Vmäisimmät asiat armeijassa
TOP 5:
1.Nimeltä mainitsematon kersantti
2.Taistelukoulutus
3.Vapaudenmenetys
4.Yksinkertaiset varusmiehet
5.Sää
Kettumaiset asiat
116
29753
Vastaukset
- se se oli
minusta nöyryyttävintä oli rektis. homoutta se on saatana.
- Alik
Ei todella tarvitse alistua kaikkeen paskaan mitä uudet ns "esimiehet" luulevat voivansa touhuta.
Armeija on tottakai vähän kovempi ympäristö kuin paikallinen PUB, mutta ei sairaita juttuja saa olla esillä, se on "vallan" väärinkäyttöä ja sairautta. Ilmoitus kantahenkilökunnalle aina kun menee yli rajojen.
Usein nämä jotka tekevät väärin ovat kiusattuja alakoulussa tai kurittomia kotona = häiriintyneitä. Vaan eipä näytä valinnat toteutuvan oikeaoppisesti, kun valitaan pojuja au-kurssille. Liian paljon painaa pohjakoulutus vastaan sopivuus. - korpr
mulle ei tuollaista tehty tehtiinköhän sullekkaan vai oliko se toiveajattelua
- Lääkintäkessu
korpr kirjoitti:
mulle ei tuollaista tehty tehtiinköhän sullekkaan vai oliko se toiveajattelua
rektistä ollut eikä ole, elleivät oireet muuten viittaa akuutteihin hemorroideihin! Peräpukamia kun ei varusmiehillä juuri esiinny.
- res lääk-au
Lääkintäkessu kirjoitti:
rektistä ollut eikä ole, elleivät oireet muuten viittaa akuutteihin hemorroideihin! Peräpukamia kun ei varusmiehillä juuri esiinny.
Olin aiknani lääkintä-au:na pienessä varuskuntayksikössä. Aliupseerioppilaille oli tulossa perinteinen 40km yömarssi. Kuulin huhuna, että useampi oppilas olisi tulossa hakemaan vempulaa jos milläkin syyllä. Panin itse vastahuhun liikkeelle, että jos on kuumetta tai muuta oiretta, lämpö otetaan sitten rektaalisti. Näön vuoksi törkkäsin muutaman mittarin pystyyn vaseliinipurkkiin.
Ei tullut yksikään valittamaan minkäänlaisia oireita, ei edes homppeleiksi tiedetyt.
Iki sai levyttää sairastuvan vuoteella! - Mr. prostate
Kyllä tuo ruuminaukkoihin tehty kajoaminen vaikka edes tutkimustarkoituksessa on aika paskamainen. Eturauhaseni sai kylmää tuossa joulun aikaan ja piti mennä urologille. Siinä vaiheessa kun piti mennä kylkiasentoon ja lääkäri veti tutkimuskäsineet käteen, tuli tuskanhiki. Ei ollut mitenkään riemastuttava tunne. Kuin olisi kalasteltu viimeistä suolakurkkua Myrttisen isosta ämpäristä. Ihmettelen näitä peräreiän rupsutuksesta nauttivia mieshenkilöitä. Mikä nautinto se on?
- oli nöyryytys
70-luvulla oli näin. toivottavasti ei nykyään.
- Käppärä
Kaikki, mikä liittyy jollakin lailla homoseksuaalisuuteen, tuntuu olevan joillekin teinipojille ylitsepääsemätön asia. Sitä sitten kauhistellaan kuin uskovaiset.
Toivottavasti peräsuoleesi tullaan elämäsi aikana työntämään paljon erilaisia esineitä ja miksei aitoa penistäkin. Se olisi tuollaiselle narisijalle ihan oikein.
Saisit kunnolla munaa kakkoseen.
- löytyypi
http://www.geocities.com/rektaali_info
OLI VITTUMAISIN vaikka tuolla sivuilla sitä vähätelläänkin. - tSalo
Onhan intissä paljon hyviäkin asioita...
Kaverit
Koulutus
Liikunta
Henki
jne..- KonaKula
Parhaat asiat SA-Intis
A: Konahtaminen, väsähtäminen.. Kun aamut ei enää hajota
B: Se on ohi
C: TJ0
D: Aiheuttaa aivan hervotonta hilpeyttä, kun su -iltapäiväisin näkee isänmaanpuollustajat kurkkusaalaateissaan pakkautumassa ahtaisiin lomakyyteihin =P
Ei siinä, Kessu kiittää ja kuittaa
- korpr
en kokenut mitään epämiellyttävää armeijassa eiköhän se ole ihan asennoitumis kysymys jotkut vaan ei pysty muuntautumaan vallitseviin olosuhteisiin.
- Asdertson
Joo, ihminen mukautuu ja sopeutuu vaikka vankilaan, jotkut niin, että hakeutuvat sinne takaisin, kun eivät enää muualla osaa olla.
Keskitysleireilläkin moni oppi elämään ja säilyttämään henkensä.
Toinen juttu mitä hyötyä tästä kaikesta ihmiselle tai yhteiskunnalla on.
P.S. Armeijan olen käynyt. Jälkeenpäin ajateltuna, ihan turhaan.
- Jouskarit ojennukseen
Se kismittää ku ei saa pitää korsettii ja sukkahousuja armeijassa.
- Liljendalare
Et ole tainnut olla armeijassa?
Jos olisit, tietäisit, että saat aivan vapaasti käyttää vaatteita ym. "varustusta" joka ei näy päälle päin!
- on se
että se on olemassa.
Tästä päästäänkin siihen, että ikävintä on, kun sotia on olemassa => ikävintä, kun on sodan aloittavia ihmisiä olemassa.
Joku päätyisi tästä siihen, että on ikävintä kun hän on olemassa, mutta minä päädyn siihen, että ikävintä on, kun TE olette olemasas. Jos vain minä olisin olemassa, niin kaikki olisi hyvin.- Haminasta II/90
Ikäviä olivat:
- jatkuva unenpuute
- yleinen hitaus ja tehottomuus
- osa varusteista kehnoja
- metsäreissuilla kännäävät kapiaiset
- evvk-meiniki asiallisissa hommissa
- sffdfd
Vmäisimmät?? Oletko sähkölinjalla oleva amis?
Tässä on todellinen top 5:si.
1. Oma huono kuntoni
2. Äiti ei enää tee ruokiani.
3. Pelkään huutoa.
4. Pelkään vastuuta.
5. Ei enää hengailua Essolla.
Hah hah!! Taidat VIELÄKIN asua äitisi luona ja imet vielä tissiä! - varmaan
tätä aikuislasten hippas koulua metässä päivisin.yöt kahen lakanan välissä ja päivät juostaan sotkussa korvalappu stereot päässä.viikonloput tyttöystävää panemassa 10 kertaa yössä että jaksaa nukkua ja syödä seuraavan viikon.ja sama rumpa jatkuu kunnes autuas siviili koittaa kessun natsat kauluksessa.voi näitä veli kultia.(vellihousuja)
- ihmiselämä
on ihan perseestä kaikkine pakollisine "mieheksitulemisine". Pyssyt kourassa sääntäillään pitkin mehtiä..joutais kuolla sukupuuttoon tällainen toisiaan ja luontoa tuhoava nopeasti lisääntyvä "bakteeri". No loppu ei näyttäis onneksi olevan tätä menoa kaukana......
- Tombba
ihmiselämä kirjoitti:
on ihan perseestä kaikkine pakollisine "mieheksitulemisine". Pyssyt kourassa sääntäillään pitkin mehtiä..joutais kuolla sukupuuttoon tällainen toisiaan ja luontoa tuhoava nopeasti lisääntyvä "bakteeri". No loppu ei näyttäis onneksi olevan tätä menoa kaukana......
Tuo oli 100% asiaa. Nykyihminen on mielestään sivistynyt, viisas ja kehittynyt, silti yhteiskuntaa hallitsevat alkeelliset, eläimelliset himot ja kummallinen pakkomielle hallita muita. Sitähän se sodankäynti ja siihen liittyen armeijakin on.
Kyllähän sotaa voi puolustella millä tahansa korulauseilla, mutta ei se siitä muuksi muutu.
- Masa
1. Saatananpalvontaa harrastava luutnantti
2. Joutuminen osallistumaan kantahenkilökunnan varkauksiin.
3. Hulluks tulleet tupakaverit - Tuleva sivari
Armaijessa on todella paljon asioita järkyttävästi, jotka aiheuttavat traumojakin.
1. Omaatuntoa vastaan toimiminen (eli tappamaan opettelu, käskyjen ehdoton noudatus, omien arvojen ja mielipiteiden poisjättäminen)
2. Vapauksien täydellinen menetys ja alistuminen orjuuteen.
3. Terrorisoivat, vallasta juopuneet hullut sadistit. Ja muut vihaa täynnä olevat miehet, joita on paikka pullollaan. Ja jotka eivät vaan YMMÄRRÄ. Minuakaan ei meinattu päästää sivariin vaan pitivät puoliväkisin siellä armeijassa, onneksi taistelin voitokkaasti sivarin puolesta ja näin ollen pääsin vapauteen.
4. Mielialahäiriöt, joita armeija aiheutti.
5. Järkyttävät, epäinhimilliset aamut
Olen siis tuleva sivari, ei en vastusta armeijaa sinällään, mutta haluan sen olevan vapaaehtoinen, palkka-armeija. Enkä usko että veteraanit ovat minulle vihaisia, eiköhän ne minunkin, kuten teidänkin vapautenne vuoksi taistelleet. Vapaus mennä tai olla menemättä armeijaan, valinnanvapaus. Minua ärsyttää kun ihmiset kuvittelevat aina sivareita lusmuilijoiksi, itse aloin arvostamaan sivareita armeijan käyneitä enemmän heti toisena inttipäivänä.
Armeija on traumaattisin kokemukseni, ja olen sentään kokenut koulukiusaamistakin.
Armeijan parhaat asiat top 5.
Tätä pitääkin oikein miettiä.
hmm... Muutama mukava heppu siellä kyllä oli, muttei ne kyllä armeijan käynnistä helpompaa tehneet.
Ruoka oli hyvää ja minullekin oli kasvisruokaa. Mutta yhden kokemuksen ylitse muiden löysin:
Top 1
1. Armeijan portista lopullisesta ulos käveleminen.- Masi
Suomessa ei ole armeijaa vaan Puolustusvoimat.
- Masi
Masi kirjoitti:
- taunoeinari
Masi kirjoitti:
Maailmassa on sata "puolustusvoimaa". Kuka aloittaa sodat?
- alitykkimies
Minut pistettiin intistä pihalle, kun kerroin vedelleeni lsd:tä. En olisi uskonut, mutta niin vaan kävi. Ja oli minulla kuulemma muutenkin epäsuotuisa vaikutus yksikköni sotilaskuriin..
No parasta oli:
1.sauna/uiminen
2.metsäily
3.pari hyvää tyyppiä
4.sotku
kehnointa oli
1.lapselliset idiootit/alikessut
2.lapselliset idiootit/kantahenkilöt
3.lapselliset idiootit/muut varusmiehet
4. vapauden menetys
5. pöly aiheutti minulle jatkuvan flunssan, joka parani vaan kotioloissa.
6. kaikkein pahinta oli kuitenkin se, että kyseinen paikka on olemassa. Itse pasifistina uskon muunlaiseen toimintaan rauhan ylläpitämiseksi. - jip jip
Armeijasta traumoja,voi jeesus mitä ämmiä :D
Suomessa on olemassa sellanen kuin asevelvollisuuslaki,mikä minun tietääkseni tarkoittaa sitä,että jokaisen miehen on se käytävä..En ole itsekään mikään sotahullu/armeija-diggari mutta silti kävin sen kunnialla läpi.
Tietysti jos armeija on niin kova paikka,että siellä ei pärjää ni eikai siinä hittookaan!Hyvää onnea vaan siviiliin..
1a.Tappamaan opettelu,wtf..Ei siellä ketään tapeta kuitenkaan,ampumista opetellaan,ei tappamista.
1b.Totta munas niitä käskyjä pitää noudattaa vai pitäiskö se olla et "no,tee jos jaksat" ..haloo!
1c.Jokaisella on varmasti oikeus omaan mielipiteeseen,oli se sitten mitä tahansa.Omat mielipiteet voi kertoa vaikka onkin armeijassa.
2.Onhan intissäkin vapaata,ei tosin niin paljon kuin siviilissä..tarkotus ei olekaan se,että notkutaan rannalla päivästä toiseen ja otetaan arskaa.
Alistuminen orjuuteen,sä et voi olla tosissas :D
Ei armeija nyt mikään keskitysleiri kuitenkaan ole :) Jos ei puolta vuotta kestä tommosessa paikassa ni mun puolesta kyseinen/kyseiset ihmiset voidaan eliminoida.
Seuraavaan kohtaan en edes vaivaudu vastaamaan..
4.Mielialahäiriöt,jep jep..jäikö yöunet sitten vähän lyhkäseks,sanoko alikessu rumasti,oliko kasviskeitossa karvoja..jne..
5.Tossa olen edes hiukan samoilla linjoilla,herätys vaikka 08.00 olisi jo paljon parempi :) Tottuhan tohonkin nopeesti..
Jos olet kokenut koulukiusaamisen ja silti pidät armeijaa pahempana kokemuksena ni sit sua on varmaan pistetty väkisin kakoseen ihan urakalla!
Mulle on ihan sama käykö joku armeijan vai eikö,eniten vituttaa just nää lusmut mistä ei oo mitään hyötyy kenellekään. - hip hip
Armeijasta traumoja,voi jeesus mitä ämmiä :D
Suomessa on olemassa sellanen kuin asevelvollisuuslaki,mikä minun tietääkseni tarkoittaa sitä,että jokaisen miehen on se käytävä..En ole itsekään mikään sotahullu/armeija-diggari mutta silti kävin sen kunnialla läpi.
Tietysti jos armeija on niin kova paikka,että siellä ei pärjää ni eikai siinä hittookaan!Hyvää onnea vaan siviiliin..
1a.Tappamaan opettelu,wtf..Ei siellä ketään tapeta kuitenkaan,ampumista opetellaan,ei tappamista.
1b.Totta munas niitä käskyjä pitää noudattaa vai pitäiskö se olla et "no,tee jos jaksat" ..haloo!
1c.Jokaisella on varmasti oikeus omaan mielipiteeseen,oli se sitten mitä tahansa.Omat mielipiteet voi kertoa vaikka onkin armeijassa.
2.Onhan intissäkin vapaata,ei tosin niin paljon kuin siviilissä..tarkotus ei olekaan se,että notkutaan rannalla päivästä toiseen ja otetaan arskaa.
Ei armeija nyt mikään keskitysleiri kuitenkaan ole :) Jos ei puolta vuotta kestä tommosessa paikassa ni mun puolesta kyseinen/kyseiset ihmiset voidaan eliminoida.
4.Mielialahäiriöt,jep jep..jäikö yöunet sitten vähän lyhkäseks,sanoko alikessu rumasti,oliko kasviskeitossa karvoja..jne..
5.Tossa olen edes hiukan samoilla linjoilla,herätys vaikka 08.00 olisi jo paljon parempi :) Tottuhan tohonkin nopeesti..
Jos olet kokenut koulukiusaamisen ja silti pidät armeijaa pahempana kokemuksena ni sit sua on varmaan pistetty väkisin kakoseen ihan urakalla!
Mulle on ihan sama käykö joku armeijan vai eikö,eniten vituttaa just nää lusmut mistä ei oo mitään hyötyy kenellekään. - zäkäzökö
Armeijasta traumoja,voi jeesus mitä ämmiä ::)
Mulle on ihan sama käykö joku armeijan vai eikö,eniten vituttaa just nää lusmut mistä ei oo mitään hyötyy kenellekään.
tervesin minä - zöközöö
zäkäzökö kirjoitti:
Armeijasta traumoja,voi jeesus mitä ämmiä ::)
Mulle on ihan sama käykö joku armeijan vai eikö,eniten vituttaa just nää lusmut mistä ei oo mitään hyötyy kenellekään.
tervesin minäoho,tuli kolme kertaa :DDDDD
- Hop hop
zöközöö kirjoitti:
oho,tuli kolme kertaa :DDDDD
Siinä oikein hyvä esimerkki mitä armeija aiheuttaa: Kusipäisyyttä, aivojen kehityshäiriöitä ja näköjään änkyttämistä.
- pipipöpi
zöközöö kirjoitti:
oho,tuli kolme kertaa :DDDDD
"mun puolesta kyseinen/kyseiset ihmiset voidaan eliminoida." Niinpä, tuotahan siellä juuri opetellaan, eliminoimaan erilaiset ja eri tavalla ajattelevat. Koska en kannata kuolemantuomiota, niin minun puolestani sinun kaltaisesi kusipäiset ihmiset voitaisiin lukita vankiloihin. Kertoo aika paljon ajatusmaailmastasi, kun sinun puolestasi ihmisiä voitaisiin eliminoida syyttömänäkin. Tämä on juuri sitä sinun todennäköisesti ihannoimasi Adolf Hitlerin kansallissosialistista politiikkaa.
- ikuinen lapsi
tällä viestillä siis kerrot avoimesti olevasi unikeko. saamaton ihminen, jonka narsistisuus estää palvelemasta asiaa. En sinänsä syytä sinua mistään. Ihmettelen vain ja oikeastaan olen kiinnostunut sinun paineensieto kyvystä. Jos intissä jotain voi oppia niin periksi antamattomuus ja muiden sietäminen on parhaita asioita mitä ihminen siellä voi oppia.
Elämme kuitenkin julmassa maailmassa eikä naapurit aina tee niin kuin haluaisi. Ei niitä sen takia tarvitse tappaa. Mutta jo lauma eläimet alistavat toisiaan ja hyötyvät siitä.
arvojärjestys pysyy, mutta kaikki saavat mahan täyteen.
yhteenveto. jos olisit koira sinut olisi jo lopetettu! kannattaa miettiä syvemmin eikä pelkästään loukkaantua. - Evoluutiota tapahtuu
ikuinen lapsi kirjoitti:
tällä viestillä siis kerrot avoimesti olevasi unikeko. saamaton ihminen, jonka narsistisuus estää palvelemasta asiaa. En sinänsä syytä sinua mistään. Ihmettelen vain ja oikeastaan olen kiinnostunut sinun paineensieto kyvystä. Jos intissä jotain voi oppia niin periksi antamattomuus ja muiden sietäminen on parhaita asioita mitä ihminen siellä voi oppia.
Elämme kuitenkin julmassa maailmassa eikä naapurit aina tee niin kuin haluaisi. Ei niitä sen takia tarvitse tappaa. Mutta jo lauma eläimet alistavat toisiaan ja hyötyvät siitä.
arvojärjestys pysyy, mutta kaikki saavat mahan täyteen.
yhteenveto. jos olisit koira sinut olisi jo lopetettu! kannattaa miettiä syvemmin eikä pelkästään loukkaantua."narsistisuus estää palvelemasta" Mistäköhän tuon sait päähäsi.
"Jos intissä jotain voi oppia niin periksi antamattomuus ja muiden sietäminen on parhaita asioita mitä ihminen siellä voi oppia." Niin JOS, mutta tuskinpa voi. Miksikäs tosielämässä ei voi. Itse siedän jo muita ihmisiä -toisin kuin eräät- ja en kyllä omasta mielestäni anna periksi jos jonkin asian olen päättänyt tehdä.
"olen kiinnostunut sinun paineensieto kyvystä." Mitenkäs tuo mihinkään liittyy? Missä määrin armeijan alokkaan tarvitsee ottaa paineita msitään, sen kuin vain tekee sokeasti mitä käsketään?
"Mutta jo lauma eläimet alistavat toisiaan ja hyötyvät siitä.
arvojärjestys pysyy, mutta kaikki saavat mahan täyteen."
Eiköhän evoluutio ole jo vaikuttanut keskimääräisessä ihmisessä sen verran, että enää toisten alistamista voimakeinoin ei katsota hyvällä? Mahankin saa jo täyteen ilman että autoritääriset ihmiset pakottavat olemaan onnellisia omalla tavallaan.
Asevelvollisuus on holhousyhteiskunta vietynä äärimmileen. Toinen päättää mikä sinulle on hyväksi ja mikä pahaksi ja sinulle jää vain osaksi tyytyä ylhäältä parhaaksi nähtyyn. Vaikka itse tunnetkin itsesi parhaiten - takaisin äitis tissien
Hop hop kirjoitti:
Siinä oikein hyvä esimerkki mitä armeija aiheuttaa: Kusipäisyyttä, aivojen kehityshäiriöitä ja näköjään änkyttämistä.
väliin. Vitun sivarihinttari, mitä teet jos suomeen hhyökätään?
- heittää takaisin isäs
pipipöpi kirjoitti:
"mun puolesta kyseinen/kyseiset ihmiset voidaan eliminoida." Niinpä, tuotahan siellä juuri opetellaan, eliminoimaan erilaiset ja eri tavalla ajattelevat. Koska en kannata kuolemantuomiota, niin minun puolestani sinun kaltaisesi kusipäiset ihmiset voitaisiin lukita vankiloihin. Kertoo aika paljon ajatusmaailmastasi, kun sinun puolestasi ihmisiä voitaisiin eliminoida syyttömänäkin. Tämä on juuri sitä sinun todennäköisesti ihannoimasi Adolf Hitlerin kansallissosialistista politiikkaa.
kasseihin, saatanan sivarirunkku. Joku vielä eliminoi sut, kun tuolleen puhelet, viimeistään siinä vaiheessa jos sotimaan joudutaan (toiv. ei ikinä), niin miinantallaajille paikkoja riittää.
- homopellet mistään
selviäkään, pihvin leikkuukin on liikaa voimia vievää hommaa, niin pitää pupun ruokaa pupeltaa. Hei hei hinttari
- voimaa että
taunoeinari kirjoitti:
Maailmassa on sata "puolustusvoimaa". Kuka aloittaa sodat?
paiskaan tollaset taunoeinarit takasin venäjälle.
- Maailma muuttuu
takaisin äitis tissien kirjoitti:
väliin. Vitun sivarihinttari, mitä teet jos suomeen hhyökätään?
Kyllä se vitun intti on käyty jo vuonna 1980.
Mutta silmät ovat auenneet tässä matkan varrella.
Ehe ehe! - Vanha Jermu
heittää takaisin isäs kirjoitti:
kasseihin, saatanan sivarirunkku. Joku vielä eliminoi sut, kun tuolleen puhelet, viimeistään siinä vaiheessa jos sotimaan joudutaan (toiv. ei ikinä), niin miinantallaajille paikkoja riittää.
Tollanen räkänokka ei pärjää edes tyttöpainissa että ole ihan hiljaa ja opettele kielenkäyttöä!
- Gamel Boots
homopellet mistään kirjoitti:
selviäkään, pihvin leikkuukin on liikaa voimia vievää hommaa, niin pitää pupun ruokaa pupeltaa. Hei hei hinttari
Älä opeta tapojas POIKA!
- Jope
Evoluutiota tapahtuu kirjoitti:
"narsistisuus estää palvelemasta" Mistäköhän tuon sait päähäsi.
"Jos intissä jotain voi oppia niin periksi antamattomuus ja muiden sietäminen on parhaita asioita mitä ihminen siellä voi oppia." Niin JOS, mutta tuskinpa voi. Miksikäs tosielämässä ei voi. Itse siedän jo muita ihmisiä -toisin kuin eräät- ja en kyllä omasta mielestäni anna periksi jos jonkin asian olen päättänyt tehdä.
"olen kiinnostunut sinun paineensieto kyvystä." Mitenkäs tuo mihinkään liittyy? Missä määrin armeijan alokkaan tarvitsee ottaa paineita msitään, sen kuin vain tekee sokeasti mitä käsketään?
"Mutta jo lauma eläimet alistavat toisiaan ja hyötyvät siitä.
arvojärjestys pysyy, mutta kaikki saavat mahan täyteen."
Eiköhän evoluutio ole jo vaikuttanut keskimääräisessä ihmisessä sen verran, että enää toisten alistamista voimakeinoin ei katsota hyvällä? Mahankin saa jo täyteen ilman että autoritääriset ihmiset pakottavat olemaan onnellisia omalla tavallaan.
Asevelvollisuus on holhousyhteiskunta vietynä äärimmileen. Toinen päättää mikä sinulle on hyväksi ja mikä pahaksi ja sinulle jää vain osaksi tyytyä ylhäältä parhaaksi nähtyyn. Vaikka itse tunnetkin itsesi parhaitenKirjoituksesi on itsekkyyttä vietynä äärimmilleen.
"Toinen päättää mikä sinulle on hyväksi ja mikä pahaksi ja sinulle jää vain osaksi tyytyä ylhäältä parhaaksi nähtyyn. Vaikka itse tunnetkin itsesi parhaiten."
Ei, vaan toinen päättää mikä on laumalle hyväksi, ja sinun tulisi toimia sen mukaan. Lauman kannalta yhden yksilön tyytyväisyys on merkityksetöntä. Jos sinusta ei ole hyötyä laumalle (esim. yletön mukavuudenhalu joka ilmenee vastuun pakoiluna), niin sinun ei myöskään ole syytä nauttia laumaan (yhteiskuntaan) kuulumisen eduista. Voit siis huoletta jättää käyttämättä sosiaalietuuksia, terveydenhuoltoa, joukkoliikennettä...
Oikeudet tuovat mukanaan velvollisuuksia! - intin käynyt
No tässäpä meillä on viimosen päälle oikein kunnon kettutyttö.
- sulla on tainnut aueta
Maailma muuttuu kirjoitti:
Ehe ehe!mene hintti ruotsiin suklaatehtaalle töihin. Poika!
- ne camel bootsit takasin
Gamel Boots kirjoitti:
Älä opeta tapojas POIKA!
sinne sun takahutlariin ja soutaa takaisin ruotsiin, isänmaasi kutsuu, mars mars!
- sä oot, tuollaisen
Vanha Jermu kirjoitti:
Tollanen räkänokka ei pärjää edes tyttöpainissa että ole ihan hiljaa ja opettele kielenkäyttöä!
kanssa ei uskalla painia, etteiperäneitsyys mene.
- sul on löysä vehe
Maailma muuttuu kirjoitti:
Ehe ehe!senkin vanha hinaaja!
- WTF...
Jos noi oli v-mäisimmät asiat intissä nii sillo on vielä sinulla mukavasti asiat. Intissä kun voi sattua kaikenlaista epämiellyttävää ja todella v****maista jonka aiheuttavat toiset ''palvelustoverit'' mm. eristämistä, kiusaamista, alistamista, nakittamista... todellakin harmillinen paikka viettää noissa oloissa väh. 6kk /max. 12kk ( 9kk kokemusta on)
- Kajaani 91
Meillä oli pari kieroonkasvanutta kantahenkilökuntaan kuuluvaa, yksi ylikessu ja yksi vääpeli.
Vieläkin vituttaa kun muistelee niitä ääliöitä. Voi helvetti että ne kusipäät voi tappaa maanpuolustustahdon ja en ollut ainoa.
- Juuso
- vappauven riisto ja nöyryytys
- toinen vei tyttöystävän
- alokasaika Säkylässä oli syvältä ja poikittain
Mikä taas huvitti:
- näki läpileikkauksen Suomen kansasta. Kaikkein yksinkertaisimpia tuntuivat olevan Perniöläiset. Mikä lie sisäsiittoisuus vaivannut ainakin niitä, jotka palvelivat Hangossa 80-luvun puolivälissä.- Krapulainen yliluti
Äijällä ei ollut muuta teettämistä, kun pitää tupasulkeista ja rättitalkoita, aina tyhjänpäiväistä
paskaa, jos nyt ei sitä "tarpeellista" vitutusta lasketa. Tommoset sais kuulan kaaliin tosipaikassa ensimmäisenä.
Kun äijän vanhan viinan haju muuttu tuoreeks viinan hajuks, se rauhottu ja meni johokin koppiin sammumaan. - Juuso
Krapulainen yliluti kirjoitti:
Äijällä ei ollut muuta teettämistä, kun pitää tupasulkeista ja rättitalkoita, aina tyhjänpäiväistä
paskaa, jos nyt ei sitä "tarpeellista" vitutusta lasketa. Tommoset sais kuulan kaaliin tosipaikassa ensimmäisenä.
Kun äijän vanhan viinan haju muuttu tuoreeks viinan hajuks, se rauhottu ja meni johokin koppiin sammumaan.Palvelin eräässä nimeltä mainitsemattomassa pienessä linnakevaruskunnassa 80-luvun puolivälissä. Kapiaiset dokasivat harva se päivä ja heitä sai olla kuskaamassa ees taas saaren ja mantereen välillä. Äijät oli välillä ihan rai rai -kunnossa. Ja saarella olevat eukot vonkas varusmiehiltä. Ukkojen nukkuessa krapulaansa sentään sai ottaa mollikkaa ja katsella ulapalle.
- Jussi
...nuoria. Mulle ei oo jääny mitään suurempia ikäviä muistoja armeijasta. Kävin varusmiespalveluksen Kajaanissa -86 jääkärikomppaniassa. Saattaa olla, että tuo "dementtia" on jo pyyhkinyt muistojen yli, jättäen niistä vain parhaimmat.
Kertausharjoituksiin olen päässyt muutamankerran, vaikka kuntoisuusluokkakin on nyt pudonnut B:hen. Viimeisin kutsu kertaamaan tulikin nyt keväällä Kuopioon kesäkuussa, mutta harmikseni en nyt sinne päässyt.
Näitä juttuja pikaisesti lukiessa nousee kaksi asiaa pinnimmäiseksi
1. nykymiehet on jollakin tavalla "pehmeempiä", kuin ennen, sietokyky rasitukseen on yleisesti laskenut.
2. Varusmiesjohtajiksi valitaan vääränlaiset henkilöt. Ilmeisesti ajanhengen mukaisesti "sillä silmällä" miehet.
Vuonna -86 homot sai vapautuksen armeijasta viimeistään ensimmäisellä viikolla. Nyt taidetaan uskoa, että homot ovat parasta upseeriainesta, tässä mallia on ilmeisesti otettu rakkaasta länsinaapuristamme:) - myös
Miksi armeija pakottaa vain jokaisen miehen sinne, se ei vain sovi jokaiselle ihmistyypille.
Oikeudenmukainen valtio kyllä keksii toisenkin keinon kuin epätasa-arvoisen pakottamisen, jos se on puolustamisen arvoinen maa.- Oikeuksien puolesta
Suomessa on kansa aina pakotettu tekemään herrojen mielen mukaan. Aina on rahvas joutunut kärsimään eliitin haluista ja suojelusta. Eliitti ei itse pysty mihinkään muuhun kuin sortamiseen, Onneksi suomenkansa sivistyy yhä enemmän ja enemmän ja osaa vaatia itselleen myös OIKEUKSIA. Tässä maassa ei ole kuin velvollisuuksia. Tosipaikan tullen huomaat, että yksin jäät suon keskelle rynkky kädessä ja ehkä joku duunikaveri rinnalla todetaksenne , että herrat on menneet Ruotsiin maanpakoon ja joutuvat myymään persettä pitääkseen elintason johonka ovat tottuneet huonopalkkaisten duunareiden kustannuksella. Koska tämä mätäpaise puhkeaa ja miten?
- ...
Oikeuksien puolesta kirjoitti:
Suomessa on kansa aina pakotettu tekemään herrojen mielen mukaan. Aina on rahvas joutunut kärsimään eliitin haluista ja suojelusta. Eliitti ei itse pysty mihinkään muuhun kuin sortamiseen, Onneksi suomenkansa sivistyy yhä enemmän ja enemmän ja osaa vaatia itselleen myös OIKEUKSIA. Tässä maassa ei ole kuin velvollisuuksia. Tosipaikan tullen huomaat, että yksin jäät suon keskelle rynkky kädessä ja ehkä joku duunikaveri rinnalla todetaksenne , että herrat on menneet Ruotsiin maanpakoon ja joutuvat myymään persettä pitääkseen elintason johonka ovat tottuneet huonopalkkaisten duunareiden kustannuksella. Koska tämä mätäpaise puhkeaa ja miten?
Mikähän puolustuvoimissa on epätasa-arvoista ja varsinkin liittyen ns. herroihin. Suomessa on yleinen asevelvollisuus, joka koskee jokaista suomalaista miestä, joten "herrat" eivät pääse mitenkään vähemmällä.
- ...
Mikä siinä on muka epätasa-arvoista? On tasa-arvoa, että jokainen joutuu/pääsee armeijaan, sittenhän se vasta olisi epätasa-arvoa, jos jotkut vapautettaisiin, lähinnä siitä syystä, kun "ei huvita" tai "emmä sovi tänne".
- asiat
Top-5
Huonot asiat armeejasta
1.Turhuus
2.Niiden koomiset videot kutsunnoissa
3.Rumat uniformut niillä upseereilla
4.Epämukavat penkit kutsunnoissa
5.En enää pääse kutsuntoihin ilmaisille kahveille
Top 5 parasta asiaa.
1.Sain vapautuksen
2.Tarjos kutsunnoissa ilmaset kahvit
3.Sain 3 vuoden päästä kutsunnoissa taas ilmaset kahvit
4.Kaverinikin sai vapautuksen
5.Kaverinikin sai ilmaset kahvit- Rekrytoija
Ootko ajatellut tilannetta, kun haet työpaikkaa ?
Mulla ainakin jos on kaksi samnlaista ehdokasta, niin myös varusmiespalveluksen suorittaminen vaikuttaa.
Ilmaiset kahvit on tosi jees, get a life ! - en ole
Rekrytoija kirjoitti:
Mulla ainakin jos on kaksi samnlaista ehdokasta, niin myös varusmiespalveluksen suorittaminen vaikuttaa.
Ilmaiset kahvit on tosi jees, get a life !En ole.
- asento
Rekrytoija kirjoitti:
Ilmaiset kahvit on tosi jees, get a life !Voisitko tarkentaa että kumpaan suuntaan se vaikuttaa, positiiviseen vai negatiiviseen?
- Rekrytoija
asento kirjoitti:
Voisitko tarkentaa että kumpaan suuntaan se vaikuttaa, positiiviseen vai negatiiviseen?
Hyvä pointti.
Minulla (mallikkaasti) suoritettu varusmiespalvelu on ehdottoman positiivinen asia.
Onhan se kai edelleen jonkunlainen "koettelemus", ja kertoo ainakin minulle kaverista jotain jos ei pääse edes intistä "ehjänä".
Vastakkaista mielipidettäkin varmasti löytyy, mutta minun mielipide on tälläinen.
- miepä se taas valitan KÄÄK
ikävimmät top5:
1. -30C pakkanen aina kun oli metsäleiri
2. Huonosti luistavat sukset.
3. Paska fillari.
4. 4vko kinestä putkeen.
5. Kalapullakeitto (ruokalassa,leireillä sekin maistui)
mukavimmat top5:
1. Hyvät kaverit joihin vieläkin yhteydessä
2. Ruoka
3. Sunnuntait kasarmilla
4. Ei tekemisen puutetta
5. Liikunta - kenny
1. Räntäsade leiriaikaan
2. asennevammaset ruikuttajat, jokka parahite miestelee, tuhlaa aikaa, ja aiheuttaa hankaluuksia
3. päivärutiinien muutos
4. Huono kunto
5. Virka-apu osasto
parasta:
1. Hyvät varusteet, poislukien käsineet
2. hyvä ruoka
3. riittävästi tekemistä
4. paljo hyviä kavereita
5. Verovaroin kustannettu lapinmatka.- asdfghjklö
siis kyllä on kumma ettei kenenkään top vitoseen päässyt se että joutuu olla suuren osan ajasta kauhees puuttees...
- ...
asdfghjklö kirjoitti:
siis kyllä on kumma ettei kenenkään top vitoseen päässyt se että joutuu olla suuren osan ajasta kauhees puuttees...
Eipä se kotona asuva finninaamainen varusmies vielä ole päässyt siinä iässä vielä kovin säännöllistä seksiä harrastamaankaan.
Puheet on kyllä kovia... - patexx
... kirjoitti:
Eipä se kotona asuva finninaamainen varusmies vielä ole päässyt siinä iässä vielä kovin säännöllistä seksiä harrastamaankaan.
Puheet on kyllä kovia...No ei ehkä kaikki, itse ainakin olen harrastanut säännöllistä seksiä 16 vuotiaasta asti, armeija aikana pärjäsi jotenkin, vaikka puutteessa joutui elämäänkin.
- jupsjups
"Hyvät varusteet, poislukien käsineet "
- no ei helvetissä...
"hyvä ruoka "
- ehkä yhtä pykälää kouluruokaa parempaa, muttei järin suurta herkkua silti :P
- abc
Suomen armeijan teknologian taso on vanhentunutta. Suuri osa aseista ei ole tehokkaita ja varsinkin elektroniikka ja tietoliikenne on ajastaan jaljessa.
On aivan tuhraa marssittaa ja kouluttaa pojista miehia jotka osaavat kayttaa aseita joilla ei voi edes kunnon vastarintaa tehda. Sissitaktiikka malliin Irak tehoaa aikansa mutta olisi aika uudistaa koulutus ja kalusto.
Itse ainakin turhauduin kun ymmarsin miten heikkoa teknologia oli. Olin tosin jo DI kun menin armeijaan.
Mita muuten inttin tuli, oli ruoka, terveydenhuolto ja esimiesten toiminta erinoimaista. Turhaa simputtamista ei ollut, meno oli aina asiallista ja turvallisuutta henkilokunta uritti varmistaa jatkuvasti.
Nama vapaudenmenetykset ja vmaiset kersantit jne on keskenkasvusten poikien roskapuhetta. Ei Suomen armeijassa vmaiset kauan selvia vaan kitketaan pois.- kenny
Ju. Kun ei ole uhkaa, tarkkaa kohdetta mistä pitäisi puolustautua. Kaikesta huolimatta jokaisessa maassa on armeija, joko oma tai vieras. Todennäköisyys laajamittaiseen sotaan suomessa lienee melkoinen mahdottomuus.
Nykyään sotaa käydään ilmasta käsin, pommituksin ja kaikenlaisin risteilyohjuksin. Maataistelukoneet ja taisteluhelikopterit tekevät vihollisen panssareista reikäjuustoa uraaniammuksilla. Vihollisen tykistön tulipatteri on matalana hyvin nopeasti, kun hekosta ammutaan muutama räjähtävä ammus.
Muttta jos suomella on jotain hyvää, niin taistelian henkilökohtainen ase, joka toimii. Tosin ne tähtäimet on hanurista, ammu ny diopterilla nopeita laukauksia liikkuvaan kohteeseen. Kyl sillä ny pahvitaulua ampuu, muttei muuta. - Vapauden puolesta
ovat todellisuudessa munattomia luusereita, jotka armeijan käytyään uhoavat kuinka kovia jätkiä he ovat. Todellisuudessa eivät uskaltaneet intissä kyseenalaistaa armeijan toimintatapoja vaan sokeasti tekivät sen mitä käskettiin. Toisille se vapaudenmenetys on todella kova paikka eikä sillä ole mitään tekemistä kurin ja hyvän käytöksen kanssa. Kuka antaa Suomen herroille oikeuden pakottamaan miespuoliset henkilöt johonkin helvetin sotaleikkiin? Menkööt he keitä se niin perkeleesti kiinnostaa.
- kaikista
paskamaisin puoli armeijassa ole että entisille koulukiusatuille annetaan alikessun jämät... siellä sit yrittävät kostaa kaikkia lapsuuden aikaisia kiusaamis traumojaan muihin syyttömiin ihmisiin... eikös suurin osa skappareista oo tätä sorttia.. en ainakaa tiedä yhtään normaali ihmistä joka ois jääny sinne duuniin...
- Suomessa on pelkkiä velvoll...
VAPAUDEN MENETYS!
Mitä suomalainen miespuolinen henkilö on tehnyt?
Kärsii lähes vankilaan verrattavan tuomion 6-12kk!!!
Miksi? Se paikka ei sovi kaikille varsinkin jos vielä sattuu olemaan aivot ja ajattelee niillä!
Perkele! Maanpuolustus on tekosyy. Armeijalla varsinkaan sen pakkohoidolla ei ole mitään tekemistä maanpuolustuksen kanssa. Jos ja kun tulee sota niin varmasti omaa maata puolustetaan. Kyllä nen sotataidot voidan opettaa muutenkin kuin vankeudessa. Tämän maan päättäjät elävät viimevuosisadan alun tunnelmissa niin asepalveluksen kuin monen muunkin asian suhteen. Pääasia näyttää olevan että päästään pätemään ja määräämään kaikki miehet armeijaan ihan vittuuksissaan! ARMEIJA ON VANKILA!- res. vänskä
Parasta
-RUK:n kurssi juhla
-Paskan puhumisen lahja kehittyi
-Itsensä ylittäminen
-TJ 0
Huonoa
-kahelit skapparit
-lomat palo lepo!
-jäiset alaiset
-12kk sotaleikkejä - res. vänskä
res. vänskä kirjoitti:
Parasta
-RUK:n kurssi juhla
-Paskan puhumisen lahja kehittyi
-Itsensä ylittäminen
-TJ 0
Huonoa
-kahelit skapparit
-lomat palo lepo!
-jäiset alaiset
-12kk sotaleikkejähuonoa oli, ystävykset esa ja pekka.
- miksi pyydettiin
res. vänskä kirjoitti:
huonoa oli, ystävykset esa ja pekka.
Olen pohtinut, miksi pyydettiin virtsanäytettä jo kutsunta tilaisuudessa?
Onko keneltäkään kysytty?
En Ole koskaan edes käyttänyt mitään aineita tms. - Lasken laulellen vesiä
miksi pyydettiin kirjoitti:
Olen pohtinut, miksi pyydettiin virtsanäytettä jo kutsunta tilaisuudessa?
Onko keneltäkään kysytty?
En Ole koskaan edes käyttänyt mitään aineita tms.Armeijan väki katsoo mistä se näyte lirahtaa, jos se tulee päästä niin ne pyytää heti jäämään kantahenkilökunnaksi.
- Koepa
Miten sotataidot opetetaan tositilanteen tullen nopeasti ja tehokkaasti ilman armeijamaista organisaatiojärjestelmää?
- pitkin hampain v. -80
Koepa kirjoitti:
Miten sotataidot opetetaan tositilanteen tullen nopeasti ja tehokkaasti ilman armeijamaista organisaatiojärjestelmää?
Kyllä ne intin opit voidaan käydä koulumaisestikin ilman, että siellä kassulla tarvii turhaan asua. Siinä säästyis yhteiskunnaltakin pitkä pen..eiku sentti.
- Saddu ;-)
...muistaakseni oli !?! :
1. Uusi ympäristö !
2. Kukaan ei kertonut mitä piti tehdä -> omien hoksottimien käyttöpakko !
3. Muiden mukana/perässä juokseminen -> oikopolkujen etsiminen !
4. Asioiden kyseenalaistamisen moittiminen !
5. Pornolehtien-/pillun puute !
lol
;-) - Kers
1. Kitisevät keskeyttäjät
2. Vemppaavat ruikuttajat
3. Muuten vaan perseilijät
4. "Emmä jaksa" valittajat
5. Miksi edes tulla jos ei kiinnosta, jää kotiin,
ei armeija yhtä valittajaa kaipaa.- Oikueden puolesta
Miksi sinne sitten pakotetaan? Kaikille parasta jos inttiin menee vain motivoidut tyypit.
- SOKRATES
Lankkaamaan kengät.
Se on armeijan tärkein funktio. - selvisi jotenkuten
Mä oon nainen ja rukin käynyt. Jotenkin sisulla ja sinnittelemällä se meni. Ei ollut aina helppoa. Kolmella ampumaleirilläkin tuli oltua, viimeisessä koksuna, jossa täytyi pitää huolta että alokkaat säilyis hengissä. No säilyi ne.
- JunttiJaakko
Pitäkää huolta, että ne pysyis hengissä siviilissäkin. Taitaa olla vain niin, että armeija ei ota vastuuta tekemisistään. Onneksi minun aikana ei ollut naisvarushenkilöitä siitä ei olisi tullut yhtään mitään. Naiskomento ei sovi mulle, sen verran on vielä miestä jäljellä minussakin.
- Lääkintänainen
Näin naisena voin sanoa että koko armeija on sukupuolisesti erittäin epätasa-arvoinen paikka. Minäkään en päässyt AUK:iin tai sissikomppaniaan vaikka niihin kumpaankin hain.
Minulla ei ole mikään erityisen hyvä kunto, mutta kyllähän kaikissa armeijan paikoissa pitäisi olla jokin naiskiintiö.
Olen myös kuullut että Utissa laskuvarjojääkäreissä tai taistelusukeltajissa ei ole ollut ikinä yhtään naista!? Eikö jo Tarja Halosen pitäisi puuttua tähän. Kyllähän naiset nyt pärjäävät kyseisissä tehtävissä vähintään yhtä hyvin kuin miehetkin.- Tasa-arvo
Jaa vai että ihan kiintiöt. Ite en koskaan ole ymmärtänyt, että jos sitä kerta ollaan kaikkeen samaan kykeneviä niin mihin niitä kiintiöitä muka tarvitaan? Tasa-arvoisesti pitäisi valita vain niiden ominaisuuksien perusteella, ei minkään kiintiön. Koskee niin sukupuolta kuin etnisiä vähemmistöjäkin, niin armeijassa, työelämässä tai vaikka politiikassa. Kiintiöt ovat epätasa-arvoa!
- hgjjh
no voi itku! se nyt enään puuttuis et tulis naisille kiintiöt laskuvarjojääkereihin.. Mut kai se Tarja saa vielä senkin aikaan...
- equal
"Näin naisena voin sanoa että koko armeija on sukupuolisesti erittäin epätasa-arvoinen paikka"
Harvinaisen totta sanon minä.
Naiset pystyvät kyllä samaan kuin miehetkin. On se epätasa-arvoista, että naisia syrjitään tällaisissa tehtävissä. Kuitenkin toinen räikeä epätasa-arvoinen asia on se että jokainen mies on asevelvollinen, nainen taas ei. Tasa-arvoa tarvitaan lisää. Halukkaat sinne minne haluavat, haluttomat pois sieltä. - ...
equal kirjoitti:
"Näin naisena voin sanoa että koko armeija on sukupuolisesti erittäin epätasa-arvoinen paikka"
Harvinaisen totta sanon minä.
Naiset pystyvät kyllä samaan kuin miehetkin. On se epätasa-arvoista, että naisia syrjitään tällaisissa tehtävissä. Kuitenkin toinen räikeä epätasa-arvoinen asia on se että jokainen mies on asevelvollinen, nainen taas ei. Tasa-arvoa tarvitaan lisää. Halukkaat sinne minne haluavat, haluttomat pois sieltä.Ei voida puhua mistään kiintiöistä puolustusvoimien erityistehtävien kohdalla.
Taistelusukeltajissa, laskuvarjojääkäreissä ja sissihommissa ym. erityistehtävissä on ymmärrettävästi tietyt rajoitukset fyysisen suorituskyvyn kannalta, ja harva nainen täyttää nämä vaatimukset. Tässä ei todellakaan ole kysymys mistään tasa-arvosta, se nyt on vaan niin, että nainen on fyysisesti miestä heikompi ja täten ei selviydy tehtävän asettamista vaatimuksista. Mikäli tälläinen nainen löytyy, niin siitä vaan taistelusukeltajiin, taitavat vaan olla harvassa.
Puolustusvoimien tehtäviin haetaan parhaiten tehtävän täyttäviä henkilöitä, suorituskyky(henkinen/fyysinen) on siis määrävä tekijä. - Lesbofeministimuslimi
hgjjh kirjoitti:
no voi itku! se nyt enään puuttuis et tulis naisille kiintiöt laskuvarjojääkereihin.. Mut kai se Tarja saa vielä senkin aikaan...
PUNARINTAMA!!! PUNARINTAMA!!! PUNARINTA!!!
URAA STALINO!!!
TARJA HALONEN!!! - utissa palvellut
... kirjoitti:
Ei voida puhua mistään kiintiöistä puolustusvoimien erityistehtävien kohdalla.
Taistelusukeltajissa, laskuvarjojääkäreissä ja sissihommissa ym. erityistehtävissä on ymmärrettävästi tietyt rajoitukset fyysisen suorituskyvyn kannalta, ja harva nainen täyttää nämä vaatimukset. Tässä ei todellakaan ole kysymys mistään tasa-arvosta, se nyt on vaan niin, että nainen on fyysisesti miestä heikompi ja täten ei selviydy tehtävän asettamista vaatimuksista. Mikäli tälläinen nainen löytyy, niin siitä vaan taistelusukeltajiin, taitavat vaan olla harvassa.
Puolustusvoimien tehtäviin haetaan parhaiten tehtävän täyttäviä henkilöitä, suorituskyky(henkinen/fyysinen) on siis määrävä tekijä.olet niin oikeassa en väheksy naisia niilä on monesti enemmän fiilistä olla intissä kun ovat siellä vapaaehtoisesti, mutta laskuvarjojääkärin tai
taistelusukeltajan hommat ovat liian kovia naisille!!! - Totaali II
Provoahan tekstisi on, mutta muistutanpa kuitenkin, että Suomessa mies joutuu vankilaan, jos vaatii tasa-arvoista menettelyä suhteessa naisiin, jehovantodistajiin ja ahvenanmaalaisiin.
Tätäkään parin viikon takaista uutista ei Suomessa uutisoitu, mutta EU:ssa muuten aivan normaalisti: http://www.aseistakieltaytyjaliitto.fi/lt/t300306.html - Tiina V.
Käy ottamassa selvää, mitä laskuvarjojääkäreiden ja taistelusukeltajien pääsykokeissa vaaditaan ja kysele sitten uudestaan, miksi siellä ei ole yhtään naista. Jos nainen saa vedettyä esimerkiksi 18 leukaa minuutissa ja jaksaa juosta 15km 10kg:n lisäpainojen kanssa niin tämä nainen varmaan pääsee taistelusukeltajaksi ilman, että tasavallan presidentin täytyy puuttua asiaan.
Lopettakaa feministit tuon tasa-arvon perään itkeminen ja antakaa miesten hoitaa miesten työt. Jos se ottaa liikaa tunnolle niin tehkää itse paremmin. "Vain teot merkitsevät, eivät niistä puhuminen."
- metka
ajatus tuo "vapauden menetys". Itse en sitä sellaisena kokenut. Pikemmin päin vastoin, olemme entistä vapaampia. Mieluummin puhun suomea kuin siperiassa kaivan kaivoksilla ja kuolen tuberkuloosiin. Ja armeijahan on vapaaehtoinen. Itse sain otettua ilon irti, joka asiassa, välillä toki hieman hammasta purren. Jos asennoituu siihen että kaikki on perseestä niin silloinhan ne ovat eivätkä mukavammiksi muutu, ei sitten millään. Se on aivan oma valinta.
- susi
ainut mikä vitutti intissä oli metsä leireillä (talvella)öiset vartio vuorot ja kun ei saannu nukkua tarpeeksi.
- puolia
Armeija oli minun mielestäni ok, lukuunottamatta näitä asioita
1.Paskat, vittumaiset ja osaamattomat lääkärit (ikuinen vamma joka oltaisiin voitu estää kunnon hoidolla, kävin 4-5 eri lääkärillä ilman että pääsin hoitoon.)
2. Santsarit (vedän varmasti turpaan jos näen, vaikka armeijasta aikaa jo lähemmäs 10 vuotta)
3. Vittumainen tai asiaansa osaamaton henkilökunta joka on laitoksessa purkamassa omia psyykkisiä ongelmiaan.Onneksi paljon oikeasti jostakin jotain tietävääkin.
4. Jotkin armeija "kaverit" - jupsjups
1. Järjen käyttö kielletty
2. Oma huono kunto
3. Monet turhat tsaarinaikuiset säännöt esim. kuriin liittyviä, jonotussäännöt, puhuttelu/esittelyasia
4. Leirit huono sää
5. Vapauden menetys - armeijan pioneeri 96
joo kävin keuruulla pioneerikomppanjassa intin vuonna 96 kosunen oli ja liukko ja mitä kaikkia pikku pomoja vänrikki pummilaa.
ja ajattelin sanoa kaikille ketkä ovat nyt heinäkuussa lähdössä niin ei kannata rikkoa itteensä ja mennä sinne vaan sivariin niin saa työkokemusta ja ei mene aikaa hukkaan.samalla voi saaha vakipaikan.kun intillä ei nykyään tee mitään.- nykysotilailla
Kävin armeijan jalkaväessä 1959-60. Silloin varusmiespalvelu oli paljon, toistan paljon, kovempaa kuin nykyään. Meitä kasvatettiin mahdollista sotaa varten. Tietysti joillakin oli vaikeaa, etenkin kaupunkipojilla. Mutta hyvällä huumorilla kaikki kestettiin.
11 kk:n jälkeen kotiin, mutta oltiin senjälkeen myös kyvykkäitä puolustamaan maata, jos tänne hyökättäisiin. Onneksi ei tultu, mutta varmasti olisi hyökkääjälle tullut kusiset paikat, siksi tosissaan harjoitukset otettiin ja osattiin myös.
Nykypehmoilu ja purnailu ei ole mistään kotoisin. - olen, vaikkakin
nykysotilailla kirjoitti:
Kävin armeijan jalkaväessä 1959-60. Silloin varusmiespalvelu oli paljon, toistan paljon, kovempaa kuin nykyään. Meitä kasvatettiin mahdollista sotaa varten. Tietysti joillakin oli vaikeaa, etenkin kaupunkipojilla. Mutta hyvällä huumorilla kaikki kestettiin.
11 kk:n jälkeen kotiin, mutta oltiin senjälkeen myös kyvykkäitä puolustamaan maata, jos tänne hyökättäisiin. Onneksi ei tultu, mutta varmasti olisi hyökkääjälle tullut kusiset paikat, siksi tosissaan harjoitukset otettiin ja osattiin myös.
Nykypehmoilu ja purnailu ei ole mistään kotoisin.palvelin 98-99, mutta arvostan suuresti vanhoja intin käyneitä, me kuitenkin päästiin helpolla, mutta nykyään pidetään kummllisena jos heppu menee inttiin. Kuka sivarin muuten on edes keksinyt?
- SissiRadisti I/86
IKÄVINTÄ ARMEIJASSA TOP
1. Joitakin pellejä pääsee porukkaa käskemään
2. Liian paljon kassulla oloa
3. Liian vähän asekoulutusta/erinlaisia aseita
4. Kuri on löystynyt, ei kurin alaista joukkoa
5. Liikaa lomia, nekin ajat olisi voinnut olla metsässä tetsaamassa
6. Ei opeteta mitä tarkoittaa vapaa maa ja mitä on puolustaa isänmaata- pppoe
"Ei opeteta mitä tarkoittaa vapaa maa"
Se ei ainakaan tarkoita sitä, että maan kansalaiset PAKOTETAAN sotimaan vastoin tahtoaan. Se ei ole vapautta. Turhaan on taisteltu "vapaan maan" puolesta, jos tämä on tulos. - Alokas aikana
eniten vitutti juuri nämä au koulusta tulleet "miehet" jotka mielivaltaisesti käskytti porukkaa lähes simputtaen. Joidenkin tekemisistä etsimällä etsittiin jokin vika että voi heittää jonon päähän opettelemaan jotain asennon tekoa kymmenennen kerran ja sitten ylimielistä virnuilua päälle. Toivottavasti noita pellejä ei koskaan tapaa oikeasti rintamalla rynkky kourassa, voi vaikka tapahtua vahinko...
- asenteitakin
Alokas aikana kirjoitti:
eniten vitutti juuri nämä au koulusta tulleet "miehet" jotka mielivaltaisesti käskytti porukkaa lähes simputtaen. Joidenkin tekemisistä etsimällä etsittiin jokin vika että voi heittää jonon päähän opettelemaan jotain asennon tekoa kymmenennen kerran ja sitten ylimielistä virnuilua päälle. Toivottavasti noita pellejä ei koskaan tapaa oikeasti rintamalla rynkky kourassa, voi vaikka tapahtua vahinko...
Juu, sillon otti pattiin moni asia ja ikävät tehtävät mutta sitte ku ikää tulee lisää alkaa aika kullata muistot ja suhtautuu huumorilla moneen juttuun mikä sillon oli tosi v-mäistä.
Eipä kukaan koskaan sotaa toivo, ainakaan terve ihminen. Se on silti vaan että helpompi puolustautua kun organisoitu ja jaettu kaikki tehtävät.
En usko että käskyttäjätkään sillon niin virallisia enää on kunhan jokanen tietää hommansa ja kyssyy vaikka varmistaakseen.
Joka maassa vaan sattuu olemaan armeija, joko oma tai vieras. Parempi että se on oma.
t: entinen spolli - res.kers.
pppoe kirjoitti:
"Ei opeteta mitä tarkoittaa vapaa maa"
Se ei ainakaan tarkoita sitä, että maan kansalaiset PAKOTETAAN sotimaan vastoin tahtoaan. Se ei ole vapautta. Turhaan on taisteltu "vapaan maan" puolesta, jos tämä on tulos.Ihmettelen jos joku järkevä ihminen sotii vapaaehtoisesti! Sotaan nimenomaan JOUDUTAAN! Ei suomessa ole enää niin hulluja päättäjiä että ne pakottaisivat sotaan mutta vihollinen pakottaa JOS halutaan elää omassa maassa ja sanoa oma mielipide jatkossakin!
- nuo
samat asiat tulevat myöhemmin eteen.Työpaikalla.
Armeija on kiva paikka, siellä sai olla rauhassa ja ruoka 4*päivässä.Armeija oli kuin isojenpoikien partio.- kyllä lähtee.
74.kävin kaipr.intin ja ei mitään probleemeja .en ymmärrä nyky ruikuttajia.vaikka kyl huomas ollessani yk-joukois kun nyky nuoriso tuli turvaamaan .joukois osa kakaroita ei oikein vastuuta ja ymmärrystä ollut. itse olin 7 kertaa eri puolil maailmaa ja aina olen pärjännyt. ei muuta kuin kevättä vaan.
- äitin pikku itkupillit
sitten vitutti naapuripunkan kaveri pesemättömyys.
Sitten vitutti saman miehen haiseva olemus.
Sitten vitutti, yllätys, yllätys: saman kaverin haisevat jalat.
Sitten vitutti saman kaverin kuorsaus.
Sitten vitutti paha ruoka.
Sitten vitutti huono rahatilanne.
Sitten vitutti huonot vapaa-ajan viettomahdollisuudet (piti puntata).
Muuten sotilasaika oli elämäni hienointa aikaa! - res.kers.
Taitaa pojilla olla hiukan sopeutumisvaikeuksia siihen hyvin yksinkertaiseen asiaan että "mä teen niinku tahdon" ei enää onnistukaan! Ja jos joku ajatusmalli niin tuo on yhteiskuntaa vahingoittava. Itse kävin intin 86-87 kajaanissa krh:ssa ja täytyy rehellisesti sanoa etten armeijan touhuista tykkää mutta koska sitä tullaan tarvitsemaan, valitettavasti, niin kyllä suurimman osan,ainakin miehistä, tarttee se käydä. Ja siitä olen jokseenkin varma ettei ainakaan kainuunprikaatissa tarvitse kenenkään ilman omaa syytä saada traumoja! Ymmärtääkseni nykyään puututaan entistä herkemmin mahdolliseen simputukseen. Ne mahdolliset traumat johtuvat siitä ettei nykynuoria, heidän OMASTA mielestään saa kukaan käskeä mihinkään! Jo minun aikaan krh:ssa keskityttiin koulutukseen eikä simputukseen. Joitakin asennevammaisia tosin oli tietenki jo silloin, ja varmaan aina ollut. Koskaan ei tullut "turhaa" höykkyytystä vaan kapiaiset joskus eivät "huomanneet" epäsotilaallista käytöstä, minkä vuoksi yleensä selvisin ikäviltä tilanteilta. Ehkä se johtui silloisesta komppanian varapäälliköstä, joka vaati harjoituksissa hommat tehtäväksi mutta muuten "ollaan kuin ellunkanat"!Oli muuten silloin yliluutnantti A.Heikkinen. Hänen toimestaan krh:komppania voitti monet vuodet peräkkäin ns. koulutustarkastus kilpailut, vai mitkä ne olivatkaan. Liekö enää sellaisia? Mielestäni varusmies esimiehet aiheuttivat jo silloin enemmän ongelmia kuin henkilökunta.
- En voi vastata muiden teoista
Mikä ihmeen järki siinä on että armeijassa syyttömiä ihmisiä rangaistaan aivan syyttä siitä, että joku toinen ei pysty suoriutumaan tehtävistään. En minä muita silleen vaan voi, varsinkaan ilman auktoritettia, pistää kuriin, niinkuin armeijassa kuvitellaan että ryhmä painostaa omansa käyttäytymään. Jokaista rangaistakoon vaan omista teoistaan, eikä siitä mitä hänen valtansa ulottumattomissa olevat tekevät.
Muutenkaan en oikein hyväksy sitä että ihmisiä käytetään massayksikköinä. Ihmiset ovat erilaisia. Kyllä minä voin mielelläni totella ihmistä joka herättää kunnioitukseni ja luottamukseni, harmi vaan että patterissani ne alikessut olivat selkeästi vähemmistössä. En hyväksy älytöntä huutamista ja kiroilua, se on verbaalista terrorismia eikä mitään johtamista! Varsinkaan kunnioitusta ja luottamusta ei herätä pilkkaaminen, kuten eräs yliluutnanttini pilkkasi ihmisiä henkilökohtaisten moraalivalintojensa takia, kuten sivari. Armeijan pitäisi opettaa johtajiaan olemaan huomattavasti toisia huomioonottavampia.
Tällainen toisten ihmisten ihmisarvon jatkuva polkeminen on mielestäni täysin sopimatonta. Kaduin valintaani mennä armeijaan jo heti toisena päivänä, kun selvisi millaisia ihmisiä siellä on, täysin julmia hirmuhallitsijoita.
"Mä teen niinku tahdon" koulukiusaaja tyypeille armeija on hyvä ravistelupaikka. Mutta "Mä teen niinku parhaaks näen" ja "Mä teen niinku muut haluu" -kiltille tyypille armeija on aivan liian julma.
Ja niin. Intin alussa tai kutsunnoissa olisi hyvä olla jonkinlainen psykologinen testi, etteivät mielenterveydeltään herkästi haavoittuvat pääsisi inttiin. Varmaan sai meidänkin patterissa jotkut pojat traumoja, jos olivat luonteeltaan herkkiä julmalle käytökselle.
- kiitos.
auttakaa miestä mäessä.
meni vähän ilmeisesti ilta pitkäksi ja nyt olen mitä todennäköisimmin bulgariassa, ja kaikki rahat on loppu.
Olisi ihan kiva päästä suomeen täältä.
Tilin: 506234-50010200
Kiitos.- --------------
Sotsilla taitaa olla kesä jo. Vähän erilaista kuin suomen sotsilla. Biitsille vaan aurinkoa palvomaan ja paikallisia kissoja vilkuilemaan. Viinakaan ei rantabaareissa maksa juuri mitään.
- En anna rahaa
Mene Suomen lähetystöön tai jos sitä ei ole siellä, niin johonkin pohjoismaan lähetystöön, sieltä saat ilmaisen kuljetuksen Suomeen.
- karjalanpoikii
Pakkoko sinne inttiin oli mennä vittuuntumaan? :D
Ihan omaa tyhmyyttäsi.
"Kokemuksena intti oli kuitenkin jälkeen päin ajateltuna ok." -tyylistä paskaa suoltavat ihmiset on säälittäviä tapauksia: yrittävät jotenkin selittää itselleen, että miksi tuli siedettyä silkkaa paskaa 6-12 kk. Kun eihän pää kestä todeta, että täysin turhaahan se oli. Mieli koittaa keksiä jonkun verukkeen, että "kyllä tästä varmasti hyötyä oli ja kansalaisvelvollisuus täytetty" jne vastaavaa paskaa. :D
Tosiasiassa olit koirakoulussa. Opit tottelemaan ehdoitta, kyseenalaistamatta. Hienoa. Erittäin hyödyllinen taito elämässä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791