Kylvin kelloköynnöstä ja olisi aika laittaa isompiin ruukkuihin. Osa menee parvekelaatikkoon, osa saa vielä odottaa paikkaansa. Mikä on köynnökselle sopiva istutusväli? En ole siihen vastausta löytänyt vaikka haeskelinkin... =( Joten jos joku kertoisi niin pääsevät isompaan laatikkoon jatkamaan kasvua.. Kiitos etukäteen =)
Kelloköynnöksestä....
4
788
Vastaukset
- tulee
todellakin reheväkasvuinen köynnös ollut ainakin mun parvekkeella, joten tiheeseen ei kannata istuttaa. mulla kasvanut puolivarjossa yksittäiskasvina eteläparvekkeella n. nelimetriseksi ja haaronut runsaasti, vaikka lannoitusta ollut melko niukasti. kiitollinen kasvi siis, ja kukat on näyttäviä sit joskus kun niitä tulee, mulle ainakin vasta syksyllä.
- Minttu75
Kiitos vastauksesta! Onko 4-5 kpl liikaa laittaa n 80cm :seen parvekelaatikkoon? Ei tavitse kasvaa hirveesti korkeutta, ritiläkään ei ole kuin noin 1,5m. Haluan siitä näkösuojan naapuriin päin :)
Minttu75 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Onko 4-5 kpl liikaa laittaa n 80cm :seen parvekelaatikkoon? Ei tavitse kasvaa hirveesti korkeutta, ritiläkään ei ole kuin noin 1,5m. Haluan siitä näkösuojan naapuriin päin :)
Muistaakseni kelloköynnökselle suositellaan jopa 50cm istutustiheyttä. Luulen, että tavallinen parvekelaatikko on aivan liian pieni kasvualusta tälle köynnökselle! Itse olen ensikertalainen kasvattaja tämän kasvin kanssa. Aion istuttaa taimet (2kpl/ltk) 50 cm (korkeus) x 50 cm (leveys) x 100cm (pituus) kukkalaatikkoon, jossa 250cm korkea ritilikkö.
Rakennan laatikon itse lautatavarasta ja ritilikön rimat teen sirkkelillä vähän paksummasta lankusta. Tukipuut saavat olla vahvat ritilikön ympärillä. Käsittelen rakennelman sitten jollain sävyttävällä puunsuojalla.- virnis
möyriäinen kirjoitti:
Muistaakseni kelloköynnökselle suositellaan jopa 50cm istutustiheyttä. Luulen, että tavallinen parvekelaatikko on aivan liian pieni kasvualusta tälle köynnökselle! Itse olen ensikertalainen kasvattaja tämän kasvin kanssa. Aion istuttaa taimet (2kpl/ltk) 50 cm (korkeus) x 50 cm (leveys) x 100cm (pituus) kukkalaatikkoon, jossa 250cm korkea ritilikkö.
Rakennan laatikon itse lautatavarasta ja ritilikön rimat teen sirkkelillä vähän paksummasta lankusta. Tukipuut saavat olla vahvat ritilikön ympärillä. Käsittelen rakennelman sitten jollain sävyttävällä puunsuojalla.Meillä eräänä kesänä yksi taimi riitti peittämään koko parvekkeen päätyseinän ja vähän sivuakin. Eli todellakin kasvaa runsaasti. Meillä se oli istutettu isoon saviruukkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696841
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes562287- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611231Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531224- 551211
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947