Tiedättekö hyvää gynekologia Tampereella? Toisaalta olen miettinyt etten mene papa-kokeeseen ennenkuin kehittävät jonkun kivuttomamman keinon näytteenottoon. Olen kokeillut monia eri lääkäreitä ja aina papakokeen otto sattuu niin vietävästi. Toiset lääkärit ovat työntäneet vielä sormen peppuun tutkimuksen aikana, auts! Jos miehet joutuisivat käymään kyseisissä kokeissa vuosittain niin tuskin hyväksyisivät itselleen niitä rautaisia "jättipinsettejä" joilla meitä naisia nyt ronkitaan. Miksei voisi tähystää vaikka kameralla? Johdon halkaisija olisi vain noin sentin eikä tuntuisi varmaan missään.
Hyvä gynekologi Tampereella
65
62565
Vastaukset
- neiti x
Niin pelkään minäkin papakoetta, on sattunut niin monta kertaa. Mutta viimeksi kävin kaverin suosituksesta Tampereen Gynekologikeskuksessa, Keskustori 1:ssä. Lääkärinä oli Terhi Vainio ja voin suositella häntä sinullekin. Muistathan aina sanoa, että sinuun sattuu todella helposti jne.
- myös tarve
Olen Tampereella (muuttanut jonkin aikaa sitten) ja pitäisi mennä papatestiin; ollut II astetta jo jonkin aikaa, joten haluaisin löytää pätevän gynen.
- nosto
Nostellaas vähäsen aihetta. Onko kellään lisää kokemuksia Tampereen gynekologeista?
- itakatik
Katselin nettisivuilla, että perhesuunnitteluneuvola vastaa lähinnä ehkäisyn aloittamista koskevissa asioissa???
Mun täytyisi mennä ihan vaan gynen tarkastukseen ja e-pilleri reseptin uusintaan... Täytyykö mennä yksityiselle vai onko kunnalla tätä palvelua? Oon ollut ainoastaan nuoriso-, äitiys ja opiskelija terveyden huollon piirissä ennen... - jesjesjepulis
itakatik kirjoitti:
Katselin nettisivuilla, että perhesuunnitteluneuvola vastaa lähinnä ehkäisyn aloittamista koskevissa asioissa???
Mun täytyisi mennä ihan vaan gynen tarkastukseen ja e-pilleri reseptin uusintaan... Täytyykö mennä yksityiselle vai onko kunnalla tätä palvelua? Oon ollut ainoastaan nuoriso-, äitiys ja opiskelija terveyden huollon piirissä ennen...katso
http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/ennaltaehkaisevatyo/seksuaaliterveys/ehkaisy.html
ja
http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/neuvolat/perhesuunnittelu.html
Ehkäisykäynti perhesuunnitteluneuvolassa on maksuton.
Jos ehkäisykäynti tehdään perhesuunnitteluneuvolan sijasta omalääkärille, käynti on myös maksuton, mutta asiakkaan on itse mainittava aikaa varatessaan tai ilmoittautuessaan, että kyseessä on ehkäisykäynti. Muuten käynnistä peritään normaali terveyskeskusmaksu.
opiskelijoille myös
http://www.yths.fi/netcomm/default.asp?strLAN=FI
YTHS:llä yleislääkärit hoitavat kaikkia tavallisimpia opiskelijoiden terveyteen ja sairauteen liittyviä asioita/vaivoja (esim. raskauden ehkäisy, tuki- ja liikuntaelinten kivut, allergiat, psyykkiseen hyvinvointiin liittyvät ongelmat, vatsavaivat, akne jne.)
- jaa
tampereella gynekologilla? Onko minkä hintaisia ja millasia lääkäreitä?
..pitäis mennä..- ekaa kertaa
Löysin tälläistä hinnastoo Tampereen gynekologikeskuksen sivuilta:
Lääkärin vastaanotto 20 min - 60-85e
Papa 37e
Toimistomaksu 8,50e
Onko ok hinnat? Löytyiskö jostain edullisempaa paikkaa opiskelijalle? - ekaa kertaa
ekaa kertaa kirjoitti:
Papa 37e
Toimistomaksu 8,50e
Onko ok hinnat? Löytyiskö jostain edullisempaa paikkaa opiskelijalle?Ja johon ei ois suurempaa jonoa, johon vois päästä parissa päivässä eikä viikon päästä?
- tugin asiakas
Uusi Gynekologikeskus (TUG: http://www.tug.fi). Kävin ennen Tampereen gynekologikeskuksessa, mutta vaihdoin tuonne kun oma gyneni (Anttila) lähti TUG:iin. Hinnat ovat samaa tasoa kuin gynekologikeskuksessa. Gyne ottaa vastaanotolla papan TUG:issa toisin kuin TG:ssa (ainakin silloin kun itse siellä vielä kävin), joten ei tarvitse lähteä erikseen labraa haeskelemaan. Epämiellyttäväähän se silti aina on. Vastaanottoaikoja on yleensä saanut aika nopeasti.
Minä puolestaan en enää miesgynelle mene. En epäile heidän ammattitaitoaan sinänsä, mutta heiltä väkisinkin puuttuu sellainen kokemuspohja ko. alasta joka voi olla vain naisilla. Eka gyneni oli mies ja oikein mukava, mutta oli myös melko kovakourainen. - juujuu..
ekaa kertaa kirjoitti:
Papa 37e
Toimistomaksu 8,50e
Onko ok hinnat? Löytyiskö jostain edullisempaa paikkaa opiskelijalle?Todellakin on halvempaakin. opiskelijaterveydenhuollosta saa kyllä listan niistä paikoista missä on halvimmat papa-kokeet(ainakin meikäläinen sai). Jos ei tarvitse muuta ku papa-koe otattaa niin esim syöpäyhdistyksellä taitaa olla melko edulliset hinnat... hoitaja taitaa ottaa sen.. Maksaa ehkä muutaman kympin.
- järkyttynyt
ÄLKÄÄ menkö papa tutkimukseen TAMPEREEN LABORATORIOKESKUS TUULENSUUhun!! Aivan järkyttävää palvelua, tai siis sitä ei ollut ja näytteenottaja oli todella töykeä ja syytti minua huonosta koepalasta. Hänellä oli kyllä ammattitaidossa todella pahasti vikaa. Tuollaiset pois asiakaspalvelu ja terveydenhoitoalan ammateista.
- kkkkllllll
Itse olen käynyt tuolla. Topakka täti siellä oli ja niin pitääkin. Asiallinen ja osasi hommansa. Sitä tässä ihmettelenkin miksi ihmiset noilla papakokeilla pelottelevat...itse en tuntenut mitään, en edes pienintäkään kipua. Olen kyllä aina saanut asiallista palvelua kyseisessä paikassa..
- Anatomiaa
kkkkllllll kirjoitti:
Itse olen käynyt tuolla. Topakka täti siellä oli ja niin pitääkin. Asiallinen ja osasi hommansa. Sitä tässä ihmettelenkin miksi ihmiset noilla papakokeilla pelottelevat...itse en tuntenut mitään, en edes pienintäkään kipua. Olen kyllä aina saanut asiallista palvelua kyseisessä paikassa..
Kuule voivoi, osalle papanäyte voi olla kivulias anatomiasta johtuen. Jos sinulle ei ollut, niin osalle voi olla hyvinkin kivulias. Topakka, kuka kaipaa topakkaa, potilasystävällistä yleensä kaivataan.
- Palautetta menemään
Anatomiaa kirjoitti:
Kuule voivoi, osalle papanäyte voi olla kivulias anatomiasta johtuen. Jos sinulle ei ollut, niin osalle voi olla hyvinkin kivulias. Topakka, kuka kaipaa topakkaa, potilasystävällistä yleensä kaivataan.
Laittakaa ihmessä palautetta Tuulensuun laboratorion näytteenottajan "asiakaspalvelusta", jokainen palaute luetaan, eihän tuollaista ala-arvoista kohtelua tarvitse sietää.
Palautteen voi myös antaa nimettönä, kannattaa valittaa. - Palautetta töykeille
Palautetta menemään kirjoitti:
Laittakaa ihmessä palautetta Tuulensuun laboratorion näytteenottajan "asiakaspalvelusta", jokainen palaute luetaan, eihän tuollaista ala-arvoista kohtelua tarvitse sietää.
Palautteen voi myös antaa nimettönä, kannattaa valittaa.Siis palautteen voi antaa myös nimettömänä.
- KristalV.
olen kuullut muiltakin vastaavaa.Itse oon käynyt kahdesti siellä papassa eikä mitään moitittavaa.ehkä oon tottunut ettei silkkihansikkain käsitellä :)
- MatiasOskari
Anatomiaa kirjoitti:
Topakkaa tätiä kaivataan vaikka sillon, kun vastaanotolle tulee joku kaikesta nariseva nainen joka on googlettamalla tehnyt itselleen jo diagnoosin valmiiks ja luulee tietävänsä asiat lääkäriä paremmin. Sitten aletaan valittamaan ja narisemaan, kun asiat ei mene oman mielen mukaan.
- Anonyymi
Anatomiaa kirjoitti:
Jos papakoetta pelkää, niin miten voi synnyttää?! Voi, voi teitä hemmoteltuja nykynaisia. Puhukaa sitten vasta kivusta, kun olette muutaman penskan synnyttäneet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos papakoetta pelkää, niin miten voi synnyttää?! Voi, voi teitä hemmoteltuja nykynaisia. Puhukaa sitten vasta kivusta, kun olette muutaman penskan synnyttäneet!
Näin kohtu poistettuna joka oli fyysisesti rankka, jäi arpikudosta joka sattuu olemaan just siellä mistä papa otetaan, jot se kipu on jotain ihan jäätävää, meinaa taju mennä. tästä viisastuneena aion vuorata värkkini emlalla ennen tulevaa koitosta. En sanoisi itseäni varsin hemmotelluksi vaikka ihan nykyajassa elänkin. Toisten vähättelijät ne vasta mukavaa sakkia on...
- kiikel
Tuulensuuhun en kyllä minäkään mielelläni mene enää papaan. Tuulensuussa hoitaja oli todella töykeä ja kovakourainen. Tuli verta näytteen oton jälkeen. Hoitaja tokas vaan et laita side ku tulee vähän verta.
Koskaan ennen ei ole papan otto sattunut, vaikka on ollu herkät paikat. - N25_
Olisiko uusia tai vanhoja kokemuksia gynekologikeskus oy:n lääkäreistä? http://www.tug.fi/html/laakarit.html
- tyytyväinen palveluu
minäkin kävin papassa tuulensuussa, olin ensimmäistä kertaa ikinä ja sanoin että olen aika herkkä ja sattuu helposti. Näytteenottaja oli topakka ja varma käsistään, mutta mukava ja sai rentoutumaan. Vähemmän se papa sattui kuin perus gynetarkastus spekulalla.
- surullinennnnnn
Kyllä, itsekin tein juuri valituksen Tampereen tuulensuun laborointikeskuksen hoitajasta. Laitoin valitukseen huoneen numeron, toivottavasti siitä saavat myös näytteenottajan nimen selville! Karmiva kokemus :(
- Nita
onko kukaan käynyt Tampereen terveystalossa gynellä? kuka olisi hyvä ja asiallinen. Pelkään kun viimeksi oli semmoinen kaamee kovakouranen kääkkä, ettei pahempaa entisessä tampereen gynekologi keskuksessa. Sinne en enää mene.
- khfu
Olin siellä nais gynegologilla johanna oli etunimi sukunimee en valitettavasti muista oikein kiva ja asiallinen, mutta vaihdan johonkin halvempaan
- Hyvä paikka
Tampereen terveystalossa pari hyvää Tiina Haavanto ja Riikka Niemi.
Niemen vastaanottoajat noin pari kertaa kuussa. Varaa aika netin kautta sieltä löytyy vapaat ajat. - Shalala`28
Tampereen Terveystalolla oli itsellä todella ilkeä ja tyly naislääkäri. Tuntui kun olisi ollut giljotiiniin menossa. Arvosteli kun halusin nimenomaan laastarin, pelotteli ihottumalla ja sanoi että soita sitten kun tulee ongelmia. Olen ennenkin ollut laastarin valintaani varsin tyytyväinen ja sopinut minulle kaikista parhaiten. Nyt kun pitäisi mennä tarkastukseen sitä miettii taas kauhulla että missä olisi ystävällinen palvelu. Gynellä käyminen on itselle ainakin henkilökohtaisempia asioita enkä todellakaan kaipaa siellä epäammattimaista käytöstä osakseni saada.
- karmeeta
Sama juttu! Vakigynekologi hakusessa edelleen Tampereelta ja varasin yhden positiivisen (mitä ihmettelen!) kommentin perusteella ajan Terveystaloon Tiina Haavannolle. Huh! Tiina Haavanto oli tosi tyly tyyppi, jolta puuttui täysin inhimillinen ja empaattinen vuorovaikutustaito. Tällaisia lääkäreitä valitettavasti on, jotka eivät kertakaikkiaan sovi asiakaspalvelutyöhön. Tuli oikein kiva joulufiilis silmäkulmia pyyhkiessä.
- nanuna
Minulla kiusana jo useampaan otteeseen tulehtunut bartholinrauhanen, enkä enää kivuiltani jaksanut alkaa selata vaihtoehtoja läpi ja satuin varaaman ajan samaiselle Tiina Haavannolle. Virhe. Tuskissani huoneeseen astellessa tämä alkaa kaavamaisesti tentata kysymyksillä ja keskustelussamme aistin voimakkaan vähättelyn sävyn ja naisen ilkeä töksäyttely sai minut kipuherkkänä ihmisenä panikoimaan tulevaa toimenpidettä. Ikävät kommentit ja käskyttäminen jatkuivat penkkiin istuessani ja kehotti vain tulemaan alemmas jalkojen varaan vaikka kerroin että pyörryn herkästi tällaisissa tilanteissa. Operaatio oli yhtä kärsimystä kun hän kovakouraisesti puhkaisi neulalla ja alkoi puristella paisetta, aina väliin tiuskien. Aulassa odottanut poikaystäväni kuuli sinne saakka kivunhuutoni. En tiedä onko ihan asiallista kyseenalaistaa potilaan kipua ja laukoa sellaisia kommentteja kuin" aikuinen ihminen, ryhdistäydy, tässä ei itku auta" . Totta kai itku oli hysteeristä koska hänen asenteensa ei lainkaan lievittänyt järkyttävää pelkotilaani. Luojan kiitos sain sentään ihanan hoitajan kädestä pitämään. Syvä kiitos, ilman häntä olisin varmaan traumatisoitunut lopullisesti. 93e kelavähennysten kanssa ja paikaltaan pyörähtänyt piilolinssi itkun ansiosta semmoisesta lystistä. Toivottavasti edes rauhanen paranee. Hakusessa olisi tosiaan joku hieman inhimillisempi gyne vastaisuuden varalle.
- Matomatala
Leena Vasara, miellyttävä ja todella helläkätinen Tampereella Koskikeskuksessa
- Tays_sucks
nanuna kirjoitti:
Minulla kiusana jo useampaan otteeseen tulehtunut bartholinrauhanen, enkä enää kivuiltani jaksanut alkaa selata vaihtoehtoja läpi ja satuin varaaman ajan samaiselle Tiina Haavannolle. Virhe. Tuskissani huoneeseen astellessa tämä alkaa kaavamaisesti tentata kysymyksillä ja keskustelussamme aistin voimakkaan vähättelyn sävyn ja naisen ilkeä töksäyttely sai minut kipuherkkänä ihmisenä panikoimaan tulevaa toimenpidettä. Ikävät kommentit ja käskyttäminen jatkuivat penkkiin istuessani ja kehotti vain tulemaan alemmas jalkojen varaan vaikka kerroin että pyörryn herkästi tällaisissa tilanteissa. Operaatio oli yhtä kärsimystä kun hän kovakouraisesti puhkaisi neulalla ja alkoi puristella paisetta, aina väliin tiuskien. Aulassa odottanut poikaystäväni kuuli sinne saakka kivunhuutoni. En tiedä onko ihan asiallista kyseenalaistaa potilaan kipua ja laukoa sellaisia kommentteja kuin" aikuinen ihminen, ryhdistäydy, tässä ei itku auta" . Totta kai itku oli hysteeristä koska hänen asenteensa ei lainkaan lievittänyt järkyttävää pelkotilaani. Luojan kiitos sain sentään ihanan hoitajan kädestä pitämään. Syvä kiitos, ilman häntä olisin varmaan traumatisoitunut lopullisesti. 93e kelavähennysten kanssa ja paikaltaan pyörähtänyt piilolinssi itkun ansiosta semmoisesta lystistä. Toivottavasti edes rauhanen paranee. Hakusessa olisi tosiaan joku hieman inhimillisempi gyne vastaisuuden varalle.
Niin, sinä koit tämän yksityislääkärin vastaanotolla. En tiedä kumpi on pahempi, tuo sinun vaiko oma kokemukseni YLIOPISTOSAIRAALASTA. Erikoistuva lääkäri tekemässä loop-konisaatiota, potilas eli minä huutaa kivusta, mutta lääkäri vaan runnoo menemään. Lopputulos oli elinikäinen trauma kyseisestä toimenpiteestä - joka oikeasti on pieni, polikliininen toimenpide paikallispuudutuksessa - ja toinen vastaava toimenpide sitten nukutuksessa. Tosin saamani kohtelu sitten päiväkirurgian puolella oli sekin alle kaiken arvostelun. Tarina on pitkä ja likainen, mutta ihan vaan, että tiedätte, missä muualla voi gynekologisissa toimenpiteissä joutua "kitumaan" kuin yksityisellä.
- mjuy
Itse kävin vuosi sitten Koskiklinikalla eräällä naisgyn. ja käynti oli ala-arvoinen. Hän tiuski myös ja kyseli mitä olin tullut sieltä hakemaan..tutki eikä kertonut mitään uä-vastauksestakaan, jouduin soittamaan toimistoon ja kysymään mitä lääkäri oli kirjannut. Sain toki asiani hoidettua mutta kun ajattelee että maksoin siitä käynnistä 210 euroa niin rahat meni hukkaan. Taitaa lääkäreillä olla jo päivä täynnä kun illalla tuleva pitämään yksityisvastaanottoa, ettei kukaan enää jaksa. Eniten vit..i toi 210 euroa. Kannattaa vaan antaa sanan kiertää kuka ei kohtele hyvin. Älkää suostuko maksamaan huonosta palvelusta.
- Lapsieisuojaapöpöiltä
Jos teidän synnytyksessä on 10-30 vuotta niin ei kannata levätä laakareilla koska jo parissa viikossa saattaa viirus iskeä. Ei mikään synnytys ole suoja sille
- jjjjuuu89
Hei! Onko kenelläkään kokemusta gynekologista nimeltä kalle savolainen
- Soinne
Olen käynyt hänellä ja hän on aivan ihana lääkäri, ottaa tosissaan ja on helläkätinen. Ajatteli potilaansa parasta. Selitti asiat tarkkaan.
- Anonyymi
Kyllä vain. Töykeä, omahyväinen, tyly lääkäri vailla minkäänlaista empatiaa. Vieläpä kovakourainen. En mene toiste vaikka olisi viimeinen gynekologi maan päällä.
- Ikäväkokemus
Erittäin huono kokemus myös Tiina Haavannosta. Gynekologin epäystävällisyys oli sitä luokkaa, että pidättelin välillä kyyneleitä ja annoin myös suoraa palautetta hänelle:"Olet epäystävällinen.", johon tämä nainen jylisi:"MINÄ EN OLE EPÄYSTÄVÄLLINEN!". Mitäpä siihen on asiakasraukalla lisäämistä ja käteen tyrkättiin lopuksi vielä lähes 200 € lasku. Varttitunnin vittumaisuudesta ja alle minuutin huitaisten tehdystä ultraäänestä! Tällaisia lääkäreitä on valitettavasti olemassa: työhönsä leipiintyneitä ja asiakaspalveluun täysin kykenemättömiä.
- muumi79
Gynekologi MInna Mäenpää Tampereen Dextra pihlajalinnassa on tosi hyvä. Itse kävin hänen vastaanotollaan kun olin syöpähoidoissa Taysissa. Hän siis työskentelee myös Taysissa ja on myös gynekologisiin syöpiin erikoistunut onkologi. Minusta gynekologissa on tärkeää se, että hän on asiallisen lämmin persoona. Helposti lähestyttävä. Sitä on jotenkin niin henkisestikin alasti gynekologin tuolissa. Olen itsekin joskus törmännyt vähättelevästi käyttäytyvään gynekologiin.
- VN51
Suosittelen gynekologi Minna Mäenpäätä olen käynyt hänen vastaan otolla, ja menen varmasti uudelleen.Tiedän ,että ystäväni kävi myös hänen vastaan otolla ja sanoi menevänsä mielellään uudelleen .Suosittelen, et varmasti pety hän on jo ihmisenä helposti lähestyttävä ja osaa työnsä!
- Tays_sucks
VN51 kirjoitti:
Suosittelen gynekologi Minna Mäenpäätä olen käynyt hänen vastaan otolla, ja menen varmasti uudelleen.Tiedän ,että ystäväni kävi myös hänen vastaan otolla ja sanoi menevänsä mielellään uudelleen .Suosittelen, et varmasti pety hän on jo ihmisenä helposti lähestyttävä ja osaa työnsä!
Ai jaa, tämä kyseinen "gynekologi" oli niin hemmetin töykeä ja ilkeä minulle, kun halusin hänen puhelimessa selventävän minulle tehdyn toimenpiteen lääkärilatinaa. Oli silloin jollain toisella sukunimelläkin tuo muija. Siitähän oli joskus lehtijuttu, kuinka oli äijän löytänyt pohjoisessa "laskettelemassa" - kaikkihan tietää, mitä tällä tarkoitetaan.
- A.A55
Oonkohan kukaan em kirjoittajista käynyt gynellä vaihdevuosivaivoihin hakemassa apua? Kuvittelisin, voin tietty olla väärässä, että hänen pitäisi olla samaa ikää jotta voi ymmärtää eri lääkkeiden vaikutuksen esim halukkuuteen. Jotkut lääkkeet hävittää himot :(
- Rixxxie
Marita Lindfors, Terveystalo Tampere. Aivan ihana, lämmin sekä ymmärtäväinen! <3
- 52v
Onko kenelläkään kokemuksia gynekologista nimeltään Jutta Sikkinen ? Vastanotto gynekologikeskus TUG:ssa. Onko paremmin nuorille "sopiva", vai voiko näin vaihdevuosi ikäinenkin valita hänet.. :)
- Synnyttämätön86
Luotto gynegologini Tampereella on ollut vuodesta 2012 Auli Juntumaa, Pihlajalinna. Todellinen asiantuntija, suosittelen, ei tartte jännittää yhtään :)
https://www.pihlajalinna.fi/asiantuntijat/juntumaa-auli-61f158- MatiasOskari
Kiitos tästä kommentista. Olet harvinaisuus.
- Anonyymi
Gynekologi Tiina Haavanto ei ole kelpo tehtäväänsä. Hän pilaa Terveystalon maineen.
Ei kuuntele, tiuskii vain. Ei myönnä pienintäkään heikkouttaan. Yrittää oikein saada asiakkaan olon tukalaksi. Gynekologilta erityisesti vaadittaisiin kannustavaa ja kuuntelevaa asennetta. Useinhan alapään vaivat ovat vähän vaivaannuttavia tai jopa noloja.
Hirveä hinta ja tuloksena vääränlainen ehkäisy koska hän ei kuunnellut tarpeitani. Ei myöntänyt virhettä kuitenkaan vaan tiuski lisää. Satutti myös tavallista enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gynekologi Tiina Haavanto ei ole kelpo tehtäväänsä. Hän pilaa Terveystalon maineen.
Ei kuuntele, tiuskii vain. Ei myönnä pienintäkään heikkouttaan. Yrittää oikein saada asiakkaan olon tukalaksi. Gynekologilta erityisesti vaadittaisiin kannustavaa ja kuuntelevaa asennetta. Useinhan alapään vaivat ovat vähän vaivaannuttavia tai jopa noloja.
Hirveä hinta ja tuloksena vääränlainen ehkäisy koska hän ei kuunnellut tarpeitani. Ei myöntänyt virhettä kuitenkaan vaan tiuski lisää. Satutti myös tavallista enemmän.Etsin gynekologia ja olin varannut ajan Tiina Haavannolle. Edellisiltana googletin arvioita ja pelästyin moitteita.. Valitsin netin mukaan vahvalla kokemuksella ja omam vaivani osaamisella. Pelkkää positiivista, pelasti elämäni, oli asiallinen, asiantunteva ja ymmärtäväinen. Toki suorapuheinen, mutta en oikeasti ymmärrä moitteita. Ja aion valita vaki gynekolokiksi. Oisin halannut lähteissäni, jos ei koronatilanne päällä.
- Anonyymi
Marita Rauvalaa voin suositella. Todella ammattimainen ja kokenut, ja samalla ystävällinen, läsnä ja rauhoittava. Arvostan todella, kun hän kertoo ääneen kaiken mitä tekee, oli hyvin helläkätinenkin. Pihlajalinnassa ja TUGssa vastaanotto.
- Anonyymi
Valitettavasti myös minulla huonoja kokemuksia Tiina Havannosta. Todellakin epäystävällinen ja tyly. Ei sovellu asiakaspalveluun. Jossain "tukijan kammiossa" olisi varmaan parempi.
- Anonyymi
Tiina Haavanto on hoitanut minua jo usean vuoden ajan. Ei tulisi mieleenikään mennä kenellekään toiselle Gynekologille. Suosittelen vahvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiina Haavanto on hoitanut minua jo usean vuoden ajan. Ei tulisi mieleenikään mennä kenellekään toiselle Gynekologille. Suosittelen vahvasti.
Samaa mieltä uutena asiakkaana
- Anonyymi
Terveystalo ja Anna-Liisa Lammi.
Asiantunteva, älyttömän mukava, saa pelkäävänkin potilaan rentoutumaan. Mä siirryin vaihdevuosi-ikäiseksi ja vain Anna-Liisalla käyn joka vuosi.- Anonyymi
Kyllä vain, Anna-Liisa on aivan huippu gyne. Asiansa osaava ja välineet on sopivat. Ei vain yhtä isoa kokoa.
- Anonyymi
Haluan sanoa Tiina Haavannosta. Täällä on selkeästi voimakkaita mielipiteitä häntä vastaan ja on selvää että hän ei ole oikea gynekologi kaikille. Mutta itselleni hän oli juuri oikeanlainen. Hän ei ollut äidillinen tai erityisen empaattinen tai lempeä. Mutta itse pidin siitä että hän hoiti asiani mukisematta kokemuksella ja asiantuntevasti, rutiininomaisesti, vaikka oma asiani ei ollut helpoimmasta päästä. Pidin siitä että hän pysyi asiassa kyselemättä mitään ylimääräistä tai esimerkiksi säälimättä minua. Yksinkertaisesti hoiti asiani ja hyvin hoitikin, olen erittäin tyytyväinen hänen toimintaansa. Asiani ratkesi paremmin kuin toivoinkaan. Jäi hyvä mieli ja häntä suosittelen jos haluaa saada hyviä ratkaisuja jämäkästi ilman turhaa hössötystä.
- Anonyymi
Tiina Haavanto on tunteeton. Sanoi, että raskaana ollessa ei saa huolehtia kuolemaisillaan olevasta omasta äidistä. Vanhat ihmiset kuolevat, kai sinä sen ymmärrät, hän sanoi.
- Anonyymi
Maren Laasik Mehiläisessä (Tampere) on ystävällinen ja asiantunteva, ehdottomasti suosittelen lämpimästi! Helläkätinen ja kuuntelee asiakasta ja neuvoo selkeästi.
Papa ei sattunut YHTÄÄN, toisin kuin viimeksi seulonnassa Fimlabilla, missä näytteenottaja runnoi sisuskalut muusiksi.
Kannattaa kyllä koettaa löytää yksityiseltä luotettava gynekologi, terkkarissa on aivan tuurista kiinni mitä yleislääkäri osaa, ei sieltä yleensä asiantuntemusta löydy tarpeeksi.
Ja huom naiset pyytäkää lääkäriä käyttämään pienempää spekulaa (se instrumentti jolla emätin avataan), asiallinen lääkäri tekee niin. Meitä on eri kokoisia mutta niin on niitä instrumenttejakin, ei ole pakko kärsiä kipua sen takia! - Anonyymi
Onko joku hakenut gyneltä apua esivaihdevuosioireisiin? Olen kolmekymppinen ja epäilen pitkäaikaisen stressin saaneen hormonit sekaisin.
- Anonyymi
Mäkin tykkään Haavannosta, mutta itse olen sitä tyyppiä etten kaipaa lääkäriltä ylitsevuotavaa empatiaa. Haluan, että vaivani tutkitaan asianmukaisesti ja saan suorat vastaukset. Voin suositella, useita vuosia käynyt.
- Anonyymi
Syöpäyhdistys ja on edullisempikin.
- Anonyymi
Minä, kun kävin nuorena kahdella naisgynegologilla Tampereella niin, kun jännitin ja pelkäsin, niin gynekologi jätti hommat sikseen ja laittoi reseptin, jotka kotona sitten otin. En viitsi niiden nimiä
sanoa, mutta minusta He olivat suorastaan sanoen avuttomia gynekologia. Olisivat voineet ohjata minut sellaiselle gynekologille, joilla tutkimukset onnistuvat. Seulonnoissa, kun papa-kokeet on otettu niin ne on onnistuneet hyvin. Vähän on pistellyt, mutta pääasia, että papa-koe on onnistunut. Viimeksi kävin miesgynegologilla muualla paikkakunnalla. - Anonyymi
Petri Nygord
- Anonyymi
Tai sitten tapsa mäkynen
- Anonyymi
Löysin juuri aivan helmen uuden gynen nimeltä Johanna Ilvesvuo. Ottaa vastaan Uudessa Gynekologikeskuksessa ja Ratinassa. On muuttamassa tänne Etelä-Suomesta ja on just vaihtanut nimensä. Ennen oli Hautala. Teki vaikeasta asiasta helppoa, en voi muuta kuin suositella.
- Anonyymi
Vanha ketju mutta hakiessa tietoa löysin joten laitan oman kommenttini.
Tiina Haavanto on varmasti osaava ja kokenut gynekologi, mutta turhan kovakourainen. Siihen malliin survaisi ankannokan sisuksiini, että teki kurjaksi olon ja koko toimenpide oli inhottava, luulen että ankannokka oli liian isokin koska painoi jotakin ja olo oli vaikea. Olen ollut varmaan yli 10 eri gynellä eikä kukaan ole tuollain survassut sitä ankannokkaa… ihan sen voisi varmaan työntää/ asettaa rauhallisemmin, tuskin muutama sekunti aikataulua turhaa pitkittää….
Jos olet kipuherkkä ja tarvit ymmärtäväisen gynen niin etsi joku toinen. Itse en edes ole kovin herkkä mutta en menisi uudestaan, kun paljon rauhallisempia gynejä onnekseni kohdannut jo.
Esim Johanna Aaltonen Nokian terveystalossa on lempeä ja rauhallinen ihminen, suosittelen - Anonyymi
Sain loppuelämäkseni traumat sekä fyysiset vammat tamperelaisten naisgynekologien voimakkaasta painostamisesta sekä asiattomasta kielenkäytöstä.
Gynekologi Kivekäs asensi minulle kierukan, vaikka kielsin useamman kerran sen asentamisen vedoten yliherkkyyteen. Hän kauppasi tuotetta niin kauan kunnes väsyin painostukseen. Kerroin hänelle aiemman kokemukseni; alan paisua synteettisten hormonien vuoksi. Hän viittasi kintaalla kehokokemukselleni.
Gynekologi ei ottanut todesta yliherkkyyttäni. Sen seurauksena olen joutunut läpikäymään helvetilliset allergia-kohtaukset ja menettänyt aiemman hyvän liikuntakykyni ja entisen ulkonäköni paisumisen vuoksi sekä seksuaalisuuteni (vulvodynia?)
Olen läpikäynyt järkyttävät pmdd-oireet uudelleen alkaneiden "kuukautisten" rinnalla.
Tiesin yliherkkyyteni, mutta mitä voi tehdä jos kieltäminen ei merkitse gynekologille yhtään mitään? Gynekologeilla näyttää olevan oikeus operoida naisen kehoa mielivaltaisesti ja vasten tämän tahtoa. Vastuuseen he eivät joudu!
Miksi gynekologit eivät usko naisten haittaoire kertomuksia?
Synteettiset hormonit korvailevat naisen omaa hormonitoimintaa.
Eikö naisen luonnollinen hormonitoiminta ole se "elämän eliksiiri", ei synteettiset hormonivalmisteet.
On päivänselvää, että naisen lamaannutettu oma hormonitoiminta (luonto) vastaa "korvailuun" jollain tavalla. "Hormoni herkistää"- artikkeli, Duodecim. Lääkäriliiton artikkelit onkin syytä lukea! Gynekologit eivät niitä lue tai eivät kykene tekstejä sisäistämään! "Hormonikorvailu" näyttää olevat gynekologeille eliksiristinen intohimo!
Gynekologit eivät kerro, mitä ainetta synteettiset hormonivalmisteet sisältävät. "Vaikuttavan aineen määrä on niin vähäinen ja paikallinen", he tyytyvät selittämään!
Mikä myrkky lamaa hypotalamus-aivolisäke- munasarja-akselin toimintaa ja saa aikaan esim lihomisen/ paisumisen, kuukautisten poisjäämisen ym?
Mirena ei todellakaan ole paikallisesti vaikuttava "hoito"!
Jotkut naiset näyttävät kestävän "aineita", mutta heille ja heidän jälkeläisilleen voi ilmaantua "hyvänlaatuisia" kasvaimia; endometrioosia, adenomyoosia, myyoomia, lapsettomuutta, vulvodyniaa...myös pmdd-oireet...ahdistus, masennus, agressiivisuus, psyyken häiriöt ym neurologiset oireet... (gyn. Varpu Ranta on puhunut kierukan ja pmdd-oireiden yhteydestä). Kalatutkimukset osoittavat myrkkyjen vaikuttavan vielä usean sukupolven ajan, vaikka kala ei enää altistuisi synteettisille naishormoneille. Mitä tapahtuu, jos altistuminen vain jatkuu?
Samantyyppisiä haittaoireita mainitaan anabolisten steroidien yhteydessä .
Miehiä varoitetaan synteettisten hormonivalmisteiden vaaroista (siittiökato).
Gynekologit eivät kanna vastuuta, jos nainen saa verenmyrkytyksen Mirenasta.
Sepsis on mainittu Mirenan mahdollisena haittaoireena.
Kohtaamani gynekologit eivät ole koskaan kuulleetkaan haittaoireista.
Ne ovat naisen pääkopan luomia! Heiltä saa reseptit hormonivalmisteille ja psyykenlääkkeille. Jos olet saanut haittaoireita, gynekologi suosittelee psykologin puoleen kääntymistä! Hän lienee käsillä parantaja, joka korjaa hajonneen kehon vauriot!
Hengissä selviytyminen jää yleislääkärin ymmärryksen varaan, jos nainen on yliherkistynyt tai sairastunut myrkyn aiheuttamassa immuunireaktiossa.
Gynekologilta on turha hakea apua!
He eivät tiedä sitäkään, että Mirena on syöpälääkkeiden ohella valitetuin "lääkeaine" Suomessa.
Onneksi gynekologille ei ole pakko mennä! Olin liian kiltti ja hyvään uskova.
Enää en ole, Siperia on opettanut!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1334108Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232096Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21810- 1061750
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4591560MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531312Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4581275