diapamin vaikutusaika

mä vaa

Kuinka monta tuntia esim. 5 mg diapam vaikuttaa? Entä 10 mg?

40 kommenttia

Vastaukset

• vahvin vaikutus tulee noin.1/2 tunnista 1,5tuntiin ja häviää elimistöstä noin 8tunnissa...eli 5tunnin päästä ei oo mitään vaikutusta..tietysti tähän asiaan vaikuttavat ikä,paino ja sukupuoli...mutta aika lähelle näin..molemmilla vahvuuksilla suurpiirtein samat vaikutusajat..

• Entä jo syö neljä 10mg pamia sixpäkin ja poltaa budia?

• 5mg diapam vaikutti jotain 10 tuntia, mut oli erehdyksissä ottanu vatsalääkkee samaa aikaa missä luki et kestää diapam pitempää jos ottaa yhtä aikaa... no anyways 10h ni ei kyl tuntunu enää et vaikutti et kai se 8h on aika jämpti

• äly hoi kirjoitti:

Entä jo syö neljä 10mg pamia sixpäkin ja poltaa budia?

Ihan hyvä fiilis vissiin tulee.. En vaan muista mitään siitä..

• 5mg: diapamissa on puolet vähemmän vaikuttavaa ainetta, diatsepaamia kuin 10mg:n tabletissa, joten teho ja vaikutusaika on myöskin puolet pienempi/lyhyempi.

• äly hoi kirjoitti:

Entä jo syö neljä 10mg pamia sixpäkin ja poltaa budia?

Lähtee muisti, kuosi menee hukkaan, onnettomuusriski kasvaa ja tolet on pian sellaiset että varmasti itkettää.

• taisin muistaakseni lukea jostain täältä et diapamin puoliintumisaika olisi 72 tuntia? kuinka voi olla, kun lukee edellisen viestiä`??

• taisin muistaakseni lukea jostain täältä et diapamin puoliintumisaika olisi 72 tuntia? kuinka voi olla, kun lukee edellisen viestiä`??

• et mitä ihmettä oot lukenut...??ehkä näkyy verikokeissa sen ajan mutta ei todellakaan vaikuta 72tuntia!!sen verran noista joutunut kyselemään että se mitä tossa aikasemmin kirjoitin pitää aika läheltä paikkaansa..jos haluat ihan tarkan tiedon niin lekurilta kysymään mutta noi mitä mä sanoin on lekurin ja farmaseutin kertomia tietoja..muuta en osaa sanoa..

• stone kirjoitti:

et mitä ihmettä oot lukenut...??ehkä näkyy verikokeissa sen ajan mutta ei todellakaan vaikuta 72tuntia!!sen verran noista joutunut kyselemään että se mitä tossa aikasemmin kirjoitin pitää aika läheltä paikkaansa..jos haluat ihan tarkan tiedon niin lekurilta kysymään mutta noi mitä mä sanoin on lekurin ja farmaseutin kertomia tietoja..muuta en osaa sanoa..

Tosiaankin menee 17 tuntia ennenku viismillinen on häipyny elimistöstä.
      Lue kirja:Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista aineista, jos et usko.
      Esimerkiksi aloholia, jos käytät, tulee yhteisvaikutuksia.
      Bentsot on tuhon alku.

• Ainetta veressä kirjoitti:

Tosiaankin menee 17 tuntia ennenku viismillinen on häipyny elimistöstä.
      Lue kirja:Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista aineista, jos et usko.
      Esimerkiksi aloholia, jos käytät, tulee yhteisvaikutuksia.
      Bentsot on tuhon alku.

näin paljon idiootteja liikenteessä..!!puhe oli vaikutusajasta!! jos sulla diapam 17tuntia vaikuttaa niin taitaa sulla päässä olla vikaa...ottaa päähän kun ette lue viestejä kunnolla ja tuutte heittää idiootti kommentteja..

• stone kirjoitti:

näin paljon idiootteja liikenteessä..!!puhe oli vaikutusajasta!! jos sulla diapam 17tuntia vaikuttaa niin taitaa sulla päässä olla vikaa...ottaa päähän kun ette lue viestejä kunnolla ja tuutte heittää idiootti kommentteja..

Niinhän se vaikuttaa sen 17 tuntia, vitun vesipää. Vaikutusaika tarkoittaa sitä, kuinka kauan se vaikuttaa siellä elimistössä ja kuten tuo kirjoitti, niin 17 tunnin aikana otosta on vielä alkoholin kanssa yhteisvaikutuksia, kun molemmat vaikuttavat yhtäaikaa.

Se, kuinka kauan se tuntuu vaikuttavan, on jotain viiden ja kahdeksan tunnin väliltä.

Ehkä ehdit kasvaa jo puoliaikuiseksi tosta viestis kirjoittamisesta ja tajua tän paremmin.

• stone kirjoitti:

et mitä ihmettä oot lukenut...??ehkä näkyy verikokeissa sen ajan mutta ei todellakaan vaikuta 72tuntia!!sen verran noista joutunut kyselemään että se mitä tossa aikasemmin kirjoitin pitää aika läheltä paikkaansa..jos haluat ihan tarkan tiedon niin lekurilta kysymään mutta noi mitä mä sanoin on lekurin ja farmaseutin kertomia tietoja..muuta en osaa sanoa..

Hohhoijaa :) Diapamin puoliintumis aika on 20-100 tuntia annoksesta ja potilaasta riippuen ja tämä lukee uusimmassa lääkeoppaassa sekä wikipediassa..eli jos otat vaikka 40mg niin sulla on siittä määrästä vielä noin puolet veressä tuon 20-100 tunnin päästäkin..Faktaa :)

• Olen aika luotettavista lähteistä saanut tiedon että Diapamia löytyy verinäytteistä aika pitkän ajan kuluttua lääkkeen ottamisesta.

Toinen juttu onkin se miten kauan se vaikuttaa,erittäin yksilöllistä.

En suosittele tätä kellekään,olen itse aika tottunut lääkkeisiin,mulla on 5 mg Diapam varalääkkeenä erääseen sairauteeni.Olin ottanut Diapamin mutta unohdin koska käytän sitä vain tarvittaessa.

Otin alkoholia,eihän viisi ravintola-annosta tunnu mulla missään mutta pari tuntia niiden jälkeen tuli vähän väsy.

No,iltalenkki tuli ajankohtaiseksi,otinpa mukaan 20 cl vodkapullon,se meni ihan kivasti kävellessä,ei oikein noussut päähänkään.

Sitten nukutti ihan mukavasti eikä minkäänlaista viinanjuonnin jälkituntemusta ollut seuraavana aamuna.

Nämä yhteisvaikutukset ovat myös yksilöllisiä,sääntönä on kuitenkin ei PAMEJA JA VIINAA yhdessä.

• ku itelläki oli mietittävää tästä ja googlesta tää tuli ku askarrutti ni soitin lääkärille... elikkä jotain 8h on vaikutus aika 5mg diapamilla, niiku joku kirjotti et 17h et lukenu kirjasta irti lääkkeistä, ni varmasti sit sen jälkee tulee vieroitus oireet lääkeestä, siis ton 17h jälkee.. mut vaikutus on jotain 8h, ja puoliintumis aika on jotain 75h-300h tms en tiedä tarkkaan mut se on se aika jolloin sitä ei enää oo sun kropas, mut hirvee lääkehä se olis jos se 300h vaikuttas :D viiko pölleis pikkutabu takia :D... mut onha se hyvä tietää, itekki sain näitä pari lääkäriltä ahdistuksee ni sit ku kaljaa join illalla just tänää ni pakkoha se oli soittaa et sai vastaukse ku näihi neti vastauksii ei aina oo luottamista :)

• No mä sain jonkuverran ku oli senverran paha hammaslääkäripelko, noh lääke vaikutti aluks just päinvastoin = olin aika yliaktiivinen ja muuta sellasta. no nyt n.15 tunnin päästä kirjottelen tätä ja ihan vitun väsynyt olo eikä mitään jaksa. kumma lääke

• namutin kirjoitti:

No mä sain jonkuverran ku oli senverran paha hammaslääkäripelko, noh lääke vaikutti aluks just päinvastoin = olin aika yliaktiivinen ja muuta sellasta. no nyt n.15 tunnin päästä kirjottelen tätä ja ihan vitun väsynyt olo eikä mitään jaksa. kumma lääke

korjaan noin 20 tuntia sitten sain lääkkeen ja painan 46kg mikä saattaa vaikuttaa asiaan aika paljon.

• 10mg pamit,xanorit 1mg ja tenoxit 20mg on hyvä yhdistelmä kerralla esim:8 pampulaa,6 xanttuu ja 10-12 tennarii ja tietty vähän viinaa tai olutta :) siin meitsin resepti

• Ja sit puukotit kaverias silmään "vahingossa" ja oikeudessa itket, että "emmä tajunnu enkä muista mitään".. tai sit hyppäät uimaan pää edellä suoroaan kivikkoon ku lääkkeissä ei oo mitään arvostelukykyy.. anna poika palaa vaan, susta tulee vielä mies.

• Aika pikkulapsen hammaslääkärinesilääkitys sulla, mut selitän
      nyt ku jollain oli epäselvää mikä on puoliintumisaika. Siis jos
      otat juotain jyvii vaik 10 mg mikä puoliintumisaika on vaik 5h,
      niin sen 5 h päästä sun veres on 5 mg sitä lääkettää. Site taas
      5 tunnin päästä 2.5 mg. Sitte taas 5 h päästä 1,25 mg jne...

• Näit kun lukee ei oo ku ajan kysymys et joku kuolee, niin paljon erillaista tietoo et pelottaa ja väärää tietoo...enkä tarkota vain tätä ko aihetta

• voiko diapamiin tulla immuuniksi. syön niitä 10mg diapaja 10 kpl illassa eikä tunnu millään tavoin. ei nukuta eikä rauhoita.

• Otapa yhteys lääkäriisi. Ja mahd. pian

• Noista pienemmistä annoksista en tiedä, mutta itselle annettiin sairaalassa paniikinomaisen psykoosin ensi hoitoon 20mg nestemmäisenä ja samana päivä olin syönyt somacia (vatsansuoja, käytetään kanssa närästykseen) ja silloin olin vielä koko seuraavan päivän ja osan kolmatta aika väsähtäny ja rento.

• Olen aikoinani syönnyt pentsoja paljon ja kaikenlaisia viimeksi diapam 10mg vähän reilu 3kk sitten sen jälkeen en ole syönyt petson pensoa, Viimeksi otin 50 diapamia 10mg johonka toiset olisi jo kuollut.Kysymys kuuluu : Kävin tänään seuloissa ja se on näyttänyt 2 viikkoa positiivistä niin kauanko se voi näkyä ja kertyykö se elimistöön vuosien käytön takia?

• Se voi näkyä jopa 3-4 viikkoakin ja noi sun annokset on aika itsemurha hommaa..50 no huh huh mut kait se sit vahvistaa mikä ei vie monttuun ja jos on noin pahasti mopo ruennu keuliin nii kantsii pyytää lekurilt vahvempii et ei mee toi kontrolli ihan pakkasen puolelle..esim ittellä käytössa 2mg xanor ja en kyl muuta tarttee kun se on sen verran vahva ja annoksetkin pysyy lapasessa.

• otan 5mg päivässä diapamia ja kun viime perjantaina lähdin ulos jötin silloin ottamatta mutta olin taas ihan sekaisin enkä muista loppuillasta yhtään mitään ja pelkkää olutta join. Tosi outoa!

• pakko tähän kompata. Minulle annetaan sairaalassa 50-60mg diapamia suoneen. 20mg tunnin välein mikstuurana annettuna ei tapa vaikka saisi sairaalassa sitä 320mg. Se on maksimi. Diapam vaikutus häviää 4-8h,mutta puoliintuu verestä 20-120h. Nikotiini nopeuttaa diapamin poistumista maksasta. vatsansuojalääkkeet ei vaikuta diapamiin voimistaen vaikutusta..ehkä estävät imeytymistä.

• Diapamin peakki on juurikin siinä 20 min-1,5 h ja 72 tuntia on se aika jolloin se on hävinnyt (tai ainakin pitäisi) kokonaan elimistöstä jolloin sen ei juurikaan pitäisi näkyä verikokeissa that's it. Mutta se, kuinka kauan se vaikuttaa, johtuu ihmisestä mutta yleensä itselläni voin olla ilman ahdistusta sen 3-5 tuntia

• Venäläinen diapam se vasta kunnon myrkkyä.

• Olen napsinut 10mg. Pameja viitisen vuotta. 60-100 kpl. kk. ( Määrätty). Yleensä pidän reseptiä varalla mutta kyllä ne jossain vaihessa tulee haettua. Kun hätä iskee otan kasan DVD:itä, Jaffaa ja pitsaa. Pistän levyn pöydälle otan kaksi ja alan napsia pikkuhiljaa about tunnin välein yhden kunnes ahdistus sulaa ja saan nukuttua kunnolla. Telkkariin ajastin! Yleensä herään virkeänä ja rentoutuneena, ja jatkan elämääni siitä mihin ahdistus ja masennus sen jätti. Sen jälkeen otan puolikkaita tarpeen tullen. Puolikas rauhoittaa ja kokonainen nukuttaa. Ennen otin sen pari, kolme joka päivä ja kun lopetin seinään tuli n. neljän päivän päästä kylmä kalkkuna joka kesti muutaman päivän mutta psyykkinen rippuvuus on ja pysyy. Pidän siis taukoja todistaakseni itselleni että ilmankin voi olla. Siis kohtuus kaikessa ( Ja Pami, jota ei välttämättä tarvitse ottaa jemmassa pahimman varalle.)

• Ei se kyllä häviä elimistöstä mihinkään kolmessa vuorokaudessa(72)! Vaikka elimistösi puolittaisi sen siinä maksimiajassa eli 20:ssä tunnissa, kestää siinä silti vähintään 5kertaa tuon 20 tuntia ja tuokin on mahdollista vain pienellä annoksella. Se mikä siinä näkyy jopa viikkoja on aktiivinen metaboliitti nordiatsepaami. Lisäksi tuo somac saattaa nostaa plasman diatsepaami pitoisuutta Säännöllisesti molempia käytettäessä, ei kerta-annoksella! Ottakaa selvää ennenkuin höpisette.

• Jooh pameista ole mihinkään

• PKV- lääkkeet aiheuttavat ylipäänsä tottumista ja sekä henkistä että fyysistä riippuvuutta.

Olen käyttänyt Risolidia, Tenoxia ,Xanoria ( Alprasolaam) ja Temestaa, Rivatriliä, ocatsepaamia , Diapamia ( mikstuurana, tablettina kaakaoon sekoitettuna) Panacodia, Tramadolia ' muutamia ' mainitakseni.

Oikein käytettynä nämä lääkkeet ovat tietenkin esim; vakavan onnettomuuden jälkeen jopa henkiä pelastavia

Mutta niitä ei missään tapauksessa pidä käyttää nk . ainoana hoitona mm. eroahdistuksessa.

Yleensä ihminen jolla taipuvuutta riippuv. on nopeasti tuhon tiellä noiden lääkeryhmien kanssa.

Varsinkin silloin kun niitä syödään kuin näkkileipää siihen vaikka että naapuri ottaa päähän:)

Terapiaa, mene ihmisten kanssa ( samoja kokeneiden ) vaikka salille tms. jotka ovat siis jo päässeet eroon.

Mutta älä missään tapauksessa JÄÄ YKSIN.

• Voi v#ttu ootte sekasin. Ilmankos bentsoja ei enää määrätä kellekkään...

• Hahahaa! Vittu ite kirjottelee tänne klo 2 aamuyöllä. Jurrissa todennäköisesti... Kuka onkaan sekasin. Mene vaikka salille purkamaan pahaa oloas, älä tee sitä täällä. Ihme hiippari....

• Oon ollu kerran katkolla ku tuli 5 kuukauden ryyppy putki. sain juoppohulluus kohtauksen siellä ollessani ja tehtiin kyllästyshoito. Eli sitä punasta diapamia juotuna 10mg tunnin välein niin kaun et lähtee taju. 160mg ja taju lähti ei henki mut sekin valvotussa tilassa. olkaa nyt oikeesti läheisiin yhteydes etn saatte apua.

• Just alotin diapam vierotuksen. Takana kaikenlaisia bentsoja reseptillä 70 luvulta saakka. Saas nähdä. Kesään arveli lääkäri, että menee.

• Tunti sitten vedin 15mg eikä enää tunnu kauheesti vaikuttavan. Syön aika harvoin. Nyt on vaan niin kälystä oloa että tekee mieli ottaa vaan lisää koko ajan.

• Olispa mullakin niin ei tarvis lipittää kun on maksasairauskin. Eipä nuo kauan toimi mutta veressä näkyy tosi kauan kun ovat rasvaliukoisia. Henkeä niillä ei pois saa paitsi jos syö niin paljon, että hengitys lamaantuu.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.