Kuunkierron vaikutus itämiseen?

VappuKukka

Olen huomannut että toisinaan siemenet itävät paremmin ja kuullut, että suurenevan kuun aikaan siemenet itää ja pistokkaat juurtuvat paremmin.

Onko muilla mitään havaintoa asiasta?

Löytyykö netistä kalenteria kuun asennoista? Nyt kun on pilvistä eikä aavistustakaan missä vaiheessa kuu mahtaa olla.

4

924

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Demeter

Tässä muutama avainsana.
      http://www.ursa.fi/taivaalla/extra/lunarphases.html

• Anu

HEI ....Sain anopiltani vanhan puutarha(niksi) kirjan jossa hän oli itse sipulin kohdalle merkinnän jotta sipuli maahan LASKEVAN KUUN AIKANA.Kai se hyväksi havaittu?

(itse en kyllä ymmärrä mitä edes tuo laskeva kuu tarkoittaa??)

Keväisin terveisin Anu

• Nellin mummu

Kuulin tuttavani äidiltä, että hän jopa vaihtaa mullan nousevan kuun aikana. Vaikutti vakuuttuneelta. Itse laitoin laskevan ja nousevan kuun aikana samasta siemenpussista orvokkeja kasvamaan. Multakin oli samaa. Nousevan kuun aikana laitetut kukoistavat, laskevan kuun aikana (ensimmäisenä) kituuttavat pienenpieninä vieläkin, kahden kuukauden jälkeen.

Tavallisessa taskualmanakassa on kuunsirpin kuva pienessä ympyrässä, oletko huomannut. Luulisin, että kun musta on vasemmalla, se merkitsisi nousevaa kuuta.

• Onttomukulakiurunkannus

Olen myös ollut huomaavinani, että uuden kuun aikaan ( siis ennen puolikuuta) otetut pistokkaat pärjäävät paremmin.

Otin fiikuksesta pistokkaita uuden kuun aikaan ja laitoin isoon purkkiin juurtumaan. Hyvin juurtuivat. Pistokkaat olivat kuitenkin liian pitkiä ja Mirri kävi aina kaatamassa purkin, joten pätkäisin hyvät juurenalut pois ja laiton latvat uudestaan veteen - pienenevän kuun aikaan. Kaikki mätänivät, mitään mielenkiintoa edes yrittää juurtua ei ilmennyt.

Helmikuussa uuden kuun aikaan pistin liisankukan palasiksi. Pistokkaita riitti kolmeen isoon lasipurkkiin. Likimain kaikki juurtuivat reippaasti ja lähtivät kasvamaan, kun laitoin vähän lannoitetta veteen. En ole vielä kaikkia saanut jaetuiksi kavereille, viime viikolla vaihdoin veden ja laitoin taas vähän lannoitetta.
        Lähtivät ryökäleet mätänemään. Panin poikki ja uudestaan veteen. Roikkuvat surkeina ja valittavat vain kurjuuttaan, ikäänkuin eivät osaisi purkista vettä imeä!

Tiedä sitten noista kuun vaiheiden vaikutuksista, tällaisia kokemuksia minulla on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      175
      2914
    2. 86
      1270
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      242
      1077
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      123
      1026
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      84
      926
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      91
      763
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      104
      667
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      55
      665
    9. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      103
      581
    10. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      572
    Aihe