"Joskus otan talteen..."

Jermu

Olipas hupaisaa katsella tuolla alemmassa avauksessa yhden tyypin epätoivoista kiemurtelua valheidensa kiemuroissa.
Hän kertoi ensin, että hän ei valehtele koskaan ja häntä ei palstan historiat ja tapahtumat kiinnosta ollenkaan...Sitten hieman myöhemmin hän jo möläyttelee tekstejä omista arkistoistaan, joita hän aikojen kuluessa on koneelleen tallentanut. Ai ei siis kiinnosta palstan tapahtumat ja historia ollenkaan????
Miettikääs kaikki hieman tätä juttua...Eiks ala kuullostaa aika kummalliselta tuollainen, että pitää silmä kovana selata palstoja läpi, että sais tallennettua palstojen tekstejä myöhempää käyttöä varten...No mitä se myöhempi tarkoitus sitten on..No se on sitten niitä ns. valttikortteja varten, että pääsee sanomaan "ähäskutti, sähän valehtelit..taidat olla patologinen valehtelija..Silloin vuonna yksi ja kaksi klo 16.47 kirjoitit tänne palstalle seuraavaa..."
Eikos tuo ole aika syvällä olevan touhuja tuollainen?
No mitäs olette mieltä tästä tallentamisesta, onko täällä olevat jutut niin tärkeitä, että niitä kannattaa tallentaa. Okei, vaikkapa joku hauska tarina, runo tai vaikka hienon paikan osoite olis sellainen, mutta tavalliset keskustelut erimielisyyksineen ja riitoineen????

88

7647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remmari

Usein on hauskoja juttuja, joita lukee uudestaankin, mutta en ole koskaan ajatellutkaan tallentamista. Kyllä nämä kirjoitukset ovat päiväperhoja, tulevat ja menevät. Sellainen on aika harras, asialle omistautunut harrastaja, joka tallentaa anonyymin keskustelupalstan kirjoituksia.

Minun on vaikea muistaa, mitä olen eilen kirjoittanut, ja mitä on vastattu ja minkä otsikon alla.

Ihmisillä on oikeus muuttaakin mielipiteitään. Silloin jokin vanha kirjoitus ei enää edustakaan nykyistä ajattelua.

• Jermu

Tuollaista mullakin mielessä näitten palstojen tiimoilta. Joskus näistä on ennenkin juteltu ja tässä asiassa en ole mieltäni muuttanut.

• animattiN

Sanoa muuta kuin huh huh, miksi joku viitsiikin erikseen tallentaa viestinsä. Minua ei ainakaan kiinosta enään jotkut iki vanhat jutut, nehän on ollutta ja mennyttä.

• Ajhomies

Hämmästelin aikoinaan kun näin joittenkin mappirivistön. Palstoilla muutamat kertoivat printanneensa kaikki minun tekstini.
        Eräs ystävä kopioi yhden keskustelun ja kauhistuin kun lähes sata liuskaa.
        Ei ole harvinaista, että ovikelloni soi ja sieltä tulee posket hehkuen nippu papereita
        kähdessään heilutellen XX
        - Mitä sää oot kuulu kirioottanu !

Nyt kun poistatus on käynyt tuulispäänä ja sitten intetään muutaman minuutin takaisia kirjoituksia:
        -Oonko vai enkö.
        Sen seitsemän lakimiehen juttusilla on pyöritty, poliiseille töitä annettu ja puskaradio laulaa, että se ja se on taas suivaantunut
        - Joko haastemies on käynyt ?

Riittikö perusteluksi kun itsekin hieman tallentelen sanomisiani ja toistenkin, jotta saa kysyä niin kuin Jermultakin, jotta mitä sä tuolla tarkootit.

• animattiN
        Ajhomies kirjoitti:

Hämmästelin aikoinaan kun näin joittenkin mappirivistön. Palstoilla muutamat kertoivat printanneensa kaikki minun tekstini.
        Eräs ystävä kopioi yhden keskustelun ja kauhistuin kun lähes sata liuskaa.
        Ei ole harvinaista, että ovikelloni soi ja sieltä tulee posket hehkuen nippu papereita
        kähdessään heilutellen XX
        - Mitä sää oot kuulu kirioottanu !

Nyt kun poistatus on käynyt tuulispäänä ja sitten intetään muutaman minuutin takaisia kirjoituksia:
        -Oonko vai enkö.
        Sen seitsemän lakimiehen juttusilla on pyöritty, poliiseille töitä annettu ja puskaradio laulaa, että se ja se on taas suivaantunut
        - Joko haastemies on käynyt ?

Riittikö perusteluksi kun itsekin hieman tallentelen sanomisiani ja toistenkin, jotta saa kysyä niin kuin Jermultakin, jotta mitä sä tuolla tarkootit.

Pirskatti vie kiinnosta teidän keskinäiset kahinat. Ihmettelin yleensä asiaa,,,

• Jermu

Pointti olikin, että niillä yritetään vain sitten päästä niskan päälle seuraavissa kinasteluissa, kun on mistä ottaa...Aika outoa minun mielestä.

• farfar-nick

Muiden syyttelyä ja riidan haastamista kuten Jermun aloitukset yleensäkin,aikuistuisitko joskus?

• mister-man

Ei voi olla puuttumati tähän juttuun, sen verran lapsellinen alotus kyseessä.

Mahatkos Jermu ihan oikeesti olla asialla tän jutun kans, luulis että miehen mielessä pyörii tärkeempiäkin alotuksia.

Onks joku jättäny sun sormet oven väliin, heh

• Epäileväinen

Olen ollut huomaavinani saman asian,joku tai
      jotkut keräävät mielellään tietoja täällä
      kirjoittavista,mutta kun sen tietää voi syöttää
      erilaista tarinaa,menee profiilin kirjottajalta
      pään raapimiseksi:)

• teidän kaikkien

kanssa. Olisi mielenkiintoista tavata kaikki ihan " elävinä". Mitähän merkkejä tähän olisi pitänyt laittaa.

• Jermu

Mä tiedän, että suurimman osan kanssa vois iltaa istua ihan hauskoissa merkeissä ja nostaa maljan näille tappeluksille täällä. No joku vois sinne tulla hernekeitot nenässä, mutta sehän olis sen oma valinta, jos se ei osaa irroittaa nettikaapelia reaalissa.

• tapaamisia järjestetty ?
        Jermu kirjoitti:

Mä tiedän, että suurimman osan kanssa vois iltaa istua ihan hauskoissa merkeissä ja nostaa maljan näille tappeluksille täällä. No joku vois sinne tulla hernekeitot nenässä, mutta sehän olis sen oma valinta, jos se ei osaa irroittaa nettikaapelia reaalissa.

En muuten taida enää uskaltaa kirjoittaa nimimerkillä kun täällä alkaa hirvee hulabaloo jos suunsa aukaisee. Olen vähän aranpuoleinen. Missähän vaiheessa tuo kaapeli pitäisi irroittaa ?

• ainakin kaikki rekisteröityjen nimimerkkien sekä harkitut että harkitsemattomat puheenvuorot.

Muistelen lukeneeni, että joitain nettikeskusteluja tallennettaisiin kansanrunousarkistoon. En muista millaisista nettikirjoituksissa siinä jutussa puhuttiin. Nämä meidän jutut taitaisivat hyvinkin käydä entiaikaisista itkuvirsistä ainakin aina välillä.

Kuinkahan monta miljoona viestiä mahtuisi tänä päivänä Lönnrotin tuohikonttiin?

• mister-man

Aatelkaas kun nää kaikki jutut tallennetaan ja sitten nää keskustelukääröt
        löytyy miljoonien vuosien päästä, syntyy uus uskonto ja Jermusta
        tulee uus Jumala, heh

• Pirre*

siis olen päässyt kuolemattomien joukkoon, on tää upeeta..:)

• hullut pyörimään omissa
        Pirre* kirjoitti:

siis olen päässyt kuolemattomien joukkoon, on tää upeeta..:)

liemissään...

• vastaile

viesteihin.

• Taklaaja

Vakavasti puhuen olet oikealla asialla, Jermu. Tuo häiskä, ajomies etc., joka pitää itseään Aurigan-Capellana (pohjoisen taivaan kirkkaimpana tähtenä) on tullut ajetuksi pois noilta vanhempien palstoilta. Hän on pitänyt siellä peliään, kunnes sheriffi BilMan on hoitanut asian. Nyt hän on luikerrellut tänne 5-kymppisten iloksi.

Tämä Capella lupaa oikaista jokaisen virheensä. Kerran joku ilmoitti hänelle, että KaidePuu on tunnetun kirjailijan nimimerkki. Joku muu olisi häpeästä vaipunut maan alle, mutta hajupoika jatkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sheriffiä ja ylläpitoa kohtaan hän on kirjoittanut ennen kuulumattomia törkeyksiä. Naisia kohtaan en ole koskaan kenenkään kuullut latelevan sellaisia "kohteliaisuuksia".

Ajomies tarvitsee lukemattomia nikkejä hämätäkseen uusia palstalaisia. Jonkun on kyllä pantava vastaan, BilMan naapurissa ja Jermu täällä. Ei yhden hullun apureineen pidä antaa vastaan sanomatta mellastaa.

• provosoi

kyllä nämä selvittävät välejään. Ollaan vaan joo-miehinä. No joskus voit heittää löylyä! Ei Jermukaan monen miehen töihin pysty, vuorokaudesssa on 24h. Moi!

• VAPPU

pata kattilaa soimaa tallentamisesta ja kopioimisesta ja toisten kirjoittajien juttujen
      toistamisesta.

• miettii

Jermuhan itse aloittaa aiheita muiden aikaisemmista kirjoitteluista

• Taklaaja

Jäin miettimään sun avaustas Jermu:"Miettikääs kaikki hieman tätä juttua...Eiks ala kuullostaa aika kummalliselta tuollainen, että pitää silmä kovana selata palstoja läpi, että sais tallennettua palstojen tekstejä myöhempää käyttöä varten..."

Siinä on tosiaan jotain äärettömän julmaa kyttäilyä. Kaveri yrittää saada ihmisen kiinni vaikka jostakin huolettomasti sanotusta lauseesta. Oliko nuo natsien kyylät noita tyyppejä. Sanon pahasti, mutta voiko tuosta asiasta muutakaan sanoa?

• direktiivi

näitä viestejä kieltää kopioimasta? Ei kai näistä teostomaksua tarvi maksaa?
        Taisi Jermu ajaa sitä takaa tai sitten sillä on luurankoja kaapissa, kun ei dementialtaan muista mitä on kirjoitellu, Mitenkähän se noin tulistui tykkänään että täysin turhan alotuksen teki ;=))))

• Selema**
        direktiivi kirjoitti:

näitä viestejä kieltää kopioimasta? Ei kai näistä teostomaksua tarvi maksaa?
        Taisi Jermu ajaa sitä takaa tai sitten sillä on luurankoja kaapissa, kun ei dementialtaan muista mitä on kirjoitellu, Mitenkähän se noin tulistui tykkänään että täysin turhan alotuksen teki ;=))))

pistää rahoiks kun kopsais pahimmat tölväsyt täältä ennekuin tietyt tyypit/tyyppi ehtii poistamaan. Sitä vain tallentamaan ja kunnon bestselleri kansiin. Sitä sitten myytäisiin mukavaan hintaan:)) Sitä lukis varmaan mielenkiinnolla murrosikäiset ja ihmettelisivät kuinka "kypsiä" 50 ihmiset ovat:DDDDDDDDDD

• se Jermuliini
        Selema** kirjoitti:

pistää rahoiks kun kopsais pahimmat tölväsyt täältä ennekuin tietyt tyypit/tyyppi ehtii poistamaan. Sitä vain tallentamaan ja kunnon bestselleri kansiin. Sitä sitten myytäisiin mukavaan hintaan:)) Sitä lukis varmaan mielenkiinnolla murrosikäiset ja ihmettelisivät kuinka "kypsiä" 50 ihmiset ovat:DDDDDDDDDD

pelästykin niin pirusti ku huomas että joku keksi idean ennen sitä ;DDDDDDDD

• Jermu

No ihan noin autoritääriseen tilanteeseen en kopiointia vertaisi.Kuten sanoin, niin hauskat tekstit ja sen sellaiset, niin siittä vaan. Mutta se motiivi sitten kelata ilkeyksissään vanhoja juttuja läpi..No huh huh!
        Luultavasti noita tyyppejä harmittaa suunnattomasti tämä tilanne minun kanssani. En hermoile koskaan heidän kanssaan, koska suurin osa heidän teksteistään on todella surkeaa tusinatavaraa. Heidät on todella helppoa saada hermostumaan..Älä anna monien hymy-:D naamojen ja sen sellaisten hämätä. Kyllä täältä näkee, että siellä paukkuu näppis totaalisen hermostuksen vallassa aika useinkin.
        Eilisissä sanailuissa oli aivan ehdoton toppi se kirjoitus siitä Jermulan kyläpäälliköstä...Se oli oikeasti hauska ja sellaisia väläyksiä toivoisin palstalle lisää. Joku tietysti ihmettelee, että minkä takia mä tässä vastustajaa kehun..pelottaako, vai mikä..Eheeeii. Se olisi vain sellainen taso, jolla tuota sanallista kamppailua käydessä kokisi saavansa edes jonkinlaista reilua vastusta. Eilinen oli siinä mielessä hieno muutenkin, että siellä vastustaja jäi kiinni valheesta, äityi feikkaamaan jne. Se on jo selvä merkki siitä, että tappion tie on ollut jälleen kerran karvas paikka heille.

• Taklaaja

Jermun olemuksesta ja luonteesta sanoisin, että varokaapa hänen ystävällisyyttään! Niin, siellä takana piilee herkkä, huumoria rakastava ja ihmisiä ymmärtävä sielu. Mä olen koko ikäni staaplannut ihmisten kanssa. Sanon nyt sen, mistä Jermu ei pidä, hän on hieno ihminen.

• Vasen laitahyökkääjä

lähemmin?
        Minä en muuten kuin pintapuolisesti noiden kirjoitusten perusteella.
        Enkä menisi sanomaan hienoksi, enkä huonoksi.
        Lapselliset naiset kujertelevat, että "voi Jermukka, kulta lutunen", mutta eihän se, jos henkiseltä kehitykseltään kymmen - vuotiaan asteelle jääneet diggaa, vielä mistään hienoudesta kerro, namusetämäisyydestä mieluummin.

• Vasen laitahyökkääjä kirjoitti:

lähemmin?
        Lapselliset naiset kujertelevat, että "voi Jermukka, kulta lutunen", mutta eihän se, jos henkiseltä kehitykseltään kymmen - vuotiaan asteelle jääneet diggaa, vielä mistään hienoudesta kerro, namusetämäisyydestä mieluummin.

naiset mitään lapsellisia olla...me vaan ymmärretään hyvän päälle...;))

• Taklaaja
        Vasen laitahyökkääjä kirjoitti:

lähemmin?

Tunnen Jermun kirjoitustensa perusteella. Silloin harvoin, kuten nytkin, kun vastaan, olen hänen kanssaan samaa mieltä. Jotkut näkyvät vertaavan häntä "Ajosmieheen", niin kuin Jermu sanoo. Ei sinne päinkään. Jermun tyylissä on mukana suuri nauru, toisella taas suuri synkkyys.

Jermu tarkkailee, on kiinnostunut muista, ajomies vain itsestään. Sanotaan, että nämä kirjoittelut ovat vain nettiharhaa, mielestäni nämä ovat nettitodellisuutta. Kyllä täällä kirjoittajan todellisuus näkyy ja puidaan.

Eihän täällä yleensä uskalleta olla myönteisiä kenellekään. Jermu tarttuu oikeisiin asioihin, vastaa samalla kielellä tässäkin aiheessa yhden hullun tekemisiin.

Ylistän tässä Jermun tyyliä silläkin uhalla, että edes hän itse ei pidä kehumisistani.

• Taklaaja kirjoitti:

Tunnen Jermun kirjoitustensa perusteella. Silloin harvoin, kuten nytkin, kun vastaan, olen hänen kanssaan samaa mieltä. Jotkut näkyvät vertaavan häntä "Ajosmieheen", niin kuin Jermu sanoo. Ei sinne päinkään. Jermun tyylissä on mukana suuri nauru, toisella taas suuri synkkyys.

Jermu tarkkailee, on kiinnostunut muista, ajomies vain itsestään. Sanotaan, että nämä kirjoittelut ovat vain nettiharhaa, mielestäni nämä ovat nettitodellisuutta. Kyllä täällä kirjoittajan todellisuus näkyy ja puidaan.

Eihän täällä yleensä uskalleta olla myönteisiä kenellekään. Jermu tarttuu oikeisiin asioihin, vastaa samalla kielellä tässäkin aiheessa yhden hullun tekemisiin.

Ylistän tässä Jermun tyyliä silläkin uhalla, että edes hän itse ei pidä kehumisistani.

erelliseen puhujaan...:) Vaikka Jermu sit ampuis tankistaan..;)

• Taklaaja

lähemmin?

Jos katsot tarkemmin, kuinka Jermu kirjoittaa, näet kirjailijan. Katsopa tarkemmin, lue ja arvioi!

• Jermu

lähemmin?

että kirjoitusten perusteella on aika vaikea arvioida toista...Ethän siis syyllisty siihen itsekkään ("Henkiseltä kehitykseltään kymmen-vuotiaan......"

• Jermu
        mii-su kirjoitti:

erelliseen puhujaan...:) Vaikka Jermu sit ampuis tankistaan..;)

Tuoda tuoda..Olen aina sanonut, että kehuminen suck`s täällä palstoilla, koska kirjoittelen yksin ja tappeluksin omilla sanailuillani tilanteessa kuin tilanteessa...hmmmm. Pitäiskö siis nyt suuttua oikein...hah!

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

että kirjoitusten perusteella on aika vaikea arvioida toista...Ethän siis syyllisty siihen itsekkään ("Henkiseltä kehitykseltään kymmen-vuotiaan......"

Minä arvioin kirjoitusten perusteella. Mielestäni se on tarkka mittari - tietenkin subjektiivinen. Sun Jermu on turha vähätellä mikä olet. Näen sen. Eikä se ole paha silmä.

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

Tuoda tuoda..Olen aina sanonut, että kehuminen suck`s täällä palstoilla, koska kirjoittelen yksin ja tappeluksin omilla sanailuillani tilanteessa kuin tilanteessa...hmmmm. Pitäiskö siis nyt suuttua oikein...hah!

Myönnän olevani inhoittava luullessani ymmärtäväni sinua. Tuon jos sanoisi Turkalle, niin turpiin tulisi. Olen muuten sanonut.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Minä arvioin kirjoitusten perusteella. Mielestäni se on tarkka mittari - tietenkin subjektiivinen. Sun Jermu on turha vähätellä mikä olet. Näen sen. Eikä se ole paha silmä.

se on vain arvio toisesta. Tuollaista kykyä arvioida toisen kirjoituksista tulee käyttää harkiten ja hyvään. (hitsin hitsi, mitähän tässä vielä heittäis sun hämäännytykseksi...Kjäh!)

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Myönnän olevani inhoittava luullessani ymmärtäväni sinua. Tuon jos sanoisi Turkalle, niin turpiin tulisi. Olen muuten sanonut.

vaan sen kanssa on oltava niin tarkkana, ettei se käänny ns. peesauksen puolelle.
        No okei, sanoit ymmärtäväsi meikäläistä...Se olis jo aika hyvä suoritus näitten palstasanailuitten tiimoilta...hmmmmm. Pitänee tästä lähtien rajoittaa paljastuksia ja aloittaa uusi taival..ootas viimeisin oli se kirjasto...Joo, kirjastoapulaisena. Hah!

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

vaan sen kanssa on oltava niin tarkkana, ettei se käänny ns. peesauksen puolelle.
        No okei, sanoit ymmärtäväsi meikäläistä...Se olis jo aika hyvä suoritus näitten palstasanailuitten tiimoilta...hmmmmm. Pitänee tästä lähtien rajoittaa paljastuksia ja aloittaa uusi taival..ootas viimeisin oli se kirjasto...Joo, kirjastoapulaisena. Hah!

Kun sanotaan etteivät seitenvitoset ymmärrä viiskymppisiä, niin ongelma tulee siitäkin, jos ne ymmärtää. Pitäisikö pyytää anteeksi?

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

se on vain arvio toisesta. Tuollaista kykyä arvioida toisen kirjoituksista tulee käyttää harkiten ja hyvään. (hitsin hitsi, mitähän tässä vielä heittäis sun hämäännytykseksi...Kjäh!)

Et sä mua hämää - ja miksi pitäisi? Kyllä minä tason näen ja näkevät muutkin. Olen lukenut Rabelaisia, ymmärtänet mitä tarkoitan eikä siitä sen enempää.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Et sä mua hämää - ja miksi pitäisi? Kyllä minä tason näen ja näkevät muutkin. Olen lukenut Rabelaisia, ymmärtänet mitä tarkoitan eikä siitä sen enempää.

olisi mielenkiintoista tietää, mitä nuo pienet apunikit lueskelevat...Vanhoja arkistoja?
        (No enkö edes vähän hämää pääsijäisen kunniaksi..hah)

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Kun sanotaan etteivät seitenvitoset ymmärrä viiskymppisiä, niin ongelma tulee siitäkin, jos ne ymmärtää. Pitäisikö pyytää anteeksi?

luultavasti sekin johtaa tappeluksiin...no tietty voisithan sä niinku vähän pyytää anteeksi ja mä voisin siinä niinku katella millaiset tsempalot syntyi...Hah!

• laitahyökkääjä
        Taklaaja kirjoitti:

En alakkaan näitä kahta vertailemaan, sillä niin vähän tunnen heitä. Sillä olen toisella palstalle enemmän.

Mutta varmaan ne ketä itse tuntee ovat aikojen saatossa paljastaneet paljon sisintä luonnettaan sille ketä osaa kuunnella, kaikki ei välttämättä kuule kuinka huudetaan? On ihanaa huomata joku ihminen lämminsydämmiseksi ja toista taas välttelee, kun hän tuntuu kysymysmerkiltä.

Mutta joskus joku ihminen on niin hyvä näyttelemään, että osaa huijata pitkään ihmistä näkemään vääränlainen todellisuus, eikö?

Ihanhan tämä välillä muistuttaa todellista elämää kanssakäymisineen... ainoastaan kosketus puuttuu...

Mikä tarkoitus on tällä herra A:lla monen nikkinsä käyttämiseen? Joku väittää hänen sillä häntä tuntemattomia pyörittävän tai jopa testaavan? Itse aina huokaan kun taas huomaan hänen käyneen galleriassani yhdellä uudella nikillä, se tuntuu aika tylsältä touhulta...
        Tapaileeko hän tätä kautta paljon ihmisiä, kun niinpaljon heistä selvitystyötäkin eri nikeillä tekee?

Niin Jermu on minulle tuntemattomampi, sillä hän ei ehkä niin paljon liiku muilla palstoilla?

Sitäkään en ymmärrä kuka jaksaa olla niin ilkeä, että goldieta painostaa, hän on varjo siitä entisestä positiivisesta ihmisestä johon olen tutustunut. Onko täällä joku joka ei anna kaikkien kukkien kukkia ja olla sellaisia kun ovat? Kaikkienhan ei tarvitse olla samalla viivalla sehän on todellisessa elämässäkin mahdotonta, vaan erinlaisuuttakin tulisi osata hyväksyä, ettei näyttäisi omaa pienuuttansa...

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

olisi mielenkiintoista tietää, mitä nuo pienet apunikit lueskelevat...Vanhoja arkistoja?
        (No enkö edes vähän hämää pääsijäisen kunniaksi..hah)

Sitä ne tekevät. Mä oon murheinen. Mutta mitä siitä?

• Jermu
        laitahyökkääjä kirjoitti:

En alakkaan näitä kahta vertailemaan, sillä niin vähän tunnen heitä. Sillä olen toisella palstalle enemmän.

Mutta varmaan ne ketä itse tuntee ovat aikojen saatossa paljastaneet paljon sisintä luonnettaan sille ketä osaa kuunnella, kaikki ei välttämättä kuule kuinka huudetaan? On ihanaa huomata joku ihminen lämminsydämmiseksi ja toista taas välttelee, kun hän tuntuu kysymysmerkiltä.

Mutta joskus joku ihminen on niin hyvä näyttelemään, että osaa huijata pitkään ihmistä näkemään vääränlainen todellisuus, eikö?

Ihanhan tämä välillä muistuttaa todellista elämää kanssakäymisineen... ainoastaan kosketus puuttuu...

Mikä tarkoitus on tällä herra A:lla monen nikkinsä käyttämiseen? Joku väittää hänen sillä häntä tuntemattomia pyörittävän tai jopa testaavan? Itse aina huokaan kun taas huomaan hänen käyneen galleriassani yhdellä uudella nikillä, se tuntuu aika tylsältä touhulta...
        Tapaileeko hän tätä kautta paljon ihmisiä, kun niinpaljon heistä selvitystyötäkin eri nikeillä tekee?

Niin Jermu on minulle tuntemattomampi, sillä hän ei ehkä niin paljon liiku muilla palstoilla?

Sitäkään en ymmärrä kuka jaksaa olla niin ilkeä, että goldieta painostaa, hän on varjo siitä entisestä positiivisesta ihmisestä johon olen tutustunut. Onko täällä joku joka ei anna kaikkien kukkien kukkia ja olla sellaisia kun ovat? Kaikkienhan ei tarvitse olla samalla viivalla sehän on todellisessa elämässäkin mahdotonta, vaan erinlaisuuttakin tulisi osata hyväksyä, ettei näyttäisi omaa pienuuttansa...

No mä nyt olen sellainen tavallinen hunsvotti, joka ei helpolla anna periksi.
        Mitä tulee noihin kiusanhenkiin, niin ne varmaan luuli saavansa minusta seuraa, kun olen suustani aika räväkkä tyyppi, mutta toisinhan siinä kävi.
        Nyt sinun pitää tietää sellainen juttu, että en minä Ajoksia ja muita täällä palstalla inhoa. He ovat hahmoja siinä missä muutkin. En vain hyväksy kaikkia heidän tekojaan ja sanailujaan. Sama tilanne on toisinpäin kanssa. He eivät hyväksy minun tekojani ja silloin tulee aina konflikti. Motiivit ovatkin sitten erilaisia eri hahmoilla. joku tuntuu saavan kiksejä Goldin tai muiden kiusaamisesta ja tuntuu siltä, että he kirjoittavan raivon ja vihan vallassa.
        Itse kirjoittelen pilke silmäkulmassa ja nautin toisen ongelmallisesta tilanteesta, kun hän yrittää saada minut hermostumaan samoilla sanoilla, joita hän on ehkäpä onnistuneesti käyttänyt muita vastaan.
        Toiset todella tekevät testejä muista hahmoista, kuka mistäkin syystä. Minulle "testiksi" riittää muutama rivi vastauksia Jermulle. Siinä kaikki. Jotkut osaavat poimia huumorini sieltä tekstin seasta ja jotkut heittäytyvät raivoissaan kamppailuun, joka on heidän osaltaan tuhoon tuomittu jo ensimmäisestä rivistä lähtien. Yleensä noissa sanailuissa he upottavat itsensä ja minun ei tarvitse tehdä mitään. Seuraa tilannetta ja näät sen kyllä.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Sitä ne tekevät. Mä oon murheinen. Mutta mitä siitä?

Siitä se minun mielestä lähtee, että irroittautuu muiden ongelmista. Turha on koko maailman murheita reppuunsa sulloa. Ottaa palasen kerrallaan ja pistelee sen jauheeksi ja levittää tuuleen...Hyvä siitä tulee lopulta.

• Ajomies

lähemmin?

Tunnen nämä kaverukset multinikkeilijöinä (Jermu&taklaaja), jotka ovat olleet paiskaamassa "ystävän kättä" -käyttämäsi ilmaus
        osui naulan kantaan.
        Jokainen tehköön kuin itse haluaa - itse olen kokenut heiltä aivan liian monta kertaa puukon iskun selkään.
        - Epärehellisyys on vika, jota en voi sietää
        ja sen olen tuonut kirjoittelussa esiin.
        Se on mustasukkaisuuden ohella tauteja, joiden parantamiseen ei liene lääkettä eikä hoitoa.

- Joka kerran keksitään niin sitä aina epäillään.

• Sivusta seurannut
        Ajomies kirjoitti:

Tunnen nämä kaverukset multinikkeilijöinä (Jermu&taklaaja), jotka ovat olleet paiskaamassa "ystävän kättä" -käyttämäsi ilmaus
        osui naulan kantaan.
        Jokainen tehköön kuin itse haluaa - itse olen kokenut heiltä aivan liian monta kertaa puukon iskun selkään.
        - Epärehellisyys on vika, jota en voi sietää
        ja sen olen tuonut kirjoittelussa esiin.
        Se on mustasukkaisuuden ohella tauteja, joiden parantamiseen ei liene lääkettä eikä hoitoa.

- Joka kerran keksitään niin sitä aina epäillään.

lisäksi Jermu näköjään sanoo vääriä todistuksia lähimmäisistään. Tämä aloite on tehty haukkumaan täysin väärää henkilöä.
        Eilisessä jutussa Goldie todettiin valehtelijaksi todisteiden kera. Lisäksi Goldie on sanonut jo aiemmin kopioivansa keskusteluketjuja.
        Näyttää luetun ymmärtäminen ainakin tuottavan kovasti vaikeuksia Jermulle.
        Nyt voidaan vain todeta että Jermun tarkoittama henkilö on Goldie. =))))

• sinulla on

psykologiasta, filosofiasta, psykotieteistä.

• laitahyökkääjä
        Jermu kirjoitti:

Mitä tulee noihin kiusanhenkiin, niin ne varmaan luuli saavansa minusta seuraa, kun olen suustani aika räväkkä tyyppi, mutta toisinhan siinä kävi.
        Nyt sinun pitää tietää sellainen juttu, että en minä Ajoksia ja muita täällä palstalla inhoa. He ovat hahmoja siinä missä muutkin. En vain hyväksy kaikkia heidän tekojaan ja sanailujaan. Sama tilanne on toisinpäin kanssa. He eivät hyväksy minun tekojani ja silloin tulee aina konflikti. Motiivit ovatkin sitten erilaisia eri hahmoilla. joku tuntuu saavan kiksejä Goldin tai muiden kiusaamisesta ja tuntuu siltä, että he kirjoittavan raivon ja vihan vallassa.
        Itse kirjoittelen pilke silmäkulmassa ja nautin toisen ongelmallisesta tilanteesta, kun hän yrittää saada minut hermostumaan samoilla sanoilla, joita hän on ehkäpä onnistuneesti käyttänyt muita vastaan.
        Toiset todella tekevät testejä muista hahmoista, kuka mistäkin syystä. Minulle "testiksi" riittää muutama rivi vastauksia Jermulle. Siinä kaikki. Jotkut osaavat poimia huumorini sieltä tekstin seasta ja jotkut heittäytyvät raivoissaan kamppailuun, joka on heidän osaltaan tuhoon tuomittu jo ensimmäisestä rivistä lähtien. Yleensä noissa sanailuissa he upottavat itsensä ja minun ei tarvitse tehdä mitään. Seuraa tilannetta ja näät sen kyllä.

teillä on kyllä aika kätevää tämä touhu, sillä ei koskaan tule keskustelu täyteen vaan voi jatkaa, kun joku kiltisti tyhjentää lisää tilaa tänne...

Joo ei olisi minusta tänne teidän kanssa kinastelemaan, ehkä ikää on sitten vielä liian vähän, mutta ei vaan uppoa tuo toisten alasajaminen, kun kuuntelemalla ja katsomalla voi vaikka toisen erinlaisesta luonteesta oppia uudenlaisia käyttäytymismalleja oikeaankin maailmaan samantyylisien ihmisten kanssa käytettäväksi jotta ei omalla itsekkyydellään heitä maahan polkisi vahingossa. Ehkä 10-vuoden päästä ymmärrän missä olette menossa ;D

Tai saatanhan minä ottaa sellaiset harkat täällä kokeeksi, mutta kun en millään ilveellä keksi mitään syyteltävää, pitääkö siis sinua sätätä jollain muotoa nimitellä vaikka roska-autonkuljettajaksi ;D

• Taklaaja
        sinulla on kirjoitti:

psykologiasta, filosofiasta, psykotieteistä.

Pitääkö jonkin asian ymmärtämiseen olla arvosana? Piip!

• laitahyökkääjä
        Jermu kirjoitti:

pilvin pimein tuli viestejä, et viesti poistettu, meidän ei sitte ilmeisesti haluta keskustelevan asioista "asiallisesti" vaikka mää olin jo kyselly valmiiks ihmisiltä kunnollisia sanontoja, ko en omistanu omasta takaa mitään rumia... se yks vaa oli nii hyvä ;((

Joo kiitosta vaan mää alan toipumaan ja on putki päällänsä ainaski yritän illalla taas maistella wishyy, tuli tonne uuteen kantabaariin sovittua niin monia melkein treffejä, et pakko käydä katsastamassa...

• Jermu

pilvin pimein tuli viestejä, et viesti poistettu, meidän ei sitte ilmeisesti haluta keskustelevan asioista "asiallisesti" vaikka mää olin jo kyselly valmiiks ihmisiltä kunnollisia sanontoja, ko en omistanu omasta takaa mitään rumia... se yks vaa oli nii hyvä ;((

Joo kiitosta vaan mää alan toipumaan ja on putki päällänsä ainaski yritän illalla taas maistella wishyy, tuli tonne uuteen kantabaariin sovittua niin monia melkein treffejä, et pakko käydä katsastamassa...

Etkä ole vieläkään poistunut...Noo, onko susta vastusta, mitä!

• laitahyökkääjä
        Jermu kirjoitti:

Etkä ole vieläkään poistunut...Noo, onko susta vastusta, mitä!

luovuttaa voiton sulle suosiolla, ei oo munsta puhumaan ilkeästi ihmisille, vaik mulla oli ne pari hyvää sanontaakin jemmassa... enkä mää taitais kestää sitäkään jos mulle joku ilkeesti sanoisi vaan alkaisin poraamaan... se on tää ikä nuorempana sitä osasi olla ilkeämpi ja kadehtiakin, mutko elämä on opettanu, et asiat kuuluu selvittää ja huomata, ettei mitään onkelmaa oikeasti ollutkaan... oli vain kaksi erinlaista mielipidettä...

• Jermu

luovuttaa voiton sulle suosiolla, ei oo munsta puhumaan ilkeästi ihmisille, vaik mulla oli ne pari hyvää sanontaakin jemmassa... enkä mää taitais kestää sitäkään jos mulle joku ilkeesti sanoisi vaan alkaisin poraamaan... se on tää ikä nuorempana sitä osasi olla ilkeämpi ja kadehtiakin, mutko elämä on opettanu, et asiat kuuluu selvittää ja huomata, ettei mitään onkelmaa oikeasti ollutkaan... oli vain kaksi erinlaista mielipidettä...

sinun valmennuksesta puhuttiinkin. Oot sitten kunnolla siellä juhliessas ja sen viinan kanssa et sitten kanssa liikaa läträä. Niiiiiiiiin!
        Ja ilmoitat sitten, että olet turvallisesti kotonassa, perskeles.

• laitahyökkääjä
        Jermu kirjoitti:

sinun valmennuksesta puhuttiinkin. Oot sitten kunnolla siellä juhliessas ja sen viinan kanssa et sitten kanssa liikaa läträä. Niiiiiiiiin!
        Ja ilmoitat sitten, että olet turvallisesti kotonassa, perskeles.

Mää oon tämmöne tosikkoluonne ja aattelin, etten mää pärjääkkään semmoisessa leikissä ;D

Kyllä ne oli aika rankkoja sanontoja joita käytitte... senkin lippalakkipäinen pikkuautokuski...

Mahdanko mää jaksaa vielä vanha ihminen pläträillä tänkin illan alkomaholilla... no kahtotaan, ehkä meenkin autolla...

• Jermu

Mää oon tämmöne tosikkoluonne ja aattelin, etten mää pärjääkkään semmoisessa leikissä ;D

Kyllä ne oli aika rankkoja sanontoja joita käytitte... senkin lippalakkipäinen pikkuautokuski...

Mahdanko mää jaksaa vielä vanha ihminen pläträillä tänkin illan alkomaholilla... no kahtotaan, ehkä meenkin autolla...

Toiset käyttää ja pillittävät kirjoittaessaan niitä. Sellaisia ne tappelukset täällä on. Eikä tuolla mitään kovin kummasia ollut eilen. Pikku juttuja ne oli. Jos ajat, et ota.

• laitahyökkääjä
        Jermu kirjoitti:

Toiset käyttää ja pillittävät kirjoittaessaan niitä. Sellaisia ne tappelukset täällä on. Eikä tuolla mitään kovin kummasia ollut eilen. Pikku juttuja ne oli. Jos ajat, et ota.

Ettei yhdenkään pitäisi ylittää niitä rahkeita joihin itsestä on ja hyväksyä omat rajoituksensa, ettei kannata leikkiä tulella jota ei osaa pitää tasaisesti palamassa. Itse voin todellisuudessa käydä aika mahdottomiakin väittelyitä jos ne on hyvässä hengessä, mutta jos joku sanoisi mulle ilkeästi, niin joko itkisin itsekseni sen jälkeen kun oon sanonu toiselle, et sai mieleni pahoittumaan tai sitten toinen huomaisi ylittäneensä rajansa, se on sitten hänen ongelma huomaako vai ei. Ei lainkaan minun murheita enää, enmää ajattele sen jälkeen toisen puolesta oma napa on tärkein ;D

En taida ottaakun yhden silmälumeeksi ja baarimies osaa kuulemma tehdä semmossii paukui, et näyttäis toisten silmissä, et niissä on alkoholia...

• laitahyökkääjä
        Jermu kirjoitti:

Kyllä mää alan pian kopioimaan ja pistämään talteen, et huonomuistisena muistan ees mitä itse oon jutskaillu, eiku siis kiroillut...

Oli eilen illalla niin rankka ilta, et en tiedä, et jaksaako tämänikäinen enää kolmatta iltaa bailata... olin sellainen juomanmaistaja kun jokaisesta uudesta juomasta arvata mitä piti sisällään, en olis ikinä uskonut, etten maista tequilaa baileysin joukosta, eikös se oo tosi karsee maku? No niin vähänkö oon koskaan erinlaisia juomia juonut, että yhtään ei tullut arvattua täysin oikein... joo autolla siis olin siltikin, ei mun tarvinnu mitää suuria kulauksia ottaa...

Mitenkäs täällä ilta meni olivatko metkut entiset?

• ehdin

tallentaa ennenkuin suurin osa tästä syvällisestä keskustelusta taas hävisi. Jos tarvitsette todistusaineistoa niin minulta saa korvausta vastaan.
      Ollaan pahempia kuin ne 15 v. Mutta sehän on vanha totuus että ihminen tulee vanhetessaan lapseksi jälleen.

• Taklaaja

Mikä tässä keskustelussa on vikana, mikä sulla mättää? Etkö todella ymmärrä mitä Jermu tarkoittaa avauksellaan. Tuskin näillä sivuilla murkkuja on.

• lääkkeet

sulla. Kello on jo yli 9:n eikä reviiriä puolusta kukaan.

• Jermu

Itse en käytä mitään lääkkeitä (paitsi ehkä nuhaan/päänsärkyyn jotain buranaa), en tarvitse silmälaseja ja olen kaikin puolin terve. Entäs sinun tilanteesi?

• Save as...

(novelleja, runoja) ja linkit tallennan että ei tarvitse myöhemmin etsiä, tai jos on poistettu. Mutta en muita. Mitä järkeä on tallennella riitaketjuja tai soitella poliisille jos anonyymi nikki kenkkuilee toiselle. Silloin tyyppi on tosi syvällä tässä touhussa.

• Jermu

Tuo olikin se avauksen pointti. Itse en tallenna koskaan mitään, mutta myönnän, että joskus joku hauska ketju olisi kiva lukea uudelleen. Näistä on aikoinaan jo keskusteltu toisella palstalla hieman, ennenkuin tuo hakutoiminto oli käytössä.
        Tuollaiseen tarkoitukseen tallentaminen on siis munkin mielestä todella ok juttu.

• Save as...
        Jermu kirjoitti:

Tuo olikin se avauksen pointti. Itse en tallenna koskaan mitään, mutta myönnän, että joskus joku hauska ketju olisi kiva lukea uudelleen. Näistä on aikoinaan jo keskusteltu toisella palstalla hieman, ennenkuin tuo hakutoiminto oli käytössä.
        Tuollaiseen tarkoitukseen tallentaminen on siis munkin mielestä todella ok juttu.

Vähän paradoksaalista kun ketjussa (lopussa) kehutaan että tänkin ketjun riidat on joku tallettanut. Mitä vanhoista! Eteenpäin sano mummo lumessa :)))

• Jermu
        Save as... kirjoitti:

Vähän paradoksaalista kun ketjussa (lopussa) kehutaan että tänkin ketjun riidat on joku tallettanut. Mitä vanhoista! Eteenpäin sano mummo lumessa :)))

mutta hauskanpitoa varten ok. Tuolla jotkut tekivät sen jälleen myös muista syistä...

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

mutta hauskanpitoa varten ok. Tuolla jotkut tekivät sen jälleen myös muista syistä...

Istun tässä ja mietin kuinka kaikki on menossa päin mäkeä. Ooppera viimeksi, jota tarvitsevat vain herrat. Ranskassa nuoret nousevat vastaan vääryyttä. Näillä sivuilla vain Jermu yrittää sanoa ettei se noin voi olla, ei se noin mene. Mutta kun se menee. Hulluus ei millään tavoin ole laantumassa. Se lisääntyy. Sivuillakin. Koeta kestää Jermu, ymmärrän sinua. Pitäisikö pyytää anteeksi?

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

Äkkiä tuntuu, että olen väärällä palstalla. Kaksikymmentäviisivuotta ei ole paljon maailman ajassa, mutta ihmiselämässä on. On aika siirtyä syrjään.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Istun tässä ja mietin kuinka kaikki on menossa päin mäkeä. Ooppera viimeksi, jota tarvitsevat vain herrat. Ranskassa nuoret nousevat vastaan vääryyttä. Näillä sivuilla vain Jermu yrittää sanoa ettei se noin voi olla, ei se noin mene. Mutta kun se menee. Hulluus ei millään tavoin ole laantumassa. Se lisääntyy. Sivuillakin. Koeta kestää Jermu, ymmärrän sinua. Pitäisikö pyytää anteeksi?

Yksi juttu. Kirjoituksesi oli pieni valopilkku täällä arjessa. Sinun on turha miettiä kaikkien osalta motiiveja ja heidän arvojaan tässä elämässä. Jos itse teet oikeita tekoja elämässäsi, niin sinä tiedät sen itse. Se on tärkeintä se.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Äkkiä tuntuu, että olen väärällä palstalla. Kaksikymmentäviisivuotta ei ole paljon maailman ajassa, mutta ihmiselämässä on. On aika siirtyä syrjään.

turhaan tuijotat palstan ikärajaa. Se on etappi vain, joka antaa yhden mahdollisuuden lisää.
        Se etappi ei sulje pois muita vaihtoehtoja, se on vain siinä.

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

turhaan tuijotat palstan ikärajaa. Se on etappi vain, joka antaa yhden mahdollisuuden lisää.
        Se etappi ei sulje pois muita vaihtoehtoja, se on vain siinä.

No nyt se tulee, sun inhimillisyys ja ymmärrys, jonka olen nähnyt tekstiesi läpi. Miten sanoisin? Minusta on tullut pehmeä, kaiken ymmärtäjä ja silti olen sitä mieltä ettei elämää saa päästää käsistä, ei tätä maata. Minä juoksin pommikoneen alta Viipurissa 1939, näin konekivääriampujan kasvot kabiinissa. Ne kaikki tekivät meidän sukupolvestamme sairaan. Yritä nyt sitten vaihtaa ajatuksia teidän, terveiden kanssa?

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

No nyt se tulee, sun inhimillisyys ja ymmärrys, jonka olen nähnyt tekstiesi läpi. Miten sanoisin? Minusta on tullut pehmeä, kaiken ymmärtäjä ja silti olen sitä mieltä ettei elämää saa päästää käsistä, ei tätä maata. Minä juoksin pommikoneen alta Viipurissa 1939, näin konekivääriampujan kasvot kabiinissa. Ne kaikki tekivät meidän sukupolvestamme sairaan. Yritä nyt sitten vaihtaa ajatuksia teidän, terveiden kanssa?

että sinä olet kokenut jotain suurempaa, kuin kukaan meidän ikäisistämme? (Suurempaa ei tässä tarkoita hyvää tai pahaa)
        Koetko, että et voi asettua samalle tasolle toisen kanssa, jolla ei ole vastaavia kokemuksia?
        Ei sinun tarvitse asettua toisen tasolle. Toisen täytyy yrittää nousta sinun tasolle, että hän olisi sinun arvoinen.
        Puhut sairastuneesta sukupolvesta..Traumoista, jotka nuo suuret mullistukset aiheuttivat. Se "sairastunut" sukupolvi kuitenkin pisti hommat toimimaan ja osoitti miten sen voi tehdä. Turha sinun on syyllistää itseäsi ja ikäryhmääsi siitä, ettei se oppi ole tämän pidemmälle muistunut uuden sukupolven mieliin. Kumpi onkaan vankina..Vartija/vanki, noin niinku loppupeleissä.

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

että sinä olet kokenut jotain suurempaa, kuin kukaan meidän ikäisistämme? (Suurempaa ei tässä tarkoita hyvää tai pahaa)
        Koetko, että et voi asettua samalle tasolle toisen kanssa, jolla ei ole vastaavia kokemuksia?
        Ei sinun tarvitse asettua toisen tasolle. Toisen täytyy yrittää nousta sinun tasolle, että hän olisi sinun arvoinen.
        Puhut sairastuneesta sukupolvesta..Traumoista, jotka nuo suuret mullistukset aiheuttivat. Se "sairastunut" sukupolvi kuitenkin pisti hommat toimimaan ja osoitti miten sen voi tehdä. Turha sinun on syyllistää itseäsi ja ikäryhmääsi siitä, ettei se oppi ole tämän pidemmälle muistunut uuden sukupolven mieliin. Kumpi onkaan vankina..Vartija/vanki, noin niinku loppupeleissä.

Tunnen myötähäpeää noiden Vanhasten puolesta, jotka ajavat tämän maan alas. Kyllä minä luja olen, Jermu, uskallan puolustaa sinuakin, koska olet oikeassa. Jos on lapsena nähnyt konekivääriampujan silmät matalalla lentävästä Iljushinistä, on nähnyt kaiken - ymmärtämättä sen merkitystä.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Tunnen myötähäpeää noiden Vanhasten puolesta, jotka ajavat tämän maan alas. Kyllä minä luja olen, Jermu, uskallan puolustaa sinuakin, koska olet oikeassa. Jos on lapsena nähnyt konekivääriampujan silmät matalalla lentävästä Iljushinistä, on nähnyt kaiken - ymmärtämättä sen merkitystä.

Katsos vain...Älä luule tätä pilkaksi, koska sitä se ei ole. On vain kummallista lukea, että joku tuntee sellaista tunnetta..Ehkäpä olen irroittautunut noin suurista ympyröistä, eli en koe Suomen hallituksen asioita enää jotenkin omikseni. Ehkä olen niin itsekäs, että haluan vain turvata toimeentuloni ja tulevaisuuden perheelleni välittämättä muista.
        Ehkäpä olen luovuttanut ja lakannut toivomasta, että jossain vaiheessa tulee riittävästi järkeä peliin noissa suurissa päätöksissä.
        Niin, ehkäpä...tai ehkäpä en kuitenkaan, koska noita asioita vieläkin ajattelen.

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

Katsos vain...Älä luule tätä pilkaksi, koska sitä se ei ole. On vain kummallista lukea, että joku tuntee sellaista tunnetta..Ehkäpä olen irroittautunut noin suurista ympyröistä, eli en koe Suomen hallituksen asioita enää jotenkin omikseni. Ehkä olen niin itsekäs, että haluan vain turvata toimeentuloni ja tulevaisuuden perheelleni välittämättä muista.
        Ehkäpä olen luovuttanut ja lakannut toivomasta, että jossain vaiheessa tulee riittävästi järkeä peliin noissa suurissa päätöksissä.
        Niin, ehkäpä...tai ehkäpä en kuitenkaan, koska noita asioita vieläkin ajattelen.

Näen kauhulla lastesi ja heidän ja heidän lastensa tulevaisuuden. Olet oikeassa. Kannattaa ajatella elämää tässä ja nyt. Mutta jos on nähnyt tämän pienen maan taistelun itsensä puolesta (olla olemassa) ja sen nousun (ihan totta) sosiaalisissa asioissa (demokratiassa) maailman kärkeen ja nyt: kun näkee noiden pikku nilkkien myyvän kaiken saadakseen jonkun viran (mitä eivät saa), niin häpeän. Eivät ole meikäläisiä. Siitä tunnen myötähäpeää. En haluaisi olla mukana tuossa jengissä. Mutta olen vanha. Voin vain tässä sanoa mitä ajattelen ellei shefu katso asiakseen poistaa mielipidettäni.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Näen kauhulla lastesi ja heidän ja heidän lastensa tulevaisuuden. Olet oikeassa. Kannattaa ajatella elämää tässä ja nyt. Mutta jos on nähnyt tämän pienen maan taistelun itsensä puolesta (olla olemassa) ja sen nousun (ihan totta) sosiaalisissa asioissa (demokratiassa) maailman kärkeen ja nyt: kun näkee noiden pikku nilkkien myyvän kaiken saadakseen jonkun viran (mitä eivät saa), niin häpeän. Eivät ole meikäläisiä. Siitä tunnen myötähäpeää. En haluaisi olla mukana tuossa jengissä. Mutta olen vanha. Voin vain tässä sanoa mitä ajattelen ellei shefu katso asiakseen poistaa mielipidettäni.

ja toisaalta, mitäs väliä sillä on, vaikka joku poistattaisi viestisi? Sinä laitoit selkeästi oman mielipiteesi esille ja siinä se.
        Itse en pelkää tulevaisuutta enkä puhu muutoksista pelokkaana. Jotkut jutut harmittavat kyllä, jotkut ovat samantekeviä ja jotkut ovat ihan ok muutoksia.
        Sinulla on näkökantaa asiaan kokemuksiesi kautta, monella täällä olevilla ne ovat luettuja tai kuultuja tarinoita, jotka eivät aukene samassa mittakaavassa heille. Siinäpä onkin se niiden asioiden painoarvo ja niiden asioiden arvostuksen eroavaisuus. Pidä pintasi, koska sinä olet itse kokenut asioita. Se on muitten asia, kuinka he osaavat sinut kohdata.
        Joten pelko siis pois, Jermu pärjää aina, koska hän on eräänlainen selviytymiskone, hah!

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

ja toisaalta, mitäs väliä sillä on, vaikka joku poistattaisi viestisi? Sinä laitoit selkeästi oman mielipiteesi esille ja siinä se.
        Itse en pelkää tulevaisuutta enkä puhu muutoksista pelokkaana. Jotkut jutut harmittavat kyllä, jotkut ovat samantekeviä ja jotkut ovat ihan ok muutoksia.
        Sinulla on näkökantaa asiaan kokemuksiesi kautta, monella täällä olevilla ne ovat luettuja tai kuultuja tarinoita, jotka eivät aukene samassa mittakaavassa heille. Siinäpä onkin se niiden asioiden painoarvo ja niiden asioiden arvostuksen eroavaisuus. Pidä pintasi, koska sinä olet itse kokenut asioita. Se on muitten asia, kuinka he osaavat sinut kohdata.
        Joten pelko siis pois, Jermu pärjää aina, koska hän on eräänlainen selviytymiskone, hah!

Elokuvissa muuten tappajan näkeminen ei aiheuta sen suurempaa reaktiota. Mutta nähdä kerran oikeasti, vaikka lapsena, ei lähde koskaan mielestä. Ajattelen usein, miksi hän jätti ampumatta? Olisin ollut helppo nakki autiolla kadulla. Oliko hänellä ehkä oma poika Leningradissa tai Moskovassa. Kuvittele Jermu sitä näkyä, ihan alhaalla valtava jyrinä ja ne kasvot etulasikossa. Ei niitä voi unohtaa.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Elokuvissa muuten tappajan näkeminen ei aiheuta sen suurempaa reaktiota. Mutta nähdä kerran oikeasti, vaikka lapsena, ei lähde koskaan mielestä. Ajattelen usein, miksi hän jätti ampumatta? Olisin ollut helppo nakki autiolla kadulla. Oliko hänellä ehkä oma poika Leningradissa tai Moskovassa. Kuvittele Jermu sitä näkyä, ihan alhaalla valtava jyrinä ja ne kasvot etulasikossa. Ei niitä voi unohtaa.

"Että miksi jätti ampumatta..." ja hänellä vain on siihen vastaus itsellään, ei muilla. Arvella voi tietty syitä.
        Sen verran tässä heitän, että olen noita tappeluksia reaalissakin sen verta lopettanut, että nää puukot ja puntarit on tulleet siinä mielessä tutuiksi, kun niitä on pitänyt ravistaa pois poikkeen käsistä ja taskuista sitten heiltä.
        "meinasin tirvaista.." mutta miksi ei sitten tyyppi tirvaissut sillä terällä meikäläistä. Kysyin siltä sitä ja se vastas, että mä oisin sen varmasti siihen paikkaan telonut...No se oli oikeassa.

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

"Että miksi jätti ampumatta..." ja hänellä vain on siihen vastaus itsellään, ei muilla. Arvella voi tietty syitä.
        Sen verran tässä heitän, että olen noita tappeluksia reaalissakin sen verta lopettanut, että nää puukot ja puntarit on tulleet siinä mielessä tutuiksi, kun niitä on pitänyt ravistaa pois poikkeen käsistä ja taskuista sitten heiltä.
        "meinasin tirvaista.." mutta miksi ei sitten tyyppi tirvaissut sillä terällä meikäläistä. Kysyin siltä sitä ja se vastas, että mä oisin sen varmasti siihen paikkaan telonut...No se oli oikeassa.

Sanopa se, miksi näin kävi eikä jotenkin toisin? Muutenhan emme tässä olisi, kiva näin; kyllä tämä virtuaali on yhtä todellista kuin vanhat egyptiläiset hieroglyfitkin. Soma ajatella, että joskus tulvien ja jääkausien jälkeen olisi säilynyt tiedosto, missä Taklaaja ja Jermu keskustelevat. Ei hullumpaa. Jäädään odottelemaan.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Sanopa se, miksi näin kävi eikä jotenkin toisin? Muutenhan emme tässä olisi, kiva näin; kyllä tämä virtuaali on yhtä todellista kuin vanhat egyptiläiset hieroglyfitkin. Soma ajatella, että joskus tulvien ja jääkausien jälkeen olisi säilynyt tiedosto, missä Taklaaja ja Jermu keskustelevat. Ei hullumpaa. Jäädään odottelemaan.

Suomen "alppien" juurelta, kun jäät sulavat, tulee esiin mies, joka on jäätynyt kiinni tietokoneeseensa katkera ilme kasvoilla. Kuka oli tuo mies ja miksi hän palvoi tuota masiinaa jääden jäiden puristuksiin muiden paetessa lähestyvää jääkautta. Sehän vois olla meidän palstan oma "Ötsi", joka jäi palstalta kopioitaan ottamaan ja pyllähti esiin kuten esikuvansa Alpeilla jäätikön sulaessa tapahtui. Hah!

• Taklaaja
        Jermu kirjoitti:

Suomen "alppien" juurelta, kun jäät sulavat, tulee esiin mies, joka on jäätynyt kiinni tietokoneeseensa katkera ilme kasvoilla. Kuka oli tuo mies ja miksi hän palvoi tuota masiinaa jääden jäiden puristuksiin muiden paetessa lähestyvää jääkautta. Sehän vois olla meidän palstan oma "Ötsi", joka jäi palstalta kopioitaan ottamaan ja pyllähti esiin kuten esikuvansa Alpeilla jäätikön sulaessa tapahtui. Hah!

Tai jos se olisi ajomiehen kopioima romppu näiltä sivuilta muurattuna betoniin. Meille voisi käydä huonosti, kun selviäisi mistä Auriga-Capellasta on kysymys. Voisi syntyä uskonto väärinymmärretyn ajomiehen nimiin. Historioitsijat kertoisivat, että häntä ei aikanaan ymmärretty palstoilla. Jessus! Mihin valoon joutuisimmekaan?

Ps. Joku yrittää tuolla alempana tehdä sovintoa, tarjota rauhan kättä Capellalle. Hän ei näköjään suostu vääräuskoisten kanssa mihinkään.

• Jermu
        Taklaaja kirjoitti:

Tai jos se olisi ajomiehen kopioima romppu näiltä sivuilta muurattuna betoniin. Meille voisi käydä huonosti, kun selviäisi mistä Auriga-Capellasta on kysymys. Voisi syntyä uskonto väärinymmärretyn ajomiehen nimiin. Historioitsijat kertoisivat, että häntä ei aikanaan ymmärretty palstoilla. Jessus! Mihin valoon joutuisimmekaan?

Ps. Joku yrittää tuolla alempana tehdä sovintoa, tarjota rauhan kättä Capellalle. Hän ei näköjään suostu vääräuskoisten kanssa mihinkään.

että me jostain toisemme tunnetaan ja kuulemma häntä kovasti selkään puukotellaan...no huh huh!
        Ajossanastoa sinulle tässä:
        Ajosmies=katkeruuden ylistys ja ikiliikkuja
        Apunikki/multinikki--->Tästä lähtien käytän sanaa apunilkki tai aunikki. (Ajoksen Uusi nikki)
        Ajoskieli=Ajos hermostuu jossain vaiheessa aina niin pahasti, ettei sen tekstistä saa selvää aunikkikaan.

• Ajomies
        Taklaaja kirjoitti:

Joko Alvar K:n surma ja/tai ylösnousemus on selvitetty ? Hänellä jäii joitain rikossyytteitä puolitiehen kuten sinullakin.
        Omiin hankkeisiisi voisi vaikka Morasta löytyä
        apua kun niin mielelläsi maalaismiehenäkin oikeuden otit omiin käsiisi.
        M75 saanee myös välitykselläsi vastauksen, jonka annoin jo vuosia sinulle ja Jemulle - esiinnyitte vallan muilla nikeillä ilmeisesti tuolloin.

• Jermu

Eikös se ole olevinaan joku TV-saarnaaja? Jospa hää ottaa sinut johonkin uskonnolliseen uuteen avoimempaan show:hun. Se vois olla katsos sulle sitten pääsylippu kuuluisuuteen. Hei, kuule, pistäkää sen show:n nimeksi "Sillä silmällä Ajoksella onneen".

• pulinapalstoilta

en talleta koneelleni mitään, vaikka miten paljon tilaa olisi. Sen sijaan joihinkin monta kertaluokkaa kunnianhimoisempiin keskusteluryhmiin kirjoittamiani viestejä minulla kyllä on tallessa samoin kuin siellä syntyneitä privaattikeskusteluja. Mutta periaatteena on että tallettamallani viestillä on käyttöä muualla (se on: oikeassa elämässä) kuin täällä netissä.

• Jermu

Niinkuin mä tuolla kirjoitin, niin sellaiseen tarkoitukseen meikäläinenkin vois sitä tehdä, mutta aiheena ollut tapa on aika kummallinen.

Ketjusta on poistettu 243 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      90
      2977
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      210
      1181
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      84
      1173
    4. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      128
      1159
    5. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      87
      1132
    6. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1050
    7. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      65
      872
    8. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      25
      765
    9. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      71
      747
    10. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      59
      627
    Aihe