi pelottamaan joten nostin vaistomaisesti kytkintä ja lähdin. myöhemmin harmitti kun en jäänyt tarkemmin tutkimaan tilannetta. ja nyt vasta, vain n. viikko sitten näin saman tyyppisen esineen tupoksella, kun olin ajamassa moottori tietä etelään päin. kohde oli huommattavasti kauenpana kuin edellisellä kerralla, näkyi taivaalla noin sormen pään kokoisena. mutta muistutti paljon muodoiltaan ja valoiltaan sitä ensimmäistä tapausta. silloinkin kohde oli paikallaan, tai ainakin näytti siltä kun itse liikuttiin. ajoin tavallaan sen alta, seurasin sitä tuulilasista niin pitkään kuin pystyin. ja kun sitten yritin katsella sitä takalasista ja peileistä niin sitä ei enää ollut siellä! olisi mukava tietää mitä nämä alukset olivat tai onko kukaan muu nähnyt oulunseudulla samoja juttuja. en väitä että ne olisi olleet edes samoja vaikka ne muistuttivatkin paljon toisiaan. itse olen pähkäillyt järkkevää selitystä asialle. mutta tuskin se helikopteri on kun siitä ei kuulunut ääntä vaikka oli puiden korkeudella! onko asialle jotain selitystä mikä se oli. jos joku tietää niin kuulisin itsekin mielelläni selityksen asialle... ... onko se jokin ihmisten tekemä salainen lento alus... ... vai jokin muu?

35

3336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänne näin

      Jos kokemuksesi on aito, tee ilmoitus tänne:
      www.suomenufotutkijat.net

      Mikäli kyse on huijauksesta, unohda. On näitä nähty, en tajua miten jotkut jaksavat vetää showta näillä keskustelupalstoilla.

      • make81

        nähty mikä nähty... en kyllä itsekkään ymmärräniitä jotka keksii omasta päästääs näitä juttuja...eihän siinä ole mitään ideaa! täytyypä käydä ilmoittamassa.


    • tarkkailija_

      näit ehkäpä kenttää ja itseäsi kohti lähestyvän lentokoneen.

      Joka tapauksessa se on todennäköisin selitys, kun kentän reunalla olit. Toinen auto oli taas luultavimmin lentokonebongarin omaisuutta.

      http://www.air-club-yverdon.ch/images/nuit.jpg

      • epis

        siis sellainen missä ei ole moottoria. Täydet valot kuvauksen perusteella oli ? En kyllä ole viellä havainnut noissa liitokoneissa noin täydellisiä yölentovaloja ? Taitaa kai se yölento olla jopa kieletty noilla liitokoneilla. En ole aivan varma tästä asiasta. Luulo ei ole tiedon väärtti - sanotaan, toiset tietää toiset ei.


      • mr.info
        epis kirjoitti:

        siis sellainen missä ei ole moottoria. Täydet valot kuvauksen perusteella oli ? En kyllä ole viellä havainnut noissa liitokoneissa noin täydellisiä yölentovaloja ? Taitaa kai se yölento olla jopa kieletty noilla liitokoneilla. En ole aivan varma tästä asiasta. Luulo ei ole tiedon väärtti - sanotaan, toiset tietää toiset ei.

        Purjekoneella ei saa lentää pimeässä eikä IFR-sääntöjen vallitessa. Eikä purjekoneissa ole navigaatiovaloja ylipäätään, kun ei ole sähköjä mistä vetää hönkää valoille.
        MOPU on asia erikseen, niissä on motti nokalla. Tosin yhdessäkään tietämässäni mopussa ei ole IFR-mittaristoa, eli lentäminen loppuu illan tullen.


      • epis
        mr.info kirjoitti:

        Purjekoneella ei saa lentää pimeässä eikä IFR-sääntöjen vallitessa. Eikä purjekoneissa ole navigaatiovaloja ylipäätään, kun ei ole sähköjä mistä vetää hönkää valoille.
        MOPU on asia erikseen, niissä on motti nokalla. Tosin yhdessäkään tietämässäni mopussa ei ole IFR-mittaristoa, eli lentäminen loppuu illan tullen.

        äännetön purjeliitokone se ei sitten voinut olla !
        Vaihtoehtoinen toinen mitä tarjotaan on se moottoreilla varustettu suihku- tai potkurikone. Mutta mutta se se ääni ! , onko noita nykyään äänettömiäkin moottori versioita liikkeellä ?


      • mr.info
        epis kirjoitti:

        äännetön purjeliitokone se ei sitten voinut olla !
        Vaihtoehtoinen toinen mitä tarjotaan on se moottoreilla varustettu suihku- tai potkurikone. Mutta mutta se se ääni ! , onko noita nykyään äänettömiäkin moottori versioita liikkeellä ?

        Nythän on niin, että kaukana oleva suihkukonekaan ei kuulu koska äänen voimakkuus heikkenee etäisyyden myötä. Myöskin ilmakehän kerrostuneisuus ja tiettyjen "harppauskerrosten" vaikutus eliminoi äänen pääsyn alas saakka tehokkaasti. Ilmakehän kaasukerrosten koostumus, lämpötila ja tiheys vaihtelevat korkeuden mukaan, välissä on kerroksia joita ääni ei läpäise koska äänen kimpoaminen tapahtuu valon tavoin tuollaisen kerroksen pinnalla.

        Potkurikone ei kuulu kovin kauas ylipäätään, varsinkaan taustahälyssä. Itse yllätyin kertaalleen Oripäässä, sillä kuulin Cessnan lähestymisen vasta kun se oli jo melkein tulossa niskaan. Toikkaroin silloin kiitotiellä hakemassa lennokkia pois.


      • ollut niin
        mr.info kirjoitti:

        Nythän on niin, että kaukana oleva suihkukonekaan ei kuulu koska äänen voimakkuus heikkenee etäisyyden myötä. Myöskin ilmakehän kerrostuneisuus ja tiettyjen "harppauskerrosten" vaikutus eliminoi äänen pääsyn alas saakka tehokkaasti. Ilmakehän kaasukerrosten koostumus, lämpötila ja tiheys vaihtelevat korkeuden mukaan, välissä on kerroksia joita ääni ei läpäise koska äänen kimpoaminen tapahtuu valon tavoin tuollaisen kerroksen pinnalla.

        Potkurikone ei kuulu kovin kauas ylipäätään, varsinkaan taustahälyssä. Itse yllätyin kertaalleen Oripäässä, sillä kuulin Cessnan lähestymisen vasta kun se oli jo melkein tulossa niskaan. Toikkaroin silloin kiitotiellä hakemassa lennokkia pois.

        kaukana, ettei ääntä olisi kuullut.
        Kyllä tyynellä ilmalla ääni kuuluu pitkälle.
        Kirjoittajahan kertoi autosta, jonka ovet olivat auki ja sisällä ei näkynyt ketään.
        Tuskin tuota kovin kaukaa näkee.:)
        Teiltä epäilijöiltä puuttuu rivienlukemisen taito, kun niin kovin yritätte etsiä vain sitä omaa vaihtoehtoanne.:)


      • no ei
        mr.info kirjoitti:

        Purjekoneella ei saa lentää pimeässä eikä IFR-sääntöjen vallitessa. Eikä purjekoneissa ole navigaatiovaloja ylipäätään, kun ei ole sähköjä mistä vetää hönkää valoille.
        MOPU on asia erikseen, niissä on motti nokalla. Tosin yhdessäkään tietämässäni mopussa ei ole IFR-mittaristoa, eli lentäminen loppuu illan tullen.

        kerroppa sitten miten purjelentäjät selviävät kun lentävät nousevan ilmavirtauksen mukana pilven sisään jossa ei näe edes oman koneensa siipien kärkiä? perstuntumallako luulet heidän pilven sisällä lentävän?

        eikö tuolloin vallitse IFR- (instrumental flight rules) säännöt jotka mainitsit?

        Minä taas olen nähnyt kaikissa moottoripurjekoneissa IFR- mittarit.

        Tässäpä kuva jossa purjekoneella ollaan menossa pilven sisään, kuten huomaat siellä on turvauduttava IFR-sääntöihin. Tämähän opetetaan jo purjelennon kursseillakin.


      • no juu
        no ei kirjoitti:

        kerroppa sitten miten purjelentäjät selviävät kun lentävät nousevan ilmavirtauksen mukana pilven sisään jossa ei näe edes oman koneensa siipien kärkiä? perstuntumallako luulet heidän pilven sisällä lentävän?

        eikö tuolloin vallitse IFR- (instrumental flight rules) säännöt jotka mainitsit?

        Minä taas olen nähnyt kaikissa moottoripurjekoneissa IFR- mittarit.

        Tässäpä kuva jossa purjekoneella ollaan menossa pilven sisään, kuten huomaat siellä on turvauduttava IFR-sääntöihin. Tämähän opetetaan jo purjelennon kursseillakin.

        se kuva...

        http://www.flight-surgeon.com/soaring/clouds/underkant.html


      • mr.info
        no ei kirjoitti:

        kerroppa sitten miten purjelentäjät selviävät kun lentävät nousevan ilmavirtauksen mukana pilven sisään jossa ei näe edes oman koneensa siipien kärkiä? perstuntumallako luulet heidän pilven sisällä lentävän?

        eikö tuolloin vallitse IFR- (instrumental flight rules) säännöt jotka mainitsit?

        Minä taas olen nähnyt kaikissa moottoripurjekoneissa IFR- mittarit.

        Tässäpä kuva jossa purjekoneella ollaan menossa pilven sisään, kuten huomaat siellä on turvauduttava IFR-sääntöihin. Tämähän opetetaan jo purjelennon kursseillakin.

        Niin, turvaudutaan koneen olemassaoleviin mittareihin pilvissä. Siltikään missään purjekoneessa ei ole IFR-kelpoista mittaristoa, jollainen mm. Cessna 172:ssa voi olla ERIKSEEN hankittavana lisänä. Pujekoneessa perstuntuma ja vähäinen mittaristovarustus antavat mahdollisuuden erittäin rajalliseen IFR-lentämiseen sen hetken ajan kun ollaan pilvessä.


    • uskokaa tai älkää

      Kirjoitin jo tuolla alempana niistä näköhavainnoista, joita perheeni on nähnyt usein viime aikoina.
      Jo aikaisemmin viime syksynä ja myös talvella näin vastaavanlaisen aluksen...on lennellyt tässä aika lähettyvillä. Meidän nurkilla parikertaa.
      Ja nyt kun olen tilittänyt näitä havaintojani tälle palstalle, voin kertoa lisää.
      Meinasin jo jättää kertomatta noiden skeptishyökkäysten takia, mutta kerron tämän sinulle ja en aio vastata epäilijöiden kommentteihin.
      Nimittäin sen jälkeen kun kirjoitin jutun näkemistäni ufojen lähestymisistä, seuraavana iltana palasin yksin kaupungista kotiin.
      Minulle tuli jo ajaessa se tunne, että minua seurataan. Alus seurasi minun rinnalla useita kilometrejä ja laskeutui erään kylän kohdalla järven jäälle. Pysähdyin sitä katsomaan.
      Siinä oli juuri sellaiset valot kuin kerroit.
      En mennyt ulos kylläkään silloin, vaan jatkoin matkaa.
      Se oli siinä lähes jään päällä paikallaan pitkään. Siinä kohtaa on hyvin heikko jää, joka tuskin helikopteria kantaa...virtapaikka.
      Tulin kotiin ja kannoin ostokset autosta ja menin vielä tupakalle ulos ja näin sen taas.
      Lensi aivan puiden yläpuolella...sininen ja punainen valo välkkyi. Jäi pitkäksi aikaa paikalleen minusta noin 300 metrin päähän.
      Näin hämärässä ääriviivat aluksesta. Ei ollut aivan pyöreä, mutta vaikutti valojensa heijastuksessa tumman harmaalta. Lisäksi siinä oli jännät ikkunat, sellaiset valaisevat.
      Tai pikemminkin ne oikeastaan olleet edes sellaiset ikkunat joista läpi näkee. Vähän kuin valopaneelit.
      Läpi niistä ei nähnyt, vaikka selvästi ne huomasin.
      Kyllä minulle jäi vahvasti se tunne, että minua seurattiin.
      Ja on seurattu jo pitkään ja vieläkin seurataan.
      Saas nähdä kuinka tässä käy, kun jatkan tätä kirjoittelua.
      Niitä ylläni liikkuvia ja lähestyviä tähtiä näen joka päivä. Joskus ne tulevat lähemmäksi ja valaisevat kuin valonheittimellä ja joskus vain kirkkaalla välähdyksellä. Käyvät kurkistamassa lähellä ja kääntyvät jatkamaan matkaa.

    • selvisi

      kun soitin Oulun lentokentän lennonvarmistukseen ja kysyin mistä tällaisessa ilmiössä vois olla kyse. Lennonvarmistuksesta ystävällisesti kerrottiin että kyse ei ole mistään epätavallisesta vaan lentokentän päädyissä, kiitoradan jatkoalueella olevista ohjausvaloista jotka ovat korkeiden pylväiden nokassa.

      http://offroad.sevennet.net/d/72198-2/Lentokent_n valot.jpg

      Auto on tosiaankin voinut olla paikallisen lentokonebongarin kulkupeli, nämä kun käyvät kuulemma kuvaamassa joskus öiseenkin aikaan jos koneita on laskeutumassa tai nousemassa kentältä.

      Lennonvarmistuksesta kerrottiin myös että kaikki, myös epätavallisetkin tapahtumat aina merkitään muistiin. Mitään ufoa ei siis ole alueella nähty.

      • vai selvisi?

        On se kumma, että väännetään ihmisten näköhavainnot tietentahtoen!
        Minä olen nähnyt saman oulujärven jäällä ja omassa metsässä ja max kolmesataa metriä.
        Ei taatusti juokse lentokentän valot tänne asti!

        Minkä ihmeen takia on kaikki havainnot väännettävä mielensä mukaiseksi?
        Onko maapallon ulkopuolinen elämä ja sen todellisuus liian kova pala?
        Sanoin puolisollekin kerran eräistä valoista, jotka silloin tällöin näyttäytyvät ja käskin katsoa niitä kiikarilla. Eikun kivenkovaan vänkäsi, että ne on talon valot, vaikka kerroin, että ovat sinipunaisen ja kirkkaan vilkkuvat ja ettei voi olla talon valot.
        Mutta eipä antanut kantti periksi, että katsoisi kiikarilla niitä valoja.
        Ja sanoin vielä eräs ilta, että nyt se sinun talosi lähti lentoon ja vaihtoi paikkaa, kun näin sen.:)


      • jos minä
        vai selvisi? kirjoitti:

        On se kumma, että väännetään ihmisten näköhavainnot tietentahtoen!
        Minä olen nähnyt saman oulujärven jäällä ja omassa metsässä ja max kolmesataa metriä.
        Ei taatusti juokse lentokentän valot tänne asti!

        Minkä ihmeen takia on kaikki havainnot väännettävä mielensä mukaiseksi?
        Onko maapallon ulkopuolinen elämä ja sen todellisuus liian kova pala?
        Sanoin puolisollekin kerran eräistä valoista, jotka silloin tällöin näyttäytyvät ja käskin katsoa niitä kiikarilla. Eikun kivenkovaan vänkäsi, että ne on talon valot, vaikka kerroin, että ovat sinipunaisen ja kirkkaan vilkkuvat ja ettei voi olla talon valot.
        Mutta eipä antanut kantti periksi, että katsoisi kiikarilla niitä valoja.
        Ja sanoin vielä eräs ilta, että nyt se sinun talosi lähti lentoon ja vaihtoi paikkaa, kun näin sen.:)

        voisin tulla teille kylään, näkyisivätköhän nämä ufoilmiöt minullekin?

        Olisikohan mahdollista että kävisin luonasi joskus ja yrittäisimme nähdä näitä ilmiöitä yhdessä? Minulla on aikaa milloin vain sinulle sopii. Voin laittaa tänne yhteystietoni (s-posti osoitteeni) jos sinua kiinnostaa tavata näiden ufojen tiimoilta?


      • make81

        olen liikuskellut paljonkin öiseen aikaan siellä kiitoradan päässä ihastelemassa lentokentän valoja ja tutkimassa havainto paikkaani. siinä kohti missä näin aluksen ei ole noita valoja, eivätkä nuo muistuta olleskaan sitä mitä näin.


      • mutta osoitetta en anna...
        jos minä kirjoitti:

        voisin tulla teille kylään, näkyisivätköhän nämä ufoilmiöt minullekin?

        Olisikohan mahdollista että kävisin luonasi joskus ja yrittäisimme nähdä näitä ilmiöitä yhdessä? Minulla on aikaa milloin vain sinulle sopii. Voin laittaa tänne yhteystietoni (s-posti osoitteeni) jos sinua kiinnostaa tavata näiden ufojen tiimoilta?

        Tule oulujärven rannalle. Joko Ärjän selän tai Paltaselän jollekin rannalle, ja istuskele siellä metsikössä muutamana iltana.
        Josko tuo tärppäisi.
        Aivan sama mistäpäin tarkastelet, mutta saatat yllättyä.


    • Mr.info

      "näin viime kesänä oulunsalon lentokentän kiitoradan päässä kulkevan tien (vänrikintie) yllä ufon. ajoin autolla lentoasemalle päin ja huomasin vain vähän puiden latvojen ylä puolella jonkun aluksen tapaisen. ensimmäisenä tuli mieleen että se on helikopteri, mutta se ei liikkunut mihinkään oli vain paikallaan. laitoin radion kiinni ja raotin ikkunaa mutta mitään ei kuulunut.oli yö aika ja hämärää, joten en erottanut selvästi kohteen ulkomuotoja, vain valoja. kohde vaikutti kahden viiva kolmen auton tai helikopterin kokoiselta. muistan että kohde muistutti ulkoreunoiltaan kolmiota ja keskeltä ympyrää. kohteesta näkyi kirkkaita, punaisia ja sinisiä, pyöreitä valoja."


      -Havaintosi on aivan normaali lentokone. Se, että kohde ei liikkunut näennäisesti mihinkään johtui siitä, että tämä kohde oli tulossa suht suoraan kohti eli mitä todennäkösimmin lähestymässä kiitotielle. Valojen värit ovat aivan tavalliset navigaatiovalot laskeutumis strobot joita käytetään lentokentän ilmatilassa ja nousun aikana . Lisäksi saattoi palaa rullausvalo, joka sijaitsee joko siivessä etureunassa tai laskutelineessä. Tyypillisesti tuo rullausvalo sytytetään kentällä tai lähestyttäessä kiitotien päätä.

      Katsopa ensi kerralla tarkkaan kun lentokone lähestyy pimeässä laskuun. Saatat oppia jotain uutta näennäisestä liikkeestä ja ylipäätään lentokoneiden käytöksestä.

      Muistapa vielä yksi asia: joissakin isommissa lentokonetyypeissä on ylimääräisiäkin valoja. Mm. Avro RJ-85:ssä on korkeusperäsimessä parillinen valkoinen valo. Tupoleveissa on siivissä kiinteät palavat navigaatiovalot, jotka eivät vilku ja joissakin koneissa saattaa olla pohjassa kaksikin punaista stroboa, kun yleensä niitä on vain yksi.

      Eurocopter EC-135:ssä on erikoinen ratkaisu: kyljissä on parillinen valkoinen vilkkuvalo. Tämä hämää etenkin kun kopteri sattuu tulemaan kohti tai lentää sellaisessa kulmassa katsojaan nähden, että vain esim. toinen kylkivaloista näkyy. Lisäksi EC:ssä on runsas navigaatiovalovarustus, jolloin syntyy vaikutelma ufosta, vaikka kyseessä on tavallinen helikopteri.

      Poliisin käyttämässä Robinson R22 kopterissa on sitten vielä erikseen ratkaisu joka ei ole ihan tyypillisimmän pään valo: kyseessä on halogeenispotti, eli etsintävalo. Tämä erityisen kirkas valo on tarkoitettu alueelliseen valaisemiseen kun poliisi tarvitsee kohdevaloa taivaalta käsin sihdattuna. Itse näin tämän valon toiminnassa kun Turun poliisi ajoi kolme talvea sitten kopterilla kiinni yöaikaan tod.näköisesti harhaillutta vanhusta tai muuta henkilöä joka liikkui tien ulkopuolella. Näky oli varsin komeaa katseltavaa pimeässä.

      Pääset muuten kaikkein parhaiten tutustumaan lentokoneiden valovarustuksiin hengailemalla ilta-aikaan lentokentällä. Myös simulaattoreista on iloa tiedon kartuttajana. Suosittelen MS Flight simulator 2002 ohjelmaa tai vaihtoehtoisesti Flight Gear simua, joka on open source ohjelma ja sellaisena ilmainen.

    • Se oli minun pienoislentokoneeni.

      • Ilmiannoin!


    • make81

      tämähän on juuri niitä asioita joista ei osata sanoa varmuudella että mikä se oli. se oli EHKÄ lentokone, mutta ei sitäkään voi varmuudella vannoa. itse en ainakaan menisi sitä lentokoneeksi sanomaan, ennen kuin olen nähnyt miltä koti tuleva ja laskeutuva lentokone pimessä/hämärässä näyttää. joten otan mr.infon vinkistä vaarin ja pistäydyn iltasella katselemassa kun kone laskeutuu. mutta eihän se mahdotonta olisi jos se oikestikin oli hallituksen ja armeijan salainen alus tai ulkoavaruuden pienet vihreät miehet olisivat tehneen tutkimus matkoja oulunsalon lentoasemalle. enpä taida laittaa välejä tähänkään, että kaikki eivä osaisi lukea tätä. P.S joku varmaan ajattelee että on make poika tainnut katsoa liikaa x-filesiä, niin voin vastata jo etukäteen että en liikaa mutta sopivasti.

    • Trinity

      Mäkin olen nähnyt Oulun seudulla jotain vastaavaa.Muutama vuosi sitten asuin Kiimingissä ja oltiin kaverin kans pihalla tupakilla.Oli talvi ja ilta ja sellainen oikein kirkas tähtitaivas.Katteltiin taivaalle näkyskö otavaa tai tähdenlentoja ym.Sitten me molemmat huomattiin kun taivaalle ilmesty sellanen nopeasti liikkuva valo,siitä erottui kirkas ja myös punainen valo.Ei vilkkunut kuitenkaan :)Aateltiin että se on lenskari kun lentää suurinpiirtein samalla korkeudella ja samantyyppiset valot.Sit tää vekotin alkokin tekee ihan ihme kuvioita,lenteli miten sattuu.Esim.eka lensi normaalisti eteenpäin ja sit yhtäkkiä syöksykin alaspäin,sit taas takas ylös ja taaksepäin.Kohta siihen tuli toinen samanlainen ja ihan ku ne ois "kisailleet keskenään".Eikä kuulunu minkään valtakunnan ääntä.Siinä sit kamun kans tollotettiin monttu auki taivaalle ja toisiimme.Jonku aikaa ne lenteli siinä taivaalla ja sitten häipyivät pois.Tultiin siihen tulokseen että ne oli varmaan armeijan koneita,jotka harjotteli,mutta kuulemma mitkään armeijan koneet ei lentele tuolla tavalla.Mitä lie olleet.

    • shagou

      olin isoveljen kanssa menossa omenavarkaisiin n.10-13vuotiana keskellä yötä viljapellolla, kun huomasimme kromisen/sinisen valokehän takanamme (100m?) metsässä jonka keskellä oli sininen kirkas välähtelevä valo joka näytti sulaneelta/kuumutta hehkuvalta metallilta ja huojui puitten yläpuolella noin n 100m päässä meistä, se oli noin pakettiauton kokoinen ja siitä ei lähteny ääntä ja koko luonnossa vallitsi pelottavan yliluonnollinen hiljaisuus. siitä lähti piikkimäinen uloke ylöspäin ja pidempi tötterölle supistuva piikki metsään. veljeni meni pakokauhun valtaan kun huomasimme että se ei voinut olla kuu koska se oli 90 astetta toisessa suunnassa ja ei koskaan näyttänyt näin isolta. olen asunut seudulla vuosia ja tiedän että siellä keskellä metsää ei ollut mitään mikä vastaisi näkemäämme... veljeni ei ole sen koomin puhunut asiasta ja eikä edes usko itse näkemäänsä todeksi..joten miten joku muu voisi edes kuvitella näkemäämme.??
      kerroin asiasta vasta kun luin että muillakin jopa suomalaisilla on täysin tuntomerkkeihin sopivia kokemuksia!! kun pääsimme kauhun vallasta pois, meitä harmitti miksi emme menneet tutkimaan asiaa lähempää- =( kenelläkään järkeenkäyvää selitystä ilmiölle?

    • Joooooooo

      Oulusta on raportoitu useita ufotapauksia, niistä kerrotaan esim Tapani Kuninkaan kirjassa 'Sata ufoa Suomessa' hauskasti otsikoituina: 'Kuivasjärven sähkörosvo', 'Nallikarin lentävä hattu', 'Aino, savusukeltaja'. Eikä pidä unohtaa läheisellä Syötteellä nähtyjä ufoja. En pidä mahdottomana, että niitä edelleenkin nähdään.

    • dhgfhf
      • jatkoa....

        Joulukuussa 2007 on otettu tuo edelle linkitetty valokuva.


    • Two to the one to the one to the tree I like good pussy and I like good trees and I smoke so much weed you wouldn't believe. Kiitos

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2306
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      129
      2241
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      134
      2147
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      55
      1772
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

      Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1371
    8. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe