Tahtoisin sanoa

teille kaikille

maailmaa rakastaville nuorille, myös omilleni,
sydän itkien rukoilee puolestanne:
"Miksi maailman kylmillä lattioilla,
leikit lapseni pienoinen."

Pyydän, rukoilkaamme sisaret ja veljet yhdessä heidän puolestaan, sillä aika on paha ja Jumalan sana yhä vähäisemmäksi ja pilkatummaksi käy. Kuten Jeesus sanoi:"Kun tulen toisen kerran, löytyneekö enää uskoa maan päältä".

"Veressä Jeesuken, niin todistamme, on sovitettu synnit maailman. Oi rientäkäämme heidän avuksensa, sisaret veljet, aika lyhyt on.

Maailman ystävä jos tahdot olla,
paeta minne kuolos aikonet,
paeta minne vaivain ahdistaissa,
kun maailman ystävät ei auttaa voi?

Jumalan lapset vielä julistavat
käskystä Herran sanaa sovinnon.
Sen kautta pääset synnin, kuolon alta,
saat suojan, hoidon Herran laumassa."

11

781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen kristitty (ei vl)

Maailma on meidän kaikkien ihmisten yhteinen, hyvä ja kaunis maailma, Jumalan luoma maailma. Kaikkien meidän ihmisten kohtalot liittyvät yhteen. Jumala rakastaa jokaista ihmistä, jokaisen meistä tulee myöäs jakaa rakkautta ja lähimmäisyysvastuuta keskenämme.

Maailman "kylmillä lattioilla" joutuvat kärsimään meistä ennen kaikkea ne joiden läheiset eristävät heidät läheisyydestään siksi että jotkut meistä eivät ajattele ihan tämälleen heidän kapealla tavallaan uskonnollisista kysymyksistä. Sillä peruteella monet vl:t eristävät läheiset perheenjäsenet normaalista kanssakäymisetstä.

Siitä jäävät lapseen ja nuoreen ikuiset haavat.

Voivottelun sijaan suositan sinulle iloista ja avaraa mieltä, suvaitsevaisuutta ja hyväksyvää rakkautta. Juuri siitä syystä että sinäkin olet itse saanut paljon anteeksi. Sellainen armollinen asennoituminen on Raamatun mukaista ja tuottaa hyviä hedelmiä.

• on paljon kaunista,

uskon lahja niistä parasta.

Mutta valitettavasti on paljon pahaakin.

Meillä ei olekaan uskossa neuvottu ja ohjattu lasten kotona ollessa, koska ei ole silloin vielä uskottu. Joten ei ole päässyt kuvailemiasi ns "haavoja" syntymään, ovat saaneet melko vapaasti olla ja mennä.

Mutta sen jälkeen, kun olen armon kohdalleni saanut, mietin, olisinpa jo silloin ollut uskossa ja ymmärtänyt heille puhua.
        Heidät kyllä hyväksytään ja heitä rakastetaan yhtä paljon kuin ennenkin.

• surely
      • surely

H. P. Blavatsky

Kristuksen toinen tuleminen

»Sano meille, milloin nämä tapahtuvat ja mikä sinun läsnäolosi ja aikakauden lopun tunnusmerkki on oleva?» [Niin kuuluu oikea käännös. — P. E.] kysyivät opetuslapset Mestarilta Öljymäellä. (Matt. XXIV: 3 ja seur.).

»Surujen miehen», Khreestoksen, koettelemuksessaan, mutta myös voittoaan kohti Khristoksena kulkiessaan, antama vastaus on profeetallinen ja sangen sisältörikas. Se on todellakin varoitus. Tuo vastaus on toistettava kokonaisuudessaan.

»Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni, sanoen: minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta. Ja te saatte kuulla sodista... mutta loppu ei vielä ole käsissä. Sillä kansa on nouseva kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan; ja on oleva nälänhädät ja maanjäristykset seutu seudulta. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alku... Monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta... Ja sitten loppu tulee... Jos silloin joku sanoo teille: katso, täällä on Kristus! tahi: tuolla! niin älkää menkö sinne; tai: katso, hän on sisähuoneissa! niin älkää uskoko. Sillä niin kuin salama lähtee idästä ja näkyy länteen saakka, niin on Ihmisen Pojan läsnäolo oleva.» Jne. jne.

Kaksi asiaa käy päivänselväksi kaikille nyt, kun yllä olevien lauseiden väärä käännös oikaistaan: a) »Kristuksen» tuleminen merkitsee Khristoksen läsnäoloa uudestisyntyneessä maailmassa eikä suinkaan »Kristuksen» Jeesuksen ruumiillista takaisintuloa; b) tätä Kristusta ei pidä etsiä erämaasta eikä minkään ihmiskäsin rakennetun temppelin tai kirkon pyhätöstä; sillä Kristus... tosi esoteerinen Vapahtaja — ei ole mikään ihminen, vaan jumalallinen prinsiippi jokaisessa ihmisolennossa. Ken pyrkii nostamaan kuolleista Hengen, joka on ristiinnaulittuna hänessä hänen omien maallisten intohimojensa kautta ja haudattuna syvälle hänen syntisen lihansa »hautaan»; ken on kylliksi voimakas työntääkseen aineen kiven pois oman sisäisen pyhäkkönsä ovelta, — hänessä on ylösnoussut Kristus. (Sillä te olette elävän Jumalan temppeli. II Korint. VI: 16.) Sana Khreestos merkitsee »hyvä ihminen»; Khristos merkitsee »kirkastettu», »voideltu». Raamatun kuolleen kirjaimen palvonta on vain uusi epäjumalainpalvelusmuoto eikä mitään muuta.

»Kristusprinsiippi», Totuuden herännyt ja kirkastunut Henki, joka on kaikkiallinen ja ikuinen, todellinen Khristos ei voi olla yhdenkään henkilön erikoisoikeutena.

Harvat kristityt maallikkojen kesken edes tietävät, mikä sanan Khristos todellinen merkitys on. Gnoosis, jonka tilalle tuli kristillinen järjestelmä, oli yleismaailmallinen. Se oli alkuaikaisen, koko ihmiskunnan perintönä käyneen viisaususkonnon kaikua; ja sen tähden voidaan todella sanoa, että puhtaasti metafyysiseltä puoleltaan Kristuksen Henki (Jumalallinen Logos) oli läsnä ihmiskunnassa alusta lähtien. Saammehan tietää evankeliumista Luukkaan mukaan, että »arvolliset» olivat ne, jotka olivat vihityt Gnoosiksen mysteerioihin ja joita »katsottiin arvollisiksi» saavuttamaan »kuolleista ylösnousemisen» tässä elämässä... »ne, jotka tiesivät, etteivät enää voineet kuolla, koska he olivat enkelein kaltaisia Jumalan poikina ja ylösnousemuksen poikina». [Ks. esim. Luuk. XX: 34-38. — P. E.] Toisin sanoen, he olivat jokaisen uskonnon suuria adepteja; ja samat sanat sopivat kaikille niille, jotka olematta vihittyjä pyrkivät ja persoonallisten ponnistustensa kautta onnistuvat elämään elämää ja saavuttamaan luonnostaan tulevan henkisen valistuksen yhdistämällä persoonallisuutensa (»Pojan») yksilölliseen jumalalliseen henkeensä (»Isäänsä»), heissä asuvaan Jumalaan. Sellainen yksilö on Kristus-ihminen. Toiselta puolen ne, jotka mieluummin pysyvät tietämättöminä Kristuksesta (prinsiipistä) itsessään, ovat tuomitut kuolemaan uudestisyntymättöminä pakanoina — huolimatta kasteesta, sakramenteista, huulten rukouksista ja dogmiuskosta. »Khreestos» merkitsee varmasti enemmän kuin pelkkä »hyvä ihminen», »oivallinen ihminen», kun taas »Khristos»-nimeä ei koskaan omistettu yhdellekään elävälle ihmiselle, vaan ainoastaan jokaiselle Vihitylle hänen toisen syntymänsä ja ylösnousemuksensa hetkellä. »Totisesti, totisesti sanon teille: jollei ihminen synny uudestaan, ei hän näe Jumalan valtakuntaa.» (Joh. III: 4.) Tässä tarkoitetaan syntymistä ylhäältä, henkistä syntymää, joka saavutetaan korkeimmassa ja viimeisessä vihkimyksessä. Joka löytää Khristoksen itsessään ja tuntee tämän ainoaksi »tiekseen», hänestä tulee Kristuksen apostoli ja seuraaja, vaikkei hän koskaan olisi joutunut kastetuksi tai kohdannut »kristittyä» tai vielä vähemmin nimittänyt itseään siksi.

Mitä nuo sanat, »jotka minun jälleen täytyy kivuin synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä» muuta merkitsevät kuin »kunnes te löydätte Khristoksen itsessänne ainoana tienänne», kuten me olemme niitä esoteerisesti tulkinneet? (Gal. IV: 19-20.)

Siten Jeesus kieltämättä oli Khreestos, ja yhtä kieltämätöntä on, ettei hän eläessään eikä ennen viimeistä koetustaan ollut oikeutettu Khristos-nimitykseen. Khristos eli »Kristustila» merkitsi aina samaa kuin »mahaatma-tila», so. ihmisen yhteyttä hänessä asuvan jumalallisen prinsiipin kanssa. Niin kuin Paavali sanoo (El. III: 17): »että löytäisitte Khristoksen sisäisessä ihmisessänne tiedon kautta» — ei »uskon», kuten on käännetty, sillä pistis on »tieto». [Vrt. selitystä, joka pistis-käsitteestä annetaan kirjassa "Paavali ja hänen kristinuskonsa". P. E.] Sanomme vielä kerran: nimitys Khristos perustuu, samoin kuin ristiinnaulitsemiskertomus, asioihin ja tapahtumiin, jotka kävivät ristiinnaulitsemisen edellä. Kaikkialla Intiassa ja Egyptissä, Kaldeassa ja Kreikassa kaikki nämä legendat perustuivat samaan alkuperäiseen tyyppiin — Logoin, Ainoan Logoksen Säteiden, vapaaehtoiseen uhrautumiseen; Logos oli välitön, ilmennyt emanaatio ainoasta alati-salatusta äärettömästä ja Tuntemattomasta, ja Logoksen säteet ruumistuivat ihmiskuntaan. He suostuivat lankeamaan aineeseen ja heitä nimitetään sen tähden Langenneiksi. Nimet Khristos ja Krishna ovat samaa alkuperää. Khristos on Mysteerioiden kärsivän Khreestoksen kunniakruunu samoin kuin jokaisen lopulliseen yhtymään pyrkijän, oli hän mitä rotua tai uskoa tahansa. Totuuden Hengen tosi seuraajalle ei niin ollen paljon merkitse, elikö Jeesus ihmisenä ja Khreestoksena ns. kristillisellä ajalla vaiko varhemmin vai eikö hän elänyt koskaan. Adeptit, jotka elivät ja kuolivat ihmiskunnan puolesta, ovat olleet olemassa monina ja kaikkina aikoina, ja monet olivat muinaisuudessa ne hyvät ja pyhät miehet, jotka kantoivat liika- eli arvonimenään Khreestos, ennen kuin Jeesus Natsarealainen, toisin sanoen Jeesus (eli Jehoshua) Ben Pandira oli syntynyt.

Saanen lyhyesti toistaa muutaman ennustuksen, joka on päivänselvä tulos ihmisten mielentilasta kristikunnassa: »Usko raamatun sanoihin ja lihallistuneeseen Kristukseen ei kestä enää neljännesvuosisataa kauemmin.»

Oikeauskoiset kristityt ovat langenneet samaan erehdykseen kuin »älyttömät Galatalaiset», joita Paavali nuhtelee siitä, kuten hän heille sanoo (Gal. III: 1-5), että »aloitettuaan Hengessä (so. uskomalla Khristoksen Henkeen) päättävät lihassa (so. uskomalla ruumiilliseen Kristukseen)».

H. P. Blavatsky

Engl. suom. P. E.

Ruusu-Risti — joulukuu 1925

--------------------------------------------------------------------------------

Etusivu
        H. P. Blavatsky
        Teosofia

• xlms

Tästä viestistä tuli mieleen Teuvo Pekkasen omaelämänkerrallinen romaani "Tehtaan varjossa" (1932), jossa hän kuvailee naisten keskustelua eräillä syntymäpäivillä vuoden 1920 kieppeillä:

" Jaa, jaa, Jumala yksin tietää, mihin tässä lopulta joudutaankaan, elleivät ihmiset ryhdy pian parantamaan tapojaan. Sillä onko nyt laitaa elää sillä tavoin kuin nykyään eletään. Joka päivä saa sanomalehdistä lukea vain varkauksista ja kavalluksista, tappeluista ja murhista ja avioeroista. Kaikkialla maailmassa soditaan ja riidellään, puidaan nyrkkiä toistensa edessä. Maailmanlopun aikoja nämä taitavat olla. Niin, sanokaa muuta, ei tässä köyhä ihminen enää osaa muuta kuin kädet ristissä odottaa, mitä tuleman pitää..."

Aina riittää näitä voivottelijoita.

• Jumalan,

sinun Luojasi ja koko maailman Luojan ilmoituksia, Pyhiä kirjoituksia pilkkana.

Ilm.22:10. "Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä."

12. "Katso, minä tulen pian ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan."

13."Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu."

14."Autuaat ne, jotka PESEVÄT VAATTEENSA, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin."

Kyllä kaikki on nähtävissä tänäkin päivänä, kuin oli Paavalinkin aikana. Niin oli myös Sodoman aikaan ja miten kävi Sodomalle, se hävitettiin perusteellisesti. Kaikki ilmoitukset mitä Raamatussa on, vanhankin testamentin puolella ovat ihmiset Pyhän Hengen kautta puhuneet ja kirjoittaneet ylös. Ja ne ovat totta.

ROOM 2:
        13."Ja minä en tahdo, veljet,teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni JONKIN HEDELMÄN teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka."

16"Sillä minä en häpeä EVANKELIUMIA; sillä se on JUMALAN VOIMA, itsekullekin uskovalle PELASTUKSEKSI, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.2

17."Sillä siinä JUMALAN VANHURSKAUS ILMESTYY USKOSTA USKOON, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on ELÄVÄ USKOSTA."

18."Sillä JUMALAN VIHA ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa."

19."sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä JUMALA on sen heille ILMOITTANUT."

20."Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, MAAILMAN LUOMISESTA ASTI NÄHTÄVINÄ, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa."

21."koska he, vaikka ovat TUNTENEET JUMALAN, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt."

22."Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet."

24."Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,"

25."nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän, kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti,amen."

26."Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;"

27."samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti."

28."Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."

29."He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä."

30."Ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,"

31."vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;"

32."jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."

Ilm.22:
        17.Ja Henki ja morsian sanovat: "TULE!"
        Ja joka KUULEE, SANOKOON: "TULE!"
        Ja joka JANOAA, TULKOON,
        Ja joka TAHTOO, ottakoon ELÄMÄN VETTÄ lahjaksi.

• xlms
        Jumalan, kirjoitti:

sinun Luojasi ja koko maailman Luojan ilmoituksia, Pyhiä kirjoituksia pilkkana.

Ilm.22:10. "Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä."

12. "Katso, minä tulen pian ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan."

13."Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu."

14."Autuaat ne, jotka PESEVÄT VAATTEENSA, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin."

Kyllä kaikki on nähtävissä tänäkin päivänä, kuin oli Paavalinkin aikana. Niin oli myös Sodoman aikaan ja miten kävi Sodomalle, se hävitettiin perusteellisesti. Kaikki ilmoitukset mitä Raamatussa on, vanhankin testamentin puolella ovat ihmiset Pyhän Hengen kautta puhuneet ja kirjoittaneet ylös. Ja ne ovat totta.

ROOM 2:
        13."Ja minä en tahdo, veljet,teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni JONKIN HEDELMÄN teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka."

16"Sillä minä en häpeä EVANKELIUMIA; sillä se on JUMALAN VOIMA, itsekullekin uskovalle PELASTUKSEKSI, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.2

17."Sillä siinä JUMALAN VANHURSKAUS ILMESTYY USKOSTA USKOON, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on ELÄVÄ USKOSTA."

18."Sillä JUMALAN VIHA ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa."

19."sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä JUMALA on sen heille ILMOITTANUT."

20."Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, MAAILMAN LUOMISESTA ASTI NÄHTÄVINÄ, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa."

21."koska he, vaikka ovat TUNTENEET JUMALAN, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt."

22."Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet."

24."Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,"

25."nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän, kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti,amen."

26."Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;"

27."samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti."

28."Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."

29."He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä."

30."Ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,"

31."vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;"

32."jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."

Ilm.22:
        17.Ja Henki ja morsian sanovat: "TULE!"
        Ja joka KUULEE, SANOKOON: "TULE!"
        Ja joka JANOAA, TULKOON,
        Ja joka TAHTOO, ottakoon ELÄMÄN VETTÄ lahjaksi.

En pilkkaa pyhiä kirjoituksia. Tuntuu vain turhalta teikäläisten pelottelut lopunajoilla, joita on odoteltu ja ennusteltu viimeiset 2000 vuotta. Maailman lopun aikaahan tässä eletään, eikä sen jälkeistä aikaa, kaikki tervejärkiset sen ymmärtävät. Tähän mennessä kuolleet ovat kohdanneet oman maailmanloppunsa. Miten se lopullinen maailmanloppu olisi sen pahempi?

• xlms
        xlms kirjoitti:

En pilkkaa pyhiä kirjoituksia. Tuntuu vain turhalta teikäläisten pelottelut lopunajoilla, joita on odoteltu ja ennusteltu viimeiset 2000 vuotta. Maailman lopun aikaahan tässä eletään, eikä sen jälkeistä aikaa, kaikki tervejärkiset sen ymmärtävät. Tähän mennessä kuolleet ovat kohdanneet oman maailmanloppunsa. Miten se lopullinen maailmanloppu olisi sen pahempi?

Tarkoitin sanoa: Maailman loppua edeltävää aikaahan tässä eletään...

• pelotella
        xlms kirjoitti:

Kerroin vaan totuutta. Mitä täällä maailmassa on ja myös Raamatun mukaan pitää paikkansa. Tietysti täällä on paljon hyvääkin.
        Raamatun kertomukset ovat enimmäkseen ilosanomaa Jeesuksesta ja siitä armosta, minkä Jumala on valmistanut kaikille ihmisille kaikkialla.

Mutta Raamattu kertoo ja varoittaa myös siitä, mikä ihmistä kohtaa, ellei hän usko sitä todeksi ja tekee edelleen vääryyttä. Kun ihminen uskoo Jumalan sanan totena, hän haluaa myös olla sille kuuliainen. Mutta oma onnistuminen on usein heikkoa ja siksi me tarvitsemme armoa armon päälle. Eli tarvitsemme yhä uudestaan pestä pois syntiä.
        Ja Hän on antanut meille armomaljat, toiset uskovaiset pesemään posi matkalla tarttuneet viat, ettei matka tulisi liian raskaaksi ja loppuisi kesken.

Taivaaseenhan me kaikki haluaisimme olla matkalla, tämä aika täällä onkin vaan sitä varten, että joskus pääsisimme ikuisuuteen.
        Täällä aika kuluu nopeasti, sanotaan, että se on vain kämmenen leveys ja niinhän se on, kun tätä eloa taaksepäinkin miettii.

Jumala on halunnut kaikki säädökset tuoda ihmisen parhaaksi, mutta jos ei ihminen niistä välitä, hänelle tulee tuskaa jo täällä ajassakin.
        Mutta kuuliaiset Hän on luvannut siunata.

• Anonyymi

Ihan näin vuosia myöhemmin huutista vanhurskaille jotka petaavat taivaspaikkaansa paasaamalla internetissä ihmisille. Huu vitun tista

• Anonyymi

Aloittajalle: Itke hiukka enemmän : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3597
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2627
    4. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      91
      2337
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      249
      2146
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      43
      1922
    8. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1759
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1491
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1408
    Aihe