Linja-autonkuljettajaksiko?

tyhmyyttään katuva

Tarkoitus olisi hakea linja-autonkuljettajakoulutukseen. Mutta. Estääkö 5 vuotta sitten tapahtunut yksittäinen hölmöily (rattijuopumustuomio) pääsyn koulutukseen tai kortin saannin? Vaativat ajokorttirekisteritietoja. Mitä tietoja ajoneuvorekisterissä on?

27

3671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei auta

sillä sinä otteessa näkyy sun hölmöilyt.

• tyhmin

Kysymys kuuluukin, estääkö tämä merkintä rekisterissä kortin saamisen? Eli tyssääkö koulutukseen hakeminen alkumetreillä siihen?

• valitettavasti
        tyhmin kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, estääkö tämä merkintä rekisterissä kortin saamisen? Eli tyssääkö koulutukseen hakeminen alkumetreillä siihen?

kyllä se estää.tyssää siis jo alkumetreillä.

• kyllä kyllä
        valitettavasti kirjoitti:

kyllä se estää.tyssää siis jo alkumetreillä.

Rappiokaverit kuormurin rattiin.

• kjhgfd

jos oikein muistan rattijuopumus säilyy aktiivirekisterissä 10 vuotta. jos sen aikana tulee uusia rikoksia lähtee aika alusta. korjatkaa jos olen väärässä

• tyhmin

Tutkinnon suoritettua olisi ollut vakiduuni tiedossa. Urasuunnitelmiin tuli sitten muutos. Kiitoksia informaatiosta, täytyy yrittää uudelleen 5 vuoden kuluttua tai seuraavassa elämässä.

• että näin

näkyy aina eli ei lähde koskaan pois

• paikkaansa
        että näin kirjoitti:

näkyy aina eli ei lähde koskaan pois

taas puhutaan mutu juttua

• joku,
        paikkaansa kirjoitti:

taas puhutaan mutu juttua

rattijuoppo sitten?

• äijä
        joku, kirjoitti:

rattijuoppo sitten?

Se että tietää miten asiat oikeasti on ei käsittääkseni edellytä muuta kuin opiskelua.
        Näin ainakin minä olen tietoni hankkinut.
        Sun mielestä olen rattijuoppo ja jonkun toisen mielestä olen juoppojen hyysääjä.
        En halua hyysätä, en ole rattijuoppo, kunhan kerroin miten asiat menee.

No tiedoksi että olen liikennekouluttaja.

• nykyiset
        äijä kirjoitti:

Se että tietää miten asiat oikeasti on ei käsittääkseni edellytä muuta kuin opiskelua.
        Näin ainakin minä olen tietoni hankkinut.
        Sun mielestä olen rattijuoppo ja jonkun toisen mielestä olen juoppojen hyysääjä.
        En halua hyysätä, en ole rattijuoppo, kunhan kerroin miten asiat menee.

No tiedoksi että olen liikennekouluttaja.

koulutttajat on ei mitään moraalia vaan pistävät kaikki rattijuopot ammatimaiseen liikenteeseen,ilmankos iltapäivä lehdet kirjoittavat "bussikuski kärysi ratista".

• KMMJ

Moi, jos kuitenkin soittaisit koulutuksen antajalle ja kysyt estääkö tuomiosi koulutuksen/ammatin saannin!

Enemmän ongelmia voi tulla työllistymisessä, ainakaan minä en palkkaisi sinua mutta koska kuskeista on pulaa saatat saada töitä.

• kannata

edes soittaa sillä ei ne kouluttajat voi mennä suomen lain yläpuolelle.

• äijä

Moi vaa ja pari vinkkiä.
      Rattijuopumus tuomio nuoruudessa EI estä pääsyä linja-auton kuljettajakoulutukseen.!!!
      Tieto on varma joten, hommaa se ajokortti rekisteri ja paa paperit menee.

Se toinen vinkki ??
      No, täältä et saa aina oikeeta tietoa joten kannattaa ehkä kysellä asiantuntijoilta.

• tietoo

se on aivan sama nuorena tai vanhana tuomittu nin se estää pääsyn kursseille ei ne ota rattijuoppoja sinne.

• hae, ei voi
        tietoo kirjoitti:

se on aivan sama nuorena tai vanhana tuomittu nin se estää pääsyn kursseille ei ne ota rattijuoppoja sinne.

voittaa! Miksi tuomio estäisi kortin saannin, kun ei se pysyvästi hyllytä korttiakaan? Saattaa vaan olla vaikea päästä kurssille jos on muitakin pyrkijöitä.

• nämä
        hae, ei voi kirjoitti:

voittaa! Miksi tuomio estäisi kortin saannin, kun ei se pysyvästi hyllytä korttiakaan? Saattaa vaan olla vaikea päästä kurssille jos on muitakin pyrkijöitä.

samat tyypit valittaa yleisönosastolla että sekin ex-rattijuoppo ajoi bussilla lapset kyydissä.

• äijä
        tietoo kirjoitti:

Siellähän nyt on iha älyttömän viisas elvis !!

Vielä kerran, kyllä on mahdollista hakea ja päästä kuljettajakursseille vaikka olis joskus tuomittu.

Vastoin tietoa ei kannattas esittää asian tuntijaa. Olen itse liikennekouluttaja joten ehkäpä jotain asiasta tiedän.........

• hyysäjä
        äijä kirjoitti:

Vielä kerran, kyllä on mahdollista hakea ja päästä kuljettajakursseille vaikka olis joskus tuomittu.

Vastoin tietoa ei kannattas esittää asian tuntijaa. Olen itse liikennekouluttaja joten ehkäpä jotain asiasta tiedän.........

taitaa sun oppilaas ajella päissään tuolla liikenteessä,kun opettaja antaa esimerkkiä.

• kanssa samaa
        äijä kirjoitti:

mieltä.

Ei rattijuopumustuomio, joka on sovitettu, vaikuta siihen, voiko suorittaa linja-autoajokortin.

Kortin voi suorittaa yksityisesti autokoulussa. Kortin hankkimiseen voi olla vaikka sellainen syy, että omistaa linja-auton joka on vaikkapa yksityisliikenteessä! Tai muu syy. Ei ole välttämätöntä "työllistyä alalla".

• Eräsleipä
        kanssa samaa kirjoitti:

mieltä.

Ei rattijuopumustuomio, joka on sovitettu, vaikuta siihen, voiko suorittaa linja-autoajokortin.

Kortin voi suorittaa yksityisesti autokoulussa. Kortin hankkimiseen voi olla vaikka sellainen syy, että omistaa linja-auton joka on vaikkapa yksityisliikenteessä! Tai muu syy. Ei ole välttämätöntä "työllistyä alalla".

Kyllä kortin voi suorittaa, kunhan täyttää ne terveysvaatimukset joilla saa asianmukaisen lääkärintodistuksen. Niille joilla on päihderiippuvuus, todistusta ei pitäisi lääkärien antaa. Muistakaamme tosiaan että kaiken "kokoista" ajokorttia voi havitella/tarvita muuhunkin kuin ammatin takia!

Ainakin takavuosina poliisi tutki rekistereitään myös. Saattoi olla "ominaisuuksiltaan sopimaton" eli jos oli päihtymyspidätyksiä, huumekäyttöä tai omaisuusrikoksia ei saanut ajokorttilupaa. Missään ei edelleenkään ulkopuolisille yksiselitteisesti kerrota miksi tai keneltä ajokortilupa evätään.

Se on sitten eri asia ottaako kurssikeskus kursseilleen jos tuomioita rattijuopumuksesta on yhtään. Siksihän ne yleensä pyytävät sen otteen ajokorttirekisteristä jo hakiessa. Keskukset ovat siltä osin erityisen tarkkoja maineestaan mahdollisten tulevien työnantajien suuntaan. Kursseille pyrkijöitäkin on usein paljon runsaammin kuin paikkoja, joten on selvää ketkä ovat jonossa viimeisenä. Eihän Finnairkaan ota lentäjäkursseilleen rillipäisiä vaikkeivät ilmailumääräykset kiellä lentämästä melko vahvojenkaan linssien kanssa!

• puolustelko
        Eräsleipä kirjoitti:

Kyllä kortin voi suorittaa, kunhan täyttää ne terveysvaatimukset joilla saa asianmukaisen lääkärintodistuksen. Niille joilla on päihderiippuvuus, todistusta ei pitäisi lääkärien antaa. Muistakaamme tosiaan että kaiken "kokoista" ajokorttia voi havitella/tarvita muuhunkin kuin ammatin takia!

Ainakin takavuosina poliisi tutki rekistereitään myös. Saattoi olla "ominaisuuksiltaan sopimaton" eli jos oli päihtymyspidätyksiä, huumekäyttöä tai omaisuusrikoksia ei saanut ajokorttilupaa. Missään ei edelleenkään ulkopuolisille yksiselitteisesti kerrota miksi tai keneltä ajokortilupa evätään.

Se on sitten eri asia ottaako kurssikeskus kursseilleen jos tuomioita rattijuopumuksesta on yhtään. Siksihän ne yleensä pyytävät sen otteen ajokorttirekisteristä jo hakiessa. Keskukset ovat siltä osin erityisen tarkkoja maineestaan mahdollisten tulevien työnantajien suuntaan. Kursseille pyrkijöitäkin on usein paljon runsaammin kuin paikkoja, joten on selvää ketkä ovat jonossa viimeisenä. Eihän Finnairkaan ota lentäjäkursseilleen rillipäisiä vaikkeivät ilmailumääräykset kiellä lentämästä melko vahvojenkaan linssien kanssa!

teidän omat lapset saisi olla rattijuopon kyydissä niin oppisitte.

• justiin
        puolustelko kirjoitti:

teidän omat lapset saisi olla rattijuopon kyydissä niin oppisitte.

ei entisiä rattijuoppoja bussikuskeiksi muutoin sadaan lukea että bussikuski ajeli humalassa.saisi nämä juoppojen puolustajat laittaa omat muksunsa humalaisen kyytiin.

• äijä
        justiin kirjoitti:

ei entisiä rattijuoppoja bussikuskeiksi muutoin sadaan lukea että bussikuski ajeli humalassa.saisi nämä juoppojen puolustajat laittaa omat muksunsa humalaisen kyytiin.

Kyse ei ole mistään puolustelusta !!
        Alunperin oli kyse siitä mitä laki sanoo kyseisestä asiasta.
        Jos te olette muuttaneet lakia niin voitteko ilmottaa siitä liikenneministeriöön, että saadaan uutta tietoa tännekkin.

Ja vielä
        "Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven."
        No teitähän riittää

• olen synnitön
        äijä kirjoitti:

Kyse ei ole mistään puolustelusta !!
        Alunperin oli kyse siitä mitä laki sanoo kyseisestä asiasta.
        Jos te olette muuttaneet lakia niin voitteko ilmottaa siitä liikenneministeriöön, että saadaan uutta tietoa tännekkin.

Ja vielä
        "Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven."
        No teitähän riittää

menkää te hyysäjät maanrakoon ja antakaa juoppojen pysyä kaukana minun lapsista koulukyydityksssä.

• lukkoalko
        olen synnitön kirjoitti:

menkää te hyysäjät maanrakoon ja antakaa juoppojen pysyä kaukana minun lapsista koulukyydityksssä.

Koulukyydityksissä alkolukko on pakollinen, ei siellä kukaan humalassa aja.

• Anonyymi

"Palvelusta voi tulostaa ajokorttiotteen, jossa näkyvät myös lähiaikoina tehdyt liikennerikkomukset. Liikennerikkomuksista osa säilyy viisi vuotta, osa 10 vuotta. Tietojen luovutus perustuu 1.7.2018 tehtyyn rekisterien yhdistämiseen, jolloin Trafin ylläpitämät rekisterit yhdistettiin Liikenneasioiden rekisteriksi."

Lähde: Tekniikka&Talous

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7810
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      979
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe