Siis eikö ala hajoamaan tms.? Onko kellään tietoa? Itselläni viikolla 11 6 ultrassa sikiö vastasi viikkoja 7 5. Mietin vaan..
Miten sikiö "säilyy" kohdussa kuolleena viikkoja?
7
6921
Vastaukset
- ....
Kohdussa ei ole hajottajabakteereita, jotka aiheuttavat mätänemistä tai hajoamista. Lapsi saa ensimmäisen kosketuksensa bakteereihin vasta syntymässä, ja sittenpä niitä onkin jo kaikkialla, sekä "hyviä" että "huonoja" bakteereja.
Otan osaa.- pipsis
luin jonkun kokemuksen jolla oli sikiö kuolleena kohdussa kauan (siis hän oli yli 35viikolla) ja kun syntyi niin olivat kätilöt sanoneet että on pahan näköinen, ei kannata katsoa. Ei kai siis ollut "mätä" tms. kai vaan jotenkin muuttunut.
Entäs jos en tietäisi olevani raskaana ja tulisi keskeytynyt keskenmeno niin kuinka pitkään se voi olla siellä tulematta ulos? Voiko se olla siellä vaikka kuinka kauan? Mitä sitten tapahtuisi? Tulehdus?
Tyhmiä kyselen, mutta kun kiinnostaa.
- ihan samaan
tapaan! Eka ultraan mentiin viikkojen ollessa noin 12 ja sikiön arveltiin kuolleen jo noin rv:lla 5!!! Samaa ihmettelin silloin...
Nyt meillä onneksi terve, ihan kohta 1vee poitsu. Melko pian tulin uudelleen raskaaksi. Mutta jälkivuotoa kesti kyllä sen sikiön kuoleman jälkeen monta kk:tta!!!!- tämmöinen juttu
elikkä menkkojen mukaan vasta 5 3, ultran mukaan 7 3, kuollu oli. Kävin tarkistuttamassa huvikseni yksityisellä tilanteen kun en tiennyt miten pitkällä olin. Lääkkeillä tuli ulos ja yhet menkat oli välissä ja nyt uudestaan raskaana vasta 6 5 että pelottaa vähän jos käy niinkuin viimeksi mut onneks on kuitenkin pian 2v. täyttävä tyttö
- katti
Mulla tapahtui niin että sikiö oli ollut kuolleena ainakin pari viikkoa ja oli jo maseroitunut , joka merkitsee sitä että sikiö muuttuu ruskeaksi ja hauraammaksi. Tapahtui viikolla raskausviikolla 18 ja jouduin synnyttämään hänet. Halusin nähdä kuitenkin sikiön. Kätilö oli ensin vähän korjaillut sikiön ulkonäköä. Oli muuten normaali vartaloinen, mutta kasvonpiirteistä ei saanut selvää, koska synnyttäessä haurastuneen kuolleen sikiön, voi käydä niin että jotain irtoo matkalla...
Mulla on kahdessa keskenmenossa käyny nin että sikiö kuolee kohtuun eikä tule ulos...- ...
Otan osaa. Taitaa tuo maseroituminen eli haurastuminen johtua siitä, että sikiön solujen kuollessa solujen sisältämät entsyymit pääsevät tuhoamaan rakenteita jonkin verran.
- pipsis
... kirjoitti:
Otan osaa. Taitaa tuo maseroituminen eli haurastuminen johtua siitä, että sikiön solujen kuollessa solujen sisältämät entsyymit pääsevät tuhoamaan rakenteita jonkin verran.
eilen lääkärissä ja hän sanoi että ei ne kyllä säilykkään. Alkavat hapertua jne. Omastani (5vkoa kuolleena kohdussani)sanoi että on kyllä 7 viikkoisen sikiön kokoinen mutta näyttää "pyöristyneeltä" eli on varmaan turvonnut.
Kysyin vielä että voiko olla mahdollista ettei se tule itsestään ulos eikä nainen tiedä olevansa raskaana. Vastasi että se on todella harvinaista, mutta on niitä kaikenmaailman muumioituneita sikiöitä joskus löytynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819