Suunniteltu sektio!

nonparell

Suunniteltuun
sektioon menijät ja jotka ootte sen jo käyneet läpi niin millä viikoilla saitte sektioajan? Siis kuinkahan noita leikkauslistoja suunnitellaan et onko siinä vähintään joku viikko aiemmin sovittava se päivä vai miten??! Kaikki tieto tästä aiheesta kelpais!!!! Ja jos joku on saanut ajan myöhään ni millon sitte leikattiin ja oliko vaikee saada päivä sovittua yms.. Niin mikä sairaala on/oli kyseessä?

6

3796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veera

moi! sain ajan suunniteltuun sektioon (perätila) , kun viikkoja oli 36 tai 37, leikkauspäivänä sitten 39 4. tays oli sairaalana. kuulemma olisi sitten leikattu päivystyksenä, jos synnytys olisi itsestään käynnistynyt. eli jos sektio on tarpeellinen, niin ajan saa kai vaikka seuraavalle päivälle tai saman tien.. tätäkö tarkoitit? en ole ihan varma ymmärsinkö oikein..=)

• nonparell

Just tota tarkotin! Itse sain ajan jossa leikkauspäivä annetaan vasta rv38 ja mietin et kuinka ihmees noin myöhään ja huolestuin sitten et mitenköhän niillä on noita leikkausaikoja vapaana. En kuitenkaan haluis et menee vielä kiireellisenä jos alkaakin syntyy ennen sovittua päivää. Mut kai niitä aikoja sitten löytyy ihan lyhyelläkin varoitusajalla..

Kiitos vastauksesta!

• tiuna

Heips!
      Itse rupesin pelkäämään synnytystä niin älyttömästi että jouduin valvomaan asian kanssa kaksi viikkoa, sitten menin lääkärin puheille ja kerroin pelostani itkuisena ja tosi sekavana jo lääkäri sanoi, että sektio tehdään ylihuomenna, että nyt tiedät lapsen syntymä ajan ja kirjoitti rauhoittavia unilääkkeitä kahdeksi yöksi

• .............

Alunperin piti sektio tehdä rv36, mutta koska olin sairaana silloin, siirrettiin viikolla ja sain antibioottikuurin. Jos synnytys olisi käynnistynyt aikaisemmin, olisi tehty sektio kiireellisenä heti. Minulla siis tehtiin sektio kohdun repeämisriskin vuoksi, siksi jo noin aikaisin. Jos sektion syy on vaikkapa perätila tms. Sanoi lääkäri, että yleensä noin rv 38-39 se tehdään. On mukavampi, kun sen voi tehdä suunnitellusti ilman kiirettä, ja silloinhan isäkin saa mahdollisuuden tulla mukaan. Kiireellisissä sektioissakin katsotaan tilanteen mukaan sitä isän mukaan tuloa, hätäsektioon ei yleensä päästetä, joskus harvoin kuitenkin siinäkin kuulemma tehdään poikkeuksia.

Aikoja noihin sektioihin kuitenkin saa nopeastikin, eli ei sitä tarvitse viikkoja aiemmin päättää. Itsekin sain päättää mihin aikaan haluan tulla, valitsin päivän ensimmäisen ajan.

• ......

Minulle tehtiin sektio rv 39 4 eli ihan lähellä laskettua aikaa ja aika annettiin rv 36 5. Leikkaus aikaa perusteltiin sillä, että leikataan mahdollisimman lähellä oikeeta laskettua aikaa että vauva on sitten varmasti valmis syntymään. Eli mielellään ei kovin aikasin oteta ulos jos kaikki vaan on muuten kunnossa. Jos synnytys ois käynnistyny aiemmin niin sitten ois menty päivystyksenä. Mutta kaikki meni onneksi suunnitellusti ja terve tyttö syntyi =)

• SallaRi

Suunniteltu sektio tehtiin pari vkoa sitten rv 39.2.
      Koska sektio tehtiin pelon vuoksi, kävin lääkärillä pari kertaa, kummallakin kerralla olivat sitä mieltä ettei onnistu ja kerran lähettivät psykologille. Kolmannella lääkärikerralla sitten kysyttiin olenko vielä samaa mieltä ja kun sanoin olevani, päätettiin päivä. Sanoivat että sektio tehdään rv 39-40. Itse sain määrätä päivän, lääkäri sanoi vain että tästä ja tästä viikosta eteenpäin. Valitsin sitten heti ensimmäisen mahdollisen päivän.
      Koska minulla on jo ennestään yksi lapsi ja toivuin sektiosta niin hyvin olisin saanut lähteä sairaalasta jo keskiviikkona, kun sektio tehtiin maanantaina ja huonekaverini jolle lapsi oli ensimmäinen pääsi kotiin torstaina.
      Sairaala oli Helsingin kätilöopisto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1869
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1691
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1536
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1240
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe