Haippa.. tällainen kysymys asiassa kokeneille; missä vaiheessa raskautta aamu- yms. pahoinvointi alkaa?? Heikotusta ja pyörryttää, tosin illalla. Mahdollisesta raskaaksitulemisajasta vasta vähän yli viikko joten en mitään testiäkään ole tehnyt. Ennenkuin ryntään apteekkiin, haluaisin tietää mitä tuntemuksia tulee ja missä vaiheessa näin aluksi. Vastailkaa pian! Kiitos.
MILLOIN PAHOINVOINTI ALKAA?
9
2577
Vastaukset
- angel.
Niin, siis kaikki raskauden oireethan on tosi yksilöllisiä. Kaikille ei tuu ollenkaan pahoinvointia. Itse kuulun niihin, joilla ei missään vaiheessa alkuraskautta ollut pahoinvointia. Eli oon siis tavallaan onnekas. :)
- vaihtelevaa
Kaikilla ei onneksi pahoinvointi ala olenkaan :)
Raskaana ei olla vielä silloin, kun hedelmöityminen kenties on tapahtunut. Raskaus alkaa vasta siitä, kun hedelmöitynyt munasolu kiinnittyy pysyvästi kohdunseinämään.- kysyvä2
Eli kuinka pian hedelmöitymisen jälkeen suunnilleen tämä tapahtuu (munasolun kiinnittyminen ja alkion kehityksen alkaminen)?
- la-24.8.2006
kysyvä2 kirjoitti:
Eli kuinka pian hedelmöitymisen jälkeen suunnilleen tämä tapahtuu (munasolun kiinnittyminen ja alkion kehityksen alkaminen)?
Kun odotin esikoistani (tyttö 1v3kk) mulla ei ollut mitään negatiivisia raskauden oireita. Ihan alussa taisi olla jotain pientä huimausta, mutta ei sen kummempaa. Se meni nopeasti ohi, ihan muutaman päivän taisi kestää ja sitä oli vain kovan rasituksen jälkeen. Nyt odotan toista lastani ja pahoinvointi alkoi suurinpiirtein rv6 . Jatkuvasti öklöttää ihan kaikki syötävä. Satunnaisesti tekee jotain mieli, mistä sitten tulee kuitenkin huono olo... Vatsa on tosi turvonnut ja tuntuu ettei edes housut voi koskettaa mahaa kun tulee entistä pahempi olo. Oksentanut en ole, mutta tosi huono olo on nyt toista viikkoa ja joka päivä.
On tosiaan yksilöllistä tuleeko pahaa oloa, ja jos tulee niin minkälaista. Toiset oksentaa aamusta iltaan, toiset vaan aamuisin, toiset vaan iltaisin. Toiset ei oksenna ollenkaan, mutta on öklö olo eikä mitään tee mieli edes haistaa. Toisia ei vaivaa mikään, niinku tossa jo joku kirjoitti, ja niinku mun eka raskaus meni. Ei vaivannut mikään, mutta eipä tehnyt oikein mitään mielikään sen erityisemmin. Nyt on tehnyt välillä tosi kovasti mieli jäätelöä, aamupala-juustoa, kuivattua sipulia (inhoan sipulia normaalisti...) Jokainen raskaus on erilainen.- la-24.8.2006
Tuskin tuo heikotus ja pyörrytys vielä raskauspahoinvointia on.
Valitettavasti.
------
Raskauspahoinvoinnin alkamisajankohta ajoittuu yleensä
kuudennen raskausviikon paikkeille. Silloin istukka alkaa erittää gonadotropiinia, raskaushormoonia. Oireet huipentuvat kahdeksannella/yhdeksännellä raskausviikolla ja vähentyvät yleensä 13. viikon jälkeen.
http://www.babyidea.fi/vinkkeja/pahoinvointi.html - lokamamma
Itsellä alkoi siinä rv 6-7 välillä todella voimakas pahoinvointi, sitä jatkui monen viikon ajan...nyt mennään rv 13 1 ja pahin pahoinvointi muisto vain, onneksi :)!
Itsellä ei muutenkaan tullut mitään oireita, vasta kuin tuolloin rv 6-7. Väsymystä oli jo ennen tuotakin, mutta se johtui varmaan osaksi hektisestä ajasta jota koin läpi juuri niihin aikoihin.
Rv 13 1- myös miettinyt
tätä aihetta, kun mitään pahoinvoinnin tapaista ei ole ollut. Nyr rv 6. Ihan alkuun, markkinoilla paistetut muikut, jotka rasvassa käristetään, niin se haju teki pahaa. Mutta yleensäkin olen herkkä tuoksuille. Mutta kummemmin ei mitään vielä ole tullut. Ja toivottavasti ei tulekaan!
- Jonsku
Täällä alko eilen pahoinvointi nyt rv 5 5. Pahaolo pukkaa jos esim.jos en ole syönyt. Päiväunien jälkeen oksettaa kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110