Niin kysyisin sellaista, että onko noissa edellisen korimallin S ja V 40:ssä jokin tyyppivika takavaloissa kun on kaikista liikenteessä näkyvistä yksilöista joku neljästä takavalopolttimosta palanut?
Vai onko kuskit jotenkin tavallista laiskempia vaihtamaan polttimoita?
Saa ihan tosissaan vetää ison rastin seinään kun näkee sellaisen yksilön jossa palaa kaikki neljä polttimoa takana.Mllaon ollu useampi sellainen autojossa on ns. tuplaparkit takana, enkä oo koskaan joutunu vaihtaan niihin polttimoita. Volvo-kuume oliskova, mutta uskaltaako tuollaseen autoon rahojaan pistää?
S40 ja V40 takavalot?
5
3422
Vastaukset
- S40 mies
Havaintosi on oikea. kyseinen vika johtuu korjaamohuhujen mukaan valokatkaisijasta. valot palavat aina käynnistäessä autoa. itse ratkaisin ongelman vaihtamalla led-polttimot hehkujen tilalle.
- alkuperäinen kysyjä
Kiitoksia ripeistä vastauksista!
En minä sentään pelkästään takavalojen vuoksi volvoa hyljeksi enkä pelkää, mutta aattelin että jos sähkövikaa on enemmänkin. Rupee olemaan mitta täynnä tuon nykyisen (sen toisen Biliassa myytävän merkin) auton kanssa.
Tuommosta kolme vuotiasta V40:stä oon käyny ajamassa ja tykkäsin kyllä muuten kovasti. Kaks normaalimittaista aikuista ja koira mahtuu hyvin kyytiin, vaikka tiloja älläkin palstalla haukutaan. Riippuu niin tarpeesta ja jos on pieni niin V70 on ainakin tarpeeksi iso.
- IIIII
En kyllä muista vaihtaneeni yli vuoteen ainoatakaan polttimoa s40:een. Mulla ainakin on tapana silloin tällöin (ehkä kerran viikossa/kahdessa) kiertää auto ympäri ja tarkastaa noi.
Et voi olla tosissas, että takavalojen kärähtäminen pelottaa noin paljon! :) Kyllä tuohon autoon voi aivan hyvin laittaa rahansa kiinni, auto on todella toimiva ja varma peli. - V40 2.0
Väittäisin kyseessä olevan ominaisuus, sen verran tutuksi lamppujen vaihto tuli!
- Volvo S40
Sanoisinko että "osu ja uppos". Itselläni S40:ssä oli useesti takavalot pimeenä. Pitkään ihmettelin mistä kummasta tämä oikein johtuu. Asia alkoi siinä määrin vaivaamaan että käynnistin omatoimiset tutkimukset asian johdosta. Mittasin virrat kun auto oli käynnissä parkit päällä, ajovalot päällä, sumarit/pitkät päällä. Tuloksena löin "kirveeni kiveen", eli kaikki oli ohjekirjan mukaan ok.
Sitten yhtenä kesäiltana ...nojoo kun otin sen olutkorin pois takakontista "viileämmille vesille". paukautin takakontin kiinni. Jostain kumman syystä tämän jälkeen sain "Wolaa" ajatuksen että tsekataampa piruittain takavalot. Jihuu 4 polttimosta tasan yksi toimi. :-D
Siis ainakin itselläni spoilerilla varustettu takakontin kansi painaa niin paljon et jos lämäyttää sen puolesta välistä kiinni, niin voi suoraan sanoa "Morjens" takavaloille.
Jostain syystä pääsee lamput heilahtamaan "istukassaan" siihen malliin että ne hajoavat. Kuulin että joku muu oli tuskaillut saman asian kanssa ja oli kuulemma ratkaissut ongelman niin että oli laittanut sen muovisen takavalokeskushärpäkän reunoille ohuenohuen silikonetiivistejutskan. Kuulemma takakontin voi sitten näyttävästi Stoccan parkkiksella paukattaa puolestavälistä rennolla ranneliikkeellä kiinni ilman että takavalot hajoaisivat...mene ja tiedä tuota väittämää :-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4761723Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781487Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641338Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151299- 100895
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19856- 46777
Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65736Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15701