pitkittynyt nielutulehdus

vkv

Elikäs tämänkertainen flunssani on kestänyt jo 6 viikkoa. Ensimmäisen viikon ajan oli kuumetta, mutta viimeisten 5 vkk:n ajan on pelkästään kurkkuni ollut ajoittain kipeä. Sen verran tiedän, ettei taudin pitäisi olla negatiivisen nieluviljelytuloksen ja normaalien CRP-arvojen perusteella bakteerin aiheuttama. Toinen nielurisani on kuitenkin turvonnut.

Nyt pitäisi sitten joko kiltisti venttailla, että tauti menee ohi tai ryhtyä konsteja kaihtamattomaan iso-arskamaiseen taiteluun tautia vastaan. Kokemuksieni perusteella (olen käynyt 3:sti näyttämässä kurkkuani sairaanhoitajalle viim. 6 vkk aikana) on vaikea löytää ketään taistelunhaluista hoitoalan henkilöä, joka olisi valmis leikkauttamaan nielurisani, joka on ollut turvoksissa viime syksynä sairastamastani flunssasta lähtien.
Toinen hiukan vähemmän järeä vaihtoehto olisi syödä antibiootti-kuuri, vaikkei mikään ehkä viittaakkaan sen olevan tarpeen. Kaikesta huolimatta nielussani majaileva pöpökopla näyttää jatkossakin voivan rauhassa jatkaa oleiluaan voimattani puuttua sen puuhiin.

Vai voinko sittenkin? Kannattaisiko kuitenkin jatkaa vuoropuhelua hoitsujen kanssa ja edelleen anoa pääsyä lääkärille ab-reseptin tai risaleikkauksen toivossa?

1

1856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miia2

täällä olis kohtalotoveri. oon koko ikäni kärsiny kurkkukivuista ja muista, mutta tänä talvena (aloitettuani lasten parissa työskentelyn) erityisesti. olen syönyt 4 antibioottikuuria, mm. angiina, poskiontelotulehdus, keuhkoputkentulehdus, mutta aina vaan taudit uusii. jokaiseen tautiin on kuulunut äärettömän kipeä kurkku: ei voi niellä juuri mitään ja yöllä tuntuu että nielu turpoaa niin paljon ettei henki kulje. jokatoinen lääkäri ihmettelee risojeni suuruutta, jokatoinen sanoo niiden olevan normaalit. toivoisin pääseväni leikkaukseen, mutta turha toivo :/. kai se on vain kärsittävä ja sairastettava kaikki talvet lävitse, kesällä aina hieman helpottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe