Volvoni käy kunnolla vain kylmänä, sitten alkaa nykiä ja käynti huojuu. Vasta yli 90km toimii normaalisti. Voisiko vika olla siinä purkissa oikean etupyrän edessä? Ja mitä sille voi tehdä? T:epätoivoinen 440 1.8i-.95....
Voisiko olla tyhjäkäynninsäädin?
4
1101
Vastaukset
- Volvoholisti
Joo mulla ihan sama vika, ja aiemmin kyselin sitä täällä. Vastauksia tuli että ongelma on luultavasti tyhjäkäyntisäätimessä. Itse en ole ehtinyt vielä korjata omaani, mutta ongelmaan kuulemma tepsii tyhjäkäyntisäätimen liottaminen puolisen tuntia esim. jarrunesteessä. Pitää kokeilla tuota keinoa kun ehtii.
- 440
kiitti vastauksesta,purkki irti ja jarrunesteeseen likoomaan. toivotaan että auttaa........tässä sohjossa auton alla oleskelu lievästi sanoen vituttaa.........
- Tom
440 kirjoitti:
kiitti vastauksesta,purkki irti ja jarrunesteeseen likoomaan. toivotaan että auttaa........tässä sohjossa auton alla oleskelu lievästi sanoen vituttaa.........
No en kyllä ihan ensimmäisenä jarrunesteeseen upottais yhtään mitään!!!
Mikä tahansa muu liuotin/puhdistusaine parempi. mielummin vaikka denaturoituun alkoholiin. - liuotuksessa
Tom kirjoitti:
No en kyllä ihan ensimmäisenä jarrunesteeseen upottais yhtään mitään!!!
Mikä tahansa muu liuotin/puhdistusaine parempi. mielummin vaikka denaturoituun alkoholiin.Jarrunestehän syövyttää aika tehokkaasti yhtä sun toista ja jos käytännössä on havaittu että sen tyhjäkäyntisäätimen jumittava töhnä on jotain sellaista mikä liukenee helposti jarrunesteeseen mutta itse säädin ei siitä vahingoitu niin mikäs siinä.
Denaturoitu alkoholi on erittäin huono liotin auton sisuskaluihin kertyvää töhnää ja hapettumia ajatellen eikä se syövytä mitään joten siitä tuskin on mitään hyötyä tuollaisen kiinni jumittuneen purnukan aukaisuun.
Kaiken huipuksi autoissa käytettävät kumiosat eivät yleensä kestä juuri lainkaan raakaa alkoholia vaikka sietävätkin öljyä ja bensiiniä joten tuon käyttö voi pahimmassa tapauksessa vahingoittaakin jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646578
- 541945
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441751- 541152
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3451112Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511065Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l131010Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79930Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14907