Audi a4 1.9 Tdi 110hv

Ostaja...

Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa otsikon mukaisesta audin dieselistä? Työmatkat pitenevät ja dieseli olisi tarkoitus ostaa. Kävin yhtä tuollaista kokeilemassa, oli ajettu n.260 tkm. Vaikutti ihan hyvältä.

13

12570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anatooli..

Kuljettaa A4:sta mukavan vaivattomasti. Ilmamassamittareita noista menee aika ajoin. Uusi oem maksaa n. 100e
      Menee pienellä aineella ja omaa piristysmahdollisuuksiakin mukavasti jos mielenkiintoa on. Negatiivisenä sanottakoon että noita AFN moottoreita on hajonnut silloin tällöin. Yleensä kun hajoo niin tulee valmista kamaa, kuten omalleni kävi 240tkm kohdalla.

• Ostaja

Mikä sinulla oli moottorin rikkoutumisen syy? Itse en ole kuullut rikkoutuneista moottoreista.

• Automaakari
        Ostaja kirjoitti:

Mikä sinulla oli moottorin rikkoutumisen syy? Itse en ole kuullut rikkoutuneista moottoreista.

se tietysti "piristysmahdollisuus" on se hajottava tekijä, muutenhan niillä ajaa hamaan "maailmanloppuun" saakka...

• anatooli..
        Automaakari kirjoitti:

se tietysti "piristysmahdollisuus" on se hajottava tekijä, muutenhan niillä ajaa hamaan "maailmanloppuun" saakka...

ei se piristysmahdollisuus mitää särje.

Itsekkin olin siinä luulossa ettei näitä VAG:n tdi koneita mikään särje. Mutta niin siinä vain kävi.

Kun tuota rupesin kyselemään niin näitä hajonneita AFN moottoreita rupesi löytymään ja asiaan perehtyneet kaverit sanoi että on tullu vastaan useita moottoreita mitkä on kohdanneet totaalituhon syystä tai toisesta. Kuulemma ei ole mitenkään verrannoillinen ajettuun kilometrimäärään. Näitä on kuitenkin yli 500t ajettujakin ja raksuttaa vieläkin. Itselläni tosiaan metrit tuli täytee 240t kohdalla.
        Ilmeisesti imuventtiili vääntynyt syystä tai toisesta. hilut sitte pyöriny sylinterissä tehden rojuista selvää.

• Vuosimallin

Kertoisitko tuon auton vuosimallin (1.9 TDi 110hv ?).

• anatooli..
        Vuosimallin kirjoitti:

Kertoisitko tuon auton vuosimallin (1.9 TDi 110hv ?).

-99 mallia, tosin passatin keulalla mutta sama paskahan se mitä A4/A6 on käytetty -96-00.

• olis ollu
        Ostaja kirjoitti:

jakopään hihna. Tunnetusti täystuhon ainekset ilmassa jos hihna katkeaa. Yleensäkin hihna pitäisi pitää erillään kaikenmaailman vesipumppujen käytöstä. Apulaitteita pitäisi käyttää omilla hihnoillaan jolloin hammashihnaa ei tarvitsisi taivutella koneen käydessä moneen suuntaan. Saattaisi pienentää täystuhon riskiä melkoisesti. Ihmettelen ettei Audi ole saanut tilannetta vieläkään hallintaan.

• A4 1.9 Tdi 110hv

Ostin uutena ja laitoin kiertoon kun 80tkm oli mittarissa. Se olikin ihan kiva peli uutena, mutta laatu ei oikein vakuuttanut joten en voisi ikinä suositella jotain yli 200t ajettua varsinkin jos halpoja kilometrejä hakee.

Moottori on riittävän pirteä jos ilmamassamittari on kunnossa, omaani en sitä vaihtanut ja tehot olivatkin jo hiipuneet: uutena otti huippuja mittariin 205km/h, kun taas enemmän ajettuna jotain 185-190km/h. Kone on myös erittäin taloudellinen, runsaastikin poljettuna vei maksimissaan 6l/100km, keskimäärin se vei 5,3l/100km seka-ajossa. Sisätilojen lämpiäminen ei ole mitään luksusta, talvella saat ajaa vartin vaikka tolpan nokasta lähtisikin ennen kuin lämmintä tulee.

Autohan on taloudellinen polttoaineen kulutuksen vuoksi, mutta taloudellinen se ei ole käyttökulujensa vuoksi, tukivarsia menee ja jossain vaiheessa sitä ei enää jaksa, myös huoltoväli on vain 15tkm/vuosi ja vuosihuolto on kallis, jakohihnan vaihtoväli 90tkm ja se vasta kallista lystiä on, samalla tietysti vesipumppukin pitää vaihtaa...

• 2xBiturbo

Onko se hihnanvaihto kuitenkaan niin kallista mitä siitä aina vouhotetaan? Perushuoltokustannuksiin pitää osata varautua etukäteen.

2.7T koneeseen hihanvaihtoremppa ja vesipumpun vaihto maksaa n. 1500 euroa. Tuon jos jaat 90000 km:lla niin saat kustannukseksi kilometriä kohti 0,016 €. 1.9 TDi:lle hihnanvaihtoremppa on taatusti halvempi.

Vertailun vuoksi esim polttoaine 1.9 TDi:n polttoaineet maksaa n. 0,06€/km.

• anatooli..
        2xBiturbo kirjoitti:

Onko se hihnanvaihto kuitenkaan niin kallista mitä siitä aina vouhotetaan? Perushuoltokustannuksiin pitää osata varautua etukäteen.

2.7T koneeseen hihanvaihtoremppa ja vesipumpun vaihto maksaa n. 1500 euroa. Tuon jos jaat 90000 km:lla niin saat kustannukseksi kilometriä kohti 0,016 €. 1.9 TDi:lle hihnanvaihtoremppa on taatusti halvempi.

Vertailun vuoksi esim polttoaine 1.9 TDi:n polttoaineet maksaa n. 0,06€/km.

olet oikeassa, ei se kallis huoltaa ole.

Alkuperäiset jakopään hilut maksoi 108e käyttöhihnat 26e vesipumppu (vaihto-osa) n. 52e
        Jäähdytysnesteet ja uus termari muutaman kympin päälle.

MAF alkuperäinen(vaihto-osa) n. 100e

Täydellinen etupään tukivarsipaketti maksaa halvimmillaan n. 250e

työt, kuka missäkin haluaa sitten teettää/tehdä itse.

• tdi10
    • timppa

minulla ollut puolitoista vuotta tuollanen audi aj.150000km, ei mitään vikoja. Ehkä sattunut erikoisen kestävä yksilö tai voisko olla, että auto on säännöllisesti huollettu minkä vuoksi kestävämpää laatua? Olen ollut kyllä tyytyväinen audin kuntoon. omani on lisäksi automaattilaatikolla ja toimii moitteita,mutta sekin on huollettu säännöllisesti. Joten ei muutakuin auton ostoon

• A6TDi

Mulla olis kuule A6 Diesel ajettu 177tkm(takuu) vm 1998.Auto on erinomaisessa kunnossa.Hinta olis 16900€.Ilmoitus on nettiautossa että käy kattomassa jos kiinnostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      304
      11676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5319
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe