Sateenkaariperheet

Tavis-Äiti77

Tunnen sateenkaariperheen (kaksi naista, muutama lapsi) ja tunnen normaaliperheen (äiti, isäl muutama lapsi). Vaikka ei saisi toisten elämiä arvostella, niin normaalin perheen äiti ja isä juo alkoholia ja lapset kärsiin.
Sateenkaariperheessä äidit käy töissä ja on normaaleja turvallisia vanhempia.

Mitä tästä opimme? Sen, että hyvä vanhemmuus ei liity siihen, millaista seksiä vanhemmat harrasta ja kenen kanssa vaan siihen millasia ihmisiä ne on. Eikä siihen onko kaksi iskää tai äitiä. On vaan huonoja ja hyviä vanhempia.

Nyt jokainen joka ei saa sitä lesbo-homoseksiä mielestään vaan ahdistuu siitä, niin voi miettiä, että onkohan itsellä joku pakkomielle seksiasioihin? Ite tulee mieleen, et onkohan sellanen asioita yliseksualisoiva ihminen hyvä vanhempi? Mehän tiedetään että lapset omaksuu usein vanhempien fobiat ja ahdistuksen aiheet..

Antakaa kaikkien kukkien kasvaa ja ottakaa kaikki irti OMASTA elämästä. :)

49

7341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perhettä tunnet

Siis tunnet kaksi perhettä ja vedät kaikki johtopäätökset sen pohjalta.
      Hohhoijaa.

• kuin hyi kamala

lapsiparat! Onneks en tunne ainuttakaan, en ainakaan alkais kehumaan! Iljettävää...

• dddtttaa

En ole mikään homouden puolestapuhuja mutta ei se lapselle ole iljettävää asua sateenkaariperheessä. Hänellä on perhe ja kaksi tärkeää kiintymyssuhdetta kuten on normaaliperheessä. Ei lapsi näe muuta. Kyllä varmasti voi kasvaa aivan mieleltään terve heteroseksuaalinen aikuinen hänestä. Ei lapselle ole olennaista hänelle tärkeimpien aikuistan sukupuoli vaan se miten he kohtelevat ja kasvattavat häntä.

• Minna

Hei!

Ensinnäkään en ymmärrä miten perhe ja seksi liittyy toisiinsa?

Jokaisella ihmisellä kai saa olla oma mielipiteensä asiaan ja en minä ensimmäisenä ajattele kahden naisen tai miehen perustamaa perhettä, että miten ne harrastaa seksiä, jos heillä olisi lapsia. Minä en vain ymmärrä, että minkä takia heille voi lapsia antaa, kun se ei mielestäni ole lapselle hyvä paikka kasvaa ja kehittyä.

Ja mitä seksiin tulee kahden naisen tai kahden miehen välillä se on minusta oksettavaa! En vois kuvitellakkaan sellaista omalle kohdalleni. Jos olisin lesbo, se ei varmaan olisi oksettavaa, mutta koska en ole, en voi ajatellakkaan asiaa ilman että etoo, anteeksi vain? Mutta kuten sanoin, minulla on lupa omiin mielipiteisiin ja muilla omiinsa. Me ihmiset olemme erilaisia luojan kiitos.

• TavisÄiti77

Oikein kaksi perhettä tunnen. Mutta pointti oli, se, että tunnen kaksi perhettä joista toisessa on kaksi äitiä ja heillä menee hyvin. Mikä oikeus kenelläkään on arvostella perhettä, jossa asiat toimivat?

Helsingissä on paljon lapsia, jotka kasvavat staeenkaariperheissä. On vanhanaikainen klisee väittää, että lapset kärsii. On paljon aikuisia lapsia, jotka voivat todistaa asian. Tästä esimerkkinä suomalainen näyttelijä Elsa Saisio.

Mitä tulee lesboseksin inhottavuuteen, niin seksihän on niin intiimi asia, että miksi kenenkään pitäisikään sitä ajatella saati siitä pitää? Jos minä alan miettimään millaista seksiä paras ystäväni miehensä kanssa harrastaa, niin kyllä sekin minua inhottaa, koska on likaista tunkeutua toisen seksielämään sillä tavalla. Myöskään en halua ajatella sinua sänkypuuhissa, sekin on inhottavaa.

Tällainen reaktio on luonnollinen.

• Milka^--^
        TavisÄiti77 kirjoitti:

Oikein kaksi perhettä tunnen. Mutta pointti oli, se, että tunnen kaksi perhettä joista toisessa on kaksi äitiä ja heillä menee hyvin. Mikä oikeus kenelläkään on arvostella perhettä, jossa asiat toimivat?

Helsingissä on paljon lapsia, jotka kasvavat staeenkaariperheissä. On vanhanaikainen klisee väittää, että lapset kärsii. On paljon aikuisia lapsia, jotka voivat todistaa asian. Tästä esimerkkinä suomalainen näyttelijä Elsa Saisio.

Mitä tulee lesboseksin inhottavuuteen, niin seksihän on niin intiimi asia, että miksi kenenkään pitäisikään sitä ajatella saati siitä pitää? Jos minä alan miettimään millaista seksiä paras ystäväni miehensä kanssa harrastaa, niin kyllä sekin minua inhottaa, koska on likaista tunkeutua toisen seksielämään sillä tavalla. Myöskään en halua ajatella sinua sänkypuuhissa, sekin on inhottavaa.

Tällainen reaktio on luonnollinen.

http://www.city.fi/lehti/article.php?id=102

Hyvä artikkeli aiheesta. Tutkimuksetkin osoittavat, että lapset eivät kärsi..

• (;=(
        Milka^--^ kirjoitti:

http://www.city.fi/lehti/article.php?id=102

Hyvä artikkeli aiheesta. Tutkimuksetkin osoittavat, että lapset eivät kärsi..

Pienet lapset pienissä ympyröissä. Entä kun ollaan yläasteikäisiä? Varhaislapsuudesta tutut kaverit muutavat muualle. Kun haluat luoda parisuhteen kuinka ihastuksesi suhtautuu. hankit korkean koulutuksen, esittelet puolisosi vanhemmillesi. Appivanhempien suhtautuminen. Ei kyse ole pelkästään kahden lesbon onnesta. Entä jos myöhemmässä vaiheessa rupeaa häpeämään vanhempiensa lesboutta ja saa siitä traumoja. Pieni ei ymmärrä ja sitä voi vedättää, mutta lähtökohdat ovat silti huonommat. lasten tulevaisuuteen vaikuttaa lähtökohdat.

• ihmisethän
        (;=( kirjoitti:

Pienet lapset pienissä ympyröissä. Entä kun ollaan yläasteikäisiä? Varhaislapsuudesta tutut kaverit muutavat muualle. Kun haluat luoda parisuhteen kuinka ihastuksesi suhtautuu. hankit korkean koulutuksen, esittelet puolisosi vanhemmillesi. Appivanhempien suhtautuminen. Ei kyse ole pelkästään kahden lesbon onnesta. Entä jos myöhemmässä vaiheessa rupeaa häpeämään vanhempiensa lesboutta ja saa siitä traumoja. Pieni ei ymmärrä ja sitä voi vedättää, mutta lähtökohdat ovat silti huonommat. lasten tulevaisuuteen vaikuttaa lähtökohdat.

luomme niitä arvosteluja ja inhomielikuvia.Menkäämme kaikki vaan itseemme ja miettikäämme olemmeko itse luomassa tätä kauhistelua ja ihmettelyä.Jokainen eläköön oman seksuaalisuutensa kanssa kuten parhaaksi näkee,jos ei sillä satuta toista ihmistä,se on mielipiteeni.Jos ympäristö ei ymmärrä,opetelkoon sopeutumaan.

• A bottle of smoke
      • `´äitimamma`´

Alhainen sivistystaso ja homofobisuus kulkevat käsi kädessä.
        Olenkin melko vakuuttunut, että ensiksi kommentoineilla äideillä ei ole ammattia tai sitten on ammattikoulutasoinen ammatti?
        Nolot..

• päänsärytön
        `´äitimamma`´ kirjoitti:

Olenkin melko vakuuttunut, että ensiksi kommentoineilla äideillä ei ole ammattia tai sitten on ammattikoulutasoinen ammatti?
        Nolot..

Eiköhän joka perhe ole aina omanlaisensa,jos mietitte naapureidenne kasvatusperiaatteita,harrastuksia,tapoja eri asioissa.Kyllä niitä alkoholi- ja väkivalta ongelmia tuppaa olemaan myös hetoroperheissäkin ikävä kyllä.Tilastojen mukaan suhteessa jopa enemmänkin..Itse en tunne olevani lääkärinä mitenkään huonossa tai vähäpätöisessä ammatissa ja puolisoni on opettaja.Harrastamme urheilullisia harrastuksia,emmekä viihdy kapakoissa.Lapsemme on iloinen,sosiaalinen,lahjakas ja hänellä on ystäviä.Ja tämä ei ole omaa kuvittelua,vaan näkyy todistuksissa ja on muitten kertomaa.Käymme aivan samalla tavalla sukulaisissa,matkoilla ulkomailla,joulukirkossa,kaupassa,teemme kotiruokaa ja lyhennämme lainanlyhennyksiä,kuin te muutkin ihmiset.Jos olisin hetero,niin seksielämäni ei siltikään kuuluisi muille.Toki alkuun oli hankaluutensa 12-vuotta sitten,mutta vain ventovieraiden arvostelijoiden tähden,jotka eivät tunteneet meidän perhettä.Hyvää syksyä vain ja ihan jokaiselle!

• ja taas ammattivalinta on syynä siihen mitä joku vastaa
        `´äitimamma`´ kirjoitti:

Nolot..

anteeksi nyt vain, mutta sillä ammatilla tai sillä missä oot ammattis lukenu, ei ole mitään merkitystä siinä miten ihminen ajattelee. onko se sitten huono ja sivistymätön ihminen jos tietää että haluaa vaikka kokiksi ja menee sen pk:n jälkeen suoraan amikseen ja saa 3vuoden kuluttua ammatin? vai pitäisikö ensin mennä lukioon ja sitten ammatikorkeeseen että saa sen ammatin?

minusta on tyhmää joka asiaan vetää toi ammattikysymys, jos oot erimieltä jostain niin sitten oot käyny amiksen ja oot sivistymätön.

ja siihen vielä että minun mielestäni sateenkaariperheissä ei ole mitään väärää, samanlaista perhe-elämää nekin viettää kuin ns.normaali perheet.

• sivisiveä
        `´äitimamma`´ kirjoitti:

Nolot..

Ammatilla ei ole mitään tekemistä sivistystason kanssa. Nolo...

• Ouadogougou
        päänsärytön kirjoitti:

Eiköhän joka perhe ole aina omanlaisensa,jos mietitte naapureidenne kasvatusperiaatteita,harrastuksia,tapoja eri asioissa.Kyllä niitä alkoholi- ja väkivalta ongelmia tuppaa olemaan myös hetoroperheissäkin ikävä kyllä.Tilastojen mukaan suhteessa jopa enemmänkin..Itse en tunne olevani lääkärinä mitenkään huonossa tai vähäpätöisessä ammatissa ja puolisoni on opettaja.Harrastamme urheilullisia harrastuksia,emmekä viihdy kapakoissa.Lapsemme on iloinen,sosiaalinen,lahjakas ja hänellä on ystäviä.Ja tämä ei ole omaa kuvittelua,vaan näkyy todistuksissa ja on muitten kertomaa.Käymme aivan samalla tavalla sukulaisissa,matkoilla ulkomailla,joulukirkossa,kaupassa,teemme kotiruokaa ja lyhennämme lainanlyhennyksiä,kuin te muutkin ihmiset.Jos olisin hetero,niin seksielämäni ei siltikään kuuluisi muille.Toki alkuun oli hankaluutensa 12-vuotta sitten,mutta vain ventovieraiden arvostelijoiden tähden,jotka eivät tunteneet meidän perhettä.Hyvää syksyä vain ja ihan jokaiselle!

Pyydäpä sitä opettaja-puolisoasi antamaan tukiopetusta kirjoittamisessa:

- Pilkun jälkeen tulee välilyönti
        - väkivaltaongelmia on yhdyssana
        - tuppaa olemaan myös heteroperheissäkin -lause on kömpelö -> tuppaa olemaan myös heteroperheissä...tai... tuppaa olemaan heteroperheissäkin

• }=(

Entä jos sateenkaariperheen vanhemmat rupeavat juopottelemaan, niin voit kuvitella millainen helvetti se on lapsille joilla ei ole edes ystäviä...

• huhtiäiti80

sateenkaariperheen lapsilla olisi kavareita?

• Sosiaalitäti
        huhtiäiti80 kirjoitti:

sateenkaariperheen lapsilla olisi kavareita?

Miksi pitää ajatella aina että mitä jos, mitä jos helvetti pääsee irti ja juutumme laavaan?

Tavallisimpia uhkia nuorten hyvinvoinnille on:
        -Huumeet
        -Mielenterveysongelmat
        -Lihavuus

Ei lesbovanhemmuus.
        Pk-seudulla kahden äidin suhteet ovat hyväksytty asia, ja harva muutenkaan tahtoo muuttaa Pohjanmaalle opiskelemaan täältä! Joten maalamanne uhkakuvat lapsen myöhemmästä kiusaamisesta on puppua ja saivartelua.

Älkää vain lapsillenne opettako tuota maalaista mentaliteettia, tai heitä itseään tullaan kiusaamaan kun he lähtevät pesästä aikuisina. Pahinta mitä voi lapselle tehdä 2000-luvulla, on kasvattaa hänestä konservatiivinen rasisti, sellaiset ainakin jo 80-luvulla saivat eniten turpiinsa, Helsinkiläisessä lukiossa, jossa itse olin, yliopistossa he olivat vain outolintuja, joihin kukaan ei halunnut ottaa kontaktia. Eihän sekään ole oikein, mutta siinä teille hieman pohdittavaa kuitenkin.

Maailma muuttuu, umpimieliset ovat vähemmistö ja he saavat tuta rasisminsa, rasismia pidetään naurettavana junttimaisuuden osoituksena. Sääli vain niitäkin kahta poikaa lukiossa, he olivat puolisyyttömiä, koska kotoa olivat kuitenkin oppinsa saaneet. Nämä pojat olivat muuten kaikkea muuta kuin tyytyväisiä elämäänsä, yksinäisiä, vihaisia, eivätkä sopeutuneet joukkoon. Heidän esittämilleen mielipiteille (rasistisille) naurettiin ja välitunnilla asioista haukuttiin.

Niin se vain on, että tänä päivänä rasisti on pahempi haukkumasana kuin perinteiset sanat. Sen huomaa oman ekaluokkalaiseni puheistakin.

ps: Piirit ovat hyvinkin suuret täällä meillä päin, 500 000 jäsentä piirissä. ;)

• strategi
        Sosiaalitäti kirjoitti:

Miksi pitää ajatella aina että mitä jos, mitä jos helvetti pääsee irti ja juutumme laavaan?

Tavallisimpia uhkia nuorten hyvinvoinnille on:
        -Huumeet
        -Mielenterveysongelmat
        -Lihavuus

Ei lesbovanhemmuus.
        Pk-seudulla kahden äidin suhteet ovat hyväksytty asia, ja harva muutenkaan tahtoo muuttaa Pohjanmaalle opiskelemaan täältä! Joten maalamanne uhkakuvat lapsen myöhemmästä kiusaamisesta on puppua ja saivartelua.

Älkää vain lapsillenne opettako tuota maalaista mentaliteettia, tai heitä itseään tullaan kiusaamaan kun he lähtevät pesästä aikuisina. Pahinta mitä voi lapselle tehdä 2000-luvulla, on kasvattaa hänestä konservatiivinen rasisti, sellaiset ainakin jo 80-luvulla saivat eniten turpiinsa, Helsinkiläisessä lukiossa, jossa itse olin, yliopistossa he olivat vain outolintuja, joihin kukaan ei halunnut ottaa kontaktia. Eihän sekään ole oikein, mutta siinä teille hieman pohdittavaa kuitenkin.

Maailma muuttuu, umpimieliset ovat vähemmistö ja he saavat tuta rasisminsa, rasismia pidetään naurettavana junttimaisuuden osoituksena. Sääli vain niitäkin kahta poikaa lukiossa, he olivat puolisyyttömiä, koska kotoa olivat kuitenkin oppinsa saaneet. Nämä pojat olivat muuten kaikkea muuta kuin tyytyväisiä elämäänsä, yksinäisiä, vihaisia, eivätkä sopeutuneet joukkoon. Heidän esittämilleen mielipiteille (rasistisille) naurettiin ja välitunnilla asioista haukuttiin.

Niin se vain on, että tänä päivänä rasisti on pahempi haukkumasana kuin perinteiset sanat. Sen huomaa oman ekaluokkalaiseni puheistakin.

ps: Piirit ovat hyvinkin suuret täällä meillä päin, 500 000 jäsentä piirissä. ;)

pitää olla skenaarioita eri tilanteille. Kaikilla lapsilla on oikeus saada mahdollisuus tehdä samanlaisi valintoja elämänsä varrella ja mahdollisuus kasvaa sellaiseksi kuin kyvyt edellyttävät. Laavaahan täällä ei ole mutta pirutkin on hyvä ottaa huomioon ja mitä enemmän otat asioita huomioon ja pystyt epäkohtia eliminoimaan niin sitä parempi on lapsen ja nuoren olla. Ei ole pirujakaan kohta sosiaalitäti ilmoittaa niin kerrottakoon että on pirullisia ihmisiä.

• mitä sanot tästä?
        strategi kirjoitti:

pitää olla skenaarioita eri tilanteille. Kaikilla lapsilla on oikeus saada mahdollisuus tehdä samanlaisi valintoja elämänsä varrella ja mahdollisuus kasvaa sellaiseksi kuin kyvyt edellyttävät. Laavaahan täällä ei ole mutta pirutkin on hyvä ottaa huomioon ja mitä enemmän otat asioita huomioon ja pystyt epäkohtia eliminoimaan niin sitä parempi on lapsen ja nuoren olla. Ei ole pirujakaan kohta sosiaalitäti ilmoittaa niin kerrottakoon että on pirullisia ihmisiä.

Kun pointtina on se, että tutkimusetn mukaan homovanhempien lapset EIVÄT koe syrjintää?

Te varautujat olette itse ainoat jotka asiaa vastustavat ja te luotte sen ilmapiirin, jossa lesbovanhempien lapsella ei ole toivottu olo. Te olette se piru, miettikääpäs sitä. Onneksi te olette vähemmistönä ja suuri osa väestöstä ymmärtää, suvaitsee.

• tutkimus
        mitä sanot tästä? kirjoitti:

Kun pointtina on se, että tutkimusetn mukaan homovanhempien lapset EIVÄT koe syrjintää?

Te varautujat olette itse ainoat jotka asiaa vastustavat ja te luotte sen ilmapiirin, jossa lesbovanhempien lapsella ei ole toivottu olo. Te olette se piru, miettikääpäs sitä. Onneksi te olette vähemmistönä ja suuri osa väestöstä ymmärtää, suvaitsee.

sanoo noin? Ei mikään!!! tänne se tutkimus

• viipyy se tutkimus
        tutkimus kirjoitti:

sanoo noin? Ei mikään!!! tänne se tutkimus

ja onko kovinkin pitkällä aikavälillä tutkittu ja kuinka laajasti? kysyn vaan!

• esimerkiksi

• jos menee vaikeaksi

• artikkeli se oli!
        jos menee vaikeaksi kirjoitti:

Siis linkin artikkelista jossa kerrotaan mikä ja millainen tutkimus oli kyseessä!

Ja muutaman onnistuneen hehkutusta...lesbopalstalla oli aiemmin kysymys syrjinnästä ja sitä esiintyi ILMEISEN PALJON! Kyllä sitä vaan on, tutkikoon joku enemmän, niin huomaatte tekin sen!

• tutkimuksen tekijä
        artikkeli se oli! kirjoitti:

Ja muutaman onnistuneen hehkutusta...lesbopalstalla oli aiemmin kysymys syrjinnästä ja sitä esiintyi ILMEISEN PALJON! Kyllä sitä vaan on, tutkikoon joku enemmän, niin huomaatte tekin sen!

ja pääkohdat selville saaduista asioista. Voitte olla tutkijaan yhteydessä jos haluatte tarkempaa tietoa!

Mutta mitäpä te haluaisitte, muuta kuin kasvattaa lapsistannekin kaltaisianne rasisteja. :)

• olevani
        tutkimuksen tekijä kirjoitti:

ja pääkohdat selville saaduista asioista. Voitte olla tutkijaan yhteydessä jos haluatte tarkempaa tietoa!

Mutta mitäpä te haluaisitte, muuta kuin kasvattaa lapsistannekin kaltaisianne rasisteja. :)

rasisti, sillä homot saavat puolestani homostella ihan rauhassa, mutta lasten tekoon ei ole homouden takia yhteiskunnan tukemana perusteita eikä vaatimukseen siitä, että heteroiden tulisi erityisesti "valistaa" lapsiaan mm. homoista ja heidän perheistään! Täällä palstoilla on jopa ehdoteltu koulun oppikirjoihin vaihtoehtoisia tapoja lastentekoon ja niiden syitä(homous yms.) Kyllä nousee niskavillat pystyyn tuosta vouhkaamisesta...ahneella on paskanen loppu ja tää on jo sitä lopun alkua...oma mielipiteeni! Hiukan järkeä peliin sen avaran katsomuksen lisäksi!!!

• Eipä mun väliä

Eipä mulla mikää kummallinen mielipide, mut oon sitä mieltä, että homot ja lesbot on ihan normaaleitä ihmisiä esim just kasvattajina... Mutta en antais niille oikeutta adoptioon, koska kun homo-adoptiot yleistyvät, kaikki homo-/lesboparit eivät varmasti pysty pitämään huolta siitä, että lapselle tulee oikea käsitys alusta alkaen siitä, miten asioiden kuuluu mennä. ( Tästäkin voi nyt olla monta mieltä, että mikä on se "oikea" tapa, mutta tarkoitin, että niinkuin asia on alunperin tarkoitettu )

• minttu-90

nyt pakko kirjottaa ihan vaan tämmönen pienen ihmisen mielipide, jolla sattuu olemaan vanhempina kaksi äitiä. jos teitä ketään oman meuhkaamisen ja tuomioiden välissä jaksaa kiinnostaa itse asiaan liittyvän kommentit..

olen siis syntynyt esikoisena perheesee, jossa on kaksi työssäkäyvää, korkeatasoisesti koulutettua ihmistä, kaksi äitiä.
        olemme eläneet aivan tavallista elämää, minut synnyttänyt äiti hoiti minua kotona siihen saakka kun täytin kaksi vuotta jolloin sain päiväkotipaikan, ja äiti meni takaisin töihin. meillä ei kotona koskaan ole tupakoitu, tai meidän lasten nähden juotu alkoholia. en muista edes että meillä ois koskaan riidelty sen kummemmin, tietty jotain kinaa on ollut niinku kaikilla.

sit kun täytin 5 vuotta alkoi toinen äitini odottaa vauvaa, siis eri äiti kun joka mut synnytti. isä meillä molemmilla on sama. ja häntä tapaamme aina silloin tällöin ja se on ihan kivaa. isä ei muuten ole elämässämme, eikä hänellä ole ollut velvollisuuksia. elämä on jatkunut turvallisesti ja mukavasti, ollaan välillä matkusteltu, porukat on saanut olla koko ajan töissä. lisäksi molemmat isovanhemmat on tiiviisti tekemisissa meidän perheen kanssa eikä mitään ongelmaa ole ollut. nyt olen aikuinen, asun jo omillani ja olen edelleen paljon porukoitteni kanssa, ja vietetään aikaa. olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt reilun vuoden. myös pikkuveljelläni on tyttöystävä, tosin ei nyt niin vakavissaan vielä seurustele.

oma paras ystäväni on kärsinyt koko lapsuutensa ja nuoruutensa omien vanhempian riidoista. heillä perheessä isä, äiti ja myös kaksi lasta. molemmat vanhemmat käyttää alkoholia aika paljon, ja paras kaverini muutti kotoa pois jo 16 vuotiaana. nyt sen porukat on myös eronnut ja pikkusisko lintsaa koulusta.

joten en voi muuta sanoa kun että olen todella onnellinen omasta turvallisesta perheestäni.

ja lopuksi haluan sanoa, että minua tai veljeäni ei ole koskaan kiusattu, eikä varsinkaan kahen äidin takia. päinvastoin meillä kävi paljon kavereita kotona, toisin kuin parhaalle kaverille ei koskaan voinut mennä kun se isä oli niin pelottava kun se joi.

aattelin vaan kirjottaa!

• lapsokainen
        minttu-90 kirjoitti:

nyt pakko kirjottaa ihan vaan tämmönen pienen ihmisen mielipide, jolla sattuu olemaan vanhempina kaksi äitiä. jos teitä ketään oman meuhkaamisen ja tuomioiden välissä jaksaa kiinnostaa itse asiaan liittyvän kommentit..

olen siis syntynyt esikoisena perheesee, jossa on kaksi työssäkäyvää, korkeatasoisesti koulutettua ihmistä, kaksi äitiä.
        olemme eläneet aivan tavallista elämää, minut synnyttänyt äiti hoiti minua kotona siihen saakka kun täytin kaksi vuotta jolloin sain päiväkotipaikan, ja äiti meni takaisin töihin. meillä ei kotona koskaan ole tupakoitu, tai meidän lasten nähden juotu alkoholia. en muista edes että meillä ois koskaan riidelty sen kummemmin, tietty jotain kinaa on ollut niinku kaikilla.

sit kun täytin 5 vuotta alkoi toinen äitini odottaa vauvaa, siis eri äiti kun joka mut synnytti. isä meillä molemmilla on sama. ja häntä tapaamme aina silloin tällöin ja se on ihan kivaa. isä ei muuten ole elämässämme, eikä hänellä ole ollut velvollisuuksia. elämä on jatkunut turvallisesti ja mukavasti, ollaan välillä matkusteltu, porukat on saanut olla koko ajan töissä. lisäksi molemmat isovanhemmat on tiiviisti tekemisissa meidän perheen kanssa eikä mitään ongelmaa ole ollut. nyt olen aikuinen, asun jo omillani ja olen edelleen paljon porukoitteni kanssa, ja vietetään aikaa. olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt reilun vuoden. myös pikkuveljelläni on tyttöystävä, tosin ei nyt niin vakavissaan vielä seurustele.

oma paras ystäväni on kärsinyt koko lapsuutensa ja nuoruutensa omien vanhempian riidoista. heillä perheessä isä, äiti ja myös kaksi lasta. molemmat vanhemmat käyttää alkoholia aika paljon, ja paras kaverini muutti kotoa pois jo 16 vuotiaana. nyt sen porukat on myös eronnut ja pikkusisko lintsaa koulusta.

joten en voi muuta sanoa kun että olen todella onnellinen omasta turvallisesta perheestäni.

ja lopuksi haluan sanoa, että minua tai veljeäni ei ole koskaan kiusattu, eikä varsinkaan kahen äidin takia. päinvastoin meillä kävi paljon kavereita kotona, toisin kuin parhaalle kaverille ei koskaan voinut mennä kun se isä oli niin pelottava kun se joi.

aattelin vaan kirjottaa!

Mullapas onkin ihan normaaliperhe, isä ja äiti.
        Lapsuus oli ihana, ja sain aina kaiken mitä halusin, eikä riitoja ollut. Voi että, onneksi synnyin normaaliin perheeseen!!:)

Useiden kavereiden vanhemmat oli eronneita (hyi, yäk!) mutta meillä ei onneksi niin ollut. Minäkin seurustelen ja kaikki on niin ihanaa, normaalin perheen ansiosta!

• sitten niitä
        lapsokainen kirjoitti:

Lapsuus oli ihana, ja sain aina kaiken mitä halusin, eikä riitoja ollut. Voi että, onneksi synnyin normaaliin perheeseen!!:)

Useiden kavereiden vanhemmat oli eronneita (hyi, yäk!) mutta meillä ei onneksi niin ollut. Minäkin seurustelen ja kaikki on niin ihanaa, normaalin perheen ansiosta!

joitten vanhemmat on eronneita?Mielestäni kunnon perheessä annetaan opit siihen,että muita ei kiusata vaikka heidän perheensä ei olisikaan niin onnistuneita ja samanlaisia kuin omasi.Sallivuutta.

• Minthh
        lapsokainen kirjoitti:

Mukava kuulla, että sinulla on ollut hyvä lapsuus. Mutta ettet olisi vain syntynyt kultalusikka suussa? Omat vanhempani ovat eronneet ollessani 4lk:lla. Siitä on nyt noin 5 vuotta. Asun uusperheessä, eikä se minusta kamalaa ole, päin vastoin. "Useiden kavereiden vanhemmat oli eronneita (hyi, yäk!)" mielipide oli jo hieman törkeä, sillä eihän lapset voi siihen vaikuttaa. Perhe voi olla suht normaali, vaikka vanhemmat eivät asuisikaan yhdessä.

• mutta mun käy lapsia

sääliksi. Mitä ihmettä ne sanoo koulussa, joutuu kiusatuksi ym. Onneksi en tunne yhtään moisia liittoja, en voi sille mitään, mutta en suvaitsisi omassa ystäväpiirissänimoista. Kauheeta olisi jos joku lapsistani olisi moinen. Toivottavasti ei. Sori vaan, mut tää on mun mileipide, enkä voi ymmärtää tollasta.

• Jonelle!

Mutta tunsin jo omina kouluaikoinani kaksi lasta, joilla oli kaksi äitiä, ja nykyään on ystävissäni näitä perheitä. Vaikka homoseksuaalisuus on nykyään hyväksytympää, ei edes silloin minun lapsuudessani, ylä-, tai ala-asteella KUKAAN kiusannut näitä lapsia. Eikä ole kiusattu ystävienikään lapsia. Uteliaisuutta herättä joo, kysellään että millaista on kun molemmat vanhemmat on äitejä jne. Mutta kenenkään en ole tämän takia kuullut noita lapsia/nuoria pilkkaavan. Yläasteella se on enemmänkin "siistiä". Ja kavereita on ihan samalla tavalla kuin ns. normaaliperheiden lapsilla. Onneksi suurin osa ihmisistä ei ole noin ahdasmielisiä. Poikkeuksiahan löytyy, yök heti jos toinen on ulkomaalainen, vammainen, lihava, homo... Mutta onneksi aika vähän.

• eikä yhden

kunnollisen "sateenkaariperheen" tai huonon ydinperheen löytyminen tarkoita, että kaikki lesbojen perheet olisivat hyviä ja tavaliset heteroiden perheet olisivat huonoja.

• sanonut...

niin? Tuntuu, että aika monella tämän ketjun lukijalla on vaikeuksia sisäistää lukemansa.

• kukoistaa
        sanonut... kirjoitti:

niin? Tuntuu, että aika monella tämän ketjun lukijalla on vaikeuksia sisäistää lukemansa.

aloituskirjoituksessa. Ap aloittaa kertomalla kahdesta perheestä ja vetää siitä johtopäätökset.

• lue uudelleen...
        kukoistaa kirjoitti:

aloituskirjoituksessa. Ap aloittaa kertomalla kahdesta perheestä ja vetää siitä johtopäätökset.

ajatuksen kanssa. Miten jollain voi olla niin paljon vaikeuksia luetunymmärtämisessä?

• Ei noin pienestä
        lue uudelleen... kirjoitti:

ajatuksen kanssa. Miten jollain voi olla niin paljon vaikeuksia luetunymmärtämisessä?

aineistosta voi päätellä mitään suuntaan eikä toiseen. Jos hän haluaa todistalla jotain eri perheitten kunnollisuudesta ja kunnottomuudesta, tai erilaisten pariskuntien kykenevyydestä vanhemmuuteen, niin hänen tulisi käyttää laajempaa aineistoa, turvautua esim tilastoihin. Varsinkin heteropreheistä löytyisi paljon toisenlaisiakin esimerkkejä. Kirjoitus on asenteellinen ja typerä. Sen ainoa tarkoitus on ns normaalien perheitten tölväiseminen.

Omituista on myös, että ap näkee seksuaalisen suuntautumisen pelkästään seksin harjoittamisena. "Vanhemmus ei ripu siitä, mitä seksiä kukin harjoittaa. " Homoseksuaalisuudessahan on kysymys siitä, että homot ja lesbot näkevät koko maailman erilaisessa valossa kuin ns normaalit ihmiset. Homous tai lesbous vaikuttaa kaikkiin ihmissuhteisiin. Kysymys ei ole vain "seksin harjoittamisesta".

Ei tiedetä riittävästi siitä minkälaisia homoseksuaaliset ihmiset ovat vanhempina, koska tällaisia perheitä on toistaiseksi ollut niin vähän. Heteroperheitä on taas paljon ja siksi heteroiden vanhemmuudestaan ja sen onnistumisesta tai epäonnistumisesta tiedetään paljon enemmän. Homopariskuntien yhteinen vanhemmuus on aina keinotekoista, koska he eivät voi saada keskenään lapsia. Näin esim lesboperheissä ei ole kahta äitiä, vaan äiti ja äidin ystävä/ kumppani/ puoliso tai toisaalta äiti ja äitipuoli. On myös muistettava että tällaisessa perheessä on kolmaskin vanhempi, lasten biologinen isä tai äiti, joka ei ehkä ole läsnä, mutta joka on tai on ollut olemassa.

• vajaa-
        Ei noin pienestä kirjoitti:

aineistosta voi päätellä mitään suuntaan eikä toiseen. Jos hän haluaa todistalla jotain eri perheitten kunnollisuudesta ja kunnottomuudesta, tai erilaisten pariskuntien kykenevyydestä vanhemmuuteen, niin hänen tulisi käyttää laajempaa aineistoa, turvautua esim tilastoihin. Varsinkin heteropreheistä löytyisi paljon toisenlaisiakin esimerkkejä. Kirjoitus on asenteellinen ja typerä. Sen ainoa tarkoitus on ns normaalien perheitten tölväiseminen.

Omituista on myös, että ap näkee seksuaalisen suuntautumisen pelkästään seksin harjoittamisena. "Vanhemmus ei ripu siitä, mitä seksiä kukin harjoittaa. " Homoseksuaalisuudessahan on kysymys siitä, että homot ja lesbot näkevät koko maailman erilaisessa valossa kuin ns normaalit ihmiset. Homous tai lesbous vaikuttaa kaikkiin ihmissuhteisiin. Kysymys ei ole vain "seksin harjoittamisesta".

Ei tiedetä riittävästi siitä minkälaisia homoseksuaaliset ihmiset ovat vanhempina, koska tällaisia perheitä on toistaiseksi ollut niin vähän. Heteroperheitä on taas paljon ja siksi heteroiden vanhemmuudestaan ja sen onnistumisesta tai epäonnistumisesta tiedetään paljon enemmän. Homopariskuntien yhteinen vanhemmuus on aina keinotekoista, koska he eivät voi saada keskenään lapsia. Näin esim lesboperheissä ei ole kahta äitiä, vaan äiti ja äidin ystävä/ kumppani/ puoliso tai toisaalta äiti ja äitipuoli. On myös muistettava että tällaisessa perheessä on kolmaskin vanhempi, lasten biologinen isä tai äiti, joka ei ehkä ole läsnä, mutta joka on tai on ollut olemassa.

älyinen, kun et vieläkään ymmärrä? Eihän aloittaja ole missään lauseessa kirjoittanut, että kaikki homopariskunnat olisivat hyviä vanhempia tai että kaikki heterovanhemmat huonoja. Hän vain sanoi, että se sateenkaariperhe, jonka hän tuntee, toimii hyvin. Ja vastaavasti heteroperheessä on ongelmia, joka todistaa sen, että ei voida sanoa, että sateenkaariperheen vanhemmat olisivat aina huonoja tai heteroperheet aina hyviä.

• kun et
        vajaa- kirjoitti:

älyinen, kun et vieläkään ymmärrä? Eihän aloittaja ole missään lauseessa kirjoittanut, että kaikki homopariskunnat olisivat hyviä vanhempia tai että kaikki heterovanhemmat huonoja. Hän vain sanoi, että se sateenkaariperhe, jonka hän tuntee, toimii hyvin. Ja vastaavasti heteroperheessä on ongelmia, joka todistaa sen, että ei voida sanoa, että sateenkaariperheen vanhemmat olisivat aina huonoja tai heteroperheet aina hyviä.

ymmärrä, että ap teki tuosta pienestä kahden perheen aineistosta sen johtopäätöksen, että vanhemmuuden kannalta ei ole väliä, onko homo vai hetero. Lisäksi hän näki näiden ryhmien eron vain siinä, että homot ja heterot harrastavat erilaista seksiä. Melkoista yksinkertaistamista.

Jos halutaan tutkia sitä, minkälaisia vanhempia homot ja lesbot ja toisaalta hetrot ovat ja onko vanhempien seksuaalisella suutautumisella väliä, tarvitaan paljon suurempi otos. Itse sanoin, että näin pienestä aineistosta EI VOI PÄÄTELLÄ MITÄÄN; ei puoleen eikä toiseen. Esimerkit alussa olivat ns näennäisesimerkkejä, jolla yritettiin vain tölväistä normaaleja perheitä ja toisaalta niitä ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että vanhempein seksuaalisella suuntautumisella on väliä.

• Myös minun tuttavissani on niin äiti-isä, äiti-äiti, isä-isä kuin yhden vanhemman perheitäkin enkä ole koskaan törmännyt tilanteeseen, jossa vanhempien sukupuoli olisi ollut se oleellinen asia hyvän vanhemmuuden määrittelyssä.

On hienoa, että niin moni on huolissaan muidenkin lasten hyvinvoinista kuin vain omiensa, mutta kovasti toivoisin että se huoli kanavoitaisiin paremmin kuin sen kauhisteluun, että ovatko lasten vanhemmat heteroita vai homoja.

Ehkä aikaa myöten niin käykin...

• vanhempien sukupuolesta,

vaan heidän seksuaalisesta suuntautumisestaan. Normaalimman lapsen voivat kavattaa esim yhdessä asuvat sisarukset kuin lesbopariskunta. Ennen tällaisia "kasvattiäitejä" oli paljonkin.

Onneksi nykyään lapsilla on paljon muitakin kontakteja, ja he näkevät normaaleja perheitä, vaikka kasvaisivat lesbopariskunnan lapsina.

• pkkomielle

on . Hoida omat asiasi!

• Rakkautta+rajoja+aikaa

On se kumma kun ei aikuiset osaa keskustella asiallisesti. USKOMATTOMAN TYHMIÄ VASTAUKSIA olet saanut!! Siis osa on tyhmää tekstiä... Sitten on ihan asiallisiakin vastauksia mukana, onneksi.

Mutta niinhän se on että tuntematon pelottaa.

Itse olen kasvanut sateenkaariperheessä, mulla on biologinen isä, hänen miehensä (ns. "sosiaalinen" isäni, erotuksena biologisesta isästä), biologinen äiti ja hänen vaimonsa. Hyvin tasapainoiseksi olen tässä perheessä kasvanut ja niin ovat kasvaneet myös sisarukseni, itsellä opiskelut lääkiksessä loppusuoralla... Kaikki sisarukset ollaan käyty lukio paitsi perheen kuopus joka on vielä peruskoulussa ja hänkin todennäköisesti lukioon menee. Perheessämme on vain yksi joka ei ole pyrkinyt yliopistoon mutta ammatti häneltäkin löytyy, nyt on vauvalomalla.

Meillä oli ihana lapsuus, oli turvaa, rajoja, rakkautta, saatiin huomiota, omaa aikaa, mielestäni meiltä ei puuttunut mitään. Alkoholia meillä ei käytetty usein eikä silloinkaan paljon, yleensä me lapset olimme aina jossain muualla (mummulassa, kavereilla tjm) silloin harvoin kun aikuiset alkoholia joivat.

Välillä isät ottivat meidät luokseen jotta äidit saivat levähtää ja hoitaa parisuhdettaan, joskus päinvastoin. Meillä oli kaksi ihanaa rakasta kotia, kaksi isää ja kaksi äitiä - aina löytyi joku jolla oli aikaa juuri MINULLE, aina jollakin oli aikaa lohduttaa, nauraa, leikkiä, halata, auttaa läksyissä... jne. Koskaan ei tuntunut siltä että oltiin tiellä, aina tiedettiin mihin kuulutaan. Aina ei tietenkään mekään saatu mitä haluttiin mutta sanon että kaikki meillä oli mitä tarvittiin!

Ei se vanhempien sukupuoli tai seksielämä merkitse mitään vaan se lastenkasvatusasenne, halu huolehtia, kuunnella ja välittää. Halu ja kyky olla LÄSNÄ - taito joka niin valitettavan monelta 2000-luvun vanhemmalta on unohtumassa tai jo kadonnut kokonaan.

Homo, lesbo, hetero, bi, transvestiitti, transsukupuolinen, intersukupuolinen... Mitä väliä sillä on??

• Normaali nainen

olemaan tuollasten ihmisen kanssa. Onneks ei oo yhtään tuollasta ystävää, kaikki ovat normaaleja, mies/nainen suhteita. Onneksi. Kyllä lapset tarvii miehen ja naisen mallin, ettei heistä tule samanlaisia.
      En tiedä, miten suhtaiutuisin jos omista lapsista joku kauhukseni ilmoittaisi olevansa tuollainen. Ehkä hyväksyn, ehkä en, mutta luulen että varmaan hävettäisi mitä muut sukulaiset ja tuttavat sanoisi. Toivon että koskaan ei tule niin käymään. Nyt on ainakin ihan normaaleilta vaikuttavia lapsia, että jokaisella on vastakkais-sukupuoli ystävä.
      Tää on mun mielipide, eikä siis yleistys, mutta oikeesti en voisi elää tuollasen asian kanssa.

• Sain vähän aikaa sitten mailin, että ystäväni, kaksi miestä, tulevat kohta isovanhemmiksi.
      Heidän esikoistyttärensä saa oman esikoisensa joulukuussa ja niin "molemmat vaarit" kuin tulevan äidin sisaruksetkin vipisevät hyvää mieltä.

Tulevan äidin kummitäti eli minä, aloin jo vauvakirjan kokoamisen tulokkaalle.
      Onnellinen olo.

• ksodfko

oisko itselläs ollut hupia olla kaksi äitiä eikä isää ollenkaan?

• Kolmen äiti

En tiedä oliko se hupia, mutta ihan hyvä lapsuus oli.
        Ja minun sekä veljeni lapsilla on nykyään hyvät mummot.
        Mites sinulla omassa perheessäsi?

• hetero äiti

samaa mieltä tästä, vaikka vanha juttu onkin mutta kuitenkin.

se ei kuitenkaan ole mikään valinta kysymys rakastatko samaa vai eri sukupuolta olevaa ihmistä. jos olet vaikka mies ja tykkäät miehistä, olet siis homo, niin et silloin voi vain päättää että nyt loppu, tästä lähtien olen vain naisten kanssa. sama homma heteroiden kanssa, jos olet mies ja tykkäät naisista, nii et voi silloinkaan vaan päättää että tästä lähtien tykkään vain miehistä ja olen vain miesten kanssa.

monilta tuntuu unohtuvan tää asia että se homous/heterous ei ole mikään valinta kysymys. monet tuntuu kuvittelevan että esim.lesbot ovat naisten kanssa vain ollakseen erilaisia ja saadakseen huomiota tms.

ja se että esim. lesboilla on lapsia, mitä sitten? pitäisikö samalla kieltää lapset vaikka niiltä joilla on iso nenä? lasten kaverithan voi kiusata lapsia sen takia ku äitillä ja isillä on niin iso nenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1450
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      99
      1164
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe