Siinäpä se kysymys otsikossa, eli miten usein renkaat kannataa tasapainottaa? Varoiksi joka renkaanvaihdon yhteydessä vai vasta sitten jos pahasti täryyttää?
Miten usein tasapainotus
8
4378
Vastaukset
- renkaat
ovat halpoja verrattuna alustaremontteihin , virhellisiä tasapainotuksia ei välttämättä edes huomaa mistään
- poju
Renkaat tietysti aina tasapainotetaan asennuksen yhteydessä ja tuhannen jälkeen on hyvä käydä uudet renkaat uudelleen tasapainottamassa.
Ja tottakai jos auto tärrää niin voit tasapainottaa, vaikkakin harvemmin syy löytyy tasapainotuksesta vaan jostain muualta! - vazman
Se tasapainotus tarkistella vaikka keväisin ja syksyisin..
Ja udet renkaat saattavat pyörähtää vanteella aluksi herkästikkin jos heti vaihdon jälkeen lasketaan mutkan taakse polvi suorana..renkaat uutena tasapainotetaan kunnolla, ei uusintapainotusta tarvitse normaalisti tehdä koskaan. Valitettavasti vain se painotus tehdään liian usein hutiloiden, vähän sinne päin. Sitten kun takuuna menet uudestaan painottamaan, menee sinun ja painottajan aika hukkaan.
Saattaa olla, että joskus olen joutunut renkaan tasapainottamaan kesken ikänsä, mutta ei nyt tule mieleen. Olen ajanut noin 0,8 Gm ja itsekin aika monet renkaat tasapainottanut useammanlaisilla koneilla.
Jos ratti ravistaa jossakin 80...100:n nopeudessa, saattaa olla syytä tasapainottaa eturenkaat. Jos taas ikäänkuin auton lattia tärisisi, saattaa olla syytä tasapainottaa takarenkaat.
Peräkärrynkin renkaat kannattaa tasapainottaa, niin loppuu se rynkytys ja pomppiminen.- epäilen?
sitroen kirjoitti:
renkaat uutena tasapainotetaan kunnolla, ei uusintapainotusta tarvitse normaalisti tehdä koskaan. Valitettavasti vain se painotus tehdään liian usein hutiloiden, vähän sinne päin. Sitten kun takuuna menet uudestaan painottamaan, menee sinun ja painottajan aika hukkaan.
Saattaa olla, että joskus olen joutunut renkaan tasapainottamaan kesken ikänsä, mutta ei nyt tule mieleen. Olen ajanut noin 0,8 Gm ja itsekin aika monet renkaat tasapainottanut useammanlaisilla koneilla.
Jos ratti ravistaa jossakin 80...100:n nopeudessa, saattaa olla syytä tasapainottaa eturenkaat. Jos taas ikäänkuin auton lattia tärisisi, saattaa olla syytä tasapainottaa takarenkaat.
Peräkärrynkin renkaat kannattaa tasapainottaa, niin loppuu se rynkytys ja pomppiminen.Tuossapa ei taida olla mitään fakta tietoa. Oletko tosiaan sitä mieltä että kerran tasapainotetaan ja sen jälkeen ajat vaikka läpi elämän??????????
- Aqw3uotta
Kun puhtaat ja hyvin asetetut renkaat
hiemankin vapistavat rattia noin 85 km tuntinopeudessa.
(hyvin asennetut tarkoittavat että pyörä on irti maasta kun ensin hieman ja sitten kiristetään sen verran kuin helpolla voidaan kiristää ja toisella kädellä pidetään renkaasta kiinni)- Suomessa
Viime kesänä olin lomamatkalla Saksassa ja renkaat alkoivat täristää jo 150 km/h:n vauhdissa ja ei muuta kuin saksalaiseen rengasliikkeeseen ja heti loppui täristys.
Mutta jos rengas alkaa täristää jo 80 km/h:n vauhdissa,niin silloin sen tasapainotus on päin prinkkalaa täydellisesti. - selittäjä.
Suomessa kirjoitti:
Viime kesänä olin lomamatkalla Saksassa ja renkaat alkoivat täristää jo 150 km/h:n vauhdissa ja ei muuta kuin saksalaiseen rengasliikkeeseen ja heti loppui täristys.
Mutta jos rengas alkaa täristää jo 80 km/h:n vauhdissa,niin silloin sen tasapainotus on päin prinkkalaa täydellisesti.Yleensä ne täristävät 80–90 ja 110–120,
Se tärinä pienimmillään on pientä vapinaa ohjauspyörässä,
kun pitää sitä vain herkästi kiinni suoraan ajaessa.
Tuossa citroenin vastauksessa oli kaikki oikein,
mutta pelkään että yksi tärkeä asia,
meni liian pienellä huomiolla ohi lukijoilta.
Usein tasapainotus tehdään huolimattomasti.
Eli jos rengas kiinnitetään vain kartiolla laippaa vasten tasapainotuskoneessa,
se menee taatusti hieman pieleen.
Eli sopikaa ostaessa kun renkaat tasapainotetaan,
kun kaikki on tasapainoitettu ja lattialla,
laitetaan vielä eturenkaat uudelleen,
silloin koneen pitää näyttää 0-nollaa tai tasapainotus on epäonnistunut.
Jos on epätasapainoa,
kaikki renkaat tarkastetaan useampaan kertaan uudelleen.
Valitettavasti rengasalakin kuuluu siihen,
jossa tehdään huolimatonta työtä, kuten katot putoilee yms.
Hyvä tasapainotus,
lisää pitävyyttä varsinkin liukkaalla kelillä,
vähentää kesäajossa huomattavasti rengasmelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam35797Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6734- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676