Onko tämä muille tuttu tunne? Eli meillä on todettu hometta, ja nyt odotellaan homenäytteiden tuloksia ja homeremontin alkamista.
Minulla on ollut jos mitä oireita (kun siitä tälläkin palstalla olleesta listasta katsoo).
Nyt home on väliaikaisesti eristetty, jotta voisimme asua tässä remontin alkamiseen asti. Minullakin on pääkipu ja silmien kirvely ja monet muut oireet helpottaneet, MUTTA. Nyt minulle on tullut asunnossa hengittäminen hyvin raskaaksi. Pitää hengittää hirvittävän syvään, koska tuntuu että happi loppuu. Myös keuhkoihin (tai keuhkoputkeen) pistää hengittäessä syvään.
Osaatteko te kertoa mistä tämä johtuu tai mihin se viittaa?
Välillä tunne helpottaa, ja välillä se tulee taas.
Tukehtumisen tunne, normaali hengitys ei riitä
4
1801
Vastaukset
- homekorva
Nyt minulle on tullut asunnossa hengittäminen hyvin raskaaksi. Pitää hengittää hirvittävän syvään, koska tuntuu että happi loppuu. Myös keuhkoihin (tai keuhkoputkeen) pistää hengittäessä syvään.
Viittaan tähän tekstiisi.
Mulla on samat oireet. Nyt mua tukitaan Astmaepäilyn takia.
Kysy pef mittausta esim terveyskeskuksesta. Kai ne sen verran neuvoo? Vaikkeivat ottaisi kantaa esim oireilun syyhyn. Happi loppuu hometalossa, ihan totta. Tuskailin tuota samaa tällä palstalla ensimmäisiä kertoja joulun alla. Pääosin täältä saamieni ohjeiden perusteella hakeuduin sitkeästi eri lääkäreille ja sain lähetteen Allergiasairaalaan.
Nyt tutkimuksissa ja odottelen diagnoosia, joka ollee ODTS. Home aiheuttaa keuhkorakkulatasolla hapenpuutetta, joka ei ole astmaa. Voi kyllä olla astmakin. Tai molemmat.
En ole lääketieteen asiantuntija, osaan kertoa vain omista kokemuksistani. Toivottavasti joku homesairauksiin paremmin perehtynyt vastaa myös.
Itselläni kesti paraneminen 3 kk evakkoon muuton JÄLKEEN, puhtaissa, homeettomissa tiloissa.
Jos sinulla on noin voimakkaita oireita, niin suosittelisin ehdottomasti muuttamaan muualle remontin ajaksi JA hakeutumaan hyvälle keuhkolääkärille välittömästi. Homeesta saattaa sairastua pysyvästi ja vakavasti. Olen itse ilmeisen onnekas, kun olen pääosin parantunut tähän mennessä. Tältä palstalta voi lukea, että monet muut eivät ole olleet yhtä onnekkaita.- home in home
No, keksittiin sellainen väliaikaisratkaisu, että nukun saunanlauteilla nyt muutaman yön. Siellä on hyvä ilmanvaihto ja raikasta ilmaa hengitettäväksi. Muilla ei ole oireita, joten nukkukoon omissa pedeissään. Tehdään radikaalit liikut sitten kunhan saadaan tulokset.
- puhdistin
Vuokraa allergia ja astma liitolta ilmanpuhdistin huoneeseen jossa yövyt. Siis tämä voisi olla HYVÄ tilapäisratkaisu, Eikä sun tarvitsis mennä saunaan yöksi.
Elixair – ilmanpuhdistimet
Kotimaiset koti- ja toimistokäyttöön tarkoitetut ilmanpuhdistimet. Molemmissa laitteissa on korkeatasoinen hiukkaspuhdistuskyky, joten ne soveltuvat hyvin niin siitepölyjen, katupölyjen kuin muiden pienhiukkasten puhdistukseen. Molemmat laitteet puhdistavat jopa 99,8% sisäilman hiukkasista. Laitteissa on kolmitehoinen puhdistus. Laitteilla on 2 vuoden takuu. Pitkäikäisyyden ja tasalaatuisen puhdistuskyvyn takaamiseksi, laitteen huoltotoimenpiteet tulee suorittaa aina valmistajan ohjeiden mukaisesti.
kysy itseäsi lähimmästä yhdistyksestä.
http://www.allergia.com/index.phtml?menu_id=61&lang=1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841