Onko teillä ollu mies mukana neuvolakäynneillä? Meidän isukki haluaa tulla mukaan jo ekaan neuvolaan, en tiedä onko siitä niin hyötyä? Neuvola on rv8 2, ei taida sydänäänetkään vielä kuulua.
Mies mukana neuvolassa?
16
4222
Vastaukset
- tietenkin
Jo ensimmäisestä kerrasta alkaen mies voi hyvin olla mukana neuvolassa, onhan odotus yhteinen! Meillä ainakin mies ollut joka kerta mukana.
- Raisa rv 23
minun mies on mukana joka kerran, koska pidämme tätä raskautta yhteisenä asiana ja se on myös lähentänyt meitä... Mieskin ymmärtää paremmin odotusaikaa kun saa olla mukana joka asiassa. Ja minusta se on tosi ihanaa =)Ihana aina kuunnella yhdessä sydänäänet ja ultrat ovat olleet myös tosi tärkeitä, koska vauvan näkeminen tekee kaikesta niin todellista. Anna vain miehes tulla matkaan, siitä on paljon hyötyä molempien kannalta!!
- Kiti
Ota vaan mukaan jos tahtoopi tulla. Meillä ei kyllä ollut. Ja aika "turha" oli ainakin meidän neuvolassa se eka käynti, ihan vaan punnittiin, otettiin hemppa ja verenpaine juteltiin kaikkea raskauteen liittyvää ja sain sitte matskua kotiinkin. Mies tutustui sitten kotona niihin lappusiin. Mulla ei ekalla kerralla edes kuunneltu sydänääniä, mutta jossain varmaan sekin tehdään. Tosin nyt toisessa raskaudessani lääkäri teki ekalla kerralla sisätutkimuksen, että saatiin osviittaa raskauden pituudesta, kun en ollut varma.
- la-24.8.2006
Ehdottomasti, jo ihan 1. käynnistä lähtien!
Tottakai on hyötyä. Teistä tulee vanhemmat, joten tottakai,
joka kerralla ja ultriin myös. Vaikka sinä olet fyysisesti se, joka
on raskaana, raskaus vaikuttaa teidän molempien elämään.
Ja kun puhutaan perinnöllisistä sairauksista, on ehdottoman
tärkeää, että myös miehen puolelta tilanne kartoitetaan.
Ja meillä ainakin oli tärkeää, että terveydenhoitaja kertoi raskauden kulusta ja oireista yms., tiesi mieskin sitten mitä odottaa.
Mukavaa, että miehesi on aktiivisesti mukana jo heti alusta lähtien. Kuinka monta kertaa kuuleekaan, kun tulevat äidit
valittavat puolison osoittamasta vähäisestä kiinnostuksesta masuasukkia kohtaan :-( - kahden äiti
Tottakai mies mukaan!
"en tiedä onko siitä niin hyötyä?" -No eihän se isä sinne pelkän vauvan takia tulekaan, vaan siksi, että vaimo on raskaana! Neuvolassa kyllä puhutaan isällekin. Mm. äidin olosta ja mielialavaihteluista, isälle annetaan myös vinkkejä raskaana olevan oloa helpottamaan. Isä saa myös omat prosyyrit kotiin luettavaksi.
Jos nyt et päästä miestäsi mukaan, niin varo, ettei hänen mielenkiintonsa lopu kokonaan! - pirkanmaa
Meillä mies tuli ekan kerran mukaan rakenneultraan n. viikolla 20 ja sitten keskiraskauden lääkärikäynnille n. viikolla 25. Ultrasta oli tietty kiva nähdä vaavi ekaa kertaa, mutta muuten meidän neuvolassa ei miestä juuri ole kaivettu. Oli kurjaa kun tuntu että häntä pidettiin kuin ulkopuolisena. Muualla ehkä toisin. Ite en erityisesti halunnu häntä mukaan alkuvaiheessa, olisi kyllä tullut kun olisin pyytänyt. Kuitenkin ne ekat kerrat on aika tylsiä (paino, pissa, jutustelu ja sitten vasta myöhemmin sydänäänet). Ekaan ultraan kyllä kannattaa mennä yhdessä, meitä harmittaa että mies ei tullut sinne. Siinä vauva näkyy paremmin kun myöhemmässä rakenneultrassa.
- *Jenna
Mun mies ei olisi töiden puolesta päässyt, eipä sillä paljon virkaa olisikaan siellä, välillä kun tuntuu ettei siitä ole saanut itsekään irti mitään! Ultrassa on ollut mukana ja se oli hienoa. Meidän neuvola-täti vaan nipottaa äidin painosta, (ei edes ylipainoa..) muusta ei juurikaan ole ollut puhetta, nyt siis rv 30. Enemmän olen saanut irti kirjoista ja lehdistä sekä ystäviltäni.
- mukaan...
Mieheni ei töiden takia päässyt enkä nähnyt tarpeellisenakaan. Mutta ekassa ultrassa oli mukana, samoin rakenneultrassa ja aina äippäpolilla jos oli käyntiä (1 x) Minusta neuvola on aika rutiinijuttu, otetaan rr, hb, pissit, sydänäänet, paino joka kerta ja en ole siis enää loppuajalla tarpeellisena nähnytkään, että mies ois mukana, kun itsekin pyrähdän siellä, kun ei ole mitään ongelmia ollut. Synnytykseen tulee mukaan. Sydänäänet kuului meillä jo vkolla 9-10 muistaakseni.
- emilai
Kyllä ainakin meillä on ollut mukana kaikissa tapaamisissa, on sitten mukavampi käydä käyntiä läpi kun on ollut paikalla. Meillä ainakin on itse sanonut, että tahtoo tulla mukaan, eli miksi sitten kieltämään. :)
Ja ensimmäiselle kerralla, minusta ainakin kannatta tulla mukaan, koska kysellään kaikenlaista miehenkin lähisukulaisista ja miehestä itsestään. Minä olin ainakin niin jännittynyt ensimmäisellä kerralla, etten oli mitään hänen puoleltaan edes muistanut. :)
Ja antaahan se mukana olo miehellekin tunteen, että hänkin on mukana jossain. Nainenhan muuten sen suurimman työn tekee. - Mutteri77
Meillä ei mukana. Nyt takana kaksi neuvolakäyntiä, joista ensimmäinen oli tosiaan haastattelukierros. Kaikki tarpeelliset tiedot kysäisin jo etukäteen mieheltä, jotta tiesin hänen puolen "vammat". Tänään oli toinen neuvola, eikä sielläkään mitään muuta ihmeempää kuin pissanäyte ja verenpaine. Ja koska mitään ongelmia ei ole ollut, niin ei ollut paljoa asiaakaan.
Ultrassa käytiin yksityisellä jo hätähousuina raskausvkolla 9, ja kaikkiin muihinkin ultriin mies tietysti mukaan (nyt ei edes yritetty sydänääniä, koska oltiin nähty jo ultra, ja siellä se sydän hakkasi). Toi neuvolajuttu ei kyllä tosiaan ole mun mielestä kovin tarpeellinen... Aika rutiinia. - olisin mieheni
halunnut neuvoloihin mukaan,mutta ei taida se onnistua,kun ei ole tähänkään asti töiden takia onnistunut ja siksi että meidän neuvola on sellasessa sivupisteessä,niin menee jo aikaisemmin kiinni.
Olisin siks sen sinne halunnut et sille olisi kerrottu mielialanvaihteluista,pahoinvoinneista väsymyksistä yms. koska se ei niitä tahdo ymmärtää vaikka oon sille juttuja luettanut.
Ultrassa ollut mukana ja synnytykseen on tulossa mukaan.- mamma-la11.11-06
Meillä on mies osallistunut neuvolaan aina kun töiltään ehtinyt ja ultrissa,synnytyksessä aina ollut ja perhevalmennuksessa mutta uskoisin että monikaan ei juuri töiden takia pääse mutta onneksi mieheni on vuorityössä joten usein kyllä pääsi ja ihan kiva:)
- Esikoista odottava(la 14.8)
Meillä aina tuleva iskä ollut mukana.Ja tulee olemaankin.(nyt rv 21 1)
Neuvola käynnit katotaan aina sellaiselle päivälle että mieskin pääsee.Ettei tarvi töistä ottaa vapaata.Ja jos mies haluaa tulla niin kyllä sitä tunnin ajaksi pääsee.Aina kaikki voi sovitella.
Työ ei pitäisi olla este.
Eihän mies aina voi olla töissä. - jepsistä
Elikkäs meillä isukki oli mukana aina neuvolassa kun vaan töistään kerkesi.
Nyt kun vaavi on jo syntynyt, niin on hänenkin neuvolakäynneillään mukana aina ku kerkee...
Ota ihmeessä mukaan vaan jos on innostunut lähtemään!
Liian usein saa lukea niitä juttuja joissa miestä ei voisi raskausaika vähempää kiinnostaa eli nauttikaamme nyt niistä innokkaimmista miekkosista kun niitäkin kerran suomesta vielä löytyy:)))
Ja eikös se vaavi ole teidän yhteinen "projektinne"...? - jo aikaa varatessani
että mies mukaan ensimmäiselle käynnille. Silloin kysellään niistä perinnöllisistä sairauksista yms.
ja silloin kun kävin äitiysneuvolassa tyttöä odotellessa niin periytyviä sairauksia listailtiin vasta varmaan kolmannella tai neljännellä käynnillä...
Kyllä tuo isukki on ihan yhtä paljon tämän lapsen vanhempi kuin minäkin, samalla tavalla kuin meidän tyttärellemmekin. Halusin vain kartoittaa lähinnä neuvolan kantaa isän mukana oloon, ekaa lasta odottaessa isä ei voinut olla mukana odotuksessa eikä neuvolakäynneilläkään. Aikaa varatessa täti ei sanonut isästä mitään, siksi ajattelin, että katsooko ne jotenkin kieroon jos isä tulee istumaan sinne kun minua punnittan ja mitataan verenpainetta. Tämä oli tämän ketjun pointti. Hyvä jos eivät katso, koska haluaisin antaa hänelle mahdollisuuden olla alusta saakka mukana aivan kaikessa minkä itsekin koen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897