Rakastakaa hurskasta vaimoanne

alinda

Koraani:
4.34 Mies on naisen pää, koska Allah on toisia suosinut enemmän kuin toisia ja koska mies elättää vaimoaan. Hurskas vaimo on nöyrä ja vartio siveyttään, koska Allah on antanut sen vartiotavaksi. Jos pelkäätte vaimonne olevan uppiniskainen, varoittakaa häntä, välttäkää häntä vuoteessa ja lyökää häntä, mutta jos hän sitten tottelee teitä, älkää ahdistako häntä enää. Allah on Korkea, Mahtava.

Raamattu:
Efesolaiskirje 5:25
Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta [Kol. 3:19 | Gal. 1:4]

5

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynnenviilaaja

      En todellakaan tarvitse miestä minua "ojentamaan". Hih hih, kun olen fiksu ja omavarainen Suomen neito!

    • aina jos on syytä
    • Qadija81

      Koraani suurat An-Nisaa (4:35)

      35.Men are the protectors and maintainers of woman,because Allah has given the one more (strength) then the other,and because they support them from their means.Therefore the righteous woman are devoutly obedient and guard in (the husband's) absence what Allah would have them guard.As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct,admonish them (first),(next),refuse to share their beds,(and last),beat them (lightly);but if they return to obedience,seek not against them means(of annoyance),for Allah is Most High,Great(above you all).

    • Liity meidän jengiin

      Jippiin suosittu Aatami&Eeva palsta lopetettiin... Samalla kuoli koko Jippii ja joutui talous vaikeuksiin..... Nyt ois villejä foorumilaisia vapailla markkinoilla... Otettaisko tästä palstasta uusi kohde???? Ehkä pitäis saada noi hullut uskovaiset täältä hornan tuuttiin!!!! Mutta elämää täällä on ihan kivasti jopa yölläkin...Goharia ei missään nimessä pitäis sivuttaa, sillä hän saa tämän mielenkiintoisen jännitteen täälä aikaan.... Viestit uusiutuu nopeaan tahtiin koska kaikki aasialliset viestit poistetaan varmuudenvuoklsi, palstaa rahoittava öljymuslimi on niin päättänyt..... Ottakaa talteen ja spämmätkää tätä viestiä, nimittäin tästä voisi jotain tullakin....

    • "34.   Miehet olkoot naisten esimiehiä, koska Jumala on asettanut heidät näihin nähden korkeampaan asemaan, ja myöskin niiden suoritusten tähden, joita miesten on omaisuudestaan naisten hyväksi tehtävä. Hyveelliset naiset ovat alistuvaisia ja vaalivat huolellisesti, kätkössä, kaikkea sitä, minkä Jumala on kätköön tarkoittanut. Mitä niihin tulee, joiden puolelta kohtaatte uppiniskaisuutta, niin varoittakaa heitä, erottakaa heidät vuoteestanne ja kurittakaa heitä, mutta jos he silloin tottelevat teitä, niin älkää etsikö riitaa heidän kanssaan. Katso, Jumala on ylevä ja suuri."

      Tässä on hiukan sanoisinko "lempeämpi" käännös samasta jakeesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe