Erkon lehdistön, demareiden, kokkareiden hätä vain kasvaa, kun juuri saimme lukea Suomem Kuvalehden tutkimuksesta, jossa pitkään jatkuneesta ajojahdista huolimatta 46 % vastanneista pitää Vanhasta sopivampana seuraavankin hallituksen pääminsteriksi. Heinäluoma sai 12 ja Katainen 9 prosenttia. Tuo hätä näkyy tälläkin palsalla. Jo yli puolet avauksista on avuttomia hyökkäyksiä Vanhasta vastaan. Hupaisaa oli Mpp:nkin yhtyminen tuohon joukkoon.
Kokdemit hädässä
43
1664
Vastaukset
- päällikkö
Vanha kääkkä Härkönen johtaa mätää kepulaumaa tällä saitilla. Paska lentää ja jutut hipovat kunnianloukkauksen rimaa koko ajan.
Vastenmielisimmän muotonsa Härkösen toiminta saa aina vaalien yhteydessä. Viimeksi Tarja Halonen sai kokea, miten perättömät huhut ja valheet pannaan liikkeelle oivahärkösten toimesta.- Oliko anti keris.
Oiva Härkönen on palstan parhaita ja asiallisia kirjoittajia. Kunnia Oivalle.
- anti keris
Oliko anti keris. kirjoitti:
Oiva Härkönen on palstan parhaita ja asiallisia kirjoittajia. Kunnia Oivalle.
mutta olen kyllä samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, en sinun.
Miten helvetissä voit kirjoittaa noin lapsellisia juttuja?
Kuka on niin tyhmä ollut, että tuollaiselle kumipäälle on suositellut reservin luutnantin arvoa? - tähän
Jos kerran Vanhanen on niin suosittu kuin sanot, niin mikseivät edes kaikki kepulaiset äänestäneet häntä presidentinvaaleissa? Ukko jäi ulos finaalista, vaikka oli suurimman eduskuntapuolueen puheenjohtaja ja pääministeri, ja käytti ylivoimaisesti eniten rahaa mainontaan, erikoista?
- oivahärkönen
...ministerin tehtävään. Nyt ei ollut puhe presidentistä. Presidentinvaalissa kävi niin kuin minä monesti moitinkin kepua, ettei olisi pitänyt valita Vanhasta presidenttiehdokkaaksi, sillä maa tarvitsee pääministerin. Pääministerin tehtävä on nykyään tärkeämpi kuin presidentin.
Tässä mielipidetiedustelussa 81 % kepulaisista piti Vanhasta sopivampana, demareistakin 38 ja kokkareista 41 prosenttia. - Hyvä
oivahärkönen kirjoitti:
...ministerin tehtävään. Nyt ei ollut puhe presidentistä. Presidentinvaalissa kävi niin kuin minä monesti moitinkin kepua, ettei olisi pitänyt valita Vanhasta presidenttiehdokkaaksi, sillä maa tarvitsee pääministerin. Pääministerin tehtävä on nykyään tärkeämpi kuin presidentin.
Tässä mielipidetiedustelussa 81 % kepulaisista piti Vanhasta sopivampana, demareistakin 38 ja kokkareista 41 prosenttia.Eli kepulaisetkin halusivat sosialistin koko Suomen symboliksi?
- JormaKKorhonen
...sinulla on ainakin pupu pöksyssä. Sen totean tuossa eilisen avaukseni loppuyhtenvedossa näin:
- - -
Mutta sellainen hieman suututtaa, että kekkostietäjänä ja historian tuntijana mielellään esiintyvä Oiva Härkönenkin on mitenkään perustelematta todennut vastineensa otsikossakin, että ”KKK:lle jäänyt Kekkonen päälle”. Niin ehkä onkin, kun Oivakaan ei nyt enempää kuin ennenkään pyrkinyt osoittamaan, mikä kertomassani olisi valheellista. Oiva vain heitti sen saman lyhyen litaniansa, jonka hän on satoja kertoja aikaisemminkin esittänyt. Ja sitten hän sanoo minulle jääneen levyn päälle!.
Kun nyt epäilin, että Oiva ei taaskaan ollut lukenut kirjoitustani eikä sitä edellistä yksinomaan Juhani Suomen kertomaan perustuvaa, niin Oiva vastasi ”Yks´lysti, kenen kirjaan sinä pohjaat "kekkostutkimuksesi". Aina sinä vain latelet niistä kirjoista ne yhteyksistään irroitetut kohdat, jolla pystyt häntä mollaamaan”
Tuollaisesta aiheellisesti tuohtuneena vastasin Oivalle ja sanoin: ”Nyt en kyllä päästä sinua luistelemaan tapasi mukaan, ennen kuin vastaat kerrankin sanoistasi. Alla on linkki eiliseen kirjoitukseeni historian saitille. Osoita siitä ne asiayhteydestään irtireväistyt kohdat, joilla minun voitaisiin katsoa tarkoituksellisesti vain mollaavan Kekkosta! Sitten kun sen teet, voimme yhdessä tarkastella asiaa lähemmin.”
Eipä Oiva vastannut. Luulen, että hän nyt vasta luki kirjoitukseni ja nolostui, kun siinä ei ollutkaan mitään sellaista, josta hän oli minua mollannut. Luulen, että nuo parin lauseiden tyhjiä vastineita heittelevät eivät kykene lukemaan pitemmälle kuin kirjoittamaankaan.
- - -
Toistan tuossa esittämäni pyyntöni ja odotan perusteluja vastineessasi esittämällesi mielipiteellesi, jotta sitten voimme yhdessä tarkastella asiaa lähemmin. - Wiljami
...nähdään kenellä on paniikki.
Muuten: on se mielenkiintoista miten nyt Suomen Kuvalehti on oivalle oiva referenssi. Eikös aiemmin oivamme ole laskenut sen vääräuskoisten mediaan.
Wiljami- niinkin
Niinistö ja Suomen Kuvalehti kelpaavat Oivalle (silloin tällöin).
- JormaKKorhonen
Mutta jospa Oiva onkin nyt tullut uusiin aatoksiin, eli että luotettavimmat mediat sittenkin ovat SK ja Erkon lehdet. Sanoihan hän hiljattain Keskisuomalaisen Laatikaista ja Ilkan Hokkasta kepuvammaisiksi, muistaakseni.
Kyllä Oiva varmaan selitykset keksii taas vaalien jälkeenikin, ja kiistää noin koskaan sanoneensakaan. - oivahärkönen
... kuuluu maan johtaviin koklipeihin. Mutta eipä hänkään voinut jättää julkaisematta järjestämänsä gallupin tuloksia. Hän saattoi kyllä odottaa toisenlaista tulosta.
- Wiljami
oivahärkönen kirjoitti:
... kuuluu maan johtaviin koklipeihin. Mutta eipä hänkään voinut jättää julkaisematta järjestämänsä gallupin tuloksia. Hän saattoi kyllä odottaa toisenlaista tulosta.
Kuulehan oiva. Kyllä päätoimittaja voi todellakin päättää itse mitä lehdessään julkaisee. Se että ruokanen julkaisee gallupin tuloksen, todistaa että lehdellä ei ole asennevikaa. Ainoa paikka missä vika on, löytyy sinun tietokonetuolisi ja näppäimistösi välistä.
- JormaKKorhonen
oivahärkönen kirjoitti:
...se, kun hän niin voimakkaasti Olli Rehnin kanssa puolusti Alpo Rusia? Pelkäsitkö, että mitä sieltä löytyisikään, jos ne stasilistat julkisttaisiin?
- oivahärkönen
Wiljami kirjoitti:
Kuulehan oiva. Kyllä päätoimittaja voi todellakin päättää itse mitä lehdessään julkaisee. Se että ruokanen julkaisee gallupin tuloksen, todistaa että lehdellä ei ole asennevikaa. Ainoa paikka missä vika on, löytyy sinun tietokonetuolisi ja näppäimistösi välistä.
... julkaisematta mielipidetiedustelun tulosta, sillä joku niistä toista tuhannesta haastatellusta saattaisi ryhtyä kyselemään.
- on niin,
mutta näyttävät koklipit jo vallanneen suurimman osan kepumyönteisestä maakuntalehdistöstä.
- oivahärkönen
... ja Ilkan Hokkasella on kieltämättä koklipiläisiä piirteitä. Heidän hupaisin tempauksensa oli kun ryhtyivät ajamaan Ahtisaarta kepun peresidenttiehdokkaaksi toiselle kaudelle. Näistä Hokkasella on vielä enemmän kepulaista mieltä.
- tosimies
oivahärkönen kirjoitti:
... ja Ilkan Hokkasella on kieltämättä koklipiläisiä piirteitä. Heidän hupaisin tempauksensa oli kun ryhtyivät ajamaan Ahtisaarta kepun peresidenttiehdokkaaksi toiselle kaudelle. Näistä Hokkasella on vielä enemmän kepulaista mieltä.
Keksi välillä jotain uutta, kiitos. Ei tuota samaa liirumlaarumia joka päivä jaksa.
- Wiljami
oivahärkönen kirjoitti:
...tehdä se listaus "luotettavista lehdistä" ja "luotettavista päätoimittajista", jotta me vääräuskoisetkin tietäisimme mistä löytyy totuus?
Wiljami - oivahärkönen
tosimies kirjoitti:
Keksi välillä jotain uutta, kiitos. Ei tuota samaa liirumlaarumia joka päivä jaksa.
... puhua noista kahdesta herrasta ja käydä heidän avullaan kepun kmppuun, niin minä toistan vastenmielisyyteni aiheen heitä kohtaan.
- Wiljami
oivahärkönen kirjoitti:
... puhua noista kahdesta herrasta ja käydä heidän avullaan kepun kmppuun, niin minä toistan vastenmielisyyteni aiheen heitä kohtaan.
...jos et todellakaan pääse tuosta yli. Oletkos oiva huomannut, että sitä mukaa kun sinulle on tullut ikää lisää, niin keskustan vihollisten määrä nousee. Muutaman vuoden päästä et näe enää muita kuin keskustan vihollisia. Tällä taudilla on myös nimi, mutta jääkööt se nyt sanomatta.
Wiljami - JormaKKorhonen
oivahärkönen kirjoitti:
...Laatikaisen ja Hokkasen näkemykset Ahtisaaresta ovat hupaisia sellaisen mielestä, jonka oma näkemys tästä on säälittävä. Ei Ahtisaaren, vaan näkijän itsensä kannalta.
Jos minun kekkostutkielmani ei sinun mielestäsi tee oikeutta kohteelleen, sinun vielä pitempi vuodatuksesi Ahtisaaresta ei kertonut hiukkaakaan kohteestaan, vaan pelkästään tekijänsä matalaotseisuudesta. - tutkielmanimukaan
Wiljami kirjoitti:
...tehdä se listaus "luotettavista lehdistä" ja "luotettavista päätoimittajista", jotta me vääräuskoisetkin tietäisimme mistä löytyy totuus?
WiljamiWiljami 4.4.2006 klo 18.52
-"Jokos sinussa on miestä..."
Tuollainen kysymyksen asettelu on hyvin Wiljamin tapaista, sillä kauppias isä pruukasi poikaa kasvattaessa kysyä tuon tuostakin että, "joko sinussa on miestä" ja pettyi kerta toisensa jälkeen, kun poika vaan räkytti asiakaille ja teki pientä kiusaa mikä nyt ei niin poikkeuksellista olekaan, niin kuin otsikossa totean.
- Eivät saa otetta
Oivasta. Ja punikkien paniikki lisääntyy ja möly kasvaa.
Hyvä Keskusta. Hyvä Matti.- Jo vain
Silli parsa
- JormaKKorhonen
Vai kurissapidoksi sitä kepussa kutsutaan tuollaista lusmuilua, että kun ensin valehtelee ja vääristelee ja pyydetään siitä tilille, lusmuilee piiloon!
Minun sanastossani kurinpito tarkoittaa jotain ihan muuta. Luulen niin myös useimpien muiden näkevän asian.
Tuollaista kutsutaan pelkuruudeksi. No, on sillä toinenkin nimi: raukkamaisuus.
Tässä tukea näkemykselleni:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015414027
Ällöttävää on myös tuollainen valikoivuus, jota Oiva edustaa, eli esim. gallupit ovat ihan p-seestä, mutta silloin, kun ne indikoivat kepulle myönteistä, ne ovat niin luotettavia, että niiden tulokset täytyy tulla tänne heti kertomaan.
Suomen Kuvalehti on Oivan mielestä ihan epäluotettava, mutta käy referenssistä heti , kun se kertoo hyvää Vanhasesta.
Ilkka ja Keskisuomalainen ovat laatulehtiä, paitsi silloin, kun niiden kepuvammaiset päätoimittajat kertovat jostakin kepulle kiusallisesta asiasta näkemyksensä siten, kuin heidän journalistin etiikkansa ja ammattimiehen kunniansa vaatii.
Vielä jotenkin ymmärsin Oivan vehtaamisen monikertaisine mielipiteenvaihtoineen presidentinvaalien alla, mutta sen jälkeen Oiva on harvoissa esiintymisissään esittänyt sellaista, että en voi sanoa hänestä muuta kuin: Hupi-ukko!
- Oivaa vai näitä?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015415705
Luuletko, että Oiva tietää ja tajuaa asioista noita miehiä paremmin? Ellet niin luule, niin mikä olisi neuvosi Oivalle? Voi sinua Oiva-ressukkaa. Olet lähes yhtä säälittävä tuossa KEPU-uskossasi, kuin Matti Vanhanenkin.
Luottamus Matti Vanhaseen on karissut sekä oman puolueen sisällä, että hallituskumppaneiden keskuudessa.
Ensi kesän juhlakokouksessa KEPU antaa Pikku-Matille kengän kuvan persuksille. Sen jälkeen Pikku-Matti voi käyttää aikansa 100 %:sesti naisten jahtaamiseen.- Jaba_43
Ehkäpä SK:n ja Ylen gallupit tuovat Vanhaselle työrauhan, kun ne ehkä vaimentavat kepun sisäistä paniikkia sen suhteen, että Vanhanen pitäisi vaihtaa, ettei kepulle tulisi vaalitappiota.
Vanhasella on nimittäin nyt monta vakavaa vääntöä edessä, jossa häntä varmasti auttaa se, että hänet katsotaan suosituimmaksi pääministeriksi ja se, ettei kepun kannatus Taloustutkimuksen mukaan ole vuoden aikana pudonnut kuin muutaman prosentin kymmenyksen.
Varsinkin kepulaisita toivoisi Vanhaselle nyt työrauhaa, että EU:n perustuslakisopimuksen ratifiointi ja kuntarakenteen uudistuksen puitelaki saataisi eduskunnan käsittelyyn ennen kesää, ja että syksyn EU-puheenjohtajuus sujuisi ilman kepun sisäisiä rähinöitä.
"Koklipien hädällä" on lopulta aika vähän merkitystä, koska kokoomuksen kannatus jatkaa kasvuaan ja demareiden kannatus kääntyy laskuun. SK:n tutkimus nimittäin ennakoi, ettei Heinäluomasta ole eduskuntavaaleissa SDP:n keupalkuvaksi; niin kiero käsitys kansalla hänestä on.- JormaKKorhonen
...taas vauhdissa! Tarkoitan lukuisia ennustuksiasi presidentinvaalien edellä ja nyt taas tätä:
>> "Koklipien hädällä" on lopulta aika vähän merkitystä, koska kokoomuksen kannatus jatkaa kasvuaan ja demareiden kannatus kääntyy laskuun. SK:n tutkimus nimittäin ennakoi, ettei Heinäluomasta ole eduskuntavaaleissa SDP:n keupalkuvaksi; niin kiero käsitys kansalla hänestä on. - Jaba_43
JormaKKorhonen kirjoitti:
...taas vauhdissa! Tarkoitan lukuisia ennustuksiasi presidentinvaalien edellä ja nyt taas tätä:
>> "Koklipien hädällä" on lopulta aika vähän merkitystä, koska kokoomuksen kannatus jatkaa kasvuaan ja demareiden kannatus kääntyy laskuun. SK:n tutkimus nimittäin ennakoi, ettei Heinäluomasta ole eduskuntavaaleissa SDP:n keupalkuvaksi; niin kiero käsitys kansalla hänestä on.Tunnustan olevani politiikan harrastaja, ja vain harrastaja. Tunnustan myös, että teen tahallani hieman pitkäksi vedettyjä johtopäätöksiä, jotta asiasta syntyisi keskustelua.
Joskus jopa provosoin erittän räväkällä tavalla, koska tämä on minulle pelkkää ajankulua, ei totista totta ollenkaan, niin kuin joillekin - ei Sinulle - näyttäisi olevan.
Kepukokin leimaa en mielell'äni ottaisi, niin kun en ed. hallitusten aikana ottanut punaporvarinkaan leimaa, vaikka sitä minulle hanakasti tyrkytettiin. Olen nimittäin pelkästään sitoutumaton antisosialisti ja siitä näkökulmasta panen hallitusvaihtoehdot paremmuusjärjestyksen sen mukaan onko kokoomus niissä mukana vai ei.
Keskustaan suhtaudun myönteisesti juuri nyt, koska Matti Vanhanen ei - juuri nyt - anna aihetta suhtautua keskustaan negatiivisestikaan. minulla ei nimittäin ole mitään pysyvää asennetta puoleita kohtaan, vaan otan aina kantaa ainoastaan ajankohtaiseen tilanteeseen ja reagoin siis ainoastaan tässä ja nyt tapahtuviin asioihin.
Mikäli asiat muuttuvat saatan aivan vapaasti ryhtyä kritisoimaan keskustaa ja kehumaan SDP:tä, mutta se edellyttää, että jotain näiden puoluiden toiminnassa muuttuu.
Mitä "ennustuksiini" tulee, niin niissä minulla ei ole rahaa pelissä, vaan teen niitä hyvin intuitiivisesti, kuten aina. Myöntää täytyy, että em. räväkkyydestäni jojtuen ennustukseni ovat useimmiten jääneet toteutumatta, mutta ei se minua haittaa - olenpahan saanut ajankulua aikaiseksi.
Älä siis ota minua niin tosissasi kuin nyt tunnut ottavan. Ei se kannata. Löysin rantein ja rennosti vaan... ;-) - aina pielessä.
JormaKKorhonen kirjoitti:
>> "Koklipien hädällä" on lopulta aika vähän merkitystä, koska kokoomuksen kannatus jatkaa kasvuaan ja demareiden kannatus kääntyy laskuun. SK:n tutkimus nimittäin ennakoi, ettei Heinäluomasta ole eduskuntavaaleissa SDP:n keupalkuvaksi; niin kiero käsitys kansalla hänestä on.Kapi uhhosi, että lipistä tulee pääministeri. Mites kävi. Samoin , että pääkomissaari. Mites kävi. Ja monta muutakin asiaa on kapi ennustanut väärin.
- JormaKKorhonen
aina pielessä. kirjoitti:
Kapi uhhosi, että lipistä tulee pääministeri. Mites kävi. Samoin , että pääkomissaari. Mites kävi. Ja monta muutakin asiaa on kapi ennustanut väärin.
...täytyyhän minun herätellä sinut! Tuon, mitä kerrot, lienet nähnyt unessasi, et muualla. Ja unessa näyt olevan vieläkin, joten koetapa heräillä, sillä vaalit ovat kohta!
- individi
Jaba_43 kirjoitti:
Tunnustan olevani politiikan harrastaja, ja vain harrastaja. Tunnustan myös, että teen tahallani hieman pitkäksi vedettyjä johtopäätöksiä, jotta asiasta syntyisi keskustelua.
Joskus jopa provosoin erittän räväkällä tavalla, koska tämä on minulle pelkkää ajankulua, ei totista totta ollenkaan, niin kuin joillekin - ei Sinulle - näyttäisi olevan.
Kepukokin leimaa en mielell'äni ottaisi, niin kun en ed. hallitusten aikana ottanut punaporvarinkaan leimaa, vaikka sitä minulle hanakasti tyrkytettiin. Olen nimittäin pelkästään sitoutumaton antisosialisti ja siitä näkökulmasta panen hallitusvaihtoehdot paremmuusjärjestyksen sen mukaan onko kokoomus niissä mukana vai ei.
Keskustaan suhtaudun myönteisesti juuri nyt, koska Matti Vanhanen ei - juuri nyt - anna aihetta suhtautua keskustaan negatiivisestikaan. minulla ei nimittäin ole mitään pysyvää asennetta puoleita kohtaan, vaan otan aina kantaa ainoastaan ajankohtaiseen tilanteeseen ja reagoin siis ainoastaan tässä ja nyt tapahtuviin asioihin.
Mikäli asiat muuttuvat saatan aivan vapaasti ryhtyä kritisoimaan keskustaa ja kehumaan SDP:tä, mutta se edellyttää, että jotain näiden puoluiden toiminnassa muuttuu.
Mitä "ennustuksiini" tulee, niin niissä minulla ei ole rahaa pelissä, vaan teen niitä hyvin intuitiivisesti, kuten aina. Myöntää täytyy, että em. räväkkyydestäni jojtuen ennustukseni ovat useimmiten jääneet toteutumatta, mutta ei se minua haittaa - olenpahan saanut ajankulua aikaiseksi.
Älä siis ota minua niin tosissasi kuin nyt tunnut ottavan. Ei se kannata. Löysin rantein ja rennosti vaan... ;-)Kirjoitit tuossa, ettei sinulla ole pysyviä asenteita puolueita kohtaan. Onko jokainen aamu historiaton "uusi alku" puolueille ja onko Heinäluoma kiero vasta päivän kääntyessä iltaan?
- Jaba_43
individi kirjoitti:
Kirjoitit tuossa, ettei sinulla ole pysyviä asenteita puolueita kohtaan. Onko jokainen aamu historiaton "uusi alku" puolueille ja onko Heinäluoma kiero vasta päivän kääntyessä iltaan?
Arvostelen puolueita ja poliitikkoja todellakin ainoastaan sen mukaan mitä he tekevät ja sanovat.
Jos teot ja puheet muuttuvat, niin ilman muuta arviointini muuttuvat niiden mukana - ja muuttuvat kaikkiin suuntiin täysin pidäkkeettä.
Tämä koskee tietenkin myös kokoomusta, jota arvostelin erittäin rajusti Itälän puheenjohtajakauden alussa siitä, että kokoomukselta puuttui täysin asiapohjainen politiikka, kun kaikki julkiset uheet olivat pelkkää keskustalle räksyttämistä..
Sanoin silloin useaan kertaan, ettei kokoomuksen kannatus tuollaisemma menolla kasva, eikä se kasvanutkaan. Räksyttävä politiikka ja ennen muuta asiasisältöjen puute ajoi kokoomuksen alamäkeen, joka kääntyi kasvuksi vasta sitten, kun räksytys loppui ja asiapohjainen politiikka alkoi.
Ei minun mielestäni ole mitään mieltä keskustella siitä, millaisia puolueet ovat, kun paljon antoisampaa on keskustella siitä, mitä puolueet - ja niiden johtajat - tekevät ja sanovat. - individi
Jaba_43 kirjoitti:
Arvostelen puolueita ja poliitikkoja todellakin ainoastaan sen mukaan mitä he tekevät ja sanovat.
Jos teot ja puheet muuttuvat, niin ilman muuta arviointini muuttuvat niiden mukana - ja muuttuvat kaikkiin suuntiin täysin pidäkkeettä.
Tämä koskee tietenkin myös kokoomusta, jota arvostelin erittäin rajusti Itälän puheenjohtajakauden alussa siitä, että kokoomukselta puuttui täysin asiapohjainen politiikka, kun kaikki julkiset uheet olivat pelkkää keskustalle räksyttämistä..
Sanoin silloin useaan kertaan, ettei kokoomuksen kannatus tuollaisemma menolla kasva, eikä se kasvanutkaan. Räksyttävä politiikka ja ennen muuta asiasisältöjen puute ajoi kokoomuksen alamäkeen, joka kääntyi kasvuksi vasta sitten, kun räksytys loppui ja asiapohjainen politiikka alkoi.
Ei minun mielestäni ole mitään mieltä keskustella siitä, millaisia puolueet ovat, kun paljon antoisampaa on keskustella siitä, mitä puolueet - ja niiden johtajat - tekevät ja sanovat.Hyväksyn mielipiteesi, kunnioitan sitä ja hylkään sen.
Minusta politiikka ei voi olla vaalikauden (tai lyhyemmän) aikainen projekti. Se ei tunnu poliittiselta liikkeeltä. Jos oletetaan, ettei "parin piirun" muutos riitä, uskoisin kannattajan olevan väärässä puolueessa. Puolueen pönkittäminen lähitavoitteiden turvaamiseksi on mielestäni moraalitonta.
Kepua en voi missään olosuhteissa kannattaa, koska sen käytäntö tuottaa kestävän poliittisen kulttuurin kannalta kuonaa poliittiselle näyttämölle. Sinä olet tietenkin rutinoitunut projekteista, kerta- ja kampanjapläjäyksistä. - Jaba_43
individi kirjoitti:
Hyväksyn mielipiteesi, kunnioitan sitä ja hylkään sen.
Minusta politiikka ei voi olla vaalikauden (tai lyhyemmän) aikainen projekti. Se ei tunnu poliittiselta liikkeeltä. Jos oletetaan, ettei "parin piirun" muutos riitä, uskoisin kannattajan olevan väärässä puolueessa. Puolueen pönkittäminen lähitavoitteiden turvaamiseksi on mielestäni moraalitonta.
Kepua en voi missään olosuhteissa kannattaa, koska sen käytäntö tuottaa kestävän poliittisen kulttuurin kannalta kuonaa poliittiselle näyttämölle. Sinä olet tietenkin rutinoitunut projekteista, kerta- ja kampanjapläjäyksistä.On aivan eri asia keskustella puolueiden aatesisällöistä ja pitkän aikavälin periaateohjelmista sekä arvoista, joille puolueet perustavat toimintansa.
Toki puolueiden pitkän aikavälin toiminta ja linjat ovat merkittäviä, sitä en ollenkaan kiistä.
itse olen vaan pitänyt päällimmäisenä keskustelulinjanani sitä, että kommentoin vain ajankohtaisia tapahtumia ja kannanottoja irrallaan siitä, mikä mielikuva ninulla on eri pouolueiden pidemmän aikavälin linjauksista.
Uskon jopa, että emme olisi kovinkaan paljoa eri mieltä näistä pitkän aikavälin "kulttuureista.
Siinä en kuitenkaan näe mitään moraalitonta, että lyhyen aikavälin tavoitteista keskustellaan erikseen. - Sinä olet tehnyt
Jaba_43 kirjoitti:
Tunnustan olevani politiikan harrastaja, ja vain harrastaja. Tunnustan myös, että teen tahallani hieman pitkäksi vedettyjä johtopäätöksiä, jotta asiasta syntyisi keskustelua.
Älä siis ota minua niin tosissasi kuin nyt tunnut ottavan. Ei se kannata. Löysin rantein ja rennosti vaan... ;-)majesteettirikoksen, kun muistaakseni eilen lievästi arvostelit "upseeria ja herrasmiestä". Kiitos siitä, mutta muista, että totuudenpuhujalla ei ole asuinsijaa Korhosen komiassa talossa.
- kepututkija
Oletkos Oiva lukenut sen Suomen Kuvalehden jutun. Vai referoitko vain siitä tehtyjä irrallisia juttuja.
Totta on, että Vanhanen todettiin monilla kriteereillä Heinäluomaa ja Kataista vahvemmaksi, mutta esim. kysymykseen onko puheenjohtaja hyödyksi omalle puolueelleen, Vanhanen oli ylivoimaisesti heikoin.
Johtopäätöksenä edellisestä voi vetää, että Vanhanen kyllä pärjää pääministerinä, mutta siinä sivussa menee oman puolueen menestys. Seikka mikä on varsin hyvin ollut tänä keväänä nähtävissä kun paluuta aitovierille on kepun sisällä vaadittu jo melko äänekkäästi.
Vanhasesta tulee seuraavan hallituksen pääministeri vain jos kepu on suurin puolue vaalien jälkeen. Muussa tapauksessa oppositio kutsuu.- Huomioitsija
Piti oikein hakea lehti käteen, kun edellisestä kävi silmään: "...onko puheenjohtaja hyödyksi omalle puolueelleen, Vanhanen oli ylivoimaisesti heikoin."
Eihän se totta olekaan, kannatus ei eronnut kuin 4 % Heinäluomasta ja Cronbergistä, ja oli tasan Siimeksen kanssa. Ainoastaan Katainen jostain syystä katsottiin puolueelle selkeästi hyödyllisemmäksi kuin muut.
Miksiköhän "kepututkija" kirjoittelee palstoille, jos ei osaa itse edes lukea, tai sitten ymmärtää lukemansa väärin? Taitaa punikkiaate pistää toverin valehtelemaan, kuten vasemmistoperinteeseen kuuluu.
- puoluepukari taikka valtiomies
"Valtiomies vai puoluepukari?
Rahaministeri Eero Heinäluoma on leimautunut kansalaisten silmissä salakähmäiseksi riidanhaastajaksi. SK:n selvitys osoittaa, että pääministeri Matti Vanhaseen liitetään paljon myönteisempiä ominaisuuksia.
Keskustan eduskuntaryhmä kävi viime viikolla kuumana. Puolueen kansanedustajat olivat sydämistyneet hallituksen kehysriihen yhteydessä perusteellisesti Sdp:n puheenjohtajaan Eero Heinäluomaan.
SAK-taustainen valtiovarainministeri oli keskustalaisten mielestä ulostuloillaan rikkonut hallituksen pelisääntöjä, vetänyt välistä ja käyttäytynyt muutenkin kuin pahimman luokan ay-gangsteri.
Hetken näytti kuin hallitus olisi jopa saattanut kaatua. Kehysriihestä tihkui tietoja, joiden mukaan kolme ministeriä olisi jo uhannut lyödä hanskat tiskiin. Tunteet rauhoittuivat vasta, kun Heinäluoma kävi keskustan ryhmässä selittelemässä toimintaansa.
Samoihin aikoihin kun hallituksen sisällä käytiin tulikivenkatkuista pelisääntökeskustelua Taloustutkimus selvitti suomalaisten käsityksiä suurimpien puolueiden johtajista. Tulos vahvisti samaa kuvaa kuin keskustalaisten teatraaliset reaktiot: Heinäluoman ensimmäinen vuosi puoluejohtajana on ollut aikamoista hapuilua. Vaikka Sdp on mielipidemittausten mukaan säilyttänyt asemansa suurimpana puolueena, puheenjohtaja itse ei ole kovin korkeassa kurssissa sen enempää omien kuin koko väestönkään silmissä.
Taloustutkimuksen kyselyssä selvitettiin, mitä ominaisuuksia – sekä myönteisiä että kielteisiä – kansa liittää suurimpien puolueiden ykkösketjuun. Tutkittavina olivat Sdp:n, keskustan, kokoomuksen ja vihreiden puheenjohtajat sekä vasemmistoliitosta Suvi-Anne Siimes, jonka lähtö oli jo tiedossa, kun aineiston keruu aloitettiin.
Vastauksista kävi ilmi, että suomalaisilla on nykyisistä kärkipoliitikoista voittopuolisesti myönteinen kuva. Sekä Matti Vanhaseen (kesk), Jyrki Kataiseen (kok), Tarja Cronbergiin (vihr) että Siimekseen liitettiin selvästi enemmän positiivisia kuin negatiivisia mielleyhtymiä.
Heinäluoman saldo oli ainoana vahvasti miinusmerkkinen. Hän keräsi koko joukosta eniten kielteisiä arvioita ja toiseksi vähiten myönteisiä luonnehdintoja Cronbergin jälkeen.
Demaritkin kritisoivat Heinäluomaa
Heinäluomaan ei päde edes sama kuin edellisten hallitusten kokoomuslaisiin valtiovarainministereihin Sauli Niinistöön ja Iiro Viinaseen. Heihinkin liitettiin ihmisinä monia inhottavia ominaisuuksia, mutta kummankaan pätevyyttä ministerinä ei kyseenalaistettu.
Heinäluoman uskottavuus talousmiehenä on sen sijaan yhä hakusessa. Vain seitsemän prosenttia kaikista haastatelluista piti häntä taitavana talouspoliitikkona.
Ulkopolitiikassa hänet mielletään vielä selvemmin noviisiksi. Ainoastaan kolme sadasta suomalaisesta luottaa hänen kykyihinsä kansainvälisissä ympyröissä. Myös tällä alueella hänestä löydettiin enemmän puutteita kuin muista puoluejohtajista.
Edes Sdp:n kannattajat eivät anna Heinäluomalle kovin hyvää arvosanaa politiikan sisältöasioissa. Vain neljä prosenttia demareista pitää häntä pätevänä ulkopolitiikassa ja kahdeksan prosenttia talouspolitiikassa. Yhdeksän prosenttia uskoo, että hänellä on riittävästi eväitä osallistua Suomen sotilaallista liittoutumista koskeviin päätöksiin.
Ihmisenäkään Heinäluomasta ei ole vielä muodostunut kovin hyvää kuvaa. Tutkimuksen mukaan hän on suurten puolueiden johtajista tosikkomaisin, salailevin ja vähiten edustava. Muista poiketen hänen uskotaan myös enemmän hajottavan kuin yhdistävän kansakuntaa."
Teksti: Tuomo Lappalainen
Selvityksen tulokset on luettavissa Suomen Kuvalehdestä 13/2006:
http://www.suomenkuvalehti.fi/?id=7486
http://www.suomenkuvalehti.fi/?id=7485
http://www.suomenkuvalehti.fi/var/misc/t9544 Puoluejohtajat.pdf
http://www.suomenkuvalehti.fi/var/misc/t9544 Sopivin.pdf
????????????
Suomeen halutaan sosiaalitakuu
Julkaistu: 4.4.2006 12:37
Vaikeimmassa asemassa oleville sosiaalihuollon asiakkaille tulisi luoda hoitotakuun ja vanhusten hoidonarviointitakuun kaltainen sosiaalitakuu, vaatii Sosiaali- ja terveysturvan keskusliitto (STKL).
Liiton mukaan sosiaalitakuu olisi välttämätön syrjäytymisen ehkäisyn ja syrjäytymiskierteen määrätietoisessa ehkäisyssä.
Liiton toiminnanjohtaja Riitta Särkelän mukaan ongelmatilanteet ja syrjäytymiskierteet edellyttäisivät nopeaa, oikea-aikaista tukea, ammattilaisten vahvaa osaamista ja henkilökohtaisesti räätälöityjä, pitkäjänteisiä toimenpiteitä.
Liitto esitti kantansa julkaistessaan tiistaina vuoden 2006 sosiaalibarometrin. Barometrin mukaan elämässään suuriin vaikeuksiin joutuneille tarjotaan usein näennäisratkaisuja, kuten erilaisia selviytymisprojekteja ja kuntoutumishankkeita. Kunnolliset keinot perusongelmien ratkaisemiseen näyttävät kuitenkin puuttuvan.
Esimerkiksi uudet työvoiman palvelukeskukset ovat osoittautuneet muuten toimiviksi ja tarpeellisiksi, mutta nekään eivät onnistu asiakkaittensa työllistämisessä.
Moniongelmaisten rasitteena on myös alhainen perustoimeentulo. Vaikeimmassa tilanteessa olevat ovat jääneet liiton mukaan pysyvästi köyhyys- ja selviytymisloukkuun.
STKL on huolissaan myös alan henkilöstötilanteesta, joka entisestään heikentää sosiaali- ja terveyspalvelujen saatavuutta.
Asiantuntija-arvioiden mukaan kilpailuttaminen ei myöskään näytä tuoneen pelkästään myönteisiä vaikutuksia, vaan kilpailutuksen yleistyessä osa kustannuksista on alkanut kasvaa. Samalla kuntien sosiaalitoimen omia palveluita on vähennetty.
Barometrin perusteella liitto esittää, että sosiaalialan henkilöstön ja alan toimivuuden turvaamiseksi on myös luotava kansallinen strategia, joka huolehtii myös alan palkkauksen jälkeenjääneisyyden korjaamisesta.
RIITTA VAINIO / Helsingin Sanomat
[email protected]
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomeen halutaan sosiaalitakuu/1135219408570 - koklip muuttuneen
kokdemiksi. Ovatko nämä demarit, jotka Annelin hartaista pyynnöistä huolimatta jättivät Lipposen pois hallituksesta, pettäneet sinut. Ovatko punamullan eväät lopussa ja pukkaako sinipunaa (kokdem tai jopa koklip) vai sateenkaarta (muut, paitsi kesk ja ps). Jos tulee porvarihallitus se ei missään tapauksessa tule Oivan asenteilla.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733246
- 622545
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562176Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942105- 552012
- 421624
- 401610
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141293EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391218- 61113