Alfistien traditioita?

JR

Olen tuossa ajellessa huomannut, että vastaantulevien Alfojen omistajat ( tai kuljettajat ) morjestavat lähes järjestään. Onko kyseessä jokin Alfakerholaisten yms. riitti, yleinen alfistien tapa vai mikä? Ihan kiva juttu joka tapauksessa, enpä vain itse ole tottunut moikkailemaan tuntemattomille! Itselläni on 156- mallinen Alfa Romeo.

40

2940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2ltr147

      tapana moikata Alfaa aina. Itsellänikin ollut Alfa liki 20 vuotta. Sama tapahan oli joskus "muinoin" kun rekisterikilvestä vielä saattoi päätellä, että mistä päin Suomea kotoisin, eli jos pohjanperukoilla tapasi esim. kaksi T-alkuista rekkaria, niin sitähän morjestettiin, mutta T ei sitten kyllä moikkannut esim V:tä tai X:ää !
      Samoin Saabien alkuaikoina, kun ysiysit ilmestyivät katukuvaan (tunnustus: olen ollut joskus Saabisti...)Saabin kuskit morjesteli, mutta pianpa siitä oli luovuttava, koska muutoin olisi käden joutunut pitämään kokoaika pystyssä.
      Mutta siis Alfalaiset, käsi pystyyn tavatessamme!

      • tai

        oon jo luovuttanut. Reilun 1,5v aikana moikannut on 1kpl 75, 1kpl 164 ja 1kpl 156. Naiskuskeille siis ei ole tapana moikkailla ;)


      • Scuore sportivo
        tai kirjoitti:

        oon jo luovuttanut. Reilun 1,5v aikana moikannut on 1kpl 75, 1kpl 164 ja 1kpl 156. Naiskuskeille siis ei ole tapana moikkailla ;)

        Emäntäkin on sanonut kun on ollut Alfallani liikenteessä, ettei koskaan olla morjestettu...


      • ivus
        Scuore sportivo kirjoitti:

        Emäntäkin on sanonut kun on ollut Alfallani liikenteessä, ettei koskaan olla morjestettu...

        Eipä ole niin, minä moikkaan aina, tosin mieheni ei jaksa läheskään niin usein kättään nostaa. Ja mokkaan silloinkin, jos en aja ja istun vieressä. Poikkeusko, nähtävästi sitten.


      • Scuore sportivo
        ivus kirjoitti:

        Eipä ole niin, minä moikkaan aina, tosin mieheni ei jaksa läheskään niin usein kättään nostaa. Ja mokkaan silloinkin, jos en aja ja istun vieressä. Poikkeusko, nähtävästi sitten.

        Tarkoitin, että naisalfisteille ei morjesteta siinä missä miehille! En tarkoittanut etteikö naisalfistit morjestaisi.


      • ivus
        Scuore sportivo kirjoitti:

        Tarkoitin, että naisalfisteille ei morjesteta siinä missä miehille! En tarkoittanut etteikö naisalfistit morjestaisi.

        Kiitos, käsitin tosiaan hieman väärin. Eikö meille naisille morjesteta:(
        Mitä sortoa taas.:)Tassu pystyyn vaan, ihan rohkeasti:)


      • Sportwagon
        ivus kirjoitti:

        Eipä ole niin, minä moikkaan aina, tosin mieheni ei jaksa läheskään niin usein kättään nostaa. Ja mokkaan silloinkin, jos en aja ja istun vieressä. Poikkeusko, nähtävästi sitten.

        Turussa ainakin eräs naisalfisti on morjestellut minulle pelkääjänkin paikalta, kun miehensä on ollut ratissa.

        Ellet sitten ollut sinä :)


      • Jakke
        Scuore sportivo kirjoitti:

        Emäntäkin on sanonut kun on ollut Alfallani liikenteessä, ettei koskaan olla morjestettu...

        Kyllä mun emännälle morjestavat (ei ole edes miehen näköinen ;D). Itse ainakin moikkaan jo niin kaukaa ettei kuskia vielä edes näe.


    • alfa155

      olen huomannut että kaikkein vähiten tätä vanhaa perinnettä noudattavat juuri 147/156/166 -kuskit liekö sitten niin, että nämä nykyisin selvästi yleisimpien mallien kuskit eivät ole tätä tapaa oomaksuneet.
      pidetään tapa elossa

      • Scuore sportivo

        147/156/166-kuskit moikkailevat mielestäni enemmän kuin vanhemmilla Alfoilla kruisailevat..
        Harva esim. 33/75-kuski on morjestanut oma-aloitteisesti, kun taas 156-kuskit tekevät niin päivittäin.
        No, minä ainakin morjestan jokaiselle Alfa-kuskille, mallia katsomatta.


    • Heikki

      Aikoinaan NSU RO 80 kuljettajat moikkasivat toisiaan niin monta sormea pystyssä kuin oli autoon moottoreita vaihdettu. Ei kai vaan alfisteilla ole sama ongelma?

      • Alfani

        sanonko mille, me Alfistit todella morjestetaan, mutta vaan yhdellä sormella ja arvaas mikä sormi se mahtaa ollakaan pystyssä....!?


    • 90

      tulee aika harvakseen alfisteja vastaan joilla käsi nousee, itse pyrin kyllä aina tervehtimään ja joskus se käsi nousee vastaan tulevasta alfastakin...

      • HR

        Totta, mutta tilanne on ehkä vähän parantumassa. Luulisi että jos kaksi alfistia sinnikkäästi morjestaa kaikki muut niin jotain tuloksia luulisi syntyvän. Ja jos vielä Skyhorse saadaan mukaan kamppaniaan niin jo luulisi opin menevän perille.


      • 90
        HR kirjoitti:

        Totta, mutta tilanne on ehkä vähän parantumassa. Luulisi että jos kaksi alfistia sinnikkäästi morjestaa kaikki muut niin jotain tuloksia luulisi syntyvän. Ja jos vielä Skyhorse saadaan mukaan kamppaniaan niin jo luulisi opin menevän perille.

        noin se on tehtävä, jospa se sitten menee pikkuhiljaa selkäytimeen....=)
        onkos muuten pikamiittinkejä milloin tiedossa oulun seudulla...


      • Skyhorse
        HR kirjoitti:

        Totta, mutta tilanne on ehkä vähän parantumassa. Luulisi että jos kaksi alfistia sinnikkäästi morjestaa kaikki muut niin jotain tuloksia luulisi syntyvän. Ja jos vielä Skyhorse saadaan mukaan kamppaniaan niin jo luulisi opin menevän perille.

        Kovasti oon koittanu morjestaa, mutta naiskuskit näyttää vaan häiriintyvän taikka olevan huuli pyöreänä jos moikkaa. Taidan siis jättää heidän osaltaan vaan auton ihailuun.

        Mitkäs rekkarit oulun seudulla pyörii?

        Omani on IVF-802 (Musta 147/2.0)


      • 90
        Skyhorse kirjoitti:

        Kovasti oon koittanu morjestaa, mutta naiskuskit näyttää vaan häiriintyvän taikka olevan huuli pyöreänä jos moikkaa. Taidan siis jättää heidän osaltaan vaan auton ihailuun.

        Mitkäs rekkarit oulun seudulla pyörii?

        Omani on IVF-802 (Musta 147/2.0)

        on HUH-150...=)
        ja alfan malli 90 V6, väri punainen...
        morjestellaan kun nähellään...=)


      • HR
        Skyhorse kirjoitti:

        Kovasti oon koittanu morjestaa, mutta naiskuskit näyttää vaan häiriintyvän taikka olevan huuli pyöreänä jos moikkaa. Taidan siis jättää heidän osaltaan vaan auton ihailuun.

        Mitkäs rekkarit oulun seudulla pyörii?

        Omani on IVF-802 (Musta 147/2.0)

        AGY-936 ja punainen 155


      • HR
        90 kirjoitti:

        noin se on tehtävä, jospa se sitten menee pikkuhiljaa selkäytimeen....=)
        onkos muuten pikamiittinkejä milloin tiedossa oulun seudulla...

        että ensi keväällä, vaikka mikä estää tapaamasta aiemminkin. Vai tuletko käymään Kempeleessä.


      • 90
        HR kirjoitti:

        että ensi keväällä, vaikka mikä estää tapaamasta aiemminkin. Vai tuletko käymään Kempeleessä.

        sitä voisi vaikka pyörähtää siinä kempeleessä.
        Olen oulaisissa nyt mutta huommenissa tulen oulusaloon, on vain sitten iltasella tuo 90:sen näyttö mahdolliselle ostajalle joka tulee ylikiimingitä katsomaan...


      • Jönsson
        90 kirjoitti:

        on HUH-150...=)
        ja alfan malli 90 V6, väri punainen...
        morjestellaan kun nähellään...=)

        Hei haloo! Mun ysikymppi oli HUH - 150. Mistä sä olet sen kilvet saanut? Se nimittäin oli grafiitin harmaa 2,0 vuodelta -85.

        Joko olet tehnyt todella kevyen pintaremontin tai sitten se mun entinen on pantu lihoiksi ja rekisteri jotenkin onnistuttu luovimaan Sun autoosi. Kerro heti!

        Oli muuten hyvä kilpi. Herätti huomiota, johon totesin kilven tarkoittavan, että "Huh, huh, onko siinä todella noin paljon tehoa". Veljeni tosin väitti sen tarkoittavan, että Huh, huh, kulkeeko tuo romu tosiaan noin kovaa".


      • HR
        90 kirjoitti:

        sitä voisi vaikka pyörähtää siinä kempeleessä.
        Olen oulaisissa nyt mutta huommenissa tulen oulusaloon, on vain sitten iltasella tuo 90:sen näyttö mahdolliselle ostajalle joka tulee ylikiimingitä katsomaan...

        Sopiiko klo 5:00 ja 7:00 välillä ja tiedätkö paikan.


      • 90
        Jönsson kirjoitti:

        Hei haloo! Mun ysikymppi oli HUH - 150. Mistä sä olet sen kilvet saanut? Se nimittäin oli grafiitin harmaa 2,0 vuodelta -85.

        Joko olet tehnyt todella kevyen pintaremontin tai sitten se mun entinen on pantu lihoiksi ja rekisteri jotenkin onnistuttu luovimaan Sun autoosi. Kerro heti!

        Oli muuten hyvä kilpi. Herätti huomiota, johon totesin kilven tarkoittavan, että "Huh, huh, onko siinä todella noin paljon tehoa". Veljeni tosin väitti sen tarkoittavan, että Huh, huh, kulkeeko tuo romu tosiaan noin kovaa".

        enpäs tuota tierä mistä kilvet on tullut, kyllä ne siinä jo olivat kun se tuli meikäläiselle, mutta omistajia on ainakin ollut perkeleesti, olisiko ollut pieni kiertopalkinto...

        punainenhan tuo on rekisteriotteen mukaankin, kaippa joku maalannut aikanaan koko auton pun,no meikäläisen toimesta maalattiin taas....

        milloin auto lähti sinulta maailmalle??

        joo tuo kilpi on kyllä yliveto,naurattaa kovasti välillä itseäkin...=) nyt kun on vielä 160 Hv:kin voi sanoa että huh huh kylläpäs se lähti...=)


      • 90
        HR kirjoitti:

        Sopiiko klo 5:00 ja 7:00 välillä ja tiedätkö paikan.

        ajan puolesta, mutta paikka saattaa olla vähän hakusalla....=)


      • Jönsson
        90 kirjoitti:

        enpäs tuota tierä mistä kilvet on tullut, kyllä ne siinä jo olivat kun se tuli meikäläiselle, mutta omistajia on ainakin ollut perkeleesti, olisiko ollut pieni kiertopalkinto...

        punainenhan tuo on rekisteriotteen mukaankin, kaippa joku maalannut aikanaan koko auton pun,no meikäläisen toimesta maalattiin taas....

        milloin auto lähti sinulta maailmalle??

        joo tuo kilpi on kyllä yliveto,naurattaa kovasti välillä itseäkin...=) nyt kun on vielä 160 Hv:kin voi sanoa että huh huh kylläpäs se lähti...=)

        Auto lähti minulta kesällä -99. Silloin se oli vielä harmaa kaksilitrainen, jossa sininen sisustus. Ilmeneekö jostain, onko kyseessä tekniikan ja värin tai toisaalta kilpien vaihto?

        Tuntuisi aika kummalliselta, että HUH-150 olisi romutettu ja kilvet päätyneet vahingossa samanmalliseen autoon, joita on Suomessa vain puolensataa kappaletta. Tietysti joku omistaja on voinut samaan aikaan kilvittää yhtä autoa ja poistaa kilvistä toista ja esittää konttorilla, että saisi siirtää kilvet toisesta toiseen. Jos viranomainen olisi toiminut sääntöjen mukaan, hänen olisi pitänyt tuolloin periä toivomuskilvistä maksu, joka nykyrahassa lienee jotain tonnin pintaan. Tuskin kukaan siihen ryhtyisi.


      • Jönsson
        Jönsson kirjoitti:

        Auto lähti minulta kesällä -99. Silloin se oli vielä harmaa kaksilitrainen, jossa sininen sisustus. Ilmeneekö jostain, onko kyseessä tekniikan ja värin tai toisaalta kilpien vaihto?

        Tuntuisi aika kummalliselta, että HUH-150 olisi romutettu ja kilvet päätyneet vahingossa samanmalliseen autoon, joita on Suomessa vain puolensataa kappaletta. Tietysti joku omistaja on voinut samaan aikaan kilvittää yhtä autoa ja poistaa kilvistä toista ja esittää konttorilla, että saisi siirtää kilvet toisesta toiseen. Jos viranomainen olisi toiminut sääntöjen mukaan, hänen olisi pitänyt tuolloin periä toivomuskilvistä maksu, joka nykyrahassa lienee jotain tonnin pintaan. Tuskin kukaan siihen ryhtyisi.

        Mulla on sulle viesti tuolla edellisellä aukeamalla otsikon " 90 !!! " alla.


        Tämä olkaa olla mielenkiintoista kuin sukututkimus. Missä muuten tämä (nykyinen?) HUH-150 nykyisin asuu?


      • 90
        Jönsson kirjoitti:

        Auto lähti minulta kesällä -99. Silloin se oli vielä harmaa kaksilitrainen, jossa sininen sisustus. Ilmeneekö jostain, onko kyseessä tekniikan ja värin tai toisaalta kilpien vaihto?

        Tuntuisi aika kummalliselta, että HUH-150 olisi romutettu ja kilvet päätyneet vahingossa samanmalliseen autoon, joita on Suomessa vain puolensataa kappaletta. Tietysti joku omistaja on voinut samaan aikaan kilvittää yhtä autoa ja poistaa kilvistä toista ja esittää konttorilla, että saisi siirtää kilvet toisesta toiseen. Jos viranomainen olisi toiminut sääntöjen mukaan, hänen olisi pitänyt tuolloin periä toivomuskilvistä maksu, joka nykyrahassa lienee jotain tonnin pintaan. Tuskin kukaan siihen ryhtyisi.

        rk otteessa on värinä punainen ei sen kummemmin mainintaa värin vaihdosta ja ei ole alkup V6:n...
        ysikymppisiä rek tällä hetkellä n 25 kpl melko tuoreen tiedon mukaan eli vähiin ovat käyneet....
        olikos se kori missä kunnossa kun sinulta lähti??nyt pelleiltään todella hyvässä kunnossa...
        no itseä ei haittaa mitenkään, kun on aina eka yrittämällä saanut leiman lappuihin ja muutenkin pelannut melko hyvin....=)


      • Jönsson
        90 kirjoitti:

        rk otteessa on värinä punainen ei sen kummemmin mainintaa värin vaihdosta ja ei ole alkup V6:n...
        ysikymppisiä rek tällä hetkellä n 25 kpl melko tuoreen tiedon mukaan eli vähiin ovat käyneet....
        olikos se kori missä kunnossa kun sinulta lähti??nyt pelleiltään todella hyvässä kunnossa...
        no itseä ei haittaa mitenkään, kun on aina eka yrittämällä saanut leiman lappuihin ja muutenkin pelannut melko hyvin....=)

        Päällepäin auto oli siisti, mutta esimerkiksi kyljen muovihelmojen alla ei ollut peltiä lainkaan eli pehmeä tuo oli - feikattu siistiksi. Valtaosa mittareista oli pois pelistä ja etkös sinä sanonut omaasi vaihdetun mittarit?

        Myin omani Kauniaisiin harrastajalle. Kerran näin sen myöhemmin parkissa Helsingin Pihlajistossa. Mistäs sinä omasi ostit?


      • 90
        Jönsson kirjoitti:

        Päällepäin auto oli siisti, mutta esimerkiksi kyljen muovihelmojen alla ei ollut peltiä lainkaan eli pehmeä tuo oli - feikattu siistiksi. Valtaosa mittareista oli pois pelistä ja etkös sinä sanonut omaasi vaihdetun mittarit?

        Myin omani Kauniaisiin harrastajalle. Kerran näin sen myöhemmin parkissa Helsingin Pihlajistossa. Mistäs sinä omasi ostit?

        ....


      • HR
        90 kirjoitti:

        ajan puolesta, mutta paikka saattaa olla vähän hakusalla....=)

        Taisi tulla tekstari jo perille


      • 90
        HR kirjoitti:

        Taisi tulla tekstari jo perille

        tuli,pistin jo vastauksenkin takaisin, eiköhän tuota nyt löydä perille...=)


    • HOTAKAINEN

      se käsi käy kun Alfa vastaan tulee ja ohi menee.
      Sattu muutama lipeämään kun aurinko häikäisi ja kädet ratissa.
      156 mustalle moro ja sille 90 kuskille jonka tai huomas mut minä en.
      Tuusula/hyryllä nurkilla pyörittiin punaisella 33 16V:llä.

      • Campari

        lapa nousee, aina kun kohtaan, malliin katsomatta, liekö sitten nämä
        originaaliasukkaat sen verran "hitaita", että n. 10% heilauttaa, muut katsovat ihmeissään...
        mutta jatkan kuitenkin. Ja jutullekin poikkean jos bensa-asemalla kohdalle sattuu.
        -cr (vakio 156 t.s pun.)


    • 159sw

      Terveisiä tulevaisuudesta (2011). Luin tässä vain keskutelunne koska pääsiäisliikenteessä oli niin paljon heiluttajia

    • ekiwaan

      Hä? Miksi pitäisi merkin perusteella morjestaa tuntematonta? Ei kait Mayback-kuskitkaan toisiaan kättä heilutellen morjensta? Minusta antaa pöhkön vaikutelman.

      • Alfisti

        Ihan waan ekille tiedoksi, että sitten kun woitat lotossa ja marssit Vehon liikkeeseen tilaamaan, niin sen auton merkki on Maybach. Olen nähnyt, kuinka kaksi Maybachin omistajaa tervehti toisiaan ihan käsipäivää sanomalla - mutta se oli Saksassa.

        Mutta älkää hyvät ihmiset levitelkö täällä näitä pöyristyttäviä juttuja morjestuspakosta! Olisi vallan hirveätä, jos jonkun morjestuspakon takia kaikenlaiset apinan älykkyydellä varustetut taliaivot eivät uskaltaisi ostaa Alfaa, vaan hankkivat toy-otan tai höyundäin.


    • Alfisti

      Onpas tässä ikiwanha keskustelu pulpahtanut uudelleen pinnalle. Tuo morjestaminen juontaa juurensa niiltä ajoilta, jolloin Alfoja oli maassa kymmeniä tai korkeintaan satoja, ja ainakin Helsingissä (lähes) kaikki alfistit tunsivat toisensa ainakin nimeltä. Mutta ajat olivat toiset, ja ekit ajelivat mosseilla, ladoilla ja warreilla, eikä siinä varmaan paljon huvittanut muita mosseilijoita morjestella.

      Ei aivan varmasti ole mitään morjestuspakkoa! Aivan samoin kuin ei ole mitään anteeksipyyntöpakkoa, jos vahingossa vaikka tönäisee jotakin. Roskaväkihän sanoo silloin "oho".

      • eipä Mitostakaan....

        ...noussut kättä eilen kun tuli vastaan. Itsellä uusi Giulietta ja olin jo nostamassa kättä moikkaukseen vaan nuori mitojannu paineli vaan kättä nostamatta menemään.

        Antaa olla....


      • Alfisti
        eipä Mitostakaan.... kirjoitti:

        ...noussut kättä eilen kun tuli vastaan. Itsellä uusi Giulietta ja olin jo nostamassa kättä moikkaukseen vaan nuori mitojannu paineli vaan kättä nostamatta menemään.

        Antaa olla....

        Veikkaisin näin perstuntumalta, että valtaosa näistä "mitojannuista" on juuri ajokortin saaneita teinipoikia, jotka ovat koeajamassa liikkeen esittelyalfaa ja joilla ei edes ole mitään taloudellisia edellytyksiä ostaa sellaista. Mutta onhan se kiva sitten leuhkia kavereille ajaneensa Alfalla, ja suomi24:än voi sitten kirjoitella haukkumiset Alfasta kuin joku parempikin asiantuntija.


    • Yksi traditio:

      Näytetään vastaantulevalle alfistille sormilla kuinka mones moottori on menossa.

      terv.Aurismies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe