Onko kenelläkään kokemusta. Minulla on Mazda 6 vm 2003. Keskikonsolista on palanut useita polttimoita lämmittimen säätönappuloiden alta. Suhtautuivat huollossa nuivasti ajatukseen takuukorjauksesta. Ei kuulemma polttimot kuulu takuuseen. Mielestäni kuitenkin näiden "polttimoiden" tulisi kestää autoniän = 10V
ja kuulua takuun piiriin.
Mazda 6 keskikonsolin valaistus
45
7212
Vastaukset
- takuuseen
Ei ole mazdan osalta kokemusta, mutta muista merkeistä kyllä. Ei mene yleisestiottaen takuuseen, jos auto on vuoden tai sitä vahempi. No joo kyllähän niiden tulisi kestää kyllä huomattavastikin pidempään kuin kolme vuotta, mutta ei ne sentään 10 vuotta tahdo kestää.
Säätönappuloiden alla lienee vain yksi poltin per nuppi. Vit.....mainenhan noita on vaihtaa, mutta kyllä ne itse saa vaihdettua kunhan varaa toimenpiteeseen koko sunnuntaipäivän ja tekee hommaa rauhallisesti ja tutkailemalla. Muovikiinnikkeet kun tuppaavat rikkoutumaan melkoisen helposti.
Vinkkinä sanoisin, että älä pidä mittarivaloja päällä päivisin äläkä kirkkautta maksimissaan. Näin hankalasti vaihdettavat polttimot kestävät ehkä "auton iän" tai ainakin tuplasti pidempäään.- näin on
Lamput on kuluva osa ja takuu ei korvaa normaaleja kuluvia osa, hyvin yksinkertaista. Toinen asia oliskin sitten jos lamput hajoaisi heti pian kun uusi auto on hankittu mutta 3v vanhassa autossa se ei päde enään.
- ledit?
näin on kirjoitti:
Lamput on kuluva osa ja takuu ei korvaa normaaleja kuluvia osa, hyvin yksinkertaista. Toinen asia oliskin sitten jos lamput hajoaisi heti pian kun uusi auto on hankittu mutta 3v vanhassa autossa se ei päde enään.
Esim Volvon mittaristossa ei enää ole varsinaisia valoja, vaan ledit. Volvon mukaan ledejä ei voi vaihtaa eli toisin sanoen kun ledi kärähtää, on mittaristomoduuli vaihdettava. Niin sitä pitää...
- kestää
ledit? kirjoitti:
Esim Volvon mittaristossa ei enää ole varsinaisia valoja, vaan ledit. Volvon mukaan ledejä ei voi vaihtaa eli toisin sanoen kun ledi kärähtää, on mittaristomoduuli vaihdettava. Niin sitä pitää...
kauemmin kuin Volvot - siksi laatuautoissa ledejä käytetään paikoissa, joihin polttimon vaihto olisi työlästä.
- Anonyymi
ledit? kirjoitti:
Esim Volvon mittaristossa ei enää ole varsinaisia valoja, vaan ledit. Volvon mukaan ledejä ei voi vaihtaa eli toisin sanoen kun ledi kärähtää, on mittaristomoduuli vaihdettava. Niin sitä pitää...
Miten jonkun väsyneen Volvon valaistus liittyy otsikkoon. Haloooo!
- CtrlC
En tiedä Mazdasta, mutta jotkin polttimonvalmistajat antavat polttimoillekin takuun. Esim. Xenon-polttimoille annetaan aika usein vuoden takuu. Myös kotitalouskäytössä energiansäästölampuilla on takuita, kuittia vastaan saa uuden. Itse pitää vaihto kylläkin tehdä ja auton konsoliin se ei ole mitään mukavinta hommaa, mitä viikonloppuna haluaisi tehdä..
- oikeisiin
laatuautoihin. Sisävalaistus on jo kymmenisen vuotta hoidettu ledein, jotka oikeasti kestävät auton iän - eli noin 500 tkm.
- sitten..
ne valot kestää niissä laatuautoissa pidempään kuin itse auto, ainakin sakemannin viritelmissä. Jos saksalaisista käytät nimitystä laatuauto, niin et tiedä autoista mitään, joten osta hevonen tai ehkäpä sittenkin aasi.
- omistajalle
sitten.. kirjoitti:
ne valot kestää niissä laatuautoissa pidempään kuin itse auto, ainakin sakemannin viritelmissä. Jos saksalaisista käytät nimitystä laatuauto, niin et tiedä autoista mitään, joten osta hevonen tai ehkäpä sittenkin aasi.
ikävä huomata, että todelliset laatuautot tehdään Saksassa - ne kestävät ja ovat kaikilta ominaisuuksiltaan hyvin suunniteltuja ja toimivia. Toki ovat myös kalliimpia, mutta laatu maksaa aina.
- lukeva automies
omistajalle kirjoitti:
ikävä huomata, että todelliset laatuautot tehdään Saksassa - ne kestävät ja ovat kaikilta ominaisuuksiltaan hyvin suunniteltuja ja toimivia. Toki ovat myös kalliimpia, mutta laatu maksaa aina.
miksi ne ei pärjää sitten sillä laadullaan jos sitä sitten on niissä.mazda voitti taas.
- muutakin kuin
lukeva automies kirjoitti:
miksi ne ei pärjää sitten sillä laadullaan jos sitä sitten on niissä.mazda voitti taas.
vikojen määrä. Esimerkiksi varusteiden vaivaton käyttö ja toimivuus, hiljaisuus, turvallisuus, ajo-ominaisuudet ja tärkeiden osakokonaisuuksien kuten moottorien ja voimansiirron kestoikä ilmentävät laatua. Pikkuviat voi hoitaa pois, mutta Mazdan 6-mallista ei saa laadukasta kokonaisuutta mitenkään. Viaton ja luotettava , ehkä, vaikka ruosteongelma on ehkä auton pahin mahdollinen vika, mutta laadukas ei Mazda vain ole. Se tietää jokainen oikeasti laadukkaalla autolla ajava, joka on Mazdaa kokeillut tai sellaiseen matkustajaksi joutunut. Laatu maksaa, totta, mutta siitä ei nyt olekaan kyse.
- on päästy...
muutakin kuin kirjoitti:
vikojen määrä. Esimerkiksi varusteiden vaivaton käyttö ja toimivuus, hiljaisuus, turvallisuus, ajo-ominaisuudet ja tärkeiden osakokonaisuuksien kuten moottorien ja voimansiirron kestoikä ilmentävät laatua. Pikkuviat voi hoitaa pois, mutta Mazdan 6-mallista ei saa laadukasta kokonaisuutta mitenkään. Viaton ja luotettava , ehkä, vaikka ruosteongelma on ehkä auton pahin mahdollinen vika, mutta laadukas ei Mazda vain ole. Se tietää jokainen oikeasti laadukkaalla autolla ajava, joka on Mazdaa kokeillut tai sellaiseen matkustajaksi joutunut. Laatu maksaa, totta, mutta siitä ei nyt olekaan kyse.
tästä mersun tekemästä "laatuautosta" eroon ja sitäkin ennen muutaman saksalaisen "laatuauton" omistaneena on nyt sen verran kokemusta sakemannin tämän hetkisestä "laadusta", että ainoa varma asia sakemanneissa on, että niissä ...keleesti erilaisia vikoja. Jos vikojen paljous on merkkinä laadusta, niin sitten sakemanni on ehdottomasti laatuauto, mutta paremmaksi pistää sittenkin ranskanpojat laatuautoineen... ;-)
- autoaatu
muutakin kuin kirjoitti:
vikojen määrä. Esimerkiksi varusteiden vaivaton käyttö ja toimivuus, hiljaisuus, turvallisuus, ajo-ominaisuudet ja tärkeiden osakokonaisuuksien kuten moottorien ja voimansiirron kestoikä ilmentävät laatua. Pikkuviat voi hoitaa pois, mutta Mazdan 6-mallista ei saa laadukasta kokonaisuutta mitenkään. Viaton ja luotettava , ehkä, vaikka ruosteongelma on ehkä auton pahin mahdollinen vika, mutta laadukas ei Mazda vain ole. Se tietää jokainen oikeasti laadukkaalla autolla ajava, joka on Mazdaa kokeillut tai sellaiseen matkustajaksi joutunut. Laatu maksaa, totta, mutta siitä ei nyt olekaan kyse.
niin mielestäni laatu on sitä kun ei tule korjaamo tutuksi.ketuttaa istua huoltamassa sitä saksalais valmistetta siellä pajalla.olen kokeillut.kiva kun perheen synttärit saa viettää ryöstö korjaamolla.josta velotetaan 600 erkkiä valohoidosta.turha sanoa että, osta uusi. kyseessä ollut uusi sakuvalmiste.nyt kun ajan mazdaa kaikki toimii, ja peli vie.laitteet on mainiot kun pääsee sinuksi.ja moottorin kesto tuskin ongelma masalla- sakulla on ongelma.ei kestänyt 150000 km ajoa kun savutti jo.
- vain onnekas
autoaatu kirjoitti:
niin mielestäni laatu on sitä kun ei tule korjaamo tutuksi.ketuttaa istua huoltamassa sitä saksalais valmistetta siellä pajalla.olen kokeillut.kiva kun perheen synttärit saa viettää ryöstö korjaamolla.josta velotetaan 600 erkkiä valohoidosta.turha sanoa että, osta uusi. kyseessä ollut uusi sakuvalmiste.nyt kun ajan mazdaa kaikki toimii, ja peli vie.laitteet on mainiot kun pääsee sinuksi.ja moottorin kesto tuskin ongelma masalla- sakulla on ongelma.ei kestänyt 150000 km ajoa kun savutti jo.
kun olen ajanut saksalaisilla laatuautoilla jo vuodesta 1989 - maksamatta vielä korjauksista koskaan mitään. Mukaan mahtuu yksi huono yksilö, joka johti takuuajan päättyessä merkin vaihtamiseen, mutta yhteensä tuohon 17 vuoden jaksoon mahtuu noin 1,1 milj.km, 13 autoa ja paljon iloa hyvällä autolla ajamisesta. Määräaikaishuollot, muutama vakkutuksesta korvattu tuulilasi, renkaita, siinä kaikki.
- Huono yksilö?
vain onnekas kirjoitti:
kun olen ajanut saksalaisilla laatuautoilla jo vuodesta 1989 - maksamatta vielä korjauksista koskaan mitään. Mukaan mahtuu yksi huono yksilö, joka johti takuuajan päättyessä merkin vaihtamiseen, mutta yhteensä tuohon 17 vuoden jaksoon mahtuu noin 1,1 milj.km, 13 autoa ja paljon iloa hyvällä autolla ajamisesta. Määräaikaishuollot, muutama vakkutuksesta korvattu tuulilasi, renkaita, siinä kaikki.
Korvaa takuu tai ei, niin laadukas autohan ei tuollaisia korjauksia kaipaisi lainkaan. Sitä on "laatu"...
- vaihtuikin
Huono yksilö? kirjoitti:
Korvaa takuu tai ei, niin laadukas autohan ei tuollaisia korjauksia kaipaisi lainkaan. Sitä on "laatu"...
ja edelleen olen tyytyväinen saksalaiseen laatuun kokonaisuutena. Mazda voi olla viaton, mutta se ei yksinkertaisesti täytä laatua vaativan autoilijan vaatimuksia. Äärimmilleen yksinkertaistettuna voi todeta, että jos ei ole toimintoja. eivät ne voi mennä epäkuntoon - mutta ei käyttäjä myöskään niistä sillon pääse nauttimaan. Mieluummin kunnon laatuauto ,joka käy joskus korjaamolla, kuin Mazdan tapainen perusauto, josta kaikki herkut puuttuvat.
- Mazda tulossa
vaihtuikin kirjoitti:
ja edelleen olen tyytyväinen saksalaiseen laatuun kokonaisuutena. Mazda voi olla viaton, mutta se ei yksinkertaisesti täytä laatua vaativan autoilijan vaatimuksia. Äärimmilleen yksinkertaistettuna voi todeta, että jos ei ole toimintoja. eivät ne voi mennä epäkuntoon - mutta ei käyttäjä myöskään niistä sillon pääse nauttimaan. Mieluummin kunnon laatuauto ,joka käy joskus korjaamolla, kuin Mazdan tapainen perusauto, josta kaikki herkut puuttuvat.
Vilkaisepas Mazda 6 2.3 GT:n varusteluetteloa ja kerro mitä puuttuu.
- nykyisessä
Mazda tulossa kirjoitti:
Vilkaisepas Mazda 6 2.3 GT:n varusteluetteloa ja kerro mitä puuttuu.
laatuautossani olevat: takaveto, aktiiviohjaus, aktiiviset kallistuksenvakaajat, muistilliset comfort-istuimet sivutukien, istuinpituuden ja ristiseläntuen säädöin, muisti peileille, ohjauspyörän säädöille ja istuinssädöille käyttöavaimittain, automaattilimastointi aurinkotunnistimin, ulkoilman epäpuhtaustunnistimin, ja avinakohtaisin muistein, 3,0 litran suora kuusisylinterinen moottori, painonjakauma 50/50 noin ensialkuun. Näyttäisivät kaikki olevan Mazdalle vain haave...
- käki.
nykyisessä kirjoitti:
laatuautossani olevat: takaveto, aktiiviohjaus, aktiiviset kallistuksenvakaajat, muistilliset comfort-istuimet sivutukien, istuinpituuden ja ristiseläntuen säädöin, muisti peileille, ohjauspyörän säädöille ja istuinssädöille käyttöavaimittain, automaattilimastointi aurinkotunnistimin, ulkoilman epäpuhtaustunnistimin, ja avinakohtaisin muistein, 3,0 litran suora kuusisylinterinen moottori, painonjakauma 50/50 noin ensialkuun. Näyttäisivät kaikki olevan Mazdalle vain haave...
Ja hinta oli???
- että myös autoissa
käki. kirjoitti:
Ja hinta oli???
laatu maksaa aina, kyse ei ole hinnasta vaan laadusta.
- sälää
nykyisessä kirjoitti:
laatuautossani olevat: takaveto, aktiiviohjaus, aktiiviset kallistuksenvakaajat, muistilliset comfort-istuimet sivutukien, istuinpituuden ja ristiseläntuen säädöin, muisti peileille, ohjauspyörän säädöille ja istuinssädöille käyttöavaimittain, automaattilimastointi aurinkotunnistimin, ulkoilman epäpuhtaustunnistimin, ja avinakohtaisin muistein, 3,0 litran suora kuusisylinterinen moottori, painonjakauma 50/50 noin ensialkuun. Näyttäisivät kaikki olevan Mazdalle vain haave...
Näidenkö mainitsemiesi rekkuloiden ansiosta "laatuautojen" tilastollinen laatu on jossain kaukana mm Mazdan takana. Tekevätkö juuri nämä nippelit vai jotkin muut seikat sen, että ko "laadulle" saa VAIN kahden vuoden takuun...hintaeroa kuitenkin Mazdaan nähden tappioksi varmaan noin 30 kEUR. Yhtälö ei vaan toimi...
Sielläpähän juokset sitten korjaamoilla rikastuttamassa muita, rikkinäisten "Comfort"-istuimiesi kanssa...:-) - Nyt pari vuotta
sälää kirjoitti:
Näidenkö mainitsemiesi rekkuloiden ansiosta "laatuautojen" tilastollinen laatu on jossain kaukana mm Mazdan takana. Tekevätkö juuri nämä nippelit vai jotkin muut seikat sen, että ko "laadulle" saa VAIN kahden vuoden takuun...hintaeroa kuitenkin Mazdaan nähden tappioksi varmaan noin 30 kEUR. Yhtälö ei vaan toimi...
Sielläpähän juokset sitten korjaamoilla rikastuttamassa muita, rikkinäisten "Comfort"-istuimiesi kanssa...:-)ajettu, viat edelleen pyöreä 0 - laatua on kuitenkin muukin kuin viattomuus - ei rihkamaa, vaan mielihyvää tuottavaa, toimivaa laatua, toimivia varusteita, loistava ajettava, hiljainen, oikea AUTO.
- hyvä
Nyt pari vuotta kirjoitti:
ajettu, viat edelleen pyöreä 0 - laatua on kuitenkin muukin kuin viattomuus - ei rihkamaa, vaan mielihyvää tuottavaa, toimivaa laatua, toimivia varusteita, loistava ajettava, hiljainen, oikea AUTO.
Miksi itket?
Eihän ole mitään mieltä verrata kahta TÄYSIN eri hintaista autoa keskenään...hintaeron muodostavien tekijöiden olevan jotain melko kallista, lähinnä mielikuviin perustuvia asioita. Ennenkaikkea luotettavuusmielessähän yhtälö on aivan nurinkurinen.
Omat mielihyväni saan tosin muualla kuin autossa istumalla, mutta kukin taaplatkoon tyylillään. Kyse ei myöskään ole siitä, etten voisi vastaavaa autoa itselleni ostaa, vaan enemmänkin siitä että hintaero ei anna minulle sitä "toimivaa laatua", mitä edellyttäisin. Eli olenko liian vaativa? Voipi olla... - autoaatu
nykyisessä kirjoitti:
laatuautossani olevat: takaveto, aktiiviohjaus, aktiiviset kallistuksenvakaajat, muistilliset comfort-istuimet sivutukien, istuinpituuden ja ristiseläntuen säädöin, muisti peileille, ohjauspyörän säädöille ja istuinssädöille käyttöavaimittain, automaattilimastointi aurinkotunnistimin, ulkoilman epäpuhtaustunnistimin, ja avinakohtaisin muistein, 3,0 litran suora kuusisylinterinen moottori, painonjakauma 50/50 noin ensialkuun. Näyttäisivät kaikki olevan Mazdalle vain haave...
aloitetaanpas
-takaveto=talvella toivoton
-aktiivi ohjaus=normaali kamaa tänään.
-istuin säädöt=löytyy jokaisesta oli sähö tai ei.
-ristiselkä=joka mazdalla
-muisti peilille =sähkö säätö mazdalla
-ohjaus pyörä=säädettävä
-käyttö avaimet=laiskalle uskomus siitä että tämä säätö on tänään oikea.
-automaatti ilmastointi =on mazdassa
,pelaa jopa eberin kanssa täysin yhteen veikkaanpa että sinulla ei käy.eli se ei säädä sisätilaa astelukuun.
aurinko tunnistin=on mazdalla.ilma tunnistimet humpuukia ilmasta otettuna. 6 pyttyä vie bensaa suotta kyllä 2.3 kerkiää taatusti mitä ikinä.painon jakauma huono -tosin pakollinen kun on se vanha takaveto.
seuraavaksi on turha sanoa tcs tai bas tai esp on kaikki nuokin.lisäksi muisti lasit.sähkövikineissä japsi ei jää jälkeen.
sen säästyneen 20 000 euroa laitan vaikka taskuun.kolmosessa on myös nuo varusteet. - Ja mikä on totuus
muutakin kuin kirjoitti:
vikojen määrä. Esimerkiksi varusteiden vaivaton käyttö ja toimivuus, hiljaisuus, turvallisuus, ajo-ominaisuudet ja tärkeiden osakokonaisuuksien kuten moottorien ja voimansiirron kestoikä ilmentävät laatua. Pikkuviat voi hoitaa pois, mutta Mazdan 6-mallista ei saa laadukasta kokonaisuutta mitenkään. Viaton ja luotettava , ehkä, vaikka ruosteongelma on ehkä auton pahin mahdollinen vika, mutta laadukas ei Mazda vain ole. Se tietää jokainen oikeasti laadukkaalla autolla ajava, joka on Mazdaa kokeillut tai sellaiseen matkustajaksi joutunut. Laatu maksaa, totta, mutta siitä ei nyt olekaan kyse.
"varusteiden vaivaton käyttö ja toimivuus, hiljaisuus, turvallisuus, ajo-ominaisuudet ja tärkeiden osakokonaisuuksien kuten moottorien ja voimansiirron kestoikä ilmentävät laatua"
Mies puhuu täysin Mazdasta, mutta mielessään ajattelee ilmeisesti jotain saksalaista ns. laatuautoa. Ihmismieli on ihmeellinen. - Ei oo tosi
nykyisessä kirjoitti:
laatuautossani olevat: takaveto, aktiiviohjaus, aktiiviset kallistuksenvakaajat, muistilliset comfort-istuimet sivutukien, istuinpituuden ja ristiseläntuen säädöin, muisti peileille, ohjauspyörän säädöille ja istuinssädöille käyttöavaimittain, automaattilimastointi aurinkotunnistimin, ulkoilman epäpuhtaustunnistimin, ja avinakohtaisin muistein, 3,0 litran suora kuusisylinterinen moottori, painonjakauma 50/50 noin ensialkuun. Näyttäisivät kaikki olevan Mazdalle vain haave...
Ja tällainen mies tulee tänne Mazda palstalle aukomaan päätä! Ei herrajestas mistä näitä urpoja suomenmaahan oikein syntyy...;)
- auto pärjää Mazdalle
nykyisessä kirjoitti:
laatuautossani olevat: takaveto, aktiiviohjaus, aktiiviset kallistuksenvakaajat, muistilliset comfort-istuimet sivutukien, istuinpituuden ja ristiseläntuen säädöin, muisti peileille, ohjauspyörän säädöille ja istuinssädöille käyttöavaimittain, automaattilimastointi aurinkotunnistimin, ulkoilman epäpuhtaustunnistimin, ja avinakohtaisin muistein, 3,0 litran suora kuusisylinterinen moottori, painonjakauma 50/50 noin ensialkuun. Näyttäisivät kaikki olevan Mazdalle vain haave...
Kuule sun autosi on ihan käpysarjalainen meikäläisen Maybachiin nähden, mutta laatu maksaa ja kysehän ei ole hinnasta vaan laadusta, kuten olet jo tainnut viisaana miehenä itsekin todeta.
Tulinpa vaan tänne Mazda palstalle kertomaan kaikille, että ostakaa Maybach niin saatte sitä mitä MAzdaltakin haluatte. - talvella ja kesällä
autoaatu kirjoitti:
aloitetaanpas
-takaveto=talvella toivoton
-aktiivi ohjaus=normaali kamaa tänään.
-istuin säädöt=löytyy jokaisesta oli sähö tai ei.
-ristiselkä=joka mazdalla
-muisti peilille =sähkö säätö mazdalla
-ohjaus pyörä=säädettävä
-käyttö avaimet=laiskalle uskomus siitä että tämä säätö on tänään oikea.
-automaatti ilmastointi =on mazdassa
,pelaa jopa eberin kanssa täysin yhteen veikkaanpa että sinulla ei käy.eli se ei säädä sisätilaa astelukuun.
aurinko tunnistin=on mazdalla.ilma tunnistimet humpuukia ilmasta otettuna. 6 pyttyä vie bensaa suotta kyllä 2.3 kerkiää taatusti mitä ikinä.painon jakauma huono -tosin pakollinen kun on se vanha takaveto.
seuraavaksi on turha sanoa tcs tai bas tai esp on kaikki nuokin.lisäksi muisti lasit.sähkövikineissä japsi ei jää jälkeen.
sen säästyneen 20 000 euroa laitan vaikka taskuun.kolmosessa on myös nuo varusteet.kerropa sitten niitä automalleja joihin saa aktiiviohjauksen? Istuimen säädöt - et taida olla koskaan edes nähnyt oikeasti kunnollista säädettävä istuinta? Voi voi, pitääkö kuljettajan vaihtuessa säätää peilit aina uudelleen? Lämpötilan säilyttävä ilmastointi on perusvaruste, kunnollinen automaatti-ilmastointi tekee paljon muutakin, kute laatuautoilla ajavat tietävät. Mazda on hyvä perusauto, mutta oikeat laatuautot ovat erikseen.
- ihmeen
talvella ja kesällä kirjoitti:
kerropa sitten niitä automalleja joihin saa aktiiviohjauksen? Istuimen säädöt - et taida olla koskaan edes nähnyt oikeasti kunnollista säädettävä istuinta? Voi voi, pitääkö kuljettajan vaihtuessa säätää peilit aina uudelleen? Lämpötilan säilyttävä ilmastointi on perusvaruste, kunnollinen automaatti-ilmastointi tekee paljon muutakin, kute laatuautoilla ajavat tietävät. Mazda on hyvä perusauto, mutta oikeat laatuautot ovat erikseen.
kolosta taas ryömit? Hus, mene nyt vaan "laatuautoilemaan" äläkä täällä inise ja vingu.
- takavetohan
talvella ja kesällä kirjoitti:
kerropa sitten niitä automalleja joihin saa aktiiviohjauksen? Istuimen säädöt - et taida olla koskaan edes nähnyt oikeasti kunnollista säädettävä istuinta? Voi voi, pitääkö kuljettajan vaihtuessa säätää peilit aina uudelleen? Lämpötilan säilyttävä ilmastointi on perusvaruste, kunnollinen automaatti-ilmastointi tekee paljon muutakin, kute laatuautoilla ajavat tietävät. Mazda on hyvä perusauto, mutta oikeat laatuautot ovat erikseen.
on erinomainen! Neliveto on huonoin...;)
- auto ja
omistajalle kirjoitti:
ikävä huomata, että todelliset laatuautot tehdään Saksassa - ne kestävät ja ovat kaikilta ominaisuuksiltaan hyvin suunniteltuja ja toimivia. Toki ovat myös kalliimpia, mutta laatu maksaa aina.
kilometrejä tullut yli 80 tkm, enkä ole ainuttakaan lamppua vielä koslaani vaihtanut. Taitaa tuo väittämäsi pitää ainakin minun osaltani kutinsa.
Taitaa kuitenkin suurin syy olla siinä, että ne on päiväasennolla ajaessa alemman jännitteen piirissä ja kun ajelen kesät talvet valaistuja teitä suurimmaksi osaksi, en tarvitse käyttää pitkiä valoja, niin lamput kestävät sen takia pitempään. Yöasennolla on jännite korkeampi ja ilmeisesti ei lamput kestäisi näin pitkään. En tietenkään voi vielä sanoa kuinka pitkään nuo kestävät. Luulen kuitenkin, että nuo lamput ovat samanlaisia Mazdan käyttämien kanssa. - puuttuu
nykyisessä kirjoitti:
laatuautossani olevat: takaveto, aktiiviohjaus, aktiiviset kallistuksenvakaajat, muistilliset comfort-istuimet sivutukien, istuinpituuden ja ristiseläntuen säädöin, muisti peileille, ohjauspyörän säädöille ja istuinssädöille käyttöavaimittain, automaattilimastointi aurinkotunnistimin, ulkoilman epäpuhtaustunnistimin, ja avinakohtaisin muistein, 3,0 litran suora kuusisylinterinen moottori, painonjakauma 50/50 noin ensialkuun. Näyttäisivät kaikki olevan Mazdalle vain haave...
tärkein varuste ja se on Suomen oloissa tuo lämmitettävä tuulilasi. Tänäänkin jätin vaimoni istumaan autooni ja kuuntelemaan räntäsateessa hyvää musiikkia, kun kävin pikaisesti asioilla, tultuani tuulilasi huurteessa. Napsautin tuulilasin lämmityksen päälle ja a vot parikymmentä sekuntia, tuulilasi täysin kirkas, kertoen nätisti, missä kulkee lämmitysvastuksien reuna. Kyllä siinä istuimen säätäjien muistit kalpenee tuon rinnalla.
- tiedot
omistajalle kirjoitti:
ikävä huomata, että todelliset laatuautot tehdään Saksassa - ne kestävät ja ovat kaikilta ominaisuuksiltaan hyvin suunniteltuja ja toimivia. Toki ovat myös kalliimpia, mutta laatu maksaa aina.
Jep, mulla oli ennen masaa myös saksalainen laatuauto. Kalliimpi ja isompi kuin kutonen. Ja perkele kun ei sellaista huoltoväliä ollut, ettei pitänyt ylimääräistä korjaamokäyntiä tehdä. 180 tuhatta km kärsin, sitten loppui hermot. Rahaa paloi, aikaa tupakkaa ja hermoja meni jatkuvissa korjaamokäynneissä. Kuutosella ei ensimmäiseen 160 tuhanteen ole tarvinnut kuin normaali huollot tehdä. Eli tuon saksalaisvalmisteisen "laatuauton" jälkeen yhtä juhlaa ollut, kun tietää, että pisteestä a pisteeseen b pääsee muutakin kuin korjaamon kautta kulkemalla, mikä taas oli saksalaisautolla se normaalireitti.
Joten ikävä huomata, että täälläkin viitsii hemmot, joilla on vain suuret luulot, käydä paskaa jauhamassa asiasta, joista heillä ei ole TODELLISIA kokemuksia. Paskastakin saa maksaa paljon, mutta laatua voi saada halvemmallakin. - diagnoosi
että myös autoissa kirjoitti:
laatu maksaa aina, kyse ei ole hinnasta vaan laadusta.
Kai olet muistanut vierailla myös Opel, Volkkari, Renu, Tojota, Fiat, Lada, Kia, Citroen yms. yms. palstoilla elvistelemässä... Tosin sellaiset, joilla on oikeasti varaa ja varallisuutta, eivät viitsi osoittaa tyhmyyttään sinun tavallasi. Voihan sitä vertailla vaikka miljoonataloa savutorppaan, mutta idioottimaisuutensa siinä osoittaa vain...
- tuontiromu
omistajalle kirjoitti:
ikävä huomata, että todelliset laatuautot tehdään Saksassa - ne kestävät ja ovat kaikilta ominaisuuksiltaan hyvin suunniteltuja ja toimivia. Toki ovat myös kalliimpia, mutta laatu maksaa aina.
jonkun tuontiromu taas oikuttelee ja seharmittaa niin, että täytyy lähteä provoilemaan.
- Toyota itselle
ja et tarvitse mittarilamppuja vaihdella, joskus korkeintaan ajovaloja menee muutama silloin tällöin.
- erikoisenpaljon
Vievät erikoisenpaljon mittari- ja panelilamppuja tojot, kokemusta on kahdesta avesta. Kyllä molemmista paloi alle sadantuhannen kilometrin lamppuja myös sisältä, eikä kuulunut takuuseen.
- Toyota
erikoisenpaljon kirjoitti:
Vievät erikoisenpaljon mittari- ja panelilamppuja tojot, kokemusta on kahdesta avesta. Kyllä molemmista paloi alle sadantuhannen kilometrin lamppuja myös sisältä, eikä kuulunut takuuseen.
kuluttaa lamppuja huomattavasti enemmän kuin Mazda, siitä olen esimerkkejä nähnyt. Taitaa Toyotan omistajat olevan katkeria, kun on lampunkin vaihdot vaikeampia kuin muihin merkkeihin.
- jokke
Ihmeellistä tämä ihmisten ajatustenjuoksu.
Tein kysymyksen konsolin polttimoiden takuusta ja niiden kestosta ja eiköhän keskustelu alkaa jostakin merkityksettömistä makuasioista kuten japanilaisten ja Saksalaisten autojen laatu erosta. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa. Edellinen Mazda 626 oli 7 V vanha ja siitä ei ollut palanut ainutkaan mittariston valo siksipä hieman ihmettelin tätä Kuutosen lamppujen palamista.- penikoita
Taitaa porukka olla pääosin vielä lukutaidottomia penikoita......
Mitä tulee sitten esittämääsi kysymykseen niin paneelin polttimot (huom kyseessä ei siis ole xenon tms ajovalopolttimot vaan mittarivalopolttimot) eivät valitettavasti mene takuuseen, jos nyt ei heti uudessa autossa palttimot ole palaneet.
Itselläni on vuoden 2002 kuutonen ja mittarivalopolttimoita ei ole palanut. kop kop kop. Kokemuksesta tosin tiedän että niiden vaihtaminen ei aina ole sitä mukavinta hommaa, mutta kyllä ne muutamassa tunnissa itsekin vaihtaa.
- kun palaa
Niin vika voisi olla todennäköisemmin sulakkeessa, jonka takana voi olla monta polttimoa. Kannattaa tarkistaa asia.
- jokke
Vika ei ole sulakkeissa koska lamppuja on pimentynt tasasin välein viimmeisen puolenvuoden aikana. Nyt niitä on pimenä kai 4 tai 5.
- JoTeT
jokke kirjoitti:
Vika ei ole sulakkeissa koska lamppuja on pimentynt tasasin välein viimmeisen puolenvuoden aikana. Nyt niitä on pimenä kai 4 tai 5.
Kannattaa tarkastaa latausjännite ettei ole liian korkea. Ylijännite polttaa polttimot nopeasti.
- REXOX
Hanki ihmeessä uudet valot siihen onnettomaan pirssiin! Mulla oli semmonen ja aina oli myrskylyhty mukana, ihan hyvin tulin toimeen kun lamppuäljyä meni vain noin 2,85 litraa/ 100 km.
- MATUKKA 6
Täällä haukutaan jokaista merkkiä,ja puhutaan paskaa,
mutta kukaan ei sitten osaa vastata siihen varsinaiseen kysymykseen,
miten ne todellakin vaihdetaan??Sama vika kun olis itselläkin.
Lämmön säätö napikasta tuikut pimeenä.
(mazda 6 -2005)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384148- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151991Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581618Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741236
- 981151
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070