Tele Finland lopettaa liittymien myynnin

markkinamies

Tele Finland lopettaa liittymien myynnin
lauantaina siis 1.4. alkaen. Vanhat liittymät ja sopimukset jäävät toistaiseksi voimaan.

Asiakkaita on ulkopuolisen arvion mukaan yli
400.000 (kuluttujia) ja toiminta on muutoin täyttänyt odotukset.Toimintamalli oli tehokas
ja tunnusluvut vastasivat alan keskimääräisiä.

Soneralla on liittymiä yhteensä 2,5 miljoonaa.

203

61273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikäläinen

      Miten mahtaa käydä Kolumbuksen, tai miten kävi Saunalahden..eipä ole vaikea arvata.

      Kilpailu hinnoilla on päättynyt lopullisesti.
      Halpabrändit ajetaan las ja tämä typerä kilpailu lopetetaan

      • Nimetön

        Minä itse ainakin aion vaihtaa Soneran liittymäni pois, koska 1.5.06 alkaa Sonera ottamaan puheluista aloitusmaksun, joka on 0,12e! Että ei kiitos.


      • Se siitä !

        Hintakilpailu !

        Ei se lopu, niinkauan kuin eletään markkina taloudessa.
        Toivottavasti nyt soneran liittymän käyttäjät miettivät kenen operaattorin kanssa jatkaa ?
        Minulle ainakin on yks ja sama, mikä sen nimi on, sillä kun käytettyistä puheluista maksetaan, niin ei sillä ole väliä vaikka operaattori olisi vaikka mistä. Kyllä se laskussa näkyy, kuinka kallis operaattori on jne.
        Puhelimet tulee olemaan aina, ja puheluiden hinnoilla kilpaillaan aina, ja jos näin ei olisi, niin sehän olisi hinta kartelli.

        Ei muutakuin hintoja vertailemaan, sen minä olen jo tehnyt.


      • s.aunalahti
        Se siitä ! kirjoitti:

        Hintakilpailu !

        Ei se lopu, niinkauan kuin eletään markkina taloudessa.
        Toivottavasti nyt soneran liittymän käyttäjät miettivät kenen operaattorin kanssa jatkaa ?
        Minulle ainakin on yks ja sama, mikä sen nimi on, sillä kun käytettyistä puheluista maksetaan, niin ei sillä ole väliä vaikka operaattori olisi vaikka mistä. Kyllä se laskussa näkyy, kuinka kallis operaattori on jne.
        Puhelimet tulee olemaan aina, ja puheluiden hinnoilla kilpaillaan aina, ja jos näin ei olisi, niin sehän olisi hinta kartelli.

        Ei muutakuin hintoja vertailemaan, sen minä olen jo tehnyt.

        Terve! Sonera on jo iät ollu ihan pöyristyttävän kallis. Röyhkeesti laitan tähän osoitteen niin mailatkaa puh numero niin järkkään teille superhalvan liittymä.
        [email protected]


      • ...
        s.aunalahti kirjoitti:

        Terve! Sonera on jo iät ollu ihan pöyristyttävän kallis. Röyhkeesti laitan tähän osoitteen niin mailatkaa puh numero niin järkkään teille superhalvan liittymä.
        [email protected]

        Nimimerkistä voisi päätellä että tyrkytät Saunalahtea ja lienet saunalahden edusta ja saat hyvät provikat.

        Mutta spekuloidaas.
        Sonera luopui halpaliittymistä. Jäljelle jää tasan saman hintaiset Saunalahti ja Kolumbus, molemmilla siis kuukausimaksuton ja sellainen 66c/kk liittymä. Kolumbuksen Elisa on omistanut jo pitkään ja nyt on Elisalla sitten kaikki Saunalahden osakkeetkin ja juuri oli uutisissa, ettö Saunalahti ollut tappiollinen koko ajan. Kauanko meinaatte, että Elisa viitsii edes pitää noita halpisliittymiä, kun viimeinenkin kilpailija lopetti. Ainiin, Tele Finlandin vanhat liittymät säilyy... juu juu, ainakin tämän viikon. Eiköhän ne sulauteta aika pian.


      • jggj
        ... kirjoitti:

        Nimimerkistä voisi päätellä että tyrkytät Saunalahtea ja lienet saunalahden edusta ja saat hyvät provikat.

        Mutta spekuloidaas.
        Sonera luopui halpaliittymistä. Jäljelle jää tasan saman hintaiset Saunalahti ja Kolumbus, molemmilla siis kuukausimaksuton ja sellainen 66c/kk liittymä. Kolumbuksen Elisa on omistanut jo pitkään ja nyt on Elisalla sitten kaikki Saunalahden osakkeetkin ja juuri oli uutisissa, ettö Saunalahti ollut tappiollinen koko ajan. Kauanko meinaatte, että Elisa viitsii edes pitää noita halpisliittymiä, kun viimeinenkin kilpailija lopetti. Ainiin, Tele Finlandin vanhat liittymät säilyy... juu juu, ainakin tämän viikon. Eiköhän ne sulauteta aika pian.

        mutta onhan elämä kallis dna halpa


      • KÖYHÄÄN KOLAHDA
        jggj kirjoitti:

        mutta onhan elämä kallis dna halpa

        Sama Elisan liittymä ollut jo 10 vuotta.


      • JA SUOMI MENI HALPAAN
        s.aunalahti kirjoitti:

        Terve! Sonera on jo iät ollu ihan pöyristyttävän kallis. Röyhkeesti laitan tähän osoitteen niin mailatkaa puh numero niin järkkään teille superhalvan liittymä.
        [email protected]

        Sitä se on..


      • osta kotimaista
        Se siitä ! kirjoitti:

        Hintakilpailu !

        Ei se lopu, niinkauan kuin eletään markkina taloudessa.
        Toivottavasti nyt soneran liittymän käyttäjät miettivät kenen operaattorin kanssa jatkaa ?
        Minulle ainakin on yks ja sama, mikä sen nimi on, sillä kun käytettyistä puheluista maksetaan, niin ei sillä ole väliä vaikka operaattori olisi vaikka mistä. Kyllä se laskussa näkyy, kuinka kallis operaattori on jne.
        Puhelimet tulee olemaan aina, ja puheluiden hinnoilla kilpaillaan aina, ja jos näin ei olisi, niin sehän olisi hinta kartelli.

        Ei muutakuin hintoja vertailemaan, sen minä olen jo tehnyt.

        ei ole aivan sama mikä operaattorin nimi on. mihin rahat menee? minun puhelumaksut eivät ainakaan ruotsiin. suosi suomalaista, siis kotimainen.


      • kerro tarkemmin
        osta kotimaista kirjoitti:

        ei ole aivan sama mikä operaattorin nimi on. mihin rahat menee? minun puhelumaksut eivät ainakaan ruotsiin. suosi suomalaista, siis kotimainen.

        miten niin kotimainen, mikä kerro tarkemmin?

        Kuule,eiköhän Sonera työllistä kuitenkin eniten suoraan sekä välillisesti, jos verorahoja lasketaan. Paljonkos se Dna työllistää??

        Jos siis haluat tukea Suomalaisuutta, käytä ihmeessä Soneraa! Ei ne maksut Ruotsiin mene vaan niillä tuetaa Suomalaista työtä ja työllisyyttä


      • juuri dna
        kerro tarkemmin kirjoitti:

        miten niin kotimainen, mikä kerro tarkemmin?

        Kuule,eiköhän Sonera työllistä kuitenkin eniten suoraan sekä välillisesti, jos verorahoja lasketaan. Paljonkos se Dna työllistää??

        Jos siis haluat tukea Suomalaisuutta, käytä ihmeessä Soneraa! Ei ne maksut Ruotsiin mene vaan niillä tuetaa Suomalaista työtä ja työllisyyttä

        siitä ainakin on varmuus, että tämä operaattori (ainakin vielä) on täysin suomalaisomistuksessa. mitenkäs muut??


      • kospee
        Nimetön kirjoitti:

        Minä itse ainakin aion vaihtaa Soneran liittymäni pois, koska 1.5.06 alkaa Sonera ottamaan puheluista aloitusmaksun, joka on 0,12e! Että ei kiitos.

        lukekaahan oikein mitä teille yleensä kerrotaan!
        aloitusmaksu on 0,049€/puhelu ja siihen kun laitetaan soneran puhelumaksu 0,079€/min , ja minimi puheaikaveloitus on tuo yksi minuutti, niin veloitus yhdeltä puhelulta on minimissään 0,128€.
        toisaaltaan ois hyvä jotta päästäis noista jatkuvista hinnan muutoksista ja vertailuista eroon.
        ite olen ollu soneran asiakas vuodesta 1994 enkä ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa. enkä vaihda nytkään.
        tuo aloitusmaksu on tällä hetkellä soneran kertoma, mutta muut seuraa pian perässä...

        älkää jaksako aina narista.....


      • Ketäänhän
        kospee kirjoitti:

        lukekaahan oikein mitä teille yleensä kerrotaan!
        aloitusmaksu on 0,049€/puhelu ja siihen kun laitetaan soneran puhelumaksu 0,079€/min , ja minimi puheaikaveloitus on tuo yksi minuutti, niin veloitus yhdeltä puhelulta on minimissään 0,128€.
        toisaaltaan ois hyvä jotta päästäis noista jatkuvista hinnan muutoksista ja vertailuista eroon.
        ite olen ollu soneran asiakas vuodesta 1994 enkä ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa. enkä vaihda nytkään.
        tuo aloitusmaksu on tällä hetkellä soneran kertoma, mutta muut seuraa pian perässä...

        älkää jaksako aina narista.....

        ei ole niinpaljon kusetettu kuin Soneran ja Elisan kanta-asiakkaita...itse olen säästänyt noin pari sataa euroa vuodessa sen jälkeen kun jätin kyseiset firmat.Mutta suomalaisethan haluaa uskoa satuihin ,kuten pressanvaalitkin näytti!


      • ja mihin
        JA SUOMI MENI HALPAAN kirjoitti:

        Sitä se on..

        ihmeen halpaan ?


      • Hoope
        kospee kirjoitti:

        lukekaahan oikein mitä teille yleensä kerrotaan!
        aloitusmaksu on 0,049€/puhelu ja siihen kun laitetaan soneran puhelumaksu 0,079€/min , ja minimi puheaikaveloitus on tuo yksi minuutti, niin veloitus yhdeltä puhelulta on minimissään 0,128€.
        toisaaltaan ois hyvä jotta päästäis noista jatkuvista hinnan muutoksista ja vertailuista eroon.
        ite olen ollu soneran asiakas vuodesta 1994 enkä ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa. enkä vaihda nytkään.
        tuo aloitusmaksu on tällä hetkellä soneran kertoma, mutta muut seuraa pian perässä...

        älkää jaksako aina narista.....

        No sinähän se taistelija olet!? 12 vuotta maksanut ylihintaa puheluista jotta paksuniskaiset sydänvaivaiset laiskat paskat voisivat maksaa parempia osinkoja kolhvi-kamuilleen. Telen aikaan ei ollut muuta kun radiolinja ja tele, hinnat olivat aika kohtuuttomia jo silloinkin mutta jopa radiolinja voitti telen hinnoissa.
        Nyttemmin kun katselee aikaa taakseppäin tsuumailemalla soneran vaiheita, niin pistää oikein vahvasti miettimään miksi helvetissä ihmiset ovat niin joojoo-meiningissä soneraa kohtaan... Laput eteen, viiden minuutin skannaus päälle ja ihan salettiin huomaa mikä on rahallisesti kannattamattomin liittymä!
        Jokaisen oikeus on valita, mutta tuo "olen ollut vuodesta 1834 saakka senjasen asiakas"-puhe on sitä mitä en tajua! Paljon ne siellä päässä välittää vaikka olisi kuinka kauan maksanut paskasta!
        Hetken oli siis siedettävät puheluiden hinnat, mutta kyllä massia pitää näille kapitalisti-sioille saada.


      • Jiipee
        Nimetön kirjoitti:

        Minä itse ainakin aion vaihtaa Soneran liittymäni pois, koska 1.5.06 alkaa Sonera ottamaan puheluista aloitusmaksun, joka on 0,12e! Että ei kiitos.

        Soneran politiikka ei kiinnosta eli otan saunalahden tilalle.


      • EKI
        Ketäänhän kirjoitti:

        ei ole niinpaljon kusetettu kuin Soneran ja Elisan kanta-asiakkaita...itse olen säästänyt noin pari sataa euroa vuodessa sen jälkeen kun jätin kyseiset firmat.Mutta suomalaisethan haluaa uskoa satuihin ,kuten pressanvaalitkin näytti!

        Ei voi paremmin sanoa. Maksetaan vain 0.069,mutta nyt varokaa 40%:n alennusta. Et vaihda pariin vuoteen.Hullu saa olla, mutta ei tyhmä.Hyvää JATKOA


      • tämmöstä tällä kertaa
        juuri dna kirjoitti:

        siitä ainakin on varmuus, että tämä operaattori (ainakin vielä) on täysin suomalaisomistuksessa. mitenkäs muut??

        Sen omistus on Ruotsissa.


      • hahahh
        Jiipee kirjoitti:

        Soneran politiikka ei kiinnosta eli otan saunalahden tilalle.

        tf -liittymän sai kyllä ilmaiseksi käyttöön, siitä ei tarvinnut maksaa, joten OSTA sinä poika liittymä ja maksa alotusmaksut sun muut


      • onkohan
        s.aunalahti kirjoitti:

        Terve! Sonera on jo iät ollu ihan pöyristyttävän kallis. Röyhkeesti laitan tähän osoitteen niin mailatkaa puh numero niin järkkään teille superhalvan liittymä.
        [email protected]

        Ettei vaan olis aprillipila?


      • työtä
        kerro tarkemmin kirjoitti:

        miten niin kotimainen, mikä kerro tarkemmin?

        Kuule,eiköhän Sonera työllistä kuitenkin eniten suoraan sekä välillisesti, jos verorahoja lasketaan. Paljonkos se Dna työllistää??

        Jos siis haluat tukea Suomalaisuutta, käytä ihmeessä Soneraa! Ei ne maksut Ruotsiin mene vaan niillä tuetaa Suomalaista työtä ja työllisyyttä

        vai Sonera tukee Suomalaista Työtä!
        Toi pulju on niin kusessa entisten pöllöilyjensä kanssa:Ostettiin Monilla Miljardeilla paskasta
        ILMAA Saksasta umts-kaupoissa-ja tuli takkiin!
        Nyt pitää nyhtää jokainen sentti,että sais maksettua
        tappiot pois!


      • TONTTU TOMERA

        MITÄ KÄY...????? MITÄ KÄY...?????

        mitä käy.....?????

        kuinka viitsitte kirjoittaa tällaisen otsikon alle....?

        no sinnehän voi kirjoittaa sian saksaa, kun
        otsikkokin on mitä vaan

        itse en viitsi vaivautua lukemaan sian saksaa


      • Puhuja Pete
        EKI kirjoitti:

        Ei voi paremmin sanoa. Maksetaan vain 0.069,mutta nyt varokaa 40%:n alennusta. Et vaihda pariin vuoteen.Hullu saa olla, mutta ei tyhmä.Hyvää JATKOA

        Ittellä on toi TeleFin. puhepaketti 17,90e kk. (500 min) tekee 0.038e min, siihen vielä pers... kestää. Muutekin olen ollut tyytyväinen tuohon TeleFinlandiin. Asiakaspalvelu on ainakin mun kohdalla toiminut. Ikävä juttu tää Soneran hölmöily, nyt on sitten opetettu Suomalaisia puhuu paljon pikku yrityksien kustanuksella. Sitten saapuu ISO paha supisuomalinen susi Sonera, KIITTÄÄ ja nostaa hintoja. Mun mielestä kaikkien kannattis vaihtaa pois Soneran liittymä, jos sellainen löytyy. Saa susi sitten jyrsiä omaa nilkkaa.


      • dna liitymään

        maanantaina.koska toi toistaiseksi haiskahtaa ´ja toiseks soneralle on muutenki tosi vaikee päästä puhelimella asiakaspalveluu aina ku yritän soittaa voihan se tietty oolla aina vaa mun huonoo tuuria?!


      • paaju
        TONTTU TOMERA kirjoitti:

        MITÄ KÄY...????? MITÄ KÄY...?????

        mitä käy.....?????

        kuinka viitsitte kirjoittaa tällaisen otsikon alle....?

        no sinnehän voi kirjoittaa sian saksaa, kun
        otsikkokin on mitä vaan

        itse en viitsi vaivautua lukemaan sian saksaa

        Haloo !!!!!! Onko jäänny jotain tsekkaamatta? MITÄ KÄY ??????


      • BB.
        Puhuja Pete kirjoitti:

        Ittellä on toi TeleFin. puhepaketti 17,90e kk. (500 min) tekee 0.038e min, siihen vielä pers... kestää. Muutekin olen ollut tyytyväinen tuohon TeleFinlandiin. Asiakaspalvelu on ainakin mun kohdalla toiminut. Ikävä juttu tää Soneran hölmöily, nyt on sitten opetettu Suomalaisia puhuu paljon pikku yrityksien kustanuksella. Sitten saapuu ISO paha supisuomalinen susi Sonera, KIITTÄÄ ja nostaa hintoja. Mun mielestä kaikkien kannattis vaihtaa pois Soneran liittymä, jos sellainen löytyy. Saa susi sitten jyrsiä omaa nilkkaa.

        mieltä!Sanoin liittymän irti seuraavana päivänä kuultuani että Sonera oli ostanut Saksasta ilmaa 24 milj.markalla.Olen seurannut surkuhupaisana Soneran taistelua olemassa olostaan.Loppu alkaa olla lähellä,sillä kalkkiviiva häämöttää.Kukaan laskutaitoinen ei hommaa Soneran liittymiä.Että silleen.....


      • Skype_
        BB. kirjoitti:

        mieltä!Sanoin liittymän irti seuraavana päivänä kuultuani että Sonera oli ostanut Saksasta ilmaa 24 milj.markalla.Olen seurannut surkuhupaisana Soneran taistelua olemassa olostaan.Loppu alkaa olla lähellä,sillä kalkkiviiva häämöttää.Kukaan laskutaitoinen ei hommaa Soneran liittymiä.Että silleen.....

        Siirtykää nykyaikaan ja vaihtakaa kännykkänne internet-puheluihin.
        Ne ei maksa mitään.

        http://www.skype.com/intl/fi/


      • islannissa
        tämmöstä tällä kertaa kirjoitti:

        Sen omistus on Ruotsissa.

        ei elisakaan suomalainen jos katsotaan kuka sen omistaa.....


      • dnan
        ... kirjoitti:

        Nimimerkistä voisi päätellä että tyrkytät Saunalahtea ja lienet saunalahden edusta ja saat hyvät provikat.

        Mutta spekuloidaas.
        Sonera luopui halpaliittymistä. Jäljelle jää tasan saman hintaiset Saunalahti ja Kolumbus, molemmilla siis kuukausimaksuton ja sellainen 66c/kk liittymä. Kolumbuksen Elisa on omistanut jo pitkään ja nyt on Elisalla sitten kaikki Saunalahden osakkeetkin ja juuri oli uutisissa, ettö Saunalahti ollut tappiollinen koko ajan. Kauanko meinaatte, että Elisa viitsii edes pitää noita halpisliittymiä, kun viimeinenkin kilpailija lopetti. Ainiin, Tele Finlandin vanhat liittymät säilyy... juu juu, ainakin tämän viikon. Eiköhän ne sulauteta aika pian.

        On myös 3.operaattori DNA.0.69/min.Taidanp vaihtaa siihen.


      • JKsimi
        hahahh kirjoitti:

        tf -liittymän sai kyllä ilmaiseksi käyttöön, siitä ei tarvinnut maksaa, joten OSTA sinä poika liittymä ja maksa alotusmaksut sun muut

        Ilmainen avaus on myös Saunalahden liittymissä. Kuukausimaksuttomassa liittymässä on tosin 9€:n avausmaksu johtuen väärinkäytön estämiseksi, mutta tuokin maksu on kierrettävissä halutessaan.


      • JKsimi
        Se siitä ! kirjoitti:

        Hintakilpailu !

        Ei se lopu, niinkauan kuin eletään markkina taloudessa.
        Toivottavasti nyt soneran liittymän käyttäjät miettivät kenen operaattorin kanssa jatkaa ?
        Minulle ainakin on yks ja sama, mikä sen nimi on, sillä kun käytettyistä puheluista maksetaan, niin ei sillä ole väliä vaikka operaattori olisi vaikka mistä. Kyllä se laskussa näkyy, kuinka kallis operaattori on jne.
        Puhelimet tulee olemaan aina, ja puheluiden hinnoilla kilpaillaan aina, ja jos näin ei olisi, niin sehän olisi hinta kartelli.

        Ei muutakuin hintoja vertailemaan, sen minä olen jo tehnyt.

        Näin tuleekin tehdä. Ei muuten hinnat liiku. Itse aikoinaan päädyin Saunikseen ihan vain siksi, että tarjoaa edullisimmat hinnat ja palvelut/palvelu parasta mitä saa tässä maassa.

        Enkä ole vaihtanut pois tänäpäivänäkään.

        PS. Muisti vanhasta asiakkuudesta puheajallakin syksyllä.


      • JKsimi
        ... kirjoitti:

        Nimimerkistä voisi päätellä että tyrkytät Saunalahtea ja lienet saunalahden edusta ja saat hyvät provikat.

        Mutta spekuloidaas.
        Sonera luopui halpaliittymistä. Jäljelle jää tasan saman hintaiset Saunalahti ja Kolumbus, molemmilla siis kuukausimaksuton ja sellainen 66c/kk liittymä. Kolumbuksen Elisa on omistanut jo pitkään ja nyt on Elisalla sitten kaikki Saunalahden osakkeetkin ja juuri oli uutisissa, ettö Saunalahti ollut tappiollinen koko ajan. Kauanko meinaatte, että Elisa viitsii edes pitää noita halpisliittymiä, kun viimeinenkin kilpailija lopetti. Ainiin, Tele Finlandin vanhat liittymät säilyy... juu juu, ainakin tämän viikon. Eiköhän ne sulauteta aika pian.

        Saunalahden tappiot ovat tällä hetkellä muodostuneet kerta luontoisista menoista. Kuten Soneran verkosta eroon pääsemiseksi Saunalahti maksoi Soneralle 11 miljoonaa euroa. Sitten oli muita suuria investointeja joita on kertynyt. Itse toiminta tele-busineksenähän on kannattavaa ja tuottoisaa. Saunalahti on nostanut kannattavuuttaan kokoajan tuomalla lisäarvoa tuottavia palveluja asiakkaillensa. Saunalahden kannattavuus koheni huomattavasti verkkovuokrien poistuttua Elisan omistukseen siirryttyä.

        DNA:han on myös samoilla hinnoilla liikenteessä kuin Saunalahti, Kolumbus ja Cubio. Kolumbus tullaan varmaan jatkossa sulattamaan Saunalahden brändiin. saunalahden brändi on imaisevaa sorttia Soneran kukistamiseksi. Elisa tuskin näkee syytä lähtä Saunalahtea muokkaamaan, koska Elisan asiakkaat ovat voitollisia ja niin myös Saunalahden.

        Yhdessä näillä paketeilla tulee Elisa menemään jatkossa ulkomaille ja imemään vähitellen Soneralta asiakkaita, jolloin Sonera joutuu jälleen miettimään mitä tehdä, jotta voitto ei rohmahtaisi kohtuuttoman alas.

        Huomenna tullaan varmaan näkemään Saunalahden asiakaslisääntyminen viimeisimmältä neljännekseltä (tammi-maaliskuu).


      • heti-
        Jiipee kirjoitti:

        Soneran politiikka ei kiinnosta eli otan saunalahden tilalle.

        Missä on Porkka?
        Haluan ostaa vokaalin!


      • aika vähän
        islannissa kirjoitti:

        ei elisakaan suomalainen jos katsotaan kuka sen omistaa.....

        jep jep


      • kysyn vaan
        juuri dna kirjoitti:

        siitä ainakin on varmuus, että tämä operaattori (ainakin vielä) on täysin suomalaisomistuksessa. mitenkäs muut??

        Mistä DNA:n rahoitusta oikeen kirjoitat?

        Hahh sehän on tuottanut 5 vuotta pelkkää tappioitA, OK, onhan se varmaan kyllä hyödyntänyt
        Suomalaista yhteiskuntaa kun on ostanut palveluita jne..

        Mutta kuinka paljon dna työllistää?
        Missä verorahat, tappioista kun ei veroa makseta


      • kapteenikoukku hydnyg
        heti- kirjoitti:

        Missä on Porkka?
        Haluan ostaa vokaalin!

        Täällä porkka.. Vokaalit loppu ja konsonanttejakin enää vain muutama resuinen parivaljalkko...


      • mutta kelle sama
        kospee kirjoitti:

        lukekaahan oikein mitä teille yleensä kerrotaan!
        aloitusmaksu on 0,049€/puhelu ja siihen kun laitetaan soneran puhelumaksu 0,079€/min , ja minimi puheaikaveloitus on tuo yksi minuutti, niin veloitus yhdeltä puhelulta on minimissään 0,128€.
        toisaaltaan ois hyvä jotta päästäis noista jatkuvista hinnan muutoksista ja vertailuista eroon.
        ite olen ollu soneran asiakas vuodesta 1994 enkä ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa. enkä vaihda nytkään.
        tuo aloitusmaksu on tällä hetkellä soneran kertoma, mutta muut seuraa pian perässä...

        älkää jaksako aina narista.....

        Jos itse haluat maksaa ylihintaisia puhelinmaksuja niin asia ihan ok, mutta terve kilpailu hinnoilla on vain hyväksi.

        Itse heti aluksi puolitin puhelinlaskuni suuruuden euroissa ja myöhemmin vielä uudelleen pulitin eli nyt laskuni ovat vain 25% siitä, mitä ne olivat Soneran aikaan.

        Että ilmahan niissä hinnoissa on, kun kaikki operaattorit oat toiminnassa edelleen, jota olen käyttänyt.

        Lisäksi olen kilpailuttanut lainani ja sähköyhtiön niin säästöjä kuukaudessa on kertynyt yhteensä yli 150 euroa, jonka olen sijoitatnut kuukausittain ja katson miten sijoituskeni kehittyy. Miksi antaisin rahat jollekin operaattorille, sähköyhtiölle tai pankille, kun voin saada hyödyntää rahasumman itsekin. Mietipä tätä!


      • aarporari
        kospee kirjoitti:

        lukekaahan oikein mitä teille yleensä kerrotaan!
        aloitusmaksu on 0,049€/puhelu ja siihen kun laitetaan soneran puhelumaksu 0,079€/min , ja minimi puheaikaveloitus on tuo yksi minuutti, niin veloitus yhdeltä puhelulta on minimissään 0,128€.
        toisaaltaan ois hyvä jotta päästäis noista jatkuvista hinnan muutoksista ja vertailuista eroon.
        ite olen ollu soneran asiakas vuodesta 1994 enkä ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa. enkä vaihda nytkään.
        tuo aloitusmaksu on tällä hetkellä soneran kertoma, mutta muut seuraa pian perässä...

        älkää jaksako aina narista.....

        Soneralta "vapautuu"vuoden sisään(arvio Tele Finlandin alasajosta)200-300 000 potentiaalista asiakasta,jos vielä elisan Kolumbus lopettaa halpisliittymän niin.......täällä on uusi n.1milj puhujan MARKKINAT...!

        Eiköhän kilpailu pidä huolen siitä et jos ei SONERALLE tai ELISALLE raha kelpaa.......TULEE UUSI YRITTÄJÄ HARJAAN NAPPULAT TASKUUN.:ja puhumme vähintään yhtä edullisesti kuin nyt.


      • markkinamies
        aarporari kirjoitti:

        Soneralta "vapautuu"vuoden sisään(arvio Tele Finlandin alasajosta)200-300 000 potentiaalista asiakasta,jos vielä elisan Kolumbus lopettaa halpisliittymän niin.......täällä on uusi n.1milj puhujan MARKKINAT...!

        Eiköhän kilpailu pidä huolen siitä et jos ei SONERALLE tai ELISALLE raha kelpaa.......TULEE UUSI YRITTÄJÄ HARJAAN NAPPULAT TASKUUN.:ja puhumme vähintään yhtä edullisesti kuin nyt.

        "Eiköhän kilpailu pidä huolen siitä et jos ei SONERALLE tai ELISALLE raha kelpaa.......TULEE UUSI YRITTÄJÄ HARJAAN NAPPULAT TASKUUN.:ja puhumme vähintään yhtä edullisesti kuin nyt. "

        Kun homman nimi on se että kaikki ne jotka hakee ja ruikuttaa vain halvempia hintoja, eivät kiinnosta kohta enää ketään operaattoria.
        Kas kun se raha on liian mitätön!

        Kun pitäis ylläpitää verkkoja,kehittää uutta,
        tuottaa palveluita,välittää viestejä jne ja mikään ei saisi maksaa mitään..

        Mietipä, luuletko olevasi haluttu asiakas enään pitkään? Hmmmm


      • kusetettavaksi
        Ketäänhän kirjoitti:

        ei ole niinpaljon kusetettu kuin Soneran ja Elisan kanta-asiakkaita...itse olen säästänyt noin pari sataa euroa vuodessa sen jälkeen kun jätin kyseiset firmat.Mutta suomalaisethan haluaa uskoa satuihin ,kuten pressanvaalitkin näytti!

        Kyllä mäkin maksoin raskaasti liian monia vuosia Soneralle. Sitten ilmestyi markkinoille Tele Finland, Soneran tytäryhtiö paikkaamaan jotain.
        Nyt kun T.F. on haalinut asiakkaita Soneralle, niin on pelättävissä, että sama rahastus alkaa myös Tele Finlandin asiakkaille.
        Minä ainakin aion erota sovinnolla heti koko Sonerasta finlandineen päivineen, jos puhepakettini hintaan puututaan korottamalla sitä. Onhan esim. Dna:lla vielä edullisempi puhepaketti.
        Hyvää kevättä kaikille!!!!


      • Robin
        markkinamies kirjoitti:

        "Eiköhän kilpailu pidä huolen siitä et jos ei SONERALLE tai ELISALLE raha kelpaa.......TULEE UUSI YRITTÄJÄ HARJAAN NAPPULAT TASKUUN.:ja puhumme vähintään yhtä edullisesti kuin nyt. "

        Kun homman nimi on se että kaikki ne jotka hakee ja ruikuttaa vain halvempia hintoja, eivät kiinnosta kohta enää ketään operaattoria.
        Kas kun se raha on liian mitätön!

        Kun pitäis ylläpitää verkkoja,kehittää uutta,
        tuottaa palveluita,välittää viestejä jne ja mikään ei saisi maksaa mitään..

        Mietipä, luuletko olevasi haluttu asiakas enään pitkään? Hmmmm

        Mielestäni toi on täyttä potaskaa, että muka tarvitaan korkeampia hintoja kehitykseen jne... Tottahan se on että kaikki maksaa, mutta esim. italiassa on melkein samat hinnat kuin halpaoperaattoreillamme Suomessa ja siellä on paljon parempi tekniikka matkapuhelinverkoissa kuin täällä.

        Mietitääs vaan että minne ne rahat menee? .. no naapurimaahamme soneran johtajille!


      • free ou sid
        Nimetön kirjoitti:

        Minä itse ainakin aion vaihtaa Soneran liittymäni pois, koska 1.5.06 alkaa Sonera ottamaan puheluista aloitusmaksun, joka on 0,12e! Että ei kiitos.

        aloin kiinostumaan asiasta soitin soneran palveluun ensimäinen lupasi 20e kuluilla toinen 100e sopimussakolla ja kolmas maksat 2e ja otat virtuaaliliittymän muualta hm ja koska puhelin oli niin sanottu kytkylaite eli olin saanut sen halvemmalla meni maku soneraan laakista esitin omat komenntini sitten kaveri tarjos 24 kk puheaikaa 50 min kk ja sanoi asiaikkaiden mielipiteiden olevan heille tärkeitä toi soneran puhelun aloitusmaksu on todella h...........a


    • mietin vaan

      että ei taida pitkään mennä, loppu vuoteen menessä vanhat asiakkaat siirtyvät Sonera -asiakkaiksi. Melko varmaa.

      Soneralta vaan tulee vastaava liittymä tilanne
      tai kuten esim Netto-liittymä jo on.

      • TELE F. SOPIVA

        Jos ne yrittää pakottamalla niin siinä sonera erehtyy


      • että silleen
        TELE F. SOPIVA kirjoitti:

        Jos ne yrittää pakottamalla niin siinä sonera erehtyy

        itsellä tele finland puhepaketti....ollut todella tyytyväinen....taidan vaihtaa leiriä ja siirtyä elisan vastaavaan


      • että silleen kirjoitti:

        itsellä tele finland puhepaketti....ollut todella tyytyväinen....taidan vaihtaa leiriä ja siirtyä elisan vastaavaan

        Tarjoan uutta liittymää edullisesti,pistä postia
        niin kerron lisää.


      • TF asiakas
        että silleen kirjoitti:

        itsellä tele finland puhepaketti....ollut todella tyytyväinen....taidan vaihtaa leiriä ja siirtyä elisan vastaavaan

        Eihän se siitä miksikään muutu, ainakaan vielä. Itsellä myös Tele Finlandin puhepaketti ja tosi tyytyväinen siihen ja siinä pysyn niin kauan kuin mahdollista. Soneran asiakasta minusta tule enää koskaan, luulevatko tosiaan saavansa lisää asiakkaita lopettamalla halpapuhelu firmansa(tulossa ?) ja nostamalla entisiä jo kalliita puheluhintojaan ? Herätys Sonera !


      • ilman euroa!
        TF asiakas kirjoitti:

        Eihän se siitä miksikään muutu, ainakaan vielä. Itsellä myös Tele Finlandin puhepaketti ja tosi tyytyväinen siihen ja siinä pysyn niin kauan kuin mahdollista. Soneran asiakasta minusta tule enää koskaan, luulevatko tosiaan saavansa lisää asiakkaita lopettamalla halpapuhelu firmansa(tulossa ?) ja nostamalla entisiä jo kalliita puheluhintojaan ? Herätys Sonera !

        Kenellä euron viikoloput?Eipä vaihdeta vuoteen!


      • mike
        TF asiakas kirjoitti:

        Eihän se siitä miksikään muutu, ainakaan vielä. Itsellä myös Tele Finlandin puhepaketti ja tosi tyytyväinen siihen ja siinä pysyn niin kauan kuin mahdollista. Soneran asiakasta minusta tule enää koskaan, luulevatko tosiaan saavansa lisää asiakkaita lopettamalla halpapuhelu firmansa(tulossa ?) ja nostamalla entisiä jo kalliita puheluhintojaan ? Herätys Sonera !

        Tele Finland OK niinkauan kun hinnat samat. Sonera haukkaa nyt paskaa.


      • K@lle
        mike kirjoitti:

        Tele Finland OK niinkauan kun hinnat samat. Sonera haukkaa nyt paskaa.

        En tarvitse mitään muita palveluja, kuin että voi puhua ja lähettää/vastaanottaa tekstiviestejä. Asiakaspalveluakaan en tarvitse. Saldon voi katsoa internetistä jne. Vain mummot ja paapat tarvitsevat enää nykyään ns. kassapalveluja eli face-to-face palvelua.


      • ilman euroa!
        K@lle kirjoitti:

        En tarvitse mitään muita palveluja, kuin että voi puhua ja lähettää/vastaanottaa tekstiviestejä. Asiakaspalveluakaan en tarvitse. Saldon voi katsoa internetistä jne. Vain mummot ja paapat tarvitsevat enää nykyään ns. kassapalveluja eli face-to-face palvelua.

        Nyt ruvetaan markkinoimaan 3G palvelua,et sillee!


      • yks vaan
        että silleen kirjoitti:

        itsellä tele finland puhepaketti....ollut todella tyytyväinen....taidan vaihtaa leiriä ja siirtyä elisan vastaavaan

        Mulla on ja tele Finlandin puhepaketti ja olen olut siihen täysin tyytyväinen.Nyt olen myös miettinyt pitäisikö vaihtaa elisan vastaavaan.Varmaan viikon sisällä tulee päätös tehtä.Soneralle en ainakaan halua.Harmittaa vähän tällanen:(


      • K@lle
        ilman euroa! kirjoitti:

        Nyt ruvetaan markkinoimaan 3G palvelua,et sillee!

        Toimin 3G-laitteiden tuotekehityksen parissa, mutta ainakaan itse en sellaisia tarvitse.

        Alla nokian näkemys asiasta:
        http://www.nokia.fi/puhelimet/teknologiat/3g/


      • Kiinnostunut86
        sportroofmän69 kirjoitti:

        Tarjoan uutta liittymää edullisesti,pistä postia
        niin kerron lisää.

        kerro lisää ihmeessä liittymästäsi.


      • Kiinnostunut86 kirjoitti:

        kerro lisää ihmeessä liittymästäsi.

        Tuossa vähän tietoa:
        Hinnasto:
        Kuukausimaksu € 0.69
        Puhe €/min: 0.069*
        SMS €/kpl: 0.069
        MMS €/kpl 0.069
        GPRS €/Megatavu 0.69

        *Ensimmäiset 4 tuntia liittymän avauksesta 0.00 €/min. Avausmaksu 0€
        Puhelut veloitetaan sekunnin tarkkuudella. Hinnat sis. ALV 22%


      • Kiinnostaa kyl
        sportroofmän69 kirjoitti:

        Tuossa vähän tietoa:
        Hinnasto:
        Kuukausimaksu € 0.69
        Puhe €/min: 0.069*
        SMS €/kpl: 0.069
        MMS €/kpl 0.069
        GPRS €/Megatavu 0.69

        *Ensimmäiset 4 tuntia liittymän avauksesta 0.00 €/min. Avausmaksu 0€
        Puhelut veloitetaan sekunnin tarkkuudella. Hinnat sis. ALV 22%

        Mistä sellaisen liittymäsi saan? ja kenen verkkoja käyttää?


    • t.f:n asiakas

      Niin, siis Tele Finlandhan on Soneran sisaryhtiö, vai miten se nyt virallisesti ilmaistaan? Elikka periaatteessa samaa porukkaa...Laskut meni ennen T. F:n nimellä, mutta kuukausi-pari sitten maksun saajaksi muuttui TeliaSonera...En muista että siinä enää edes lukisi Tele Finlandia...Että totta tosiaan-varmaankin kohta tulee tapahtumaan kuuluisia Soneran uudistuksia...

      • Chi

        Odotan jännityksellä, mitä tuleman pitää. Huomasin itsekin tuon laskujutun, minusta ei tosin kalliin "perusSoneran" asiakasta tule! Vaihdan mielummin vaikkapa prepaid-liittymään, Elisaa en tue(muistaako joku ne irtisanomiset vielä?)...


      • G unit.
        Chi kirjoitti:

        Odotan jännityksellä, mitä tuleman pitää. Huomasin itsekin tuon laskujutun, minusta ei tosin kalliin "perusSoneran" asiakasta tule! Vaihdan mielummin vaikkapa prepaid-liittymään, Elisaa en tue(muistaako joku ne irtisanomiset vielä?)...

        Ketkä menee Baariin tai muuten vaan juomaan olutta tänään.? :D


      • minä
        G unit. kirjoitti:

        Ketkä menee Baariin tai muuten vaan juomaan olutta tänään.? :D

        0.5 kirkas pullo on jo hankittu ;)


      • toy77
        minä kirjoitti:

        0.5 kirkas pullo on jo hankittu ;)

        Elikkä puhelujen hinnoista saa tietenkin maksaa niin paljon kuin haluaa,mutta.....Kunhan halvalla kuulee...Olut on hyvää tänään--Ja sauna laulaa.....Hyvät oluet kaikille nauttioille!!


    • jyks imatralta

      sonera on muutenkin jo kuollut juttu ainakin suomessa vaihtakaa vain liittymät

      • nam

        mulla myös puhepaketti. nyt kyllä seuraan, mitä tuleman pitää. "oikeaksi soneran asiakkaaksi" en ala! firmalla soneran yritysliittymä ja tuntuu, etten ennätä muuta tehdä kuin maksaa puhelin- ja tietoliikennelaskuja. toisinaan lasku on yhden kuukauden ajalta ja sit taas joskus lasku onkin kahden kuukauden ajalta!!
        ketuttaa kyllä se elisakin ...


      • Eräs osakkeiden omistaja

        Ruotsissa hoidetaan virmaahuonosti nykyinen johtaja ei kykene kasvattamaan tulosta hän on epäkelpo jotajan hommiin IIgel pois ja Suomalaisia johtajiksi.


      • kuolleesta

        siis tarkoititko DNA.ta joka on niin velkainen ja tuottanut tappiota koko olemassa olon ajan?

        TS:n kassassa on melko hyvin paalua kuitenkin


      • T.F asiakas

        Joo, vaihtakaa pois Soneran liittymä jos omistat sellainen. Kiitos.


    • Pedaattori

      Sonera on aina ollut kallis ja ylihintainen.
      Toi 2,5 miljoonaa tulee muuttumaan tolla menolla
      250 000 ;een.
      Taas huonoin kytkykauppa kuka nyt niitä muutenkaan tarvitsee.
      No tietenkin ne joilla ei ole muuten ostaa kalliimpia puhelimia.
      Kytkykauppa on loppujen lopuksi kaikkein kallein.
      Itsellä käytössä Nokia 9300 ja Sony Ericsson 9100 ja omia.Noihin puhepaketti ja homma hoituu.

      • ettöä sielllee

        Ilmottakaa ketkä on menossa.? :D


      • varmastikin
        ettöä sielllee kirjoitti:

        Ilmottakaa ketkä on menossa.? :D

        Hyvinkin moni, mene katsomaan.


      • Aina uusin kourassa

        Noin vanhat ja surkeet puhelimet! Hanki heti kytkyllä uudet, ettei sun tartte hävetä ;)


    • Sonerasta luopuva

      Valitsen silti aina halvimman liittymän. Toisena liittymänä olen pitänyt soneraa vanhasta tottumuksesta. Nyt lähtee.

    • sentinvenyttäjä

      ei haittaa vaikka sonera nostaa hintoja ja lopettaa halpa liittymän.suomesta kun ei puhelun hinta kilpailu lopu mihinkään.ollaan markkinataloudessa hinta ratkaisee nykyään paljon.ei kaveri voi myydä samaa tuotetta kovemmalla hinnalla kovin pitkään.näin on puheluidenkin kohdalla.

      • Ilmotelkaa ihmees...

        Mihin baariin ootte menossa.?


      • tytsykkä
        Ilmotelkaa ihmees... kirjoitti:

        Mihin baariin ootte menossa.?

        mä ainaki meen rollon roippariin


      • Diiva räppäri
        tytsykkä kirjoitti:

        mä ainaki meen rollon roippariin

        Ai sinne siis ryyppäämään. :D


    • Peace

      Minä vaihdoin jo liittymän toiselle.

    • "muiltettu"

      Kun telefinland alkaa nostamaan hintoja,niin alkakaa hyvät ihmiset osottamaan mieltä ja vaihtakaa liittymää.Niin eiköhän ne siellä huomaa että ei kannata ruveta nostamaan kun ensin on pudotettu niitä ja saatu ihmiset liittymään.Minusta tällänen toiminta rupee olemaan asiakkaan "muiluttamista"

    • tottakai

      Nythän suomalainen saapaskansa on saatu vaihtamaan kontiosaappaat kännykkään, hinnat ovat olleet niin alhaalla, että on oikeen hirvittänyt.
      Suomalaiset on totutettu, osittain pakotettu, käyttämään kännykkää ja nyt alkaa hintojen nousu, se kai oli jokaisen tiedossa jo aiemmin ? Eli nyt alkaa firmat saada niitä suuria voittoja, kyllä Kansa maksaa. Vuosia sitten kannellessani Oikeuskanslerille "kännykkäpakosta", tämä ei ottanut asiaan mitään kantaa. Se oli kyllä kannanotto suurten firmojen puolesta. Opin siitä sen etten kännykkää osta enkä firmoja lihota, tehkööt sen muut. Pärjään ilman kännykkää yhtä hyvin kuin ennenkin.

      • että...

        ...kohta melkein kannattaa hommata tavallinen lankaliittymä takaisin.Taitais tulla kaikkein halvimmaksi.


    • kyllästynyt

      nyt alkaa perkele riittään soneran touhut.aletaan kaikki yhdessä boikotoimaan tätä paskafirmaa,vaihdetaan puhelinliittymät ja nettiliittymät muualle ja lopetetaan maksullisten kaapelikanavien tilaaminen.

      • siinä järkeä

        siinä pitkästä aikaa järkevä kirjoitus, muuttakaa toiseen firmaan, se on ainoa tapa saada itse vaikutettua asioihin, älkää alistuko.


      • Potuv

        Onneksi suurin osa soneran asiakkaista on solminut kestoetu-sopimuksen, joten he eivät voi vaihtaa sopimuksen aikana numeroansa toiselle operaattorille. Tosin ei heillä hinnatkaan sen aikana nouse. Toivotaan, että muutkin operaattorit ottavat sonerasta mallia ja nostavat hintojaan, näin todennäköisesti käy (operaattoreiden kannalta kannattavaa...). Soneran kytkyliittymä on kulta ja hopea- asiakkaille suhtkoht halpa vaihtoeho. ( 60 euroa ei oo paha kolmen sadan puhelimesta. Kulta-asiakas säästää jotain kolme-neljä kymppiä sillä... Soneralta ihan fiksu veto. Tämä on mun mielipide..


      • näin?
        Potuv kirjoitti:

        Onneksi suurin osa soneran asiakkaista on solminut kestoetu-sopimuksen, joten he eivät voi vaihtaa sopimuksen aikana numeroansa toiselle operaattorille. Tosin ei heillä hinnatkaan sen aikana nouse. Toivotaan, että muutkin operaattorit ottavat sonerasta mallia ja nostavat hintojaan, näin todennäköisesti käy (operaattoreiden kannalta kannattavaa...). Soneran kytkyliittymä on kulta ja hopea- asiakkaille suhtkoht halpa vaihtoeho. ( 60 euroa ei oo paha kolmen sadan puhelimesta. Kulta-asiakas säästää jotain kolme-neljä kymppiä sillä... Soneralta ihan fiksu veto. Tämä on mun mielipide..

        "Toivotaan, että muutkin operaattorit ottavat sonerasta mallia ja nostavat hintojaan, näin todennäköisesti käy (operaattoreiden kannalta kannattavaa...)"

        Miksi toivot että hinnat nousevat? Miksi ajattelet, mikä on operaattoreille kannattavaa, eikös se ole kuluttajalle huono asia jos puhelujen hinnat nousevat?


      • pettyny soneraan

        Olen jo vuosia sitten lopettanut Soneran gsm-liittymät, pakosta jouduin ottamaan heiltä nettiliittymän, sitten tuli mahdolliseksi ottaa kilpailijalta laajakaista ja "lopetin" SONERAN 95 Toukokuussa, EHKÄ se katkesi nyt Helmikuun lopussa viimein, toivon taas kerran niin.
        Oli kuin raskausaika kestoltaan maksaa tyhjästä. Tuli asiasta puhetta kahvilassa ja kas kummaa, samassa huoneessa oli kaksi muutakin joilla oli ollut sama juttu etteivät saa liittymää poikki.
        Yhdistävä tekijä meillä oli se kun olimme kaikki vaihtaneet Soneran Multi.fi:n liittymään.
        EI KOSKAAN MITÄÄN SONERAA KUN KAIKKI PERUSTUU HUIJAUKSEEN!!!


      • juu u
        näin? kirjoitti:

        "Toivotaan, että muutkin operaattorit ottavat sonerasta mallia ja nostavat hintojaan, näin todennäköisesti käy (operaattoreiden kannalta kannattavaa...)"

        Miksi toivot että hinnat nousevat? Miksi ajattelet, mikä on operaattoreille kannattavaa, eikös se ole kuluttajalle huono asia jos puhelujen hinnat nousevat?

        jos ei oo varaa maksaa laskua niin elä hommaa liittymää köyhiän se vaan vituttaa


      • paljonpuhunut
        Potuv kirjoitti:

        Onneksi suurin osa soneran asiakkaista on solminut kestoetu-sopimuksen, joten he eivät voi vaihtaa sopimuksen aikana numeroansa toiselle operaattorille. Tosin ei heillä hinnatkaan sen aikana nouse. Toivotaan, että muutkin operaattorit ottavat sonerasta mallia ja nostavat hintojaan, näin todennäköisesti käy (operaattoreiden kannalta kannattavaa...). Soneran kytkyliittymä on kulta ja hopea- asiakkaille suhtkoht halpa vaihtoeho. ( 60 euroa ei oo paha kolmen sadan puhelimesta. Kulta-asiakas säästää jotain kolme-neljä kymppiä sillä... Soneralta ihan fiksu veto. Tämä on mun mielipide..

        ei kuule sun kestoetu vaikuta soneran hinnan nostoon ....kaikille sama ....alotusmaksu tulee .....sonera=takinkääntäjä


      • Potuv
        paljonpuhunut kirjoitti:

        ei kuule sun kestoetu vaikuta soneran hinnan nostoon ....kaikille sama ....alotusmaksu tulee .....sonera=takinkääntäjä

        Jos olet solminut kestoedun viimeistään 31.3 niin hintoihin ei tule muutosta sopimuskauden aikana. Eli puhelunalotusmaksua ei sillon ole. Fakta...


      • toy77
        juu u kirjoitti:

        jos ei oo varaa maksaa laskua niin elä hommaa liittymää köyhiän se vaan vituttaa

        Tele ja sähkö´-verkkojen ja nje.ylläpitäminen maksaa tietysti..Mutta mielestäni kilpailuttaminen on mennyt järjettymyyksiin...Suomalaiset menettävät työpaikkoja vuosineljänneksien takia...Kiinalaiset tekevät riisi kupin hinnalla....Mihin verkot menee??


      • mamma57
        toy77 kirjoitti:

        Tele ja sähkö´-verkkojen ja nje.ylläpitäminen maksaa tietysti..Mutta mielestäni kilpailuttaminen on mennyt järjettymyyksiin...Suomalaiset menettävät työpaikkoja vuosineljänneksien takia...Kiinalaiset tekevät riisi kupin hinnalla....Mihin verkot menee??

        varsinkin Soneran alueilla ja monen sähköyhtiön... Niitä kiinnostaa vain kaupunkien ym. kasvukeskusten asiakkaat ja rahat.


    • on.

      maksan vaikka extraa,kunhan ei soneralle.

      • Hullu Räppimies

        Ketkä menee sinne tänään vetää pää täytee.? :D


    • no onhan

      netti kilpailemassa niiden kanssa. Kaikilla on nykyään laajakaista.Mesessä ja skypessä on jopa parempi äänenlaatu kuin puhelimissä ja pystyy samalla näkemään toisen

      • ainoa yhteysmuoto

        sillä pärjää erinomaisesti, alle 20e/kk, voi lähettää postia ja jutella "kasvotusten", saa nähdä koska näiden hinnat nousee, sillä pakko hintojen on nousta, ei operaattorit kauaa pystyssä pysy näillä hinnoilla.


      • vaikka
        ainoa yhteysmuoto kirjoitti:

        sillä pärjää erinomaisesti, alle 20e/kk, voi lähettää postia ja jutella "kasvotusten", saa nähdä koska näiden hinnat nousee, sillä pakko hintojen on nousta, ei operaattorit kauaa pystyssä pysy näillä hinnoilla.

        netti nousis puolella. Mulla on jo netti ollu vuodesta 2000 milloin sai 1Mb liittymän about 60egee kuukausi. Kummiskin pystyy puhumaan kavereiden kanssa ympärimaailmaa ja imuttaa kaikkee ihanaa


    • TF-mies

      Loppui vihodin se TF-miehen liitely.

      Olen aina vihannut TF:n mainontaa ja muiden haukkumiseen perustuvaa kampanjointia. Tässäpä nähtiin lopputulos.

      Huraa

    • jepulis

      haloo.. sonera lopettaa halvan liittymän
      400.000 asiakasta.. ehkä 30-50.000 lopettaa/vaihtaa.

      yli 300.000 jää siirtoon soneralle.
      jos soneran 0.12e per puhelu tapahtuu 1.5 niin laskepa pikasesti mitä sonera tienaa pelkästään 300.000 x 2-10 puheluu per päivä...


      se on bisinestä pelkästään

      luuletko että 400.000 tajuu vaihtaa liittymänsä halvempaan.. 80% ei välitä mitä maksavat
      ja sonera nappaa 1kk laskussa aika moiset voitot kunnes taas ilmottavat että puolittivat hinnat.

      kun taas siitä 80% 90% luulee vaan sen 1kk että tulipa puhuttua paljon ku lasku oli 2-3 kertanen.. no ens kuussa taas kaikki ok.

      sellasta se vaan on.

      • LIITTYMÄ!

        Tele Finlandhan on pysyvästi halpa liittymä.

        Hah hah. Oon aina vihannut koko brändiä!


        TF nakersi kateet muilta ja itseltään ja nyt lopettaa viittasankari jää eläkkeelle. Asiakkaat siirtyy soneran pysyvästi kalliisiin liittymiin.


      • TF asiakas

        Minä väittäisin että nimenomaan TeleFinlandilla on ne hintatietoisimmat asiakkaat jotka eivät lähde Soneran kelkkaan vaikka kuinka houkuteltaisiin koska tietävät hintatason. Eikä TeleFinlandia ole edes lopetettu, ainakaan vielä. Saa nähdä kuin käy mutta Soneralle en ainakaan siirry.


      • grrrrrr

        asiakkaat ovat halvemman perässä juoksijoita, sen takia heilä on halisliittymä. Ja kyllä, he tajuavat vaihtaa halvempaan, jos vain sellainen mahdollisuus on sitten kun TF sulautetaan soneraan.


    • Globbari

      Mulla on Globetel ja se on aika halpa vielä.
      www.globetel.fi

      • Globetelin liittymä

        Näky olevan noi ilmaisminuutitkin 12c/min, kuukausimaksukin kun nostaa hintaa. Preipaidkin on halvempi :(


    • TELE

      10 vuotta asiakkaana ja tämän saa. Pitävät kuluttajia niin selkärangattomina, että olettavat ettei kuin muutamat vaihda operaattoria.Laskevilla markkinoilla hinnan nosto on sama kuin hirttäisi koko liiketoiminnan.Suunnitelevat keskittyvänsä 3g markkinoille. Vanhoista asiakkaista viis, tulossa uutta ja tuottavaa data-liikennettä. Tulen ostamaan sen "uuden" toiminnan muualta. hei, hei Sonera . Ps. Se kanta-asiakas juttu on täyttä kusetusta.....

      • okkeri

        perkele sonera sanon minäkin, ja menin vielä siihen kanta-asiakas lankaan. nyt on oma numero kanissa siihen asti kun sopimus on voimassa, eikä sitä voi purkaa? kyllä nyt vaihan liittymän vaikka mikä tulisi, aiemmin en ole viitsinyt vaivautua vaan olen kiltisti maksanut kalliista puheluista. ja hyvää kevättä kaikille.


    • jeps

      www.cubio.com

      • Jukkis69

        Kyllä columbus-leirissäkin hereillä ollaan, tänään täti soitti että enkö vaihtaisi Soneraa veke kun tulee se aloitusmaksukin. Ja taidanpa vaihtaa...


    • euro

      Minusta on ihan sama mitä puhelut maksaa. Maksan siskojeni , veljieni, ja vanhempieni asumismuodot ja puhelinmaksut. Kaikki liittymät tämän haukutun operaattorin, persaukisten toimesta. Ihan sama vaikka bensa maksaisi 10e/litra. Eipä tulisi paljon kavereita vastaan...

      • Juuri vauhtanut

        Hyvä ,että joillakin on varaa maksaa noitten isojen pamppujen liksat. Itsellä ainakin on tarkoitus käyttää kaikki tulot ittelle ja perheelle.


      • Kavereita piisaa

        Ei tollasella mulkulla kavereita olekaan! Mitenkäs niitä vastaan voisikaan tulla!


    • Juuri vauhtanut

      Tosi raakaa peliä. Meikäläiselle tehtiin " hyvä" tarjous ja ensimmäinen koko kuukauden lasku on tulossa. Vuan jos soonera alkaa tekemään jotain ns. vanhojen asiakkaiden laskuhin, niin vaihto tulee välittömästi. Nyt pitäisi jo kaikkien nousta noita " monopoleja " vastaan ja vaihtaa liittymää vaikka ihan piruttain.

      • Heti...

        NYT JUOMAAN SITÄ OLUTTA JA HETI..!!!!


      • on iloni
        Heti... kirjoitti:

        NYT JUOMAAN SITÄ OLUTTA JA HETI..!!!!

        Tulis juuri AA-ryhmästä... ;-)
        Raittius on parempi vaihtoehto!


      • Ei kun
        Heti... kirjoitti:

        NYT JUOMAAN SITÄ OLUTTA JA HETI..!!!!

        parvekkeelle tupakille ja juamaan Olvia, mäyris tänään tyrkyllä lietsun citarissa 7.95!!Niin ja puhuun paskaa Reeännaan priipaitilla!!


    • meikäläinen

      Herättäkää pahvit, yletön kilpailu on ohi!
      Mitään extra-juttuja ei enää tule, jäljelle on jäännyt kaksi isoa ja yksi pieni yrittäjä -operaattori. Kaikki lopettavat hintojen polkemisen ja aivan älytön tilanne päättyy.

      Hinnat nousevat tai ainakijn pysyvät tässä.
      Ja ihan oiken, Suomessa silti euroopan halvinta tasoa olevat puhelut.

      Jos tähän ei ole varaa, lopeta puhuminen!
      Jos tuntuu liian kalliilta, älä käytä!

      Haloo, herätkää pahvit

      • puhelinkone

        miettikää oikeesti ja siirtykää lankapuhelimeen, eikä maksa paljon. kännykästähän vielä tulee jotain säteilyäkin ja aivot vahingoittuu.


      • ARENOS IE

        Minä en ainakaan koskaan tule ottamaan kommarien suojatyöpaikasta liittymää, Elisa on samaa paskaa.
        Maksan vaikka kallimmat puhelut jos vain on mahdollista saada jokin muu operaattori.


      • puhelintyttö
        ARENOS IE kirjoitti:

        Minä en ainakaan koskaan tule ottamaan kommarien suojatyöpaikasta liittymää, Elisa on samaa paskaa.
        Maksan vaikka kallimmat puhelut jos vain on mahdollista saada jokin muu operaattori.

        dna on paikallisten (maakunnat) puhelinyhtiöiden omistama


      • palaan minäkin
        puhelintyttö kirjoitti:

        dna on paikallisten (maakunnat) puhelinyhtiöiden omistama

        sitten ,kun TF:n vanhan asiakkaan edut loppuu.


      • hintoja seurannut

        Ainakin Virossa ja Saksassa on operaattoreita joilla saa puhua samalla hinnalla kuin Suomen halpaoperaattoreilla. Euroopassa on kymmenittäin operaattoreita. Nyt vain kilpailuttamaan ja vähän äkkiä eli irti Soneroista ja Tele-Finlandeista ja vähän äkkiä. Silleen se toimii. Kilpailu ei lopu jos kuluttajat toimivat.


      • ARENOS IE
        puhelintyttö kirjoitti:

        dna on paikallisten (maakunnat) puhelinyhtiöiden omistama

        Niin, minulla on ollut dna jo ajoilta jolloin puheaika oli rajaton toiseen dna:n ja maksoiko se 40€/kk


      • MINÄKIN POIS
        palaan minäkin kirjoitti:

        sitten ,kun TF:n vanhan asiakkaan edut loppuu.

        Onneksi en tehnyt vuodensopimusta 1 euron viikonloppujen takia Tele Finlandiin.
        Arvasin,että siinä joku porsaanreikä.Ja nyt ymmärrän, miksi yrittivät saada sen vuodensopimuksen.Voi hitsi sanon minä,mitä kusetusta.
        Minäkin etsin nyt toisen operaattorin.
        SONERAAN EN MENE.
        Kuka tietää mikä hyvä ja edullinen,joka on verrattavissa Tele Finlandian hintoihin?
        Dna ei ainaskaan toimi kaikkiin operaattoreihin Egyptiin.Sitä en voi ottaa.Koska tarvin yhteyttä sinne.
        Kertooko joku viisas,mikä olis hyvä liittymä?pls


      • atjiaetiawgsj
        puhelintyttö kirjoitti:

        dna on paikallisten (maakunnat) puhelinyhtiöiden omistama

        Kunhan vaan ei ole TeliaSonera Oyj:n liittymä eli Sonera tai Tele Finland. Halvempi on parempi. Sonera kallis, kilpailijat halpa.


      • Mika0800
        ARENOS IE kirjoitti:

        Niin, minulla on ollut dna jo ajoilta jolloin puheaika oli rajaton toiseen dna:n ja maksoiko se 40€/kk

        Itse käytän edelleen dna Maratonia (39e/kk), puhelut ja textarit dna-liittymiin ilmaisia, rajoituksetta.

        Samoja "ilmaisia" puheluitahan lupasi myös ACN, mutta osasinpa arvata, ettei ACN:n 5e/kk voi riittää korvaukseksi "ilmaisista" puheluista, vaan tuo toiminta loppuu pian. Onneksi en siis missään vaiheessa lopettanut dna Maratonia, vaan otin ACN mobile Friendsin siihen rinnalle.

        Kun ACN lopetti rajoittamattonmat ilmaiset puhelunsa laittamalla niihin sen 1000 min/kk -rajan, niin siinä vaiheessa irtisanoin ACN -liittymäni. Mutta dna Maraton on ja pysyy (vanhoilla asiakkailla, uusiahan ei myydä).

        Jos sinulla ei ole dna Maratonia, ja kun uusiakaan ei saa, silloin hyvä vaihtoehto on joko dna Aarre (maratonin "pikkuveli", eli max 1500 min 1500 sms /kk dna- liittymiin 8,90e/kk) tai sitten Kolumbus KF (yhteen liittymään ilmaiset puhelut, muualle 6,9c/min, kk-maksu 6,95/kk).

        Oikein käytettynä erittäin edullisia liittymiä, tosin noiden kanssa sitten joutuu käyttämään ahkerasti tätä:

        http://www.siirretytnumerot.fi/

        koska muuten voi joutua maksamaat tietämättään kalliimpaa hintaa.

        Onkin operaattoreilta törkeää, etteivät ne suostu toteuttamaan 161 -etuliitettä, joka toimisi seuraavasti:

        ----- tulosta alkaen tästä -----

        161 -etuliite: Vaatimus sen toteuttamisen pakollisuudesta operaattoreille

        1. Etuliitteen käyttäminen on asiakkaalle täysin vapaaehtoista, eli etuliitteiden vastustajat: älkää huolestuko, kukaan ei pakota käyttämään em. etuliitettä, jos ei halua !

        2. esim: 161 050 1234567 soitettuna dna -liittymästä vie puhelun perille aivan samoin kuin ilman etuliitettäkin mikäli 050 1234567 on dna:n liittymä. Jos ei ole, puhelu ohjataan *maksuttomaan* tiedotteeseen "Valitsemanne numero ei ole saman operaattorin liittymä, valitkaa numero ilman etuliitettä" - minkä jälkeen puhelu EI automaattisesti siirry mihinkään, vaan automaatti toistaa maksuttoman tiedotteen muutaman kerran ja katkaisee puhelun, jos ei käyttäjä katkaise jo sitä ennen.

        3. Saman etuliitteen tulee toimia myös soitonsiirron kohdenumeron edessä, esim. näin:

        **61* 161 050 1234567 * 11 * 5 #

        Kytkee 5 -sekunnin viivesiirron numeroon 050 1234567, mutta siten, että siirto on voimassa vain sillä ehdolla, että em. kohdenumero on saman operaattorin liittymä mahdollisella siirtohetkellä (eli, kun puhelin on soinut asetetun viiveajan, tässä 5 sekuntia). Mikäli mahdollisella siirtohetkellä kohdenumero ei ole saman operaattorin liittymä, soitonsiirto käyttäytyy ikään kuin sitä ei olisikaan, eli esim. viivesiirrossa puhelin jatkaa soimista vaikka viive on kulunut umpeen.

        Toki puhelunsa voi edelleen siirtää mihin liittymään tahansa ilman tuota 161 -etuliitettä, mutta tällöin siirto voi olla maksullinen, jos se ohjautuu kilpailijan liittymään.

        Ehdotankin, että tulostatte tämän vaatimuksen, ja laitatte siihen oman nimenne, yhteystietonne ja allekirjoituksenne, ja lähetätte siitä 4 kopiota (kukin erikseen allekirjoitettuna) seuraaville tahoille:

        1. Viestintävirasto
        2. Kuluttajavirasto
        3. Liikenne- ja viestintäministeriö
        4. Eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunta (LiV)

        em. viranomaistahojen yhteystiedot saa seuraavista nettiosoitteista:

        1. http://www.ficora.fi/
        2. http://www.kuluttajavirasto.fi/
        3. http://www.mintc.fi/
        4. http://www.eduskunta.fi/thwfakta/hetekau/toimielimet/te-liv01-su.htm


    • Erkki

      Mitä käy...? Opetelkaa kirjottamaan suomen kieltä!!!! Siis tämä oli suomi 24:n otsikko aiheesta!!

      • opeli

        Ei Erkki,liikoja odotat.Kirjoittaja on vaan töissä täällä!


      • metallivaippa

        Meinasin tipahtaa tuolilta kun näin tuon "MITÄ KÄY.."

        Ei voi jumalauta olla totta että kirjoitustaito on kuin venäläisellä ilolinnulla...


      • TONTTU TOMERA

        etten viitsi edes lukea, mitä muut tämän otsikon alle viitsivät kirjoittaa

        MITÄ KÄY....?

        hitsi sentään


      • pahvi
        TONTTU TOMERA kirjoitti:

        etten viitsi edes lukea, mitä muut tämän otsikon alle viitsivät kirjoittaa

        MITÄ KÄY....?

        hitsi sentään

        jos nyt noin nyppii niin mitä teet täällä, älä lue näitä viestejä. Ei kukaan ole pakottanut.

        Niin ja muista ottaa lääkitys


    • huimis

      nyt kaikki jotka vaan voi ja uskaltaa vaihtamaan liittymät johonkin toiseen, puhelin sekä netti.

    • ring ring

      kaikki on soittakien vika, jos kuluttajat eivät soittaisi niin usein kaikki muuttaisi. ei ole koska soitonhinta on halppa että heidän täytyy soittaa koko ajan. puhelin yhtiöt ovat älykkäät. ne käyttävät teitä koko ajan. milloin ymmärrätte että voima meillä on vain kun lopetetaan ostamaan, ostamaan, ostamaan.

    • ei vettä rantaa rakkaampaa

      Mitä kieltä tämä on: Mitä käy puhelujen hintojen?

    • Wagner

      Turhaan pyristelevät, jokunen vuosi kun vielä elellään niin ihmiset soittavat langatonta verkkoa käyttävillä kannettavilla laitteilla (kämmenmikrot, yms..) ilmaisia puheluita netin välityksellä, sitten loppuu ainakin puheluilla rahastaminen. Tämähän kyllä vaatii koko maan kattavan langattoman internet verkon, mutta sehän on ihan mahdollista ja hyvin todennäköistä...

    • epäilevä tuomas

      on mennyt puhelut. se on normaalia operaattorien rutinaa. ainahan ne on ollut kuluttajan asialla. kysyn vaan koskahan? ei ne tappiokseen myy puheaikaa, se on fakta. aina ne siitä voittonsa ottaa

      • sir

        loppui viittamiehen seikkailut. Taisi mennä takaisin
        Ruotsin maalle mistä oli tullukin.
        Minulla ei ole ollut koskaan ruotsalaisen operaattorin liittymää eikä tule.


      • ihanok

        Olen Tele Finlandin asiakas ja ihan tyytyväinen ainakin niin kauan kun se jatkuu. Ja sitten Soneran asiakkaaksi, saahan sieltä uusi asiakas aina vanhaa paremmat edut.


      • perusteluita
        sir kirjoitti:

        loppui viittamiehen seikkailut. Taisi mennä takaisin
        Ruotsin maalle mistä oli tullukin.
        Minulla ei ole ollut koskaan ruotsalaisen operaattorin liittymää eikä tule.

        Vai ei ole ollut ruotsalaista, no mikäs sulla on ollut? Miten perustelet ruotsalaisen?
        Tekniikka mistä se tulee, entä työntekijät?
        Osaaminen, markkinointi,myynti? Omistajat, sinä itsehän olet voinnut olla omistaja koska vaan!

        Eiköhän Sonera eniten Suomea hyödytä näistä operaattoreista kuitenkin. Maksaa eniten palkkoja, veroja ja työllistää ihmisiä


    • skype...

      joo mä käytän päivittäin skypeä eikä maksa mitään. chatti ja soitot toimii loistavasti. olen säästänyt paljon rahaa.... elämä kallis jos ei osaa asioita hoitaa..

    • malliesimerkki

      Tällä lailla homma toimii: nyt välittömästi riittävän suuri määrä Soneran asiakkaita vaihtamaan liittymänsä halvemman kilpailijan liittymään. Viesti menee perille vain toimimalla!

    • Pulisija

      puhelujen hinnat on olleet niin törkeen halpoja,ett mekiin pölisen koko ajan, jos hinnat vähän nousis, se olin miun kannalta HYVÄ JTTU

    • peltsi

      Sonera leikkii tulella mitä ei osaa käsitellä.
      Kohta on taas irtisanomisia tiedossa kun telefinlandin asiakkaat pakenevat muiden operaattoreiden luokse.Mutta mitäs siitä....kyllähän muutkin osaa kuin svedut....


      Onnea uuteen päivään Telia ;)

      • pohjalainen

        Cubio on halvin liittymä, mutta ottakaa sähköinen lasku, paperilasku maksaa 1:n €:n


      • tinke
        pohjalainen kirjoitti:

        Cubio on halvin liittymä, mutta ottakaa sähköinen lasku, paperilasku maksaa 1:n €:n

        tää koko häslä perustuu jälleen kerran siihen tosiasiaan, että pohjoinen luterilainen ja syvästi syyllistetty pohjoinen eriskummallinen kansa ei kestä mitenkään sitä, että sillä menee hyvin. jos sille antaa vähän halvemmalla sähköä,löytyy hetkessä yliopistotasoinen ukko kertomaan, että se on liian halpaa eurooppalaisittain ja sähköyhtiöt läpyttää käsiään, sama juttu liittymissä.....kun meidän hinnat on kuulemma liian matalia, pakkohan niitä on nostaa. vaikka eletään käsittämättömän kaukana kaikesta, maksetaan tuplasti jo kaikesta muusta, ni siks pitää maksaa kännykästä kanssa!


    • pohjalainen

      Minulla on Cubion liittymä, olen tosi tyytyväinen. Jos liityt niin ota sähköinen lasku, koska paperilasku maksaa euron.

    • onpi

      APRILLIA

    • kyseessä

      Ei siis huolta

      • aprillipäivä

        Tai oikeastaan nyt on, just vaihtunu.


      • Porin Mies
        aprillipäivä kirjoitti:

        Tai oikeastaan nyt on, just vaihtunu.

        Mitä vikaa Sonerassa on? Mielestäni ei mitään Vikaan. Olen ollut koko kännykkä kauden ajan Soneran asiakas ja tyytyväinen olenkin.

        LOPETTAKAA SE PERKELEEN HAUKKUMINEN LIITTYMISTÄ NYTTEN. KAIKILLA LIITTYMILLÄ JO JOTAIN MIKÄ MAKSAA ENEMMÄN.

        VAIKKA SONERA ON KALLIS NIIN ONHAN SILLÄ VAIKKA MITÄ ETUJA NIINKUN ESIM KESTOETU JA MUITA MUKAVIA ETUJA NIINKUN ETUSOPIMUS YMS.


    • *************

      Soneran Lanka puhelin kaikille uusi Hinta Soneralle kaikki Takasin Asiakaaksi...Yhteinen Ale hinta...Puhelun Hinta Oli aina oikea Kun oli Yksi tarjoaja Nyt Kaikki Soneralle Takaisin...Kunnon Kotisoitto piirit... KUNTOON...Kulta Etu Kaikille Kun Monta liitymää...

      • Sonera kaikille

        Oikea hinta laka puhelimelle ja tietokonelle...ja muutama kännykkä joka kuuluu koti soittopiiriin..Ale hinta lanka puhelimelle..Miksi Hävittää toimiva lanka puhelin verko hyödyntää uudelleen edulisuudella..ESITYS 1.LANKAPUHELIMESTA EDULISIN SONERA...MIksi lanka puhelin maksu liika korkea asiakkaat luopuneen hinalla takaisin kiitos soneran asikas...esim. pieni paikakunta n3 päivässä poistuu ja n30 viikko...


    • ennustelia

      jo pitkän aikaa miettinyt miten kannataa kahdella isolla operaattorilla olla tommosia "loisia"kun tf,sunalahti,columbus.nehän syövät niinkun omaa leipää,ja aiheuttavat kovaa hintakilpailua emoyhitöille.ilmeisesti isot herratkin on sen nyt huomannut ja samalla pistetään hinnat kohdaleen,ja kuka maksaa...

    • Virolainen-

      olen huomannut sen, että erityisesti SUOMESSA on paljon liikkeellä ihmisiä, jotka tinkii LAADUSTA sen takia kun vaan olisi HALPAA... Sama juttu on sen TeleFinlandin kanssa... Kun tässä on kuitenkin kyse vaan muutamasta sentistä ja olen sekä soneran että elisan asiakas, minua kiinnostaa todellakin seurata sitä, miten Elisa reagoi kyseiselle Soneran uutiselle ja mikä LAUMA lähtee sen muutaman sentin takia vaihtamaan operaattoria Suomessa... Ne on hyvin herkkiä ja psykologisia asioita...valitettavasti.
      Virossa on 3 operaattoria: EMT, TELE2 ja suomalainen Elisa. mulla on ollut kaikkien liittymät, tällähetkellä on TELE2, koska hinta-laatusuhde on siinä paras.
      Kysymykseni olisi palstan lukijoille: miksi varakkaassa Suomessa on kuitenkin niin paljon ihmisiä, jotka pakenee toiselle operaattorille sen minimaalisen säästön takia?
      On mielenkiintoinen esimerkki: Virossa silloin kun sai vaihtaa operaattoria säilyttäen oma vanha numero, aika vähäiset vaihtoi operaattoria... Suomessa oli se aikamoinen tungus. Mistä oli kyse? .........

      • erkki

        "Kun tässä on kuitenkin kyse vaan muutamasta sentistä"

        Muutamasta sentistä, vittu muutamastä kymmenestä eurosta joka kuukausi esim Sonera vs. Tele Finland. Ja siksi käytetään halpoja liittymiä koska kännykän käyttö ei ole esim. Soneran hintojen arvoista. Halpaa se pitää olla, eli viestittää ja soittaa.


      • Virolainen666
        erkki kirjoitti:

        "Kun tässä on kuitenkin kyse vaan muutamasta sentistä"

        Muutamasta sentistä, vittu muutamastä kymmenestä eurosta joka kuukausi esim Sonera vs. Tele Finland. Ja siksi käytetään halpoja liittymiä koska kännykän käyttö ei ole esim. Soneran hintojen arvoista. Halpaa se pitää olla, eli viestittää ja soittaa.

        Telefinlandin ja soneran NETTO liittymän puheluhinta on lähes sama. koko tämä Kolumbus-Telefinland oli vaan kampaniaa. Sama DNA-lla. Senkin tiedän. ja kun ei enää mitään ilmaisia puheaikojakaan tipu, on tilanne se "tavallinen" mitä yleensä onkin ollut.
        maksamme siitä mitä puhummekin, ollaan sitten Virossa, Ruotsissa, Suomessa tai vaikkapa Paratiisissa :)


      • hashglkestra

        Kaikki virolaiset tutut kilpailuttaneet liittymäänsä ja näitä tuttuja on paljon.


      • Eestiläiselle ?
        Virolainen666 kirjoitti:

        Telefinlandin ja soneran NETTO liittymän puheluhinta on lähes sama. koko tämä Kolumbus-Telefinland oli vaan kampaniaa. Sama DNA-lla. Senkin tiedän. ja kun ei enää mitään ilmaisia puheaikojakaan tipu, on tilanne se "tavallinen" mitä yleensä onkin ollut.
        maksamme siitä mitä puhummekin, ollaan sitten Virossa, Ruotsissa, Suomessa tai vaikkapa Paratiisissa :)

        Vai kuuluuko sittenkin sanoa Virolainen..?? No, se toinen juttu.
        Oman perheeni kohdalla (3 liittymää), puhelinlaskuni aleni n. 30 €/kk, vaihdettuani Sonerasta TeleFinlandiin aikoinaan.
        Saahan sillä jo jokusen Viruvalgean..?? lol
        Joten ei nyt ihan centeistä kyse.


      • asiakas

        itse olen soneran asiakas noin 50€/kk laskut. oma laskuni nousee tämän muuteksen seurauksena pelkän alotusmaksun takia 10%. minimissään minuutinpuhelu jutusta en tiedä siitä tulee varmaan vähän alle 5% lisää hintaa. eli lasku nousee arviolta vähän alle 60€. muilla liittymillä laskuni menisi reilusti alle 40€/kk. jos vain vielä olis radiolinja sinne menisin takas. elisa ei houkuta


      • laskin
        erkki kirjoitti:

        "Kun tässä on kuitenkin kyse vaan muutamasta sentistä"

        Muutamasta sentistä, vittu muutamastä kymmenestä eurosta joka kuukausi esim Sonera vs. Tele Finland. Ja siksi käytetään halpoja liittymiä koska kännykän käyttö ei ole esim. Soneran hintojen arvoista. Halpaa se pitää olla, eli viestittää ja soittaa.

        eihän yks centti ole kallis??? nyt mulla liittymä 0,69senttii kaikki. vaihdettaessa soneran nettoon nousee 40€ laskuni noin 30% eli yli 50€ siinä on yks centti. uuden hinnan muutoksen otin huomioon.


      • askglhaföghadfsg
        asiakas kirjoitti:

        itse olen soneran asiakas noin 50€/kk laskut. oma laskuni nousee tämän muuteksen seurauksena pelkän alotusmaksun takia 10%. minimissään minuutinpuhelu jutusta en tiedä siitä tulee varmaan vähän alle 5% lisää hintaa. eli lasku nousee arviolta vähän alle 60€. muilla liittymillä laskuni menisi reilusti alle 40€/kk. jos vain vielä olis radiolinja sinne menisin takas. elisa ei houkuta

        Radiolinja vaihtoi nimensä Elisaksi. Samasta puljusta on kyse. Elisan halpamerkkejä ovat Kolumbus ja Saunalahti. Maakuntien yhtiöt omistavat DNA:n ja sitten on TeliaSonera, jonka suurin omistaja on Ruotsin valtio ja sen lisäksi taitaa olla joitain pieniä haastajia.


    • TONTTU TOMERA

      mitä käy.....?????

      kuinka viitsitte kirjoittaa tällaisen otsikon alle....?

      no sinnehän voi kirjoittaa sian saksaa, kun
      otsikkokin on mitä vaan

      itse en viitsi vaivautua lukemaan sian saksaa

    • kurko

      kun hinta nousee

      • Sonera vaihtoon

        Lähden mukaan kapinaan.


      • innostaa
        Sonera vaihtoon kirjoitti:

        Lähden mukaan kapinaan.

        mitä Soneralla tapahtuu..Itelläni ei oo ollu ku yks soneran prepaid-liittymä köyhässä nuoruudessani ja se riitti,ei oo hinnat tippunu lainkaan ku pitää maksaa P-P Peteliukselle ja jollekkin helevetin tyhmälle mainosfirmalle noista ääliötason mainoksista!


    • Kiira on Kaunis!

      Ei haittaa !! Kiira Korpi on silti maailman kaunein nainen!!
      Kuka nyt jotain tele finlandia kaipaa kun on Kiira olemassa!!

      • aika hauska

        No niinhän se on.


    • EI KOSKAAN Soneraa!!.

      Se on huomannut,ettei se halua olla kilpailukykyinen edes Tele Finlandin osalta ja kytkykaupan myötä (palveluiden kilpailukykyisyys Soneralle tärkeämpää,kuin että matkapuheluiden hinnoittelut olisivat ...!!) oli pakko myöskin sen takia nostaa matkapuheluiden hintoja!!.
      =(

    • tiuku

      ...todellakin. Kirje tuli jo alkuviikosta!

      • NYT HETI

        ETSI HALVEMPI JA VAIHDA. Sitä sanotaan kilpailuttamiseksi. Se käy todella helposti ja puhelinnumero säilyy.


    • toimintaa jo tänään

      Perskules linjat tukkoon ja liittymämyymälät täpötäyteen. Kaikki vaihtamaan liittymää TeliaSoneralta (Sonera ja Tele Finland) ja vähän äkkiä. Sillä lailla hintoihin vaikutetaan.

      • vaihtamatta halvempaan

        Tyhmyydestä sakotetaan koko kansaa.


    • kyllä kansa tietää

      ..jakavat potin keskenään.

    • asiantuntija tällä alalla

      Ihmettelen tämän maan matkapuhelintouhua ja asiakkaita.
      Ei kukaan kai kuvittele, että yritykset ovat olemassa vain sinua varten, niiden tehtävä on hoitaa vain rahaa omistajalle, tämä on markkinatalous.
      Matkapuhelinasiakkaista 80 % ei osaa käyttää muuta palvelua kuin puhelu/sms palveluita, kun ottaa huomioon, että keskimäärin tavallinen suomalainen soittaa 6 min/ päivä sekä 40 kpl tekstareita. Tutkittu tieto.

      Asiakas ei ymmärrä, että laskut tulee hoitaa ajallaan eikä ymmärretä mitä oikeasti ollaan sovittu, kun ollaan tehty juridinen sopimus, eli olet lukenut sopimusehdot ja sitoutunut niitä noudattamaan, jos taas et ole lukenut, voit vain syyttää itseäsi. Kyseessä aivan samanlainen sopimus kuin ottaisit pankkilainan !

      Laskuja ei makseta ajoissa ja noin 80 % operaattoreille tulevista puheluista koskee tavalla tai toisella laskuja ! Herätys ! Laskuja ! Tällä 80 % joukolla on elämän vekselivedella ja eletään kädestä suuhun, ja laskuista sovitaan jokaikinen kuukausi kuinka niitä maksetaan myöhässä, eikä ymmärretä mitä tarkoittaa viivästyskorko tai maksumuistutus, sellainen on sanktio sopimusrikkomuksesta
      (katso kuluttajavirasto, jos ei tunnu uskottavalta kuinka tyhmäkin tajuaa mikä on maksukehotus 5e sen tarkoitus on maksattaa se sinulla, joka et maksa laskuja ajoissa, ei minulla tai muilla jotka maksavat ajoissa)

      Ei tajuta, tai ei ymmärretä, että itse laskun tarkistaminen puheluiden osalta on täysin mahdoton, koska siihen tarvitaan operaattorin laskutusjärjestelmätietoja ! Väitetään ettei ole soitettu ! Herätys ! Kukas ne on soittanut, oikeasti tässä asiakas on todella heikoilla jäillä, koska vastaavissa tapuksissa asiakas on tuomittu automaattisesti maksamaan lasku sellaisenaan.

      Sitten se asiakkaan käyttäytyminen.
      On olemassa se asiakas, joka ymmärtää että haukkuminen ja huutaminen ei johda mihinkään, sillä haukkuminen on aika vaarallista niin liikkessä kuin puhelimessa, voi herkästi johtaa rikostutkintaan ja RL:ssa mainittuun kunnianloukkaukseen sekä vahingonkorvaukseen.
      Tämä tulisi muistaa, eli asiakas ei todellakaan ole kuningaskuluttaja vaan asiakkaalla on vastuu toiminnastaan sekä oikeudet, kuten televiestinnästä on säädetty sekä asiakkaan tekemän sopimuksen toimitusehdot määräävät.

      Nyt on havaittavissa, että ensimmäiset "kahjot" juoskevat jo täyttä päätä hakemaan 3G puhelimia pakettiliittymiä !
      Nemä fiksut odottavat ja osaavat laskea, että tavallisellakin puhelimella pärjää vielä, sekä KAHDEN VUODEN SOPIMUKSESTA KUN ON KYSE ON TODELLA PITKÄ AIKA TELEMARKKINOILLA !!!!!!!

      Tavallinen se fiksu asiakas, joita operaattoreilla on noin 20 % osaavat käyttää nettiä, osaavat maksaa laskunsa ajallaan, eivätkä tarvitse apua jokaikinen päivä eri asioissa - he kysyvät asiallisesti, jos oikeesti on asiaa, ja auttavat asioiden selvittämisessä, mutta ennen kaikkea ymmärtävät oman VASTUUNSA sekä samalla myös oikeutensa, HEIDÄN KANSSAAN ASIA TOIMII !

      Kannattaa muistaa, että kyllä operaattorit hullut tunnistavat nykyistä paremmin sekä asiakkaista pidetään kuitenkin tietokantoja sisäiseen käyttöön aivan samalla tavalla kuin pankeilla tai vakuutusyhtiöillä on tietokannat, joten sen HULLUN leiman voi saada kyllä ihan asiallisilla perusteilla.
      Se sivistys muuten ei katso koulutusta tai asemaan, jokaisesssa yhteiskunnan ryhmässä on niitä 80 % jotka kuvittelevat, että elämä pyörii heidän ympärillään, vaikka ketään oikeesti sinun elämäsi "luuseri asiakas" ei oikeesti kiinnosta !

      Tekopyhyys on voi voi ..........
      Itse voit päättää kumpaan ryhmään kuulut

      Yleensä tämä sama "kakkasakki" sitten on kaikkien palveluntarkoajien riesa oli sitten kyse vaikka pullon palauttamisesta kauppaan, sekään kun ei tunnu sinulta menevän ongelmitta, olisiko syytä mennä peilin eteen seuraavan kerran kun etsit syyllisiä tai huudat...........

      minua se vain naurattaa,,,,,,,,,elämä on........tai pitäisikö sanoa, että ethän sinä ole edes elänyt

      • haisuli

        Kyllä taitaa itelläsi olla vähän noussut kusi hattuun, kun jaksat haukkua 80 % ihmisistä hulluiksi.


    • realisti

      Suomalainen ei sellaista tarvitse.
      Alati kasvava seniorikansalaisten joukko tarvitsee mahdollisimmin helppokäyttöisen (=yksinkertaisen) kännykän, jossa on suuri näyttö ja isot painikkeet.

      • !!!

        Kun tulee sata viestiä jossa lukee : äillis öys aillirpa!


      • !!!

        Kun tulee sata viestiä jossa lukee : äillis öys aillirpa! Kerron mistä tämän saa!!


    • Veli Vilpitön

      ...niin,eikös se TeleFinlandin mainos mennyt jotakuinkin niin?Täytyy sanoa että Soneralla on jokseekin kieroutunut käsitys rehellisyydestä,vaikka kyseessä onkin tämän tytäryhtiö.Sanomattakin on selvää että tytäryhtiö saa menettelyohjeensa emoyhtiöltä.Eniten kuitenkin ottaa koteloon se,että Sonera ei kykene olemaan etulyöntiasemassa missään muussa kuin selkäänpuukotuksessa.Nykyisten TeleFinlandin asiakkaiden on todennäköisesti turha jäädä odottelemaan palveluidensa paranemista,-ja nähtäväksi jää myös se kuinka Sonera tulevaisuudessa tulee palkitsemaan pitkäaikaisen asiakkaisuuden.Itse en jää märehtimään asian kanssa,tulen vaihtamaan palveluntarjoajaa.

    • Tyytyväinen asiakas

      Olen erittäin tyytyväinen puhepaketti liittymääni enkä vaihda sitä mihinkään, korkeintaan Sonera liittymään. Luotettavuus ja paras verkko on se joka kuitenkin ratkaisee. Elisan kokeilin mutta puhelut pätki joten piti palata takaisin. Näin on paras.

      • Myynyt myös telef

        Minulla on Telef , mutta koska näin kävi ja vaikka muutkin lähtisivät nostamaan hintojaa sen aloitti sonera ja minä en ala umtseja maksaa eli menen

        SUOMALAISEEN DNA.han takasin.
        PUhepottilla on nyt tarkoitus sitouttaa porukkaa telefinlandiin, mutta numeroa vaihtamalla ja irtisanomaal saatte toisen operaattorin käyttöön.Eli pakko ei oo alkaa pitää sitä mitä ei halua


    • pera

      rankaistaa yhtiötä vaihdetaan liittymää.
      minä tein niin ja toivon että muut seuraavat perässä.

    • ewf-

      Saunalahti on edelleen halvin ja paras liittymä. Vaihtakaa siihen!

      • hihhii

        vai halvin... oot väärässä


      • pysyy
        hihhii kirjoitti:

        vai halvin... oot väärässä

        se on todella halvin, vaikka otat minkä liittymän.

        Ja katsoppas saunalahti totaalin hintaa, kuka pistää paremmaksi.

        Dena mennyttä ja ollutta aikaa faaraoiden aikaisilla kykenemättömillä liittymillä.


    • Miten käy TeleFinland-miehen? Tuliskohan se meille töihin?

    • ammattilainen

      Lopettakaa jo toi itkeminen halvoista hinnoista,
      se aika on ohi nyt lopullisesti.

      Halpis brändit ajetaan alas ja kaikki alkavat nostamaan hintoja pikkuhiljaa. Ihan oikein!

      Jotenkin porukat ovat menneet sekaisin näiden kännykkäasioiden kanssa, miksi ihmeessä puhuminen pitäisi olla lähes ilmaista?
      Miksi se ei saisi maksaa mitään?

      Myytkö sinä omaa työtäsi yhä vaan halvemmalla?
      Kuka olisi valmis tinkimään esim -20% omasta palkasta kun sanotaan että "elämä on"?

      Ei ole pakko puhua. Ei ole pakko olla liittymää,
      tottakai se käyttäminen maksaa.
      Jos ei ole varaa pitää lopettaa käyttö.

      Mikään, ei mikään ole ilmaista.

      • yt.

        ..että puhelut kallistuvat tulevaisuudessa?
        Älä unta näe.
        Telealalla koittavat vielä vaikeat ajat.


      • luontonen
        yt. kirjoitti:

        ..että puhelut kallistuvat tulevaisuudessa?
        Älä unta näe.
        Telealalla koittavat vielä vaikeat ajat.

        kerta tapahtuu, kun on ollut vaikeat ajat, kuka toimii maksumiehenä tai naisena, ketkä maksavat kulut, väärät investoinnit jne.... mietiskele.


      • kallistuvatko
        yt. kirjoitti:

        ..että puhelut kallistuvat tulevaisuudessa?
        Älä unta näe.
        Telealalla koittavat vielä vaikeat ajat.

        puhelut tulevaisuudessa. Sunko mielestä ei kallistu. Väittäisimpä että kyllä kännykästä on tullut jo niin tärkeä kapine, että joku liittymä on oltava, maksoi mitä maksoi. Vai halutaanko palata aikaan jolloin tyypin saa kiinni vain kotipuhelimesta illalla. Taidat olla tollo.

        Pelkästään tietoisuus siitä että jollakulla toisella -kännykänomistajalla- saattaa olla sulle tärkeää asiaa pitää huolen siitä että luuri on oltava. Korkeintaan ne pöytälaatikkoliittymät häviää.

        Ja tolle ylläolevalle hemmolle joka avautui siitä että 80% asiakkaista on urpoja. Olen aivan samaa mieltä.

        Luetun ja kuullun ymmärtäminen on asiakkaille aivan liian vaikeaa nykyään.

        Ihan hyvä vaan että ajat kovenee, taitaa TeliaSoneraltakin lähteä iso joukko urpoja asiakkaita pois jotka tuottaa 5 euroa kuussa, mutta haluaa 50 euron edut. Eikä silloinkaan tajua maksaa sitä 5 euron laskua.


      • Elämä on

        Ilmaisia lounaita ei ole. Artisti maksaa. Eli totuus on, että asiakas. Mutta toi elämä on- poppoo teki ainoana voittoa kotimaan toiminnassa. Ja tuotto per liittymä asiallinen. Eli kait niillä on oikeet hinnat. Kertoo Taloussanomat.


    • Ei enempää juhlapuheita

      Sonera ei aio myöskään panostaa Tele Finlandin palvelujen kehittämiseen. Soneran strategia: enemmän rahaa sisään per asiakas => hinnat ylös.

      Uusinta uutta Tele Finlandin asiakkaille on Ruori-palvelu, jonka on tarkoitus toimittaa enenevässä määrin asiakaspalvelun virkaa. Sähköpostitse. TF-tuotemerkin palvelujen kehittäminen lopetetaan. Eikä TF:llä ole enää myöskään juuri omaa henkilökuntaa.

      Mediassa puhuttiin termillä TF "ajetaan alas". Mun 6 liittymää siirtyy muualle.

    • Sonera 7 vuotta

      Kyllähän sen jo tiesikin, että moinen kommunistiliittymä ei voi kauaa menestyä. Lupaa paljon, antaa vähän.

      • DNA

        Itelläni on DNA ja puhun kuukaudessa noin 500-800 minuuttia ja lähetän viestejä 500-1000 kappaletta. Puhelinlasku on joka kuukausi noin 10 euroa. Paljon maksais soneran liittymällä? Ihan järkyttävästi...


      • siellä
        DNA kirjoitti:

        Itelläni on DNA ja puhun kuukaudessa noin 500-800 minuuttia ja lähetän viestejä 500-1000 kappaletta. Puhelinlasku on joka kuukausi noin 10 euroa. Paljon maksais soneran liittymällä? Ihan järkyttävästi...

        Juuh kannattaa olla tyytyväinen siellä dnalla niin kauan kuin lystiä kestää.

        Sillä mikään muu operaattori ei aidosti tuollaisia asiakkaita edes halua!

        10e sisään ja palveluita sun muita pitäis silti tuottaa sekä ylläpitää - juuh ei kuunnosta kovin hyvältä pisnekseltä ei.


      • gsm
        siellä kirjoitti:

        Juuh kannattaa olla tyytyväinen siellä dnalla niin kauan kuin lystiä kestää.

        Sillä mikään muu operaattori ei aidosti tuollaisia asiakkaita edes halua!

        10e sisään ja palveluita sun muita pitäis silti tuottaa sekä ylläpitää - juuh ei kuunnosta kovin hyvältä pisnekseltä ei.

        ..trimmissä ja keskittyy olennaiseen, niin kyllä halvoillakin puheluilla pystyy tekemään voittoa. Uusista mobiilipalveluista on turha odottaa mitään rahasampoa, sillä länsimaissa kiinnostus niitä kohtaan on ollut laimeaa.


      • paikkaansa
        DNA kirjoitti:

        Itelläni on DNA ja puhun kuukaudessa noin 500-800 minuuttia ja lähetän viestejä 500-1000 kappaletta. Puhelinlasku on joka kuukausi noin 10 euroa. Paljon maksais soneran liittymällä? Ihan järkyttävästi...

        10 eurolla ei puhu tai tekstaa tommosta summaa...


      • DNA
        paikkaansa kirjoitti:

        10 eurolla ei puhu tai tekstaa tommosta summaa...

        Kyllä se nyt vaan pitää paikkansa. Pystyisin juttelee vielä tuplasti enemmän samaan hintaan.

        "Sillä mikään muu operaattori ei aidosti tuollaisia asiakkaita edes halua!"

        Joo harmittaa ihan sikana kun joudun olemaan DNA:n asiakas ja puhelut on näin halpoja. Kunpa sais Soneralta ryöstöhintaisen liittymän...


      • sisäisissä
        DNA kirjoitti:

        Kyllä se nyt vaan pitää paikkansa. Pystyisin juttelee vielä tuplasti enemmän samaan hintaan.

        "Sillä mikään muu operaattori ei aidosti tuollaisia asiakkaita edes halua!"

        Joo harmittaa ihan sikana kun joudun olemaan DNA:n asiakas ja puhelut on näin halpoja. Kunpa sais Soneralta ryöstöhintaisen liittymän...

        puhut ainoastaan dna liittymiin sillä hintaa ja jos soitat muualle joudut maksamaan 9 centtiä min. Sillä ei normaalisti kukaan pärjää, kun soittoja tulee jatkuvasti muuallekin operaattoreihin.

        Tekstarit myös maksavat saman verran eri operaattorille.


    • käy miten käy

      EIKÖ SUOMI24:ÄÄ HÄVETÄ KIRJOITTAA ETUSIVULLA: MITÄ KÄY HINNOILLE???? TÄMÄHÄN ON ETUSIVU,SAMA KUIN HESARIN ETUSIVU!!!

    • Porin Mies vain

      Mitä vikaa Sonerassa on? Mielestäni ei mitään Vikaan. Olen ollut koko kännykkä kauden ajan Soneran asiakas ja tyytyväinen olenkin.

      LOPETTAKAA SE PERKELEEN HAUKKUMINEN LIITTYMISTÄ NYTTEN. KAIKILLA LIITTYMILLÄ JO JOTAIN MIKÄ MAKSAA ENEMMÄN.

      VAIKKA SONERA ON KALLIS NIIN ONHAN SILLÄ VAIKKA MITÄ ETUJA NIINKUN ESIM KESTOETU JA MUITA MUKAVIA ETUJA NIINKUN ETUSOPIMUS YMS.

      • Sonera on sika kallis!

        Joten vaihda porin poika vaikka saunalahteen, ite olen telefinlandin asiakas. Oon kanssa todella tyytyväinen t.f:n, kun palvelu pelaa ja hinnat kohdallaan.
        Puhelinlaskut tippui puoleen ku vaihdoin soneran pois.. Vajaa pari vuotta sitten..

        Niin se etusopimus ja kestoetu, on pelkkää asikkaan sitomista.. Kuka jaksaa joka sunnuntai soitella.

        Pulina sekä saunalahti..

        Puhelut 0,069€/min
        Tekstiviestit 0,069€/kpl
        Kuukausimaksu 0,66€

        Soneran ehdokkaat..
        NETTO
        Hinnat

        Puhelut    0,079    €/min
        Tekstiviestit    0,079    €/kpl
        Kuukausimaksu    1,99    €/kk
        Avausmaksu    8,21    €

        ONE
        Hinnat

        Puhelut    0,089    €/min
        Tekstiviestit    0,089    €/kpl
        Kuukausimaksu    3,99    €/kk
        Avausmaksu    8,21    €

        Kyllä sää oot ihan sekaisin jos maksat turhasta!!


    • hinta...

      Mikäköhän on oikeasti yhden puhelun hinta? Voisin kuvitella, että aika minimaalinen, eihän kukaan joudu itse asiassa edes tekemään mitään, kun kaikki hoituu mikropiireissä ja tietokoneella nykyään.

      No joo, tietysti joku sanoo, että onhan siellä nyt ne huoltoporukat ja asiakaspalvelijat ym. ym. mutta silti halpayhtiötkin saa jokaisesta puhelusta vähintään 20% voittoa kuluihin nähden kun sonera saa 60% veikkaisin.

      • Shirosima. 3

        eikö nyt sitten jää tosiaankaan Soneran verkkoon yhtään todellista halpa operaattoria jonka liittymiä vielä saisi?


      • alalla oleva

        "halpayhtiötkin saa jokaisesta puhelusta vähintään 20% voittoa kuluihin nähden kun sonera saa 60% veikkaisin. "

        Mistä hatusta tuon vetäisit, taidat olla ihan alan ammattilainen kuin noin "tiedät".
        Eipä ihan pidä paikkaansa, kyllä kaikki operaattorit ovat kuluttujaliittymien suhteen paljon kapeammalla marginaalilla. Noin oli ehkä joskus 4 vuotta sitten, ei enää.

        Vai mitä arvelet, miksi mm MTV ja ACN:n halpis liittymät ovat hävinneet, miksi DNA on tuottanut pelkkää tapiota lähes koko olemassa olon ajan?


    • nimierki
    • kullinen

      baronan Pitkänen voi vastata miksi toiminta ei ole reilua?? riitta pitkä[email protected]

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1425
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      94
      994
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      840
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      750
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe