Tulkaa kaikki-liike

Uudistaja?

"Tervetuloa Tulkaa kaikki-Liike on niiden kirkon jäsenten ja ystävien yhdysside, jotka ajattelevat, että voidakseen täyttää tehtävänsä kirkon on uudistuttava."

Kirkon uudistumista ajetaan todella voimallisesti, mutta ikävä kyllä uudistuminen ei taida tarkoittaa niinkään sellaista hengellistä uudistumista kuin me herätyskristityt yleensä ajattelemme vaan tämä uudistus tähtää yhä enenevään suvaitsevaitsuuteen ja hyväksyntään kaikkiin synteihin nähden. Raamatun homokannat halutaan nähdä vanhentuneina aikansailmiöinä, nykypäivänä muka tiedämme tieteen valosa paremmin ja siksi kirkon tulisi hyväksyä homous tasavertaisena heteroseksuaalisuuden kanssa.

"Näin tehdään tietä Kristukselle:

Kirkollisen keskustelun ja päätöksenteon on oltava avointa.
Kirkon on kasvettava lähimmäisenrakkauden ja oikeudenmukaisuuden yhteisöksi:
Naispuolisten pappien syrjiminen on lopetettava kaikissa seurakunnissa.
Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat on ehdoitta toivotettava tervetulleiksi seurakuntien jäseniksi ja työntekijöiksi.
Eronneiden, avoliiton valinneiden ja yksin elävien elämänratkaisuja on kunnioitettava.
Meidän on yhdessä jaettava aineellista hyväämme oman maamme ja maailman köyhien kanssa.
Eri tavoin ajattelevien kirkollisten ryhmien välille on rakennettava luottamusta ja sovintoa.
Mottomme: Kristuksen kirkko on kaikille."

"Ensimmäinen konkreettinen tavoitteemme ovat syksyn 2006 seurakuntavaalit. Haluamme uudistusmielisten äänten pääsevän kuuluviin kirkkovaltuustoissa ja seurakuntaneuvostoissa. Luottamushenkilöt valitsevat seurakuntiin työntekijöitä ja päättävät toimintalinjoista, ja he osallistuvat myös kirkolliskokouksen jäsenten ja piispojen valintaan. Seurakuntavaalien tulos ratkaisee kirkon kehityksen suunnan."

9

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus uudistaa

• Muistuttaja

Oli pakko kirjoittaa jotakin :)

• Muistuttaja kirjoitti:

Oli pakko kirjoittaa jotakin :)

Raamatusta:
        "Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät. Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee. Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele." Mal.4

• Muistuttaja
        SofiaDaan kirjoitti:

Raamatusta:
        "Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät. Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee. Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele." Mal.4

Eiköhän joku ota nyt liian vakavasti?

Tulisi pyrkiä erottamaan mikä on sanottu tosissaan ja mikä on sanottu huumorimielessä :)

• Muistuttaja kirjoitti:

Eiköhän joku ota nyt liian vakavasti?

Tulisi pyrkiä erottamaan mikä on sanottu tosissaan ja mikä on sanottu huumorimielessä :)

että sinä olit sillä mielellä.

Tuli nyt kuitenkin tämä Raamatunkohta itselleni mieleen. Toivottavasti se ei pilannut iloasi.
        Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?

• Muistuttaja
        SofiaDaan kirjoitti:

että sinä olit sillä mielellä.

Tuli nyt kuitenkin tämä Raamatunkohta itselleni mieleen. Toivottavasti se ei pilannut iloasi.
        Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?

>>Toivottavasti se ei pilannut iloasi.>Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?

• ei salaseuralainen

Kuka tätä lahkoa johtaa?
      Kuka antaa synnit anteeksi?
      Kuka toimii rahastajana?

• Vaikka en kaikessa Sunia hy...

"Ei kaikki ole minun opetuslapsiani jotka sanovat Herra Herra, vaan ne ovat jotka pitävät minun käskyni."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5137
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2149
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1807
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1424
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1207
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      970
    Aihe