Olen jostain lukenut että jonkinlaisella kepulikonstilla voidaan asuntolainaa käyttää auton maksuun. Eli jollain tavalla on otettu lisälaina/remonttilaina.
Onko siinä tapauksessa oikeutettu kenties saamaan sama verohyöty kuin normaalista asuntolainasta?
PS. Itse en ole näin tekemässä, mutta asia kiinnostaa...
Asuntolainalla auto?
10
9276
Vastaukset
- ulkosuomalainen
Haet lainaa millä nimikkeellä haluat. Ei pankit jaa sitä sosiaalisin perustein vaan liiketaloudellisin. Voipi teoriassa olla kuitenkin niin, että asuntosi (jos aikaisempien lainojen panttina) vakuusarvo kohoaisi ja siten voisi olla hiukan pankinkin asia miten lainasi käytät.
Turvaavilla vakuuksilla voit hyvällä omalla tunnolla käyttää lainan vaikka maailmanympärimatkaan. Ja mikäli pankinjohtaja tivaa jälkeen päin voit sanoa ”Suunnitelmat muuttuivat”. Verottajan suuntaan tuon koron vähennys jossain voisi olla vilppi.
Tämä on nyt sitten vaan mielipide. - kepuli k
Asuntolainan korkoja saa vähentää verotuksessa, autolainan ei.
Minä olen asuntovelallisena onnistunut ostamaan autoni ilman kepulikonsteja.
Asuntoa voit toki käyttää autolainan vakuutena, mikäli vapaata vakuusarvoa on.- Masa
- en kysynytkään tässä tapauksessa mitään autolainasta
- Minullakin on auto ja asuntolaina ilman kepulikonsteja
Asuntoa voit toki käyttää autolainan vakuutena, mikäli vapaata vakuusarvoa on.
- en tarvinnut itse mitään vakuutta...
Mutta halusin vain tuohon kysymykseeni vastauksen vaikka niiltä, jotaka asiasta tietää jotain.
Ex-duunikaveri oli hoitanut hommat ainakin tuolla tyylillä, mutten tajunuttut silloin kysellä.
PS. En vetänyt vihreää palkokasvia nenääni... - kepuli k
Masa kirjoitti:
- en kysynytkään tässä tapauksessa mitään autolainasta
- Minullakin on auto ja asuntolaina ilman kepulikonsteja
Asuntoa voit toki käyttää autolainan vakuutena, mikäli vapaata vakuusarvoa on.
- en tarvinnut itse mitään vakuutta...
Mutta halusin vain tuohon kysymykseeni vastauksen vaikka niiltä, jotaka asiasta tietää jotain.
Ex-duunikaveri oli hoitanut hommat ainakin tuolla tyylillä, mutten tajunuttut silloin kysellä.
PS. En vetänyt vihreää palkokasvia nenääni...Asuntolaina=vakituisen asunnon oston rahoittamiseksi otettu laina (jonka korot saa vähentää verotuksessa). Katso verotusoppasta tai www.vero.fi tarkat sanamuodot jos et ymmärrä.
Autolaina=kulutusluotto, ei korkojen verovähennysoikeutta.
Minä kutsun asuntolainaa asuntolainaksi, jos sillä on ostettu asunto ja autolainaksi lainaa, jolla on ostettu auto. Ehkä olen tämmönen yksvakaa, joka ainakin yrittää puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Myin asunnon, sain rahaa. Maksoin autolainan pois. Lopuilla rahoilla maksoin osan asunnosta ja otin loppuhinnalle asuntolainaa. Tämmöstä kepulia.
Nyt lähden hernesopalle!
- jälkikäteen
Kiinnitin ostamani asunnon jälkikäteen asuntolainaehdoin.
Ei pankki kysellyt käyttökohdetta. Heillä oli vakuudet ja sillä siisti!
Onko rahaa ennen vai jälkeen, mistä tullut, mihin menee??!! Höpöjä! - ...
Voihan sitä ottaa asuntolainaa remontin verran enemmän. Ei pankki tule katsomaan onko remontti tehty vai seisooko pihallasi uusi auto.
- -z-z-
Onnistuu tuo,pyytää vaan remonttilainaa sen verran enempi että auton saa.
Mutta toisaalta kannattaa muistaa, että jos otat esim. ylimääräisen 20tonnia pitkään asuntolainaan autoa varten, niin makselet sitä autoa ja korkoja vielä 15 vuoden päästäkin asuntolainassasi. Vaikka autosi olisit jo myynyt eteenpäin.
Jos ei ole varaa ostaa autoa 'normaalilainalla' ja max5vuoden takaisinmaksu-ajalla niin kannattaa ehkä miettiä onko todellisuudessa edes varaa sellaiseen autoon.
Pankista kysymällä autolainan korkoprosentin saa lähes asuntolainan tasolle, alle 4% kuitenkin. Asuntolainan veroedun siinä menettää, mutta eipä puhuta isosta rahasta. Voit itse laskea mitä se tekisi esim. 20000euron extra-asuntolainalla ja 3.5% korolla. Asuntolainan koroistahan saa verohelpotusta 29%(ensiasunnon ostaja 30%) - velaksi??
Miksi?
Eipä ole hääppönen sijoitus!
Tiedän ettei ole harvinaista ostaa velka-autoa mutta syytä en ymmärrä.
Eihän se tarve tule yllättäen.
Sijoittaa ja säästää ne rahat ja ostaa käteisellä sellaisen kun TARVITSEE. Halujahan on tietysti monenlaisia.- vaikka
onko tuolla mitään väliä ottaako sen auton käteisellä vai luotolla,Häviät tonneja vuodessa joka tapauksessa auton arvon pudotessa.
- auton ostoon mutta
Ottakaa asuntolainaa auton ostoon, jos saatte. Muuttakaa mielenne ja ostakaakin lainalla auto. Älkää vähentäkö lainan korkoja verotuksessa, niin ei tule harmeja sinne suuntaan. Kyllä pankkien raha on sitä samaa oli lainan nimike mikä tahansa: asuntolaina, autolaina, kulutusluotto jne. Pankki hinnoittelee tuotteensa riskin ja hankintahinnan mukaan. Totta kai erilaisilla paketeilla pyritään tuotteen erilaistamiseen, mutta se on markkinointia ja oman jutun aihe.
Verottaja hyötyy paljon enemmän, jos ostatte vaikka sitten asuntolaina –nimikkeellä rahoitetun auton, jos vaihtoehtona on ettei autoa osteta lainkaan.
ulkosuomalainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841