Hei,
Tytölläni (11 kk)on ollut jo 4 päivää oksennus/ripulitauti. Käytin häntä tänään lääkärissä ja kotihoitoa voidaan jatkaa koska lapsi on virkeä jne.
Osmosalia olen yrittänyt antaa, mutta lapsi ei millään suostu sitä juomaan.
Onko joku saanut vauvansa sitä juomaan ihan pelkästään? Kokeilin sekoittaa sitä maitoonkin, mutta vauva maistoi sen läpi eikä juonut.
Osmosal
9
8816
Vastaukset
- tykkäsi
meillä 1 v 5 kk poika joi tuttipullosta sitä ihan innoissaan ja pyysi lisää.lääkäri sanoi että oli sit ensimmäinen lapsi joka siitä tykkäsi.Toiselle pojalle en saanut pienempänä menemään millään,ei auttanut mehuun sekoituskaan.
- vatsatautisen äiti
Olen ostanut niitä kaupan valmiita mehukeittoja, ja niiden avulla on mennyt nirsoimmallekin. Olen ajatellut, että se on pienempi paha kuin olla kokonaan ilman osmosalia.
- vaikka pakolla
Meidänkin poika tykkäsi siitä,otin pojan pään syliini ja annoin lusikalla sitä suuhun.
Kai ymmärrät, että jos vauvasi ei sitä kuitenkaan mielellään ota,on se annettava vaikka lusikalla ja pienellä "väkipakolla".
Älkää antako lastenne "päättää" tälläisissa heidän parastansahan tässä ajatellaan.
(kokemusta on nimittäin lähipiiristä) tuttuni antoi jo vauvana lapsen itkun periksi ja nyt 2-vuotiaana ei pysty edes mittaamaan pyllystä kuumetta,kun ei saa lasta pitämään edes käsineitä pakkasella.
Anteeksi,en tarkoittanut tätä henk.kohtaisesti,mutta toivotaan että vauvasi sen osmosalin jotenkin saisi.Oletko koittanut mehun sekaan?? - alkuper.
vaikka pakolla kirjoitti:
Meidänkin poika tykkäsi siitä,otin pojan pään syliini ja annoin lusikalla sitä suuhun.
Kai ymmärrät, että jos vauvasi ei sitä kuitenkaan mielellään ota,on se annettava vaikka lusikalla ja pienellä "väkipakolla".
Älkää antako lastenne "päättää" tälläisissa heidän parastansahan tässä ajatellaan.
(kokemusta on nimittäin lähipiiristä) tuttuni antoi jo vauvana lapsen itkun periksi ja nyt 2-vuotiaana ei pysty edes mittaamaan pyllystä kuumetta,kun ei saa lasta pitämään edes käsineitä pakkasella.
Anteeksi,en tarkoittanut tätä henk.kohtaisesti,mutta toivotaan että vauvasi sen osmosalin jotenkin saisi.Oletko koittanut mehun sekaan??Miten voi pakolla antaa jos toinen laittaa suun kiinni ja heiluttaa päätä??
Kyllä mä yhden lusikallisen saan menemään, mutta sitä pitäisi ohjeen mukaan antaa 0,5 litraa päivässä 10 kiloiselle.
En mä ole koittanut mehun sekaan sitä laittaa, kun tyttö ei juo mehujakaan. Tämä johtuu varmaankin siitä, ettei olla mehuja aikaisemmin annettu.
Tein itse kaurapuuroa ja laitoin siihen pikkuisen suolaa ja sokeria ja sitä tyttö eilen söi.
Tänään ei ole tullut yhtään oksennusta ja ripulia, voi kun tämä kauhea tauti olisi menossa pois!!!
Kiitos vastauksistanne ja mukavaa kevään jatkoa. - väkipakolla
vaikka pakolla kirjoitti:
Anteeksi,en tarkoittanut tätä henk.kohtaisesti,mutta toivotaan että vauvasi sen osmosalin jotenkin saisi.Oletko koittanut mehun sekaan??Hae apteekista ruisku(yskänlääke) ja lapsen leikkiessä tai jotenkin "ohimennen" ruiskautata syvälle suuhun. Lapsen on pakko se niellä.
Näin teen omalle pojalleni,jos joskus kieltäytyy jonkun lääkkeen otosta. - mama
väkipakolla kirjoitti:
Hae apteekista ruisku(yskänlääke) ja lapsen leikkiessä tai jotenkin "ohimennen" ruiskautata syvälle suuhun. Lapsen on pakko se niellä.
Näin teen omalle pojalleni,jos joskus kieltäytyy jonkun lääkkeen otosta.Meilläkään ei poika suostunut sitten millään osmosalia juomaan,kunnes joku ehdotti pillillä juomista ja se auttoikin.Poika kun tykkää muutenkin pillimehuista,ei näyttänyt haittaavan osmosalin maku
pääasia että sai pillillä imeä juotavaa mukista.
- äitee +4
lääkäri suositteli ihan tavallista urheilujuomaa ja lapsi oli tuolloin noin vuoden vanha. Paljon paremman makuista ja samalla saa energiaa!
Tiedän muidenkin lääkäreiden samaa suosittaneen, mutta liekö apteekin tuote lääkärille tuttu ja turvallinen?- .............
kertaakaan ei ole pysynyt sisällä. Lääkäri käski vaan lisätä suolaa ja sokeria ruokaan sekä syöttää kaliumpitoisia ruokia. Nesteitä tuputetaan jatkuvasti, ja ruokaa vähän väliä. Meillä on siis reilu 7 kuukautta ikää. Nämä pysyvät paremmin sisällä. En tiedä johtuuko tuo osmosalin oksentaminen sen pahasta mausta vai mistä, moneen asiaan olen sitä yrittänyt sekoittaa. Osansa varmaan tekee se, että sitä johtuu vähän puoliväkisin antamaan, mielellään ei suostu ottamaan. Tämä on itselleni outoa, kun aiemmat lapset ovat sen ottaneet ihan mielellään.
Tuuskaisin sekaan aimo täräyksen sitruunamehua suolan maun peittämiseksi ja appelsiinimehua väriksi, sitten meni alas. Muuten ei mitkään sekoittamiset auta ja... mmh... yritäpä pakottaa kaksivuotias juomaan... siitä ei tule muuta valmista kuin mustelmia. Äidille.
Kysy urheiluliikkeestä tai vertaa osmosalin tuoteselosteeseen niitä urheilujuomia, pointtina ei niinkään ole energian saanti vaan ne suolot ja kivennäiset joita lapsi kuivuessaan menettää. Joissain urheilujuomissa niitä on, mutta annostus olisi syytä selvittää. Onneksi Suomessa nuo tuoteselosteet ovat hyvinkin millintarkkoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829