kaksosille kummiksi...

miimu

olen tässä pihtinut kummiasiaa syntyvien kaksosieni kohdalla... elikkäs, kummi ehdokkaita ei ole mitenkään montaa ja onkin vaikea löytää molemmille omat kummit.
mitenkäs muut kaksosten vanhemmat ovat asian ratkaisseet? onko molemmilla lapsilla omat kummit vai onko lapsilla yheiset/yhteisiä kummeja?

6

1911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilijonkka

Meillä on kummallakin kolme "omaa" kummia ja yksi yhteinen. Tämä yhteinen ihana ihminen halusi itse kummallekin kummiksi, koska huomioi joka tapauksessa molemmat samalla tavalla.

Onnea kummien valintaan, sitä kyllä tarvitaan! ;)

• tällee

Meilläkin on molemmilla omat kummit. Mutta jos kummiksi tulee sukulainen, niin mikei hän voisi olla molempienkin kummi.

• on..

yhteiset kummit.Ei tule toiselle pettymyksiä jos olisi sellainen oma kummi,joka ei välitä ja toisen kummi välittää.Oli vähän sekavasti sanottu.Mutta yhteiset kummit on.Juu ja onnea!

• Kaksosten äiti

kumpaisellakin omat kumminsa.

Silti kyllä ne kummit jotka muistavat kummilastaan (lähinnä käyvät lasta tapaamassa ja ovat kiinnostuneita hänestä) muistavat ja huomioivat myös kaksoissisarta samalla.

Minä tekisin toisenlaiset kummivalinnat nyt, jos olisi tämän hetkinen kokemus silloin kun valintoja teimme. Ehkä silti kumpaisellekkin omansa (lasten kasvaessa voin olla sitten siitäkin eri mieltä), mutta ehdottomasti ihmisiä, jotka asuvat lähellä ja ovat kiinnostuneita olemaan lapsen elämässä. Meillä on asuu liian vähän kummeja lähellä..=(

Siitähän (siis onko kummit kiinnostuneita lapsesta) ei tietenkään voi olla etukäteen varma, mutta ne kummit joilla on omia lapsia tietävät mitä vauvaperheen elämä on, mutta sinkuilla ja lapsettomilla taas on aikaa ja jaksamista olla apuna. Eli "monenlaisia" kummeja tarvitaan. =)

Minusta se, että lapset saavat erilaista huomiota kummeiltaan (jos kummallakin omat) ei ole välttämättä huono asia. Kaksoset joutuvat/saavat muutenkin jakaa kaiken ja olisi hyvä, että lapset oppisivat myös sen, että vain toinen saa aikaa/lahjan tms. Eri-ikäisillä sisaruksillahan tämä on yleistä, esim.siksi, että synttärit on eri aikaan, mutta kyllä kaksostenkin pitäisi tähän oppia. Ihan tämän takia meillä juhlitaan lasten nimipäivätkin (pienimuotoisesti kylläkin), että he oppisivat siihen, että kaikki ei ole aina yhtä/yhdessä/samanlaista..

Tietenkin, jos kummit on todella epätasavertaiset, niin sekään ei ole reilua lapselle..silloin pitää lapsen päästä vaikka korvaukseksi mummun luokse ilman sisartaan tai tehdä isän kanssa jotain kivaa tms.

Muistan kyllä, kun itsekkin pohdin aikoinaan noita kummiasioita pitkään.

Onnea kummivalintaan ja onnea kaksosista!

P.S.Meillä paras kummivalinta oli se, kun pyydettiin kaksi toisensakkin tuntevaa ystäväämme kummeiksi. Eli kummitädit voivat yhdessä hoitaa omia kummilapsiaan. Ovat itse aina ehdottaneet hoitoapua ja itsekkin jättää mieluumin kahdelle kuin yhdelle hoitajalle nämä vauhtiviikarit. =)

• Minun

sisko on tytön sylikummi, veli pojan. "Muodollisesti" ovat molempien kummeja (piti olla 2 kummia/lapsi).

• :))

haluasin vaan onnitella ja kertoa että olet loppuen lopuksi onnellisessa tilanteessa, et joudu ketään loukkaamaan kun et jätä ketään haluavaa kummitta. minulle taas tuntuu käyvän niin jatkuvasti. tänään melkein tein päätöksen että musta ei koskaan tule kummia kellekkään, koska ensin mun ystäväni hylkäsi mut kesken raskauden, aluksi oli selvä juttu että musta tulee sylikummi ja sitten kun raskaus oli loppuvaiheessa ilmoitettiin että olen kummi mutten sylikummi. Eihän se kyllä ole kova ero, mutta nyt sitten oma sisko jätti kummitta, kyllä se jo alkaa tuntua jos sitten jokin tuntuu pahalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4243
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2704
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2462
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      82
      1497
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      172
      959
    Aihe