paniikkihäiriö oireita

minkä laisia oireita muilla on ilmennyt onko hengitys ahdistusta melkein jatkuvaa? sekoamisen tunne raju hikoilu adrenaliinin super eritys, yksin jäämisen pelko? Ja kuinka kauan sepramin alku vaikutelmat kestävät olen vasta syönyt sepramia 5 päivää, entäs alproxin sivuvaikutukset olen joutunut ottamaan päivittäin onko normaalia? Kiitollinen vastauksista
41405
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Kyllä se on yksillöllistä miten sen lääkkeen alun kanssa menee.. Mulla oli hankalaa, mutta pääsin alkuun. Alotin ihan pienellä annoksella ja nostin pikkuhiljaa ja otin opamoxia rinnalla. Otin useamman kerran päivässäkin. Ei siihen niin äkkiä jää koukkuun. Onko tuo alproxin rauhottava? Aluksi oli 20mg.. mutta sitä nostettiin jonkin ajan kuluttua 40mg, kun tuli pieniä paniikkioireita takaisin.

Mulle kokeiltiin monenlaisia lääkkeitä sepramia ennen.. sain niin kovia rytmihäiriöitä etten päässyt alkuun. Mutta mun oli pakko sitten päästä jonkun lääkkeen kanssa, koska paniikkioireet alkoivat tulla niin voimakkaina. En antanut periksi sepramin kanssa, taistelin ja pääsin alkuun. Toisilla katoaa sivuoireet muutamassa viikossa.. mulla meni vähän pitempään.

Äänestä
  • viime syksynä paukahti sen asteen paniikkihäiriö että alta pois... rajut kohtaukset sain kuntoon 3x 0.5mg Xanorilla [depottejea=pitkävaikutteisia] (paras bentso paniikkiin & ahdistukseen) ja lääkkeeksi mirtazapin (remeron 30mg).

    Muutama eka kuukausi meni Xanorin varassa ja sitten pikku hiljalleen uskalti laskea pois sen.

    Nyt elämä taas luistaa taas =) Terapia on myös hyvä muoto "saada selville" miksi panikoi, mutta kaikkein paras on käsitellä asia oman sisällä vaikka kuinka mahdottomalta se tuntuisi. Silloin kun olet sinut sen asian kanssa, kun ymmärrät miksi panikoit (Kausaliteetti= Syy & Seuraus) niin voit myös löytää oven ulos noidankehästä.

    Pelko on pahin paniikin aiheuttaja, itse jouduin käsittelemään kaikki "pelkoni" ja tätä kautta kasvaa niissä. Huomasin myös että prosessoin näitä asioita unissa (saattoi olla myös Mirtazapiniin sivueffect).

    Jakselemisia sinulle ja kaunista kevättä... Ennen kaikkea muista! Aika parantaa, mikään ei tapahdu heti eikä niin kuin ihminen haluaisi asian tapahtuvan... eli samantien ^^

    Äänestä

  • EX_panikoja kirjoitti:

    viime syksynä paukahti sen asteen paniikkihäiriö että alta pois... rajut kohtaukset sain kuntoon 3x 0.5mg Xanorilla [depottejea=pitkävaikutteisia] (paras bentso paniikkiin & ahdistukseen) ja lääkkeeksi mirtazapin (remeron 30mg).

    Muutama eka kuukausi meni Xanorin varassa ja sitten pikku hiljalleen uskalti laskea pois sen.

    Nyt elämä taas luistaa taas =) Terapia on myös hyvä muoto "saada selville" miksi panikoi, mutta kaikkein paras on käsitellä asia oman sisällä vaikka kuinka mahdottomalta se tuntuisi. Silloin kun olet sinut sen asian kanssa, kun ymmärrät miksi panikoit (Kausaliteetti= Syy & Seuraus) niin voit myös löytää oven ulos noidankehästä.

    Pelko on pahin paniikin aiheuttaja, itse jouduin käsittelemään kaikki "pelkoni" ja tätä kautta kasvaa niissä. Huomasin myös että prosessoin näitä asioita unissa (saattoi olla myös Mirtazapiniin sivueffect).

    Jakselemisia sinulle ja kaunista kevättä... Ennen kaikkea muista! Aika parantaa, mikään ei tapahdu heti eikä niin kuin ihminen haluaisi asian tapahtuvan... eli samantien ^^

    Kiitos oikeen paljon kokemuksiesi jakamisesta,
    auttaa jaksamaan ja uskomaan että tästä kyllä pääsee ulos ja paranee tuntuu turvalliselta kun on ihmisiä joilla on saman tyyppisiä oireita kun tuntuu todella siltä että ei lääkäritkään oikeen nymmärrä miltä tuntuu kun yrittää selittää, mutta kiitos vielä kerran ja hyvää kevään alkua sinulle

    Äänestä

Kun minulla oli sairaus pahimmillaan, jokainen hetki jonka oli yksin ilman mitään ajateltavaa saatoin yhtäkkiä alkaa ajattelemaan hengitystäni ja hapen kulkuani.

Siitä syntyi uusi noidankehä. Pelkäsin "että unohdan hengittää" tms. vaikea kuvailla. Se menee ohi ja eikä sinulla ole mitään hätää, muista se =) ihmisen varmimmin toimivia toimintoja on hengitys, ajattele asia vaikka näin: "Harva kävelee unissa mutta kaikki hengittää"

Vielä Xanorista (alprox), sivuvaikutukset siitä riippuvat käyttäjästä ja määrästä. Mutta mitään radikaaleja sivuvaikutuksia en koskaan huomannut. Tosin .. joskus oli vähän sellainen 1-2kaljan humala olo, mutta se on se "olo" joka rauhoittaa ja pitää panikoimisen ja siitä johtuvan ahdistuksen poissa. Xanoria voi syödä (pieniä annoksia) sen 4kk ilman vierotus oireita ( kunhan muistaa vähentään puoleen, vähentään puoleen ja pois... (jos ei pysty puolittaa, ottaa joka toinen pvä) mutta älä pelkää, tupakasta on vaikeampi päästä irti)

mutta edelleen, jakselemisia!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


happea kirjoitti:

minkä laisia oireita muilla on ilmennyt onko hengitys ahdistusta melkein jatkuvaa? sekoamisen tunne raju hikoilu adrenaliinin super eritys, yksin jäämisen pelko? Ja kuinka kauan sepramin alku vaikutelmat kestävät olen vasta syönyt sepramia 5 päivää, entäs alproxin sivuvaikutukset olen joutunut ottamaan päivittäin onko normaalia? Kiitollinen vastauksista

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu