Hiukseni vahvistuvat kookosrasvalla

Gleesi

Muutama viikko sitten pyysin apua hiustenlähtöön. Sainkin apua vastauksista ja myös toisten keskustelijoitten kysymyksiin annetuista vastauksista. Todella hyvä, että tällainen keskustelumahdollisuus on olemassa.

Erityiseti minua kiinnosti kookosrasvaa käsittelevät keskustelut. Ostin sitten kookosrasvaa elintarvikeliikkeen maito- osastolta, kun en löytänyt kookosöljyä asuinpaikkakunnaltani. Sterilisoin lasisen voidepurkin ja laitoin siihen kokkareita kookosrasvasta. Rasva suli aika nopeasti voidemuotoon. Kun otan sitä sormellani, niin se sulaa öljyksi aika nopeasti. Se on aivan tuoksutonta. Hieron tätä öljyä hiuksiini ja annan se vaikuttaa 0,5 - 1 tuntia, kunnes pesen sen pois tavallisella shampoollani.
Olen nyt toistanut tämän joka toisen hiustenpesun yhteydessä vajaan komen viikon ajan. Hiukseni eivät enää irtoa samoissa määrin kuin aikaisemmin, näen sen kammastani ja harjastani. Hiukseni ovat saaneet komean volyymin ja väri on syventynyt, todennäköisesti siksi, että kuivat hiukset olivat enemmän läpinäkyviä.

Olen myös käyttänyt tätä rasvaa ihonhoitoon hyvillä tuloksilla. Eräs tuttavani on saanut siitä apua psorias- ihottumaansa.
Ehkä en enää tule käyttämään kalliita kaunenudenhoitosarjoja, kuten aikaisemmin. Kookosrasva antaa iholle pehmeä tunteen ja samettimaisen himmeän pinnan.
Olen todella tyytyväinen ja onnelinen, että hiuskseni näyttävät nyt palautuvan siihen kuntoon kuin ne olivat ennenkuin ne alkoivat tippua jostain syystä.

Ottaisin mielelläni vastaan kertomuksia kokemuksista kookosöljyn sisällisesti käyttämisestä. Esim. onko joku saanut kolesteroolinsa kuntoon käyttämällä kookosöljyä ruanvalmistukseen...

Kiitos hienoista vastuksista aikaisempiin kirjeisiini.

51

30863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päähäsi

      laittaa kookosrasvaa päänahkaasi?

      • Hiuksista Kiinnostunut

        Kookosöljyhän käytetään hiusten hoidossa. Yleensä hiusten latvoihin. Luontaistuotekaupasta löytyy. Kookosöljy sisältää paljon Lauric Acid:iä mikä vaikuttaa tasoittavasti testosteronista johtuvaan hiustenlähtöön.


      • vinkistä
        Hiuksista Kiinnostunut kirjoitti:

        Kookosöljyhän käytetään hiusten hoidossa. Yleensä hiusten latvoihin. Luontaistuotekaupasta löytyy. Kookosöljy sisältää paljon Lauric Acid:iä mikä vaikuttaa tasoittavasti testosteronista johtuvaan hiustenlähtöön.

        Aionkin kokeilla sitä.


      • Gleesi

        Ymmärsin, että minun hiusteni lähtivät sen vuoksi, että juuret rasittuivat kaikista synteettisistä aineista, joita valutetaan päänähkaamme päivittäin, kuten shampoo, balsamit, hiuslakka ja kaikenlaiset fööniaineet - usein yhdessä kuivattavan hiustenkuivaajan ouhaltelun yhteydessä. Permanentista puhumattakaan!!!! Ei päänähka sellaista käsittelyä kestä terveenä!!
        Kookosrasva osoittautui helpolla pois huudehdeltavaksikin. kookosrasva ei tuoksu pahalta allergisillekaan. Siinä ei ole mitään luonnonvastaista ainetta. Miksi maksaa enempää, kun saa paremman tuloksen luonnon omista valmisteista.


      • vaan
        Gleesi kirjoitti:

        Ymmärsin, että minun hiusteni lähtivät sen vuoksi, että juuret rasittuivat kaikista synteettisistä aineista, joita valutetaan päänähkaamme päivittäin, kuten shampoo, balsamit, hiuslakka ja kaikenlaiset fööniaineet - usein yhdessä kuivattavan hiustenkuivaajan ouhaltelun yhteydessä. Permanentista puhumattakaan!!!! Ei päänähka sellaista käsittelyä kestä terveenä!!
        Kookosrasva osoittautui helpolla pois huudehdeltavaksikin. kookosrasva ei tuoksu pahalta allergisillekaan. Siinä ei ole mitään luonnonvastaista ainetta. Miksi maksaa enempää, kun saa paremman tuloksen luonnon omista valmisteista.

        kuvitella, että se kookosrasva sinne juuriin saakka pääsisi. Mitenköhän on?


      • milli
        vaan kirjoitti:

        kuvitella, että se kookosrasva sinne juuriin saakka pääsisi. Mitenköhän on?

        ostin tänään tuota kookos rasvaa paketin.huomenna täytyy kokeilla kuiviin hiuksiin ,ja annan vaikuttaa vaikka tunnin saa nähdä lähteekö kutina äänahasta:)


      • milli
        milli kirjoitti:

        ostin tänään tuota kookos rasvaa paketin.huomenna täytyy kokeilla kuiviin hiuksiin ,ja annan vaikuttaa vaikka tunnin saa nähdä lähteekö kutina äänahasta:)

        kokeilin tuota cocos rasvaa laitoin kuiviin hiuksiin,ja hieroin hyvin päänahkaa annoim vaikuttaa tunnin,pesin pois hajustamattomalla shampoolla,ja laitoin samansarjan hoitoaineen.hiuksista tuli ihan puhtaat ,ja hyvän tuntuiset mutta päänahka vähän kutiaa.ehkä tarvii pitempää käyttää tuota coocosta ennenku auttaa.


      • haituva
        Gleesi kirjoitti:

        Ymmärsin, että minun hiusteni lähtivät sen vuoksi, että juuret rasittuivat kaikista synteettisistä aineista, joita valutetaan päänähkaamme päivittäin, kuten shampoo, balsamit, hiuslakka ja kaikenlaiset fööniaineet - usein yhdessä kuivattavan hiustenkuivaajan ouhaltelun yhteydessä. Permanentista puhumattakaan!!!! Ei päänähka sellaista käsittelyä kestä terveenä!!
        Kookosrasva osoittautui helpolla pois huudehdeltavaksikin. kookosrasva ei tuoksu pahalta allergisillekaan. Siinä ei ole mitään luonnonvastaista ainetta. Miksi maksaa enempää, kun saa paremman tuloksen luonnon omista valmisteista.

        Eli kumpaa te laitatte päähänne tai varsinkin kuivaan päänahkaan kookosöljyä vai rasvaa?
        jompi kumpi mahdollisesti ideaalimpi, vai onko mitään eroa/väliä?


      • Hiuksista Kiinnostunut
        haituva kirjoitti:

        Eli kumpaa te laitatte päähänne tai varsinkin kuivaan päänahkaan kookosöljyä vai rasvaa?
        jompi kumpi mahdollisesti ideaalimpi, vai onko mitään eroa/väliä?

        Tuntuisi paremmalta toi öljy. Voihan sitä sekoittaa keskenään shampoonkin kanssa, jossain kupissa ja sitten levittää päähän. Oma pääni on niin kuiva, että pesen vain hoitoaineella.


      • minä
        Hiuksista Kiinnostunut kirjoitti:

        Tuntuisi paremmalta toi öljy. Voihan sitä sekoittaa keskenään shampoonkin kanssa, jossain kupissa ja sitten levittää päähän. Oma pääni on niin kuiva, että pesen vain hoitoaineella.

        Eikös sulla päänahka kärsi mitenkään kun et pese sitä milloinkaan ns.puhtaaksi shampoolla. mullakin on tosi kuiva päänahka, lähteekö sulla siitä syystä hiuksia??? mulla lähtee todellaki normaalia enemmän...


      • mirmeli
        haituva kirjoitti:

        Eli kumpaa te laitatte päähänne tai varsinkin kuivaan päänahkaan kookosöljyä vai rasvaa?
        jompi kumpi mahdollisesti ideaalimpi, vai onko mitään eroa/väliä?

        Taidan kuitenkin käyttää hiuspohjan kutinaan,ja lievään kuivuutteen noita sensitive,ja zx-hoitoja:)


      • Hiuksista Kiinnostunut
        minä kirjoitti:

        Eikös sulla päänahka kärsi mitenkään kun et pese sitä milloinkaan ns.puhtaaksi shampoolla. mullakin on tosi kuiva päänahka, lähteekö sulla siitä syystä hiuksia??? mulla lähtee todellaki normaalia enemmän...

        Pelkällä hoitoaineella lähtee ainakin minun hiukset ihan puhtaaksi. Kuluu paljon hoitoainetta, koska vähällä ei onnistu. Kastelen hiukset ja levitän paljon hoitoainetta päänahkaan. Annan vaikuttaa sillä aikaa kun pesen muuten itseni. Käytän hetken suihkua pään päällä ja hieron kevyesti, niin että hiukset tuntuu limaisilta ja sen jälkeen kokonaan huuhtelu.

        Vuosia kärsin päänahan kutinasta ja kuivuudesta. Kokeilin eri shampoomerkkejä esim. Bio , mutta ei auttanut. Kunnes kokeilin tuota. Erittäin Hieno Suomalainen-hoitoaineet ovat sopivia tuohon pesu menetelmään.

        Tuossa linkki missä myös paljon keskustelua.

        http://www.hairstore.fi/bbs/index.php?board=2;action=display;threadid=8509


      • gleesi
        milli kirjoitti:

        kokeilin tuota cocos rasvaa laitoin kuiviin hiuksiin,ja hieroin hyvin päänahkaa annoim vaikuttaa tunnin,pesin pois hajustamattomalla shampoolla,ja laitoin samansarjan hoitoaineen.hiuksista tuli ihan puhtaat ,ja hyvän tuntuiset mutta päänahka vähän kutiaa.ehkä tarvii pitempää käyttää tuota coocosta ennenku auttaa.

        Miltä tuntuu? Hävisikö kutina hiustenpohjalta? Oletko saanut hyviä tuloksia kookosöljyllä käsitelystä?


      • milli
        gleesi kirjoitti:

        Miltä tuntuu? Hävisikö kutina hiustenpohjalta? Oletko saanut hyviä tuloksia kookosöljyllä käsitelystä?

        en nyt ole käyttänyt vaan necci-sarjan tuotteita.


      • asian tietävä
        Gleesi kirjoitti:

        Ymmärsin, että minun hiusteni lähtivät sen vuoksi, että juuret rasittuivat kaikista synteettisistä aineista, joita valutetaan päänähkaamme päivittäin, kuten shampoo, balsamit, hiuslakka ja kaikenlaiset fööniaineet - usein yhdessä kuivattavan hiustenkuivaajan ouhaltelun yhteydessä. Permanentista puhumattakaan!!!! Ei päänähka sellaista käsittelyä kestä terveenä!!
        Kookosrasva osoittautui helpolla pois huudehdeltavaksikin. kookosrasva ei tuoksu pahalta allergisillekaan. Siinä ei ole mitään luonnonvastaista ainetta. Miksi maksaa enempää, kun saa paremman tuloksen luonnon omista valmisteista.

        Nyt on tullut markkinoille uusi luonnon shampoo nimeltään Luontainen Kleopatra Colostrum shampoo.Tämä on ainut markkinoilla oleva missä on mukana sekä vihreä tee, että Colostrum.Täysin luontainen tuote. Saatavuus: useista luontaiskaupoista ympäri Suomea.Jos haluat lisätietoa voit soittaa puh. 0400 979222


      • koko kookos
        Hiuksista Kiinnostunut kirjoitti:

        Kookosöljyhän käytetään hiusten hoidossa. Yleensä hiusten latvoihin. Luontaistuotekaupasta löytyy. Kookosöljy sisältää paljon Lauric Acid:iä mikä vaikuttaa tasoittavasti testosteronista johtuvaan hiustenlähtöön.

        "Lauric Acid" on suomeksi lauriinihappo.


      • Tuostahan
        koko kookos kirjoitti:

        "Lauric Acid" on suomeksi lauriinihappo.

        saattaa olla ihan oikeasti hyötyä sisäiseti nautittuna.

        "How the Body Uses Lauric Acid

        When lauric acid is present in the body, it is converted into monolaurin, a monoglyceride compound which exhibits antiviral, antimicrobial, antiprotozoal and antifungal properties. It acts by disrupting the lipid membranes in organisms like fungus, bacteria and viruses, thus destroying them.

        The compound monolaurin is an effective treatment for candida albicans and fungal infections like ringworm and athlete's foot. Monolaurin also specifically targets bacterial infections as well as lipid-coated viruses like herpes, the measles, influenza, hepatitis C and HIV. Researchers in the Philippines have even begun studies to prove the effectiveness of lauric acid against HIV/AIDS because of its strong antiviral properties. Plus, lauric acid is basically non-toxic, which gives it a distinct advantage over modern pharmaceutical drugs that are typically used to fight viruses, bacterial infections and fungal infections.

        Without a plentiful source of lauric acid, the body cannot produce monolaurin, and all of these important benefits are lost. Many people who regularly consume coconut oil experience less sickness. Breast milk is the only other natural source that contains such a high concentration of lauric acid, which could explain the drastic decrease of infections of all types in breast-fed babies.

        A Missing Element in Today's Diet

        The lauric acid content of foods and infant formulas has been rapidly decreasing over the years. Manufacturers and consumers alike have turned from using coconut oil and have replaced it with cheap vegetable oils, obliterating lauric acid intake in the process.

        There is no recommended daily allowance (RDA) for lauric acid, but as a guideline, Dr. Mary G. Enig suggests adults and growing children can benefit from an intake of 10 to 20 grams of lauric acid per day. It's interesting to note that nursing babies consume up to 1 gram of lauric acid per kilogram of body weight per day.

        You can get about two grams of lauric acid from one tablespoon of dried coconut, and quality coconut milk will contain about three and a half grams per two ounces. But coconut oil by far contains the best concentration of lauric acid - about seven grams per tablespoon. Renowned coconut oil experts like Mary Enig and Bruce Fife recommend the average person eat about three tablespoons of coconut oil each day. This amount will not only provide protection against bacteria and viruses, but it will also increase your metabolism and improve the condition of your skin and hair, in addition to many other benefits. To reap the full benefits of using coconut oil, choose a high-quality source that offers coconut oil in its best form: organic, cold-pressed and extra virgin."
        http://www.naturalnews.com/026819_lauric_acid_coconut_oil.html


    • kirilli2

      kyllä toi kookos tuntuu mielenkiintoiselta,pitää kokeilla.

      • ehkä myös

        Kyseessä saattaa olla kuten erään ystäni kohdalla
        joka hieroi rapsiöljyä päähänsä joka ilta ja todellakin hiukset vahvistuivat mutta todennäköisesti juuri hieronnan aikaansaaman verenkierron elpymisenä ja kuonaaineiden poistumisen nopeutumisena,eli tällöin öljyn koostumuksella ei ole merkitystä ja rapsiöljy voisi olla terveellisempää keholle pitkään käytettynä.


      • gleesi
        ehkä myös kirjoitti:

        Kyseessä saattaa olla kuten erään ystäni kohdalla
        joka hieroi rapsiöljyä päähänsä joka ilta ja todellakin hiukset vahvistuivat mutta todennäköisesti juuri hieronnan aikaansaaman verenkierron elpymisenä ja kuonaaineiden poistumisen nopeutumisena,eli tällöin öljyn koostumuksella ei ole merkitystä ja rapsiöljy voisi olla terveellisempää keholle pitkään käytettynä.

        Hyvä teoria. eihän tullut aikaisemin hierottua hiustenpohjaa, mutta rasvan käytön yhteydessähän tehdään niin. Pääasia että auttaa!

        Minä olen näitten kookosöljypakkausten kanssa saanut aivan uuden ulkonäön. Hiukset ovat tosi komeat nyt!


    • täti X

      Kyllä tähän jokapäiväisestä pesemisestä kuivaan päänahkaan joku rasva olisikin ihan paikallaan!

      Yleensä öljyt tekee mulle finnejä päänahkaan, mutta kookosöljyn mainoksessa sanottiin, että se on antiseptinen, joten silloinhan vois olla, että siitä ei tuliskaan finnejä.

      Valmiissa hiusöljyissä on aina paljon alkoholia ja silloinhan ne ei tee finnejä, mutta alkoholi ei sovi mun aralle päänahalle.

      Perusvoiteitakin voi päänahkaan laittaa, mutta niiden valkoinen väri tekee mun mustat hiukset värittömiksi! Ja synteettisinä aineina niissä saattaa olla niitä ihmiselle haitallisia estrogeeneja (xenoestrogeeneja?)

      Aromaterapeuttisisa öljyissä on myös antiseptisia öljyjä, mutta niitähän kaytetään 1-3 tippaa kerrallaan, joten epäilyttää, voiko ne tehdä koko päänahkaan tarvittavan liuoksen antiseptiseksi?

      Tuli mieleeni, että se kaikkien shampoiden pesevä aine, sodium laureth sulfate, joka on oikeastaan myrkyllinen aine, tehdään myös kookosöljystä, juuri tosta lauriinihaposta saippuoimalla se. Mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun ihminen on onnistunut tekemään hyvästä aineesta myrkyllisen muuttamalla sen koostumusta!

      Joskus vanhat ihmiset kertovat käyttäneensä voita hiustenhoitoaineena ja kehuvat sitä kovasti. Voissakin (ja maidossa) on lauriinihappoa, mutta ei niin paljon. Eikä se tietääkseni ole antiseptista!

      • gleesi

        En ole yli kolmen viikon säännöllisen kookosrasvan käytön jälkeen huomannut mitään vaarallista tai epäilyttävää tulosta hiusteni enkää ihoni terveydessä.

        Käytän kookosöljyä joka päivä päivä- ja yövoiteeksi. Hieron sitä kasvoihini ja kaulalle (myös koko keholle). Kasvoihin ja kaulalle se antaa pehmeän, himmeän sävyn. Ei hikoa, ei valu - kerta kaikkiaan hyvä tulos. Ehkä sitä saa "hieroa" jonkin verran enemmän kuin tavallisia synteettisiä kasvovoiteita, jotka imeytyvät aika nopeasti. Saa olla hellävarovainen ettei hiero ihoaan veltoksi!!!

        Ehkä se on juuri tämä hierominen, joka on antanut parempaa verenkiertoa ja nätin värin kasvoilleni. Vauvelinpunaisuutta hohtii himmeän "puuterimaisen" ihopinnan alta. Raikas ja ihana tunne!! Mikä tärkeintä, ei sisällä mitään myrkkyä , väri- eikä tuoksuaineita.


      • mirmeli
        gleesi kirjoitti:

        En ole yli kolmen viikon säännöllisen kookosrasvan käytön jälkeen huomannut mitään vaarallista tai epäilyttävää tulosta hiusteni enkää ihoni terveydessä.

        Käytän kookosöljyä joka päivä päivä- ja yövoiteeksi. Hieron sitä kasvoihini ja kaulalle (myös koko keholle). Kasvoihin ja kaulalle se antaa pehmeän, himmeän sävyn. Ei hikoa, ei valu - kerta kaikkiaan hyvä tulos. Ehkä sitä saa "hieroa" jonkin verran enemmän kuin tavallisia synteettisiä kasvovoiteita, jotka imeytyvät aika nopeasti. Saa olla hellävarovainen ettei hiero ihoaan veltoksi!!!

        Ehkä se on juuri tämä hierominen, joka on antanut parempaa verenkiertoa ja nätin värin kasvoilleni. Vauvelinpunaisuutta hohtii himmeän "puuterimaisen" ihopinnan alta. Raikas ja ihana tunne!! Mikä tärkeintä, ei sisällä mitään myrkkyä , väri- eikä tuoksuaineita.

        olen käyttänyt kalliita voiteita,mutta nyt käytän coocos rasvaa ,ja iho selvästi parempi.RYPYT OVAT SILINNEET.


      • Gleesi
        mirmeli kirjoitti:

        olen käyttänyt kalliita voiteita,mutta nyt käytän coocos rasvaa ,ja iho selvästi parempi.RYPYT OVAT SILINNEET.

        Eikös olekin hieno asia, kun voi lopettaa kalliin kosmetiikan ostamisen. Ehkä saa olla vähän varovainen auringon paisteelle. Ainakin ottaa aurinkoa vähän kerrallaan alkukesällä ennenkuin iho tottuu. Talvella on varmaan hyvä käyttää kookosrasvaa pakkasilmoilla. Eihän se sisällä vettä?


      • simsensitive

        Hiusöljyt on tarkoitettu hiusten latvoille yleensä. Erikseen on päänahalle hiusvedet. System4-sarjalla on hiustenlähtöön ja hiusten kasvattamiseen shampoot, hoitoaineet ja päänahalle oma seerumi. Sarja on suomalainen ja tehty Ylöjärvellä. Vilkaiskaapa vaikka www.sim.fi


    • täti X

      Kokeilin kookoskermalla. Ajattelin, että se on helpompi levittää. Ostin sitä tiivisteenä, yhdestä palasta riittää kolmeen kertaan ja hinta oli alle kolme euroa. Siitä tuli hyvin kokkareista kermaa ja sen vuoksi valutin sen vielä teesiivilän läpi. Valmiin nesteen laitoin vanhaan hiusöljypulloon, jossa on pitkä nokka. Kastelin hiukset (pesin vedellä), kuivasin kevyesti, tein hiuksiin jakauksia ja kaadoin "kermaa" jakauksiin kunnes koko pää oli aivan märkä. Hieroin hiukan koko kämmenellä päänahkaa varovasti liikutellen, enempää en halua päänahkaani hieroa, hiustenlähtö on tehnyt mut niin pelokkaaksi. Levitin valuneen kerman kasvoilleni ja huuhtelin sitten kasvot. Laiton päähän puhtaan huivin ja pidin sitä noin tunnin. Sitten huuhtelin hiukset taas vedellä, mutta päätin pestä vasta aamulla. Ehkä olis pitänyt pestä jo illalla. Asun yksin lapsen kanssa, joten ei ole väliä miltä näytän nukkumaan mennessä! Aamulla pesin normaalisti, pesen arkisin aina laimealla shampoo sekoituksella (nykyään XZ Rauhoittava), johon lisää lorauksen omenaviinietikkaa, jotta se pesu olisi happamampi.


      Eilen tuoksuin vahvasti kookokselta, hyvä haju. Tänään minusta lähtee eltaantuneen rasvan haju (koen samanlaista hajua aina kun olen syönyt voita!). Mietin miten hyvä se mahtaa olla, nykyään puhutaan niin paljon pahaa rasvan härskiintymisestä. Tuotekehittely ja tuotteistaminen on kai just sitä, että tällaisista ei-toivotuista vaikutuksista pyritään eroon. Ehkä tätä hajua ei olis tullut, jos olisin pessyt shampoolla jo eilen. Pahiten se tuntui aamulla ja sitten ulkona kun tuuli tuiversi tukkaa.


      Käsittelyn aikana hiuksia irtosi tavallista enemmän, se ei ole kookoskerman syytä, erovuoroiset vain lähtivät. Päässä ei nyt tunnu kutinaa, ainakaan yhtään tavallista enempää. Oikeastaan tuntuu ihan OK. Tukka ehkä vaikuttaa ohuemmalta, niinkuin aina, kun olen käsitellyt sitä rasvalla. Mulla jo hoitoaineetkin latistaa hiukset, vie kuohkeuden. Mun päänahka on hyvin pintakuiva (mutta erittäin rasvoittuva) ja mun on löydettävä joku konsti myös kosteuttaa sitä, jotta iho säilyttäisi kimmoisuutensa! Aion kyllä jatkaa tätä kokeilua! Yhden kerran perusteella on vaikea mitään sanoa. Finnejä ei ainakaan vielä näy.

      • Gleesi

        Käytän nykyään sisällisesti kookos- neitsyt- öljyä. Hiustenhoitoon olen tähän mennessä käyttänyt tavallista kookosrasvaa, jota on elintarvikeliikkeessä. Siinä ei ole kookoksen tuoksua. Se on kovin riittoisaa. Hieron sitä kuiviin hiuksiin noin tunnin ennen hiustenpesua. Pesen hiukset miedolla, tavallisella shampoolla. Luultavasti jää aina vähän rasvaa hiuksiin, koska en tahdo pestä niitä moneen kertaan ja vahvalla hiustenpesuaine - liuoksella. Se ei haittaa ollenkaan - houkset ovat elävän tuntuiset. Kampaukseltani olen suoratukkainen, joten paashikampaukseni näyttää täyteläiseltä.

        Oikeastaan hiusket ovat parhaimmat toisen pesun jälkeen. Käytän rasvaa vain joka toisen pesun edellä. Kuivaan hiukseni kevyesti föönillä. Olen huomannut, että hiukseni ja päänahkani ovat kauemmin puhtaat nyt kuin mitä ne olivat ennekuin aloin nämä käsitelyt kookosrasvalla.

        Joku sai minut ajattelemaan, että kookos soveltuu parhaiten vaaleille hiuksille. Hiukseni ovat luonnonvaaleat ja alkaneet vähän harmentua. Kookos kirkastaa hieman hiusten vaaleutta, joka minun tapauksessani on vain hyvä.

        Onkohan niin, että kookosöljyn anticeptinen vaikutus ei ole yhtä voimakas kookosmaidossa. Happanekohan kookosmaito?


      • täti X
        Gleesi kirjoitti:

        Käytän nykyään sisällisesti kookos- neitsyt- öljyä. Hiustenhoitoon olen tähän mennessä käyttänyt tavallista kookosrasvaa, jota on elintarvikeliikkeessä. Siinä ei ole kookoksen tuoksua. Se on kovin riittoisaa. Hieron sitä kuiviin hiuksiin noin tunnin ennen hiustenpesua. Pesen hiukset miedolla, tavallisella shampoolla. Luultavasti jää aina vähän rasvaa hiuksiin, koska en tahdo pestä niitä moneen kertaan ja vahvalla hiustenpesuaine - liuoksella. Se ei haittaa ollenkaan - houkset ovat elävän tuntuiset. Kampaukseltani olen suoratukkainen, joten paashikampaukseni näyttää täyteläiseltä.

        Oikeastaan hiusket ovat parhaimmat toisen pesun jälkeen. Käytän rasvaa vain joka toisen pesun edellä. Kuivaan hiukseni kevyesti föönillä. Olen huomannut, että hiukseni ja päänahkani ovat kauemmin puhtaat nyt kuin mitä ne olivat ennekuin aloin nämä käsitelyt kookosrasvalla.

        Joku sai minut ajattelemaan, että kookos soveltuu parhaiten vaaleille hiuksille. Hiukseni ovat luonnonvaaleat ja alkaneet vähän harmentua. Kookos kirkastaa hieman hiusten vaaleutta, joka minun tapauksessani on vain hyvä.

        Onkohan niin, että kookosöljyn anticeptinen vaikutus ei ole yhtä voimakas kookosmaidossa. Happanekohan kookosmaito?

        Joo, valmis kookoskerma säilyy jääkapissakin vain viisi päivää. Kookosrasva taas kuulemma säilyy pari vuotta vaikka huoneenlämmössä.

        Mä en vaan voi HIEROA mitään päähäni enkä hiuksiini. Niinkuin tossa sanoin, hiustenlähtö on tehnyt mut araksi. Kokeilin kermalla, koska se levittyy helposti. Se rasva siinä kermassa on kuitenkin samaa kookosrasvaa, se tehdään kookospähkinästä niinkuin kookosrasvakin (tai kookosöljy, kiinteäähän se kookosöljykin kai on huoneenlämmössä).

        Toi oli hauska kuulla, että sen käyttö pidentää pesuväliä! Päänahan ei ehkä tarvitse tuottaa omaa talia niin hätäisesti ihoa suojaamaan, kun siellä on se "kookostali". Kookosrasva on varmaan lähempänä ihmisen omaa ihorasvaa kuin esim. muut kasviöljyt, arvailen vaan.


      • joka tapauksessa
        täti X kirjoitti:

        Joo, valmis kookoskerma säilyy jääkapissakin vain viisi päivää. Kookosrasva taas kuulemma säilyy pari vuotta vaikka huoneenlämmössä.

        Mä en vaan voi HIEROA mitään päähäni enkä hiuksiini. Niinkuin tossa sanoin, hiustenlähtö on tehnyt mut araksi. Kokeilin kermalla, koska se levittyy helposti. Se rasva siinä kermassa on kuitenkin samaa kookosrasvaa, se tehdään kookospähkinästä niinkuin kookosrasvakin (tai kookosöljy, kiinteäähän se kookosöljykin kai on huoneenlämmössä).

        Toi oli hauska kuulla, että sen käyttö pidentää pesuväliä! Päänahan ei ehkä tarvitse tuottaa omaa talia niin hätäisesti ihoa suojaamaan, kun siellä on se "kookostali". Kookosrasva on varmaan lähempänä ihmisen omaa ihorasvaa kuin esim. muut kasviöljyt, arvailen vaan.

        hierot päänahkaasi hiustenpesun yhteydessä. Eihän se lika muuten kunnolla lähde. Ja hierominen vilkastuttaa verenkiertoa, mikä on hyvä juttu.

        Minäkin kokeilin sitä kookosrasvaa tänään. Hieroin sitä päänahkaan, mihin se sulaa nopeasti. Unohdin sen päähäni liian pitkäksi aikaa, ehkä kolmeksi tunniksi, koska se rupesi sitten haisemaan härskiintyneeltä. Mutta muuten tuli aika hyväntuntoiset hiukset.


      • täti X
        joka tapauksessa kirjoitti:

        hierot päänahkaasi hiustenpesun yhteydessä. Eihän se lika muuten kunnolla lähde. Ja hierominen vilkastuttaa verenkiertoa, mikä on hyvä juttu.

        Minäkin kokeilin sitä kookosrasvaa tänään. Hieroin sitä päänahkaan, mihin se sulaa nopeasti. Unohdin sen päähäni liian pitkäksi aikaa, ehkä kolmeksi tunniksi, koska se rupesi sitten haisemaan härskiintyneeltä. Mutta muuten tuli aika hyväntuntoiset hiukset.

        Mun on pakko pestä joka päivä. Ajattelen, että ei ne ehdi siinä ajassa tulla niin likaiseksi, että tarvitsisi hieroa, kun ei kasvojakaan tarvitse.
        Mitä enemmän pesee, sen pahemmiksi ongelmat tulee, oravanpyörä tämä on.

        Lisäksi uskon, että shampoot ja saippuat on pahaksi iholle, kun niissä on se sulfaatti (joka tehdään kookosrasvasta, mutta se paha siinä ei ole kookos vaan se rasvan saippuointi). Mitä vähemmän aikaa se ehtii vaikuttaa, sen parempi.

        Mutta voit olla oikassa, että joku syväpesu joskus olis tarpeen. Myönnän, että hiustenlähtö on tehnyt musta suorastaan hermoheikon, mitä hiuksiin tulee ja päänahkaan.

        Ihotautilääkärit suosittelee rasvaiselle iholle, että se pestään vedellä joka päivä ja tarvittaessa käytetään happamia pesuliuoksia, ei missään tapauksessa saippuaa. Sitten he pitävät tärkeänä, että iho myös rasvataan öljyttömällä perusvoiteella.

        Ajattelen, että samat neuvot pätee myös rasvoittuvaan hiuspohjaan, ihoa sekin on. Mutta shampootpa ovat kaikki saippuaa ja hiuspohjaan sopivaa perusvoidetta tässä etsiskelen!

        Aiemmin tuolla joku sanoi pesevänsä aina hoitoaineella. Hoitoaineet onkin happamampia kuin shampoot (ph n.4, shampoilla n.6) eikä niissä kai yleensä ole saippuaa.

        Jännää, että sinäkin huomasit ton härskin hajun! Se kyllä haihtui sitten päivän mittaan, iltaan mennessä kokonaan.


      • myydän jotain
        täti X kirjoitti:

        Mun on pakko pestä joka päivä. Ajattelen, että ei ne ehdi siinä ajassa tulla niin likaiseksi, että tarvitsisi hieroa, kun ei kasvojakaan tarvitse.
        Mitä enemmän pesee, sen pahemmiksi ongelmat tulee, oravanpyörä tämä on.

        Lisäksi uskon, että shampoot ja saippuat on pahaksi iholle, kun niissä on se sulfaatti (joka tehdään kookosrasvasta, mutta se paha siinä ei ole kookos vaan se rasvan saippuointi). Mitä vähemmän aikaa se ehtii vaikuttaa, sen parempi.

        Mutta voit olla oikassa, että joku syväpesu joskus olis tarpeen. Myönnän, että hiustenlähtö on tehnyt musta suorastaan hermoheikon, mitä hiuksiin tulee ja päänahkaan.

        Ihotautilääkärit suosittelee rasvaiselle iholle, että se pestään vedellä joka päivä ja tarvittaessa käytetään happamia pesuliuoksia, ei missään tapauksessa saippuaa. Sitten he pitävät tärkeänä, että iho myös rasvataan öljyttömällä perusvoiteella.

        Ajattelen, että samat neuvot pätee myös rasvoittuvaan hiuspohjaan, ihoa sekin on. Mutta shampootpa ovat kaikki saippuaa ja hiuspohjaan sopivaa perusvoidetta tässä etsiskelen!

        Aiemmin tuolla joku sanoi pesevänsä aina hoitoaineella. Hoitoaineet onkin happamampia kuin shampoot (ph n.4, shampoilla n.6) eikä niissä kai yleensä ole saippuaa.

        Jännää, että sinäkin huomasit ton härskin hajun! Se kyllä haihtui sitten päivän mittaan, iltaan mennessä kokonaan.

        perusvoidetta, jolla voi pestä hiukset. Mutta kannattaa varmaankin välillä pestä myös ihan shampoolla kunnolla puhtaaksi.
        Kyllä kannattaa hieroa shampoo kunnolla päänahkaan, koska muuten se ei puhdistu kunnolla ja se tukkeutuu, mikä ei tee hyvää hiusten kasvulle. Ei sieltä lika- ja rasvatöhnän alta jaksa hento hius ponnistella. Käytätkö kaupan shampoita vai ostatko kampaajalta?

        Pesen itsekin hiukset joka päivä. Käytän Hårologin tee-shampoota, mikä sopii hyvin mun rasvoittuvalle päänahalle/kuiville hiuksille.

        Aion jatkaa kookosrasva-kokeilua. Tänään lähti huomattavasti vähemmän hiuksia kuin yleensä. Ei siitä varmaan ainakaan haittaa ole.


      • Gleesi
        täti X kirjoitti:

        Mun on pakko pestä joka päivä. Ajattelen, että ei ne ehdi siinä ajassa tulla niin likaiseksi, että tarvitsisi hieroa, kun ei kasvojakaan tarvitse.
        Mitä enemmän pesee, sen pahemmiksi ongelmat tulee, oravanpyörä tämä on.

        Lisäksi uskon, että shampoot ja saippuat on pahaksi iholle, kun niissä on se sulfaatti (joka tehdään kookosrasvasta, mutta se paha siinä ei ole kookos vaan se rasvan saippuointi). Mitä vähemmän aikaa se ehtii vaikuttaa, sen parempi.

        Mutta voit olla oikassa, että joku syväpesu joskus olis tarpeen. Myönnän, että hiustenlähtö on tehnyt musta suorastaan hermoheikon, mitä hiuksiin tulee ja päänahkaan.

        Ihotautilääkärit suosittelee rasvaiselle iholle, että se pestään vedellä joka päivä ja tarvittaessa käytetään happamia pesuliuoksia, ei missään tapauksessa saippuaa. Sitten he pitävät tärkeänä, että iho myös rasvataan öljyttömällä perusvoiteella.

        Ajattelen, että samat neuvot pätee myös rasvoittuvaan hiuspohjaan, ihoa sekin on. Mutta shampootpa ovat kaikki saippuaa ja hiuspohjaan sopivaa perusvoidetta tässä etsiskelen!

        Aiemmin tuolla joku sanoi pesevänsä aina hoitoaineella. Hoitoaineet onkin happamampia kuin shampoot (ph n.4, shampoilla n.6) eikä niissä kai yleensä ole saippuaa.

        Jännää, että sinäkin huomasit ton härskin hajun! Se kyllä haihtui sitten päivän mittaan, iltaan mennessä kokonaan.

        Kokeile Lactasyd- nimistä saippualiuosta - sopii sekä hiuksiin että iholle. On olemassa myös shampoota samalta valmistajalta, mutta se shampoo on vaikeampaa huuhdella pois kuin pesuneste. Ph- 3,5. Se on tehty maitohaposta. Tosin on myös LACTASYD kemoteknillinen tuote.

        Koska olet tummatukkainen, voisit kokeilla pestä pilsnerillä.

        Ei kannata käyttää synteettisiä ainetta iholle. Eivät edes vauvojen hoito tuotteet ole luonnonmukaisia, jos ei ole erityisesti siitä mainittu.

        Hiustenlähtö voi kyllä aiheutua myös sisäisitä seikoista. Olethan tarkistanut kilpirauhasarvosi? Syöthän B- vitamiinia?


      • täti X
        täti X kirjoitti:

        Mun on pakko pestä joka päivä. Ajattelen, että ei ne ehdi siinä ajassa tulla niin likaiseksi, että tarvitsisi hieroa, kun ei kasvojakaan tarvitse.
        Mitä enemmän pesee, sen pahemmiksi ongelmat tulee, oravanpyörä tämä on.

        Lisäksi uskon, että shampoot ja saippuat on pahaksi iholle, kun niissä on se sulfaatti (joka tehdään kookosrasvasta, mutta se paha siinä ei ole kookos vaan se rasvan saippuointi). Mitä vähemmän aikaa se ehtii vaikuttaa, sen parempi.

        Mutta voit olla oikassa, että joku syväpesu joskus olis tarpeen. Myönnän, että hiustenlähtö on tehnyt musta suorastaan hermoheikon, mitä hiuksiin tulee ja päänahkaan.

        Ihotautilääkärit suosittelee rasvaiselle iholle, että se pestään vedellä joka päivä ja tarvittaessa käytetään happamia pesuliuoksia, ei missään tapauksessa saippuaa. Sitten he pitävät tärkeänä, että iho myös rasvataan öljyttömällä perusvoiteella.

        Ajattelen, että samat neuvot pätee myös rasvoittuvaan hiuspohjaan, ihoa sekin on. Mutta shampootpa ovat kaikki saippuaa ja hiuspohjaan sopivaa perusvoidetta tässä etsiskelen!

        Aiemmin tuolla joku sanoi pesevänsä aina hoitoaineella. Hoitoaineet onkin happamampia kuin shampoot (ph n.4, shampoilla n.6) eikä niissä kai yleensä ole saippuaa.

        Jännää, että sinäkin huomasit ton härskin hajun! Se kyllä haihtui sitten päivän mittaan, iltaan mennessä kokonaan.

        Kun ihan vaan omalla järjellä ajattelen tätä asiaa, niin tuntuu siltä, että jos joku aine noin nopeasti poistaa ryppyjä, niin sen täytyy silloin toimia pakkelin tavoin. Eli se lähes väritön kookostali täyttää ihon rypyt ja epätasaisuudet ja tulos näyttää sileältä.

        Mietin vaan, että kun sitä sitten hieroo päänahkaan, niin eikö se täytä myös hiustupet ja pääseekö sieltä hiustupista sitten uutta tukkaa nousemaan?

        Vielä pahempi skenaario: jospa se vähentää hiustenlähtöä tilapäisesti, koska erovuoroisetkaan hiukset eivät pääse irtoamaan, kun tupet on niin täynnä kookostalia? No, ei sentään, luultavasti isoin osa erovuoroisista vain irtoaa jo ensimmäisen hieronnan yhteydessä.

        Shampoista vielä: Ihan sama ostaako shampoonsa kaupasta vai kampaajalta, niissä on kaikissa kuitenkin pesevänä aineena saippua (saippuoitu kookos-sulfaatti), niinkuin myös Lactacyd-liuoksessa. Ja se saippua on iholle haitallista.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000625&posting=22000000005383960#22000000005383960


      • Gleesi
        täti X kirjoitti:

        Kun ihan vaan omalla järjellä ajattelen tätä asiaa, niin tuntuu siltä, että jos joku aine noin nopeasti poistaa ryppyjä, niin sen täytyy silloin toimia pakkelin tavoin. Eli se lähes väritön kookostali täyttää ihon rypyt ja epätasaisuudet ja tulos näyttää sileältä.

        Mietin vaan, että kun sitä sitten hieroo päänahkaan, niin eikö se täytä myös hiustupet ja pääseekö sieltä hiustupista sitten uutta tukkaa nousemaan?

        Vielä pahempi skenaario: jospa se vähentää hiustenlähtöä tilapäisesti, koska erovuoroisetkaan hiukset eivät pääse irtoamaan, kun tupet on niin täynnä kookostalia? No, ei sentään, luultavasti isoin osa erovuoroisista vain irtoaa jo ensimmäisen hieronnan yhteydessä.

        Shampoista vielä: Ihan sama ostaako shampoonsa kaupasta vai kampaajalta, niissä on kaikissa kuitenkin pesevänä aineena saippua (saippuoitu kookos-sulfaatti), niinkuin myös Lactacyd-liuoksessa. Ja se saippua on iholle haitallista.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000625&posting=22000000005383960#22000000005383960

        Proteiinirikastettu yrttishampoo tummatukkaiselle.

        Aineet:
        1 tl salviaa tai 6 tuoretta lehteä
        2 tl rosmariinia tai iso hyppysellinen tuoretta rosmariinia
        2 tl irlantilaista sammalta, Chondrus crispus, kuivatettua
        1 tl kuivatettuja nokkosia
        1 tl piparminttua tai yksi iso hyppysellinen tuoretta piparminttua
        1 tl puna- apilaa tai hyppysellinen tuoretta puna- apilaa
        6 dl vettä
        60 g oliivisaippuaa
        pari tippaa parfyymiä (eteeristä öljyä oman maun mukaan, esim piparmintusta tai appelsiinista) jota on liuotettu 15 g:ssa bensoinitinktuuria

        Riittää 16 pesuun lyhyille hiuksille tai 12 pesuun pitkille.

        Sekoita yrtit ja vesi pienessä emalikattilassa ja keitä noin 5 minuuttia. sulje lämpö ja anna sekoitusksen vetäytyä.
        Punnitse sillä aikaa 60 g kuivaa oliivisaippuaa kirjevaa'ssa ja laita saippua emaliastiaan. Siivilöi yrttisekoitus ohuen kankaan läpi (voit käyttää yrtit kukkapurkkeihin tai kylvyssä).
        kaada kuuma liuos (jota on nyt keitämisen jälken noin 4 dl) saippuan päälle ja vispaa varovaisesti teräsvispilällä kunnes saippua on kokonaan liuennut. sinun ehkä tarvitsee lämmittää liuosta pikkuisen että saippua liukenisi kokonaan.
        Kaada yrttishampoo i en litran mittalasiin ja lisää parfyymi. Ravista varovaisesti. shampoo on nyt valmis.

        Käyttö:
        jos sinulla on tapana käyttää aivan liian paljon shampoota uskossa että mitä enemmän shampoota sitä puhtaampi tukka, niin kaada 1/2 dl yrttishampoota kuppiin ja lisää 1 dl vettä. Pese hiukset kuten tavallisesti.

        Lähde: Jeanne Rose "Naturskön"

        Kirjassa on shampooresepti myös vaaleatukkaiselle.

        Luonnonvaraisia tuotteita. Katso sivulta http://www.eilas.se/


      • täti X
        Gleesi kirjoitti:

        Proteiinirikastettu yrttishampoo tummatukkaiselle.

        Aineet:
        1 tl salviaa tai 6 tuoretta lehteä
        2 tl rosmariinia tai iso hyppysellinen tuoretta rosmariinia
        2 tl irlantilaista sammalta, Chondrus crispus, kuivatettua
        1 tl kuivatettuja nokkosia
        1 tl piparminttua tai yksi iso hyppysellinen tuoretta piparminttua
        1 tl puna- apilaa tai hyppysellinen tuoretta puna- apilaa
        6 dl vettä
        60 g oliivisaippuaa
        pari tippaa parfyymiä (eteeristä öljyä oman maun mukaan, esim piparmintusta tai appelsiinista) jota on liuotettu 15 g:ssa bensoinitinktuuria

        Riittää 16 pesuun lyhyille hiuksille tai 12 pesuun pitkille.

        Sekoita yrtit ja vesi pienessä emalikattilassa ja keitä noin 5 minuuttia. sulje lämpö ja anna sekoitusksen vetäytyä.
        Punnitse sillä aikaa 60 g kuivaa oliivisaippuaa kirjevaa'ssa ja laita saippua emaliastiaan. Siivilöi yrttisekoitus ohuen kankaan läpi (voit käyttää yrtit kukkapurkkeihin tai kylvyssä).
        kaada kuuma liuos (jota on nyt keitämisen jälken noin 4 dl) saippuan päälle ja vispaa varovaisesti teräsvispilällä kunnes saippua on kokonaan liuennut. sinun ehkä tarvitsee lämmittää liuosta pikkuisen että saippua liukenisi kokonaan.
        Kaada yrttishampoo i en litran mittalasiin ja lisää parfyymi. Ravista varovaisesti. shampoo on nyt valmis.

        Käyttö:
        jos sinulla on tapana käyttää aivan liian paljon shampoota uskossa että mitä enemmän shampoota sitä puhtaampi tukka, niin kaada 1/2 dl yrttishampoota kuppiin ja lisää 1 dl vettä. Pese hiukset kuten tavallisesti.

        Lähde: Jeanne Rose "Naturskön"

        Kirjassa on shampooresepti myös vaaleatukkaiselle.

        Luonnonvaraisia tuotteita. Katso sivulta http://www.eilas.se/

        Niin, noissa on kaikissa pesevänä aineena saippua. Kiitos kuitenkin!

        Mun pointti tossa shampoo-asiassa oli se, että koska saippua on haitallista iholle, niin mielestäni sitä ei kannata päähänsä niin kovasti hieroa ainakaan jokapäiväisessä pesussa.

        Eikä kannata ajaa päähänsä aineita, joita sitten joutuu shampoolla hieromaan pois.

        Mutta ongelmahan tosta shampoosta (saippuasta) tulee vasta, kun joutuu pesemään usein. Tällä palstalla näitä usein-pesijöitä riittää, koska palstan aihe on kaljuuntuminen ja kaljuuntumiseen usein kuuluu runsasta rasvoittumista ja muita päänahan ongelmia, joita pesu hetkekesi helpottaa, mutta joita voimakas peseminen taas pitkän päälle pahentaa.

        Niinkuin monesti olen kertonut, mulla on tapana käyttää hiukan omenaviinietikkaa hiustenpesussa. Se näyttäis reagoivan sen shampoon sulfaatin kanssa niin, että sitten se sulfaatti ei vaahtoa niin paljon, eikä ole yhtä pesevä. Sulfaatittomat pesuaineethan ei vaahtoa.

        Kun viikonlopun menoja varten pesen ilman etikkaa ja oikein kunnolla shamppoolla vaahdottaen, niin tukka tulee kauniimmaksi, mutta myöhemmin oireilu tulee myös pahemmaksi (rasvoittuminen ja kutina).

        Lactacyd pesunesteeseenhän on lisätty maitohappobakteereja ihoa rauhoittamaan sen sulfaatin jäljiltä, se sulfaatti rikkoo nimitttäin ihon happo- ja bakteeritasapainon, jolloin huonot bakteert pääsee iholla valloilleen. Ostan toisinaan myös Molkosania ja huuhtelen sillä (laimennan), tai lisään shampoon joukkoon, ajatus on sama kuin Lactacydissä. Happamia aineita ei saa päästää silmiin.

        En silti uskalla näitä konstejani kenellekään suositella kunhan itsekseni kokeilen ja testailen, olen kokeilija luonne!

        Hinta on minusta myös tärkeä asia. Omenaviinietikka on halpaa, Molkosan paljon kalliimpaa ja Tukkacuren ehkä sulfaatittomat shampoot on sanoinkuvaamattoman kalliita.


      • Gleesi
        täti X kirjoitti:

        Niin, noissa on kaikissa pesevänä aineena saippua. Kiitos kuitenkin!

        Mun pointti tossa shampoo-asiassa oli se, että koska saippua on haitallista iholle, niin mielestäni sitä ei kannata päähänsä niin kovasti hieroa ainakaan jokapäiväisessä pesussa.

        Eikä kannata ajaa päähänsä aineita, joita sitten joutuu shampoolla hieromaan pois.

        Mutta ongelmahan tosta shampoosta (saippuasta) tulee vasta, kun joutuu pesemään usein. Tällä palstalla näitä usein-pesijöitä riittää, koska palstan aihe on kaljuuntuminen ja kaljuuntumiseen usein kuuluu runsasta rasvoittumista ja muita päänahan ongelmia, joita pesu hetkekesi helpottaa, mutta joita voimakas peseminen taas pitkän päälle pahentaa.

        Niinkuin monesti olen kertonut, mulla on tapana käyttää hiukan omenaviinietikkaa hiustenpesussa. Se näyttäis reagoivan sen shampoon sulfaatin kanssa niin, että sitten se sulfaatti ei vaahtoa niin paljon, eikä ole yhtä pesevä. Sulfaatittomat pesuaineethan ei vaahtoa.

        Kun viikonlopun menoja varten pesen ilman etikkaa ja oikein kunnolla shamppoolla vaahdottaen, niin tukka tulee kauniimmaksi, mutta myöhemmin oireilu tulee myös pahemmaksi (rasvoittuminen ja kutina).

        Lactacyd pesunesteeseenhän on lisätty maitohappobakteereja ihoa rauhoittamaan sen sulfaatin jäljiltä, se sulfaatti rikkoo nimitttäin ihon happo- ja bakteeritasapainon, jolloin huonot bakteert pääsee iholla valloilleen. Ostan toisinaan myös Molkosania ja huuhtelen sillä (laimennan), tai lisään shampoon joukkoon, ajatus on sama kuin Lactacydissä. Happamia aineita ei saa päästää silmiin.

        En silti uskalla näitä konstejani kenellekään suositella kunhan itsekseni kokeilen ja testailen, olen kokeilija luonne!

        Hinta on minusta myös tärkeä asia. Omenaviinietikka on halpaa, Molkosan paljon kalliimpaa ja Tukkacuren ehkä sulfaatittomat shampoot on sanoinkuvaamattoman kalliita.

        Pulmasi vaikuttaa tutulta. Minulla oli samanlaista aikaisemmin, mutta olen nyt "opettanut" hiukseni harvempiin pesuihin. Joskus ajattelen, että ehkä kaikki oli loppujen lopuksi hormooniperäistä, koska parannus asiaan minun hiusteni kohdalla tuli saavutettuani ylimenoiän. Elämä tuli niinkuin helpommaksi, tunnen itseni nykyään paljon puhtaammaksi ja raikkaammaksi - pienemmällä vaivalla.

        Toinen seikka on, että aikaisemmin olin töissä (nyt oma yritys) ja minun oli koko ajan oltava edustavan näköinen. Se vaati jokapäiväisen tukanpesun. Nyt työnskentelen yksin kotonani olevassa yrityksessäni ja saan harvoin odottamattomia vierailuja. Kotona työskentelyn alkaessa annoin hiusteni kasvaa pitkiksi ja sidoin ne ponihännälle niskaan. Koska en koko ajan sormeillut kamman kanssa niin hiukset eivät rasvoittuneet (likaistuneet) samoissa määrin kuin ennen. Voin myös antaa hiusten kuivua luonnollisesti ja säästän ne hiustenkuivaajan kuiventavalta vaikutukselta. Tosin tunsin alussa että hiukseni saattoivat tuoksua hieman lialta ja rasvalta, mutta se taasaantui ajan mittaan. Korostan vielä, että tätä "tukkakoulutusta" en olisi voinut sietää, jos olisi ollut pakko mennä ulos ihmisten ilmoille joka päivä. Ehkä vosin suositella sitä loman ajaksi.

        Kun oli pakko lähteä joka aamu ulos työmatkalle, oli helpompi lyhyin kampauksin. nopeampi pestä ja kuivata. Silloin ei ollut mahdollisuutta edes antaa hiusten kasvaa, koska kasvuvaiheessa ei ole helppoa luoda edustavan näköisiä kampauksia. jossain kasvuvaiheessa hiukset vain "roikkuvat".

        Kun hiukseni lopulta kasvoivat ulottuen puoleen selkään, huomasin että ne eivät vaatineet yhtä paljon hoitoa kuin lyhyttukkaisena aikana. Tosin pesu ja kuivaus ottivat aikansa, mutta kun kokosin hiukset niskaan ponihännälle, tiesin, missä ne olivat. Ei tarvinnut seistä peilin edessä ja kohennella kampausta samoissa määrin kuin lyhyen kampauksen kanssa. En tarvinnut enää balsameja, vahoja tai hiuslakkaa. Se oli hienoa aikaa. Sitten alkoi hiusten putoaminen minulle selvästi tietämättömästä syystä. Leikkasin ne silloin hartioille asti.

        Hiusten lähtö on nyt pysähtynyt Rogaine- ja kookoshoidon kanssa ja olen taas kasvattamassa niitä pitkiksi. Pesen ne noin joka kolmas päivä ja tietysti ennen juhlia ja muita tärkeitä edustustilanteita.

        Hiustenhoito oli vaikeaa töissä käydessäni. Se oli ikävää, koska silloin minulla ei oikein olisi ollut aikaakaan ja kuitenkin oli oltava hienossa kunnossa joka päivä. Siis, voihan olla että stressi, jokapäiväinen hiustenkuivaajan käyttö hiuslakat ym. olivat syynä hiustenlähtöön, nopeasti likaantumiseen ja hiusten elottomuuteen.

        Oli myös iso ero ruokavaliossani töissä käydessäni. Ulkona syöminen ei minulle sopinut - se oli kalliinpaa kuin maukasta. Sain varmaan liiallisesti sekä rasvaa että sokeria ravintolaruoasta. Luulen, että hiusten ja ihon kuntoon voi vaikuttaa aika paljon sisällisesti.

        Muistan kuulleeni sanottavan, että terveyden muutokset näkyvät aina ensin hiuksissa. Että hormoonilliset muutokset kuvastuvat hiuksissa, tietää varmaan joka nainen. Muistan, että hiukseni likaantuivat ja roikkuivat elottomina aina muutama päivä ennen kuukautisia. Samoin minun tukkani kukoisti raskausaikoina, kuten ihonikin. Siis hormoonit vaikuttivat!

        Niin, totta on, että myös nämä luontaisvalmisteiset shampoot sisältävät saippuaa, tosin kasviskunnasta. En tiedä, jos joku niistä yrteistä vaikuttaisi ph- tasoittavaasti liuokseen. Ei koskaan tiedä ennekuin on kokeillut! Olen käyttänyt Lactasydia ja mielestäni se on yksi niistä paremmista huonojen vaihtoehtojen joukossa. En koskaan osta halpaa shampoota isoissa perhepulloissa. Shampoo sisältää, kuten muukin vettä sisältävä "kosmetiikka" säilöntäainetta. Mutta, pulloon voi kuitenkin joutua bakteereita, jotka pilaavat sisältöä, etenkin jos on pitköaikainen iso pullo kysymyksessä.

        Kallista touhua tämä kauneuden- ja terveydenhoito kyllä on!


      • täti X
        Gleesi kirjoitti:

        Pulmasi vaikuttaa tutulta. Minulla oli samanlaista aikaisemmin, mutta olen nyt "opettanut" hiukseni harvempiin pesuihin. Joskus ajattelen, että ehkä kaikki oli loppujen lopuksi hormooniperäistä, koska parannus asiaan minun hiusteni kohdalla tuli saavutettuani ylimenoiän. Elämä tuli niinkuin helpommaksi, tunnen itseni nykyään paljon puhtaammaksi ja raikkaammaksi - pienemmällä vaivalla.

        Toinen seikka on, että aikaisemmin olin töissä (nyt oma yritys) ja minun oli koko ajan oltava edustavan näköinen. Se vaati jokapäiväisen tukanpesun. Nyt työnskentelen yksin kotonani olevassa yrityksessäni ja saan harvoin odottamattomia vierailuja. Kotona työskentelyn alkaessa annoin hiusteni kasvaa pitkiksi ja sidoin ne ponihännälle niskaan. Koska en koko ajan sormeillut kamman kanssa niin hiukset eivät rasvoittuneet (likaistuneet) samoissa määrin kuin ennen. Voin myös antaa hiusten kuivua luonnollisesti ja säästän ne hiustenkuivaajan kuiventavalta vaikutukselta. Tosin tunsin alussa että hiukseni saattoivat tuoksua hieman lialta ja rasvalta, mutta se taasaantui ajan mittaan. Korostan vielä, että tätä "tukkakoulutusta" en olisi voinut sietää, jos olisi ollut pakko mennä ulos ihmisten ilmoille joka päivä. Ehkä vosin suositella sitä loman ajaksi.

        Kun oli pakko lähteä joka aamu ulos työmatkalle, oli helpompi lyhyin kampauksin. nopeampi pestä ja kuivata. Silloin ei ollut mahdollisuutta edes antaa hiusten kasvaa, koska kasvuvaiheessa ei ole helppoa luoda edustavan näköisiä kampauksia. jossain kasvuvaiheessa hiukset vain "roikkuvat".

        Kun hiukseni lopulta kasvoivat ulottuen puoleen selkään, huomasin että ne eivät vaatineet yhtä paljon hoitoa kuin lyhyttukkaisena aikana. Tosin pesu ja kuivaus ottivat aikansa, mutta kun kokosin hiukset niskaan ponihännälle, tiesin, missä ne olivat. Ei tarvinnut seistä peilin edessä ja kohennella kampausta samoissa määrin kuin lyhyen kampauksen kanssa. En tarvinnut enää balsameja, vahoja tai hiuslakkaa. Se oli hienoa aikaa. Sitten alkoi hiusten putoaminen minulle selvästi tietämättömästä syystä. Leikkasin ne silloin hartioille asti.

        Hiusten lähtö on nyt pysähtynyt Rogaine- ja kookoshoidon kanssa ja olen taas kasvattamassa niitä pitkiksi. Pesen ne noin joka kolmas päivä ja tietysti ennen juhlia ja muita tärkeitä edustustilanteita.

        Hiustenhoito oli vaikeaa töissä käydessäni. Se oli ikävää, koska silloin minulla ei oikein olisi ollut aikaakaan ja kuitenkin oli oltava hienossa kunnossa joka päivä. Siis, voihan olla että stressi, jokapäiväinen hiustenkuivaajan käyttö hiuslakat ym. olivat syynä hiustenlähtöön, nopeasti likaantumiseen ja hiusten elottomuuteen.

        Oli myös iso ero ruokavaliossani töissä käydessäni. Ulkona syöminen ei minulle sopinut - se oli kalliinpaa kuin maukasta. Sain varmaan liiallisesti sekä rasvaa että sokeria ravintolaruoasta. Luulen, että hiusten ja ihon kuntoon voi vaikuttaa aika paljon sisällisesti.

        Muistan kuulleeni sanottavan, että terveyden muutokset näkyvät aina ensin hiuksissa. Että hormoonilliset muutokset kuvastuvat hiuksissa, tietää varmaan joka nainen. Muistan, että hiukseni likaantuivat ja roikkuivat elottomina aina muutama päivä ennen kuukautisia. Samoin minun tukkani kukoisti raskausaikoina, kuten ihonikin. Siis hormoonit vaikuttivat!

        Niin, totta on, että myös nämä luontaisvalmisteiset shampoot sisältävät saippuaa, tosin kasviskunnasta. En tiedä, jos joku niistä yrteistä vaikuttaisi ph- tasoittavaasti liuokseen. Ei koskaan tiedä ennekuin on kokeillut! Olen käyttänyt Lactasydia ja mielestäni se on yksi niistä paremmista huonojen vaihtoehtojen joukossa. En koskaan osta halpaa shampoota isoissa perhepulloissa. Shampoo sisältää, kuten muukin vettä sisältävä "kosmetiikka" säilöntäainetta. Mutta, pulloon voi kuitenkin joutua bakteereita, jotka pilaavat sisältöä, etenkin jos on pitköaikainen iso pullo kysymyksessä.

        Kallista touhua tämä kauneuden- ja terveydenhoito kyllä on!

        Joo, siinä reseptissä on monta ainetta, joita vois kokeilla shampoon joukossa, ja ruuassakin. Nokkosteehen olen jonkin verran satsannutkin viime aikoina.

        Minäkin olen ihmetellyt noita hormonien vaikutuksia hiuksiin. Minustakin on näyttänyt siltä, että iän tuomat hormonimuutokset tuovat toisille rasvoittuvat hiukset. Toisten hiukset taas kuivuvat ja tulevat aivan tottelemattomiksi. Ja toiset huomaavat, että heidän hiuksensa tulevat vahvemmiksi, paksuuntuvat! Ihmeellistä.

        Ymmärrän hyvin, mitä tarkoitat hiusten kouluttamisella. Hiusten takia olen monta kertaa toivonut, että voisin tehdä töitä kotona.

        Kookostahan kehutaan netissä hyväksi hiustenhoitoaineeksi "miljoonalla" sivulla, joten täytyyhän siinä jotain perää olla. Ja voihan sitä käyttää niinkin, että esim. vain ruuassa ja ehkä hiuksissa lähinnä vahan tai geelin tapaan, vain hiuksissa. Pidän kookoksen mausta ja lisään niitä hiutaleita nykyään usein puurooni, hedelmäsalaattiin ja patoihin. Nyt kun sille tuli lupa!


      • kookoskerma

        minä kokeilin kookoskermaa ihan vaan kerman muodossa, ei maksanu paljoa ja helppo levittää. Latvoihin laitoin vielä vähän kookosöljyä. pidin saunassa tunnin pyyhkeen sisällä ja hiukset kyllä tuoksuvat ihanalle kookokselle vielä 2 päivää myöhemminkin. ei ole mitään eltaantunutta hajua tullut ainakaan tästä kookoskermasta. miksi ihmeessä ostit tiivisteenä? on kalliimpaa ja vaikeampaa käyttää.


    • kookosrasvaa kokeileva

      minulla jää kookosrasvaa hiuksiin vielä shamboopesun jälkeenkin, vaikka kuinka hinkkaa ja huuhtelee kuumalla vedellä. Ei kiva.

      • kyllä sitä jää

        Ei kookosöljyä saa ihan kokonaan pois hellävaraisella pesulla. Ei ole hyvä huuhdellakaan kuumalla vedellä. Minä huuhtelen hellävaraisesti pois shampoon jätteet. En käytä kuumaa vettä liiallisesti. Se vain edistää talin erittymistä päänahkaan samalla kun itse hiukset kuivuvat. Kuuma vesi ei kuulu tukanpesuun.

        Joo, kyllä sitä kookosrasvaa aina vähän jää hiuksiin. Kyllä jää muistakin aineista, vaikka eivät ole yhtä näkyviä. Koska minulla on suora paashikampaus, niin ei se haittaa. Tosin on kampaukseni komein "toisen" pesun jälkeen. Laiten kookosöljyä vain ennen joka toista pesua. Pesen hiukseni normaalisti joka kolmas päivä, joskus joka neljäs.

        Jos menen "ulos" ja on oltava edustavan näköinen, niin pesen hiukseni erityisesti tilaisuutta ennen. Arkipäivisin saa olla vähän kookosta jäljellä. Se toimii siinä koko ajan ja hiukset kunnostuvat päivä päivältä.

        Kyllä sitä jää vähän jäljelle normaalin huuhtelun jälkeen, mutta hiukset eivät kuitenkaan ole rasvaiset, vaan se pieni rasvajäännös toimii sitovana - ei tarvitse balsameita eikä lakkoja. Ei tuoksu ollenkaan - ei edes kookokselta, koska käytän sitä tavallista elintarvikeliikkeestä ostettua kookosrasvaa hiustenhoitoon. Sisällisesti käytän kookos- neitsyt- öljyä. Ei sekään mielestäni tuoksu pahalta vaan kookoksen tuoksu on aika lievä ja raikas.


      • ???????????

        Sitten on huono shampoo jos jää hiuksiin tai pesijässä vikaa tai liikaa öljyä.

        Hyvin lähtee pois kun osaa.


    • PÄIVI TÄÄLLÄ

      LÖYDÄT GOOGLESTA NIMELLÄ "KOOKOSRAVINTO"KAIKKI MIHIN KOOKOSÖLJY AUTTAA.
      KAIKKEA HYVÄÄ JATKOSSA SINUILLE.

    • huonot hiukset

      Kookosrasvaa ennen hiustenpesua. Eli likaisiin hiuksiin.

    • Kurlaa asia

      Jojobaöljy on se oikea öljy hiuksiin, jota hoitoaineet ja jotkut shampootkin sisältävät. Tunti ennen pesua hiuksiin niin nautitpa silkkisistä, kiiltävistä ja kauniista hiuksista.

      Jojobaöljyä saa luontaistuotekaupoista.

      Googlaa asia.

    • kokeiltu

      risiiniöljy on paras. Apteekista. Hiero päänahkaan. Anna vaikuttaa useita tunteja. Alkaa tukka kasvaa. Mut ei mulle tuonu uuttaa hiusta. Käytä vaik joka toinen päivä.Varo ettei mene hiuksiin. Nuku suihkulakki päässä.Pese pois ennen kun menet ihmisten ilmoille. Halapaa on. 100 ml apteekki 5-6 euroo.

    • kokeiltu

      risiiniöljy on paras. Apteekista. Hiero päänahkaan. Anna vaikuttaa useita tunteja. Alkaa tukka kasvaa. Mut ei mulle tuonu uuttaa hiusta. Käytä vaik joka toinen päivä.Varo ettei mene hiuksiin. Nuku suihkulakki päässä.Pese pois ennen kun menet ihmisten ilmoille. Halapaa on. 100 ml apteekki 5-6 euroo.

    • eedewe

      Onpas epätoivoista.

    • perse arska

      kookosöljy tahi finasteriili, käärmeöljyä kaikki.
      tosin vain finasteriili laittaa hormonitoiminnan niin sekasin että miehelke kasvaa daisarit, silti ei hiukset kasva.

    • aavajoki

      hei haluaisin kysyä panitko kookosrasvan kuiviin vain kosteisiin hiuksiin kiitos?????

    • Anonyymi

      Itse olen kokeillut monia luonnon öljyjä (kaura, oliivi, kookos, rypsi) hiuksiin. Joka kerta yhtä kertaa lukuunottamatta hiukseni muuttuivat kuivaksi takkupalloksi tai öljy ei lähtenyt hiuksista lainkaan. Itselläni on kuiva ja kihara tukka, joten tämä harmitti kovasti sillä öljyt tulisivat tarpeen. Törmäsin sitten eräällä keskustelupalstalla kommenttiin, jossa kirjoittaja kertoi samasta ongelmasta, mutta että jos öljyn antaa vaikuttaa yön yli se toimii täydellisesti. Tästä muistui mieleeni, että ainoa onnistunut öljykokeiluni tosiaan oli kun pidin öljyä yön yli päässä. Nyt käytän kookosöljyä kerran viikossa yön yli haudutellen. Levitän sen päänahkaa myöten kuiviin hiuksiin ja niin pienen määrän kun saan vaan levitettyä kaikkialle. Aamulla pesen kahdella vaahdotuksella ja lähtee hyvin. Shampoona käytän silikonitonta ja sulfaatitonta palashampoota, joka ei kuivata hiusta, joten vaahdottaa voi reilusti. Nyt hiukset voivat hyvin

    • Anonyymi

      On kulunut 15 vuotta tuosta ja hiuksiasi tuski yhtään jäljellä. Laita lisää kookospähkinöitä niin saat loputkin 4 haiventa kuolemaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe