Multitronic kesto km 350tkm? 250tkm?

Mikä pettää ensin?

Vai koestääkö moinen nirmaalia käyttöä 500tkm ?

Dsg ei ole varmaan vielä tarpeeksi tietoa.

62

24091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manuaali

      Että, moinen loota olisi kenelläkään kestänyt vielä 2oo tkm.Niin se siitä.

      • kysyä

        myös, mitä maksaa ko. vekottimen korjaus.


    • Mikä pettää ensin?.
      • Lada

      • audiviehermot
        Lada kirjoitti:

        En kyllä tiedä yhtään Ladaa jossa vaihdelaatikko olisi hajonnut alla 300tkm.Vaan eipä se olekkaan auto,ei voi Audin laatuun verrata.

        Minä taas en tiedä yhtään ladaa, jolla olisi ajettu edes 300tkm.
        Mutta se mikä audissa pettää ensimmäisenä on HERMOT.


    • Mikä pettää ensin?..

      Asia tuli selväksi ei automaattia audilta. eivät osaa tehdä toimivaa ! olen yllättynyt . Koetetaan nyt yksi audi ja paluu japsiin jos ongelmia joita ei ole ollut näillä japsien kanssa.

    • AU jaVOI

      Audin oman suunnittelun kukkanen,ei edes Skoda ota sitä pilaamaan mainettaan.Sepä taas siitä Audin huippulaadusta.

      • Mooses Kenkkunen

        Audihan on tehtykkin ww ja Skodan osista vain tosin tämä vaihteisto on omaa.Onko siinä selitys sille,kun susi on tullut.


    • ne perkele

      kestää kun pitää huolta ja esim. vaihtaa öljyt aina silloin tällöin. Kaiken saa rikki yrittämällä.

      Te, joilla ei ole mitää kokemusta asioista, pitäkää suut ummessa ja keksikää kehittävää tekemistä.

      Toisaalta. Jos uskot kaiken mitä netissä on, tai teet johtopäätöksiä muutaman esimerkin/suomi24 -palstan johdosta, onnea elämällesi.

      • mutta näillä mennään

        Mitä Luoja on antanut. Ja nää vinkit tälläkin palstalla ovat todella hyviä. Kiitos kaverit teille. Uskon teitä käyttäjiä paljon enemmän kuin Audin lipeväkielistä myyjää.


      • Sittenpähän
        mutta näillä mennään kirjoitti:

        Mitä Luoja on antanut. Ja nää vinkit tälläkin palstalla ovat todella hyviä. Kiitos kaverit teille. Uskon teitä käyttäjiä paljon enemmän kuin Audin lipeväkielistä myyjää.

        voit loppuelämäsi miettiä, voi voi kun olisin ostanut.

        ps. mitä käyttäjiä? Suomi24? HHAH


      • satunnainen lukija

        Samaa mieltä olen. Ei näitä juttuja täällä kannata uskoa, kannattaa kysellä asiaa mieluummin esim. audiklubien sivuilta.


    • enemmän

      Enemmän kuin mitä Audiklubilaisten horinoita. Nehän vaan kehuu kärryjään ja nyhrää kaikenlaisten pikkukorjausten kanssa. Täällä kuulee tositarinoita miten autot ovat kestäneet ja mitä vikoja niissä on todella ollut !

      • satunnainen lukija

        Siitä vaan, Suomi on vapaa maa.


    • Autistinen

      että multitronicin- kuten tiptronicin kesto on paljon riippuvainen siitä ohjausyksiköstä joka on istuimen ja ratin välissä. Reippahasti vain "kick downia" ja etenkin paikoiltaan lähdettäessä niin selvää tulee. Multi on niin nöyrä palvelemaan isäntäänsä ja kun etenkin dieseleissä on saatanalliset väännöt niin se kyllä ruopii tovin tyhjää, eli se on lähestulkoon sama kuin painaa vasemmalla jarrua ja oikealla kaasu pohjaan ja ja sitten jarru ylös, multi kun tekee saman pelkällä kaasu pohjaan tempulla ja pidempään.
      Sitten on esim. taksikäytössä ongelma päiväkausien seisottaminen liikennevaloissa D päällä. Mutta normaalikäytössä en usko enkä tiedä isompia ongelmia olevan...
      Sama pätenee myös DSGhen, kuitenkin multitronic on ajomukavuudeltaan ehdottomasti omaa luokkaansa.
      Kannattaa jättää sitten mielestään ne lastentarhamaiset lastuttamiset, jos meinaa kilometrejä ajaa.
      Tuskimpa millekään automaatille saat 500tkm takuuta...

    • A6Avant

      myynnissä yli 200 tkm ajettuja vm 2003-, ilmeisesti taksina olleita:
      http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/list.jsp?list=11443677223600&cmd=move0&order=34.7&count=20&portal=auto&.pkg=11443677223240

      Itselläni tehtiin aikanaan takuukorjauksena juuri tuo yllä kuvattu toimenpide. Esiintyi nykimistä pienemmälle vaihdossa juuri ennen pysähtymistä. Kyllä ainakin silloin myönsivät, että vikaa on ollut ihan uudesta asti niissä laatikoissa. Nykyisissä tuo vika on korjattu, en tosin tiedä mistä vm/kk lähtien.

    • normaaliajo

      Ongelmat ovat lähinnä olleet vääntävillä dieseleillä ja isoilla bensakoneilla olevilla autoilla.Murheet yleensäkin olleet ensimmäisinä vuosina kun laatikko otettiin käyttöön.En kyllä suosittele viritetyille koneille eikä asuntovaunun vetoon.Normaalikäyttöä kyllä kestävät,suosittelen todella miellyttävä kapistus.

    • Entinen Audimies

      Audin Multitronic vaihdelaatikko on TÄYSI PASKA!!! mittarissa 120tkm ja laatikko sökö.
      Olen tässä kuulostellut muualtakin ja palaute on ollut aivan samanlaista.

      • nimi

        Ostin 150.000 ajetun Audi A4 vm. 2005 multitronicilla. Koeajossa en huomannut että laatikossa on vikaa (poljin hulluna). Sitten kun ostin ja ajelin rauhallisesti huomasin että kaikki ei ole kunnossa. Rauhallisesti kiihyttäessä 40-50 vauhdissa oli niin kuin ajaisi pahaa nimismiehen kiharaan. No eiku korjuulle.

        Laatikossa ei ollu tämä variaattori mennyt miksikään (motti on 2.5 TDI) vaan sieltä menee kytkin! Siellä on sellanen lamellipakka, vähän kuin moottoripyörän kytkin. Tästä pakasta kitkapinnat oli melkein loppu. Tämä aiheuttaa sen että kytkin pyrkii luistamaan ja sitten takertuu kiinni, josta nykiminen aiheutuu.

        Sain korjuutettua auton Oulussa merkkiliikkeessä (Pörhö), jossa palvelu oli asiallista. Hintaa korjuulle tulee noin 2000€. Sain korjaukselle vielä 2 vuoden takuun. Korjaus suoritettiin vaihtamalla uusi pakka entisen tilalle, mutta ei samanlaista 6-lamelliseta vaan sinne laitettiin järeämpi 7-lamellinen. Saa nähdä kauanko kestää...


      • juketti
        nimi kirjoitti:

        Ostin 150.000 ajetun Audi A4 vm. 2005 multitronicilla. Koeajossa en huomannut että laatikossa on vikaa (poljin hulluna). Sitten kun ostin ja ajelin rauhallisesti huomasin että kaikki ei ole kunnossa. Rauhallisesti kiihyttäessä 40-50 vauhdissa oli niin kuin ajaisi pahaa nimismiehen kiharaan. No eiku korjuulle.

        Laatikossa ei ollu tämä variaattori mennyt miksikään (motti on 2.5 TDI) vaan sieltä menee kytkin! Siellä on sellanen lamellipakka, vähän kuin moottoripyörän kytkin. Tästä pakasta kitkapinnat oli melkein loppu. Tämä aiheuttaa sen että kytkin pyrkii luistamaan ja sitten takertuu kiinni, josta nykiminen aiheutuu.

        Sain korjuutettua auton Oulussa merkkiliikkeessä (Pörhö), jossa palvelu oli asiallista. Hintaa korjuulle tulee noin 2000€. Sain korjaukselle vielä 2 vuoden takuun. Korjaus suoritettiin vaihtamalla uusi pakka entisen tilalle, mutta ei samanlaista 6-lamelliseta vaan sinne laitettiin järeämpi 7-lamellinen. Saa nähdä kauanko kestää...

        Mulla on 76 tkm ajettu 03-mallin 1.9 TDI, missä aina välillä nykimis vikaa. Nykii välillä liikkeelle lähdössä, kun lähtee ihan hiljaakin. Välillä ei ilmene mitään vikaa. Oon menossa sen kanssa ensi viikolla laatikkokaverin testiin. Se kattoo mistä vika johtuu.


    • Jarsie

      Mun A6:nen 2.4 (AML) koneella on ajettu 274 tkm. Multitronic kestää hyvin kun öljyt vaihdettu 60 tkm välein. Työn puolesta ajelen pitkiä matkoja vakkari päällä ja yhdistelmä toimii kuin unelma. Muuten on ollut A6 vakio-ongelmaa kuten tukivarret ja pyöränlaakerit sekä sytystyspuola, hall- ja HO2/O2-anturit moottorin puolella.

    • Jarsie

      No niin nyt A6 Multitronic'lla ajettu 358.000 km. TCM-ohjainkortti vaihdettu uuteen 310.000 km kohdalla. Kytkimen lamellit pitäisi vaihtaa kun alkaa nykiä liikkeellelähdössä. Vaihteiston kestävyyteen ja ominaisuuksiin olen tyytyväinen.

      • Jarsie

        Nyt on mittarissa 375.000 km ja näyttää ketju olevan löysä laatikkossa. Pitää samalla vaihtaa myös kytkinlevyt. Muuten katalysaattorit vetelee viimeisiään eli sanoisin että Audi kestää noin 375-400 tkm.


      • Jarsie
        Jarsie kirjoitti:

        Nyt on mittarissa 375.000 km ja näyttää ketju olevan löysä laatikkossa. Pitää samalla vaihtaa myös kytkinlevyt. Muuten katalysaattorit vetelee viimeisiään eli sanoisin että Audi kestää noin 375-400 tkm.

        Eilen tuli 400tkm täyteen. Laatikkoon tuli vaihdettua 380tkm kohdalla hihna ja kytkinlevyt sekä laakerit kytkinakselille. Ajoittaista nykimistä kylmillä öljyillä liikkeellelähdössä, mutta tulee kuntoon hydrauliblokin siv-venttiilin kunnostuksella. Katsotaan kestääkö 500tkm?


      • Venyvät
        Jarsie kirjoitti:

        Nyt on mittarissa 375.000 km ja näyttää ketju olevan löysä laatikkossa. Pitää samalla vaihtaa myös kytkinlevyt. Muuten katalysaattorit vetelee viimeisiään eli sanoisin että Audi kestää noin 375-400 tkm.

        Automyyjä kehuvan ketjujen olevan ikuisia.Asiasta olen aivanerimieltä.Ketjuja seuranneena.olivatpa missähyvänsä.Myyntikikkaa voiyrittää ,mutta minulle ei kannata yrittää.Prosessiautomaateilla olenseurannut asiaa vuosikymmeniä.Ai niin minkälaisiaketjuja olen seuraillut monirivisiä,yksirivisiä,ruostumattomia ,järeitä sekä esivenytettyjä.Metallikuluu ja hihnat myös.


    • suhteellista sanoisi

      itselläni on ollut ja on parhaillaan 3. Audi multilla.
      Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Tosin, vaihdan autoni
      viimeistään kun 100tkm alkaa lähestymään.

      Toisaalta, mikä vaihteisto / automaattivaihtoisto kestäisi
      350 tai 500tkm? Ja mikä AUTO yleensä kestää 500tkm
      Ja vielä, kuka hullu nyt sellaista autoa omistaisi?

      Sehän on romutus kasa ollut jo pitkään siitä vaiheessa,
      ei kukaan järkevä aja 350 tai 500tkm....

      • Jarsie

        Täällä kehäkolmosen pohjoispuolella pelkästää työmatka voi olla 100 km suuntaansa ja (auto)kaupat vielä kauempana...


    • kestää ja kestää

      Listasta tulee lyhyempi, kun jos listataan ne autot joiden vaihteisto ei kestä 350tkm kasassa. Yhtään provosoimatta, tuleeko listalle edes muita vaihteistoja (edes audilta) kuin multitronic?

    • Noutomaatti

      Jatkokysymyksenä ketjun aloittajan viestiin: mistä tunnistaa lähellä hajoamista olevan laatikon? Nykiminen ketjussa on jo mainittu, mutta onko joitain muita ilmeisiä piirteitä, joita pitäisi tutkailla?

    • audista ja japsista

      Audi A 6 vm -04 ajettu 310000 Ei pienitäkään ongekmaa multitronic laatikossa,eikä muutakaan vikaa..
      Kaikkea mitä täällä kirjoitetaan ei tietysti kannata uskoa,mutta tämä on tosi.
      Epäilen että kuskissa on vikaa,jos loota ei kestä puolta miljoonaa.Todennäköisesti saisin auton kuin auton rikki muutamassa minuutissa,joten höpötykset sikseen..

      • Ilmeisesti Audissasi

        On pieni 96kw pensiinikone, se selittää ehkä keston.


      • Audista ja japsista
        Ilmeisesti Audissasi kirjoitti:

        On pieni 96kw pensiinikone, se selittää ehkä keston.

        1.9 tdi vaatimattomat 130 hv Riittävä voima viemään töihin ja takaisin.Ajan normaalisti,kuten manuaali vaihteisellakin.Moottoritielle kiihdytettäessä tietysti kaikki irti,että ei jäisi jalkoihin..Hyvin toimii.Ei häiriöitä.Olen ajanut itse noin 200t tällä autolla.Edellisestä "autosta" hajosi kytkin 260t kohdalla(neliveto)


    • Audiiiiiiiiiii

      Vaimo!! audi ei petä:)

      • kolmepistenolla tdi

        Tekniikka kestää aikansa, ja sitten kun vikaa ilmenee täytyy suorittaa korjauksia; näinhän se asia menee. Sitä varten on huollot ( ennalta ehkäisyä) sekä takuu ja myös korjaamot.

        Paljon käytetty ei ole uusi. Kun pysyttelee Audissa niin, että vaihtaa uuteen aina noin kahden/kolmen vuoden välein. Näin saa aina uusimman version tai face liftatun mallin. Näin ajat aina "melkein" uudella autolla ilman suurempia murheita sekä teet naapurit kateelliseksi.."taas ne on vaihtaneet uuden Audin..."

        Yli 200 tuhatta ajettu nykyauto merkkiin katsomatta on riski tai ainakin riskit kasvaa kun kilometrejä tulee lisää....ei autot parane kuten viini vanhetessaan.

        On valintakysymys valitseeko paljon ajetun vai uuden/ uuden nihkeän auton. Tottakai lompakolla on myös suuri merkitys valinnoille.

        Se että laittaako / kykeenekö kynnet 20 t ajettuun Toyotaan vai 350 t ajettuun Audiin on valinta kysymys; järki sanoo toista ja toisaalta tunnepuoli toista...

        Itse ajan mielummin uudella Audilla jonka vaihdan kahden vuoden välein uuteen. Näin joku saa vähillä kilometreillä vielä hyvän Audin edullisemmin kuin uuden; mutta ilman tehdastakuuta. Ja itse voin nauttia hyvästä ja näyttävästä autosta ilman sen suurempia harmeja taas takuulla parivuotta.

        Rahalla saa ja hevosella pääsee....näin ennenvanhaan todettiin.
        Itse en lähtisi suosittelemaan ns."persaukisille" minkään valtakunnan autoa, jolla on ajettu yli 200 tuhatta kilometriä.

        Mutta voin suositella täysin rinnoin uutta tai uuden karheaa Audia; teknistä etumatkaa sekä tyylikkyyttä vähättelemättä Audin haluttavuutta joka näilläkin "palstoilla" on havaittavissa.


    • vaihdetaan vapaalle

      190 th/km ajettu 2,5 tdi A4 Multilla vm 2005. Ei ongelmia laatikossa, koska on uudempi 7 lamellinen ja öljyt suodin vaihdettu 60 th/km välein. Kestää jos huoltaa ja käyttää oikein. Ei kuminpoltteluja, lastuvirityksiä, jne, järkikäteen. Todella mukavaa kyytiä ollut. Ensinmäiset Multit, jotka olivat 6 lamellisiä olivat ongelmallisia. Suurin osa ongelmista johtui lastuvirityksistä ja auton käyttötavasta.
      Onhan se hieno valoista lähettää kun vaihtoja ei edes huomaa, lamellit huomasivat. Mikäli laatikko olisi ollut aivan susi ei sitä valmistettaisi edelleen ja uusiin Audeihin asennetaisi. Vikoja on ollut, mutta laatikkoa on valmistajan toimesta parannettu kokoajan. Se on surullista, että raakileita on päässyt tuotantoon asti. Tieto ja taito löytyisi parempaankin, mutta, mutta. Otettaisiin automaateissa oppia Amerikan pojista ja vanhojen jenkkiautojen lootista. 70-luvun muskeleissa samat laatikot edelleen alla ja öljyjä vain tarkasteltu ja tehoja koneessa 300 - 500 hv. Semmoinen laatikko pitäisi viedä Saksaan ja kertoa, että näin. Mihin on muuten unohtunut, että E Mersun lauhdutin vuoti vedet laatikon sisään, BMW:n F eli 2010 5 sarjan laatikot ?? Kun joudutte BMW taksiin niin kysykääpä miten on laatikko toiminut.

      • Jos lauhdutin

        pettää niin se ei ole laatikon vika. Niitähän on tapahtunut monelle merkille mutta kieltämättä Mersulla on mokattu kun joihinkin autoihin valittiin ilmeisesti kustannussyistä huonolaatuinen syyläri (valeo?) Behrin tilalle. On niissä pieni ero.


    • Audi Man

      -05 multi ei kyllä välttämättä ole 7 lamellisella kytkimellä... Mutta se 6 lamellinen kestää myös oikein hyvin normaalikäyttöä.

      Kai tiesitte, että tärinä, jurina ym. ongelmat EI useinmiten johdu laatikosta, vaan vetareista? Myös ABS anturi on aiheuttanut outoja juttuja.

      Eli jos vikakoodeja ei ole ja jurina ongelmia, niin vetarien tarkistus ensin!

    • ketääkö suparussa

      Mitenkäs muuten tuo Subarun LINEARTRONIC? Onko kellään kokemuksia? Tasan samanlainen toimintaperiaate kuin multissa.

      • Perinteisesti

        japanialaiset osaavat homman kuin homman paremmin. Myös vaihdelaatikon valmistamisen.


      • osssss
        Perinteisesti kirjoitti:

        japanialaiset osaavat homman kuin homman paremmin. Myös vaihdelaatikon valmistamisen.

        Tojota panostaa asiakastyytyväisyyteen ja VW asiakasvihaisuuteen.
        Kumpaa valitetaan enemmän kuluttajavirastoon?


      • Huhhaata
        Perinteisesti kirjoitti:

        japanialaiset osaavat homman kuin homman paremmin. Myös vaihdelaatikon valmistamisen.

        Näin moisen japsilaatikon korjaamon pöydällä. Ketjun kappaleita loota täynnä. Se siitä osaamisesta.


    • VAGINA

      Kuka täysjärkinen ostaa edes VAG konsernin tuotteita? HÄH?

      • AudiAina

        Nettiautoa kun katsellut niin kyllä nuo mersut ja volvot näyttävät kilsoja kestävän... Paljon yli 500tkm ajettuja..

        Itsellä on tällä hetkellä Audi A6 -03 1.9 multitronic.. Mittarissa 330tkm..

        Ostin auton 40tkm ajettuna (2005)

        Vaihdettua osaa:

        7 lamelinen kytkin 2x

        Vetonivelet 2x

        Kansi kerran avattu ja nostajat laitettu venttiilit hiottu

        Vaihdelaatikon venttiilikoneiston kunnostus

        Turbo

        2kpl suuttimia

        Kaikki pyöränlaakerit

        Niveliä sinne tänne pari repullista

        Moottorin tuet kaikki

        Startti

        Laturi

        Ilmamäärämittari 2kpl

        ABS antureita 4kpl

        Mittaristo

        Ym perus juttua

        Huoltoihin ja remontteihin mennyt melkein 20 000€ / 290 000km


    • Manuaali1

      Kaverin a6 2.0 tdi:stä meni multitronic kun ajettu 46 tkm. Takuuseen vaihtoivat tottakai. Yhden huoltomiehen kommentti oli ollut, että ongelmia on riittänyt.

    • Audimultitronic

      Ja höpön pöpön teille tekniikantohtorskat!
      Vaikka minkä saa hajalle, jos ei ole älliä pääss.

      Heh heh heh teitä.

      Muuten AUDI Multitronic laatikolla ja 96 kw koneella vapaastihengittävänä on hyvä masina.

      Älä edes ala väittää enää muuta!

    • Audin korjaamo

      Keskimäärin ne hajoaa 70tkm välein. Jos oikein siististi ajaa niin voi päästä jopa 100tkm mutta 250tkm kesto on jo syvän unen näkemistä.

    • Audi multitronic

      Itselläni on Audi A4 1,8T multitronic vm. 2006. Autolla on ajettu 292 000 km, eikä juuri mitään teknisiä, tai ylipäätään muitakaan vikoja ole autossa ollut koko aikana, joten todella luotettavia kilometrejä on takana.

      Alla on lueteltu kaikki viat/ongelmat, mitä autossa on ollut: Polttoaine letku oli 'hinkkautunut rikki' tankin lähistöltä, jonka seurauksena se alkoi pikku hiljaa vuotamaan, korjaus maksoi 70 €. Lisäksi hanskalokeron luukun sarana on mennyt rikki ja konepeiton asentoanturi tekee toisinaan kovilla talvipakkasilla virheilmoituksia avonaisesta konepeitosta. Ilmoitus lähtee pois joko itsestään seuraavan käynnistyksen yhteydessä tai kun käy painamassa konepeiton etuosaa lukon kohdalta käsin. Kyseinen "virheilmoitusongelma" esiintyy n. kerran kuussa kovemmilla pakkasilla talvisin, joten en ole lähtenyt sitä korjauttamaan. Lisäksi autoon on vaihdettu ns. 'ylimääräisenä huoltona' kaikki puolat (n. 250€ Audin liikkeessä). Tämä oli kaikkein kallein ns. ylimääräinen menoerä auton historiassa.

      Muuten tietysti kaikki huollot on suoritettu ajallaan ja huolto-ohjeiden mukaisesti. Olen ollut ja olen edelleen erittäin tyytyväinen autoon!

      • Multi pelittää

        Minulla Audi A4 1.8t 120kw multi vm - 05 ajettu 100000. Kävin eilen 2.8.13 Oulun Pörhöllä tarkastuttamassa puolat ja niitä ei vaihdettu, olivat uudemmat mallit. Kamppanja näkyy heidän tietokoneissa kun kysyy että onko mitään päällä. Kamppanja on ilmainen ja jos ois ollut vaihto niin maahantuoja valmistaja maksaa. Kuinka sinä jouduit maksamaan vaikka sulla on -06 tuo auto. Käy ihmeessä kyselemässä onko (mahd, kilometrit) kohdallasi menetelty oikein.


    • Hinuri audisti

      Voi kestää kun lukema muutetaan oikeaksi eli 500km voi kestää kun ajaa siististi.

      • 3+5........

        Multi on mehumaija verrattuna DSG vaihteistoon.
        DSG on kehittynyt paljon viimeisten 10 vuoden aikana.


    • olet kusetettava,,,,

      Niin kai........

      • Osta Toyota!

        Ostakaa Toyota Avensis tai Auris Multidrive S-automaatti tai hybriditoyota, niiden portaaton automaatti kestää auton iän. Eikä väliä polttaako kumia valoista, se kestää.

        LAATU ja laatuvaikutelma ovat kaksi eri asiaa!


      • Tonnikalaa_öljyssä
        Osta Toyota! kirjoitti:

        Ostakaa Toyota Avensis tai Auris Multidrive S-automaatti tai hybriditoyota, niiden portaaton automaatti kestää auton iän. Eikä väliä polttaako kumia valoista, se kestää.

        LAATU ja laatuvaikutelma ovat kaksi eri asiaa!

        Ja "Auton" ikä oli? = ruosteen raiskama kori alle 15 vuodessa. ..


      • Toyota-palstan
        Tonnikalaa_öljyssä kirjoitti:

        Ja "Auton" ikä oli? = ruosteen raiskama kori alle 15 vuodessa. ..

        trollipoju vinkaisi parin vuoden viiveellä kun joku oli todennut Toyotan kestävän paremmin kuin saksalainen susilaatu. Yritti epätoivon vallassa muuttaa aihetta korin kestävyyteen mutta epäonnistui taas surkeasti. On nämä pojulle kipeitä paikkoja.


    • PELKKÄÄ HYVÄÄ

      Sanottavaa minulla on Audin laadusta. Nyt jo kolmas (3) Tdi / multitronic audi menossa, kaikki käytettynä hankittuja. . mukavampaa ja huolettomampaa autoa ei ole. Aikaisemmat audit 1x manuaali turboQuattro, 2x TipTronic, ev quattro.
      Ajokokemusta on reilu 30v. , 600tkm ..kilometrejä tuosta muilla merkeillä n.10%. Audin ajo-ominaisuudet on toiselta planeetalta. . . vielä kun olis varaa Quattroon..
      Viimmeksi vaihtoon mennyt A6 Tdi multitronic oli ajettu 290 000km, huollot tehty 30tkm välein, (laatikko öljyt 60tkm). Ei mitään korjaus kuluja, suurin korjauslasku, mikä ei kuulu normaali huoltoon oli ksenon polttimoiden, jarrupalat levyt eteen/taakse uusiminen.
      Automaattilaatikon saa varmasti paskottua joka merkistä alle aikamerkin, toki audistakin. Minulta nyt ei vaan ole hajonnut.. ei edes oireillut.

    • mukavaa kyytiä

      Öljy on erittäin tärkeä osio tässä laatikossa. Eli vaihto 60 t välein ja juuri sitä öljyä, mitä siihen on tarkoitettu. EI MITÄ TAHANSA vaihteistoöljyä. Ja sitten se tässäkin viestiketjussa mainittu kuskien ajotapa. Ainakaan -05 jälkeisissä ei isompia murheita pitäisi tulla, jos nämä ed. mainitut asiat on kunnossa.
      On omakohtaista kokemusta kahdesta multista n. 200 t ajetuista.

    • Multitronic

      on perinteinen momentinmuunninlaatikko. DSG taas kahdella kytkimellä automatisoitu manuaali.

      • Vikipediastako

        Eikös multitronik ole kuitenkin variaattorivaihteisto. Siinä on metalliketju jolla voima välitetään työntämällä. Välitys vaihtuu lähes kokoajan tarpeen mukaan.


    • okfg776

      80 tkm

    • Anonyymi

      ostakaa mersu audi on volkkari vaikka se ohjainlaite hajoo nois kaikissa koska matkivat toisia idiootti insinööri laittanu sen öljytilaan

    • Anonyymi

      Kestää kun huoltaa ajoissa...Audin laatikosta lie kyse Multitronic?...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe