Onks totta, et sukupuolitauti ei näy aina testissä, vaikka on kulunu sen itämisaika?Ku joku tääl sano,että oli käyny klamydian testaa virtsatestillä, joka oli neg. mut sit sama testi otettiin emättimestä puikolla, joka oli pos. Mä oon käyny monta kertaa testeissä, ja lääkärit vaan ton klamydian kohdalla laittaa virtsatestiin. Nyt kuitenki viimeks kävin testeissä, ja klamydia otettiin virtsaputken suulta. Toivottavasti sekin olis neg.
Onks totta??
6
689
Vastaukset
- Hoitsu
Klamydianäyte otetaan kohdun kaulan kanavasta ja virtsaputken suulta steriilillä vanutikulla.
Kerrottiinko sinulle, että ennen kokeen ottamista tulisi olla virtsaamatta tunnin ajan?!- nimetön
Ei kerrottu, mut olin kyl ollu just vähän yli tunnin. Kun siinä virtsakokeessa pitää olla 2 tuntii..Ei kumma kyl kerrottu
- mulla
nimetön kirjoitti:
Ei kerrottu, mut olin kyl ollu just vähän yli tunnin. Kun siinä virtsakokeessa pitää olla 2 tuntii..Ei kumma kyl kerrottu
Virtsasta mulla se testi tehtiin. Kaks tuntia sanottiin että pitää olla edellisestä virtsaamisesta että tulee luotettavaa tietoa. Tosin siinä kyllä testattiin samalla tippuri.
Mutta ei siellä ollut kyllä aikomustakaan muuta kuin virtsatesti tehdä ja sitten verikoe. - Labratäti
Klamydia näytteen voi ottaa kohdunkaulasta, virtsaputkesta tai näytteenä voi olla 2h rakossa ollut virtsa, ja rakkoajan on oltava sen 2h eikä tuntia. Virtsanäytteestä vielä sen verran että alapesua ei saa tehdä ja heti on pissattava purkkiin, tippaakaan ei saa virtsaa päästää alusta pönttöön. Tiedätkö hoitsu miksi? Epäilen ette tiedä mutta kerron sen sinulle.
Eli klamydiabakteeri "elää" emättimen ja virtsaputken soluissa, pissatessa soluja huuhtoutuu pissaan alkuosassa, jos alun päästää pönttöön menevät infektoituneet solut hukkaan ja näyte on neg. Tikkunäytteillä otetaan näitä soluja tutkittavaksi.
Eli kun otetaan ns. tavallista pissanäytettä (kemiallinen seula, solut ja viljely) tehdään alapesut ja pissan alku lasketaan pönttöön, tämä tehdään sen vuoksi ettei näytteessä olisi virtsaputken soluja, kun taasen klamydianäytteessä on oltava näitä virtsaputken soluja! - Hoitsu
Labratäti kirjoitti:
Klamydia näytteen voi ottaa kohdunkaulasta, virtsaputkesta tai näytteenä voi olla 2h rakossa ollut virtsa, ja rakkoajan on oltava sen 2h eikä tuntia. Virtsanäytteestä vielä sen verran että alapesua ei saa tehdä ja heti on pissattava purkkiin, tippaakaan ei saa virtsaa päästää alusta pönttöön. Tiedätkö hoitsu miksi? Epäilen ette tiedä mutta kerron sen sinulle.
Eli klamydiabakteeri "elää" emättimen ja virtsaputken soluissa, pissatessa soluja huuhtoutuu pissaan alkuosassa, jos alun päästää pönttöön menevät infektoituneet solut hukkaan ja näyte on neg. Tikkunäytteillä otetaan näitä soluja tutkittavaksi.
Eli kun otetaan ns. tavallista pissanäytettä (kemiallinen seula, solut ja viljely) tehdään alapesut ja pissan alku lasketaan pönttöön, tämä tehdään sen vuoksi ettei näytteessä olisi virtsaputken soluja, kun taasen klamydianäytteessä on oltava näitä virtsaputken soluja!Tiedän kyllä tuon, en vain omassa kiiressääni huomannut kirjoittaa noin perusteellisesti. :)
- outoa
miksi kaikilta tutuiltani ja itseltäni on otettu virtsasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058