Kokemuksia espressokoneista, hintaluokassa 200-1000 eur?
Käyttömukavuus ja -kätevyys, hinta/laatusuhde, tietysti lopputuloksen laatu jne.
Kiitos kommenteista jo etukäteen!
Hyvä espressokone?
13
14319
Vastaukset
- on hyvä
Itse omistan vain halpis-DeLonghin, mutta satuin kerran vilkaisemaan saksalaisen Stiftung Warentestin testituloksen Espressokoneista. ST on yhdenlainen kuluttajavioranomainen Saksassa. Testissä voittajaksi nimettiin Juran F-sarjan malli, olisiko ollut F50 vai F70 vai F90.
Yleensä Keski-Euroopassa kotikoneista pidetään parhaina juuri Juraa ja Saecoa. - Köyhimys
Hesarissa 20.07.2005 oli sivun juttu espressosta ja espressokoneista. Lehden haastattelema asiantuntija (Kristian von Essen, Kaffecentralen) pitää espresson laadun kannalta parhaana puoliautomaattisia koneita, tasaista 9 baarin painetta ja veden lämpötilaa 88-92 °C.
Jutussa ei ole laitteiden vertailutestiä. Esille on otettu 3 esimerkkiä puoliautomaateista
- Francis Francis X1, 644 € (ostopaikka: Wanda)
- Francis Francis X3, 499 € (Wanda)
- Kitchen Aid, 998 € (Zarro)
Enemmän käsityötä vaativa käsikäyttöinen La Pavoni (Stockmann) on jopa kalliimpi: 910 €.
Täysautomaateista ovat mukana Gaggia Titanium (1.295 €) ja Jura (2.290 €), molemmat Stockmannilta.
Itselläni ei ole valitettavasti mitään edellämainituista, joten kokemukset puuttuvat. - wiikari10
uskoisin että lähes kaikki yli 200€koneet on jo iyhan hyvä laatusia. Itse ostin jonkun 80€ vemputtimen ja olen ollut niin tyytymätön... ois kannattanu vaan ehkä ostaa kalliimpi, kuin ostaa halpa, ja sitten uusi kalliimpi... :)
- kahvihammas
Saako hyvää kotikäyttöön tarkoitettua espresso konetta 100-200 eurolla?
Jos jollain on mielessä merkkiä ja mallia, otan vinkkejä mielelläni vastaan.
Tässä keskustelussa joku mainitsi 9 barin paineen olevan ok. Jostain taas luin, että 15 bar olisi hyvä. Osaako joku kommentoida?- ptpt88
Moi. Itse en kyllä ollenkaa ole samaa mieltä tuon erään kommentin tästä DeLonghi italialaismerkkisestä espressokoneesta. Malli jonka omistan on EC 200, en sitten tiedä puhuuko hän jostain muusta. Se ei ole automaattinen, mutta kuka hemmetissä haluaa täysautomaattikoneen kotikäyttöön? mutta silti kyllä se on täysin 100% pro espressokone, joka kelpaa ihan yrityskäyttöönkin, ja jolla cappuccinonkin tekeminen onnistuu sen omalla maidon kuumennin/vaahdottimella. Hienona lisänä siinä on "painikejalka" joka on muotoiltu suodatin kupille jonka avulla laitetun espressojauheen voi painaa tiiviimmäksi mikä on todella tärkeää hyvän espresson tekemisessä, ja se on sellanen jota ei edes 300 euron vehkeissä ole nähty! Tietenkin automaattinen on sitten asia erikseen jos on niin laiska sohvaperuna ettei jaksa laittaa edes jauheen suodatinkupille ja painaa nappia!
DeLonghi on itse asiassa todellinen luksus merkki kodinkoneissa eikä niitä useinkaan näe kaupoissa.
Itse olen nyt myymässä tätä DeLonghi merkkistä rahapulan vuoksi. Ilmoita jos olet halukas ostamaan. voin vaikka tuodakin jos tarpeeksi lähellä. Hintaan 100 euroa tai 120 euroa postikulujen kanssa. tietenkin jonkin verran siitä voi tingata...
Lisää tietoa saa kysellä mielin määrin
Terveisin, Panu - expresso on namia
Mulletoista löytyy matkaexpressokeitin. Maksaa vähän yli satasen ja paine on joku 15
siis siinä käytetään nappeja
- espresson ystävä
Itse omistan Rancilion Silvia -espressokoneen ja Rancilion Rocky -kahvimyllyn. Tätä settiä suosittelen todella lämpimästi. Ne saa noin 800 eurolla. Laitetta myy Suomessa ainakin Espressivo ja Coffeeplease. Silviaa ei todellakaan kannata ostaa ilman myllyä, koska se on melko tarkka kahvin jauhatuksen suhteen.
Silvialla saa huippuluokan espressoa jos näkee aluksi hieman vaivaa opetteluun (oikean jauhatuskarkeuden löytäminen, annostelu, tamppaus ym.). Ja parasta espressoa saat, kun ostat tuoreita papuja jos mahdollista. Kaffecentralenista saa myös ihan hyviä papuja (esim. Mokaflor) jos ei ole tuoreita papuja helposti saatavilla. Hesan Stokkan Robert's Coffeen pisteessä myytävät Habanero -pavut on hyviä tai sitten Peter's Coffeen espressopavut, jotka hän paahtaa samana päivänä sinulle. Näin saat nauttia paljon paremmasta espressosta kuin yhdessäkään kahvilassa.
Vaikka investointi on melko suuri, maksaa se itsensä takaisin sillä laite kestää varmasti useita vuosia. Laite on painava ja lujaa tekoa ja sille voi tehdä tiettyjä puhdistustoimenpiteitä, joka pitää sen hyvässä kunnossa. Muovisiin ja automaatteihin ei pääse oikein mitenkään sisuksiin käsiksi ja jos ne menee rikki, ei mitään ole tehtävissä. Toisin on Silvian kanssa. - Andesa
Täältä löytyy, cafetoria.fi
- ihan ok keitin
Ostin itse tuollaisen saeco royal automaattikeittimen ja ihan tyytyväinen olen ollut muuten, mutta kone on aika äänekäs ainakin kerrostaloon.
- Hittolainen,,
Itse ostin Siemensin espressokoneen, automaatti vai puoliautomaattiko tuo nyt on.
Ihan paska kone, hirveä meteli ja kuukauden käytön jälkeen haisee kuin likainen vessanpytty, puhdistettu ja puunattu on moneen kertaan, kone on muovia ilmeisesti muovi imee itseensä käytetystä kosteasta kahvinpurusta hajut, käytön jälkeen olen aina poistanut käytetyn purumöykyn.
- Mmi005
Hinta-laatusuhde on Nespresson koneissa parhaimmillaan. Perushyvää kotikäyttöön, helppohoitoinen jne... Tykkään.
Täälläkin kehuttu:
http://kahvinpaikka.blogspot.com/2011/01/grand-cru-aamuespressoa.html - Anonyymi
Hyviä vinkkejä täällä espressokoneista! Olen samaa mieltä, että puoliautomaattikoneet tarjoavat parhaan lopputuloksen, jos on valmis opettelemaan niiden käyttöä. Itse suosittelen tutustumaan myös huipputason espressokoneiden vertailuun esimerkiksi täältä: https://minasydankoti.fi/paras-huipputason-espressokone-vertailu/ siitä voi olla apua oikean laitteen valinnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812