Katsoin tänään A-talkin

oivahärkönen

Kyllä Heinäluoma oli entisensä. Ei ole viisastunut palautteesta. Hän yhä esiintyi varsin populistisesti ja ylimielisesti. Hän on saanut päähänsä kuntien ja koko maan ongelmien ratkaisemisen pakkoliitosten avulla ja jänkkäsi sitä koko ajan. Hän ei tosiasiassa ottanut lainkaan huomioon Vanhasen ja myös erään asiantuntijan laajoja todisteluja siitä, että kuntakoko ei ratkaise näitä asioita, vaan erilaisten palvelujen järjestäminen vaatii erilaisen väestöpohjan.

Kyllähän Vanhanenkin edistää todella kannattavia kuntaliitoksia. Hänen hallituksensa aikana on tehty 27 kuntaliitosta, joihin on osallistunut 57 kuntaa.

Katainen osottautui varsin kevyensarjan mieheksi. Suomen Kuvalehden julkaisema mielipidetiedustelu kertoi saman kuin tuosta ohjelmasta saattoi päätellä. Siinähän kansa arvosteli Vanhasen aivan ylivoimaisesti paremmaksi kuin nuo kaksi muuta puoluejohtajaa. Tämä tietysti hermostuttaa kokdemejä tälläkin saitilla. Heidän paniikkinen riehuntansa vain kiihtyy.

Erkon lehdistö sitkeästi pysyy tuossa ruodussa. Hesarin pääkirjoitussivulla oli tänään Merkintöjä -palstaalla ala-arvoinen kirjoitus. Tämä lehdistöhän oli merkittävässä roolissa Jäätteenmäen ajojahdissa. Nyt on vuorossa seuraava kepulainen pääministeri.

21

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskustademari

Vanhanen ja Jäätteenmäki nimittäin. Vanhanen on yhteistyökykyinen konsensus-poliitikko, joka pitkästä aikaa keskustalaiseksi pystyy asettamaan maan edun omien puoluepoliittisten pyrkimysten edelle. On todella arvokasta Suomelle, että Keskustasta on vihdoinkin löytynyt tällainen puoluejohtaja.

Jäätteenmäki sen sijaan itse aiheutti toiminnallaan kattavan, ml. Keskusta, luottamuspulan, joka lopulta johti kunniattomaan eroon. Annelihan valehteli mm. pääministerin ilmoitusta antaessaan eduskunnan edessä, että Mannisen asiakirjat tulivat hänelle pyytämättä ja yllättäen.

• Huomioitsija

"Annelihan valehteli mm. pääministerin ilmoitusta antaessaan eduskunnan edessä, että Mannisen asiakirjat tulivat hänelle pyytämättä ja yllättäen."

Minä olen ymmärtänyt niin, että Mannisen toimeen presidentinkansliassa kuului pitää oppositio informoituna oleellisista asioista. Asiakirjat tulivat siis pyytämättä, mutta eivät yllättäen.

Sanasta 'yllättäen' voi kyllä lakimies väittää mitä tahansa.

Ja Manninen toimi varmasti aivan samoin kuin aikaisemminkin, piti oppositiota ajan tasalla.

Surullista asiassa on se, että oppositiolle ei ole luotu virallista tietä saada tietää Suomen kannalta olennaisista asioista. Se on oikeasti typerää. Typeryyden huippu saavutettiin Jäätteenmäki -oikeudenkäynnissä: puhuttiin aidanseipäästä eikä aidasta.

• Rokan Antti

- Hesarin pääkirjoitussivulla oli tänään Merkintöjä -palstaalla ala-arvoinen kirjoitus. Tämä lehdistöhän oli merkittävässä roolissa Jäätteenmäen ajojahdissa. Nyt on vuorossa seuraava kepulainen pääministeri. -

Mikähän se kirjoitus ol?

Mutt siit pitkät peet - sinnuu se lehti ei kuitenkaa piä minnään.

Kas, kun usalsit tulla tänne het ku Korhonen poistu. Siehän pakkoilet Korhost, ku hää vuottaa siult parrii vastaust, joihi siun evvääs ei taia riittää.

• oivahärkönen

... silloin, kun katson hänen juttunsa vastaukseen arvoiseksi.

• Rokan Antti
        oivahärkönen kirjoitti:

... silloin, kun katson hänen juttunsa vastaukseen arvoiseksi.

Eiks tuo ollu vastaukseis arvone:

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Mutta sellainen hieman suututtaa, että kekkostietäjänä ja historian tuntijana mielellään esiintyvä Oiva Härkönenkin on mitenkään perustelematta todennut vastineensa otsikossakin, että ”KKK:lle jäänyt Kekkonen päälle”. Niin ehkä onkin, kun Oivakaan ei nyt enempää kuin ennenkään pyrkinyt osoittamaan, mikä kertomassani olisi valheellista. Oiva vain heitti sen saman lyhyen litaniansa, jonka hän on satoja kertoja aikaisemminkin esittänyt. Ja sitten hän sanoo minulle jääneen levyn päälle!.

Kun nyt epäilin, että Oiva ei taaskaan ollut lukenut kirjoitustani eikä sitä edellistä yksinomaan Juhani Suomen kertomaan perustuvaa, niin Oiva vastasi ”Yks´lysti, kenen kirjaan sinä pohjaat "kekkostutkimuksesi". Aina sinä vain latelet niistä kirjoista ne yhteyksistään irroitetut kohdat, jolla pystyt häntä mollaamaan”

Tuollaisesta aiheellisesti tuohtuneena vastasin Oivalle ja sanoin: ”Nyt en kyllä päästä sinua luistelemaan tapasi mukaan, ennen kuin vastaat kerrankin sanoistasi. Alla on linkki eiliseen kirjoitukseeni historian saitille. Osoita siitä ne asiayhteydestään irtireväistyt kohdat, joilla minun voitaisiin katsoa tarkoituksellisesti vain mollaavan Kekkosta! Sitten kun sen teet, voimme yhdessä tarkastella asiaa lähemmin.”

Eipä Oiva vastannut. Luulen, että hän nyt vasta luki kirjoitukseni ja nolostui, kun siinä ei ollutkaan mitään sellaista, josta hän oli minua mollannut. Luulen, että nuo parin lauseiden tyhjiä vastineita heittelevät eivät kykene lukemaan pitemmälle kuin kirjoittamaankaan.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Linkin takkaa löyät aiheest lissää:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015408557

• The on who realizes
        Rokan Antti kirjoitti:

Eiks tuo ollu vastaukseis arvone:

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Mutta sellainen hieman suututtaa, että kekkostietäjänä ja historian tuntijana mielellään esiintyvä Oiva Härkönenkin on mitenkään perustelematta todennut vastineensa otsikossakin, että ”KKK:lle jäänyt Kekkonen päälle”. Niin ehkä onkin, kun Oivakaan ei nyt enempää kuin ennenkään pyrkinyt osoittamaan, mikä kertomassani olisi valheellista. Oiva vain heitti sen saman lyhyen litaniansa, jonka hän on satoja kertoja aikaisemminkin esittänyt. Ja sitten hän sanoo minulle jääneen levyn päälle!.

Kun nyt epäilin, että Oiva ei taaskaan ollut lukenut kirjoitustani eikä sitä edellistä yksinomaan Juhani Suomen kertomaan perustuvaa, niin Oiva vastasi ”Yks´lysti, kenen kirjaan sinä pohjaat "kekkostutkimuksesi". Aina sinä vain latelet niistä kirjoista ne yhteyksistään irroitetut kohdat, jolla pystyt häntä mollaamaan”

Tuollaisesta aiheellisesti tuohtuneena vastasin Oivalle ja sanoin: ”Nyt en kyllä päästä sinua luistelemaan tapasi mukaan, ennen kuin vastaat kerrankin sanoistasi. Alla on linkki eiliseen kirjoitukseeni historian saitille. Osoita siitä ne asiayhteydestään irtireväistyt kohdat, joilla minun voitaisiin katsoa tarkoituksellisesti vain mollaavan Kekkosta! Sitten kun sen teet, voimme yhdessä tarkastella asiaa lähemmin.”

Eipä Oiva vastannut. Luulen, että hän nyt vasta luki kirjoitukseni ja nolostui, kun siinä ei ollutkaan mitään sellaista, josta hän oli minua mollannut. Luulen, että nuo parin lauseiden tyhjiä vastineita heittelevät eivät kykene lukemaan pitemmälle kuin kirjoittamaankaan.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Linkin takkaa löyät aiheest lissää:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015408557

Oox sää häpeyxissä kun et kirjoota omalla nimellääs JKK?

• Rokan Antti
        The on who realizes kirjoitti:

Mut mie ku en niit oikee ymmärrä, ku tää karjala o se miu kiel.

Mut jos sie eppäilet, et mie oon Korhone, nii vääräs oot. Mie ku oon Antero, vaik Antiks minnuu sanotaa.

Mie kirjotan nii oikeel nimel ku mie voin. Eiks se riitä kepulaisel, ku semmosel tai vastaaval teil o perinteit?

• Mixed motives
        Rokan Antti kirjoitti:

Mut jos sie eppäilet, et mie oon Korhone, nii vääräs oot. Mie ku oon Antero, vaik Antiks minnuu sanotaa.

Mie kirjotan nii oikeel nimel ku mie voin. Eiks se riitä kepulaisel, ku semmosel tai vastaaval teil o perinteit?

"Mie kirjotan nii oikeel nimel ku mie voin. Eiks se riitä kepulaisel, ku semmosel tai vastaaval teil o perinteit?"

Sie oot siis Jäättis-systeemeillä hömperöivä vielläin. Ettet vuan lie ite piäpiru tai aenakkkiin Lipposriikki?

• JormaKKorhonen
        The on who realizes kirjoitti:

....tuon kirjoittajan henkilöllisyyttä, niin saattaisin osua oikeaanski. Keriksen lisäksi vain yhden tiedän tuollaisia usein esittäneen. Mutta pidänpä arveluni omana tietonani, sillä saattaisinhan olla väärässä ja siten nolaisin itseni.

Mutta sinä et näköjään siitä välitä, kun jo toistamiseen noin teet. Siksi minäkin vastaan toistamiseen samalla pätkällä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015484559

• oikea karjalainen
        Rokan Antti kirjoitti:

Älä häpäise oikeita karjalaisia. Mikä lienet sekasikiö ja hesalainen kokdemi.

• Otsikossa hymiö
        oikea karjalainen kirjoitti:

Älä häpäise oikeita karjalaisia. Mikä lienet sekasikiö ja hesalainen kokdemi.

...

• JormaKKorhonen

• oikea karjalainen
        Otsikossa hymiö kirjoitti:

...

depiili

• Otsikossa hymiö
        oikea karjalainen kirjoitti:

depiili

...

• vertauksin
        JormaKKorhonen kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015486626

Ps. Jos Oiva vihdoin uskaltaa vastata kysymyksiini, niin kommentoin niitä heti viikonlopun jälkeen!

Dementikko kysyy hoivakodin sohvalla lepäillen ohikulkijalta: "Mitä minä tekisin,minnekä minä menisin, sanoppa sinä se."
        Tätä samaa hän kysyy toistuvasti jokaiselta ohikulkijalta ja on ihmeissään, kun kukaan ei ota kantaa, eikä vastaa hänen kymykseensä.
        Lopulta kuuluu lakooninen sanonta,"No nyt se sitten meni housuihin."
        Hän kyseli ja kyseli, mutta kukaan ei ymmärtänyt mikä hätä hänellä todellisuudessa oli.
        En tietenkään väitä , että kapikorhosella olisi konkreettisesti sama vaiva, mutta aivan yhtä innokas kyselijä hän on, eikä hän muista mitä vastauksia hänelle jo on näihin kymmeniä kertoja esitttämiinsä samoihin kysymyksiin annettu.
        Aivan kuin tositarinan kyselijä, "mitä minä tekisin, minnekkä minä menisin,sanoppa sinä (tässä tapauksessa Oiva) sinä se.

• individi

Olet taas väärässä kaikessa oleellisessa. Heinäluoma ja Katainen vetivät A-Studiossa yhtäköyttä, koska mitään muuta tietä ei ole. Vanhanen ei minun mielestäni ole asiantuntija millään tavoin, koska numeroiden muistaminen ei ole asiantuntemusta. Asiantuntemus edellyttää epäkohtien yleistä havainnointia ja, vision esittämistä epäkohtien korjaamiseksi. Vanhasen metodi työryhmistä työryhmiin alkaa olla jo loppusuoralla.

Helsingin Sanomat on mainio lehti. Siellä joku saa aina sanoa suorat sanat hölmöydestä.

• Känä

A-talk oli erittäin nautittavaa katseltavaa. Katainen ja Heinäluoma veivät änkyttävää Vanhasta 6-0.

Vanhanen oli koko ajan kuin persiiseen ammuttu karhu. Eero Heinäluoma jaksoi argumentoida ja perustella rauhallisesti ja asiallisesti. Jyrki Katainen oli samoilla linjoilla. Kokoomus ja SDP löysivät jälleen kerran helposti konsensuksen.

Todellinen jäärä oli tämä KEPUlainen Hauhon kunnanvaltuuston pj. Tältä kaverilta ei järkevää sanaa kuultu ja silmät paloivat vihasta.

Näyttää siltä, että keväästä on tulossa vielä mielenkiintoinen hallituksessakin. Saattaa olla, että KEPU saa kenkää ja Kokoomus ja SDP löytävät taas toisensa.

• Supermoukka Känä.

Olet Taunojen esi-isä.

• lukekaa vaikka

Tuhansia saman sisältöisiä kirjoituksia

• Otsikossa hymiö

"Suurissa kaupungeissa
      Kirjoittanut: Oiva Härkönen, 28.9.2004 klo 13.06
      Jotensakin suuri kaupunki on Oulu, jossa Keskustalla on vankka kannatus. Se lisääntyy koko ajan myös etelän suurissa kaupungeissa.
      Kunnallisvaalit ovat Kokoomukselle viimeinen niitti sen joutumisesta pienten puolueiden sarjaan. Soossujen ja kepun kannatuksen lisäys lyövät sen suurissa kaupungeissa. Lapsenkasvoinen puheenjohtaja ei vedä."

• Kataisen kysymys

oli hyvä. Jos kuntaliitokset ovat pahasta, pitäisikö vanhat perua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5850
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3497
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      156
      2012
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      223
      1938
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      168
      1683
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1475
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1011
    8. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      970
    9. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      64
      954
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      917
    Aihe