Takaluukun

Reistailu

Luukku ei aukea kuin avaimella. Avasin ja putsasin avauskytkimen mutta ei vaikutusta. Välillä kun painaa kytkintä saattaa muutaman sekunnin kuluttua luukku yllätäin napsahtaa auki?
Onko ideoita?
Hinta uudella kytkimellä n 130 €!

13

3326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auto

      on kyseessä ?

    • Voyager

      vm 02

      • RGY-01

        omastani olen pariin otteeseen avannut ja putsannut sen sähköpainikkeen. Sinne kun kertyy kuraa. Ja sit on taas pelannut hyvin. Putsaa ennen kuin ostat uutta...

        Selaa aikaisempia viestejä jos meinaa tulla pääsemätön eteen. Muistaakseni helmikuun loppupuolella oli aihe tapetilla.


      • luukuttaa
        RGY-01 kirjoitti:

        omastani olen pariin otteeseen avannut ja putsannut sen sähköpainikkeen. Sinne kun kertyy kuraa. Ja sit on taas pelannut hyvin. Putsaa ennen kuin ostat uutta...

        Selaa aikaisempia viestejä jos meinaa tulla pääsemätön eteen. Muistaakseni helmikuun loppupuolella oli aihe tapetilla.

        Mulla oli kans ongelmia tuon kytkimen kanssa, luukku saattoi aueta ajossa.. Itselläni kytkimen jousi oli paskana, samoin oli se kuparinen liuska hapettunut. Korjasin itse.


      • Osat
        RGY-01 kirjoitti:

        omastani olen pariin otteeseen avannut ja putsannut sen sähköpainikkeen. Sinne kun kertyy kuraa. Ja sit on taas pelannut hyvin. Putsaa ennen kuin ostat uutta...

        Selaa aikaisempia viestejä jos meinaa tulla pääsemätön eteen. Muistaakseni helmikuun loppupuolella oli aihe tapetilla.

        Hioin kirkkaaksi kuparipinnat mutta mykkänä pysyy!
        Kai se vain on hommattava uusi kytkin. Pitää vain toivoa että vika johtuu kytkimestä.
        Onko kokemuksia verhoilun irroittamisesta takaluukusta ? Ulospäin näkyy vain kaksi ruuvia kahvassa. siis vm 02.


      • RGY-01
        Osat kirjoitti:

        Hioin kirkkaaksi kuparipinnat mutta mykkänä pysyy!
        Kai se vain on hommattava uusi kytkin. Pitää vain toivoa että vika johtuu kytkimestä.
        Onko kokemuksia verhoilun irroittamisesta takaluukusta ? Ulospäin näkyy vain kaksi ruuvia kahvassa. siis vm 02.

        takaoven muovi irtoaa vetämällä varovaisuutta käyttäen


    • luukuton

      Mulla on neonissa varsin mielenkiintoinen ongelma. Sisäpuolelta paniikkivipua vetäessä aukeaa vallan hyvin mutta avaimella hiljasta on. Kaikki näyttäis olevan kohdalla, pesän suojaläppä toimii ja suojaa kuralta, avain menee pesään kiltisti. Se ei vaan käänny ollenkaan. Pitäs perhe pakata pääsiäisen viettoon ja yleisöljyllä ei mitään apua. Eihän se nyt mihinkään takalukkoon voi mennä?

      Voiskohan se lukkopesä olla jotenkin hapettunut? Se toimi pakkasilla ihan ookoo, antoi vain hieman merkkejä tulevasta muutaman kerran. Onko vinkkejä jostain liuottavasta öljystä, esim aseöljyä oon ajatellut.

      • Jani123

        Muistan äärimmäisen hämärästi, että Statuksen ohjekirjassa kerrottiin miten luukun sai jonkinlaiseen takalukkoon siten, että sen sai auki vain takaluukun avaimella eikä ollenkaan virtalukon avaimella. Tuo ominaisuus voisi olla tarpeen joissain yhteiskäyttö/vuokra-autoissa. Vilkaiseppa ohjeista olisiko Neonissakin jotain tuommoista. Joku vipu on voinut mennä vahingossa vaikka eri asentoon tai jotain, kuten takaovien lapsilukot - pari kertaa olen jo alkanut manaamaan että onko lukko sökönä kun ei takaovi aukea sisältä :)


      • Luukuton
        Jani123 kirjoitti:

        Muistan äärimmäisen hämärästi, että Statuksen ohjekirjassa kerrottiin miten luukun sai jonkinlaiseen takalukkoon siten, että sen sai auki vain takaluukun avaimella eikä ollenkaan virtalukon avaimella. Tuo ominaisuus voisi olla tarpeen joissain yhteiskäyttö/vuokra-autoissa. Vilkaiseppa ohjeista olisiko Neonissakin jotain tuommoista. Joku vipu on voinut mennä vahingossa vaikka eri asentoon tai jotain, kuten takaovien lapsilukot - pari kertaa olen jo alkanut manaamaan että onko lukko sökönä kun ei takaovi aukea sisältä :)

        Kiitti vihjeestä. Parempi aloittaa manuaalilla kuin purkamalla tää ratkominen. Se on kyllä niin hyvin jumissa että vois olla joku mekaaninen stoppari päällänsä siinä lukossa. Ei sen nyt uskois muutamassa päivässä hapettuvan täysin kiinni.

        Tarkemmin ajatellen tais emäntä viimeiseksi sen kiinni lyödä viime viikolla. hiukan silloin ajattelin että pitääkö sitä luukkua paiskata maahan asti. Siinä olis tietty voinut jotain estoja napsahtaa samalla.


      • Luukullinen

        Jees, liuotin pesän WD-40:sellä ja taas pelaa. Kait se suola ja kosteus teki tehtävänsä...


      • voitelua
        Luukuton kirjoitti:

        Kiitti vihjeestä. Parempi aloittaa manuaalilla kuin purkamalla tää ratkominen. Se on kyllä niin hyvin jumissa että vois olla joku mekaaninen stoppari päällänsä siinä lukossa. Ei sen nyt uskois muutamassa päivässä hapettuvan täysin kiinni.

        Tarkemmin ajatellen tais emäntä viimeiseksi sen kiinni lyödä viime viikolla. hiukan silloin ajattelin että pitääkö sitä luukkua paiskata maahan asti. Siinä olis tietty voinut jotain estoja napsahtaa samalla.

        Mulla oli samanlainen ongelmaja sain taas avaimen kääntymään kun suihkautin voitelua-ainetta lukkoon.


      • Luukullinen
        voitelua kirjoitti:

        Mulla oli samanlainen ongelmaja sain taas avaimen kääntymään kun suihkautin voitelua-ainetta lukkoon.

        Se auttoi joo. Mitähän metallia se pesä on, aika herkkää tuntuu olevan. Se lähinnä yllätti että se meni viikon käyttämättä olon jälkeen niin keleen tiukkaan. Onhan näitä lukkoja ennen saanut väkisin väännettyä mutta tää ei liikkunut yhtään.

        No nyt ainakin tietää mikä mättää, suolaa suolaa enemmän suolaa...


    • Anonyymi

      Mulla ei avain käänny ei siis aukea onko salpa ruostunut mitä teen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe