kuiva iho+akne

apua

Mitä mä tähän naamaan voin pistää ku tää on ihan järkyttävän kuiva?Pesen aamuin illoin sebamedilla ja humektania käytän kosteusvoiteena.Sebamedissäkin sanotaan et sopii herkällekkin iholle,mut voiko silti kuivattaa liikaa?Musta tuntuu et mun akne ihoni todellakin pahenee just tän kuivuuden takia.Mut mä en tiedä millä pestä et peseytys kuitenki kunnolla kaikki meikit ja liat ja millä rasvata ku tää nyt ilmeisesti tarvis ihoa tukkimatonta rasvaa,siis tuo humektan kun on todella kosteuttava mut nyt tarvis saada varmaan ihan joku rasva joka ei kuitenkaan tukkis tai ois muuten mitenkään ärsyttävää.Eli onko siis kokemusta todella kuivan akneihon hoidosta?Rupee tulee jo ryppyjä silmienkin alle kun on niin kuiva iho.

11

13392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Voithan sinä aina toki käyttää silmäluomillesi ko. alueelle sopivaa silmänympärysvoidetta.
      Kasvoillesi... pese haalealla vedellä, käytä sebamed clear face-pesupalaa. Kosteuta iho pesun jälkeen favoran aloe vera-hoitogeelillä.
      Juo paljon vettä, muista syödä kuitenkin kasvirasvoja. Vitamiinit !

    • ....

      Niin se oli aiemmin mullakin, iho hilseili ja kiristi, mutta silti finnejä pukkas entistä enemmän. Antibioottikuurin sain pari kuukautta sitten, mutta se ei auttanut ensin ollenkaan (valkopäät lähti, mutta isoja mustapäitä oli sitten aiempaakin enemmän, iho oli pelkkää pattia täynnä..). Vasta kun vaihdoin rasvaisen ihon tuotteista normaalille iholle tarkoitettuihin, iho muuttui parempaan aika radikaalisti.

      Käytän Vichyn puhdistusvaahtoa ja kasvovettä normaalille/sekaiholle. Rasvoina käytän Vichyn Thermal Fix Mat:aa (säilyttää kosteuden, mattapinta), Thermal Fix 2:sta (hyvin kosteuttava, ei tuki huokosia) ja Bepantholia (tasaa ihon väriä pikkasen). Vuorollaan noita aina tarpeen mukaan. Vichyn tuotteet ovat vähän kalliimpia, mut pyydä apteekista näytteitä ja kokeile ilmaisiksi toimiiko!

    • pestä ?

      Onko pakko pestä sitä naamaa monta kertaa päivässä? Totta kai se kuivaa, ja sitten jotain kemikaalirasvaa päälle, niin ei ihme että menee huonoon kuntoon. Ei ihoa ole tarkoitettu pestäväksi pesuaineilla, ihon oma rasva kuuluu siihen pintaan suojaamaan. Olen melko varma, että suurin osa hankkii aknen juuri tuolla ylettömällä "hoitamisella" ja keinotekoisilla "tuotteilla". Murrosiän normaalista pikku näppylöinnistä tehdään pysyvä vaiva jatkuvalla hinkkaamisella ja iho on pilalla. Paras hoito: älä tee mitään.

      • apua

        Se tässä vähän ongelmana onkin että kun mulla on koko ikäni ollut kuiva ja herkkä iho.Teininä ei ongelmia ihon kanssa.Nyt 24veenä,tai siis muutama vuosi taaksepäin minulle pukkasi aikuisiän akne.Ja olen ollut aika kummissani mitä iholle tehdä kun olen tottunut herkän ihon tuotteisiin ja muutenkin kaikki meikit ja tuotteet oli jo "löydetty" ja ollut samat tuotteet usean vuoden käytössä,nyt ne ei käykkään enää.Pakkohan mun on jollain meikit pestä pois muulla kuin vedellä.Ja luulinkin että sebamed puhdistaisi meikin ja finni-ihon hyvin ja ajattelin sen sopivan myös minulla,koska siinä lukee että sopii herkällekkin iholle.Eli en ole voinut "hankkia" tätä liialla hoitamisella,koska hellästä hoidosta huolimatta se vaan on hormooneista johtuen paukannut minullekkin.Siksi kyselenkin muiden kokemuksia miedoista,puhdistavista tuotteista.Minulla on vielä talvella tuplasti kuivempi iho ja nyt se huutaa jotain hyvää rasvaa,mutta mitä?Miel. hajusteetonta.


      • Andes
        apua kirjoitti:

        Se tässä vähän ongelmana onkin että kun mulla on koko ikäni ollut kuiva ja herkkä iho.Teininä ei ongelmia ihon kanssa.Nyt 24veenä,tai siis muutama vuosi taaksepäin minulle pukkasi aikuisiän akne.Ja olen ollut aika kummissani mitä iholle tehdä kun olen tottunut herkän ihon tuotteisiin ja muutenkin kaikki meikit ja tuotteet oli jo "löydetty" ja ollut samat tuotteet usean vuoden käytössä,nyt ne ei käykkään enää.Pakkohan mun on jollain meikit pestä pois muulla kuin vedellä.Ja luulinkin että sebamed puhdistaisi meikin ja finni-ihon hyvin ja ajattelin sen sopivan myös minulla,koska siinä lukee että sopii herkällekkin iholle.Eli en ole voinut "hankkia" tätä liialla hoitamisella,koska hellästä hoidosta huolimatta se vaan on hormooneista johtuen paukannut minullekkin.Siksi kyselenkin muiden kokemuksia miedoista,puhdistavista tuotteista.Minulla on vielä talvella tuplasti kuivempi iho ja nyt se huutaa jotain hyvää rasvaa,mutta mitä?Miel. hajusteetonta.

        Mut itse hyvin pintakuivan ihon omaavana saan myös olla tarkka puhdistusaineesta ja monia kalliitakin tuotteita kokeilleena olen päätynyt siihen, että toistaiseksi paras puhdistusaine mulle on ollut Aqualan L eli pateekista saatava perusvoide (putsaa kans hyvin meikinkin). Vähiten kuivattava. Olen kokeillut monia kuivan ihon ja herkän ihon putsareita, mut ne kuivattaa aina suurista lupauksista huolimatta.


      • ............
        Andes kirjoitti:

        Mut itse hyvin pintakuivan ihon omaavana saan myös olla tarkka puhdistusaineesta ja monia kalliitakin tuotteita kokeilleena olen päätynyt siihen, että toistaiseksi paras puhdistusaine mulle on ollut Aqualan L eli pateekista saatava perusvoide (putsaa kans hyvin meikinkin). Vähiten kuivattava. Olen kokeillut monia kuivan ihon ja herkän ihon putsareita, mut ne kuivattaa aina suurista lupauksista huolimatta.

        voisi olla ratkaisu sun ongelmiin


      • eri mieltä

        olen kyllä vähän eri mieltä tuosta pesemisestä. On tietysti totta, että ylenmääräisestä puunaamisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä, mutta en usko pesemisen olevan mikään perustava syy akneen. Kokemuksesta tiedän, että akne on ja pysyy, pesee ihoa sitten tai jättää sen pesemättä. Murrosiän ohimenevät näppylät ovat sitten eri juttu, akneksi en niitä des nimittäisi.

        En usko, että kukaan on akneaan itse aiheuttanut, kyllä alttius siihen tulee vahvasti perimässä!


      • hertt
        apua kirjoitti:

        Se tässä vähän ongelmana onkin että kun mulla on koko ikäni ollut kuiva ja herkkä iho.Teininä ei ongelmia ihon kanssa.Nyt 24veenä,tai siis muutama vuosi taaksepäin minulle pukkasi aikuisiän akne.Ja olen ollut aika kummissani mitä iholle tehdä kun olen tottunut herkän ihon tuotteisiin ja muutenkin kaikki meikit ja tuotteet oli jo "löydetty" ja ollut samat tuotteet usean vuoden käytössä,nyt ne ei käykkään enää.Pakkohan mun on jollain meikit pestä pois muulla kuin vedellä.Ja luulinkin että sebamed puhdistaisi meikin ja finni-ihon hyvin ja ajattelin sen sopivan myös minulla,koska siinä lukee että sopii herkällekkin iholle.Eli en ole voinut "hankkia" tätä liialla hoitamisella,koska hellästä hoidosta huolimatta se vaan on hormooneista johtuen paukannut minullekkin.Siksi kyselenkin muiden kokemuksia miedoista,puhdistavista tuotteista.Minulla on vielä talvella tuplasti kuivempi iho ja nyt se huutaa jotain hyvää rasvaa,mutta mitä?Miel. hajusteetonta.

        kuivaiho mutta myös finnejä t-alueella..
        En ole löytänyt itselleni sopivia hoitotuotteita.
        Olen 14 vuotis tyttö.Mitä suosittelisitte?Onko kokemusta?


    • .....

      minun iholleni humektan oli liian kevyttä, vaikka olikin lääkärin määräämäkin. Nyt olen käyttänyt vichyn thermal fix 2:sta ja ollut tyytyväinen. Ei tuki ihohuokosia, mutta iho ei enää myöskään hilseile.

    • aivan sama.....

      Kokemuksesta tiedän että sebamed on aivan liian "vahvaa" kuivalle iholle. Suosittelen lämpimästi apteekista saatavia vichy tuotteita, itse käytän sarjasta tällä hetkellä vain kasvovettä koska olen joutunut kokeilemeen noin tuhatta tuotetta niin kalliikisi käy jos aina ostaa koko setin. Tyytyväinen olen, se soveltuu myös silmämeikin poistoon( myös meikkivoide lähtee ). Ja on todella riittoisa.

      Olen käynyt ihotautilääkärillä aknen takia, määräsi rasvaksi humektania. Hyvää on ollut vaikkakin käytän samalla paria muutakin KEVYTTÄ rasvaa koska olen huomannut sen olevan hyvä keino jos iho on todella kuiva kuten minulla välillä on. Myös kosteutta antavat naamiot hyviä, lumenelta ainakin löytyy.

      Mullakin tuli nämä iho-ongelmat vasta näin aikuisiällä. Monta vuotta on mennyt kaikkea kokeillessa mutta nyt alkaa "hoidot" tehoamaaan ja osaan käyttää oikeanlaisia aineita. Myös ihonpuhdistuksessa kannattaa käydä ainakski pari kertaa vuodessa.

    • Anonyymi

      Pakko sanoa paras ihonhoitokombinaatio minulle, joka pelasti elämäni.

      Olen 28-vuotias nainen, käynyt ihonkosteusmittauksissa tuloksetta ja jolle vuosia määrättiin kuivattavia aknereseptejä ja suositeltiin kaikki kalliit apteekkituotteet näppyläiselle iholle (olevinaan rasvaiselle iholle?!?!)

      Tiesin ihon aina olevan rutikuiva, tali ei päässyt ulos ja naama oli ihan ruvella ja kipeä näppylöistä.

      Muutama vuosi sitten löysin itselleni sopivan "unelmakombinaation" jonka yhteydessä vähensin veden kanssa läträämistä rutikuivuuden/kiristävän tunteen estämiseksi.

      Tässä tuotteet:
      -La Roche Posay Toleriane
      Dermo-Cleanser (puhdistusemulsio herkille ihotyypeille ..myös meikille, veden kanssa käytettävä tai ilman)
      -Kasvovesi herkälle iholle (esim. LV)
      -ApoBase Oily creme 60%
      aamuisin JA illalla vähän paksumpi kerros (rasvapitoisuus 60%) kuulostaa hurjalta tykkirasvalta mutta toimii aivan loistavasti!!!!

      Ihoa ei kiristä, ei särje, mustapäät katosivat ja hormoninäppylöitä tulee todella harvakseen.

      Suosittelen!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe