Onko nyt oikea aika leikata pensasaita, joka on päässyt pahoin kasvamaan puurunkoiseksi? Kyseessä on joku "herne"-aita...tarkoitus olisi vetää ihan matalaksi, jos vaikka elpyis?
Pensasaidan leikkaus
4
2316
Vastaukset
- lunta
Voit toki leikata,mutta auttaa leikkaaminen myöhemminkin,mutta kuitenkin ennen silmujen tuloa.Meillä on aidan vieressä yli puolimetriä lunta, ei tulisi mieleenkään leikkaus.
Kyllä se elpyy,laita juurelle uutta multaa tai kompostia leikkuun jälkeen.Meillä tehtiin niin ja hyvin on kasvanut.Muista leikata joka vuosi,että tulee tuuhea.- juhe_x
Muistaakseni siperianhernepensaaseen tulee herkemmin härmää, jos sitä leikkaa kasvukaudella. Muutenkin varmempi leikata ennenkuin alkaa kasvaan. Tänään napsin uudesta orapihlaja-aidasta oksia -- jänikset oli tehny esileikkauksen sille (on paljon nuoria versoja matalalla, kun ei ollut vielä kasvanut yli puolimetriseksi). Silmut taitaa jo vähän turvota, lunta on 10cm aidan kohdalla.
- Harhanomi
... ja varmistaa juuri sille oikea leikkausaika.
http://www.helsinki.fi/~pjojala/Pensaiden_leikkausta.htm- lue säännöt
TÄÄLLÄ on MAINOSTAMINEN kielletty !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749