Sunnuntaina soi ovikello....

Noita22

sunnuntaina ne taas tulee...
on suloisia pikkunoitia ja sitten
niitä vähemmän suloisia jo noitaiän ohittaneita..

Avaatteko oven?
Mitä mieltä yleisesti olette?

Itse asuin lapsena pienessä maalaiskylässä jossa "kaikki tunsivat kaikki" eli oli mukava käydä virpomassa koko kylä läpi.
Pyörällä kuljettiin.

Tuntuu että nykyään lapset juoksevat kerrostaloja läpi tuntemattomien luona kerjäämässä karkkia ja rahaa.Vanhemmat kuskaavat autolla.Joskus tietenkin pitkät välimatkat pakottavat.En yleistä,poikkeuksiakin on.

Itse olen ehkä ilkeä,otan ovikellon irti.

25

2877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UM:)

      muistan ostaa jotain annettavaa:)

    • ei todellakaan

      Sehän pitää ottaa aina muuttaessa ensimmäiseks pois se ovikellon mölötin.

      Eikä sen puoleen, tuskin olen sunnuntaina edes himassa..

      • juttu, kun

        ovikello on lähes pois paikaltans.
        Mulla on kyllä tv-lupa, mutta nämä virpojat oli tosi röyhkeitä.
        Olis pitänyt antaa rahaa, karkkia oli varattuna, mut ku "mä oon jo saanu noita, onks sul kahta euroo".
        Yäks koko virpominen, en avaa.


      • en avaa
        juttu, kun kirjoitti:

        ovikello on lähes pois paikaltans.
        Mulla on kyllä tv-lupa, mutta nämä virpojat oli tosi röyhkeitä.
        Olis pitänyt antaa rahaa, karkkia oli varattuna, mut ku "mä oon jo saanu noita, onks sul kahta euroo".
        Yäks koko virpominen, en avaa.

        Ajatuksena virpominen on ihan OK, mutta se kakaroiden röyhkeys ja ahneus vituttaa. Karkki ei kelpaa, ja kohta varmaan ei kolikotkaan, vaan täytyy olla kahisevaa.


    • Tietoa on

      Ilmaisten karkkien ym toivossa lapset oville tulevat. Ei se itse virpominen ole siinä pääasia. Meillä oli huvittava (aika raivostuttavakin) tilanne vuosia sitten, kun ovikello soi ja annoimme sitten lapsille karkkia virpomisen päätteeksi. Johan alkoi sen jälkeen ovikello rimputtaa ahkeraan tahtiin kun lapset olivat kertoneet toisille lapsille että sieltä sai sitä ja sitä!

      Viimeisenä vielä yksi lapsonen tuli pelkän karsitun puunoksan kanssa, siinä ei ollut edes koristeita ym. Oli vaan kiire että jospa hänkin sitten jotain sais. Karkkipaperit löytyi rapusta.

      Raivostuttavaa. Onneksi ei tarvitse pakosta avata ovea.

      • oma lehmä ojassa

        Pirun pääsiäinen ku koko päivän tv-maksun tarkastaja ovella rampaa..


    • SaNainen

      kiertelen naapuristossa kerjäämässä karkkia ja rahaa

      • ärsyttävää

        Meillä näkee ulko-ovelta suoraan keittiöön, joten on noloa olla avaamatta ovea, ellei sitten vedä rullaverhoa alas. Toisaalta tiedän, että omat pienet lapsenlapseni naapurikunnassa ilmeisesti pukeutuvat pääsiäisnoidiksi ja käyvät virpomassa. Tosin vielä edellisvuonna he eivät uskaltaneet mennä muualle kuin tulla meille. Odotan ainakin seinänaapurimme pieniä lapsia, joten heidät ja muutkin pienet lapset otan mielelläni vastaan. Tiedän kuinka jännittyneitä he tällaisesta ovat ja kuinka suuri ilo se heille on, joten painun tänään ostamaan suklaamunia varalle. En kylläkään haluaisi, että isot lapset juoksevat ovelta ovelle ja näyttävät nyrpeää naamaa, jos eivät saa rahaa.


    • menköön muualle kerjäämään

      En ole enää vuosiin avanut. Lasten ahneus on suorastaan raivostuttavaa. Íhme ettei niillä paviaaneilla ole mukana höyläyslaitetta, jotta mummot voivat maksaa risuista vaikka pankkikortilla.

      • Tätä mieltä

        Niinpä niin.... ennen lapsille annettiin vain jotain syötävää mutta nykyajan lapset on opetettu siihen että saavat myös rahaa. Se taas johtuu siitä että hyväsydämiset ihmiset ovat huonolla omallatunnolla kun eivät olleet muistaneet hankkia mitään annettavaa, raha korvaa sitten sen unohduksen. Mutta se on virhe. Vanhemmat ovat sen huomanneet ja alkaneet käyttää lapsiaan rahastuskeinoina. Ainahan lapsille joku rahaa voi antaa mutta menepä aikuisena ovelle ruinaamaan!


    • neuvo

      Pistä tukka sekaisin, jos olet mies, laita pelkät kalsarit jalkaan, nainen niin aamutakki ja paplarit päähän. Sitten hankit jostain tyhjän kossupollun ja menet se kädessä avaamaan oven ja karjaiset kovaa: Häh! Eivät tule toiste eikä vanhemmatkaan päästä.

      • posk

        meillä toimii hyvin kun avaa oven ja kysyy "vittuuks siinä paskaa tyrkytätte" ja vetäsee oven kiinni. Puskaradio alkaa laulaa ja sen jälkeen saa olla rauhassa.


    • jammu setä

      Kerjäämään toisilta ja ite vedän verhot kiinni.
      viime vuonna saalis oli jotain 200 ekee.

      • jengiä. Tämä"minä,minä,minä eikä kukaan muu-jengi jaksaa lässyttää.

        Oletteko itse olleet lapsia, tuliko arvostelukyky, etiketti etc. käyttäytymiskoodit jo äidinmaidossa (empatia ei ilmeisesti vieläkään).

        Ei siellä 15 vuotiaat käy oven takana he tajuavat jo hävetä. Jos täydellinen maailmasi on niin sisäänpäin kääntynyt että joudut lääkitykseen jos siellä sattuu olemaan "liian vanha" muksu oven takana niin älä avaa sitä ovea, vaikeaa?.

        Toivottavasti ymmärrät että virpojat ovat osa yhteiskuntaa, muuta metsään jos se häiritsee.


      • Tuuterituu
        piirimyyja kirjoitti:

        jengiä. Tämä"minä,minä,minä eikä kukaan muu-jengi jaksaa lässyttää.

        Oletteko itse olleet lapsia, tuliko arvostelukyky, etiketti etc. käyttäytymiskoodit jo äidinmaidossa (empatia ei ilmeisesti vieläkään).

        Ei siellä 15 vuotiaat käy oven takana he tajuavat jo hävetä. Jos täydellinen maailmasi on niin sisäänpäin kääntynyt että joudut lääkitykseen jos siellä sattuu olemaan "liian vanha" muksu oven takana niin älä avaa sitä ovea, vaikeaa?.

        Toivottavasti ymmärrät että virpojat ovat osa yhteiskuntaa, muuta metsään jos se häiritsee.

        Kyllä meidän ovien takana on käynyt aika vanhojakin lapsukaisia, huvittava näky kun on niin eri kokoisia ja pituisia!


      • ...sitä mieltä....
        Tuuterituu kirjoitti:

        Kyllä meidän ovien takana on käynyt aika vanhojakin lapsukaisia, huvittava näky kun on niin eri kokoisia ja pituisia!

        ...että kyllä lapsien (olen itsekkin lapsi) pitäisi tyytyä siihen mitä saadaan. Jos saadaan vaikka suklaamuna eikä saadakkaan rahaa niin ei pidä valittaa. Minusta tuntuu että tuo ongelma on lähinnä kaupungeissa ja taajamissa. Tämmöisissä kylissä ei ole tuollaista tapahtunut.


      • kalle
        ...sitä mieltä.... kirjoitti:

        ...että kyllä lapsien (olen itsekkin lapsi) pitäisi tyytyä siihen mitä saadaan. Jos saadaan vaikka suklaamuna eikä saadakkaan rahaa niin ei pidä valittaa. Minusta tuntuu että tuo ongelma on lähinnä kaupungeissa ja taajamissa. Tämmöisissä kylissä ei ole tuollaista tapahtunut.

        Mummo oli varannut virpojille isot suklaamunat ja kun lahjukset ei miellyttäneetkään "lapsukaisia" he tallasivat munat asfalttiin mummom nähden.
        Kiitos mummon puolesta.


      • höpötin.
        kalle kirjoitti:

        Mummo oli varannut virpojille isot suklaamunat ja kun lahjukset ei miellyttäneetkään "lapsukaisia" he tallasivat munat asfalttiin mummom nähden.
        Kiitos mummon puolesta.

        Jotku vanhemmat kieltävät lapsia vastaanottamasta suklaamunia. Tai saavat ottaa muttei syödä!
        Katsos sairaita ihmisiäkin on, voivat pistää sekaan mitä vaan....
        Minä annan aina tikkarit kaikille, eivät ole ainakaan ovella narisseet.


      • mitä selityksiä
        höpötin. kirjoitti:

        Jotku vanhemmat kieltävät lapsia vastaanottamasta suklaamunia. Tai saavat ottaa muttei syödä!
        Katsos sairaita ihmisiäkin on, voivat pistää sekaan mitä vaan....
        Minä annan aina tikkarit kaikille, eivät ole ainakaan ovella narisseet.

        On aika kumma, että kielletään vastaanottamasta suklaamunia ja silti kärrätään kakaroita jonnekin lähiöön virpomaan. Kaikkien karkkien sekaan voi laittaa jotain paskaa, jos haluaa tai vaikka kusaista päälle ja katsella sitten ihastellen kun kakarat syö niitä.
        Tunnusta pois vaan, että rahankeruu niillä on mielessä, eikä mikään muu. Sen opettavat jo vanhemmat kotona!


      • loppunut
        mitä selityksiä kirjoitti:

        On aika kumma, että kielletään vastaanottamasta suklaamunia ja silti kärrätään kakaroita jonnekin lähiöön virpomaan. Kaikkien karkkien sekaan voi laittaa jotain paskaa, jos haluaa tai vaikka kusaista päälle ja katsella sitten ihastellen kun kakarat syö niitä.
        Tunnusta pois vaan, että rahankeruu niillä on mielessä, eikä mikään muu. Sen opettavat jo vanhemmat kotona!

        kaljaraha, niin muksut saa tuoda vain rahaa kotiin, eiks tää nyt oo itsestäänselvyys?


    • nykyään

      Joten turha kai antaa mitään. Me ainakin ollaan itsekin köyhiä, ei riitä rahat naapuruston mukuloille heittelyyn asti. Hyvä kun saadaan kämppä maksettua ettei lennetä ulos.

    • Kiltti naapurin tyttö

      Itse tykkäsin pienenä kovasti virpoa niin nyt katson velvollisuudekseni sitten palkita uusia virpojia.

      Kävin ostamassa virpojille karkkia, rahaa en anna, koska se ei mielestäni kuulu asiaan. Ei kuitenkaan mikään joulu ole.

      Niille virpojille, jotka ovat vaivaa nähneet, olen tehnyt karkkipussit, mutta jos ovelle tulee pukeitumattomia rahan perässä olevia muksuja niin ne saavat sitten vai pari karkkia. Eli ei nyt ihan risuja kumminkaan. Niin ja onhan meillä ovisilmä ;)

      • antaa mämmiä

        Voiko kakaroiden koreihin ja kahvipannuihin rujauttaa "mämmit"?


    • ...

      mutten mennyt avaamaan kun ei ollut mitään annettavaa pikkunoidille.

      ihmeen myöhään ovat liikkeellä?!
      Minun aikaan oltiin jo aamusta herättelemässä ja kiusaamassa ihmisiä ;)

    • Anonyymi

      Hulluus 0445510596 puhelinnumero taulun takana, Nivala muutto ryhmä rikkoo halut kotona eivät soita ovikelloa Myynti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe