Mikä on tämä hämähäkki

Slipoilfan

7

5051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      tähän tahtoisin myös minä vastauksen. meillä nimittäin juoksee noita kesäisin joka paikassa! mä olen kesät ihan hermoraunio... tuollasia en ole ennen nähnyt! paitti siis kun tähän kämppään muutettiin. me on miehen ja lasten kanssa saalistettu niitä kesäisin, mutta niitä on aivan mahottoman paljon, ja ne on muuten _nopeita_... *puistattaa*

      • Kalleer

        meidän saunassa taas vilisee n.1cm kokosia paksuja hämäkäkkejä! :S kiva saunoa kun hämähäkit juoksee pitki seiniä.. :/ ja ne on tosi ällöttäviä ja kauheita :|
        Ja nyt talven loppuessa tulee suihkuun muurahaisia ja muurahaisten jälkeen hämähäkkejä, mitä vielä... koppakuoriasiakin on läytyny muutama, johtunee varmaan siitä että sauna on maan alla? :D


    • Mila

      Alkoi huvittamaan tuossa ensimmäisen aiheen kirjoituksessa se,kun kirjoittaja sanoi hämyjen "sulaneen palloiksi"...Hämähäkin kuolinasentohan on jalat ruumiin alle käännettynä.Samoin itseään suojellessa/jotain pelästyessään ne menevät polvipalloiksi,eli käpertyvät pieneksi palloksi...
      Että se siitä sulamisesta=)

      Kuvassa näyttäisi olevan ihan tavallinen varastohämähäkki eli Tegenaria atrica
      tai huonehämähäkki Tegenaria domestica.

      Vaarattomia mutta voivat todella kasvaa suuriksikin.=)

      • slipoilfan

        Tuo tyyppi kyllä sanoo, että hämähäkit todella sulivat.Epäili vahvaa myrkkyä. Kiitos vastauksestasi.


    • Funnel web

      Näyttäisi olevan melko tavallinen hämyheikki.. Kyllä noita näkee aika useinkin. Ei oo vaarallinen. :) Lajia en kyllä valitettavasti tiedä. Luulisin että sillä ei suomalaista nimeä edes ole.

      • hmpph

        On taitanut oikeat tuholaiseläimet lisääntyä tuon operaation jälkeen :) Hirvittää lukea tuommoisista peloista, eihän nämä Suomen raukkaparat saa edes hampaita teidän nahkakerroksen läpi.


    • Tella

      Sanoisin et on huonehämähäkki. Ihan vaaraton mutta voi kasvaa aika isoksi. Eleskellee talojen pimeissä onkaloissa ja kutoo sinne verkko "putken". Kuuluu mattohämähäkkeihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe