ASTMAATIKOISTA ON 50 % RUOKA-AINE

ALLERGIASTA JOHTUVAA

Minulle dietisti sanoi, että kaikki valmiit ja puolivalmisteet pois.
Siis se on auttanut, terveellinen ruokavalio, sekä liikunta.

Ennen nielin toistakymmentä tablettia päivittäin ja 4 astmapiippua oli myös käytössäni jatkuvasti, koritsooni mukaan lukien. Eikä sittenkään meinannut mitenkään tulla toimeen.

Nyt en tarvi astamlääkkeitä kuin ihan joskus vaan. Vähän aikaa vaan keväällä. Panen tämän sen ansioksi, että olen kuunnellut dietistiäni ja löytänyt oikean tien.
Ja olen myös lukenut aika paljon näistä asioista. Tieto auttaa.

Hommatakaa ihmeessä kirjoja ja lukekaa myös lehdistä yms. artikkeleita asiantuntijoilta ko. asiasta yms.. Mutta kuunnelkaa myös omakohtasia kokemuksia ne voi opettaa paljon tästä sairaudesta.
Ja kysykää. Kysyvä ei tieltä eksy.

Astmahan on elintaso-sairaus. Näin olen lukenut. Ja sitä on vaan näissä teollistuneissa maissa.

27

6155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emma

      Millaista ruoka valiota noudatat? Kertoisitko lisää.Olen kyllä huomannut,että ruoalla saan vointini huonommaksi,sairastan vaikeaa astmaa.

      • homekorva

        Mulla on myös labiili astma. Arvot heittelehtii paljon. Lääkitys sekä ruokavalio ovat tasanneet heilahtelua, limakalvoturvotus on vähentynyt ja myös tukkoisuus.

        Teen huuhtelun nenään 1-2 kertaa päivässä suolaliuoksella.

        En käytä mitään maitotuotteita. Ne lisää limaisuutta ja tekee tukkoisen olon.
        Mutta mulla on todettu siis lisäksi patologinen laktoosi-intoleranssi. Laktoosi ei käy ollenkaan.

        Sit syön paljon kasviksia. Olen vaan testaillut itse mikä sopii. Esim kaalit ja päärynä ovat vähiten allergisoivia.

        Meloni ja kurkku eivät käy, sydän alkaa hakata ja ihoa kutittaa. Sitrushedelmät tekevät suun rakoille.

        Viljasta olen vehnän korvannut soijajauholla. Lisäksi tattari ja maissijauhoa. Siis käytän vähän vehnäjauhoa.

        Hiivaa en voi käyttää, liittyen homeallergiaani. Mutta leivinjauheella voi nostattaa esim pizzapohjan, muffinsit ym.

        Valmisruoat ei käy. Mutta esim laatikkoruokia on helppo tehdä itse.

        Vältän lähes kaikkia säilöntä, happamuudensäätö ym. sitruunahappoja. Tuli yliherkkyys niille homeallergian johdosta. Samoin kaikille hajusteille, kemikaaleille, mausteille ja savulle ym.


    • keiju

      kuka on dietistisi?

      itse olen pohdiskellut astman ja ruoka-aineiden keskinäistä vaikutusta, mutta kun viimeksi otin asian esille keskussairaalan erikoislääkärin kanssa, hän vakuuttamalla vakuutti, ettei aikuiset yleensä ole allergisia ruoka-aineille ja ettei sen takia kannata alkaa noudattamaan erikoisruokavaliota.

      mitä kirjoja suosittelet luettavaksi?
      olen yrittänyt löytää netistä aiheeseen liittyvää lisätietoa, mutta toistaiseksi aika heikoin tuloksin....

      • teille sanotaan !


      • KAIKISTA ENITEN
        teille sanotaan ! kirjoitti:

        SINÄ OLET JUURI NIIN SAIRAS KUIN ITSE TUNNET.
        Ja ammatti-ihmiset ei kaikkea tiedä. Ei edes lääkärit.

        Ruotsissa jo noin 10 vuotta sitten, eräs ylilääkäri alkoi tutkimaan ravinnon osuutta ihmisen terveyteen. Koska hän alkoi ihmettelemään, että nuoret ihmiset kuolee,,,

        Tämä tapahtui Ruotsissa Karoliiskan sairaalassa, joka on muistaakseni kuuluisa muuallakin maailmassa.

        Eräs luonnonlääkräri sanoi eräästä yksinkertaisesta menetelmästä jo 70-luvulla; siis "kuppaus", että sitten se hyväksytään kun sille saadaan ensin hienompi nimi.
        En ulkoa muista sanoja sanatarkkaan mutta sisältö oli tällainen.


      • YLLLÄ OLEVAAN;;;
        KAIKISTA ENITEN kirjoitti:

        SINÄ OLET JUURI NIIN SAIRAS KUIN ITSE TUNNET.
        Ja ammatti-ihmiset ei kaikkea tiedä. Ei edes lääkärit.

        Ruotsissa jo noin 10 vuotta sitten, eräs ylilääkäri alkoi tutkimaan ravinnon osuutta ihmisen terveyteen. Koska hän alkoi ihmettelemään, että nuoret ihmiset kuolee,,,

        Tämä tapahtui Ruotsissa Karoliiskan sairaalassa, joka on muistaakseni kuuluisa muuallakin maailmassa.

        Eräs luonnonlääkräri sanoi eräästä yksinkertaisesta menetelmästä jo 70-luvulla; siis "kuppaus", että sitten se hyväksytään kun sille saadaan ensin hienompi nimi.
        En ulkoa muista sanoja sanatarkkaan mutta sisältö oli tällainen.

        Ruotsissa Karoliiskan sairaala = (Korjaus)Ruotsissa Karolinskan sairaala, Tukohlmassa.


      • saanut muuta apua
        teille sanotaan ! kirjoitti:

        kuin paljon lääkkeitä. Ja niistäkin tulee sairaaksi jos niitä syö liikaa.

        Itse kokeilemalla ja dietistiltä on ollut suurin apu vaikka kävin hänen luona vaan kerran ja / sekä lukemisesta ym toisten oman sairaan sukulaista kuuntelemalla olen oppinut eniten.

        Mutta uskoin häntä, siis tätä dietistiä ja hänen yksinkertaista, mutta samalla viisasta ohjetta. Että "kaikki puolivalmisteet ja valmiit ruoat pois. Ja raaka-aineista pitää keittää kaikki itse."
        Sanon tämän sen vuoksi moneen kertaan että se jäis teille päähän paremmin.:)
        Sen jälkeen on ollut kokeilua kokeilun perään.

        PAASTOAMALLA SAIN SELVILLE, ETTÄ OLEN ALLERGINEN: Kun pidin 5 päivän paaston, olin ihan virkeä ja terve.
        (NÄitä paastopaketteja saa terveyskaupasta, ainakin Ruotsista. 3 päivän paasto on oikeataan liian lyhyt luonnolääkrärin mukaan. Siinä ei kuulemma tapahdu mitää. Paastossa pitäsi muuten elimistö puhdistua. Pitempää paastoa kuin 5 päivää, en kestä).
        Jo seuraavana päivänä kun lopetin paaston, ja aloin syödä olin sairas: Heti kun oli syönyt ensimmäisen aamuateriani, olin niin väsynyt, että en jaksanut kuin nukkua. Olin siis niin allerginen ja niin voimakkaasti reagoin kaikkeen.

        Silloin minulle tuli ahaa-elämys, että olen siis allerginen ruualle. Koska jos en syö, vaan juon turemehuja ainoastaa, olen ihan hyvä ja terve. Jos alan syämään, tunnen itseni sairaaksi taas.Siis laksutehtävä oli helppo ja yksinkertainen.
        Mutta ymmärsin että syömättäkään en voi olla.

        Ja huomasin että kaikki lisäaineet ja väriaineet säilöntäaineet, siis joita oli valmiissa ruuissa, en kestänyt niitä.
        Ja eräs sanoikin, että leivätkään ei ainakaan ennen edes homehtuneet...
        Luuletteko, että sellaiset leivät voi olla ihmisille terveellisiä, jotka voi syödä vaikka kuinka vanhana lisäaineiden ja säilöntäaineiden vuoksi.

        Niinpä huomasin, että kun aloin itse tehdä kaikki. Keitin ruoat raaka-aineista. Leivoin itse miltei kaikki. Ja hillot tehtiin itse, kun itse poimittiin marjat tai välillä ostettiin ne torilta tai mistä saatiin jne. jne. Niin kyllä alkoi aina vaan voida paremmin ja paremmin pärjätä.

        Täytyi vaan uskoa enempi, ETTÄ ITSE TUNTEE PAREMMIN, kuin mitä esim. vaikka "KIRJANOPPINEET" ja ammatti-ihmiset sanoo. Sehän sanoo jo järkikin, että jos ulkoa lukee jotakin, ja läpäsee jotku kokeet. Että ei ne asiat voi kaiklle päteviä. Eikä kaikille sopia VAAN NE ON AINOASTAAN YLEISPÄTEVIÄ OHJEITA. Ihmisethän on yksilöitä. Ei sitä kaikkea voi oppia YLIOPISTOSSA lukemalla.

        Opetelkaa ulkoa itselle tämä lause; "MINÄ ITSE OLEN VASTUUSSA OMASTA TERVEYDESTÄ, EIKÄ KUKAAN MUU.


      • uskoa niin
        teille sanotaan ! kirjoitti:

        Ei tosiaankaan kannata uskoa mitä tahansa. Noita luonnonparannushommiahan on tutkittu myös tieteellisin keinoin ja lähes yksiselitteisesti todistettu se, että niissä paranemisessa on kyse vain hetkellisestä lumevaikutuksesta - ei mistään todellisesta paranemisesta. Ihmiset on todella tyhmiä, kun tuhlaavat rahaansa kaikenmaailman hömppään ja vielä uskovat niihin.


      • luonnonlääkäri
        uskoa niin kirjoitti:

        Ei tosiaankaan kannata uskoa mitä tahansa. Noita luonnonparannushommiahan on tutkittu myös tieteellisin keinoin ja lähes yksiselitteisesti todistettu se, että niissä paranemisessa on kyse vain hetkellisestä lumevaikutuksesta - ei mistään todellisesta paranemisesta. Ihmiset on todella tyhmiä, kun tuhlaavat rahaansa kaikenmaailman hömppään ja vielä uskovat niihin.

        Ns tieteellisten tutkimusten tulokset ovat hyvin läheisesti riippuvaisia siitä onko tutkimuksen tilaaja kyseisen hoitomenetelmän vastustaja vai puoltaja. Koululääketiede on määrätietoisesti vaihtoehtoisten hoitomenetelmien vastustaja sillä jos olisi "tieteellistä näyttöä" hoitojen tehosta niin silloin ei myöskään olisi mitään järkeä tavallisen tallukan nöyränä polvistua myssy kämmenellä tohtorin eteen... Ikävä kyllä, näin on. Ihmiset saava kärsiä turhaan koska ei anneta tilaisuutta kokeilla muita menetelmiä.


    • kirja kuin

      " VOI HYVIN " Se on Paavo Airolan kirjoittama. Ja ostin sen 70-luvulla. Se on luonnonlääkärin kirja. Siinä on yleiesimmät sairaudet, kuten tav. lääkärin kirjassakin.
      Mutta olen lukenut muutakin, mutta kaikkea en muista. Yhteen aikaa olin niin sairas, että en keälläkään voinut mennä ulos, kuin vesisateella.

      Dietistini nimeä en enää muista. Mutta sellaisen yksinkertaisen neuovon sain, että tulis raaka-aineista valmistaa kaikki ruoka. Ja kaikki valmiit ruuat ja puolivalmisteet pois.

      Ja olen lukenut näitä kirjoituksia lehdistä, sekä kuunnellut sukulaiseni ohjeita. Minulla on eräs sukulainen nimittäin on myös lukenut paljon. Ja hän on erittäin allerginen.

      Ja siskoni kuoli aika nuorena, koska hänellä oli huonot keuhkot. Siis sukuvika.

      • keiju

        tiedoista. Taidankin lähteä tästä kirjastoon. :)


      • näiillä kirjoituksillani
        keiju kirjoitti:

        tiedoista. Taidankin lähteä tästä kirjastoon. :)

        voinut jotakin auttaa. Minä voin vaan kirjoittaa omista kokemuksista.
        Olen itse ollut niin kuoleman sairas näiden asoiden vuoksi. Niin sen vuoksi olen ihan liikuttunut, jos voin autta jotakin löytämään parempaa näillä kirjoituksillani,,,

        Sanoisin vielä, että kannattaa kokeilla kaikki ja lukea kaikki mitä saa käsiin. Ja se voi olla että oikeaa tietä ei löydy hetkessä.
        Mutta itse olen erittäin tyytyväinen näihin kokeiluihin ja niistä on tullut hyvä olo. Lopuksi on kaikk vaivan näköni palkittu. Vaikkakin se on ottanut aikaa, mutta se asia on ollut sen arvonen.


    • sairauksia

      Olen astamalääkkeistä ja allergia oireista nyt jo miltei vapaa.

      Mutta minulla on myös sydän vika ja sokeritauti, siis diabetes.

      Sain Diabetes-sairaanhoitajlta sellaisen ohjeen; Että VÄHÄN RASVAA JA SOKERI POIS, SEKÄ KAIKKI PULLAT JA KAKUT MYÖS POIS, SEKÄ JÄÄTELÖ POIS. JA VALKOISET JAUHOT KOKONAAN POIS.
      JA LÄÄKÄRINI SANOI, ETTÄ PAINO ALAS

      Uskon että tuolla yllä oleva ohje sopii varmaan hyvin kaikille. Ja varsinkin jos on painon kanssa ongelmia.
      Painonvartijat on monen suosikkilistalla. Mutta kallis ja ruuat on kalliita.

      Itse ajattelen,että yksinkertaisilla keinoillakin voi päästä yhtä hviin tuloksiin. Ja että vähentämällä hiilihydraatteja; siis perunaa ja leipää. Ja jättämällä makean pois ja kahvileivän voi päästä yhtä hyviin tulkosiin. Mutta myös jotku käyttä myös paastoa 2x vuodessa; Keväällä ja syksyllä painopudotukseen. Normaalipainohan on salaisuus kaiken terveyden avaimena.

      Itse olen saanut kerran sellasen ohjeen kun sairaalahenkilökunta neuvoi painoni alentamisessa, että syö kaikkia 1/2 annosta.

      Nykyään suositellaan täysjyväleipiä, ilman sokeria ja ilman valkosia jauhoja. Sekä täysjyvä pastaa /makaroonia sekä riisiä. Ne valkoiset jauhot,sekä rasvaset tuotteet näyttää olevan pannaan julistetut, sellaisilta jotka ymmärtää vähänkään terveyden päälle.

      Ja sopivan liikunna kanssa yhdistettynä terveellinen ravinto palkitsee niin hyvin tällaisen toteuttajan, etä ei ole mitään syytä enää palata epäterveellisiin ruorkiin tai epäterveelliseen elämän rytmiin.

      (Olen siis diabetes ja sydänpalstalla myös ja laihdutskanvalla myös... Kaikista näistä palstoista on ollut apua ja olen myös itse kirjoitellut joskus näille palstoille.

      Ja haluan jakaa toisille kaikki mitä tiedän näistä terveellisen elämän salaisuuksista, koska olen itse saanut niin paljon. Ja löytänyt paljon helpotusta omaan elämääni. Lukeamalla ja oppimalla toisia, sekä kuuntelemalla sairaalahenkilökuntaa yms.

      Hyvää kevään jatkoa kaikille!
      Toivottavasti saitte "esitelmistäni" jotakin irti.
      Halusin niin koivn auttaa toisia, joilla on samnalaisia ongemia. Mutta olen itsekin saanut paljon apua näiltäkin palstoilta ja sen vuoksi haluan kiittää kaikkia kirjoittajia. :)

      • homekorva

        Kirjoitit:
        ""-VÄHÄN RASVAA JA SOKERI POIS, SEKÄ KAIKKI PULLAT JA KAKUT MYÖS POIS, SEKÄ JÄÄTELÖ POIS. JA VALKOISET JAUHOT KOKONAAN POIS.
        JA LÄÄKÄRINI SANOI, ETTÄ PAINO ALAS
        ""

        Vastaukseni sinulle.
        En käytä mitään kyseisiä tuotteita. Pulla,kakku, jäätelö, sokeri tms. Paino alle 60 kg.
        Joten ei tämä ohje yleistettynä auta.

        Olen allerginen lisäaineille, mausteille säilöntäaineille ym..
        Vain kasvisravinto käy. Samoin esim vain soijajauho. Vain hieman lihaa esim, kana.
        Maitotuotteet ei käy ollenkaan. Hiivaa en saa käyttää ollenkaan.
        Nostatus leivinjauheella.

        Tonnikala on pahin allergisille. Se vapauttaa histamiinia elimistössä.


    • huolimatta

      Minulla on ollut astma pienestä pitäen. Mummollassa silloin elettiin ja ruoka oli takuulla kotitekoist aja luomua. Juuri mitään ei ostettu kaupasta, vaan otettiin omasta pellosta ja navetasta. Astma ja allergiat vaivasivat siitä huolimatta.

      • yksi allergiatekijöistä

        luomusta
        Kirjoittanut: huolimatta 31.3.2006 klo 10.51


    • suuntaa antava

      Ja yleensäkin täällä olevat kirjoitukset.Ja jokainen kirjoittaa sen, mitä itse tietää ja miten itse kokee asiat. Mutta kaikilla on oma identiteetti ja vaihteluita voi olla.

      Ei nyt kannata liian mustavalkoisesti ajatella ja heti tuomita kirjoittajia, jos se juuri tämän kirjoittajan tyyli ei sovikaan itselle. Se voi sopia jollekin toiselle siiten.
      Mutta annetaan kirjoittajien kirjoitellla vapaasti ja valaista asioita omista näkökulmista.
      Ja nämähän on yleistietoutta mitä täällä kirjoitellaan. Eikä niin, että ne välttämättä sopis kaikille.

      Pienistä puroista voi kasvaa iso virta.

      • on monia auttanut

        Koska monet pitävät sitä viimeisenä olejenkortena kun mikään muu ei ole auttanut. Olen itse seurannut tällaisia potilaita ja lukenut heidän tarinoita kirjoista, ja lehdistä kun he ovat itse kertoneet näistä asioista. Sekä suoraan livenä.

        Ehkä nämä asiat on Ruotsissa ja Amerikassa edellä kuin mitä ne on Suomessa. Mutta täällä tämä luonnonparantolan kyky parantaa sairaita on tunnustettu.
        Mutta ehkä ei lääketiede aina pidä sellaisesta jos jokin asia menee sen edelle. Vaikka asia olis oikeakin. Sekin on näkynyt.

        Kun ei edes normaali lääkärit ole voineet auttaa. silloin moni on löytänyt avun luonnonparantolasta. tämä on totuus, sanoi ihmiset täällä ja muualla mitä tahansa.
        Tämän saa uskoa kuka haluaa.
        Ja tuskin ne luonnonparantolat pysyy pystyssä, jos ne ihan humpuukia olis.

        Olen niin paljon seurannut luonnonlääkäreiden ja parantoloiden hommia, että olen nähnyt että jotku lääkärit on jopa alkaneet ottamaan sieltä oppia.

        Ja 70-luvulla vielä enemmän oli apua luonnonlääkäreistä silloin ei lääkärit mitenkään meinanneet ymmärtää allerista ja astmapotilaita tarpeeksi, mutta näyttää että ei vieläkään.
        Koska he ovat lukeneet kirjoista sen mitä he osaavat, ja heille syötetään valmiikis se mitä he saavat potilaiden kanssa tehdä. Sen vuoksi on yksilöllisyydellä niin vähän mahdollisuuksia saada parantumista aikaan.

        Toivottavasti yksilöllisyyttä aletaan enemmän kunnioittaa, jota ei ainakaa aikasemmin ole ollut näkösällä. Kun on lääketieteestä ollut kysymys.


      • itse täysin
        on monia auttanut kirjoitti:

        Koska monet pitävät sitä viimeisenä olejenkortena kun mikään muu ei ole auttanut. Olen itse seurannut tällaisia potilaita ja lukenut heidän tarinoita kirjoista, ja lehdistä kun he ovat itse kertoneet näistä asioista. Sekä suoraan livenä.

        Ehkä nämä asiat on Ruotsissa ja Amerikassa edellä kuin mitä ne on Suomessa. Mutta täällä tämä luonnonparantolan kyky parantaa sairaita on tunnustettu.
        Mutta ehkä ei lääketiede aina pidä sellaisesta jos jokin asia menee sen edelle. Vaikka asia olis oikeakin. Sekin on näkynyt.

        Kun ei edes normaali lääkärit ole voineet auttaa. silloin moni on löytänyt avun luonnonparantolasta. tämä on totuus, sanoi ihmiset täällä ja muualla mitä tahansa.
        Tämän saa uskoa kuka haluaa.
        Ja tuskin ne luonnonparantolat pysyy pystyssä, jos ne ihan humpuukia olis.

        Olen niin paljon seurannut luonnonlääkäreiden ja parantoloiden hommia, että olen nähnyt että jotku lääkärit on jopa alkaneet ottamaan sieltä oppia.

        Ja 70-luvulla vielä enemmän oli apua luonnonlääkäreistä silloin ei lääkärit mitenkään meinanneet ymmärtää allerista ja astmapotilaita tarpeeksi, mutta näyttää että ei vieläkään.
        Koska he ovat lukeneet kirjoista sen mitä he osaavat, ja heille syötetään valmiikis se mitä he saavat potilaiden kanssa tehdä. Sen vuoksi on yksilöllisyydellä niin vähän mahdollisuuksia saada parantumista aikaan.

        Toivottavasti yksilöllisyyttä aletaan enemmän kunnioittaa, jota ei ainakaa aikasemmin ole ollut näkösällä. Kun on lääketieteestä ollut kysymys.

        kielteinen kaikenlaiseen luontaistuote parantamiseen, hoitoihin jne. Kunnes äitini sairastui, leikattiin ja hänelle tarjottiin sairaalassa toimivan lääkärin taholta viimeisenä olejenkortena erilaista sairaanhoitoa.

        Äidilleni annettiin 2 kuukautta elinaikaa. Hän oli äärimmäisen huonossa kunnossa, lääkkeet saivat hänet sekavaksi, eikä hän pystynyt huolehtimaan itsestään.

        Tuo erilainen näkemys lääketieteessä pelasti äitini, hän on nyt yli 80 -vuotias - kuolla olisi pitänyt jo alle 65-vuotiaana.

        Käsi sydämellä voin sanoa, että vaihtoehtoja kannattaa tarkastella ja avoimin mielin niihin myös suhtautua. Kaikkia meitä ei mikään pelasta - mutta aina joku auttaa jotakin.

        Äiti levinnyt syöpä parani - kiitos siitä dosentti Tallbergin. Tuskin hoitaa enää ketään, mutta äitini olisi kuollut aivan varmasti sinä kesänä kun täytti 65-vuotta. Jos ei muuhun niin lääkemyrkytyksiin.


    • pia

      Onhan se selvääettä"ihminen on sitä mitä suuhunsa laittaa" niinkuin sanotaan.
      Itse teen kaiken muun ruuan itse paitsi pinaatilätyt, tähän asti.
      Jo se kun ajattelee että Sikahan syö kaiken mitä sille annetaan.
      Lehmä syö heinää...
      Esim.jauhelihakeitto on todella terveellistä, voi tehdä broilerinlihasta tai naudan lihasta.
      Paljon kasviksia ja jos tykkää paljon valkosipulia muita sipuleita kasvisliemikuutioita EI!suolaa.
      No, joku voi tykätä että työlästä.
      Meillä on 10 litran kattila ottaa pari tuntia kun teen sen ja siitä osa pakastimeen annoksina saa sulattaa ja syödä kun tuntuu siltä.
      Kaalilaatikko Missä on riisi-ohraa mukana sama homma tekee enemmän pakastaa ja lisää HYLA ruoka-kermaa vasta kun laittaa pakkasesta uuniin.
      Soija nakkeja saa melkein joka ruokakaupasta, sama juttu paljon vihanneksia sekaa ja miten hyvää nakki soppaa.
      Meillä on "pannaan"julistettu esim maksa.
      Sian maksa, mitä se on?
      Sen nyt voi jokainen ymmärtää....
      Soija jauhoista ja vedestä saa mahtavan pannukakun kun lisää sekaan 2-3 muusattua banaania, marjoja saa ympärivuoden kaupanpakaste-altaista (jos ei ole itse viitsinyt pomia).
      Niitä ja pokkasen hunajaa pannarin päälle.
      Myslit on helppo tehdä itse.
      Kaupan hyllyiltä vaan auringonkukansiemeniä kaurahiutaletta, rusinaa, pähkinää, ihan mikä kullekkin käy sitten sekoittaa isoon kannelliseen rasiaan ja säilyttää jääkaapissa.
      Meillä tämän 5-vuotiaan atooppi-ihottuma häipyi kun aloitti omega 3 ade kapselin oton 1 joka aamu(hävisi aikoinaan koiraltakin spotti-ihottuma samoilla kapseleilla), jos oikein haluaa herkutella, tavallista rahkaa, kermavaahtoa ja sinne sekaan marjaa hedelmää...
      Eikä varmasti ole hankalaa ja tietää mitä suuhunsa laittaa..
      T:Pia

      • sairaaksi

        omega 3 kapseleista. Ei sopineet meille.


      • pia
        sairaaksi kirjoitti:

        omega 3 kapseleista. Ei sopineet meille.

        ihan vaan kiinnostuin, millä tavalla sairastuitte?
        T:Pia


      • homekorva
        sairaaksi kirjoitti:

        omega 3 kapseleista. Ei sopineet meille.

        Jos on veren hyytymishäiriö, ei saa syödä näitä Omega ym kalaöljy valmisteita.

        Itselläni hyytymistekijä vaje. 50% normaalista. En siis saa syödä näitä valmisteita. Kysyin myös lääkärin kannan.

        Myös MAREVAN lääkitys toisilla ihmisillä ON ESTE käyttää näitä Omega valmisteita.

        Näistä ei usein mainoksissa kerrota. Tai ovat pienellä painettu teksti.


    • Annuka213

      Ehdottomasti totta. Ruokavalio kuntoon ! Sairastuin astmaan ja jouduin ottamaan piippua vähän väliä (kortisonia) sekä pillereitä aamuisin. Muutin ruokavalioni astman puhjettua saman tien. Maitotuotteet pois, viljat samoin ( satunnaisesti syön luomuspelttiä). Siirryin kasviksiin ja hedelmiin (luomu) sekä ns. superruokiin. Ei ole mennyt kuin kolmisen viikkoa ja jätin lääkkeet pois. Keuhkot on puhtaat ja syyskuusta asti vaivannut jatkuva tukkoinen nenä eli allerginen nuha, on nyt poistumassa. Ensimmäiset kolme päivää puolenn vuoteen, kun en ole käyttänyt nenäsumutetta. Olo on pirteä koko ajan, väsymyksestä ei häivääkään sekä unen laatu on parantunut. Takaisin ei ole enää paluuta.

    • pimpom...

      Poikkeuksellisesti vastaan tähän taas kerran kaivettuun vuosia vanhaan viestiin. Miten kummassa nämä vuodelta 2006 tarjoillaankin v. 2011! Ylläpitoko se sielä järjestelee vai?

      Mutta - astmako elintasosairaus? Alhaisen vai korkean? Oletan, että tarkoitetaan korkeaa, niinkuin yleensä. HÖPS-LÖPS, minulla se tuli v. 1946, enkä elänyt korkean elintason Suomessa vaan pual-aikaisessa sodanjälkeisessä maassa.
      Ei ollut lääkkeitäkään, millä olisi voinut hoitaa, höyryhengitystä ja apteekin sekoittamaa yskänlääkettä.

    • Henna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe