kuukautisiin? Jos siihen kuitenkin on lääkitys?
Vaikuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta
6
2836
Vastaukset
- :) - (:
Mulla ainakin vaikuttaa. Syönyt lääkettä 2 vuotta.
- JaJu
Kilpirauhanen vaikuttaa melko paljon. Jos lääkityksellä on saatu tasapaino niin silloin kuukautisten pitäisi olla melko kohtuulliset ja säännölliset. Tietty muitakin häiriötekijöitä voi olla.
Joka tapauksessa hypotyreoosi lienee hormonaalisista häiriöistä helpoin pitää tasapainossa, joten tältä osin ei isompia kuukautishäiriöitä pitäisi ilmetä.
Labra-arvot TSH ja T4V? Mitä oireita sulla on?- alkup.
Voi tulla kuukautishäiriöitä; epäsäännöllinen kierto? Vaikka lääkitys olisikin kohdallaan?!
- alkup.
alkup. kirjoitti:
Voi tulla kuukautishäiriöitä; epäsäännöllinen kierto? Vaikka lääkitys olisikin kohdallaan?!
Luin jostain siitä että kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaisi jotenkin kuukautisiin, sen takia kyselen. Oli nimittäin ihan uusi tieto minulle, en ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan. En nyt muista arvoja, nyt ne kuitenkin ovat lääkityksen myötä kohdallaan. On aikomuksena ottaa hormonikierukka pois ja alkoi huolestuttamaan miten oma hormonitoiminta palautuu kierukan jälkeen, ja nyt kun sitten luin niistä kuukautishäiriöistä (en kuitenkaan kovin tarkkaa tietoa), niin mietityttää miten sitten kuukautisten käy, jo pelkästään tuon vajaatoiminnan johdosta!
- marke
alkup. kirjoitti:
Luin jostain siitä että kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaisi jotenkin kuukautisiin, sen takia kyselen. Oli nimittäin ihan uusi tieto minulle, en ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan. En nyt muista arvoja, nyt ne kuitenkin ovat lääkityksen myötä kohdallaan. On aikomuksena ottaa hormonikierukka pois ja alkoi huolestuttamaan miten oma hormonitoiminta palautuu kierukan jälkeen, ja nyt kun sitten luin niistä kuukautishäiriöistä (en kuitenkaan kovin tarkkaa tietoa), niin mietityttää miten sitten kuukautisten käy, jo pelkästään tuon vajaatoiminnan johdosta!
että jos arvot ovat kohdallaan JA olo kaikin puolin hyvä, kuukautisetkin ovat normaalit. Vajaatoiminnassa ne tahtovat niuketa ja harventua, tai niin ainakin minulla kävi. Silloinen gynekologini vain naureskeli, että olisiko minusta jotenkin naisellisempaa ja tarpeellisempaa että olisi runsaammat kuukautiset. Piti minua huvittavana. No nyt tiedän että syynä oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Kuukautiset ovat jääneet pois luonnollisista syistä (ikä), mutta muistan kyllä että ne ehtivät normalisoitua. Gynekologi vielä lohdutti minua että joillakin voi vaihdevuodet alkaa jo oireilla nelikymppisenä.
Tekisi mieli soittaa ja kertoa mistä on kysymys, mutta hän taitaa olla jo eläkkeellä.
- vaikuttaa
Voi vaikuttaa! Voi jäädä kokonaan pois, voi olla pitkä kierto, pitkittynyt vuoto, niukka vuoto jne. Aina tapauskohtaista. Itse syön Teroluteja, koska kierto oli todella epäsäännöllinen. Ja lisärautaa kannattaa ottaa, jos on vähääkään taipumusta puutostilaan!
Vajaatoiminta voi aiheuttaa myös lapsettomuutta eli kannattaa hoitaa myös sen takia arvot kuntoon, jos haluaapi tulla raskaaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t563857- 332261
- 402144
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171731Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401562Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251492- 801457
- 1411186
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221153Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901125