Sebring mallien erot?

Jani123

Olen ollut tässä aikeissa vaihtaa -01 Sebringini (2.7 LX) Signatureen mutta niiden erot herättää kysymyksiä.

Jo aiemmin vanhan ja faceliftin välillä oli erona tietystikin erialinen keula sumu- ja ajovaloineen (H4->H13 polttimot) ja peräluukun tarrat. Sisällä hanskalokeron valo poistui ja nahkapenkkeihin tuli kahta erilaista nahkaa kun se aiemmin oli samaa kiiltävää kauttaaltaan. Muistelen jonkun maininneen myös, että takajalkatilan valo olisi myös poistunut -03 faceliftissä?

LE maleissa suurimat erot LX:n on ajotietokoneen puuttuminen, sumuvalojen puuttuminen, peltivanteet vakiona ja kangasverhoilu. Ja olikos se vielä niin, että kangasverhoilluissa penkeissä ei ole lämmitystä? Entäs sähkösäädöt ja ristiselän tuki?

Limited mallissa (-05) oli LX:n verrattuna jossain vaiheessa ainakin soittimeen integroitu CD vaihtaja jossain vaiheessa. Oliko siinä muuta eroa LX:ään? Oliko automaattisesti himmenevä taustapeili jo -03 LX:ssä? LE:ssähän sitä ei taida olla vieläkään?

Ja entäs sitten Signature. Ajovalojen pesimet on ainakin otettu pois. Minusta melkoinen moka. Muuten taitaa olla paljolti aiemman LX:n mukainen vaikka merkkejä sisäisitä muutoksista onkin mm. moottorinohjauksen osalta.

Viime aikoina olen kuullut kommentteja Sebringin muovisesta sisustasta. Tämä on minua hieman ihmetyttänyt. Muovistahan suurin osa autojen sisustoja on värkätty joten mikä tuossa Sebringissä nyt niin kummaa on. Osaselitys tuli Signaturen koeajossa. -01 mallissa kojelauta ja ovipanelien yläosat on topattuja. Eli panelien rungon päällä on pehmuste ja sen päällä muovinen nahkajäljitelmä. Uudessa 2.4 LE:ssä ja Signaturessa nuo on kivikovaa muovia! Miten noi oli facelift LX:ssä ja Limitedissa?

13

3691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepe

      Liian vaikea/kattava kysymys mulle kaiken kaikkiaan, mutta tässä jotain hajahavaintoja:

      - Ainakin itsellä 2005-mallissa (2.7L Luxury-paketilla) on takajalkatilan valo, muista vuosimalleista en tiedä.

      - LE-merkinnällä varustettu malli on nykyisin saatavana vain 2.4-koneella, joten 2.7:ään tottuneena siitä tuskin olet kiinnostunut (lyhyen koeajon perusteella sanoisin, että tuo kone antaa kyllä kohtuullisen suorituskyvyn, mutta on kiihdytyksissä tosi meluisa, ääni on kuin diesel-mersussa)

      - Joka tapauksessa nykyisessä LE:ssä on melkein samat varusteet kuin LX:ssä/Signaturessa, mm. tuo automaattisesti himmenevä peili, nahkat, alut jne. - ei kuitenkaan ajotietokonetta, sitä hienompaa mittaristoa, sumuvaloja, kiiltolistoja kyljissä (tarkat erot saat esiin www.chrysler.fi, kun klikkaat varusteet-vertaa versioita). Absurdia tosiaan on, että 2.4 LE:ssä on ajovalopesurit, mutta Signaturessa ei.

      - CD-vaihtaja ei kai periaatteessa kuulunut Limitedin vakiovarustukseen, vaan v. 2005 Luxury-varustepakettiin, jota ilman autoa ei kuitenkaan varmaan käytännössä myyty. Samaan pakettiin kuului muuten 2.7 malleissa ainakin automaattinen ilmastointi, jota ei Signaturessa ole.

    • ei mikään farkku kuitenkaan

      Liikennevaloissa oli edessäni musta Sebring jossa luki perässä myös Touring. Siinä oli myös tuplaputket. Mikähän malli tuo ole? Aiemmin en muista nähneeni Sebring Touringia.

      • 203

        on signature edition


      • Jani123
        203 kirjoitti:

        on signature edition

        Tuplapakarit ja esim. madallus on lisävarusteena (hinnat ei muuten ole ihan sikapahoja). Aika metkaa, että signatureen on valittu tuo "Touring" teksti. Myös fontti on eri kuin aiemmin peräluukussa :) Joku "Signature" takalistossa olisi kuitenkin ollut aika.. no, halpa. Olen huomannut, että uusimmissa 2.7 LE malleissa puuttuu koko LE/LX/Touting tms. merkintä kokonaa.

        Sepe: kiitoksia hyvistä huomioista. Joitain 2.7 LE malleja on Autokeskuksissa huippuvarusutuksin tarjolla ja erot aiempaan LX:ään on kiusallisen pienet; sumarit ja ajotietokone (molemmat puutteet korjattavissa jälkiasennuskamoilla).

        Missäs pirussa Scy muuten oikein luuraa?! Ei kai nyt herneallergia iskenyt? :) Nyt olisi kiva kuulla kommennteja mm. sisustuksesta, joissa on eroja LE, LX, Limited ja Signaturen välillä. Tuo aiemmin mainitsemani ovipanelien pehmustus juttu kiinnostaisi tietää.


      • Sepe
        Jani123 kirjoitti:

        Tuplapakarit ja esim. madallus on lisävarusteena (hinnat ei muuten ole ihan sikapahoja). Aika metkaa, että signatureen on valittu tuo "Touring" teksti. Myös fontti on eri kuin aiemmin peräluukussa :) Joku "Signature" takalistossa olisi kuitenkin ollut aika.. no, halpa. Olen huomannut, että uusimmissa 2.7 LE malleissa puuttuu koko LE/LX/Touting tms. merkintä kokonaa.

        Sepe: kiitoksia hyvistä huomioista. Joitain 2.7 LE malleja on Autokeskuksissa huippuvarusutuksin tarjolla ja erot aiempaan LX:ään on kiusallisen pienet; sumarit ja ajotietokone (molemmat puutteet korjattavissa jälkiasennuskamoilla).

        Missäs pirussa Scy muuten oikein luuraa?! Ei kai nyt herneallergia iskenyt? :) Nyt olisi kiva kuulla kommennteja mm. sisustuksesta, joissa on eroja LE, LX, Limited ja Signaturen välillä. Tuo aiemmin mainitsemani ovipanelien pehmustus juttu kiinnostaisi tietää.

        Jos tuollaista 2.7 LE:tä vielä uutena jossain myydään (A-keskuksen ja Chryslerin www-sivuilla tuollaista ei enää ole), veikkaisin, että kyseessä on varusteiltaan täsmälleen sama auto kuin itselläni eli se jota v. 2005 myytin "pelkkänä" 2.7 Sebringinä Luxury-varustepaketilla (v. 2005 ei käytetty merkintöjä LE ja LX, vaan mallit olivat Sebring - Sebring Limited). Silloin LE:n ja Signaturen erot olisivat suunnilleen:

        - LE:ssä ajovalopesurit ja autoilmastointi, joita ei Signaturessa
        - Signaturessa sumuvalot, ajotietokone kosmetiikkaa (hienompi mittaristo, alumiinikoristeet kojelaudassa, kiiltolistat kyljissä, Signature-lätkät ovissa Touring-lätkä takaluukussa).

        Ja sitten tuputetaan subjektiivisia mielipiteitä: Jos on kuten arvelen, ja tuollaista LE:tä vielä saa, unohda Signature ja ota LE. Valonpesurit ja autom.imastointi ovat hyödyllisempiä kuin sumuvalot, ajotietokone ym. Yhden automyyjän juttujen perusteella tosin veikkaan, että nuo LE:t saattavat olla myymättä olevia viimevuotisia autoja, mutta se ei asiaa pahentane (vaan ehkäpä jopa päinvastoin: mulla ei ainakaan esim. moottorin vikavalosta ole ollut mitään ongelmaa).

        Vielä kun tätä autoa saisi sillä vanhalla, ex-facelift maskilla. Miellytti meikäläisen silmää paljon enemmän...


      • Jani123
        Sepe kirjoitti:

        Jos tuollaista 2.7 LE:tä vielä uutena jossain myydään (A-keskuksen ja Chryslerin www-sivuilla tuollaista ei enää ole), veikkaisin, että kyseessä on varusteiltaan täsmälleen sama auto kuin itselläni eli se jota v. 2005 myytin "pelkkänä" 2.7 Sebringinä Luxury-varustepaketilla (v. 2005 ei käytetty merkintöjä LE ja LX, vaan mallit olivat Sebring - Sebring Limited). Silloin LE:n ja Signaturen erot olisivat suunnilleen:

        - LE:ssä ajovalopesurit ja autoilmastointi, joita ei Signaturessa
        - Signaturessa sumuvalot, ajotietokone kosmetiikkaa (hienompi mittaristo, alumiinikoristeet kojelaudassa, kiiltolistat kyljissä, Signature-lätkät ovissa Touring-lätkä takaluukussa).

        Ja sitten tuputetaan subjektiivisia mielipiteitä: Jos on kuten arvelen, ja tuollaista LE:tä vielä saa, unohda Signature ja ota LE. Valonpesurit ja autom.imastointi ovat hyödyllisempiä kuin sumuvalot, ajotietokone ym. Yhden automyyjän juttujen perusteella tosin veikkaan, että nuo LE:t saattavat olla myymättä olevia viimevuotisia autoja, mutta se ei asiaa pahentane (vaan ehkäpä jopa päinvastoin: mulla ei ainakaan esim. moottorin vikavalosta ole ollut mitään ongelmaa).

        Vielä kun tätä autoa saisi sillä vanhalla, ex-facelift maskilla. Miellytti meikäläisen silmää paljon enemmän...

        Olet oikeasssa, näiden faktojen valossa 2006 rekisteröity LE (ovat tosiaan ilman LE merkintää) vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta. Ja vain esittely autoja on enää tarjolla. Alkuperäisiä paremmat sumarit saa tarvittaessa melko halvalla ja jälkiasennus ajotietokonekin olisi hankittavissa muttei ihan niin halvalla.

        Mitä eroa tuossa mittaristossa muuten on? Molemmat on valkopohjaisia. Onko siinä jotain muuta eroa? Ainakin Signaturessa on vähän eri näköinen mittaristo (numeroiden kirjasin) kuin -01 LX:ssä. Ennenwanhaa LE:ssähän oli mustapohjainen mittaristo.


      • Sepe
        Jani123 kirjoitti:

        Olet oikeasssa, näiden faktojen valossa 2006 rekisteröity LE (ovat tosiaan ilman LE merkintää) vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta. Ja vain esittely autoja on enää tarjolla. Alkuperäisiä paremmat sumarit saa tarvittaessa melko halvalla ja jälkiasennus ajotietokonekin olisi hankittavissa muttei ihan niin halvalla.

        Mitä eroa tuossa mittaristossa muuten on? Molemmat on valkopohjaisia. Onko siinä jotain muuta eroa? Ainakin Signaturessa on vähän eri näköinen mittaristo (numeroiden kirjasin) kuin -01 LX:ssä. Ennenwanhaa LE:ssähän oli mustapohjainen mittaristo.

        Käyttöohjekirja esittelee vakiomittariston (= LE:n valkopohjainen mittaristo) ja Premium-mittariston (LX, Limited, Signature). Molemmissa on ihan samat jutut samoissa paikoissa, joten eroina lienevät lähinnä Premium-mittariston tyylikkäämpi fontti, arvokkaammat näköiset viisarit, kromireunukset mittarien ympärillä jne. Lisäksi eroa on käsittääkseni mittariston valaistuksessa (näin muistan kuulleeni, minulla ei ole omaa kokemusta tuosta Premium-mittaristosta).


      • Scy
        Sepe kirjoitti:

        Käyttöohjekirja esittelee vakiomittariston (= LE:n valkopohjainen mittaristo) ja Premium-mittariston (LX, Limited, Signature). Molemmissa on ihan samat jutut samoissa paikoissa, joten eroina lienevät lähinnä Premium-mittariston tyylikkäämpi fontti, arvokkaammat näköiset viisarit, kromireunukset mittarien ympärillä jne. Lisäksi eroa on käsittääkseni mittariston valaistuksessa (näin muistan kuulleeni, minulla ei ole omaa kokemusta tuosta Premium-mittaristosta).

        >Missäs pirussa Scy muuten oikein luuraa?! Ei
        >kai nyt herneallergia iskenyt? :)

        Kyllä sitä nyt kaivataan kun en ole aikoihin kirjoitellut ;)

        Noh, omia täysin subjektiivisia mielipiteitäni tässä. Sitä saa mitä tilaa.

        >Olen ollut tässä aikeissa vaihtaa -01
        >Sebringini (2.7 LX) Signatureen mutta
        >niiden erot herättää kysymyksiä.

        Kannattaako oikeasti? Tuskin viisi vuotta vanha LX Sebringisi paljon uudelle häpeää - joiltain osin asia on jopa päinvastoin ja vaihdossa kärsit varmasti persnettoa joka tapauksessa.

        >Muistelen jonkun maininneen myös, että
        >takajalkatilan valo olisi myös poistunut -03
        >faceliftissä?

        Ainakin omassa 04 LX Sebringissä takajalkatilan valo on siinä keskikonsolin takaosassa, jos nyt samasta valosta puhutaan. Muistelisin, että tuolloin myytävissä LE-malleissa valoa ei mainittu olevan. Ilmeisesti kaikissa pre-facelifteissa oli?

        >Limited mallissa (-05) oli LX:n verrattuna
        >jossain vaiheessa ainakin soittimeen integroitu
        >CD vaihtaja jossain vaiheessa.
        >Oliko siinä muuta eroa LX:ään? Oliko
        >automaattisesti himmenevä taustapeili jo -03
        >LX:ssä? LE:ssähän sitä ei taida olla vieläkään?

        Soittimen 5 cd:n vaihtaja oli lisävaruste, joka täyttää soittimen alapuolella olevan lokeron ja CD:en syöttäminen sisään on vähän hankalasti asemoitu kun vaihteenvalitsin blokkaa pääsyn etuasennossaan. Vuonna 2004 vaihtajaa tarjottiin muistaakseni 600e lisähintaan, mutta en ottanut. Sittemmin vaihtaja kuului varustepakettiin, jota sai ajoittain kaupanpäällisinä, mutta käsittääkseni vakiona vaihtaja ei Limitedissä ole ollut?

        >Viime aikoina olen kuullut kommentteja
        >Sebringin muovisesta sisustasta. Tämä on minua
        >hieman ihmetyttänyt. Muovistahan suurin osa
        >autojen sisustoja on värkätty joten mikä tuossa
        >Sebringissä nyt niin kummaa on. Osaselitys tuli
        >Signaturen koeajossa. -01 mallissa kojelauta ja
        >ovipanelien yläosat on topattuja. Eli panelien
        >rungon päällä on pehmuste ja sen päällä
        >muovinen nahkajäljitelmä. Uudessa 2.4 LE:ssä ja
        >Signaturessa nuo on kivikovaa muovia! Miten noi
        >oli facelift LX:ssä ja Limitedissa?

        Jaa, en tiennytkään, että 01-03 malleissa kojelauta oli laadukkaampi. Vertasin omaa 04 LX:ää jo ostohetkellä entiseen Opel Vectra B:n, jossa kojelauta tosiaan oli topattua, hieman pehmeää keinonahkajäljitelmän oloista muovia. Ihmettelin uuden Sebringin kovaa muovia, mutta toisaalta tämä suuntaushan lienee lähes kaikissa uusissa autoissa...

        Muovisuus liittynee Sebringin sisustuksessa kuitenkin pikemminkin eri osien keskinäiseen sovitukseen ja painikkeiden muotoiluun ja laatuvaikutelmaan, kuin niinkään siihen, onko kojelauta itsessään kovaa mustaa muovia vai halvantuntuista hieman pehmeää keinonahkamuovia. Ero on marginaalinen.

        >Absurdia tosiaan on, että 2.4 LE:ssä on
        >ajovalopesurit, mutta Signaturessa ei.

        Minulla on sellainen käsitys, että jenkeissä missään Sebringeissä ei ole ajovalonpesureita ja nämä lisätään maahantuojan toimesta joko kaikkiin eurooppaan tuotavissa malleissa tai suomeen tuotavissa malleissa. Signaturessa tämä on jätetty ilmeisesti kustannussyistä pois, koska uusi hinnoittelu syö muutenkin katteen pieneksi.

        >sisustuksesta, joissa on eroja LE, LX, Limited
        >ja Signaturen välillä. Tuo aiemmin mainitsemani
        >ovipanelien pehmustus juttu kiinnostaisi
        >tietää.

        Uudessa mallissa ovipaneelitkin ovat kovaa muovia samalla tavoin kuin kojelauta - ilmeisesti vanhassa pehmustettuja?

        Myös nahkapenkeissä osa istumaosasta ja selkänojasta on joko mokkanahkaa, alcantaraa tai jotain halpaa keinoainetta. Reisituen kohdalta sekä selkänojan alaosasta. Tämä tietysti estää liukumista, mutta muuten penkit ovat kyllä aika halvanoloiset: nahka venyy, löystyy ja rypistyy eikä näytä enää parin vuoden käytön jälkeen kovinkaan laadukkaalta. Käsittääkseni esim. 300M:ssä penkkien nahka on ommeltu kestämään kulutusta ja venymistä sellaisille "poimuille". Minkähän takia ei Sebringissä..

        >- LE:ssä ajovalopesurit ja autoilmastointi,
        >joita ei Signaturessa
        >- Signaturessa sumuvalot, ajotietokone
        >kosmetiikkaa (hienompi mittaristo,
        >alumiinikoristeet kojelaudassa

        Tuo automaattinen ilmastointi LE:ssä tulee kyllä itsellekin yllätyksenä? Enpä olisi uskonut. Ettei vain kyse ole jostain lisävarustepaketista tai erikoiserästä? Kaipa se on sitten.

        Signaturessa, LX:ssä ja Limitedissä (= käytännössä sama auto) on tosiaan tuo hienompi elektrovalaistu mittaristo. Perusmittaristoon käytännössä erot ovat seuraavat:
        - laadukkaamman ja tarkemman oloinen: tyylikkäämpi typografia mittariston kirjaimissa, terävämmät mittarineulat, krominen kehys jne.
        - taustavalaistu: pimeässä mittarin valkoinen tausta hohtavaa fosforinvihreänä, kun normimittaristo muuttuu tummaksi, jossa vain numerot ja neula on valaistu, kuten perinteisissä mustissa mittaristoissakin

        Signaturessa tosiaan näyttäisi olevan mukavia, hivenen laatumielikuvaa parantavia viimeisteltyjä yksityiskohtia sisustuksessa: alumiinijäljitelmäpaneelien lisäksi mm. ohjauspyörän Chrysler-embleemi on kromattu kokonaisuudessaan ja ajotietokoneen yläpuolella ja joissain muissa kohdin on kromisia yksityiskohtia. Vaikutti ihan hienolta, vaikka en tarkemmin ehtinyt tutustumaan.

        >Ja sitten tuputetaan subjektiivisia
        >mielipiteitä: Jos on kuten arvelen, ja
        >tuollaista LE:tä vielä saa, unohda Signature ja
        >ota LE. Valonpesurit ja autom.imastointi ovat
        >hyödyllisempiä kuin sumuvalot, ajotietokone ym.

        Toisaalta marginaalinen parin kolmen tonnin hintaero on aika pieni: moni arvostaa kuitenkin Signaturen tehokkaampaa moottoria sekä muutamia varusteita.

        Siinä olen kyllä samaa mieltä, että sumuvalot ovat täysin turhat ja valopesureiden puute on miinus. Automaatti-ilmastointi olisi kyllä todella näppärä. Jännä juttu että se on nyt tuossa perusmallissa vakiona, muttei Signaturessa?

        >Vielä kun tätä autoa saisi sillä vanhalla, ex-
        >facelift maskilla. Miellytti meikäläisen silmää
        >paljon enemmän...

        Makuasioita. Omasta mielestäni uusi keula on paljon parempi vanhaan kesyyn verrattuna, jota kritisoitiin Stratuksen jälkeen kovin tavalliseksi.

        Maski on käsittääkseni halutessasi kuitenkin vaihdettavissa, mutta vaatii myös valoumpioiden vaihtamisen. Enpä tiedä liekö kovin järkevää kuitenkaan.


      • Sepe
        Scy kirjoitti:

        >Missäs pirussa Scy muuten oikein luuraa?! Ei
        >kai nyt herneallergia iskenyt? :)

        Kyllä sitä nyt kaivataan kun en ole aikoihin kirjoitellut ;)

        Noh, omia täysin subjektiivisia mielipiteitäni tässä. Sitä saa mitä tilaa.

        >Olen ollut tässä aikeissa vaihtaa -01
        >Sebringini (2.7 LX) Signatureen mutta
        >niiden erot herättää kysymyksiä.

        Kannattaako oikeasti? Tuskin viisi vuotta vanha LX Sebringisi paljon uudelle häpeää - joiltain osin asia on jopa päinvastoin ja vaihdossa kärsit varmasti persnettoa joka tapauksessa.

        >Muistelen jonkun maininneen myös, että
        >takajalkatilan valo olisi myös poistunut -03
        >faceliftissä?

        Ainakin omassa 04 LX Sebringissä takajalkatilan valo on siinä keskikonsolin takaosassa, jos nyt samasta valosta puhutaan. Muistelisin, että tuolloin myytävissä LE-malleissa valoa ei mainittu olevan. Ilmeisesti kaikissa pre-facelifteissa oli?

        >Limited mallissa (-05) oli LX:n verrattuna
        >jossain vaiheessa ainakin soittimeen integroitu
        >CD vaihtaja jossain vaiheessa.
        >Oliko siinä muuta eroa LX:ään? Oliko
        >automaattisesti himmenevä taustapeili jo -03
        >LX:ssä? LE:ssähän sitä ei taida olla vieläkään?

        Soittimen 5 cd:n vaihtaja oli lisävaruste, joka täyttää soittimen alapuolella olevan lokeron ja CD:en syöttäminen sisään on vähän hankalasti asemoitu kun vaihteenvalitsin blokkaa pääsyn etuasennossaan. Vuonna 2004 vaihtajaa tarjottiin muistaakseni 600e lisähintaan, mutta en ottanut. Sittemmin vaihtaja kuului varustepakettiin, jota sai ajoittain kaupanpäällisinä, mutta käsittääkseni vakiona vaihtaja ei Limitedissä ole ollut?

        >Viime aikoina olen kuullut kommentteja
        >Sebringin muovisesta sisustasta. Tämä on minua
        >hieman ihmetyttänyt. Muovistahan suurin osa
        >autojen sisustoja on värkätty joten mikä tuossa
        >Sebringissä nyt niin kummaa on. Osaselitys tuli
        >Signaturen koeajossa. -01 mallissa kojelauta ja
        >ovipanelien yläosat on topattuja. Eli panelien
        >rungon päällä on pehmuste ja sen päällä
        >muovinen nahkajäljitelmä. Uudessa 2.4 LE:ssä ja
        >Signaturessa nuo on kivikovaa muovia! Miten noi
        >oli facelift LX:ssä ja Limitedissa?

        Jaa, en tiennytkään, että 01-03 malleissa kojelauta oli laadukkaampi. Vertasin omaa 04 LX:ää jo ostohetkellä entiseen Opel Vectra B:n, jossa kojelauta tosiaan oli topattua, hieman pehmeää keinonahkajäljitelmän oloista muovia. Ihmettelin uuden Sebringin kovaa muovia, mutta toisaalta tämä suuntaushan lienee lähes kaikissa uusissa autoissa...

        Muovisuus liittynee Sebringin sisustuksessa kuitenkin pikemminkin eri osien keskinäiseen sovitukseen ja painikkeiden muotoiluun ja laatuvaikutelmaan, kuin niinkään siihen, onko kojelauta itsessään kovaa mustaa muovia vai halvantuntuista hieman pehmeää keinonahkamuovia. Ero on marginaalinen.

        >Absurdia tosiaan on, että 2.4 LE:ssä on
        >ajovalopesurit, mutta Signaturessa ei.

        Minulla on sellainen käsitys, että jenkeissä missään Sebringeissä ei ole ajovalonpesureita ja nämä lisätään maahantuojan toimesta joko kaikkiin eurooppaan tuotavissa malleissa tai suomeen tuotavissa malleissa. Signaturessa tämä on jätetty ilmeisesti kustannussyistä pois, koska uusi hinnoittelu syö muutenkin katteen pieneksi.

        >sisustuksesta, joissa on eroja LE, LX, Limited
        >ja Signaturen välillä. Tuo aiemmin mainitsemani
        >ovipanelien pehmustus juttu kiinnostaisi
        >tietää.

        Uudessa mallissa ovipaneelitkin ovat kovaa muovia samalla tavoin kuin kojelauta - ilmeisesti vanhassa pehmustettuja?

        Myös nahkapenkeissä osa istumaosasta ja selkänojasta on joko mokkanahkaa, alcantaraa tai jotain halpaa keinoainetta. Reisituen kohdalta sekä selkänojan alaosasta. Tämä tietysti estää liukumista, mutta muuten penkit ovat kyllä aika halvanoloiset: nahka venyy, löystyy ja rypistyy eikä näytä enää parin vuoden käytön jälkeen kovinkaan laadukkaalta. Käsittääkseni esim. 300M:ssä penkkien nahka on ommeltu kestämään kulutusta ja venymistä sellaisille "poimuille". Minkähän takia ei Sebringissä..

        >- LE:ssä ajovalopesurit ja autoilmastointi,
        >joita ei Signaturessa
        >- Signaturessa sumuvalot, ajotietokone
        >kosmetiikkaa (hienompi mittaristo,
        >alumiinikoristeet kojelaudassa

        Tuo automaattinen ilmastointi LE:ssä tulee kyllä itsellekin yllätyksenä? Enpä olisi uskonut. Ettei vain kyse ole jostain lisävarustepaketista tai erikoiserästä? Kaipa se on sitten.

        Signaturessa, LX:ssä ja Limitedissä (= käytännössä sama auto) on tosiaan tuo hienompi elektrovalaistu mittaristo. Perusmittaristoon käytännössä erot ovat seuraavat:
        - laadukkaamman ja tarkemman oloinen: tyylikkäämpi typografia mittariston kirjaimissa, terävämmät mittarineulat, krominen kehys jne.
        - taustavalaistu: pimeässä mittarin valkoinen tausta hohtavaa fosforinvihreänä, kun normimittaristo muuttuu tummaksi, jossa vain numerot ja neula on valaistu, kuten perinteisissä mustissa mittaristoissakin

        Signaturessa tosiaan näyttäisi olevan mukavia, hivenen laatumielikuvaa parantavia viimeisteltyjä yksityiskohtia sisustuksessa: alumiinijäljitelmäpaneelien lisäksi mm. ohjauspyörän Chrysler-embleemi on kromattu kokonaisuudessaan ja ajotietokoneen yläpuolella ja joissain muissa kohdin on kromisia yksityiskohtia. Vaikutti ihan hienolta, vaikka en tarkemmin ehtinyt tutustumaan.

        >Ja sitten tuputetaan subjektiivisia
        >mielipiteitä: Jos on kuten arvelen, ja
        >tuollaista LE:tä vielä saa, unohda Signature ja
        >ota LE. Valonpesurit ja autom.imastointi ovat
        >hyödyllisempiä kuin sumuvalot, ajotietokone ym.

        Toisaalta marginaalinen parin kolmen tonnin hintaero on aika pieni: moni arvostaa kuitenkin Signaturen tehokkaampaa moottoria sekä muutamia varusteita.

        Siinä olen kyllä samaa mieltä, että sumuvalot ovat täysin turhat ja valopesureiden puute on miinus. Automaatti-ilmastointi olisi kyllä todella näppärä. Jännä juttu että se on nyt tuossa perusmallissa vakiona, muttei Signaturessa?

        >Vielä kun tätä autoa saisi sillä vanhalla, ex-
        >facelift maskilla. Miellytti meikäläisen silmää
        >paljon enemmän...

        Makuasioita. Omasta mielestäni uusi keula on paljon parempi vanhaan kesyyn verrattuna, jota kritisoitiin Stratuksen jälkeen kovin tavalliseksi.

        Maski on käsittääkseni halutessasi kuitenkin vaihdettavissa, mutta vaatii myös valoumpioiden vaihtamisen. Enpä tiedä liekö kovin järkevää kuitenkaan.

        Scy: Olen täysin samaa mieltä, jos verrataan 2.4 LE:tä ja Signaturea: V6-moottori on mielestäni todellakin tuon muutaman tonnin hintaeron arvoinen. Tuo tuputtamani mielipide "ota LE" koski vain 2.7 LE:n (Janin mukaan tällaisia on vielä muutama demoauto kaupan) ja Signaturen vertailua. Tuo 2.7 LE lienee sama kuin viimevuotinen 2.7 Luxury-varustepaketilla, joka käsittää mm. autom. ilmastoinnin.

        Selvyyden vuoksi: 2.4 LE:ssä ei autom. ilmastointia ole, eikä sellaista ole missään vaiheessa 2.4 malliin saanutkaan.


      • Jani123
        Sepe kirjoitti:

        Scy: Olen täysin samaa mieltä, jos verrataan 2.4 LE:tä ja Signaturea: V6-moottori on mielestäni todellakin tuon muutaman tonnin hintaeron arvoinen. Tuo tuputtamani mielipide "ota LE" koski vain 2.7 LE:n (Janin mukaan tällaisia on vielä muutama demoauto kaupan) ja Signaturen vertailua. Tuo 2.7 LE lienee sama kuin viimevuotinen 2.7 Luxury-varustepaketilla, joka käsittää mm. autom. ilmastoinnin.

        Selvyyden vuoksi: 2.4 LE:ssä ei autom. ilmastointia ole, eikä sellaista ole missään vaiheessa 2.4 malliin saanutkaan.

        Joo, nyt tässä alkaa olla jo aika kattava kuva siitä mitä ne erot on ja mitä kuuluu mihinkin malliin jne. Kaikkiaan koko kirjo LX->Signature ja myös LE Luxury paketilla on aika lähellä samaa. Hassua tavallaan, että kaikkian hyviä pieniä eroja ei ole saatu kasattua mihinkään samaan malliin :)

        Järkevyysasioista vielä, Scy. Se on todettu jo aika moneen kertaan, että autoissa ei ole paljoakaan järkevää ja hinnan haihtuminen on yksityisomisteisissa autoissa melkoinen päänvaiva. Minun kohdalla sittenkin silmät taisi avata Moottori-lehden juttu aiheesta - joksenkin sama minkä merkkinen auto on niin rahat menee arvon pudotuksen takia. Sebringille ei taas ole varteenotettavia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa. Aiempaa hinnanpudotusta ei toisaalta ehkä enää nähdä kun lähtöhinta on nyt se mikä on.
        Ja entä sitten 01-06 vaihdon järkevyys? Itse ajan lähes 40 tuhatta vuodessa (2.7l V6 bensa - ei hirmu järkevää sekään) ja kyllä se tuntuu autossa kuin autossa. Myös pelkkä aika tekee omat tehtävänsä korroosion ja materiaalien väsymisen muodossa. Lyhyesti voi todeta, että uusi on aina uusi. Uutena Sebring on lopulta hyvä vaihtoehto mille tahansa muulle.

        2007 Sebringin julkistus pitäisi tapahtua nyt meneillään olevilla New Yorking autonäyttelyillä muutes...


      • Scy
        Jani123 kirjoitti:

        Joo, nyt tässä alkaa olla jo aika kattava kuva siitä mitä ne erot on ja mitä kuuluu mihinkin malliin jne. Kaikkiaan koko kirjo LX->Signature ja myös LE Luxury paketilla on aika lähellä samaa. Hassua tavallaan, että kaikkian hyviä pieniä eroja ei ole saatu kasattua mihinkään samaan malliin :)

        Järkevyysasioista vielä, Scy. Se on todettu jo aika moneen kertaan, että autoissa ei ole paljoakaan järkevää ja hinnan haihtuminen on yksityisomisteisissa autoissa melkoinen päänvaiva. Minun kohdalla sittenkin silmät taisi avata Moottori-lehden juttu aiheesta - joksenkin sama minkä merkkinen auto on niin rahat menee arvon pudotuksen takia. Sebringille ei taas ole varteenotettavia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa. Aiempaa hinnanpudotusta ei toisaalta ehkä enää nähdä kun lähtöhinta on nyt se mikä on.
        Ja entä sitten 01-06 vaihdon järkevyys? Itse ajan lähes 40 tuhatta vuodessa (2.7l V6 bensa - ei hirmu järkevää sekään) ja kyllä se tuntuu autossa kuin autossa. Myös pelkkä aika tekee omat tehtävänsä korroosion ja materiaalien väsymisen muodossa. Lyhyesti voi todeta, että uusi on aina uusi. Uutena Sebring on lopulta hyvä vaihtoehto mille tahansa muulle.

        2007 Sebringin julkistus pitäisi tapahtua nyt meneillään olevilla New Yorking autonäyttelyillä muutes...

        Juu, aivan totta, jos tuollaista 2.7 LE:tä saa luxury-paketilla, jossa siis automaatti-ilmastointi ja muuten lähes samat sälät, niin varteenotettava vaihtoehto.

        Liekö hinta sitten mitä näillä? Yhteen aikaan ainakin AK näytti myyvän reippaaseen 34-36te ylihintaan joitain koeajomalleja, mutta tässä oli siis kyse uusista?

        Mitä tulee tuohon vaihtoon, Jani123, aivan totta. Kannattaa kuitenkin ehkä odottaa kesän yli syksyyn, sillä oma veikkaukseni on, että tuolloin voi vanhoja malleja lähteä melko edulliseen hintaan. 25ke ei olisi yhtään mahdoton tarjous uudesta Signaturesta tai 2.7 LE:stä tuolloin, luulen ma.


      • hinnalla
        Scy kirjoitti:

        Juu, aivan totta, jos tuollaista 2.7 LE:tä saa luxury-paketilla, jossa siis automaatti-ilmastointi ja muuten lähes samat sälät, niin varteenotettava vaihtoehto.

        Liekö hinta sitten mitä näillä? Yhteen aikaan ainakin AK näytti myyvän reippaaseen 34-36te ylihintaan joitain koeajomalleja, mutta tässä oli siis kyse uusista?

        Mitä tulee tuohon vaihtoon, Jani123, aivan totta. Kannattaa kuitenkin ehkä odottaa kesän yli syksyyn, sillä oma veikkaukseni on, että tuolloin voi vanhoja malleja lähteä melko edulliseen hintaan. 25ke ei olisi yhtään mahdoton tarjous uudesta Signaturesta tai 2.7 LE:stä tuolloin, luulen ma.

        sillä?????


      • Scy
        hinnalla kirjoitti:

        sillä?????

        Ottaen huomioon, että syksyllä 2004 ylijäämät senvuotiset 2.0 LE Sebringit myytiin 22 900e hintaan normihinnan ollessa 29 900e, ei tuo niin mahdoton ajatus ole.

        Tällöinhän siis 2.0 litraisen mallin korvasi seuraavana vuonna 2.4 ja nuo vanhat mallit piti saada varastosta alta pois, mikä selittänee alennuskampanjan. Liekö tämä vuosi viimeinen tätä Sebring-mallia myytäessä ja tuleeko uusi malli jo alkuvuodesta 2007 on kysymysmerkki, mutta jos näin käy niin kuvittelisin edelleen että alekampanjat vanhalla mallilla alkavat.

        Toki koskaan ei voi tietää. Teet kuten parhaimmalta tuntuu ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe