Tulkaa kaikki-liike

Uudistaja?

"Tervetuloa Tulkaa kaikki-Liike on niiden kirkon jäsenten ja ystävien yhdysside, jotka ajattelevat, että voidakseen täyttää tehtävänsä kirkon on uudistuttava."


Kirkon uudistumista ajetaan todella voimallisesti, mutta ikävä kyllä uudistuminen ei taida tarkoittaa niinkään sellaista hengellistä uudistumista kuin me herätyskristityt yleensä ajattelemme vaan tämä uudistus tähtää yhä enenevään suvaitsevaitsuuteen ja hyväksyntään kaikkiin synteihin nähden. Raamatun homokannat halutaan nähdä vanhentuneina aikansailmiöinä, nykypäivänä muka tiedämme tieteen valosa paremmin ja siksi kirkon tulisi hyväksyä homous tasavertaisena heteroseksuaalisuuden kanssa.



"Näin tehdään tietä Kristukselle:

Kirkollisen keskustelun ja päätöksenteon on oltava avointa.
Kirkon on kasvettava lähimmäisenrakkauden ja oikeudenmukaisuuden yhteisöksi:
Naispuolisten pappien syrjiminen on lopetettava kaikissa seurakunnissa.
Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat on ehdoitta toivotettava tervetulleiksi seurakuntien jäseniksi ja työntekijöiksi.
Eronneiden, avoliiton valinneiden ja yksin elävien elämänratkaisuja on kunnioitettava.
Meidän on yhdessä jaettava aineellista hyväämme oman maamme ja maailman köyhien kanssa.
Eri tavoin ajattelevien kirkollisten ryhmien välille on rakennettava luottamusta ja sovintoa.
Mottomme: Kristuksen kirkko on kaikille."

"Ensimmäinen konkreettinen tavoitteemme ovat syksyn 2006 seurakuntavaalit. Haluamme uudistusmielisten äänten pääsevän kuuluviin kirkkovaltuustoissa ja seurakuntaneuvostoissa. Luottamushenkilöt valitsevat seurakuntiin työntekijöitä ja päättävät toimintalinjoista, ja he osallistuvat myös kirkolliskokouksen jäsenten ja piispojen valintaan. Seurakuntavaalien tulos ratkaisee kirkon kehityksen suunnan."

9

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus uudistaa

      • Muistuttaja

        Oli pakko kirjoittaa jotakin :)


      • Muistuttaja kirjoitti:

        Oli pakko kirjoittaa jotakin :)

        Raamatusta:
        "Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät. Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee. Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele." Mal.4


      • Muistuttaja
        SofiaDaan kirjoitti:

        Raamatusta:
        "Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät. Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee. Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele." Mal.4

        Eiköhän joku ota nyt liian vakavasti?

        Tulisi pyrkiä erottamaan mikä on sanottu tosissaan ja mikä on sanottu huumorimielessä :)


      • Muistuttaja kirjoitti:

        Eiköhän joku ota nyt liian vakavasti?

        Tulisi pyrkiä erottamaan mikä on sanottu tosissaan ja mikä on sanottu huumorimielessä :)

        että sinä olit sillä mielellä.

        Tuli nyt kuitenkin tämä Raamatunkohta itselleni mieleen. Toivottavasti se ei pilannut iloasi.
        Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?


      • Muistuttaja
        SofiaDaan kirjoitti:

        että sinä olit sillä mielellä.

        Tuli nyt kuitenkin tämä Raamatunkohta itselleni mieleen. Toivottavasti se ei pilannut iloasi.
        Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?

        >>Toivottavasti se ei pilannut iloasi.>Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?


    • ei salaseuralainen

      Kuka tätä lahkoa johtaa?
      Kuka antaa synnit anteeksi?
      Kuka toimii rahastajana?

    • Vaikka en kaikessa Sunia hy...

      "Ei kaikki ole minun opetuslapsiani jotka sanovat Herra Herra, vaan ne ovat jotka pitävät minun käskyni."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe