Elikäs tämänkertainen flunssani on kestänyt jo 6 viikkoa. Ensimmäisen viikon ajan oli kuumetta, mutta viimeisten 5 vkk:n ajan on pelkästään kurkkuni ollut ajoittain kipeä. Sen verran tiedän, ettei taudin pitäisi olla negatiivisen nieluviljelytuloksen ja normaalien CRP-arvojen perusteella bakteerin aiheuttama. Toinen nielurisani on kuitenkin turvonnut.
Nyt pitäisi sitten joko kiltisti venttailla, että tauti menee ohi tai ryhtyä konsteja kaihtamattomaan iso-arskamaiseen taiteluun tautia vastaan. Kokemuksieni perusteella (olen käynyt 3:sti näyttämässä kurkkuani sairaanhoitajalle viim. 6 vkk aikana) on vaikea löytää ketään taistelunhaluista hoitoalan henkilöä, joka olisi valmis leikkauttamaan nielurisani, joka on ollut turvoksissa viime syksynä sairastamastani flunssasta lähtien.
Toinen hiukan vähemmän järeä vaihtoehto olisi syödä antibiootti-kuuri, vaikkei mikään ehkä viittaakkaan sen olevan tarpeen. Kaikesta huolimatta nielussani majaileva pöpökopla näyttää jatkossakin voivan rauhassa jatkaa oleiluaan voimattani puuttua sen puuhiin.
Vai voinko sittenkin? Kannattaisiko kuitenkin jatkaa vuoropuhelua hoitsujen kanssa ja edelleen anoa pääsyä lääkärille ab-reseptin tai risaleikkauksen toivossa?
pitkittynyt nielutulehdus
1
1837
Vastaukset
- miia2
täällä olis kohtalotoveri. oon koko ikäni kärsiny kurkkukivuista ja muista, mutta tänä talvena (aloitettuani lasten parissa työskentelyn) erityisesti. olen syönyt 4 antibioottikuuria, mm. angiina, poskiontelotulehdus, keuhkoputkentulehdus, mutta aina vaan taudit uusii. jokaiseen tautiin on kuulunut äärettömän kipeä kurkku: ei voi niellä juuri mitään ja yöllä tuntuu että nielu turpoaa niin paljon ettei henki kulje. jokatoinen lääkäri ihmettelee risojeni suuruutta, jokatoinen sanoo niiden olevan normaalit. toivoisin pääseväni leikkaukseen, mutta turha toivo :/. kai se on vain kärsittävä ja sairastettava kaikki talvet lävitse, kesällä aina hieman helpottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713