Tein tossa ke-to lääkkeillä abortin ja olisin nytten tiedustellut siitä vuodon määrästä ja kestosta kuinka kauan on kestänyt ja onko niitä "klönttejä" tullut useampana päivänä? Pelottaa että keskeytys ei ole onnistunut kun klönttejä ei tullut kun muutaman kerran ekana päivänä ja vuotokin on aika niukkaa..ei tarvitse vaihtaa sidettä tosissaan tunnin välein niinkuin lääkäri sanoi..onko siis normaalia ettei kipuja ole eikä verta ja klönttejä juurikaan tule..?
lääkkelinen abortti ja vuoto
11
3922
Vastaukset
- paljoa...
ihmettelen itse myös vuotoni vähyyttä.. eikä kipujakaan ole ollut.. mulla myös pelottaa et onkohan onnistunut.
- brylle
pitihän tämä arvata että kun sitä menee tollasta puhuu ni ois pitänyt koputtaa puuta nyt meinaan on mahakipeä ja pelottaa et joutuu kaavintaa onko ihan normaalia että ei satu ja sit sattuu..?`:)
- mä....
brylle kirjoitti:
pitihän tämä arvata että kun sitä menee tollasta puhuu ni ois pitänyt koputtaa puuta nyt meinaan on mahakipeä ja pelottaa et joutuu kaavintaa onko ihan normaalia että ei satu ja sit sattuu..?`:)
mulla kans välillä sattuu ja välil ei.. mut klönteistä ei kyl tietookaan.. eikä sitä vertakaan kyl paljoo tuu :( zemppiä sulle!
- onnistu
lääkkeellinen keskeytys, vaikka vuoto oli aika niukkaa jo pari päivää lääkkeiden oton jälkeen. Pari viikkoa keskeytyksen jälkeen vuoto yllättäen yltyi uudelleen ja sieltä tuli oikein kunnon lönttejäkin, kävin lääkärissä, mutta kaikki oli ok. Sinne voi kuulemma jäädä jotain jumiin, mikä sitten jossain vaiheessa valuu pois.
Kuukausi keskeytyksen jälkeen kävin raskaustestissä ja lääkärissä ja keskeytys oli onnnistunut. Eli ei välttämättä ole syytä huoleen, vaikkei se vuoto kovin runsasta oliskaan. Mahakipuja mullakin on ollut välillä sen homman jälkeen, mutta ei kuitenkaan mitään tulehdusta tms. - hepuli
tsau!minulla vuoto kesti kolme viikkoa.sain sairaalasta suun kautta otettavat napit maanantaina ja vähäinen vuoto alkoi illalla.toisilla ne ei vielä aiheuta edes vuotoa.no sitten keskiviikkona menin sairaalaan ja sain loput napit ja oksensin ne kauhean vatsa-kivun takia.tuntui kuin olisin kuollut.saattui saatanasti.sain sitten uudet lääkkeet alapäähän.vuoto ei meinannut alkaa ollenkaan ja juoksin sairaalan rappusia ylös ja alas.sitten tuli kiire.vuoto oli hieman runsaampaa kuin kuukautiseni yleensä.tunsin kun hyytelömöykky tippui pönttöön,mikä tuntui tosi epämielyttävältä mutta kuitenkin helpottavalta.vuoto kesti vain pari päivää sellaisena kuin kuukautiseni yleensä on ja loput kaksi ja puoli viikkoa vuoto oli melko niukkaa mutta pieniä hyytelöitä esiintyi lähes joka päivä.söin melkein viikon särkylääkkeitä alaselkä ja vatsakivut olivat tosi kovia.luulin kuitenkin että vuoto olisi ollut isompaa mitä minulla oli.sairaalan tädit oikein pelottelivat miten iso vuoto on ja pelkäsin turhaan.juuri siksi epäilinkin että joutuisin kaavintaan.kävin jälkitarkastuksessa kolmen viikon kuluttua ja raskautesti oli vieläkin positiivinen ja kahden viikon kuluttua testi tehtiin uudestaan ja testi näytti 10% positiivista.nyt on kuitenkin tullut kahdet kuukautiset.ensimmäisiä sain odotella kuusi viikkoa jälkivuodosta.sanottiin että kuukautiset saattaisivat olla runsaammat kuin normaalisti,mutta minulla niukemmat mut nyt ne kyllä ovat ovat runsaammat.mutta me kaikkihan olemme yksilöitä.toiset vuotavat enemmän ja toiset vähemmän.toivottavasti kaikki menee sinunkin kohdallasi hyvin.vointeja =).kaikkea me naiset saamme kestää,mutta eihän miehistä edes olisi siihen.
- brylle
kiitoksia paljon ja joo nyt on hirveetä vihlomista rintakehässä ollut koko yön ja aamun..:/ toivottavsti menee ohi pian :)
- dudu
brylle kirjoitti:
kiitoksia paljon ja joo nyt on hirveetä vihlomista rintakehässä ollut koko yön ja aamun..:/ toivottavsti menee ohi pian :)
juu tein myös lääkkeillä abortin torstaina ja jouduin menemään lauantaina uudestaan, koska alaselkä oli niin pirun kipeä. Sain samat lääkkeet uudestaan, mutta peräsuoleen:( silti on alaselkä kovin kipeä..onko se ihan normaalia tämän toimenpiteen jälkeen? olisihan se aika outoa jos ei missään tuntuis, mutta kipu on jatkuva. Lääkkeitä menee purkki tolkulla. voimia kaikille ja kiitos viesteistä.!!!!
- hepuli
dudu kirjoitti:
juu tein myös lääkkeillä abortin torstaina ja jouduin menemään lauantaina uudestaan, koska alaselkä oli niin pirun kipeä. Sain samat lääkkeet uudestaan, mutta peräsuoleen:( silti on alaselkä kovin kipeä..onko se ihan normaalia tämän toimenpiteen jälkeen? olisihan se aika outoa jos ei missään tuntuis, mutta kipu on jatkuva. Lääkkeitä menee purkki tolkulla. voimia kaikille ja kiitos viesteistä.!!!!
kun minulla koski selkää niin pirusti niin soitin sinne sairaalaan ja kysyin hoitajalta onko karmea selkäkipu normaalia?ja se kuului asiaan.kivuthan vastasivat kuukautiskipuja mutta esiintyivät paljon voimakkaampina.söin sen ensimmäisen viikon ajan kipulääkkeitä.kyllä se siitä sitten pikkuhiljaa hellitti ja toivottavasti hellittää sinullakin.=) tseppiä sinullekin!
- miiiiksu
dudu kirjoitti:
kuten tuonne yhteen jo vastasinkin, itselläni ei ollu oikeastaan yhtään kipuja. Pientä vihlontaa välillä, mutta en ottanut kuin yhden kipulääkkeen mitä lääkäri määräsi, vaikka sanoikin että paketillisen niitä voi hyvin syödä päivässä. Luojan kiitos ei tarvinnut, edelleenkin ne tuolla kapissa pyörii. itselleni ei tehty raskaustestiä jälkeenpäin vaan se todettiin verikokeella että onnistunut on, tämäkin varmaan riippuu missä kaupungissa kyseisen toimenpiteen tekee. Ja lääkkeet otin kotona ja kotona olin koko ajan, en halunnut sairaalaan, vaikka sitäkin ehdotettiin. Oma sänky ja tuttu vessa oli parhaat paikat.
- että voi
olla yhteydessä tuo kipujen määrä/laatu siihen, onko normaalisti kuukautiskipuja. Mulla ei ole ikinä ollut minkäännäköisiä kuukautiskipuja eikä nyt lääkkeellisen keskeytyksen takiakaan ollut kuin ihan pientä nipistelyä lääkkeen ottamisen jälkeen. En kyllä tiedä, että onko tälle mitään lääketieteellistä perustelua.
- miiiiksu
Luulen että joillakin vuotoa tulee ihan vähän ja joillain runsaasti. Itselläni vuotoa tuli runsaasti, klönttien kera. Itse myös mietin että ei varmasti keskeytys onnistunut koska kipuja ei ollut juuri lainkaan, ihan tavallista mahanipistelyä. Ja keskeytyksen jälkeen vuotoa oli runsaasti vielä kuukauden, johtuen korkeasta raskaushormonitasapainosta. Mutta kaikki meni kerralla hyvin. Jos jokin asia epäilyttää ihan hirveästi paras tapa se selvittää on soittaa lääkärille. Voimia!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902967- 2101171
- 841153
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1251095- 831073
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2021024- 65862
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?23755- 71737
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?59617