Oikein hämmästyin

Näkijä..

Huomasin, että tuolla toisella palstalla ollaan paljon sivistyneempiä kuin täällä. Siellä kunnioitetaan toisten mielipiteitä eikä sörkitä toista henkilöä, niin kuin täällä päri häirikköä tekee tavan takaa. Oikein hämmästyin niiden maltillisuutta, ottakaa oppia.

8

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nils Holgersson

      En ole itse "esikoinen", joten en tunne "leikkikehänne" "kehäraakkeja", mutta käsittämätöntä nokittelua täällä on. Täällä tuntuvat riitelevän nimen omaan henkilöt. Esimerkiksi Lasse-setä on usein ollut henkilökohtaisen hyökkäyksen kohteena. Mitä hän lienee tehnyt "esikoisten seurakunnassa", kun on saanut joidenkin vihat päälleen.

    • Hoitsu

      Taitaa olla toipilaitten temmellys kenttä.

      • Oikea hoitsu ei tee julkidiagnooseja kanssaihmisistä.


      • M. Huvittunut

        Hoitsu on muuten ihan oikeassa.

        Hospitaalista on kysymys. Ja paljonkin sairaalassa olleena, jo lapsesta asti, tiedän että siellä on suorastaan mukavaa. Edellyttäen tietenkin sitä, että sairaus ei ole kovin kuvulias ja vakava.

        Parasta siellä on ollut aina se, että sairaalassa olemme kaikki potilaat tasa-arvoisia. Johtaja ja työläinen ovat vertaisia ja ystäviä. Siitä olen erityisesti sairaalassa nauttinit.

        Ja ne kauniit suloiset ja auttavat hoitajat sitten... No.... puhutaan niistä joskus toiste.

        Mutta minua huvittaa avauksessa tuo "silmät_ummessa_vl" asenteellisuus.

        Jokainen voi käydä toeamassa saman kuinminäkin, että toisella palstalla se vasta nimenomaan sairasta touhua on. Ja juttua tulee kuin sudelta ulostetta. Se on hyvä vain, että tulee, en sillä sano.

        Monet vain haluavat elää jossakin untuvan turvallisessa valheessaan, maailmassa jota ei ole olemassa. Ja jonka ovat rakentaneet itse, taikka joku muu on sen "kodin" heille rakentanut.

        Todelliseen maailmaan kuuluu erehtymiset, synnit, kivut, kärsinys, vääryys, hylkääminen, hyljätyksi tuleminen, sairaudet, heikkous etc. etc.

        Lestadiolaisuus ei ole tästä mikään poikkeus, sillä mekin olemme ihmisiä.

        Kunpa vain uskaltaisimme tulla todellisiksi ja näkyviksi itseksemme. Ja sitä kautta uskaltaisimme myöskin nähdä sen ympäiristön jossa elämme sellaisena kun se todellisuudessa on.


      • huvittunut..
        M. Huvittunut kirjoitti:

        Hoitsu on muuten ihan oikeassa.

        Hospitaalista on kysymys. Ja paljonkin sairaalassa olleena, jo lapsesta asti, tiedän että siellä on suorastaan mukavaa. Edellyttäen tietenkin sitä, että sairaus ei ole kovin kuvulias ja vakava.

        Parasta siellä on ollut aina se, että sairaalassa olemme kaikki potilaat tasa-arvoisia. Johtaja ja työläinen ovat vertaisia ja ystäviä. Siitä olen erityisesti sairaalassa nauttinit.

        Ja ne kauniit suloiset ja auttavat hoitajat sitten... No.... puhutaan niistä joskus toiste.

        Mutta minua huvittaa avauksessa tuo "silmät_ummessa_vl" asenteellisuus.

        Jokainen voi käydä toeamassa saman kuinminäkin, että toisella palstalla se vasta nimenomaan sairasta touhua on. Ja juttua tulee kuin sudelta ulostetta. Se on hyvä vain, että tulee, en sillä sano.

        Monet vain haluavat elää jossakin untuvan turvallisessa valheessaan, maailmassa jota ei ole olemassa. Ja jonka ovat rakentaneet itse, taikka joku muu on sen "kodin" heille rakentanut.

        Todelliseen maailmaan kuuluu erehtymiset, synnit, kivut, kärsinys, vääryys, hylkääminen, hyljätyksi tuleminen, sairaudet, heikkous etc. etc.

        Lestadiolaisuus ei ole tästä mikään poikkeus, sillä mekin olemme ihmisiä.

        Kunpa vain uskaltaisimme tulla todellisiksi ja näkyviksi itseksemme. Ja sitä kautta uskaltaisimme myöskin nähdä sen ympäiristön jossa elämme sellaisena kun se todellisuudessa on.

        Voihan sitä nuinkin ajatella positiivisesti.


    • esles

      Mitä minä olen siellä käynnyt, niin nuin vaan siellä on samat pilaajat kuin täälläkin. Yksi syy voi olla siihen, jos siellä ei tapella se, että kaikki vanhoilliset uskovat kaiken sen mitä ry:llä sanotaan. Heillä ei ole, eikä saa olla mitään omia mielipiteitä.

      • mitä sanotte

        Mukavaa keskustelua kun unohdettaisiin kuka on mitäkin kuppikuntaa vaan keskusteltaisiin asioista ja ymmärryksistämme.Mun mielestä toinen palsta on repivä kun siellä on vähän henkilökohtaisuuttakin.


      • Maa.jussi

        Niin nuinhan on ainut joka ei ole omassa vanhurskaudessa, kaikki muut ovat vikapäät omaanvanhurskauteen enemmän tai vähemmän, mutta kuitenkin rakkauden käsittäneet hengellistä kotiaan kohtaan ettei tarvitse portin viereen sontaläjiä laskea toisten kiusaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1693
    2. 44
      1013
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      66
      996
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      928
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      889
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      795
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      778
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe